Romania de dincolo de Bucuresti

Primarul Ilie Bolojan: Vom dezvolta Oradea pe directia Sud, de-a lungul centurii care va deveni o axa de dezvoltare importanta / Pana in 2016, nu veti mai vedea caini pe strada in Oradea / Nu cred in piste de biciclete desenate pe asfalt pe langa care trece tirul

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 11 iunie 2013, 14:49 Actualitate | Administratie Locala


Ilie Bolojan
Foto: Hotnews
Primarul orasului Oradea, Ilie Bolojan, a vorbit intr-un dialog on-line cu cititorii HotNews.ro despre cum a redus cu 30% numarul angajatilor din Primarie, cum a redus cheltuielile si ce sume au fost accesate din fonduri europene. In acest moment, in oras, sunt in lucru patru pasaje rutiere, doua piatete, o parcare subterana, iar mai multe cladiri din Centrul Istoric sunt in curs de restaurare. Bolojan a promis ca, in urmatorii doi ani, in Oradea nu vor mai fi maidanezi pe strada si se vor extinde pistele pentru biciclete. 

Vezi mai jos raspunsurile complete ale primarului Ilie Bolojan.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














10050 vizualizari

  • Viitorul dupa regionalizare (Marţi, 11 iunie 2013, 16:06)

    Daniel [anonim]

    Oradea este unul din orasele performante din Romania, insa acest lucru este extrem de putin cunoscut. Va aflati in perceptia generala in "categoria a doua", dupa cele cateva orase considerate "mari" de pe vremea oranduirii socialiste, desi o parte dintre acestea din urma nu au dinamismul orasului dvs.

    In acest context, cum credeti ca se va descurca Oradea dupa regionalizare, cand majoritatea punctelor de interes economic si politic vor fi centralizate in Cluj-Napoca, un oras de care sunteti legati geografic doar printr-o sosea ingusta prin munti, dar care va avea control absolut si va primi fonduri mai consistente doar pentru ca va fi desemnata capitala regionala? Cum veti evita caderea in saracie a Oradiei in momentul in care, in buna traditie deja confirmata, Clujul isi va aronda majoritatea fondurilor si investitiilor regiunii de Nord-Vest?
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 10:47)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Daniel

      Capitala de regiune va atrage o parte din investiii intrucat sediile regionale fiind acolo unii investitori vor considera ca este benefica aproprierea de ele, dar experienta europeana arata ca se traieste bine si in orase care sunt centre de regiuni. Cum? Oferind conditii bune companiilor pentru a se localiza si in aceste zone. Gestionand corect bugetele pe care le ai si oferind servicii publice de calitate pentru cetateni. Suntem in competitie cu orasele din regiune si cu cele de la granita cu Ungaria si trebuie sa fim competitivi.
  • Datornici faţă de Primărie (Marţi, 11 iunie 2013, 16:10)

    Tiberiu [anonim]

    Bună ziua,
    Dacă cifrele spun că Oradea stă bine, nu pot spune altceva. Ce pot spune însă este că am convingerea că s-ar putea şi mai bine prin mai buna recuperare a datoriilor. Cum este posibil ca firme şi persoane fizice să aibă datorii de mii şi mii de lei faţă de primărie, acumulate pe parcursul a mulţi ani, iar autorităţile locale să nu facă nimic pentru a recupera aceste daune? Ba mai mult, aceste autorităţi fac afaceri cu aceste firme sau eliberează avize noi de funcţionare, fără a condiţiona în vreun fel aceste avize de plata datoriilor. Sau, mă rog, să încerce recuperarea pe o cale legală. Unele firme chiar intră în faliment, primăria nu mai recuperează niciun leu, iar aceeaşi administratori (la rândul lor cu datorii faţă de primărie) înfiinţează alte firme, care primesc toate avizele de la primărie sau chiar contracte. Eu mă refer aici la firme mărunte şi contracte mărunte, dar acestea există, şi tot bani publici se aruncă pe fereastră.
    Vă mulţumesc!
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 10:49)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tiberiu

      Incasarea veniturilor este o problema pentru multe primarii. Am crescut gradul de incasare de la 70% la peste 90% in acesti ani, dar inca mai avem probleme. Unele sunt legate exclusiv de o mai buna organizare a noastra. Altele de situatia econommica, multe firme intrand in insolventa, recuperarea creantelor acestora fiind greu de facut, iar unele neajunsuri tin si de legislatie. Ramane o proritate incasarea impozitelor.
  • Giratia din centrul civic (Marţi, 11 iunie 2013, 16:30)

    Cnut [utilizator]

    Pentru giratia din centrul civic de ce nu s-a optat pentru o alta solutie tehnica, precum un pasaj suprateran sau subteran?

    Primaria a anuntat recent ca se va opta pentru o astfel de solutie... de ce nu s-a optat pentru aceasta solutie acum 2 ani? Unde se pot vedea plansele pentru pasajul propus spre realizare? Pot fi accesate online de cetateni?
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 10:53)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cnut

      Indiferent de solutia care s-ar fi adoptat, fara un pasaj subteran nu putem decongestiona intersectia. Pentru a rezolva circulatia fluenta dinspre gara inspre Nufarul avem trei etape: prima - centura finalizata inclusiv pasajele pentru ca cei in tranzit sa o foloseasca cat mai mult. A doua - podul peste Cris dinspre Dragos Voda spre Facliei si drumul expres care sa lege acest pod de cartierul Oncea, paralel cu calea ferata si care ar prelua o parte din circulatia de pe Magheru. Ambele proiecte vor fi finalizate in 2015. Ultima etapa este realizarea pasajului subteran in centrul civic cu o finantare EU in perioada 2016-2020. Nu am avut bani de pasaj.
  • depozitul de zgura de la CET (Marţi, 11 iunie 2013, 16:48)

    barbatdetreaba55 [utilizator]

    Buna ziua,
    Ma intreb de ce Primaria nu solicita de la guvern transferul depozitului de zgura de CET, unde s-ar putea amenaja un parc/domeniu de vanatoare/parc distractie sau orice altceva eco?
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 10:55)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui barbatdetreaba55

      Depozitul de zgura nu este la Guvern. Cautam solutii pentru a-l ecologiza cu un strat de pamant vegetal. Dar nu vad pe termen scurt domenii de vanatoare sau parcuri de distractie pe acest amplasament. Daca vom reusi sa plantam vegetatie care sa stabilizeze solul sau sa-l oferim unor companii pentru amplasarea unor panouri fotovoltaice, ar fi o solutie mai realista.
  • Fonduri si regionalizare (Marţi, 11 iunie 2013, 17:56)

    un dac [utilizator]

    1. Daca primaria Oradea a reusit pentru 2013 sa obtina fonduri proprii de 5o milioane de euro, oare nu cumva discutia despre obtinerea de fonduri este mai degraba o discutie despre competenta, nu una despre regionalizare?

    2. Dupa cum scriati si pe blogul dvs, proiectele primariilor tin si de vointa politica a Guvernului. Daca prin regionalizare veti fi nevoit sa cedati o parte dintre fonduri pentru "revigorarea" zonelor sarace din viitoarea regiune, cum veti putea sa va indepliniti promisiunile facute cetetenilor in campanie?

    Multumesc frumos.
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 10:57)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui un dac

      1. Obtinerea de fonduri europene este o problema de organizare si de competenta in primul rand. Componenta politica este secundara.

      2. Unele proiecte majore tin si de Guvern. Este bine sa-l ai partener. Am urmarit asta indiferent de culoarea politica a Guvernului. Regionalizarea nu ar trebui sa aiba ca efect reducerea veniurilor noastre proprii.
  • intrebare (Marţi, 11 iunie 2013, 17:57)

    Paul Farca [anonim]

    buna ziua, stiu ca a existat in discutie o sosea rapida, suspendata peste calea ferata, paralela cu Ecaterina Teodoroiu. Imi puteti spune va rog care este stadiul acestui proiect, se va mai implementa?
    multumesc,
    paul
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 10:59)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Paul Farca

      Proiectul este in curs de implementare. Am organizat licitatia pentru intocmirea proiectului tehnic, ofertele fiind in evaluare in momentul de fata. Pana la toamna ar trebui sa-l avem finalizat, dupa care sa organizam licitatia pentru executia lucrarilor. Estimez ca in primavara vom incepe lucrarile si in 2015, in vara, se va circula pe el. Vom face proiectul cu tot deranjul din zona.
  • cladirile de patrimoniu (Marţi, 11 iunie 2013, 18:38)

    neveanu [anonim]

    Oradea dispune de un patrimoniu arhitectural de exceptie, insa implicarea primariei in restaurarea si consolidarea cladirilor, ar putea fi mai mare. Am inteles chiar ca ar exista un proiect ce implica demolarea unor astfel de cladiri caracteristice "perioadei Art-Nouveau", doar pentru a largi o strada. Probabil calculul economic al primariei privind impactul acestei actiuni este corect, insa ma intreb pana unde putem merge cu aceste calcule raportate strict la relevanta economica? Conform acestei atitudini, de ce sa mai cheltuim bani de la buget pentru biblioteci? O solutie simpla, pentru a debloca aceasta situatie ar fi masuri precum scutirea de impozite pentru o perioada indelungata, neimpozitarea serviciilor firmelor care efectueaza astfel de lucrari s.a.m.d (a.i costurile sa fie suportabile pentru locatari/asociatii) . Cred ca un parteneriat intre primarie si asociatiile de locatari/proprietari ar debloca aceasta situatie, iar prin reabilitare, Oradea ar deveni o mica "bijuterie" arhitecturala.
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:02)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui neveanu

      Reabilitarea cladirilor din centrul istoric este o prioritate. Dar nu este un lucru usor de facut. Avem un plan de sprijinire a proprietarilor sa-si reabiliteze fatadele. Le intocmim proiectele gratuit, le acordam imprumuturi pentru reabilitarea fatadelor pe o perioada de 5 ani fara dobanda si ii consiliem in permanenta. Cei care nu vor accesa acest program vor fi sanctionati. Fatadele cladirilor publice le-am reabilitat in acesti ani pentru a avea legitimitatea de a actiona. Este greu insa sa-i pui la aceasi masa pe cei 20-30 de proprietari care se regasesc intr-un astfel de imobil -palat din centru.
  • intrebari (Marţi, 11 iunie 2013, 19:01)

    pehash [utilizator]

    1. de ce nu este publicata pe site-ul primarie executia bugetara anuala (venituri / cheltuieli)?
    2. cum a evoluat numarul angajatilor primariei pe termen lung (2005-2013)?
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:08)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui pehash

      Bugetul este publicat la "Alte informatii", stanga jos. Ar fi putut fi pus mai clar insa.

      De la 970 in 2008, cu toate structurile aferente, am ajuns la 730 inclusiv Politia care a fost infiintata in 2009. Acum suntem la nivelul din 2002-2003.
  • Despre dezvoltarea orasului spre Sud (Marţi, 11 iunie 2013, 19:02)

    Dan [anonim]

    De ce Oradea nu se implica si in investititiile si planurile urbanistice ale Zonei Metropolitane? Zona dintre oras si Sanmartin este un dezastru urbanistic, fara cai de acces si infrastructura coerenta; Baile Felix este un imens bazar, fara nici o logica, cu alei blocate de porti ruginite, cu cladiri in paragina vopsite cu culori stridente, cu chiloti si maieuri atarnate de garduri etc. Ma gandesc ca, tocmai pentru ca Oradea este un exemplu de succes si stie accesa fonduri, orasul ar putea coordona si urbanismul periurban si al localitatilor invecinate (din cate stiu Baile Felix si Sanmartin sunt parte a ZM Oradea). E pacat pentru ca exista un potential inspre acea zona si vin turistii si se trezesc in mijlocul unei piete second-hand, cand acolo ar putea fi un smart green city.
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:06)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan

      Sunt de acord ca Baile Felix au devenit destul de colorate in ultimii ani, dar nu avem din pacate competenta pe teritoriul administrativ al altei localitati. Vom dezvolta insa orasul, pe directia Sud, de-a lungul centurii care va deveni o axa de dezvoltare importanta.
  • Intrebari de viitor. (Marţi, 11 iunie 2013, 20:13)

    Vlad [anonim]

    1) Dat fiind anunturile prefectului legate de aprobarea finantarii UE pentru pista aeroportului, cum se va implica primaria in materializarea cat mai rapida a acestui proiect?

    2) Cum are de gand primaria, prin angajatii din cadrul European Business Parc Oradea, sa atraga investitori noi, de calibru, gen Emerson, care sa dea un plus de dinamism vietii economice oradene si bihorene?

    3) In ce masura se va schimba strategia viitoare a orasului data fiind oportunitatea aeroportului si a obiectivelor turistice.

    4) De ce nu se mizeaza mai mult pe faptul ca Oradea si Bihorul nu au nevoie de autostrazi - care oricum in Romania sunt vise - pt ca Occidentul e cel mai aproape de ei, autostrada maghiara venind pana aproape in Bors.

    5) Cum vede dl. primar Oradea si Bihorul in contextul regionalizarii, mai ales in relatia (de competitie) cu Cluj Napoca, cu Aradul si Satu Mare?
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:12)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vlad

      Primaria Oradea poate colabora cu CJ-ul, administratorul aeroportului, in operarea mai buna a acestuia, inclusiv printr-un sprijin financiar pentru operarea unor curse noi pe relatia Oradea-Germania sau Austria si pe relatia Oradea-Italia sau Spania.

      2. Vom face ce am facut si pana acum: amplasamente ieftine si cu utilitati, impozite reduse, forta de munca pregatita sa lucreze in Oradea si corectiudine fata de firme. Rezultatele nu se pot vedea insa de pe o zi pe alta. Parcul de pe Borsului va fi ocupat integral peste 3-4 ani. Deci, dupa 8 ani, vom avea 100 de ha ocupate de firme si 5.000 delocuri de munca. Trebuie sa mergem pe aceasta linie in continuare.

      5. Suntem intr-o competitie si trebuie sa oferim conditii cel putin la fel de bune.
  • Investiţii în cultură (Marţi, 11 iunie 2013, 22:54)

    0m [utilizator]

    Domnule Bolojan,
    Vă recomand un documentar despre schimbarea la faţă a capitalei Columbiei, Bogota (filmul are titlul Bogota change) în mandatele doi primari. Unul dintre ei s-a ocupat de organizarea oraşului iar celălalt de culturalizarea lui.
    D-voastră aţi făcut o treabă extraordinară vizavi de organizarea oraşului însă există deficienţe mari la capitolul cultură: nu avem evenimente/spectacole culturale internaţionale, Oradea nu are un identitate/brand cultural cu care să se "vândă".
    De exemplu, aţi putea sprijini comunitatea evreiască pentru a revitaliza Corso (ca şi "district evreiesc", aşa cum este în Cracovia sau Praga);
    Municipalitatea ar putea să promoveze imaginea de cetate medievală a Oradiei (de ex. lăcaşul sfântului Ladislau)
    ÎNTREBAREA: ce planuri aveţi în ce priveşte imaginea culturală a Oradiei?
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:16)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui 0m

      Sunt de acord ca trebuie sa insistam pe dimensiunea culturala, dar nu trebuie sa punem carul inaintea boilor. Nu putem promova traditiile comunitatii evreiesti cu sinagogile in paragina. In doi ani vor fi reabilitate si vom putea face acest lucru mult mai bine. Nu putem promova o cetate in ruina. O reabilitam prima data. Este greu sa promovezi centrul istoric, daca multe cladiri sunt cu plase pe ele. Nu pentru reabilitare, ci ca sa nu-ti cada tencuiala in cap. In doi trei ani, dupa ce rezolvam problemele primare, vom muta centrul de greutate pe promovarea patrimoniului orasului si a traditiilor acestuia.
  • buget bazat pe intrari din fonduri UE si proiecte (Miercuri, 12 iunie 2013, 1:22)

    butuc paul [anonim]

    cateva intrebari:
    1. ca sperante, cat mai realist, cat la suta din bugetul planificat considerati ca se va si concretiza? (lucrari efectuate pe baza de fonduri UE si decontate de uniune) avand in vedere intarzierile pe proiecte, licitatii si lucrari.
    2. dece nu licitati separat, proiectarea si constructia? stiu, ca durata de timp, se prelungeste un proiect, dar d.p.d.v. calitativ, proiectarea va si oferi o imagine mai buna orasului cat si va preveni situatii precum anul acesta, de amanare a demararii proiectului din cauza deficientelor de proiectare.
    3. mutarea muzeului in cetate - parerea mea e ca nu este destul spatiu (nici pt expunere, daramite pt arhivare, depozitate si cercetare), plus ca in actualul sediu s-au investit deja milioane de eur in securizarea cladirii, si a exponatelor (atat f.d. factori de mediu cat si f.d. influenta mediului extern) aceasta investitie ar trebui repetata si in cetate. plus, ca si potential turistic, vizitatorii se plimba, atat sa vada cetatea si muzeul cetatii cat si centrul, partea art-nuveau, si se pot largi trotuare inspre noul sediu al muzeului tarii crisurilor.
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:19)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui butuc paul

      Nu va pot oferi o cifra exacta pentru ca sunt tot felul de factori pe care nu-i avem sub control. Speram sa absorbim o suma cat mai mare din ceea ce ne-am planificat. De altfel nici nu mai avem timp. Licitam la cele mai multe proiecte separat, proiecterea si constructia cu exceptia celor care prin sistemul de finantare suntem obligati sa aplicam FIDIC rosu sau galben.

      Sustin mutarea muzeului in cetate, dar nu depinde de primarie acest lucru. Avem peste 11.000 mp dintre care aproape 6.000 pentru muzeu. Suprafata este suficienta, iar avantajele sunt de necontestat.
  • intrebari (Miercuri, 12 iunie 2013, 1:38)

    Alexandru [anonim]

    Stimate domnule Bolojan,

    Incep prin a preciza ca va consider un primar ok in materie de administratie care depune mai mult efort decat antecedentii primari. Insa in perceptia mea, aveti lacune in ceea ce priveste transparenta decizionala si nu sunteti un bun ascultator. Nu va voi adresa intrebari in materiile in care consider ca aveti puncte forte (gestionarea administratiei, atragerea fondurilor europene etc) ci va voi adresa intrebari in zonele pe care personal le consider deficitare la dumneavoastra.

    Asadar,

    1. Dezbaterile publice au ajuns in mandatul dumneavoastra fara substanta. Ele practic nu sunt dezbateri si desi am participat la inceput, nu am observat ca vreodata PMO sa tina cont de parerile cetatenilor. S-a ajuns ca in momentul actual cetatenii sa nici nu mai participe la aceste "dezbateri", practic instiintari ale Primariei. Consider ca in cazul in care cetatenii ar fi ascultati, mai multi locuitori cu intentii bune (inclusiv eu) s-ar implica mai mult in procesul decizional. Deseori, aceste dezbateri/consultari ar aduce un plusvaloare proiectelor municipalitatii. Intrebarea: Ce doriti sa faceti in mandatul ramas pentru a implica mai mult cetatenii in actul decizional?

    2. Proiectele unor lucrari in municipiu sunt facute la un nivel slab de calitate. Stiu ca in acest moment au fost date la refacut proiectele Pietei Unirii si a Complexului Nymphaea (a propos, va rog, ganditi-va sa ii schimbati denumirea). Totusi, consider ca multe proiecte sunt facute de amatori. Stiu ca momentan sunteti obligati sa tineti cont de pretul cel mai ieftin oferit, insa deseori o proiectare a lucrarilor mai scumpa ajuta la economisirea a mai multi bani pe parcursul realizarii lucrarilor.
    continua mai jos
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:23)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alexandru

      Este adevarat ca unele dezbateri nu prezinta interes pentru cetateni, iar la altele se prezinta cei direct afectati. Tinem cont de parerea si nevoile cetatenilor, dar daca trebuie spre exemplu sa demolez niste garaje ca sa extind numarul de locuri de parcare, este greu sa tinem cont de parerea celor care au garajele fiindca ei, in mod evident, nu vor sa fie demolate. Ei vin la dezbatere, ceilalti nu vin, care sunt in mod evident mult mai multi si aparent este ceea ce spuneti d-voastra. Proiectele de care orasul are nevoie le vom duce la capat. Sunt adeptul teoriei de guvernare care spune ca atunci cand faci ceva vei deranja pe cineva. In mod obiectiv sau nu. Daca nu vrei sa deranjezi pe nimeni vei ajunge in final sa nu faci nimic si ii vei deranja pe toti. Eu nu fac ceea ce da bine, ci ceea ce trebuie.
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:25)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alexandru

      Aveti dreptate, unele proiecte sunt de slaba calitate, iar criteriul pretului cel mai mic ne creaza o problema serioasa la adjudecare. Incercam sa ne strecuram intre prevederile legale si realitatea de pe piata pentru ca este greu de presupus ca la pret de Logan ti se va livra Mercedes. Insa unora le plac chilipirurile.
  • intrebari 2 (continuare) (Miercuri, 12 iunie 2013, 1:49)

    Alexandru [anonim]

    2a. As dori sa amintesc aici legat si de punctul 1 modul in care ati aparat (atat dmv cat si viceprimarul Carp) turbogiratia. Cred ca suntem de acord ca actuala varianta (costisitoare) nu e cea mai buna. Tot legat de "dezbateri" tin minte si modul in care PMO apara proiectul de reabilitare al Pietei Unirii, care momentan (spre noroc) a fost dat la reproiectare. De asemenea, as pune un pariu cu dumneavoastra ca parcarea din spatele Tribunalului nu va fi coupata mai mult de 50% din timp (idee consider eu gresita dar aparata intensiv in dezbateri).

    3. Cum am mai spus, va consider un primar bun in materie de administratie, de eficientizare de costuri, insa va rog din suflet nu va implicati direct in viata culturala a orasului. Sprijiniti-o dar indirect. Ea trebuie lasata sa se dezvolte liber, poate sprijinita (prin facilitati), dar un lider bun trebuie sa isi cunoasca slabiciunile. Consider ca unul dintre slabiciunile dumneavoastra reprezinta viata culturala. Creati conditii, sprijiniti direct sau indirect artistii dar nu incercati sa o dictati.

    4. Tot legat indirect de viata culturala, consider ca un spatiu de expozitii/concerte/sala de sport noua ar trebui sa fie o prioritate a orasului pana in 2018. Acesta ar permite desfasurarea de evenimente de anvergura (atat sportive cat si culturale cat si economice - expozitii) iar orasul ar avea de castigat mult in urma unei investitii care s-ar putea realiza din 10-12 milioane euro.

    In final as dori sa va adresez cateva cuvinte. Tin foarte mult la Oradea, doresc sa traiesc aici in continuare, chiar daca actualmente alte orase au mai multe de oferit. Tin sa va urez succes in demersurile pentru a trece patrimoniul CET II la PMO si a-l transofrma in parc industrial si chiar daca nu tine de dumneavoastra ci de CJ, sper sa sprijiniti dezvoltarea aeroportului.
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:28)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alexandru

      1. Am raspuns mai sus.

      2. Nu o dictez, va asigur. Nu ma pricep la toate lucrurile, iar acolo unde nu am expertiza mi-am delegat competentele.

      3. Sustinem pentru sesiunea urmatoare de finantare, din bani europeni, o sala de evnimente, sport, expozitii, de 4-5.000 de locuri, intre Era Shopping si fostul Tancodrom. Sper sa o putem realiza.
  • intrebari 3 (Miercuri, 12 iunie 2013, 2:09)

    Alexandru [anonim]

    Deoarece am limita de caractere doresc sa va mai adresez o intrebare/sesizare.

    - Legat de cainii comunitari (unde Oradea sta mai bine decat alte orase in Romania, recunosc), de cand aceastra problema a trecut in subordinea ADP, in zona unde stau (Rogerius) au aparut primii caini comunitari. Consider ca in aceasta privinta in ultimul an s-a inregistrat un regres, SOS Dogs fiind atat mai eficienta cat si mai umana.

    - Stiu ca nu tine de dumneavoastra (ba chiar ca tine de PMO in cea mai mica masura), dar electrificarea liniei de cale ferata Cluj Napoca - Puspokladany ar avea certe avantaje economice. Ati facut lobby (dumneavoastra sau alti factori decizionali din judet) in aceasta privinta?

    In final, as dori sa subscriu celor scrise de utilizatorul 0m legat de cultura.
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:31)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alexandru

      Pana in 2016, nu veti mai vedea caini pe strada in Oradea. Nici acum nu sunt multi, dar sunt. Atunci veti putea da o nota administratiei.

      Nu ma aventurez sa sustin decat proiecte care au sanse sa fie realizate si care sunt strict necesare. Ar fi bine sa se faca si acest proiect, dar de 20 de ani este pe agenda publica si politica si din pacate nu se face nimic. Sunt rezervat ca are vreo sansa in perioada imediat urmatoare.
  • biciclete (Miercuri, 12 iunie 2013, 4:32)

    Alexandru [anonim]

    As dori sa va intreb care sunt proiectele municipalitatii in ceea ce priveste incurajarea folosirii bicicletelor ca mijloc de transport.

    Stiu ca pista de biciclete intre Oradea si Berettyoujfalu e in constructie, dar in afara de acest proiect (si cel legat de Baile 1 Mai), exista alt proiect care sa incurajeze folosirea bicicletelor?
    Exista sau va exista in mandatul dumneavoastra un studiu de fezabilitate in ceea ce priveste un proiect CityBike? De asemenea, ce alte piste de biciclete doriti sa construiti?
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:36)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alexandru

      Nu cred in piste de biciclete desenate pe asfalt pe langa care trece tirul sau pe trotuare cu pomi in dreptul pistei. Amenajam piste protejate de-a lungul Crisului Repede si a Petei. De asemenea, dinspre Calea Aradului pe Onestilor inspre Cris. Asta este ceea ce vom face in anii urmatori, plus rastele de biciclete la licee si de-a lungul acestor piste. Pe masura ce vom exinde spatiile pentru pietoni si biciclisti, in dauna locurilor de parcare de pe carosabil, in zona centrala se vor mai amenaja piste de biciclete.

      Pentru a incuraja circulatia pe bicicleta, este nevoie de un pachet de masuri, iar rezulatele se vad in timp. Asta incercam sa facem.
  • Intrebari (Miercuri, 12 iunie 2013, 5:32)

    cristi767 [utilizator]

    Domnule primar,

    Prima mea intrebare are legatura cu situatia Podului Macio. Am citit in presa ca, in momentul in care firma n-a mai putut construi podul, Primaria a "constatat" ca respectivii nu depusesera nicio garantie, desi vorbim de o suma foarte mare.

    As vrea sa va intreb cum este posibil asa ceva intr-o primarie ca cea a Oradei si cum calificati asta? Coruptie, incompetenta sau rea vointa? Sau cum puteti demonta afirmatia ca regulile sunt doar pentru "catei", dat fiind ca unii sunt opriti si pentru garantii neplatite de 100-200 de lei? A platit cineva pana in acest moment pentru asta?

    Intrebarea cu numarul 2: De ce se ia in discutie exproprierea unor cladiri in vederea demolarii lor, in conditiile in care noi avem nevoie de bani pentru a restaura altele care oricum stau sa cada singure datorita starii proaste in care se afla? Stiti si dvs. destul de bine cate cladiri sunt cu plasa de siguranta pe Corso.

    Intrebarea cu numarul 3: De ce nu s-a luat niciodata in discutie extinderea liniei de tramvai din Nufarul catre zona Felix/Sanmartin? Asa cum este si spre Bors/Zona Industriala. Nu credeti ca ar fi oportun? O gramada de oameni naveteaza pe acolo (si turisti si navetisti)

    Intrebarea cu numarul 4: Credeti ca exista vreo posibilitate in acest moment ca regionalizarea sa se faca in alta formula decat cea de 8 reg? Adica o varianta de 10-12 care sa includa si o regiune cu capiala la Oradea.
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:40)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui cristi767

      Podul respectiv il vom termina anul acesta cu jumatate din banii pe care ar fi trebuit sa-i platim daca l-am fi facut noi. Nu am pierdut nimic, dimpotriva. Dar situatia economica si insolventa unei firme nu o putem controla.

      Trebuie sa facem unele exproprieri pentru realizarea unor parcari sau drumuri altfel aceste proiecte ar fi blocate.

      Putem lua in calcul orice extindere de linie, dar trebuie sa vedem si banii cu care facem aceste investitii.

      Cred ca Guvernul va sustine 8 regiuni, altfel deschide cutia Pandorei.
  • OTL (Miercuri, 12 iunie 2013, 7:41)

    Cirsti [anonim]

    Va rog sa ma lamuriti si pe mine de ce va implicati dvs. n conducerea Regiei de Transport Local, de ce nu lasati managerul acestei institutii sa o administreze independent si de ce o incarcati cu cheltuieli (masinile de ridicari, masini de serviciu ale primariei), cheltuieli care incep sa se resimta in costul de bilet al fiecarei calatorii, dar si in disponibilizarile pe care dvs le vreti in acea regie?
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:41)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cirsti

      Conducerea OTL administreaza independent compania. Le-am cerut doar sa fie mai eficienti.
  • impozite (Miercuri, 12 iunie 2013, 8:05)

    Sorin [anonim]

    Stimate domnule primar, va adresez o intrebare in calitate de platitor de impozite: cum ati putea explica de ce, comparativ cu anul 2012, in 2013 am de achitat impozit pe terenul ce-l detin, majorat cu aproape 900% (da, aproximativ noua sute la suta!). Considerati ca aceatsa este o majorare normala, decenta? Ce a stat la baza acestei gandiri? Daca pe asa ceva se bazeaza primaria Oradea atunci cand se gandeste la frumoasele proiecte de viitor... ei bine, e de-a dreptul socant...
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:43)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sorin

      Nu va pot raspunde. Daca este asa, s-ar putea sa fiti in situatia sa va fi declarat suprafata ca teren agricol, iar in realitatea sa fie o curte. Din greseala sau premeditat. Avem astfel de situatii. Spre exemplu, 40% din terenul orasului este declarat teren agricol. Situatie cel putin ciudata.
  • Viitorul CET-ului (Miercuri, 12 iunie 2013, 8:19)

    Emi [anonim]

    Buna ziua
    - va rog sa detaliati strategia de incalzire a orasului, in conditiile unui CET aflat in iminenta insolventa, dar cu proiecte de retehnologizare din FEN si in conditiile insuficientei explotari a zacamantului geotermal, mult mai ieftin si ecologic. O resursa energetica de acest fel, ieftina, ar atrage mult mai multi investitori in zona.
    - laudabil primul pas spre dezvoltarea economica a orasului prin infiintarea si popularea parcurilor industriale, dar nu credeti ca s-ar impune si negocierea de catre PMO a unui salar minim pt lucratorii din parcuri (care acum e doar cel minim pe economie), astfel incat sa creasca puterea de cumparare, consumul si implicit taxele ce revin municipalitatii?
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:46)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Emi

      CET-ul are intradevar grave probleme financiare si va trebui sa trecem cele doua ierni cu actuala centrala pana la finalizarea celei noi. Nu exista alta alternativa.

      Zacamantul geotermal poate fi exploatat limitat, el putand asigura maxim 20% din necesarul de caldura anuala a orasului.

      Primaria Oradea nu se poate implica in negocieri salariale intre angajati si companiile private. Cu cat mai multe locuri de munca vor fi infiintate, cu atat va creste presiunea salariala pe angajator. Sprijinim infiintarea de cat mai multe locuri de munca. In rest, piata va dicta nivelul de salarizare.
  • Infrastructura (Miercuri, 12 iunie 2013, 8:22)

    Sebi [anonim]

    Stimate Domn Primar
    Avem o serie de strazi in Oradea, unde asfaltul da semne de oboseala, de-a lungul anilor s-a mai peticit, dar calitatea suprafetei de rulare lasa in continuare de dorit. Ma refer la Borsului, Decebal (intre biserica Emanuel si Piata Decebal), Avram Iancu, Armatei Romane (denivelari la canale), Vladeasa, Aradului, Eminescu, Moscovei. Dintre cele de mai sus, Borsului si Aradului sunt artere de intrare in Oradea, si consider ca e o rusine pentru orasul nostru sa avem asemenea intrari...
    Doresc sa stiu ce planuri aveti in legatura cu acestea
    Multumesc
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:47)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Sebi

      Intrarea de pe Calea Aradului este proasta. Compania de drumuri care este administratorul portiunii respective s-a angajat sa reabiliteze anul acesta tronsonul de drum. Sper sa o faca. Borsului este a noastra si incercam sa o intretinem cat mai bine.
  • Centura vest (Miercuri, 12 iunie 2013, 8:29)

    Cosmin [anonim]

    Dupa cum stiti, in acest moment, pe Str Matei Corvin circula o mare parte din traficul greu, fiind parte a centurii. Tin minte ca acum cativa ani se vorbea despre o sosea de centura in partea de vest a orasului pe ruta Biharia - Santion - Santandrei - Nojorid. Doresc sa stiu daca acel proiect a fost abandonat, iar daca raspunsul este negativ, doresc sa stiu pe cand aveti in vedere construirea soselei
    Multumesc
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:49)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cosmin

      Nu exista finantare pentru un astfel de proiect. In perioada urmatoare de finantare speram sa putem accesa bani pentru o ruta asemanatoare de pe calea Santandrei cu un pod nou peste Cris in zona FrigoExpres.
  • HAOS (Miercuri, 12 iunie 2013, 8:30)

    pop ioan [anonim]

    -buna ziua. stiti de haosul creat de seful de piata de la obor(ocska),birta catalin cu locurile de vanzare(la haine noi).multumesc
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:50)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui pop ioan

      Nu stiu sa fie haos acolo. Daca aveti nemultumiri va rog sa va adresati d-lui Andrica, directorul ADP, responsabilul de piata.
  • Piste biciclete (Miercuri, 12 iunie 2013, 8:51)

    adrian alexa [anonim]

    Apreciez foarte mult pistele care s-au facut in ultimii ani - ma refer la cele de pe malul Crisului Repede, cea de langa Universitate in paralel cu Peta. Doresc sa stiu care e planul orasului pentru pistele care sa treaca prin oras? Oamenii au nevoie sa ajunga in centru din toate cartierele nu doar promenada. Numarul biciclistilor a crescut foarte mult. De cand s-a amenajat pe malul crisului pista de biciclete seara sunt foarte multi care o folosesc. Trebuie facut ceva mai mult. As recomada ca orice plan de remodernizare a unui drum sa aibe in vedere o pista - obligatoriu. Am putea sa luam un exemplu de la olandezi. Hai ca in 5 ani sa numim oradea - orasul cu cei mai multi biciclisti :)
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:51)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui adrian alexa

      Nu putem inca realiza ce propuneti d-voastra. Olandezii au facut asta in zeci de ani. Dar sunt de acord ca in anii urmatori trebuie sa extindem treptat pistele pentru biciclete.
  • Impozitul pe teren. (Miercuri, 12 iunie 2013, 8:55)

    Letea Dumitru [anonim]

    1)Cand vor afla toti oradenii cat impozit pe teren au de plata pt. 2013 ?
    2) De ce evidentele primariei nu sunt in concordanta cu realitatea de pe teren ?
  • ....cum se poate....? (Miercuri, 12 iunie 2013, 8:57)

    bm [anonim]

    ...ca o primarie din Romania..sa faca afaceri....?...e suficient sa intrebi atat !
  • Hala piata Cetate (Miercuri, 12 iunie 2013, 9:06)

    Timotei Alexa [anonim]

    De ce cand se face un lucru, nu se face de calitate.?Fiind o piata de fructe si legume temperatura ar trebuie sa fie destul de scazuta, altfel legumele se vor strica mai repede si ne pot imbolnavi si pe noi oamenii. Iar din cauza acoperisului se supra incalzeste sub. Ce ne facem in toiul verii, vom merge ca la sauna?
    Aveti de cand sa ii puneti un acoperis de calitate, ca la hala de langa?
    Multumesc
    • R (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:53)

      Ilie Bolojan [hotnews.ro] i-a raspuns lui Timotei Alexa

      Piata a intrat intr-un proces de modernizare. Si cea din Rogerius se va reabilita total. Dar, sa va spun ca vara va fi o temperatura in spatii deschise, v-as minti. Exista varianta sa vindeti in hala, dar cred ca este o problema de vad comercial.
  • Centru Civic (Miercuri, 12 iunie 2013, 9:30)

    Melinda [anonim]

    Vesnica problema din Centru Civic...zona plina de boschetari. Cladirea neterminata din curtea interioara de la Pol. Rutierea s-a umplut din nou de boschetari. Incep din nou scandalurile nocturne ale boschetarilor. Statia de autocare o alta problema. Oamenii folosesc santul cetatii si scarile blocurilor din zona pe post de toaleta publica, gunoaie aruncate peste tot. "Reclama" "Oradea este teritoriul lui Isus Hristos" intr-un loc foarte vizibil, locuri de parcare, samd...
  • /// (Miercuri, 12 iunie 2013, 9:35)

    ben [anonim]

    Exista vreo posibilitate ca terenul de pe strada Onestilor(cred ca apartine al sintezei), sa fie cumparat de primarie si transformat intr-un spatiu verde/parc ?

    Multumesc.
  • Crisul Repede (Miercuri, 12 iunie 2013, 9:47)

    Ioan B [anonim]

    Stimate domnule Bolojan,
    Va felicit pentru modul in care s-a transformat Oradea in ultimii 5 ani. Pe de alta parte insa va comunic si o mare nemultumire :
    Unul din simbolurile orasului este , sau ar trebui sa fie, Crisul Repede, care il traverseaza prin zonele cele mai populate . Am mai adresat aceasta sesizare si in scris Primariei si mi s-a raspuns ca este o problema de competenta ABA Crisuri , dar nu voi intelege niciodata , in conditiile in care acest organism nu face nimic , de ce dumneavoastra ,ca primar , nu va implicati mai energic in transformarea raului intr-un curs de apa civilizat asa cum se poate vedea in toate orasele serioase din Europa.
    In curand cursul apei intre Podul Decebal si Podul Densusianu se va transforma intr-o imensa balta insalubra plina de papuris si populata de broaste care fac un zgomot infernal toata noaptea , deranjand locatarii din zona . Frumoasa faleza din zona Podului Sovata nu mai are nicun farmec in conditiile in care in papurisul de langa ea se aduna toare gunoaiele din oras.
    Pe vremuri , am inteles ca Oradea avea o ''draga'' care curata cursul raului. Cei de la ABA Crsuri mi-au raspuns la sesizare si au spus ca e defecta.
    Chiar nu aveti nicun functionar capabil sa faca un proiect prin care sa atraga fonduri europene sau de mediu pentru aceasta activitate de curatire a Crisului. Chiar si zonele recent amenajate intre Podul Ferdinand si Podul Decebal sunt cuprinse deja de buruieni. Puteti sa le vedeti si de la geamul Primariei.
    V-as sugera sa dati o fuga pana la Salzburg sa vedeti cum arata un curs de rau in mijlocul unui oras civilizat.
    Cu stima,
    Ioan B
    Oradea
  • amenzi, parcari? (Miercuri, 12 iunie 2013, 9:49)

    Adrian [anonim]

    Buna ziua domnule Bolojan,

    Ce procent din veniturile primariei este format din amenzi si taxe de parcare? Intreb deoarece:
    Am cerut de la primaria Oradea copie dupa certificatul de nastere (aveam nevoie pentru un drept de sedere in Olanda) si nu am primit decat dupa ce am primit o amenda de 100 lei (am fost obligat sa declar pierderea). Sotia mea a cerut acelasi document la primaria Miercurea Ciuc si nu a platit nimic. In Oradea cam toate locurile de parcare (nu doar in centru) sunt cu plata, pe cand in Tg Mures doar in centru sunt cu plata.
  • FC BIHOR (Miercuri, 12 iunie 2013, 9:50)

    CRISTI [anonim]

    buna ziua domnule primar.mi-as dori in calitate de suporter al lui fc bihor sa gasim si noi in orasul acesta pe cineva interesat de aceasta echipa,sa investeasca in ea si sa ne mandrimm cu aceasta echipa cum ne mandrim cu cea de baschet.sunt atatia oameni potenti dar nu inteleg de ce se feresc oamnenii sa investeasca.la un moment dat s-ar putea autofinanta .daca nu doreste nimeni sa preia echipa de la primarie s-ar putea face niste contracte de sponsorizare.am venit si eu cu o idee.multumesc anticipat
  • Intrebari (Miercuri, 12 iunie 2013, 9:57)

    Cetateanul [anonim]

    1. Daca bugetul Primariei Oradea este de 100 milioane euro, cum de nu ati avut 7000 euro/luna pentru sustinerea activitatii celor de la SOS Dogs in ceea ce priveste gestionarea cainilor comunitari?

    2. Avand in vedere ca in fiecare actiunea "Critical Mass" aduna in fata primariei Oradea cateva mii de biciclisti, de ce pana in ziua de azi nu este o retea, in adevaratul sens al cuvantului, de piste de biciclete? Momentan avem trasate doar niste linii pe malurile Crisului Repede.

    3. De ce se mai organizeaza sedinte de dezbatere publica, daca dumneavoastra nu tineti cont de parerile cetatenilor din acest oras? A se vedea cazul de anul trecut in ceea ce priveste activitatea SOS Dogs si preluarea adapostului de caini comunitari de catre primaria Oradea.

    4. Cum puteti garanta ca, odata cu trecerea CET-ului pe gaz, factura la intretinere nu se va majora considerabil, avand in vedere ca pretul gazului in ultimii ani a ajuns sa fie cu 160% mai mare?

    5. De ce nici pana in ziua de azi nu s-a modernizat sistemul de filtrare al fumului scos de catre CET? In fiecare iarna, cel putin atunci este cel mai vizibil, partea invecinata acestuia este acoperita cu cenusa, de parca am fi langa un lagar de concetrare de pe vremea nazistilor.
  • Incalzirea orasului (Miercuri, 12 iunie 2013, 10:01)

    cantemir [anonim]

    1. După cum se cunoaște CET-ul poate funcționa, datorită conditiilor impuse de mediu, pe combustibil solid doar pînă la 31.12.2013.Ce soluție de asigurare a încălzirii orașului se va aplica după această perioadă?
    2. Care este stadiul proiectului de reabilitare a sistemului de termoficare (retele, sursă) respectiv care este graficul de implementare previzibil din momentul actual?
  • Investitii (Miercuri, 12 iunie 2013, 10:04)

    cetatean [anonim]

    Domnule Primar
    Dezvoltarea unui oras este strans legata de bunul mers al economiei locale. De aceea, doresc sa stiu daca aveti in plan atragerea altor investitori de talia celor de la Emerson, si daca da, care este planul Dvs
    Multumesc
  • parcare sovata-tusnadului (Miercuri, 12 iunie 2013, 10:24)

    Sergiu [anonim]

    Buna ziua,
    V-as ruga sa-mi spuneti de ce nu au fost finalizate lucrarile la parcarea mare sovata-tusnadului. S-a facut o treaba frumoasa in proportie de 90 la suta insa ceea ce trebuia sa fie spatiu verde s-a transformat in balarii iar capatul dinspre podul iosia pare complet abandonat. Chiar nu se putea semana niste iarba si finaliza inca 2-3 la suta din lucrare?
  • 1 (Miercuri, 12 iunie 2013, 10:32)

    pablo [anonim]

    De ce sunt parcurile din Oradea pline de rahat de caine?
  • Proiecte ONG-uri tineret (Miercuri, 12 iunie 2013, 10:40)

    fLoreign [utilizator]

    Domnule primar,

    Mai exista fondul de finantare pentru proiecte ale ONG-urilor de tineret? Aveti ceva planuri pentru a cointeresa tinerii in a imbunatati viata orasului?
  • Politisti comunitari (Miercuri, 12 iunie 2013, 10:42)

    Adrian [anonim]

    Am si eu o intrebare d-le Bolojan:
    Pe ce criterii s-au facut angajarile la Politia Locala?Am un prieten (Stef Daniel) care habar nu are sa scrie, sa nu mai vorbesc de multe alte lucruri si el ajunge Politist Comunitar.Nu va este putin rusine fata de cetatenii acestui oras?Mai mult decat atat, multi dintre ei au impresia ca au aceleasi atributiuni ca si un politist angajat la MAI, dar nimeni din primarie nu i-a anuntat ca nu este deloc asa.
  • parcari (Miercuri, 12 iunie 2013, 10:47)

    Sebi [anonim]

    In momentul de fata, sunt in constructie 2 parcari publice in centru: cea de langa sinagoga, si cea din spatele Tribunalului. Doresc sa stiu daca mai aveti in vedere si construirea altor parcari supraetajate sau subterane in centrul orasului
  • Puncte termice (868) (Miercuri, 12 iunie 2013, 10:51)

    COCIUBAN VIRGIL [anonim]

    Domnule primar. Care este stadiul studiului de fezabilitate pentru P.T. cuprinse in HCL 74/2007 SI 566/2007 APROBATE PE BAZA RAPORTULUI Directiei tehnice din 2007, pentru care s-au alocat fonduri guvernamentale prin HG 172/2007, cu trimitere la sonda 4797. Cu multumiri ing. Virgil COCIUBAN.
  • centru de infarct (Miercuri, 12 iunie 2013, 10:56)

    Cristian Sabau [anonim]

    Buna ziua, domnule primar.
    De curand s-a finalizat proiectul viva anima care vizeaza interventii cardiovasculare invazive, mai ales pentru urgentele majore (infarct miocardic, etc). In conditiile subfinantarii actuale prin PNS cu materiale necesare interventiilor considerati posibila contributia bugetului local la finantare sau eventual un parteneriat public privat?
    O zi buna.
  • Aeroportul Oradea (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:03)

    Rodica A [anonim]

    Referitor la modernizarea Aeroportului Oradea, in ce masura Primaria este implicata sau ce parghii are la dispozitie pentru a grabi (sprijini) aceasta invesitie? Este una din conditiile extrem de importante pentru dezvoltarea orasului nostru (economica, turistica, sociala).
  • guvernare eficienta (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:11)

    george [anonim]

    Domnule primar
    Pentru a avea o guvernare eficienta ar fi de dorit sa implicati mai mult societatea civila in hotararile administratiei. Va sugerez sa folositi o platforma online precum domnuleprimar.ro sau oradea.ro pentru a raspunde de regula - nu ca exceptie - intrebarilor de interes comunitar ale cetatenilor.
  • Fotbal (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:20)

    Francisc [anonim]

    Domnule Primar,
    V-a place sau nu, fotbalul atrage foarte multi oameni, dar din pacate la noi nu se intimpla,datorita performantelor slabe care la rindul ei se datoreaza lipsei fondurilor. Nu credeti ca ar trebui sa atrageti un investitor serios daca tot nu se prelungeste contractul cu Liberty? Ne-am saturat ca de 10 ani primim doar promisiuni, un oras ca si al nostru, oamenii de aici merita sa veda o echipa de liga 1Ani la rind stam cu sufletul la gura ce se va intimpla, avem bani, avem licenta? Cred ca sunt oameni care ar mentine echipa in prima liga fara nici o problema..cautatii.. va rugam...
    Cu stima.
  • Cartierul Grigorescu (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:22)

    Cartierul Grigorescu [anonim]

    Buna ziua,

    va admir foarte mult pentru tot ce ati facut pentru acest oras in ultimii ani. As dori insa, impreuna cu (deja sutele) locuitorii cartierului Grigorescu cand vom beneficia de sosele in acest cartier. Nici macar nu e o problema ca vara ne mai rupem masinile, dar iarna este cumplit :(
    Va multumesc!
  • circulatia in oradea (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:26)

    anonim [anonim]

    cea mai mare problema sunt ambuteiajele de la magazinul crisul pina la piata mare.in loc sa se construiasca soseaua de mare viteza paralela cu calea ferata ( unde dealul fuge in calea ferata si abia sa reusit stabilizarea dealului) mai bine s-ar finanta o solutie integrata constind din 2 poduri in fata la magazinul crisu ,2 poduri in giratia turbo in loc de pasaj subteran , un pasaj subteran pentru pietoni in centru civic( avind in vedere dezvoltarea cetatii ) de a se termina cu ambuteiajele de pe aceasta distanta. zona prin care va
  • Vulturul Negru (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:28)

    Sebi [anonim]

    Stimate Domn Primar
    Este imbucurator ca fatada Palatului Vulturul Negru isi recapata stralucirea de alta data, dar observ ca se lucreaza doar la partea care apartine firmei RDS. Poate sunt prost informat, dar restul fatadei Palatului (deasupra clubului Lord's) nu se va reabilita? Nu credeti ca ar trebui sa arate la fel cu restul fatadei?
    Multumesc
  • cartierul tineretului (Miercuri, 12 iunie 2013, 11:32)

    calin [anonim]

    Domnule primar,

    in cartierul tineretului s-au inceput lucrarile de amenajare a zonei(tras curent, apa - partial, canalizare, la strazi s-a inceput amenajarea) insa de ceva vreme acestea au fost suspendate, nu s-a mai facut nimic.
    apa nu a ajuns peste tot, aducerea terenului la nivel e facuta partial, unele strazi nu sunt folosibile, nici macar pietruite, nu vorbesc de asfalt etc.

    intrebarea e: cand se vor relua aceste lucrari? cam pe cand vor fi finalizare
  • OTL (Miercuri, 12 iunie 2013, 12:00)

    radu [anonim]

    Scenariu:
    -locuiesc in zona Pietii Rogerius si doresc sa ajung in Nufarul folosind tramvaiul.
    Pentru mine, asta inseamna sa schimb tramvaiul si prin urmare sa folosesc un bilet intreg, adica sa suport cheltuiala pentru 2 calatorii si nu pentru una.
    Mi s-ar parea normal sa pot schimba tramvaiul fara sa fiu obligat sa validez inca o calatorie.
    O solutie ar fi un tip de bilet care odata compostat sa fie valabil pentru urmatoarea ora, timp in care pot folosi atatea tramvaie/autobuse cate am nevoie pentru a ajunge la destinatie.
    Sau s-ar putea incuraja abonamentele oferind reduceri substantiale pentru cei doresc de exemplu sa se aboneze pentru tot anul.
    Multumesc.
  • Asociatii Proprietari (Miercuri, 12 iunie 2013, 12:01)

    Comunitarul [anonim]

    1. De ce nu retrage Primaria atestatele administratorilor asociatiilor de proprietari cu datorii la furnizori si sistate de la utilitati? (conform HG 1.588/2007 art. 58 alin. 4). E la mintea cocosului ca doar cine elibereaza un document il poate si retrage. Considera Primaria ca acesti administratori si-au indeplinit corect atributiile? Sa dati vine pe simpli membrii in asociatiile de proprietari, majoritatea cu cheltuielile achitate, este contraproductiv.
    2. Asteptam organizarea de catre Primarie a unor intruniri cu asociatiile de proprietari din fruntea listei datornicilor la CET la care ne-ar fi utila si participarea Dvs. efectiva.
  • Strada Armatei Romane (Miercuri, 12 iunie 2013, 12:11)

    Cetatean [anonim]

    Aceasta strada s-a refacut acum cativa ani, si totusi este plina de denivelari, mai ales in imediata vecinatate a canalelor. Ce se poate face pentru a se remedia situatia? Banuiesc ca termenul de garantie a expirat...
    Va multumesc
  • ? (Miercuri, 12 iunie 2013, 12:29)

    ina [anonim]

    1. desi ocuparea primului parc industrial este foarte buna, efectul se simte foarte putin la nivelul oraşului pentru ca majoritatea firmelor prefera sa transporte forta de munca foarte ieftina din judet. Astfel, investiţiile facute de primarie din banii adunati de la oradeni nu se intorc la cei care le-au generat. Gasiti ca asta e corect fata de cei care v-au acordat increderea?

    2. intrarea pe gaz a CET-ului va genera facturi uriase pentru oradeni, unele de neplatit. Cogenerarea care sustineti ca ne va salva pare o solutie improbabila, pentru ca, e deja evident ca pretul curentului electric nu va tine pasul cu pretul gazului, nici macar dupa liberalizarea pieteo. În aceste conditii, nu gasiti ca e un abuz sa tineti majoritatea Oradiei captiva unui sistem neperformant ca preţ? Cu atat mai mult cu cat zona de cartiere, unde furnizeaza CET-ul termie este locuita de oameni cu venituri cel mult medii.
  • cerere de contact (Miercuri, 12 iunie 2013, 12:37)

    Andrei [anonim]

    Buna ziua. Locuiesc langa Bucuresti, intr-o localitate al carei primar cred ca ar avea de invatat destule din experienta dumneavoastra. In acest sens, chiar as vrea sa ajut primaria de aici. Cum as putea lua legatura cu cineva din primaria Oradea care sa fie dispus sa ma sprijine in incercarea de a ajuta administratia locala de unde locuiesc? Va multumesc.
  • si legea? (Miercuri, 12 iunie 2013, 13:03)

    ina [anonim]

    3. subordonatii dvs. lucreaza la introducerea masurii de sterilizare OBLIGATORIE a tuturor cainilor din oras, cu sau fara stapan, dar se pare ca initiativa nu are fundament juridic, adica nicio lege din tara asta, pana acum, nu prevede aceasta obligatie. Cum veti proceda? lucrati la o initiativa legala sau ?

    4. masura, ca multe altete cu mai mult sau mai putin fundament legal, se incadreaza in linia de comunicare dura si restrictiva cu care intelegeti sa relationati cu oradenii. Este aceasta singura sau cea mai eficienta (din punctul de vedere al rezultatelor) cale de comunicare pe care dvs. si consilierii dvs. ati gasit-o? Nu credeti ca menifestati o oarecare lipsa de respect pentru inteligenta si resursele concetatenilor dvs?
  • pista de alergare in Parcul Bratianu (Miercuri, 12 iunie 2013, 13:12)

    LIviu Lascu [anonim]

    Stimate d-le primar,
    Ati luat in considerare o reamenajare a Parcului Bratianu in perspectiva transformarii zonei intr-o statiune? Va sugerez sa amenajati o pista de alergare in jurul parcului, independenta de trotuare si de sosea. In prezent, un numar mare de oameni alearga in parcul respectiv si sunt nevoiti fie sa razbata printre pietonii care circula pe trotuarul din zona H. Continental-Bazinul olimpic fie sa intre pe carosabil in zona dinspre calea ferata. Alergarea printre copaci, in interiorul parcului iarasi nu este o solutie, indeosebi in zilele de iarna sau ploioase din cauya noroiului. Tinand cont de numarul mare de sportivi care se cantoneaza in zona, o pista pavata cu zgura sau sintetica daca bugetul permite, ar fi extrem de bine venita. Va multumesc
  • Probleme in Santul Cetatii (Miercuri, 12 iunie 2013, 14:11)

    Calin [anonim]

    1. As dori sa stiu daca reabilitarea si amenajarea de spatii verzi va continua si in partea limitrofa strazii Grivitei. Deocamdata spatiul acesta este folosit pentru diverse manifestari destul de zgomotoase pentru a tulbura linistea locuitorilor blocurilor din Centrul Civic. Cred ca mult mai util ar fi sa se continuie amenajarea parcului pentru a intregi astfel zona verde din jurul cetatii.
    2. In ce priveste parcarile va semnalez faptul ca foarte multi cetateni care vin la cumparaturi sau altii care lucreaza la institutiile din zona isi parcheaza masinile in dreptul garajelor de aici, ceea ce duce la imposibilitatea accesului la acestea. Va amintesc ca pe aceste garaje de platesc sume destul de mari pe an si ar fi normal ca primaria sa ia masuri si in sensul interzicerii parcarii in dreptul acestor garaje. Beneficiul ar fi dublu: indisciplinatii ar plati amenzi, iar beneficiarii ar scapa de inevitabilele discutii in contradictoriu cu acestia.
  • medicina (Miercuri, 12 iunie 2013, 22:21)

    student [anonim]

    Sunt interesat de dezvoltarea universitatii din Oradea, in special al facultatii de medicina si farmacie pe urmatorii ani. Am citit recent despre un posibil viitor centru de cercetare pe terenul de langa campus. De asemenea as vrea sa stiu ce investitii se planuiesc in spitalele din oras. Sunt student aici si as vrea sa stiu la ce sa ma astept odata ce imi obtin liicenta. Ce m-ar atrage sa imi continui studiile tot in acelasi loc, care vor fi oportunitatile in cercetare si cum sunt vazuti in general studentii oradeni ?
  • Maidanezii necesari (Joi, 13 iunie 2013, 13:18)

    Mircea Selariu [anonim]

    Sa invatam din istorie.
    Citez din Ian Stewart "17 ecuatii care au schimbat lumea" pag. 42
    "Pana la sfarsitul anului 1666 o cincime din populatia Londrei a fost ucisa de CIUMA, raspandita la inceput de SOBOLANI si apoi de oameni..
    .....................................................................
    Au fost ucisi mai multi caini si pisici, ceea ce, in mod ironic, a insemnat eliminarea a doua mijloace de control al populatiei de SOBOLANI "

    Urmeaza ORADEA ?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version