VIDEO Sorin Oprescu: Peste cateva saptamani o sa apara o harta de risc seismic a Bucurestiului, dar nu o sa o fac niciodata publica

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 12 iunie 2013, 15:23 Actualitate | Administratie Locala


Harta Bucurestiului
Foto: Esri
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat miercuri ca peste cateva saptamani va aparea o harta de risc seismic a Bucurestiului pe care insa nu o va face publica niciodata pentru ca nu este de acord cu panicarea populatiei, potrivit Agerpres. "Nu sunt de acord cu speriatul populatiei si cu indus teama si nu sunt nici la dispozitia samsarilor de locuinte care va dati seama ce circ ar face in momentul cand ar apare o harta din asta de risc", sustine Oprescu.

"In cateva saptamani o sa apara o harta de risc a Bucurestiului, dar nu o sa o fac niciodata publica pentru ca nu sunt de acord cu speriatul populatiei si cu indus teama si nu sunt nici la dispozitia samsarilor de locuinte care va dati seama ce circ ar face in momentul cand ar apare o harta din asta de risc. Am invitat profesorii de seismologie pentru a putea constitui aceasta harta, pentru a sti la ce ne expunem. Cand am preluat mandatul erau 381 de cladiri cu risc seismic in Bucuresti. Din ele mai sunt 359, restul s-au consolidat. E putin fata de ce am putea face daca ar exista bani, dar nu au existat bani", a spus Oprescu la Palatul Parlamentului.

El a adaugat ca in afara de lipsa banilor mai sunt si alte probleme care trebuie rezolvate pentru ca aceste cladiri sa fie consolidate mai rapid.

"Avem nevoie de doua instrumente, o data de modificat legea, pentru ca daca o sigura persoana dintr-o suta de apartamente nu semneaza ca e de acord nu pot sa intru sa consolidez blocul. In al doilea rand, este vorba de bani pentru ca Primaria are posibilitatea fondurilor, nu nelimitate desigur si participarea statului prin Ministerul Dezvoltarii cu o dimensiune limitata. Este nevoie de o viteza mai mare de implementare. Si eu sunt jenat in momentul cand vorbesc, dupa cinci ani de activitate, ca nu am putut sa facem decat aproape 30 de cladiri, sunt cladiri importante din Bucuresti", a mai spus Oprescu.

Referitor la riscul seismic in Bucuresti, chiar primarul Oprescu a starnit panica si a tinut prima pagina a ziarelor cu o declaratie soc la putin timp dupa cutremurul devastator din Italia in 2009.

Atunci, Oprescu a facut o previziune sumbra, vorbind de aproximativ 500.000 de victime in Bucuresti in eventualitatea unui seism.

Citeste si:




Citeste mai multe despre   
















5375 vizualizari

  • +18 (20 voturi)    
    harta risc (Miercuri, 12 iunie 2013, 15:36)

    mihail nica [utilizator]

    harta este de inters public !
    • +1 (7 voturi)    
      Un samsar imobiliar (Miercuri, 12 iunie 2013, 18:30)

      arakis [utilizator] i-a raspuns lui mihail nica

      ar fi foarte incantat sa stie ce si cum. Dar un proprietar care are o locuinta de vanzare intr-o zona vulnerabila, cred ca i-ar da dreptate lui Sorin Oprescu. Cum o dai, nu e bine!
      • +1 (3 voturi)    
        da, dar (Miercuri, 12 iunie 2013, 21:55)

        Sakura [utilizator] i-a raspuns lui arakis

        Pentru nimic în lume nu pot să cred că un samsar imobiliar nu va ajunge în posesia hărţii poate chiar înaintea lui Oprescu. Ştim cu toţii ce minuni poate face o spagă bine plasată. Iar el are de unde. În schimb restul populaţiei va fi lipsită de dreptul de a face o achiziţie în deplină cunoştinţă de cauză.
      • +1 (1 vot)    
        pai da! (Joi, 13 iunie 2013, 0:13)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui arakis

        Las' sa-i escrocam, pe fraierii care cumpara - sa dea preturi mari pentru case care sa se darame pe ei.

        Dac'ar fi s-o zic mai pe tzaraneste, o urare buna ar fi "vedea-te-as cu bulina fara sa stii de ea"! >:)
      • +1 (3 voturi)    
        Slabe nadejdi, (Joi, 13 iunie 2013, 6:41)

        Minos24 [utilizator] i-a raspuns lui arakis

        domnule Oprescu! In Romania nu se poate tine un secret, nu suntem americani sa pastram o taina vreo 50 de ani.
  • +10 (12 voturi)    
    Grozav... (Miercuri, 12 iunie 2013, 15:44)

    Iulian_c [utilizator]

    ca sa fiu cinic , mai bine se face publica harta sa existe concurenta/mancatorie intre toti samsarii decat sa ramana in mana catorva samsari din primarie .
    Si decat o suspendata de 1.5 miliarde de E mai bine o reabilitare/eficientizare masiva a fondului construit.
  • +13 (13 voturi)    
    se acuza singur... (Miercuri, 12 iunie 2013, 15:53)

    TDragos [utilizator]

    Este total absurd, oamenii trebuie sa stie la ce riscuri sunt expusi. Daca le ascuzi astfel de lucruri poti sa fii acuzat daca se intampla ceva…
  • +11 (11 voturi)    
    inteleapta decizie.. (Miercuri, 12 iunie 2013, 16:09)

    pehash [utilizator]

    cat pe ce sa ma sperii, dar m-am linistit.. de ce sa stiu ca drobu' de sare e pe dulap cand pot sa mor linistit in somn. ca doar nu sunt atat de inteligent incat sa fac ceva sa-mi reduc riscul.. si Domnul Primar stie ca noi e multi da' prosti si ne trateaza dupa cum meritam.. cu cel mai mare carnat...
  • +10 (10 voturi)    
    Da lu Vanghele ii spune? (Miercuri, 12 iunie 2013, 16:16)

    Cheie primara [utilizator]

    Asa mai pe sestache.
    • 0 (0 voturi)    
      Ce sa-i spui (Joi, 13 iunie 2013, 11:26)

      kiki_best [utilizator] i-a raspuns lui Cheie primara

      lui Vanghelie? Goagal nu e in stare de salubrizarea sectorului, i-a pasat-o lui Oprescu, ce pretentii sa mai ai la alte capitole? Si culmea, in sectorul vangheliot sunt unele din cele mai sigure blocuri si zone de case, adica in 13 Septembrie, Sebastian, respectiv Cotroceniul. Nici in basca nu-l doare pe Vanghelie!
  • +19 (19 voturi)    
    Glumeste ??? (Miercuri, 12 iunie 2013, 16:26)

    micul_licurici [utilizator]

    - Ministerul de externe anunta ca este foarte periculos ca cetatenii sa calatoreasca in anumite tari. Nu anunta aceste tari pentru a nu se crea panica.

    - Ministerul sanatatii anunta ca anumite substante sunt periculoase, iar consumul in exces a anumitor alimente dauneaza grav sanatatii. Nu se anunta aceste substante/alimente pentru a nu crea panica.

    - Administratia drumurilor anunta ca anumite drumuri sunt inchise din diverse motive. Nu anunta care drumuri pentru a nu se crea panica.

    - Cetatenii Romaniei anunta ca stiu cu cine sa voteze la alegeri. Nu se prezinta insa la algeri pentru a nu se crea panica in randul politicienilor.


    Bai primaru' lu peste daca nu stiu care zona e periculoasa dpdv seismic de unde sa stiu sa nu-mi fac casa acolo, sau daca imi fac, sa ii zic constructorului /arhitectului sau cine o fi responsabil sa puna o ramatura mai zdravana ???
    • +4 (4 voturi)    
      nu rade (Miercuri, 12 iunie 2013, 17:48)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

      s'a intamplat cu carnea de cal si laptele cu toxine.

      fiul fostului general secu stie cum se pastreaza secretu' de stat !

      harta aia, studiul, s'a facut din banul citadinului bucalez si nu e treaba lui sa stie.

      cate buline ar trebui sa puna pe blocurile din iepoca de aor, can tatane'so apara secretu' de stat...
  • +10 (10 voturi)    
    si cu crepturile cetateanului cum stam ? (Miercuri, 12 iunie 2013, 16:33)

    CentralScrutinizer [utilizator]

    in constitutie inca este stipulat ca:

    Dreptul la informaţie
    "ARTICOLUL 31
    (1) Dreptul persoanei de a avea acces la orice informaţie de interes public nu poate fi îngrădit.

    (2) Autorităţile publice, potrivit competenţelor ce le revin, sunt obligate să asigure informarea corectă a cetăţenilor asupra treburilor publice şi asupra problemelor de interes personal.

    (3) Dreptul la informaţie nu trebuie să prejudicieze măsurile de protecţie a tinerilor sau securitatea naţională.

    (4) Mijloacele de informare în masă, publice şi private, sunt obligate să asigure informarea corectă a opiniei publice.

    (5) Serviciile publice de radio şi de televiziune sunt autonome. Ele trebuie să garanteze grupurilor sociale şi politice importante exercitarea dreptului la antenă. Organizarea acestor servicii şi controlul parlamentar asupra activităţii lor se reglementează prin lege organică."

    la pct. 2...
    dar bineinteles Oprescu ca orice PSD-ist serios se sterge cu constititia la dos.
  • +8 (8 voturi)    
    In realitate (Miercuri, 12 iunie 2013, 16:48)

    bobo21 [utilizator]

    Tocmai samsarii o sa aiba acces la harta de risc seismic, astfel incat o sa-si pastreze apartamentele vechi dar fara risc (prostind proprietarii ca blocul mai are putin si cade), in timp ce pe cele vechi sau noi, dar cu risc, le vor plasa mai departe, credulilor.
  • +4 (4 voturi)    
    amice, esti idiot?? (Miercuri, 12 iunie 2013, 17:40)

    kido [utilizator]

    sa ii spuna cineva ca "security by obscurity" e cea mai proasta decizie, ca poate pe mine nu ma crede..
    Si in fond, cine se crede agramatul asta de nu face public un pericol cunoscut? ma intreb daca nu il obliga macar formatia de doctor (ca la altfel de morala nu pot face apel) sa protejeze oamenii prin orice mijloace...
    Du-te la Fukushima, ca e safe!
    • +1 (1 vot)    
      noa... (Joi, 13 iunie 2013, 0:21)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui kido

      ... mai face si el rost de clienti... in caz de cutremur... :D
  • +5 (5 voturi)    
    Consolidate sau Daramate .. (Miercuri, 12 iunie 2013, 17:48)

    vlad.pe [utilizator]

    "381 de cladiri cu risc seismic in Bucuresti ... din ele mai sunt 359, restul s-au consolidat" ...

    as adauga: s-au consolidat sau s-au daramat, exemple sunt cladirile de pe Blanari care s-au daramat luna trecuta, ele erau incadrate in categoria de risc seismic, cum au fost demolate nu mai apar in lista de cladiri cu risc seismic
  • +4 (4 voturi)    
    Studiu secret (Miercuri, 12 iunie 2013, 18:02)

    un dac [utilizator]

    Platit din banii nostri? Daca era platit din banii lui, sa-l tina secret cat vrea. Spre exemplu arborele lui genealogic, comandat si platit de el, nu ma pasioneaza. E clar ca e o maimuta in capul paginii.
  • +4 (6 voturi)    
    Harta risc seismic (Miercuri, 12 iunie 2013, 18:54)

    coralia1 [utilizator]

    Informatia pe care Oprescu o tine secreta o gasiti aici:
    http://www.riscseismic.ro/harta
    Un studiu actualizat nu ar aduce mari modificari la ceea ce a publicat Institutul de Fizica Pamantului.
  • -1 (1 vot)    
    de ce sa il consolidezi? (Sâmbătă, 15 iunie 2013, 10:51)

    bedexe [utilizator]

    Sunt proprietari, sa si le faca. Nu sa punem iar banii publici ai tuturor pentru unii


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version