Romania de dincolo de Bucuresti

Primarul Brasovului, George Scripcaru, a discutat online cu cititorii despre marile proiecte de infrastructura, investitiile in centrul vechi si problemele de trafic

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 18 iunie 2013, 13:24 Actualitate | Administratie Locala


George Scripcaru
Foto: Arhiva personala
Centrul vechi al Brasovului incepe sa semene cu vechile burguri din centrul Europei. Strazile sunt pavate cu piatra cubica si inchise pentru masini, nu se parcheaza neregulamentar, terasele sunt amenajate civilizat, iar cladirile sunt intretinute, cu mici exceptii. Ce investitii s-au facut in centrul Istoric al Brasovului? Ce ar mai trebui facut? Ce proiecte de infrastructura majore sunt in implementare in oras? Cum se vor rezolva problemele legate de trafic? Cand va fi gata aeroportul din oras? Cum a rezolvat primaria problema cainilor comunitari? Ce se intampla cu transportul in comun, cum va fi eficientizat? Ce fonduri europene a accesat orasul? Primarul orasului, George Scripcaru, a discutat online cu cititorii.


Primarul Brasovului va raspunde la restul intrebarilor venite de la cititori in cursul zilei de astazi.

  • Puneti intrebari prin formularul de comentarii de la sfarsitul articolului.
  • Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa va limitati la maximum doua intrebari, pentru a da posibilitatea invitatului sa dialogheze cu cat mai multi cititori





Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














7249 vizualizari

  • Lucrari publice nedorite si neaprobate in Brasov? (Marţi, 18 iunie 2013, 14:13)

    aligator [utilizator]

    Sambata, 15 iunie a.c., biserica “Schimbarea la Fata” din cartierul Astra, a inceput niste lucrari prin care si-a extins gospodareste proprietatile, construind un gard metalic peste o zona de trafic pietonal si blocand permanent traseul oamenilor care circula dinspre aleile cartierului inspre bulevardul Saturn.
    Ce stiti despre aceasta lucrare? A avut toate aprobarile necesare? Terenul, care aparent facea parte din domeniul public, a fost trecut in proprietatea bisericii? Au fost consultate Asociatiile de Proprietari din zona afectata? Cine a aprobat aceasta lucrare care ingradeste, la propriu, dreptul la libera circulatie a cetatenilor Brasovului?
    Stiu ca politicenilor romani le e teama actioneze daca problema are atingere cu biserica, dar va intreb: ce puteti face dumneavoastra, domnule primar, in cazul acestui evident abuz?
    • R (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:04)

      George Scripcaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui aligator

      Lucrarea la care faceti referire nu are autorizatie de construire. Am solicitat Politiei Locale sa verifice in ce baza s-a construit acel gard.
  • Top 5 proiecte pentru Brasov (Marţi, 18 iunie 2013, 14:19)

    dorin.c [utilizator]

    Buna ziua,

    As vrea sa va rog sa-mi raspundeti la doua intrebari:

    1. Care sunt cele mai importante 5 proiecte pentru Brasov pe care va angajati sa le finalizati pana la sfarsitul acestui mandat.

    2. Care sunt cele mai importante 5 proiecte pentru Brasov pe care doriti sa le implementati in urmatorul mandat, in cazul in care veti fi reales ca primar al Brasovului.

    Va multumesc,
    Dorin Cornea
    • R (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:43)

      George Scripcaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui dorin.c

      Sunt proiectele care sunt cufinantare europeana accesata si care sunt incluse in Planul Integrat de Dezvoltare a Brasovului. Este vorba de: parcari sub si supraterane in Brasov si Poiana, centrul de agrement din Poiana Brasov, modernizarea tranportului public (tickenting si capetele de linie la intrarea in Brasov care sunt in acest moment in licitatie si care sunt importante pentru transformarea regiei de transport in operator regional pentru zona metroplitana). Pe social avem Centrul Multifunctional de servicii sociale, transformarea unuor blocuri/foste camine in locuinte sociale si pentru tineri. De asemenea avem un centru de afaceri/incubator de afaceri in zona de iesire din Brasov spre Sibiu. Avem un proiect pentru combaterea criminalitatii si siguranta pe domeniul public/camere de luat vederi. Mai avem proiect de infrastructura in anumite zone ale orasului: zona Coresi, dublarea pasajului Fartec, ocolitoarea municipiului Brasov in regim de autostrada, asigurarea accesibilitatii in zona SE si nu in ultimul rand aeropotul Brasov.

      2. Sa termin eu acest mandat si o sa vad ce fac in urmatorul. Asta nu insemana ca daca voi avea inca un mandat, nu stiu ce sa fac. Am cateva proiecte pe care le visez si care sunt tot pentru dezvoltarea Brasovului, crearea de locuri de munca, reducerea costurilor.
  • Piste de biciclete (Marţi, 18 iunie 2013, 14:22)

    Alexandrescu A. [anonim]

    Domnule primar, va felicit pentru modul in care arata Brasovul, in general. Dar:
    1. De ce nu faceti piste de biciclete in oras ? Repet, in oras, nu in Poiana Brasov, la Dambu Morii sau in alte zone turistice ! Cum vi se par cei 56 km de piste ai Sibiului comparativ cu cei cativa km din Brasov ? Mai mult, pista ce leaga b-dul Garii de b-dul Saturn este o gluma, nici vopseaua nu se mai vede.
    2. Ce parere aveti despre distrugerea treptata a parcurilor ? De exemplu, in parcul din cartierul Valea Cetatii, de la "Ursu" s-a construit o parcare pentru o sala de fitness, IN PARC, in zona (fosta) verde.
  • ridicari auto si ecarisaj (Marţi, 18 iunie 2013, 14:31)

    Andrei Pop [anonim]

    Buna ziua. Doresc sa va aduc la cunostinta doua probleme ce au reaparut in municipiul nostru, probleme ce pareau a fi fost rezolvate in anii trecuti.

    O prima problema, cea a ridicarilor auto: de mai bine de un an nu am mai observat in oras serviciile de ridicari auto si in schimb observ tot mai multe masini parcate ilegal. A fost o perioada in care se observa ca serviciile de ridicari auto isi faceau datoria si pe stradute si pe trotuare se putea circula decent. (atat ca sofer cat si ca pieon) Acum nu. Cand putem spera ca se revine la civilizatie in aceasta privinta? Multumesc.

    O a doua problema, cea a ecarisajului: dupa o perioada de cativa ani buni si linistiti in privinta cainilor comunitari, incepand cu toamna anului trecut si in primavara asta mai accelerat, am observat reaparitia pe strazile orasului (in mai multe cartiere, nu neaparat marginase) a cainilor vagabonzi. Credeti ca se poate reveni la strazile fara caini comunitari?

    Multumsc mult pentru atentie si raspunsuri.
    • R (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:09)

      George Scripcaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei Pop

      1. Aceasta activitate este derulata de catre Politia Rutiera, singura autoritate publica care poate dispune ridicarea unei masini si Regia de Transport. Am atentionat de nenumarate ori Politia Rutiera cu privire la faptul ca cel putin in ultimul an se simte tot mai putin existenta acestui serviciu. Mai ales in centrul orasului sunt situatii in care sunt masini parcate inclusiv pe trecerea de pietoni. Sper ca si pe aceasta cale sa reusim sa le atragem atentia asupra acestui fenomen din pacate in crestere in Brasov.

      2. Am atras deja atentia Serviciului de Gestionare a Animalelor si le-am stabilit ca in termen de 6 luni sa gaseasca solutii legale de rezolvare a acestei probleme impreuna cu organizatiile de protectia animalelor. Noi avem deja de mai multi ani o colaborare foarte buna cu Asociatia "Milioane de prieteni" si incercam sa identificam cele mai bune variante atat pentru cetatenii orasului cat si pentru animale.
  • cartierul Stupini (Marţi, 18 iunie 2013, 14:55)

    Ionela [anonim]

    As fi dorit sa explice domnul Scripcaru care este motivul pentru care cartierul Stupini este tratat in continuare ca o comuna , subdezvoltata, fara canalizare, fara apa curenta. Probabil singurul interes a fost alipirea Stupini-ului la municipiul Brasov pentru colectarea taxelor si impozitelor locale, pentru ca altfel, domnul primar a uitat ca mai are un cartier.
    Tototdat, in acea zona nu exista niciun super/hypermarket, toate magazinele mari fiind concentrate doar in partea opusa a orasului, spre Bucuresti.
    • R (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:47)

      George Scripcaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ionela

      Stupini a evoluat foarte mult fata de ce era inainte. Este un cartier intr-o zona periurbana, va avea o dezvoltare f buna in urmatorii ani, are o perspectiva foarte buna. Avem proiect de apa si canalizare care se desfasoara pe POS Mediu care se deruleaza in prezent. Dupa ce se termina acest proiect vom interveni la infrastructura rutiera si de alta natura.
      Eu ii apreciez foarte mult pe oamenii din Stupini, ma intalnesc foarte des cu ei.
      Referitor la hipermarket, si eu mi-as dori sa existe acolo un centru comercial, pe locatia Cooperativa Mestesugareasca sau Munca Manuala, si voi vorbi cu ei. Eu pot doar sa le sugerez.
  • Proiect anuntat (Marţi, 18 iunie 2013, 15:12)

    Angela [anonim]

    Buna ziua,
    As dori sa va felicit pentru cum arata centrul Brasovului si pentru curatenia orasului.
    Sunt arhitecta si am auzit de la colegi de breasla brasoveni ca anul trecut ati anuntat un proiect al unui cinematograf in centrul orasului. Am cautat pe internet si am gasit o stire, era o colaborare cu universitatea. Puteti sa detaliati acest proiect si cand vor incepe lucrarile? Veti organiza un concurs de arhitectura?
    Multumesc pentru raspuns
    • R (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:50)

      George Scripcaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Angela

      In momentul de fata se deruleaza eleborarea studiului de fezabilitate care face referire si la acest cinematograf. Fostul cinematograf Patria este transformat in acest moment in sediu pentru Filarmonica care va avea si o componenta de cinema. Este un proiect de rulat pe fonduri europene. Estimam ca se va finaliza in urmatoarele doua luni maxim.
  • Infrastructura (Marţi, 18 iunie 2013, 15:28)

    Dragos [anonim]

    Buna ziua,
    Cand credeti ca va fi finalizata dublarea pasajului de la Fartec si a centurii ocolitoare a Brasovului( in intregime)?
    Exista in plan amenajarea unei intersectii semaforizate sau a unui giratoriu la intersectia dintre centura si drumul spre Sanpetru?

    Sustin si eu amenajarea unor piste de biciclete vizibile si care sa fie conectate intre ele, nu care sa inceapa si sa se termine brusc.

    Multumesc
    • R (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:15)

      George Scripcaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dragos

      1. Termenul de finalizare pentru pasajul Fartec este aprilie 2014, dar avand in vedere discutiile cu constructorul si experienta cu Pasajul Independentei, sper ca pana la sfarsitul acestui an sa se poata circula pe acest pasaj.

      2. Cele doua tronsoane ocolitoare (finalizare tronson 1 si tronson 3) sunt gestionate de catre CNADNR. Am atras atentia atat acestei companii nationale cat si constructorilor asupra importantei acestei artere rutiere pentru Brasov si am primit promisiuni ca pana la sfarsitul anului lucrarea va fi finalizata.

      3. Cu noul proiect de dublare a tronsonului 2 a ocolitoarei este prevazuta si solutionarea acestui nod rutier.
    • R (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:19)

      George Scripcaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dragos

      Piste biciclete

      Municipalitatea a inceput de acum cativa ani o politica de includere a pistelor de biciclete in toate proiectele de modernizare sau extindere a arterelor rutiere. Astfel ca in zonele unde exista posibilitatea tehnica de amenajare a acestor piste, proiectul include de la inceput si benzile de circulatie pentru biciclete. Totodata se face un studiu pentru tot Brasovul pentru a se identifica arterele de circulatie care permit amenajarea benzilor exlusiv pentru biciclete.
  • Biciclisti in Brasov (Marţi, 18 iunie 2013, 15:28)

    Doru [anonim]

    D.le primar, am fost recent in Sibiu si n-am putut sa nu remarc ca aproape toate strazile aveau marcate culuar pentru biciclisti. In Brasov s-a amenajat pe Iuliu Maniu o pista de biciclete care a devenit repede o zona de stationare pentru masinile care n-au chef sa plateasca taxa de parcare intr-un loc amenajat, iar biciclistii isi risca viata incercand sa se strecoare intre masinile stationate pe pista ciclabila si trafic.
    Cand vom putea sa circulam in TOT Brasovul in conditii de siguranta cu bicicleta, reducand poluarea si aglomeratia din oras?
  • Autogara clandestina din fata magazinului Profi (Marţi, 18 iunie 2013, 15:33)

    Mircea [anonim]

    Buna ziua. Va intreb: de ce nu se iau masuri ptr desfiintarea autogarii clandestine din fata magazinului Profi din Gemenii. Acolo in fiecare zi ,cel putin 5-6 microbuze,care in mod sigur nu au licenta,transporta in directia Tarlungeni-Zizin-Budila, sute de persoane,in general de etnie roma. Politia locala se face ca nu-i vede,banuiesc ca se da spaga, apoi este vorba si de curatenie,acolo este un focar de infectie,multe persoane isi fac nevoile dupa magazinul Profi. Autoritatea rutiera cred ca habar n-are ce se intampla acolo,dupa cum arata microbuzele ,dar si d.p.v. tehnic,cat si in ce conditii sunt transportati oamenii,cred ca se impune un control urgent, asa pe nepusa masa acolo,va spun este rusinea noastra a brasovenilor. Va multumesc anticipat ptr raspunsul dvs. Cu respect.
    • R (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:22)

      George Scripcaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mircea

      Inca de acum cativa ani am atentionat atat Politia cat si ARR-ul ca parcarea publica de la Gemenii are ca rol deservirea cetatenilor care locuiesc in zona si a celor care vin la magazinele de acolo. In municipiul Brasov transportul interurban se face doar in autogarile autorizate. Sper ca cele doua institutii sa rezolve aceasta problema atat in aceasta zona cat si in fata complexului comercial Bartolomeu.
  • Un exces cu efecte grave in viitor (Marţi, 18 iunie 2013, 16:16)

    Le Meow [utilizator]

    D-le primar,

    Pe langa multe lucruri bune, o idee groaznica mi se pare explozia de sensuri giratorii in zonele intens populate ale orasului, asociata cu treceri nesemaforizate pe strazi cu multe benzi. In unele locuri (ex. in centrul civic) sunt si cate doua giratorii, la cativa metri unul de celalalt!! Mai mult, unele s-au dovedit deja inutile. La intersectia dintre Toamnei si Zizin, de exmplu, dupa constructia sensului giratoriu a fost nevoie sa se REINTRODUCA semaforul, dovedind inutilitatea giratoriului.

    Intrebarea 1: Veti lua in calcul desfiintarea unor astfel de sensuri giratorii care 1) sunt evident contraproductive pentru oricine in afara de soferi (desi si ei sunt implicati in multe accidente in acele giratorii); si 2) forteaza pietonii din zonele foarte populate sa umble cateva sute de metri in plus pentru o trecere de pietoni, si aia nesemaforizata? (Eu sunt tanar si n-am probleme, dar ce face un om batran, sau un copil?)

    Intrebarea 2: Dv ati avea curaj sa va lasati copilul sa traverseze singur pe o trecere precum cea din fata garii, cu foarte multe benzi si NESEMAFORIZATA? De cateva ori am vazut pietoni cazand pe trecere pentru ca efectiv FUGEAU, sub presiunea soferilor nerabdatori, obisnuiti sa circule 'fluidizat'. V-as ruga sa va faceti timp sa mergeti in zona, dar nu in goana masinii, ci pe jos, ca un cetatean obisnuit. Incercati sa traversati acolo cam pe la amiaza si vedeti ce se intampla.

    Cu tot respectul, dl primar: intr-un oras, viata oamenilor ar trebui sa aiba prioritate in fata confortului soferilor, iar in Brasov pare sa fie pe dos. Dupa IP, puteti vedea ca va scriu din vestul Europei, unde va asigur ca NU EXISTA sensuri giratorii in centrul orasului!
  • Parcare Livada Postei (Marţi, 18 iunie 2013, 16:50)

    ion [anonim]

    O singura intrebare am: de ce se insista cu proiectul parcarii semi-subterane din spatele Bibliotecii Judetene, un proiect prost care va distruge o zona foarte frumoasa din centrul orasului, in loc sa se faca o parcare subterana clasica, sub Livada Postei, intre Rectorat si Casa Armatei? Acolo nu sunt ruine arheologice, nu sunt paduri, iar la suprafata nu se va vedea nimic. Ar rezolva foarte multe probleme, fara a disruge centrul orasului, asa cum se va intampla prin realizarea parcarii din spatele bibliotecii, precum si prin construirea drumului de pe dupa ziduri, un alt proiect aberant.

    Multumesc.
    • R (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:26)

      George Scripcaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui ion

      Solutia identificata pentru acest proiect tine cont in primul rand de a nu distorsiona aspectul zonei. Tocmai de aceea acoperisul va fi inierbat si va urmari curbele de nivel. La realizarea lui am tinut cont, pe langa sfaturile specialistilor, si de recomandarile Comisiei de arhitectura si ale celei de Cultura.
  • piste biciclete (Marţi, 18 iunie 2013, 16:55)

    nick24 [utilizator]

    buna ziua,

    cel mai important pt un oras aglomerat este marirea nr de km de piste de biciclete, care sa asigure trasee pe toate directiile.
    Ce exista si ce aveti in plan?

    cu multuniri
  • aeroportul ... (Marţi, 18 iunie 2013, 17:08)

    Marian [anonim]

    care sunt planurile pentru construirea/finalizarea lui, cand se preconizeaza ca va fi terminat, mai este nevoie de ceva pentru finalizare sau totul e rezolvat ?
    • R (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:52)

      George Scripcaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marian

      In momentul de fata se lucreaza la pista. Anul acesta sper sa finalizam lucrarile la pista. A doua etapa este la nivel de dotari tehnice, echipamente specifice si soseaua de legatura intre Brasov si aeroport.

      Sper ca la sfarsitul anului viitor sa putem sa utilizam acest obiectiv.
  • Lucrari de mantuiala (Marţi, 18 iunie 2013, 17:13)

    Mihai [anonim]

    Buna ziua,
    Ca locuitor al centrului vechi, nu pot sa nu remarc bunele intentii si progrese la imbunatatirea aspectului centrului vechi si a Scheiului.

    Sunt insa foarte dezamagit de slaba calitate a lucrarilor. Este mare risipa de bani publici pe lucrari de mantuiala. Mi-e teama ca in cativa ani majoritatea lucrarilor se vor degrada iremediabil. Emult mai costisitor sa faci lucrari de mantuiala in loc sa faci lucuri durabil esi de calitate, chiar daca cost amai mult!

    Iata cateva din observatiile mele:

    1.
    De ce atunci cand se asfalteaza strazi nu se ia aceeiasi cantitate de material ca cea care se pune? La fiecare asfaltare strazile se ridica cu cativa cm. Pe multe strazi, nivelul strazii e cu mult peste nivelul curtilor; demisolul multor case a ajuns complet ingropat! Cred ca locuitorii au tot dreptul sa dea primaria in judecata pentru acest fapt.

    2.
    Pe multe strazi din centru pavajul s-a facut cu pietre de pavaj de grosime mica. Chiar daca sunt fixate in ciment, lucrarea nu este durabila. Au aparut multe deteriorari dupa nici un an. De ce nu s-a facut pavaj clasic cu piatra cubica de dimensiuni normale, asa cum era pavajul pe vremea cand eram copil. Acel tip de pavaj tine zeci si sute de ani.

    3.
    De ce in Piata Unirii zona carosabila nu s-a asfaltat? Avem aceiasi problema, pavaj cu pietre prea subtiri si prea mici, care nu rezista bine traficului. In plus e foarte zgomotos atunci cand trec masini.
    Altfel apreciez mult aspectul pietii Unirii care a fost redata locuitorilor, in locul parcarii peticite si mizerabile care ocupa piata in trecut.

    4.
    De ce lucrarile atat de binevenite de ingropare a retelei electrice se fac de mantuiala? Nu controleaza nimeni de la primarie cum se fac? Firele ies din pamant prin tuburi insufiient de flexibile, de multe ori la 10 cm de margine casei, de multe ori in mijlocul trotuarelor si asa prea inguste. Totul arata ca o improvizatie!

    5.
    De ce str Constantin Lacea nu are trotuarele asfaltate de ani buni de zile?
    • R (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:57)

      George Scripcaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai

      1. Sunt zone unde intradevar se constata lucrul asta. O sa intervenim si o sa refacem. In Centrul Istoric urmeaza sa transforman strada Michael Wis si Piata Enescu in pietenole. Mai sunt si alte stradute unde vom interveni dupa ce se realizeaza lucrarile de inlocuire a retelelor edilitare.

      Piata Unirii este un proiect finantat pe fonduri europene si care a fost selectat pe baza unui concurs, iar proiectul elaborat de arhitecti care spun ca este interzis sa pavezi cu asfalt in centrul istoric ci cu paviment.
  • verdeata+biciclete+cultura=un oras mai bogat (Marţi, 18 iunie 2013, 17:21)

    Mircea G [anonim]

    Buna ziua d-le Scripcaru,

    1. Cand ati facut ultima oara, pe jos, un drum de la "periferie" (Astra, Tractorul) pana in centru? V-au placut linistea si calmul emanate de traficul auto? V-a placut sa faceti ocol de multe minute pentru a gasi o trecere de pietoni, mai ales in zona giratoriilor? "v-ati risca" sa mergeti pe ploaie, pe jos? Majoritatea concetatenilor nostri nu-si pun problema optiunii, din simplul motiv ca ca nu au de ales.
    2. Cand ati mers ultima oara cu bicicleta prin oras? Pe unde? V-a placut? Stiti cati "bucuresteni cu bani" vin cu bicicletele pe masina, sa "se dea" prin zona? de ce nu si prin oras (tot)? Ar veni si mai multi turisti, ar cheltui mai mult, toata lumea ar avea de castigat.
    3.Ati vazut cate locuri virane sunt in oras? de ce nu incurajati plantarea de copaci pe ele? ati putea sa incurajati comunitatea locala (firme pt puieti+scoli pt. mana de lucru) pentru a inverzi zona. Nu va culcati "pe-o ureche" cu Tampa! Restul orasului este mult prea betonat/asfaltat. Nu e nevoie doar de panselute, si nu e deloc scump.
    4. Brasovul este un oras iubit. De ce nu folositi resursele locale (liceeni, studenti) pentru a-i crea un branding solid? Ati creat vreun "brainstorming" pentru un festival local solid (eg. TIFF, Festivalul International de teatru de la Sibiu, etc). Ar creste influenta "Soft", dar si incasarile la buget, daca e facut ok.
    5. Un termen realist pentru aeroport? (pare, dar nu e gluma..)
    Cu respect,
    Mircea G.
  • Probleme Brasov (Marţi, 18 iunie 2013, 17:23)

    Bogdan Petre [anonim]

    Buna ziua. M-am mutat in Bv anul trecut, din cauza faptului ca era singurul oras fara caini vagabonzi din RO.
    Acum (de 2-3 luni) nu mai este cu nimic diferit de restul Romaniei din acest punct de vedere. Problema mai grava este ca au aparut direct caini mari, care au fost adusi de undeva. Partea buna este ca sterilizarea s-a facut intr-adevar si va felicit pentru aceasta fapta. Partea rea este ca din nou sunt caini pe strazi, in parcuri, in piete, la tomberoanele de gunoi.
    De asemenea, am observat o multime de cersetori prin oras, multi dintre ei avand 2-3 caini cu care vagabondeaza impreuna.
    Intrebari :
    - veti mai lua masuri pentru eradicarea cainilor din oras ?
    - veti solicita cercetarea si aducerea in justitie a celor care aduc caini in oras ?
    - veti intreprinde ceva pentru reducerea numarului de cersetori care sunt in fata magazinelor ?
    Referitor la pistele de biciclete, as dori sa existe mai multe locuri prin care sa ne putem plimba cu bicicletele, mai ales prin zone necirculate de masini.
    V-as ruga si sa scoateti din parcuri panourile care interzic accesul bicicletelor. Am calatorit prin multe tari din Europa si nu am intalnit interdictia de a merge cu bicicleta decat pe zone carosabile.
    Va multumesc.
    • R (Miercuri, 19 iunie 2013, 11:04)

      George Scripcaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Bogdan Petre

      Aici avem o problema in toata tara si toti primarii de municipii sunt afectati din acest punct de vedere din cauza deciziei parlamentarilor , si aceatsa lege a ajuns la Curtea Constitutionala si a avut modificari care ne pune intr-o situatie de blocaj. Suntem in situatia sa cheltuim baji mai multi pentru un caine decat pentru un copil institutionalizat. La un copil la cresa alocam 9 lei pe zi, iar la un caine facand un calcul mediu pe ansi impartim la zile ne iese o cheltuiala mai mare decat alocam pentru un copil.
      Eu am doi caini acasa, dar sunt responsabil, am grija, am sterilizat. Cei care doresc un caine, sa-l ia, sa-l creasca si sa-si asume responsabilitatea pentru el. Noi vrem sa fim o tara turistica cu cainii printre picioarele turistilor pe terasele din Centru Vechi.

      Sunt foarte multi oameni muscati de caini, au murit oameni, au fost desfigurati copii si nu i-am vazut pe marii iubitori sa protesteze si sa faca ceva. Undeva, noi ca neam, suntem si ipocriti.
      Eu sunt pentru urmatorul lucru: cainii tre sa stea intr-un adapost sau intr-o zona privata a celui care ii detine si cei care au in proprietate caini sa-i ingrijeasca si sa-i sterilizeze. Sa raspunda pentru el, sa aiba acte, iar pentru cei care sunt ai nimanui, comunitatea, in masura posibilitatilor, sa-i gestioneze. Daca dupa ce ii adunam de pe domeniul public nimeni nu-i revendica sau cineva nu ii adopta, cainii trebuiesc eutanasiati prin metode civilizate, medicale.
  • Starea traseelor montane din aria municipiului (Marţi, 18 iunie 2013, 17:31)

    Mihai [anonim]

    Am o intrebare domnule Primar.

    Cine raspunde de intretinerea traselor montane de pe aria municipiului? De exemplu cele de pe Tampa, pana in Poiana si in Masivul Postavarul.
    Multe sunt trasee construite cu sudoare de brasoveni dedicati de-a lungul timpului, multe datand de dinainte de razboi.

    Marea majoritate a traseelor sunt intr-un stadiu avansat de deteriorare. Margini de carari surpate, carari transformate in fagase ce se adancesc la fiacare ploaie, zone cu noroi pana la genunchi cand ploua etc.

    In ultimii ani aceste carari au fost "atacate" de cete de motociclisti, care sfideaza orice indicator sau bariera si nu au nici un pic derespect fata de natura. Motociclistii (si ATV-istii) distrug, mai ales pe vreme ploioasa ce a mai ramas din aceste poteci. Multe sunt in arii protejate precum Tampa sau Stejaris.

    De ce nu isi face jandarmedia montana datoria? Nu am vazut niciodata vreo patrula pe poteci; nici macar in weekend. De ce nu este in permanenta un gardian public la Pietrele lui Solomon? Ma refer la gardieni competenti, nu ca cei care nu fac nimic si pe pe care ii vad mereu stand la taclale pe banca pe Dupa Zuduri sau Sub Tampa. Adevarul e ca acesti gardieni nu au nici un fel de autoritate! De ce ii mai platim din banii nostrii?

    Ar trebui interzisa si circulatia cu biciclete pe anumite trasee abrupte tip "downhill", care astfel se deterioreaza. In pus se pune in pericol siguranta drumetilor. In acest scop propun realizarea unor trasee de coborare (downhill) dedicate numai pentru biciclisti, asa cum exista in tarile civilizate. Aceste trasee se pot construi cu n colaborare cu asociatii de ciclism. Ar trebui cel putin un traseu de coborare pentru biciclete din Masivul Postavarul pana in Poiana si in continuare pana in Brasov.

    Se vorbeste de un autobuz pt biciclisti pana in Poiana. Dar stie cineva ce stricaciuni fac multi biciclisti in padure? Acesti tineri merita sustinuti in a-si practica acest frumos hobby; au insa nevoie de niste trasee corespunzatoare
  • Transport in comun (Marţi, 18 iunie 2013, 17:55)

    Mike [anonim]

    S-au facut multe progrese la transportul in comun in oras, insa se mai pot face multe pentru eficientizare.

    De ce nu se simplifica si se reduce nr liniilor de autobuz? Din moment ce aparatele de taxat tiparesc ora pe bilet, de ce nu ar fi biletul valabil o ora sau doua pe orice linie? In acest fel nu ar mai fi nevoie de atat de multe linii, calatorii putand schimba autobuzul pentru a ajunge la destinatie.

    In plus s-ar putea renunta la abonamente pe linii, care sunt contraproductive. Ar trebui doar abonamente de tronson si pe toate liniile.

    Un exemplu bun este legatura Scheiului cu restul orasului. Daca s-ar face cum propun mai sus, doar liniile 50 si 50b ar mai fi necesare.
    Liniile 51 si 52 nu fac decat sa dubleze alte linii pe mai mult de jumatate din traseu. In plus din Schei oricum nu sunt legaturi directe spre alte zone din oras, Bartolomeu de exemplu.

    O alta problema este faptul ca in preznet biletul este valabil doar pana la capat de linie. Liniile 50 si 50b au capat la Livada Postai, pe cand in mod logic capatul ar fi pe Castanilor, car este cel mai indepartat punct de pe traseu.
  • "piata" Traian (Marţi, 18 iunie 2013, 18:13)

    AnaP [anonim]

    Domnule primar, o insemnata pondere in decizia mea de a va vota din nou a fost faptul ca ati eradicat infectia si ilegalitatea din asa-zisa piata Traian. Imi pare rau sa constat ca infectia si comertul ilegal a revenit in zona. Mai mult de atat, minim 12 ore pe zi, comertul ilegal si insalubru cu haine vechi este pazit de o patrula a politiei locale platita din banii nostri. Puteti va rog sa-mi spuneti care este rolul acelui echipaj de politie indisponibilizat permanent acolo? Puteti va rog sa-mi spuneti cand se lichideaza comertul ilegal si insalubru (ca sa nu vorbim de evaziune fiscala, etc.) din zona Traian?
  • Opriri, stationari si parcari ilegale (Marţi, 18 iunie 2013, 18:48)

    Liviu [anonim]

    Buna ziua!

    Va scriu atat in calitate de sofer cat si de pieton in Brasov. In ultima perioada am observat ca nici din partea primariei nici din partea politiei rutiere nu mai exista reactie la indisciplina soferilor in ceea ce priveste oprirea automobilelor in spatii nepermise. Ca rezultat avem bulevarde aglomerate continuu din cauza ca o banda pe sens este blocata de soferi care "pun avariile" si opresc pe prima banda si coboara sa-si cumpere tigari, sa plateasca facturi, etc, avem (foarte) putinele piste de biciclete blocate de aceeiasi indisciplinati, avem statii de taxi in plina strada care obstructioneaza traficul regulamentar, avem automobile parcate pe treceri de pietoni, pe squaruri, pe spatii verzi, parcate in intersectii cu strazi secundre, astfel incat nici pietonii nici soferii care vor sa se asigure nua au cum si risca accidente. Mai nou am vazut autoturisme parcate in sensuri giratorii (da, de exemplu in sensul de la Gemenii) fara nicio teama de amenda sau de ridicarea automobilului. Ce pazesc societatile desemnate sa amendeze / ridice autoturismele parcate/stationate/oprite neregulamentar?

    Cui putem sa ne adresam si sa semnalam cazurile de soferi care parceaza neregulamentar si blocheaza traficul, accesul in parcari reglementate sau pun in pericol pietonii si soferii care nu mai au posibilitatea de a se asigura din cauza lor?

    Multumesc anticipat!
    • R (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:28)

      George Scripcaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Liviu

      Aceasta este atributia Politiei Rutiere si in cazul in care este blocat traficul puteti anunta la serviciul 112.
  • pista biciclete (Marţi, 18 iunie 2013, 20:43)

    nadia [anonim]

    Intrebarea mea este mai aparte si nu tine numai de atributiile dv. dar rezolvarea ei va va fi implicit favorabila. Ati discutat vreodata cu CJ Brasov amenajarea unei piste de biciclete Brasov - Bran? Realizati ce ar insemna acest lucru pentru brasoveni si nu numai?Cca 30 km de pista pe acest traseu va v-a face cunoscut in toata tara si Europa. Cine o s-o realizeze SIGUR nu va fu uitat niciodata.
  • padurile din jurul Brasovului (Marţi, 18 iunie 2013, 22:24)

    Liviu [anonim]

    Domnule primar, ma raliez ingrijorarilor celor care s-au plans de deteriorarea traseelor montane si a potecilor, deteriorate atat de taierea padurilor din zona Poiana Brasov/vaile catre Pietrele lui Solomon, cat si de multi motociclisti si biciclisti.

    Aveti de gand sa faceti ceva pentru a prezerva padurile din zona, integritatea potecilor menite plimbarilor si drumetiilor?
    Intr-adevar, ATV-urile si motocicletele sigur nu au ce cauta prin padure si pe Postavaru!
  • de toate (Marţi, 18 iunie 2013, 22:24)

    Batranul "muntoman"si altii... [anonim]

    Buna ziua!

    Cateva remarci:....1. Pentru fluidizarea traficului rutier sensurile giratorii sunt sublime,...dar pentru noi batranii modesti ,elevii si copiii nostri ,care din anumite considerente nu avem ocazia sa circulam motorizati in aceste giratorii ...nu prea v-ati gandit?...ei sunt pietoni domnule Primar...si aici ati incremenit in ....proiect...La Gara si zona Faget sunt doua sensuri giratorii pline de "adrenalina"...de ce nu continuati cu constructia unor Pasaje?...ca sa va dau si solutia.
    2. De un an de zile au aparut iarasi cainii comunitari si asteptam de la dumneavoastra ,sa repetati ceea ce ati mai facut in acest caz ,...in primul mandat(sic!)
    3. Pistele pentru biciclisti sunt foarte necesare " sanatatii" orasului nostru...va rugam sa le executati corect dupa modelul occidental si nu "linii" trasate pe trotuare tip balcani ( oare, creierul acelui proiectant nu a gandit ca aceste "linii "de pe trotuare pot duce indirect la accidente grave!!)...
    4. Domnule profesor de sport ,va rugam din inima gasiti o modalitate de sanctiune aspra data jandarmilor montani sau politistilor locali, care nu-si fac datoria in zonele montane protejate. Intalnim des in masivul Postavarul , Piatra Mare ,chiar pe Tampa,....motociclisti teribilisti si needucati care nu fac decit sa distruga din placere pentru ca atata au in capsorul lor...format de mama si tata...
    5. Proiectul Pietei Sfatului exista dar executia ...pe cand?
    • R (Miercuri, 19 iunie 2013, 11:09)

      George Scripcaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Batranul "muntoman"si altii...

      Implemetarea sensurilor giratorii a dus la reducerea timpului de asteptat in trafic, pe anumite directii, si cu 60%, reducerea poluarii, aspect estetic aspect urbanistic, nu mai cheltuim pentru intretinerea semafoarelor. Sigur ca avem o problema cu soferii care nu acorda prioritate pietonilor, insa soferii trebuie sa inteleaga ca la trecerile de pietoni trebuie redusa viteza fiindca indicatoarele de circulatie trebuie respectate de catre toti. Pentru urmatoarea perioada avem proiect pentru ceea ce inseamna pasaje pietonale subterane in aceasta zona: La gara, Calea Bucuresti-Poienelor si in alte asemenea zone.
      Important este ca dupa ce am implementat acest sistem s-a redus foarte mult numarul de accidente cu victime in oras.
  • Viitor (Miercuri, 19 iunie 2013, 0:54)

    Daniel [anonim]

    Dle Primar,

    Vreau sa va felicit pt felul cum arata municipiul Brasov, in ciuda faptului ca nu sunt un simpatizant PDL. Pe timpul mandatelor dvs orasul si a schimat fata si asta vi se datoreaza in mare masura. As dori sa va adresez cateva intrebari:

    1. Proiectul telegondolei Brasov - Poiana Brasov- un proiect anuntat de dvs inainte de inceputul crizei economice de care nu am mai auzit nimic in ultima vreme
    2 Avand in vedre profilul turistic al orasului nostru, s a luat in considerare contructia unui parc de distractii in zona. In ciuda faptului ca municpiul Brasov este considerat un oras cu potential turistic important, nu exista posibilitati de distractie pt persoanele cu famili. Un parc de distractii in zona adiacenta orasului ar creste in opinia mea numarul turistilor
    3. Regionalizare - Ce masuri concrete aveti in vedere in legatura cu anuntul facut de dl Liviu Dragnea privind capitala regiunii centru care se pare ca va fi Sibiul.
    4. Transportul in comun - in ciuda mariri numarului de rute in oras, legatura dintre anumite cartiere ale municipiului este in continuare dificitara. De ex cand vine vb de Bartolomeu Nord (Avangarden) sunt deficiente mari. Liniile 25 si 29 au o cadenta redusa in vreme ce lina 28 se suprapune cu linia 5 (care are cea mai buna cadenta din municipiu. Dezvoltarile urbanistice in zona Bartolomeu Nord impun a regandire a traseelor astfel incat frecventa acestora sa vina in sprijinul calatorilor si nu cum este acum (frecventa de 70 min pt linia 25)
  • Caini, caini si iar caini (Miercuri, 19 iunie 2013, 1:37)

    Vlad [anonim]

    1. Cainii au devenit din nou o problema, mai ales in ultimele 6 luni. Locuiesc la intersectia strazii Saturn cu Calea Bucuresti in blocurile semiluna imense si sunt trezit in fiecare seara de satrele de caini care umble la tomberoane. La fel prin tot carteirul Astra si mai rau prin Tractorul sau Noua.

    Mai grav, am vazut catele gestante, lucru care ar sugera ca nu toti cainii sunt sterilizati. Am inteles ca asociatile pentru drepturile animalelor si legislatia nu permit eutanasierea lor dar un oras cu bugetul si resursele Brasovului cred ca isi permite sa nu aiba strazile inundate de caini.

    2. Pozitia de capitala regionala pare a fi pierduta in favoarea Sibiului, din criterii pur politice. Ce raspuns sunteti pregatit sa dati cand se va anunta decizia.

    3. Desi este inconjurat de padure, Brasovul nu are un singur parc demn de mentionat. Chiar nu se poata face un parc de dimensiuni respectabile (Herastra, Cismigiu sau Romanescu din Craiova) si pentru cartiere cum sunt Astra sau Bartolomeu ? Locuri ar exista mai ales dupa demolarea fabricilor din aceste cartiere.

    4. Evenimentele culturale din Brasov fie lipsesc fie sunt invechite si de prost gust. Domnii din comisia de cultura a primariei sunt complet depasiti de situatie, si in perspectiva candidarii la titlul de capitala europana a culturii cred se impun niste schimbari si o viziune moderna asupra institutilor si evenimentelor de gen din oras.

    Desi salutabila, construirea si modernizarea salilor cum sunt cea a Teatrului sau noua Filarmonica nu rezolva problema culturii.

    Reorientarea evenimentelor spre un public mai tanar sau organizarea targurilor care faciliteaza participarea artistilor locali fara prea multa birocratie ar fi un bun inceput. Exemple sunt pe aproape (Bucuresti/Sibiu/Cluj)
  • Două întrebări (Miercuri, 19 iunie 2013, 1:45)

    Bogdan [anonim]

    Domnule primar, am două întrebări:
    1. Având în vedere că nu aveţi viziune, sunteţi corupt, incult şi incompetent, când vă daţi demisia?
    2. Citiţi blogul FOAMEA(http://foamea13.blogspot.ro/)?

    După ce aţi transformat Braşovul în Capitala Sensurilor Giratorii şi într-un oraş al maşinilor, aţi eliminat tramvaiul şi cinematografele, sper să nu continuaţi distrugerea spaţiului verde, prin construcţia de noi parcări(mă refer în primul rând la proiectul din Livada Poştei). Suntem mulţi care vrem să mergem pe jos sau cu bicicleta prin Braşov. Din păcate siguranţa pietonilor şi a bicicliştilor a scăzut foarte mult odată cu giratorizare.
  • Piata Traian (Miercuri, 19 iunie 2013, 8:04)

    CosminL. [anonim]

    Domnule Primar, va rog din suflet sa dispuneti oprirea definitiva a comertului din piata Traian, asa cum ati promis acum cateva luni, tiganii isi fac nevoile in interiorul curtii si cand treci pe langa gardul negru pute numai a urina si fecale. Este cald si mirosul este pestilential. Prin inchiderea definitiva a acestei "piete" nu va mai fi nevoie sa aveti un echipaj de la Politia Locala de dimineata pana seara, care parca ii pazeste pe tigani. Fustele colorate si puradeii au impanzit iar cartierul si au atras alti tigani gunoieri care rascolesc si rastoarna tomberoanele din zona.
    • R (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:35)

      George Scripcaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui CosminL.

      Nu am eliberat si nici nu voi elibera un acord de functionare pentru genul si modul de comert care se desfasoara in Piata Traian. Inca de acum cateva luni am solicitat sprijinul tuturor institutiilor statului.
  • intersectie (Miercuri, 19 iunie 2013, 8:08)

    VasilescuA [utilizator]

    Dle primar,
    In intersectia drumului Brasov-Sanpetru cu ocolitoarea au loc zilnic accidente, multe grave. Cine raspunde de acea intersectie - primaria Brasov sau Consiliul judetean ?
  • Intrebari (Miercuri, 19 iunie 2013, 8:27)

    catelu [utilizator]

    Dle Primar, cand intentionati sa refaceti semaforizarea in oras? Sensurile giratorii sunt un pericol in special pentru pietoni, dar si o sursa constanta de tamponari usoare.
    Cand intentionati sa refaceti liniile de troleibuz distruse in anii trecuti? Chiar daca nu e la fel de usor de furat ca motorina, transportul electric este mult mai eficient si curat.
  • Finalizare Gradina Zoo (Miercuri, 19 iunie 2013, 8:35)

    Florin S. [anonim]

    Buna ziua,

    Va felicit pentru munca depusa . As dori sa va intreb cand se va finaliza renovarea gradinii zoologice ?
    • R (Miercuri, 19 iunie 2013, 11:14)

      George Scripcaru [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin S.

      Termenul de finalizare este anul acesta. Avem o problema de natura financiara in sensul ca acest proiect este cofinantat din bugetul local - 25% si 75% Ministerul Mediului. Noi depindem de banii de la Mediu care intarzie si ne blocheaza.
  • Centrul vechi al Brasovului (Miercuri, 19 iunie 2013, 8:36)

    ioan avram [anonim]

    Stimate Domnule Primar G.Scripcaru,
    V-am sustinut in proiectele bune si folositoare pentru oras("salubrizarea" cartierelor,o anume fluenta a circulatiei,ocolitoarele) am criticat alte initiative care mi s-au parut discutabile ( vintage-ul de pe Livada Postei,"privatizarea" Palatului Copiilor si destinul gradinii dendrologice de acolo,etc)..Voi sustine orice initiativa benefica orasului si locuitorilor ei.
    Intrebare:
    De ce doriti cu obstinatie transformarea Centrului Vechi al orasului intr-o rezervatie-ghetou?Am in vedere ultimile proiecte ale Primariei de a transforma in pietonale Str. M.Weiss si Piata Enescu.Odata implinite si acestea centrul vechi va fi o rezervatie care nu mai poate fi calcata cu masina nici in cazurile de necesitate:salvare,pompieri, aprovizionare....Centrul Vechi este locuit de oameni care sunt nevoiti sa suporte alaturi de turisti si ceilalti locuitori imensul Kitsch al teraselor(totusi alandala) de pe str.Republicii &rest.Inteleg goana dupa venituri a primariei dar in limitele unei civilizatii de bun simt. Turistul vine la Brasov nu pentru terasa de pe Republicii(care a devenit loc de fite).Brasovul nu va semana deloc cu vechile burguri din Europa.Vezi Munchen-Marienplatz unde situatia este alta.Stiu solutia parcarea ARO, dar ea nu este realista.Primaria trebuie sa rezolve parcarea de la Parcul Titulescu si str.Dupa Ziduri si sa lase Centrul fara a se implini obsesile unor functionari de Sistematizare. .....Nimeni nu doreste sa ajunga cu masina la scara in buricul orasului...Dupa cum tot nimeni nu le cere fitosilor sa ajunga cu masina pana la terasa de pe Republicii.Dar in loc sa vedem cum arata cladirile din Centrul Vechi(solutii, altele decat proprietarii?) recurgem la paleative cum sunt pietonalele....Sa impletim traditia cu modernul firesc si fara a baga pe unii cu capul sub apa.....
    .
  • Patinoar (Miercuri, 19 iunie 2013, 8:41)

    RB75 [utilizator]

    Buna Ziua Domnule Primar,

    Va felicit pentru patinoarul din Tractorul
    Trecand peste scandalul legat de costul de constructie al patinoarului din Brasov consider ca patinoarul este un castig pentru brasoveni. Am vazut meciuri de hochei cu tribunele pline Am vazut tineri si copii facand sport.Am vazut cetateni vorbind cu mandrie de echipa de hochei Corona Brasov.
    1
    in acest moment patinoarul isi acopera cheltuielile din incasari, sau are nevoie de subventii?
    2
    credeti ca un patinoar este un castig pentru comunitate sau doar un cost? Ati recomanda Bucurestenilor sa construiasca un patinoar?
  • finantare proiecte mari (Miercuri, 19 iunie 2013, 8:58)

    marian dumitru [anonim]

    Reprezint o mare companie din China .
    Daca nu aveti bani pentru aeroport sau pentru spitalul regional va rog sa-mi trimiteti un mesaj si va vizitez la Brasov .Siu ca aceste proiete apartin de CJ dar poate aveti si dumneavoastra un cuvant de spus .
    Felicitari pentru Brasov ! Este cel mai frumos oras din tara .
  • Domnule primar (Miercuri, 19 iunie 2013, 9:04)

    dan [anonim]

    1,,problema gunoierilor eu locuiesc in astra si va informez ca nu exista container fara 2-3 persoane ce cauta prin gunoaie ,chiar si langa sectia 5 de politie am vazut o gasca de 4,5 persoane la acel container,sau format deja bande care cresc infractionalitatea in zona. 2 au reaparut cainii,nu poti sa duci gunoiul la container ca se dau la tine. 3 unele autobuze ce apartin rat sunt insalubre cu pete pe scaune si inca o problema am observat ca mijloacele de transport in comun din brasov au devenit a doua casa pentru aurolaci ,,betivi vacestia circuland fara bilet fara probleme.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,sustin infiintarea unei piste de biciclete (vezi olanda) si centrul sa devina pietonal.
  • Brasovul- un oras. (Miercuri, 19 iunie 2013, 9:26)

    Marcel Mold [anonim]

    Prin anii '90, domnul sociolog Onut a incercat sa raspunda unei intrebari, in timpul in care conducea echipa de la Canal P+: Brasovul, un oras turistic, orasul festivalurilor, un oras universitar, agricol ori industrial? Dupa cunostintele mele, intrebarea a ramas fara raspuns...
    Acum, intrebarea mea catre domnul primar ar fii asa:
    1) Atita timp cit nu aveti un raspuns la problematica asta, aveti cel putin o directie, o ambitie, un tel...? Ceva un pic mai mult decit Brasovul- "un oras frumos"?

    Daca faci un sondaj printre cei care au auzit despre Brasov (romani si nu numai), toti si-l imagineaza ca si pe un oras turistic. Din punctul meu de vedere, ca si Brasovean plecat de mult deacasa, brasovul e departe de a fi ceea ce oriunde in lumea asta se numeste un oras turistic. Si spun asta, pentru ca de fiecare data cind ma intorc "acasa", incerc sa aflu raspunsul unei intrebari elementare, cind vine vorba de turism. Asadar, domnule primar:
    2) Carei categorii de turisti se adreseaza Brasovul? Familie- nu sunt suficiente facilitati de agrement pentru copii. Tineret- nu exista viata de noapte. Turism de weekend- nu exista facilitati ieftine de cazare si nici parcari pentru un aflux mare de weekend. Cultural-festivaluri- 2-3 evenimente pe an, nu-l fac cu nimic mai grozav decit oricare alt mare oras al romaniei. Turism montan- snobii care merg la Busteni si vin si in Poiana Brasov nu sunt o categorie relevanta pentru turismul montan...

    Parerea mea e ca toate parcarile si asfaltarile si sterilizarile de caini si pistele de biciglisti ar trebui facute in jurul punctului 1. Si daca raspunsul la 1 e turismul, ne trebuie un raspuns clar la pct. 2.
    Altfel, Brasovul e o struto-camila frumoasa...
  • Parcari amplasate ilegal (Miercuri, 19 iunie 2013, 9:43)

    Nanu Dan [anonim]

    Buna ziua,

    Am facut o sesizare la Primarie prin care reclamam amplasarea in mod ilegal a unor parcari pe spatiul carosabil, la mai putin de 25 de metri de trecerile de pietoni. Codul rutier in vigoare prin art 142 mentioneaza "Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor... e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;". Considerand ca o masina parcata echivaleaza cu una stationata in mod voluntar rezulta ca prin aceasta se incalca articolul mai sus mentionat. Raspunsul primariei a fost bineinteles unul evaziv si total ilogic ( mi s-a explicat cum ca "Se consideră parcare staţionarea vehiculelor în spaţii special amenajate sau stabilite şi semnalizate corespunzător". Cu alte cuvinte eu le explic cat de important este articolul 142, cat de periculos este pentru soferi sa nu ai vizibilitate in astfel de locuri si ei ce raspund? ).
    Intrebarea mea este: Carei alte autoritati ma pot adresa in problema cu pricina? E cineva mai presus de Primarie sau acceptam bataia de joc?

    In asteptarea unui raspuns,
    Va multumesc anticipat!
  • centrul vechi (Miercuri, 19 iunie 2013, 9:53)

    MARCI [anonim]

    complectez comentariul despre centrul vechi,
    str postavarului a fost inchisa cu o bariera acum 3 ani ,aceasta masura a venit in defavoarea propietarilor de case care au fost fortati sa parcheze pe strazile din jurul liceului unirea . acolo cu toate ca platim locurile de parcare politia comunitara nu a avut decat un singur scop sa nu lase pe propietari fara garaj in curte care nu au telecomanda sa intre spre imobilele lor. timpul a dovedit urmatoarele , masinile ne au fost vandalizate , locurile de parcare tot timpul ocupate de alti ( cu toate ca este pus semn de interzicere nimeni nu-l respecta ) mai nou au desfintat si postul de politie de la bariera , ca sa poti intra trebuie sa suni si vin dupa o jumate de ora .
    in tot acest timp partea de sus a strazi este cu masini parcate pe strada cu bariera lor personala ,pe starda cerbului de asemenea riverani parcheaza in fata caselor.
    concluzia este urmatoarea este o miscare gresita aceasta stramutare a locurilor de parcare , cel mai bine este sa ramana parcare in fata caselor iar locurile ramase sa ramana pentru turisti care vin in centru si nu au unde parca . la acest moment s- atransformat intro discriminare
  • termoizolare (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:14)

    SABAU MIHAI [anonim]

    Va rog in numele multor cetateni ai brasovului sa luati masuri de stopare si corectare a termoizolarilor haotice din oras. Blocurile trebuie izolate in totalitate iar firmele care executa sa fie impiedicate sa execute lucrari partiale.
    Multumim
  • Site primarie Q&A (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:16)

    bebe [anonim]

    Care este pagina de pe site-ul primariei brasovene unde putem pune asemenea intrebari si ni s-ar putea raspunde de catre cei obligati sa raspunda (de functiile lor), raspunsurile fiind vizibile oricarui cetatean al orasului? Multumesc.
  • Brasov capitala Regiunii Centru (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:28)

    Regiunea Centru [anonim]

    Doriti ca Brasovul sa fie capitala Regiunii Centru? Care sint avantajele Brasovului fata de Sibiu?
  • Secretarul Primariei BV, capul Mafiei imobiliare (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:29)

    Cetatean indignat [anonim]

    Domnule primar,

    Ce aveti de gand sa faceti in privinta samsarilor imobiliari din Primaria Brasov?

    Nu dau nume dar sunt convins ca Dvs. stiti foarte bine despre cine este vorba deoarece ziarele locale si nationale publica de multi ani anchete despre afacerile imobiliare ale secretarului Primariei Brasov, fost maior de Securitate cu atestat de politie politica de la CNSAS, care, in calitate de membru al Comisiei Locale de Fond Funciar, furnizeaza unor samsari imobiliari liste cu numele si datele de contact ale celor care au revendicat terenuri.

    Proprietarii care au depus cereri de revendicare sunt apoi contactati de samsarii imobiliari sau chiar de secretarul Primariei si li se cere sa semneze imputerniciri notariale pentru samasari sau asa-numite precontracte de vanzare-cumparare pe terenurile revendicate, aflate in etapa de analizare a documentatiei la Comisia de Fond Funciar. Odata intrati in posesia acestor contracte de vanzare sau imputerniciri, Comisia solutioneaza rapid cererile de revendicare iar samsarii devin proprietarii terenurilor revendicate.

    Chiar in acest moment, secretarul Primariei conduse de Dvs. este implicat personal in hartuirea unor locuitori din centrul orasului carora li se prezinta drept reprezentantul legal al proprietarilor unor terenuri revendicate din aproprierea caselor lor.

    Deci, cand aveti de gand sa puneti capat mafiei imobiliare din Primarie?
  • Infrastructura biciclisti (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:46)

    Robert [anonim]

    Buna ziua,

    1. Vi se pare utila construirea unui velodrom multifunctional in Brasov? Foarte multa lume stie ca Brasovul are o traditie in ceea ce priveste ciclismul si momentan sunt foarte multi campioni balcanici si europeni care nu au unde se antrena decat pe sosea, unde este periculos. Baietii domnului Grosu de la Zarnesti sunt renumiti, cred ca ar fi frumos daca ar putea sa aiba un loc unde sa se antreneze.
    Velodromul ar putea fi folosit si de biciclistii amatori iar in interior s-ar putea amenaja aparate de gimastica pentru cei care vor sa faca performanta in acest sport: cal cu manere, paralele, inele, saltele, sarituri etc. Velodromul ar putea fi construit pe principiul patinoarului si ar fi o investitie foarte buna!

    2. Luati in calcul o colaborare cu Consiliul Judetean pentru dezvoltarea unei infastructuri de piste/ benzi pentru biciclisti care sa conecteze localitatile din Zona Metropolitana (si nu numai)? Sunt foarte multe localitati cu un mare potential turistic datorita bisericilor fortificate (Harman, Prejmer, Ghimbav, Codlea) dar si datorita peisajului (Zarnesti, Bran). Daca aceste localitati ar fi conectate intre ele cu piste sau benzi pentru biciclete s-ar dezvolta foarte mult turismul in zona aceasta fiindca exista enorm de multi turisti straini care aleg sa vina cu bicicleta in Romania.

    Va multumesc anticipat pentru raspuns.
  • Probleme locale (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:46)

    Dan Grigore [anonim]

    1. Pe strada Michael Weiss, la intrarea dinspre strada Balcescu exista semne de mult instalate cu "Atentie cad tigle" in fata unei case.
    Problema este ca datorita formei acoperisului, nu doar cei care sunt pe trotoar pot fi afectati, ci si cei care merg pe strada sau pe celalalt trotoar.
    Cum se poate ca in acel imobil sa existe activitate comerciala? De ce se permite acest lucru, avand in vedere conditiile?
    Chiar daca teoretic exista litigii pentru acel imobil, nu este normal ca cei de la parter sa poata inchiria, deci sa existe activitate comerciala, pana nu isi rezolva problema acoperisului!

    2.Nu exista o metoda de deviere a traficului in zona Pietei Agroalimentare Astra? Exista o strada care trece prin spatele pietei, dar pentru acces trebuie facut slalom printre pietoni. Va rog sa instalati un om de paza care sa nu permita stationarea masinilor, ce blocheaza toata intersectia de la intrare in Piata Astra si pune in pericol cetatenii.

    Va multumesc!
  • Raspunsurile sint pe ... ocolitoare (Miercuri, 19 iunie 2013, 10:58)

    bebe [anonim]

    La intrebarea despre ... Parcare Livada Postei, raspunsul este complet nemultumitor. A aruncat pisica in gradina comisiilor... care sint tot de prin preajma. Ideea foarte buna era despre a ingropa o parcare sub imensul ciment din livada postei si de a nu afecta padurea din spatele bibliotecii judetene. Raspunsul este sub mediocru. Oare de ce... Ascunde oare prostia proiectului autogarii din livada, facut pe genunchi, ce nu a inclus si parcarea subterana perfect posibila si extrem de recomandabila?
  • Proiecte zona de Nord (Miercuri, 19 iunie 2013, 11:02)

    Gheorghe [anonim]

    Buna ziua domnule Scripcaru,

    Felicitari pentru modul cum arata orasul.

    Intrebarile sunt:

    1. Care este stadiul proiectului de canalizare si aductiune apa desfasurat de Compania Apa in zona Bartolomeu ?

    2.Cand se preconizeaza inceperea lucrarilor la Centrul de Afaceri, transfer tehnologic si incubatoor de afaceri de la Institutul Cartofului ?

    Multumesc si succes in continuare
  • Cetate frumoasa? (Miercuri, 19 iunie 2013, 11:02)

    bebe [anonim]

    Cum apreciati dupa 1 an noul look al cetatii dinspre muresenilor? Este chiar ceea ce v-ati dorit?
    Cum apreciati starea turistica a strazii Castelului? Pe partea stanga in directia de mers se afla o parcare? un trotuar? amandoua? pana in zid? cu urcactoare? cu bordura? cam care ar fi varianta oficiala? noi nu ne-am lamurit in acesti 9 ani de cand a fost ... modernizata.
  • sapte scari (Miercuri, 19 iunie 2013, 11:05)

    mircea [anonim]

    Va salut domnule Primar!
    Am fost ca turist la ceea ce numesc Brasovenii "sapte scari". Nu stiu daca tine de dvs. dar multi oameni ar fi foarte fericiti daca s-ar face reparatii la scarile acelea care pot ucide pe cineva in curand. Zona este superba si oamenii se aventureaza cu toate ca acele scari de fier sunt rupte si stau sa cada cu tot cu oameni.
    Macar atentionati prefectura daca nu tine de dvs.
    Va multumesc anticipat!
    Mircea Rusenescu
    Director Executiv
    Editura Poseidon
  • Despre implicare in constructia aeeroportului. (Miercuri, 19 iunie 2013, 11:22)

    Calin Dobre [anonim]

    1. Va rog sa faceti tot ce va sta in putinta sa va implicati in constructia aeroportului, ganditi-va cate locuri de munca vor aparea intr-un oras fost industrializat, unde oamenii muncesc pe 800 de lei...
    2. In zona Zizinului - Scriitorilor si pe strazile adiacente curatenia nu a mai fost facuta de ceva timp.
    In rest nu am ce sa va reprosez, sunteti cel mai gospodar Primar din Romania.
    P.S. Sa vedeti ce jalnic arata Mun. Constanta...
  • pista de biciclete (Miercuri, 19 iunie 2013, 11:28)

    dorin iliescu [anonim]

    Nu credeti ca ar fi oportuna si folositoare pentru brasoveni construirea unei piste de biciclete sau role in zona aflata intre calea ferata si ocolitoarea mica. Ar avea o lungime de aproximativ 5 km. si ar putea uni zona comerciala de pe Calea Bucuresti cu zona Salii Sporturilor, Bazinul Olimpic si chiar parcul Tractorul. Ar beneficia de ea o buna parte din locuitorii orasului(cel putin 5 cartiere). Am putea merge la cumparaturi cu bicicletele si am avea si pentru cei mici o zona sigura.
    Cu stima Dorin Iliescu
  • Piata Dacia (Miercuri, 19 iunie 2013, 11:37)

    cipoc [anonim]

    In primul rand felicitari domnule primar pentru transformarea Brasovului de cand sunteti in aceasta functie.
    Sper sa aveti timp si rabdare sa rspunde-ti si acestui comentariu si chiar daca mare parte din actualele problemele ale brasovenilor au fost deja identificate din postarile de aici, vreau sa va exprim o parere si sa va conturez si cateva aspecte care daca vor fi rapid gestionate va asigur ca increderea si respectul in primarul GS va creste.
    Desi este o nenorocire proiectul de regionalizare, daca intentia este ca Sibiul sa fie capitala regiunii, va rog sa organizati un protest public de amploare in Piata Sfatului intrucat o astfel de decizie ar fi total mizerbila si necorecta fata de cetatenii acestui oras doar pentru capitalul electoral al lui cacarau, intrucat singurul motiv pentru care Johannes a intrat in pnl este doar acest razboi al capitalei regiunii, pe care vrea sa il castige oferind astfel capital electoral pentru cacarau repetent somnambulul! Intrdevar, cultural, Sibiul este superior Brasovului dar in rest este net inferior la toate capitolele! Urbanistic privind Sibiul este jumatate cat Brasovul. Din pt de vedere al infrastucturii rutiere si nu numai Brasovul este la ani lumina in fata Sibiului! Acestea sunt motive concrete pentru castigarea duelului capitalei regiunii, nu cele istorice si culturale pe care le-am auzit intr-o emisiune pe digi tv.
    Ca si intrebari va rog sa imi raspunde-ti la urmatoarele 4 intrebari:
    1 Care va fi compania aeriana care va contracta zborurile pe acest aeroport? Sugestie EasyJet ( ar spulbera celalalte aeroporturi din tara din toate pt de vedere)
    2 In cat timp vom putea circula pe noi piste de biciclete in oras? ( dupa cum vedeti acest lucru v-ar aduce un capital electoral impresionant intrucat orasul Bv este un oras cu oameni mult mai civilizati fata de restul oraselor din tara)
    3 Ce solutie aveti pentru excluderea/indepartarea persoanelor de etnie roma din Piata Dacia, care efectiv sufoca orice cetatean care intra in aceasta piata pentru a face cumaparturi!?
    Va rog sa nu imi raspunde-ti ca politia locala..etc. O solutie concreta ( patrule de jandarmi, un regulament de la primarie pentru piata care sa fie inchisa in cazul in care nu poate gestiona aceasta problema!
    4 Cand vor fi finalizate sala de forta, sauna si angajarea de personal calificat la bazinul olimpic?
    In rest va sfatuiesc sa nu fi-ti dezamagit si suparat pe catatenii Brasovului pentru procentul de voturi obtinut la alegerile pentru primar intrucat, presa infecta din Bucuresti si cea locala reprezentata de onelia pescaru este vinovata pentru manipularea grosolana a batranilor, asistatilor sociali si restul persoanelor de aceasi factura.
    Un festival cultural important, infinit mai multe piste pentru biciclisti, rezolvarea problemei cainilor maidanezi, crearea unei singure piete ptr ambulatorii romi cu haine undeva in exteriorul Bv-ului, crearea de semafoare pietonale la trecerile de pietoni de dupa sensurile giratorii (ex cel de pe Muresenilor) , implicarea primariei si a cj in dezvoltarea Universitatii Transilvania pentru a "popula" cu tineri Brasovul sunt solutiile pentru ca primarul GS sa ramana in continuare cel mai gospodar primar din Romania in cel mai frumos si dezvolat oras din Romania!
    Va multumesc anticipat si felicitari inca o data pentru toate proiectele pe care le-ati finalizat in Brasov!
  • Din nou despre piste pentru biciclisti (Miercuri, 19 iunie 2013, 11:44)

    Nicolae [anonim]

    Domnule Primar,
    Credeti ca dupa terminarea lucrarilor CONDMAG pe strada Crinului, se poate face o pista de biciclete in zona dintre strada si calea ferata?
    Aceasta ar putea lega Saturn de Harmanului.
    Multumesc
  • pasaje (Miercuri, 19 iunie 2013, 11:56)

    Paul [anonim]

    Domnule Primar,

    1. Va rog sa luati in calcul pt. viitor amenajarea a 2 pasaje auto de traversare subterane sau supraterane (depinde de solutiile tehnice) pentru giratoriul din capatul strazii Lungi - pe directia str Stadionului si de asemenea pt. giratoriul din fata garii - pe directia b-dul Garii. Sunt foarte aglomerate si s-ar decongestiona mult traficul in zonele respective.
    2. Va rog sa-mi spuneti daca sunt noutati referitoare la pista de biciclete Brasov - Cristian - Rasnov. Cand ar putea incepe lucrarile de amenajare?
    Multumesc.
  • Termoizilarea blocurilor!!! (Miercuri, 19 iunie 2013, 11:57)

    cipoc [anonim]

    Domnule primar, actualul mod de termoizolare al blocurilor din Brasov este o tiganie fara margini si o mizerie de nedescris! Este absolut cretin sa izolezi un bloc unde 7 locatari sunt de acord si alti 5 nu! Ca sa nu mai spun ca izolarea aia nu va avea nici un efect pentru cei are o fac! Blocul va arata ca o tabla de sah stirba si mizerabila! Ca sa nu mai vorbim de culorile cu care sunt "macheate" aceste blocuri/table de sah: verde fosfor, portocaliu inflacarat si roz delicios!!! Stiu ca blocurile izolate de primarie arata exemplar fata de cele izolate in regim propriu! Vreau sa imi raspundeti la urmatoarea intrebare care vizeaza blocurile izolate in regim propriu:
    Exista o lege care sa impuna conditii pentru izolarea unui bloc?
    Daca exista se pune in aplicare si se respecta? Daca nu exista, atunci cand vom avea una? Presupun ca una creata de consiliul local este suficienta!
    Arhitectul orasului emite avize si aprobari pentru astfel de tiganii? ( cele in regim propriu) Daca da atunci cand se va opri acesta ineptie? Daca nu emite, atunci cand va fi obligatoriu un astfel de aviz pentru astfel de lucrari?
    Este absolut necesar o corectare a acestei situatii pentru ca altfel ajungem sa locuim in orasul culorilor tipatoare!
    Multumesc.
  • zona garii Brasov (Miercuri, 19 iunie 2013, 12:08)

    Radu Birsan [anonim]

    Cand scapam de aurolacii, cersetorii si boschetarii din zona garii ?
    Sunt agasanti, periculosi si disgratiosi !
    Gara este o poarta de intrare in Brasov si prima impresie conteaza !
    Cele bune !
  • Natura cel mai de pret bun al omului (Miercuri, 19 iunie 2013, 12:20)

    Dinu Stelian [anonim]

    Buna ziua,
    Intrebarea mea este ce se face pentru a salva Rezervatiile Naturale din zona Brasovului , mai ales cu Tampa si Masivul Postavarul precum si drumurile de legatura, adevarate bogatii, unice, naturale, de flora si fauna, expuse secetei din ultimii ani si defrisarilor. Daca exista un proiect in acest sens.
    Daca exista un proiect si pentru a se amenaja potecile de munte si drumurile forestiere si pentru sporturi de vara, pentru practicantii de biciclete, pentru drumetii , joging, etc. , intrucat e o adevarata evadare la nici 2 pasi de Brasov .Toti mai multi tineri si batrini fac sport pe Drumul Vechi, Forestier, Valea Apei, etc.
  • Parcare Aulă (Miercuri, 19 iunie 2013, 12:32)

    max# [utilizator]

    Bună ziua,

    În spate la Aulă a fost amenajată o parcare cu taxă care stă în mare parte goală, timp în care trotuarele din jur au devenit parcări pentru mașini, iar pietonii circulă pe carosabil (zona Dimitrie Cantemir colț cu Mihai Viteazu). Când se va rezolva această anormalitate?
    Vă mulțumesc!
  • Pasaj Barto;omeu (Miercuri, 19 iunie 2013, 12:39)

    Artur [anonim]

    Buna ziua!

    CVoiam sa va intreb daca se are in vedere construirea unui pasaj peste linia ferata care sa faca legatura intre Bartolomeu Nord si Lunga.

    Multumesc,
    Artur
  • Biciclete (Miercuri, 19 iunie 2013, 12:51)

    Val [anonim]

    E clar, nici o sansa pentru piste de biciclete in Brasov. Primarul nu raspunde la numeroasele intrebari pe aceasta tema, iar cand o face, spune baliverne cu posibilitati tehnice bla bla... Rusine ! Tocmai si-a mai pierdut un votant.
  • izolare termica (Miercuri, 19 iunie 2013, 12:55)

    angela [anonim]

    Blocul in care locuiesc are 4 scari si 4 etaje. Pentru a face izolarea blocului ar trebui sa obtinem aprobarea primariei la nivel de bloc. Am rugamintea ca, macar pt.apartamentele de la parter, sa primeasca aprobari individuale, chiar daca ceilalti locatari nu doresc sa faca izolarea termica a apartamentelor lor.
    Va multumesc.
  • Traficul greu (Miercuri, 19 iunie 2013, 12:59)

    Stefan Moarcas [anonim]

    1)--- In zona Darste traficul greu pune mari probleme locuitorilor in ceea ce priveste structura de rezistenta ale caselor dar si zgomotului peste limitele normale admise. Costurile de reparatie si intretinere ale caselor este foarte ridicat mai ales in aceasta perioada de criza economica. Problemele acestea le intampina in mod deosebit locuitorii de le DN1 Darste.------ 2) Datorita largirii soselei DN1 , trotuarul din aceasta zona( Darste ) s-a stramtorat foarte mult ,practic pietonii circula la aproximativ 60--70 cm distanta de carosabil , pe anumite portiuni nici cel putin nefiind protejat de parapeti sau alt sistem, . Circulatia pe acest trotuare a pietonilor este o reala aventura iar pericolul unei tragedii pluteste in aer. Nemaispunand faptul ca pe acest tronson : Fabrica de bere----, biserica sf. Treime---- pod Darste, se circula cu viteze enorme( 90---100km/h) , .Fapt grav este ca politia Brasov ignora acestea, dand vina pe Primaria Brasov pe care o reprezentati. Raspunsul lor fiind: Nu noi suntem de vina nici pentru traficul greu care se putea face pe ocolitoare, nici pentru vitezomani. . Intrebarea comuna este : De ce nu se iau masuri pentru aceste probleme reale, mai ales ca Darstele ar trebui protejat, fiind o zona istorica a Brasovului. Exemplu: Dr. Ioan Mesota a locuit aici, Dorin Prunaru ( Primul nostru cosmonaut ...) a locuit aici impreuna cu familia sa, ..etc etc ), sunt case cu trecut istoric si chiar insasi zona. nemaidiscutand despre defrisarile de padure colosale ce au loc in acest sector. ----Multumesc.----Cu stima Moarcas Stefan.
  • Tractorul (Miercuri, 19 iunie 2013, 13:00)

    wja99bv [anonim]

    Cand va apucati de asfaltat strazile din Tractorul 6: Ioan Socec,Alexandru Ciurcu, Stefan Baciu ?
    Desi platim impozite la fel ca si ceilalti locuitori ai Brasovului strazile de mai sus au fost pietruite pa banii nostri (cu exceptia Ioan Socec , partial) si cartierul arata ca la tara.
    La fel utilitatile :curent electric si gaz sunt facute exclusiv pe banii contribuabililor. Nu uitati ca suntem si noi locuitori ai frumosului oras Brasov.
  • dimensiune terasa (Miercuri, 19 iunie 2013, 13:00)

    Ionela [anonim]

    Buna ziua!
    Intrebarea mea este legata de dimensiunea teraselor de pe strada Apollonia Hirscher?
    Cea care impiedica circulatia pietonilor este cea care ii apartine restaurantul Da Vinci. Este evident ca proprietarul a asezat in asa fel mesele incat sa incapa cat mai multi clienti. Daca este masurata cand nu are clienti pare ca se incadreaza in norme. Dar atunci cand se aseaza clientii la mese nu mai este loc de trecere decat pentru o singura persona si, in niciun caz, cu un carucior cu copil sau un carut cu persoana cu handicap locomotor. Sunt nevoita tot timpul sa ma rog de clienti sa isi traga scaunul ca sa pot trece cu cauciorul cu copil. Pe sub arcada de la Casa Hirscher nu se poate trece pentru ca nu sunt prevazute rampe de urcare si coborare a scarililor, plus ca in capatul dinstre Piata Sfatului isi fac veacul homlesii care au transformat cotul ala in wc public.
    Exista un loc pe site-uk Primariei unde se poate face reclamatie? Sau este necesar sa ma deplasez la Primarie pentru asta?
  • Cartierul Stupini (Miercuri, 19 iunie 2013, 16:36)

    petre [anonim]

    Revin din nou cu sesizarea legata de cartierul Stupini str. Plugarilor sectorul 6P-6Z. De cativa ani se solicita asfaltarea si iluminarea acestui sector de strada dar pana acum nu s-a intamplat nimic desi mare parte din str. Plugarilor a fost modernizata. Cand ploua acest sector devine impracticabil iar datorita izolarii devine tinta hotilor.
    O strada din imediata vecinatate unde s-au inceput constructiile de cateva luni a fost asfaltata si iluminata.
    Pe cand sa asteptam acelasi tratament si pentru sectorul mai sus mentionat?
  • Regionalizare (Miercuri, 19 iunie 2013, 18:14)

    rizescu ion [anonim]

    Am onoare sa va salut Domnule Primar Vreti nu vreti sunteti o personalitate a orasului nostru drag Brasov .Ce s-a facut se vede ,dar acum este nevoie de o colaborare cu Dl Nita C si Dl Cancescu A pentru acesat problema pentru care partidul dv a demarato pentru semnaturi . Cred ca se poate trece peste orgolii in favoarea acestui oras , perla Romaniei . Daca reusiti vi se iata toate neinplinirile . Incercati . Va multumesc RIN
  • Suport biciclete montat pe autobuz RAT (Miercuri, 19 iunie 2013, 21:59)

    eduard [anonim]

    Recent am citit un articol referitor la posibilitatea de a transporta biciclete cu autobuze RAT.Cei din primarie se gandesc la tot felul de solutii nastrusnice dupa parerea mea.Ca de exemplu un autobuz special care sa transporte biciclete doar pe ruta Brasov Poiana Brasov la o anumita ora si zi din saptamana.Din cate am inteles nu se pot monta suporti de biciclete pe autobuze din motive tehnice fiind foarte complicat si scump in acest moment.Intrebarea mea este de ce nu s-a apelat la aceasta solutie atunci cand s-au achizitionat aceste autobuze tinand cont ca ele sunt relativ noi.De ce trebuie sa ne scarpinam noi invers cand in toata Europa si America de Nord se folosesc aceste suporturi noi sa inventam tot felul de idei.S-au platit bani multi pentru aceste autobuze ele trebuiau prevazute din start cu suporti de biciclete pe exterior.Asta daca vrem sa facem ceva pentru cetateni si nicidecum doar de fatada.Multumesc pentru un eventual raspuns
  • Investitii de la Gemenii catre Tarlungeni (Miercuri, 1 ianuarie 2014, 20:16)

    bianca boeriu [anonim]

    In primul rand vreau sa multumesc domnului primar pentru investitiile facute in Brasov. Cum de recent sunt o locuitoare a Tarlungeniului as vrea sa stiu ce investitii urmaza sa se faca in viitorul apropiat pe ruta de la Gemenii catre Tarlungeni???
    Si tot fiind vorba de biciclete nu exista o posibilitate de a face piste de biciclete care face legatura intre Gemenii si Tarlungeni??
  • Locuri de parcare, Str.Prunului,Noua (Miercuri, 27 august 2014, 13:51)

    Adrian [anonim]

    Este o problema mare cu locurile de parcare in Noua Str.Prunului,ce facem nu avem unde sa parcam,aici sunt lucrari de constructii langa Aqua Park toate locurile sunt blocate,ce solutii sunt?
  • cainii vagabonzi (Sâmbătă, 16 mai 2015, 10:18)

    NEMTANU ADRIAN [anonim]

    Buna ziua! Domnule Primar ma bucur ca am onoarea de a putea sa va adresez o intrebare legata strict de caini vagabonzi din cartierul noua, mai precis str.laminoarelor nr 9 ,unde se afla o haita de caini foarte mare care au o catea in varf...si de aceea sunt si agresivi cate o data..intrebarea este :De ce nu raspunde nimeni la sesizarile facute la hingheri brasov..suntem foarte multi care sunam zilnic si suntem mintiti ca vor veni si nimica ...Va rog din suflet daca puteti lua masuri!!! avem copii si nu vrem sa se intample ceva mai rau...VA MULTUMESC!!! O ZI BUNA ...
  • trecere pietonala (Vineri, 5 mai 2017, 9:24)

    locatar dealul morii residence [anonim]

    buna ziua cu respect va rog prin serviciile subordonate primariei sa mi spuneti daca este posibil amplasarea unei treceri de pietoni pe str mihai viteazuk in fata iesirii din bl 1g dealul morii residence
    este o zona in care se circula cu viteza,iesirea este intro mica intersectie va multumesc


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version