Lupta dintre masini si biciclisti pe strazile din Bucuresti. Cate accidente au avut loc in Capitala si ce (nu) face Primaria pentru a rezolva problema

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 7 mai 2013, 18:34 Actualitate | Administratie Locala


Biciclisti
Foto: AGERPRES
In urma cu cateva zile, doi biciclisti au fost loviti in trafic, accidentele avand loc la interval de o zi unul fata de altul. Unul dintre ei, Tudor, a fost lovit de un autobuz, dar nu a patit nimic, avand doar cateva daune la bicicleta. Cealalta persoana, Mirela, a ajuns la spital cu mana rupta in doua locuri. Trebuie sa stea cu ghips sase saptamani. Anul trecut, in Bucuresti au avut loc 51 de accidente rutiere in care au fost implicati biciclisti, accidente care s-au soldat cu doi morti, 49 de raniti grav si trei raniti usor. Primaria Capitalei a platit in perioada 2008-2010 circa 11 milioane de euro pentru realizarea a 122 de km de piste pentru biciclete. Aceste piste au fost inchise anul trecut de Politia Rutiera deoarece nu erau conforme si prezentau pericol pentru biciclisti. In prezent, Primaria Capitalei studiaza daca sa amplaseze noile piste pe trotuar sau pe carosabil.

La inceputul lunii martie, reprezentantii Primariei Capitalei au declarat ca vor va trasa in aceasta primavara noi piste pentu biciclete, de aceasta data pe carosabil. Cateva zile mai tarziu de la aceasta declaratie, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca va face pistele pe trotuar, argumentand ca nu vrea sa stea "sa numere mortii". Pana in prezent inca nu s-a trasat nicio pista, iar municipalitatea a declarat ca studiaza unde este mai bine sa le faca. Asta in conditiile in care pistele vechi au fost inchise inca de vara trecuta, iar aceste studii puteau fi facute pe perioada iernii. Intre timp, biciclistii merg pe unde pot, fara nicio protectie, iar Politia Rutiera numara victimele.

Mirela Bena merge pe bicicleta de cativa ani. Foloseste acest mijloc de transport pentru a ajunge la serviciu: "Nu stau suficient de departe ca sa merg cu masina. Daca pot ajunge lejer la serviciu cu bicicleta nu vad de ce sa folosesc alt mijloc de transport. Este placut, nu polueaza, este ieftin". In urma cu cateva zile, cand se intorcea acasa, a fost lovita de o masina.

Mirela Bena; Foto: Facebook
"Mergeam pe strada CA Rosetti si vroiam sa traversez bd. Magheru spre strada Calderon. Deodata m-am trezit cu o masina in fata. Soferul vroia sa faca dreapta, spre Universitate, si mi-a taiat fata. Nu am avut timp sa franez si m-am lovit de masina. Am cazut. Impactul a fost destul de dur. Am fractura dubla la mana stanga. Soferul s-a speriat foarte tare, era disperat, se ruga sa nu fi patit ceva. A fost foarte amabil. M-a dus la spital. A stat cu mine pana mi s-au facut toate investigatiile. El sustine ca a fost vina mea, ca eu m-am bagat langa el dupa ce el deja se angajase sa faca dreapta. Sincer, eu nu l-am vazut, nu stiu de unde a aparut in fata mea deoarece trecusem de linia semaforului, ma aflam in centrul intersectiei", povesteste Mirela.

Chiar daca accidentul a fost neplacut, Mirela spune ca, imediat ce se va face bine, va merge din nou pe doua roti: "Cel mai mult m-a deranjat reactia oamenilor care imi spuneau 'Ce ai cautat cu bicicleta pe strada? Trebuia sa stai pe trotuar sau in parc'. Numai in Romania esti considerat un dubios daca mergi cu bicicleta si te trimite toata lumea in parc cu gorilele. Imediat ce ma recuperez voi merge din nou pe bicicleta si voi participa la toate protestele unde i se cere Primariei Capitalei sa faca piste pentru biciclete".

Aceasta spune ca o mare parte din vina pentru accidentele petrecute o poarta si Primaria Capitalei. "Primaria este si ea vinovata de aceasta situatie. Primarul Capitalei spune ca nu face piste pe carosabil fiindca nu vrea sa adune mortii, dar si daca nu face nimic este in aceeasi situatie. Primaria poarta indirect vina fiindca nu vrea sa ia in considerare biciclistii. Noi existam si participam la trafic. Nu ne poate sa ne trimita in parc cu gorilele. Trebuie sa fim integrati in trafic", este de parere Mirela.

Tudor Georgescu pedaleaza de cand se stie
. "M-am nascut cu saua intre picioare", dupa cum ii place sa spuna. In urma cu cateva zile a fost lovit de un autobuz.

Autobuzul care l-a lovit pe Tudor; Foto: Facebook
"Plec din Piata Romana - pe banda mea - si un sofer de pe RATB, linia 226, imi da un claxon scurt de imi ingheata inima. Era fix in spatele meu. Eram pe bd. Dacia inainte de semaforul dinspre Calea Victoriei. Mergeam la Biblioteca Academiei cu ceva treaba. Soferul de autobuz prinde rosu. Il ajung si ii bat in usa din fata spunandu-i ca a trecut foarte aproape de mine, ca mi-a atins camasa, ca nu e ok sa faca asta si ca nu ma simt in siguranta. Ma bagase in bordura de tot. El: 'Hai bai nene, ce? N-ai trotuar? N-aveam unde sa ma duc in stanga'.  Zic ok. Ii fac cu mana si ma duc in fata la zebra sa astept verdele ca sa trec Calea Victoriei. Ies primul din intersectie, pedalez si semnalizez dreapta. Mai aveam vreo 10 metri si intram in curte. Langa mine apare autobuzul care se pune atat de aproape incat imi inchide toate unghiurile posibile de manevra. M-a atins. A tras dreapta de volan si m-a bagat in bordura. Am pus mana stanga pe autobuz si apoi am atins bordura cu roata din fata desi incercasem sa franez ... apoi am atins autobuzul cu roata din fata si am cazut intre rotile lui. Am cazut din cauza ca m-a busit, ca sa o zic pe romaneste", povesteste Tudor pe pagina lui de Facebook.

Tudor Georgescu
 Foto: Facebook
"Soferul opreste, dar nu se da jos din autobuz. Ma duc la el si ii zic sa isi anunte calatorii ca li se termina cursa acolo. El nu si nu. 'A esti ok? respri? hai ca am treaba. Sunt la munca'. Am sunat la 112, primul numar care imi venea in cap. A venit un politist in nici doua minute. A constatat toata situatia, hartogaraie, martorii - niste mosi care imi spuneau mie ca ii iau painea de la gura soferului - si soferul care imi spunea ca daca nu oprea ma lua intre roti, dupa ce a intrat in mine. Siderant! Oricum, ideea a fost sa il opresc sa nu plece. Ne-am vazut peste cateva ore la Serviciul de Tamponari usoare in Calea Grivitei unde dupa multe ore de dat declaratii si analizat cu etilotestul si cu aparatul foto, comisarul de serviciu a concluzionat rece: 'Domnule sofer, sunteti vinovat de tot ceea ce s-a intamplat. L-ati atins si tarat pe domnul biciclist, care in cele din urma a cazut pe carosabil. (dupa o pauza) ... Stiti ca il puteati omori?'. A primit o amenda de 150 de lei si 5 puncte pe carnet si a fost trimis la o reevaluare a capacitatilor de a conduce", continua Tudor povestea.

Postarea a avut circa 500 de share-uri si peste 600 de like-uri.

51 de accidente in 2012

Potrivit datelor furnizate de Politia Rutiera, anul trecut in Bucuresti au avut loc 51 de accidente rutiere in care au fost implicati biciclisti, accidente care s-au soldat cu doi morti, 49 de raniti grav si doi raniti usor. Din 51 de accidente, in 41 de cazuri a fost vina biciclistilor. In primele luni din 2013, au avut loc 5 accidente soldate cu 5 raniti grav. Biciclistii au fost vinovati in 3 cazuri din cele 5.

Cum s-au cheltuit 11 milioane de euro pe piste nefunctionale

Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in 2008 si 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. In 2012, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefunctionale. In 2011 insa, cu aproape un an inainte sa inchida pistele, Politia Rutiera a cerut Administratiei Strazilor sa remedieze aceste erori. "Am primit foarte multe sesizari de la cetateni, ca pe pistele de biciclete se afla diverse obiecte (chioscuri, panouri publicitare), ca sunt masini parcate, iar bordurile din intersectii nu sunt aduse la nivel. In luna septembrie anul trecut Politia Rutiera a dispus Administratiei Strazilor viabilizarea pistelor. In martie, cand am verificat daca a dus la indeplinire acest lucru, am vazut ca nu s-a facut nimic, asa ca am decis inchiderea temporara a pistei de pe bd. Cantemir pana Administratia Strazilor va indeparta obstacolele si va pune opritoare, astfel incat masinile sa nu poata parca acolo. Saptamana aceasta vom inchide temporar si pista de pe bd. Elisabeta, pana la remedierea problemei", a declarat  Ioana Stancu, purtatoarea de cuvant a Politiei Rutiere, in aprilie 2012, pentru HotNews.ro. 

Cu toate acestea, in acest interval de timp Administratia Strazilor nu a facut nimic. Acum, institutia sustine ca pistele au iesit din garantie si firmele care au incasat cele 11 milioane de euro nu mai au nicio obligatie. "Pistele pentru biciclisti au fost desfiintate dupa ce au iesit din garantia oferita de firma care le-a construit", a raspuns Administratia Strazilor, sec.

Administratia Strazilor sustine ca toate pistele pentru biciclete au avut aviz de la Politia Rutiera, aceasta institutie dandu-si acordul pentru locul unde acestea urmau sa fie amplasate. "Singura problema a fost la receptia pistelor, Politia Rutiera fiind nemultumita ca nu s-au realizat coborarile de pe trotuar", a declarat purtatoarea Administratiei Strazilor, Carmen Dinca, pentru HotNews.ro.










Citeste pe MedLife.ro
Mituri despre colesterol










7261 vizualizari

  • 0 (22 voturi)    
    ... (Marţi, 7 mai 2013, 19:19)

    tudorr [utilizator]

    Ce sa zic, am sentimente amestecate legat de biciclisti...in primul rand fara casca, cotiere, genunchiere si vesta reclectorizanta NU au ce cauta pe strada! Ar trebui sa existe ceva cursuri obligatorii sa invete regulile de circulate si prioritatile si sa aiba acel certificat tot timpul la ei!!! Recent eram la semafor si mai erau 7 secunde de rosu, trece biciclist printre bordura si masina mea, se sprijina ce masina cu o mana gata sa-mi ia oglinda cu el si trece nesimtitul pe rosu ca deh intersectia era goala!!! Daca era politie acolo ii dadea 50 de lei amenda ca pentru un pieton nu? E normal asa ceva??? Unde se poate ar trebui sa fie lasata jumatate de banda pentru circulatia bicicletelor si sa circule doar pe acolo sau pe trotuar, la trecere sa treaca DOAR pe jos nu calare ca nu se poate sigura calumea si nici masina nu poate fi oprita in siguranta daca vine cu viteza bicicleta pe trecere...e mult de discutat. Oricum legat de acel biciclist care a fost impins de soferul autobuzului, soferul ar trebui lejer sa faca puscarie pt tentativa de omor!!! E evident ca a fost cu intentie si multa prostie la mijloc...
    • +10 (20 voturi)    
      Astea-s sentimente amestecate??? (Marţi, 7 mai 2013, 21:57)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      Nu te supara, Tudore, pari om de treaba, dar opiniile tale sunt cele tipice unui sofer (unul bine intentionat), care in cele din urma concede ca si biciclistii sunt aproape-oameni.
      Nu mai zic de toate accesoriile alea (la care ar trebui sa adaugam, in amintirea marelui Toma, saculetul cu nisip, mantaua impermeabila, toporisca si lopatica de infanterie), ca a zis altcineva mai jos, dar in ceea ce priveste nesimtirea si trecutul pe rosu, orice om de buna credinta va admite ca, per total, comunitatea biciclistilor este depozitara doar a unei fractiuni infime din mitocania, toparlania si pericolul social pe care-l constituie comunitatea soferilor (ma refer cu precadere la bucuresteni). Si ca, per capita, soferul generic este cu MULT mai nesimtit si mai periculos pentru ceilalti decat ciclistul generic .
      Oamenii, soferi sau nu - dar mai ales autoritatile (locale) - ar trebui sa inteleaga cateva lucruri elementare.
      1. Strada este pentru vehicule, trotuarul pentru pietoni. Bicicleta este vehicul, deci locul ei este pe strada.
      2. Dreptul de a te afla pe strada nu depinde de numarul de cai-putere (sau de boi-putere, in unele cazuri). Ca biciclist, am EXACT acelasi drept sa ma aflu pe strada ca si tine... ba chiar as putea aduce argumente rezonabile ca ar trebui sa am mai multe drepturi decat tine; asa incat propozitia ta "Unde se poate ar trebui sa fie lasata jumatate de banda pentru circulatia bicicletelor" ar trebui reformulata ca "Unde se poate ar trebui sa fie lasata o banda pentru circulatia automobilelor".
      3. Imi ingadui o mica speculatie; in medie, ciclistul de Bucuresti plateste taxe mai mari decat soferul de Bucuresti. Ea/el contribuie mai mult la intretinerea si dezvoltarea retelei rutiere si in acelasi timp o uzeaza/distruge mult mai putin.
      Unicul motiv pentru care Oprescu&gasca, ca si alte autoritati locale, se dau de ceasul mortii pentru auto, este ca in acest mod pun laba pe bugete mult mai mari. Iar unde bugetele-s mari... sa mai continui?
      • +1 (3 voturi)    
        referitor la speculatie (Miercuri, 8 mai 2013, 13:49)

        alexhartie [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

        Salut,
        Poti dezvolta te rog afirmatia ta precum ca noi, biciciclistii, platim taxe mai mari decat un sofer?
        De ceva timp am o discutie intre prieteni si ei imi scot ochii ca ei sunt crema economiei, avand masina , si nu gasesc cu ce sa le dau peste nas :)

        Multumesc,
        Alex
      • +2 (8 voturi)    
        ... (Miercuri, 8 mai 2013, 17:44)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

        la mine in oras majoritatea ciclistilor se considera suficient de destepti incat sa umble fara NICI UN FEL DE LUMINI SAU CATADIOPTRI PE TIMP DE NOAPTE!!! Si nu face nimeni nimic. Candidati la premiile Darwin... Desi se cearta mereu pe forumuri de fapt toti participantii la trafic romani (soferi/ciclisti/motociclisti/scuteristi/pietoni sau carutasi) au fix aceeasi atitudine comuna: "merg cum vrea muschiu' meu". La fel de nesimtiti si analfabeti dpdv rutier (cu mici exceptii). Bineinteles cand se pocnesc de obicei castiga cei cu masini ca au tabla mai groasa. C-asa-i in fizica....
        • +4 (4 voturi)    
          ... (Miercuri, 8 mai 2013, 22:42)

          Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

          Cică un şef de post iese noaptea la patrulat şi se întâlneşte cu un ţigan care cobora de pe deal călare pe bicicletă.

          Poliţaiul: - Ţigane, stai! N-ai far, n-ai stop, n-ai ochi de pisică!

          Ţiganul: - Dom'şef, trăi-ţi-ar familia, feriţi, că n-am nici frâne, deloc!
    • +12 (12 voturi)    
      oare? (Marţi, 7 mai 2013, 22:27)

      dumil [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      am fi prima tara europeana in care casca si vesta ar fi obligatorie in oras! Desi este clar ca fara casca si luminite pe timp de noapte e cam nasol in Bucuresti.
      Dar problema nu e ce pot face biciclistii pentru ei, ci ce poate face primaria sau cei din masini!

      99%, biciclistii depasesc numai masini stationate la semafor sau parcate, pe cand nu exista sofer sa nu fi depasit in mers pe aceeasi banda un biciclist fara sa aiba in vedere ca acel bicilist oricand poate vira un pic stanga incercand sa ocoloseasca o canalizare!

      un biciclist in cel mai rau caz iti sterge oglinda, pe cand tu daca il atingi pe el il bagi in spital!

      pana nu incaleci o bicicleta in bucuresti pe sosea nu ai cum sa ai o parere echilibrata.
      • +5 (7 voturi)    
        ..nu te supara pe mine.. (Miercuri, 8 mai 2013, 12:09)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui dumil

        .. dar nu ai ce cauta pe carosabil fara un mijloc de semnalizare a prezentei tale acolo!
        In cazul biciclistilor(pentru care am un foarte mare respect delatfel si pe care ii protejez cat pot de bine in trafic) mai ales noaptea, trebuie sa aiba ochii de pisica pe bicicleta, o vesta reflectorizanta si o lampa de iluminare(in fata la ghidon si chiar si in spate sub sa).. Recomandarea mea sincera este ca pe carosabil sa se faca vizibili orice participant la trafic: nu toti soferii sunt atenti la participantii la trafic, daca nu sunt automobile, mai ales noaptea..
        Mai mult, sunt foarte multe zone cu iluminare lipsa, sau prea slaba ca sa vezi noaptea biciclistii la timp in Bucuresti.
        • +7 (7 voturi)    
          nu ma supar (Miercuri, 8 mai 2013, 15:43)

          dumil [utilizator] i-a raspuns lui akillies

          pai asta am zis si eu, noaptea biciclistul trebuie sa se semnalizeze la fel de bine ca o masina.
          tudor sugera semnalizare si protectie obligatorie prin lege si pe timpul zilei, aici nu sunt de acord. E ca si cum ai obliga masinile sa mearga cu farurile aprinse pe timpul zile pentru ca sunt unii care "nu vad prea bine".
          pe timpul zilei lucrurile de genul asta trebuie sa fie optionale!

          pe de alta parte o capitala europeana ar trebui sa aiba strazile iluminte cum trebuie, si aici iar ajung la ce ar putea sa faca primaria....

          oricum o pista lipita de banda 1 ar rezolva mare parte din probleme, dar in primul rand ar avea un rol educativ pentru soferi vizavi de biciclisti.

          Ce nu inteleg marea majoritatea a soferilor este ca "o bicicleta in plus inseamna o masina mai putin"! Daca 20% din soferi ar merge cu bicicleta, Bucurestiul nu ar mai avea nevoie de nici un fel de "autostrazi suspendate" sau alte lucrari de infrastructura pentru fluidizarea traficului.
    • +5 (7 voturi)    
      hai sa nu stabilim norme pentru altii (Marţi, 7 mai 2013, 22:55)

      phane [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      Mi s-ar parea un pic ciudat ca o persoana care se deplaseaza cu masina sa stabileasca ce accesorii de protectie sa foloseasca biciclistii; cred ca biciclistii ar trebui sa stie mai bine :).

      E ca si cum ar zice un pieton: nene, astia in masina ar trebui sa poarte casca (ca sa nu dea cu capul de parbriz) si parasuta, in caz ca zboara prin parbriz. Poate pentru cineva care n-a condus niciodata are sens :).

      Eu merg cu bicicleta zilnic de multa vreme si am sentimente amestecate legat de casca - pana acum nu am cazut niciodata in cap; se poate intampla, dar acum e decizia fiecaruia. S-au facut studii (http://tech.slashdot.org/story/12/10/02/0111200/to-encourage-biking-lose-the-helmets) si sunt 2 urmari ale obligativitatii purtarii castii: a) soferii tind sa-i fereasca mai mult pe biciclistii care n-au casca si par mai protejati - deci purtatul castii poate dauna si b) lumea nu prea are chef sa care ditamai casca, deci sunt descurajati sa mearga cu bicla.

      Despre certificat nu stiu ce sa spun, asa am putea spune ca si pietonii ar trebui sa fie invatati sa treaca strada, dar poate e cam mult. Cat despre amendat biciclistii care trec pe rosu, total de acord.
    • +1 (9 voturi)    
      un alt punct de vedere.. (Marţi, 7 mai 2013, 23:07)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      daca ar fi fost o banda de biciclete intre tine si trotuar - 80cm sau chiar 1 metru - crezi ca se mai chinuia sa se agate de masina ta? poate ca s-a grabit sa treaca pe rosu tocmai ca sa profite de faptul ca va putea lua un avans de cateva secunde inainte sa porneasca masinile???
      daca il privesti doar ca pe un alt participant la trafic, a gresit, dar el nu are aceleasi drepturi in trafic pe care le ai tu, deci nu poti sa-i ceri sa aiba aceleasi obligatii.
      • +5 (5 voturi)    
        Obligatii si drepturi (Miercuri, 8 mai 2013, 16:21)

        M. G. [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Biciclistul are obligatia sa stea la semafor la culoarea rosie. Era mai bine sa-l ia pe parbriz o basculanta care venea pe culoarea verde, perpendicular pe directia lui de mers?
        Biciclistul are aceleasi drepturi ca si autoturismul, la fel si obligatiile.
    • 0 (10 voturi)    
      trecutul pe rosu (Miercuri, 8 mai 2013, 8:38)

      theli [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      Plecatul inainte sa se faca verde este un mijloc de aparare ca sa nu patesti ce a patit fata din articol. Astfel te protejezi de cei care fac dreapta fara sa se asigure plecand un pic inaintea lor.
      • +5 (9 voturi)    
        incorect partial (Miercuri, 8 mai 2013, 10:14)

        rakkone [utilizator] i-a raspuns lui theli

        Fata din articol a patit ce a patit din necunoasterea legilor. In lege scrie clar, o banda de circulatie poate fi folosita de un singur vehicul la un moment dat, nu ai voie sa te strecori (nu zic ca e de-a dreptul inconstienta) intre masina si bordura. Eu, ca sofer auto, cand fac dreapta de pe banda 1, recunosc ca de multe ori omit sa ma asigur, tocmai pentru ca ma bazez pe faptul ca sunt cel mai in dreapta si nimeni nu are voie sa intre intre mine si bordura. Tot eu, ca motociclist, nu ma bag niciodata intre bordura si masini, ocup partea stanga a unei benzi pentru a ocupa toata banda si pentru a nu fi trantit de un neatent. Si tot eu, ca biciclist, casc ochii de 100 de ori, merg unde se poate pe trotuar, merg cu casca permanent, ma bazez 100% pe mine si pornesc de la premisa ca sunt invizibil in trafic si ca eu trebuie sa feresc masinile si nu masinile pe mine. Pana acum mi-a reusit sa nu am niciun accident in cele 3 ipostaze.
        • +4 (8 voturi)    
          Aberezi (Miercuri, 8 mai 2013, 11:31)

          TudorMorareanu [anonim] i-a raspuns lui rakkone

          Nu pot sa fiu de acord cu comentariul tau din 2 motive:
          1) In calitate de sofer, acum cativa ani am avut un "incident" cu o alta masina. M-am incadrat pe o straduta cu o banda pe sens, sa fac dreapta pe o alta strada, tot cu o banda pe sens. Pentru ca nu era masina mea si nu eram obisnuit cu gabaritul mai mic al masinii, nu am anticipat faptul ca in dreapta mea s-a mai putut strecura o masina... O soferita care se grabea tare... Ma asigram in stanga si cand am prins un culoar liber, am plecat, facand dreapta. Masina de langa mine a facut la fel si am ajuns sa ne ciocnim. La politie, am fost scos vinovat, argumentul politistului fiind ca daca intre mine si bordura a mai incaput o masina, atunci sunt 2 benzi in intersectie si eu trebuia sa ma asigur atat in stanga cat si in dreapta... Extinzand explicatia pentru toate categoriile de vehicule, daca intre tine si bordura are loc o bicicleta, atunci are tot dreptul sa circule pe acolo... Stiu ca nu e in totalitate corect ce spun, dar asta mi s-a spus la politie, si pentru asta mi s-a dat amenda.
          2) In calitate de biciclist, mergeam pe bulevardul Unirii. Intr-o intersectie, am prins culoarea verde si mergeam pe langa bordura, in paralel cu o masina. O domnisoara la volan, care nu m-a observat, nu s-a asigurat, nu a semnalizat si totusi in mijlocul intersectiei a facut dreapta peste mine. Norcul meu ca vitezele erau mici si am reusit sa trag dreapta sa ocolesc. Mi-a atins doar pedala cu roata masinii si am reusit sa o injur si sa pedalez mai departe. Asa ca nu te grabi sa o scoti pe domnisoara de mai sus vinovata, sunt sanse mult mai mari ca soferul sa nu fi fost atent, sa nu fi semnalizat etc., decat sa se fi bagat ea in masina.

          Singura solutie pentru a evita astfel de situatii este trasarea de benzi dedicate pentru biciclisti, pentru a-i face mai vizibili in trafic, in tandem cu o actiune a Politiei Rutiere pentru "educarea" conducatorilor auto care refuza sa accepte existenta acestei categori de participanti la trafic
        • +2 (2 voturi)    
          - (Miercuri, 8 mai 2013, 11:37)

          theli [utilizator] i-a raspuns lui rakkone

          Pozitia la care ma refer este cea in care masina te depaseste si apoi iti taie calea facand dreapta prin fata ta (cum am senzatia ca s-a intamplat si mai sus).

          Multi soferi au impresia ca virajul la dreapta se executa instantaneu din pacate sau nu ii intereseaza cat trebuie sa franeze biciclistul.

          De acord cu afirmatia ca trebuie sa ai grija de tine in primul rand in orice situatie si sa te asiguri chiar si cand mergi drept:)
        • +5 (7 voturi)    
          Really now? (Miercuri, 8 mai 2013, 11:39)

          BogdanChiţu [anonim] i-a raspuns lui rakkone

          Cand e vb de condamnat biciclistii,toata lumea stie regula asta..dar in rest,ciu ciu,soferii trec cu suta la centimetri de bicicleta si claxoneaza daca indrazneste vreunul sa stea pe mijlocul benzii,stiind ca nu e loc pt el si masina si ca soferul se va baga ca bizonul(pt e fain sa stai la rosu)..

          Eu zic sa lasati vrajeala si sa fiti realisti!Nu exista biciclist care sa respecte 100% legea,asa cum nu exista sofer care sa o faca.Asta nu inseamna ca nu trebuie sa te uiti in stanga/dreapta inainte sa schimbi benzi sau sa opresti.Sa nu mai zic de semnale..

          P.S. Este ilegal sa mergi pe trotuar.
        • +3 (3 voturi)    
          bicla (Miercuri, 8 mai 2013, 15:20)

          cavali [utilizator] i-a raspuns lui rakkone

          aici ai punctat esenta mersului cu bicicleta pe carosabil:" eu trebuie sa feresc masinile si nu masinile pe mine. "
  • -2 (14 voturi)    
    ...DIN VINA BICICLISTILOR (Marţi, 7 mai 2013, 20:11)

    Venier [utilizator]

    OARE DE CE LEGISLATIA NU PREVEDE PORTUL OBLIGATORIU AL CASTII SI VESTEI FLUORESCENTE?

    Dar sa spunem ca exista vid legislativ,atunci exista in randul acestor participant la trafic un MARE GRAD DE INCONSTIENTA.

    Priviti va rog ca pieton traficul din Bucuresti si veti constata numarul mic de ciclisti care utilizeaza aceste doua accesorii extrem de importante in prevenirea accidentelor.
    • +6 (14 voturi)    
      cea mai mare tampenie.. (Marţi, 7 mai 2013, 21:02)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Venier

      care inconstienta? de ce sunt 'accesorii extrem de importante'!???
      in ce medii se mai poarta casca de protectie si vesta reflectorizanta? ti se pare ca mersul pe bicicleta este un sport extrem?? penibil....
      stii cati pietoni mor anual traversand strada in Romania? ar trebui sa poarte toti pietonii veste reflectorizante si casti de protectie cand trec strada???

      la subiect.. http://tedxtalks.ted.com/video/TEDxCopenhagen-Mikael-Colville
      • +6 (10 voturi)    
        Tare videoclipul TEDx (Miercuri, 8 mai 2013, 1:21)

        CMXI [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Pentru cine nu are timp: spune prezentatorul ca introducerea obligativitatii castii este sustinuta in principal de producatorii de masini pentru a speria biciclistii vis-a-vis de pericolele teoretice la care se expun. Castile de fapt nu sunt testate pentru impact pe strada ci impact cu diverse obiecte, in mijlocul castii, la viteze de maxim 20 km/h - a se citi crengi prin padure! In fine, castile de downhill sunt alta mancare de peste, asemanatoare cu cele de motociclism. In 2008, spune prezentatorul, s-a facut in Danemarca lobby puternic pentru purtarea castii. Efectul a fost ca au scazut cu 5% vanzarile de biciclete (lucru nemaintalnit pentru acel an in tarile din Europa - am aproximat tarile OECD cu Europa), numarul de biciclisti din centrul orasului Copenhaga a scazut cu 10000. Hm! Ca sa vezi!
      • +2 (2 voturi)    
        ..si din aceasta cauza.. (Miercuri, 8 mai 2013, 12:15)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        ..eu ma gandesc sa imi cumpar benzi reflectorizante sa le port la mana si la picior noaptea..

        Daca nu iti faci simtita prezenta, o poti incurca.. trebuie sa iti iei si tu niste masuri de protectie..
        • +2 (2 voturi)    
          Sunt ieftine (Miercuri, 8 mai 2013, 19:11)

          war4peace [utilizator] i-a raspuns lui akillies

          15 lei perechea de benzi reflectorizante pentru picioare, cu LED-uri roşii "clipicioase". Nu e obligatoriu să le aprinzi. Dar benzile respective devin şinte interesante pentru boturile de câine, de asemenea!
    • +3 (3 voturi)    
      sigur (Marţi, 7 mai 2013, 23:00)

      phane [utilizator] i-a raspuns lui Venier

      Ma indoiesc ca proportiile de accidente cauzate de biciclisti sunt cele reale - oare cati politisti prefera sa zica "l-a mancat in cur domle sa mearga pe bicla" decat sa-si bata capul? Am doi prieteni patiti, cu masini care le-au taiat fatza - au facut dreapta prin fatza lor, ca si cum ar fi fost invizibili, sau indestructibili. Multi soferi nu-s obisnuiti sa fereasca biciclistii, sau sa tina cont de ei.

      Cat despre obligativitatea purtarii castii, hai sa vedem si in ce masura ar fi ajutat. Am mai dat link la studii (http://tech.slashdot.org/story/12/10/02/0111200/to-encourage-biking-lose-the-helmets - sunt 2 linkuri in synopsis). Plus ca ideea ar fi sa nu mai fie accidente, nu sa cazi bine, nu? Ca protectie 100% n-ai cum sa ai nici in masina...
    • +1 (7 voturi)    
      total gresit (Miercuri, 8 mai 2013, 15:29)

      cavali [utilizator] i-a raspuns lui Venier

      pietonii cand traverseaza strada de ce nu poarta casca si vesta reflectorizanta?
      Ziua nu isi au rostul, noaptea vesta e bine venita si o consider obligatorie ca si pentru carutasi.
      Daca nu vezi un biciclist ziua inseamna ca esti chior si nu ai dreptul sa conduci un vehicul.
      Iar depasirea biciclistilor trebuie sa se fac cu spatiul lateral adecvat depasirii bicilictilor care este mentionat in codul rutier si claxonul de asemenea nu trebuie utilizat abuziv si nici in 1 metru fata de bicilist/pieton, se poate speria si dezechilibra sau fugi in fata autovehicului
    • +1 (5 voturi)    
      Câinii! (Miercuri, 8 mai 2013, 17:32)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui Venier

      Eu am cumpărat o bicicletă de curând, am benzi reflectorizante, far, ochi de mâţă, stoplight, tot ce trebuie. Casca am comandat-o, aştept să ajungă.

      Despre cască, vă daţi seama că este un sistem de protecţie reactiv, adică te apără DUPĂ ce s-a înfipt o maşină în tine. Eu cred că măsurile ar trebui luate ÎNAINTE să se înfigă maşina în tine.

      Oricum, eu umblu foarte precaut cu bicicleta, şi până acum cea mai mare problemă nu este traficul, nu sunt şoferii, ci CÂINII. Haitele de câini agresivi care populează varii cartiere. În 2 nopţi am fost atacat de 6 ori, noroc cu spray-ul cu piper pe care deja l-am consumat aproape complet.

      O să-mi sumpăr un spray de-ăpla uriaş cu 5 metri rază de acţiune şi jet concentrat, o să trec prin zonele infestate cu patrupede şi o să le dau câte o supradoză de piper.
  • +11 (15 voturi)    
    cel mai trist din toata povestea.. (Marţi, 7 mai 2013, 20:19)

    pehash [utilizator]

    este ca majoritatea oamenilor sunt atat de inapoiati incat nici macar atunci cand le explici ca bicicleta este un mijloc de transport, nu de recreatie, nu inteleg, nu accepta ca locul bicilistilor nu este nici pe trotuar, nici in parc, ci pe carosabil si preferabil pe o banda speciala ca sa fie protejati si sa nu incetineasca nici ei masinile..
    daca politia ar lucra proactiv cu biciclistii, asigurandu-le siguranta in trafic inainte sa se produca accidente, plus o campanie rapida si agresiva de promovare a bicicletei ca mijloc de transport ar aduce guvernului mult mai multe beneficii decat costurile initiale...
  • +2 (10 voturi)    
    O tara de maimutoi (Marţi, 7 mai 2013, 20:28)

    Trojan.H [utilizator]

    Maimutoi cu ceafa groasa.
  • +2 (10 voturi)    
    participanti la trafic (Miercuri, 8 mai 2013, 3:25)

    un dac [utilizator]

    evident ca multi prezinta traficul din punctul lor de vedere. Dar cateva lucruri merita mentionate:
    1. Cu sau fara casca, motociclistii ar trebui sa stea la coada pe banda lor. Este un mijloc de transport, nu un mijloc de transport ultrarapid.
    2. Cu sau fara casca, pe strada sau pe trotuar, biciclistii nu ar trebui sa treaca pe rosu.
    3. Cu sau fara amenzi, aici e mai greu, pietonii ar trebui sa stie regulile de circulatie.
    4. Amenzile ar trebui impartite in mod egal/procentual. Pietonii au amenzi minime raportat la vinovatie.
    5. Da, evident, masinile ar trebui sa evite alti participanti la trafic. Si mai ales sa nu sicaneze alti participanti la trafic. Dar asta e greu:-)
    • +1 (5 voturi)    
      Respect! (Miercuri, 8 mai 2013, 4:53)

      asi [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      FELICITARI!!!Omule,e cel mai tare comentariu pe care l-am citi in ultima perioada...
    • 0 (6 voturi)    
      de ce? (Miercuri, 8 mai 2013, 8:45)

      theli [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      Comentariul este lipsit de sens. Eu sunt si sofer si biciclist, n-am mers insa niciodata pe motor.

      Mi se pare absurd sa-i critici pe motociclisti ca se duc in fata la semafor in conditiile in care ocupa mult mai putin spatiu pe drum si pleaca si mai repede decat masinile neincurcand pe nimeni. In general cand vad ca vine un motociclist printre masini si sunt la stop in masina incerc sa-i fac loc.

      referitor la amenzile pietonilor ei platesc altfel in general cand nu respecta regulile.

      Masinile sunt cele mai protejate in trafic, soferii beneficiaza de confort, in general aer conditionat - ar trebui sa fie mai calmi si sa nu fie o pretentie exagerata sa fie atenti si sa nu-i sicaneze pe ceilalti
      • 0 (2 voturi)    
        exact ce spuneam, subiectivism pe paine:-) (Miercuri, 8 mai 2013, 17:06)

        un dac [utilizator] i-a raspuns lui theli

        acum cativa ani inspectoratul politiei a publicat un raport care pe mine m-a socat: 70% dintre accidentele cu pietoni erau provocate de pietoni. adica de lipsa lor de educatie rutiera. si nu platesc doar ei, aici gresesti. plateste toata lumea, inclusiv tu, spitalizare, despagubiri, nemaivorbind de traumele celor implicati, pe jos sau in masina.
        prin urmare, ca in orice stat civilizat, educatia trebuie facuta coercitiv pe strazi si prin ore de educatie rutiera la scoala. plus campanii ample de informare in colaborare cu politia, televiziunile publice etc.
        si eu fac loc motociclistilor, dar foarte multi sunt de-a dreptul "pustani", ca sa fiu elegant.
        eu vorbesc despre respectarea unor reguli, fie stipulate in lege, fie de bun simt. Daca ti-ai luat motor ca sa ajungi mai repede la serviciu, risti sa provoci un accident, la fel cum daca ai porsche si mergi cu 140km/h pe dorobanti ca sa te vada "fetilii" iar nu e bine:-)
  • 0 (0 voturi)    
    Accidente (Miercuri, 8 mai 2013, 9:29)

    VictorM [utilizator]

    Interviuri cu biciclistii la marsul lor: http://www.youtube.com/watch?v=OPz00JSnhls
  • +3 (3 voturi)    
    Felictari, Tudor! (Miercuri, 8 mai 2013, 10:16)

    jaxe13 [utilizator]

    Citind articolul, mi s-a facut inca o data rusine ca nu am sunat la 112 cand am intrat in roata unui sofer care mi-a taiat fata facand stanga (venea din sens opus, deci avea toata viziilitatea posibila). Nu s-a lasat decat cu un disc strambat si o sperietura, plus capacul rotii lui abandaonat in mijlocul strazii. Dar trebuia sa-l reclam, di cate stiu eu neacordarea de prioritate poate fi caz de saltat permisul. De atunci mi-am promis ca daca vad un accident in trafic din astfel de cauze (indiferent de cine-s participantii), raman sa dau declaratii ca martor.
    Intersectia in care a avut Mirela accidentul o traversez zilnic si stiu cat de neatenti si bagareti sunt toti acolo, pentru ca semaforul de pe Rosetti tine putin, iar uneori nu apuca sa treaca nici primii soferi din cauza masinilor de pe Magheru care blocheaza intersectia.
    Din cate stiu, exista o singura banda de biciclisti langa trotuar, cea de pe Buzesti - nou loc de parcare pentru cei cu treaba in P-ta Victoriei.
    La un moment dat, mi-am dat si eu cu parerea legat de acest subiect. Luati si injurati: http://morbidangeldyana.wordpress.com/2013/04/07/pedalez-deci-exist/
  • 0 (0 voturi)    
    B-88-EHW (Luni, 13 mai 2013, 14:38)

    bedexe [utilizator]

    Linia 335 B88EHW, ieri, orele 17, Piata presei libere a depasit si la jumatea autobuzului a tras dreapta ca sa dea peste o prietena pe bicicleta.

    L-am prins in statie si l-am intrebat, a zis ca n-avem ce cauta pe strada ca e pista acolo.

    Dar el nu stie ca acea pista este Interzisa.
    Legea o pune in aplicare Politia, nu RATB-ul


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version