Consiliul General al Capitalei a aprobat proiectul telegondolei de Bucuresti

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Sâmbătă, 27 aprilie 2013, 12:14 Actualitate | Administratie Locala


Primaria Municipiului Bucuresti va incerca sa acceseze fonduri europene pentru a construi desupra strazilor, la o inaltime de 10-15 metri, un nou mijloc de transport asemanator unei telegondole, ca alternativa la mijloacele traditionale de transport in comun, potrivit unui proiect aprobat de consilierii generali, sambata. Propunerea de a construi aceasta instalatie i-a fost facuta Primariei Capitalei de o firma din Anglia - Overland Transport Systems care va asigura consultanta necesara intocmirii dosarului aferent accesarii fondurilor europene.

Aceasta companie sustine ca UE pune la dispozitie fonduri pentru construirea unor astfel de mijloace de transport. Deocamdata nu se stie care este traseul instalatiei, dar se va intinde pentru inceput de o distanta de 10 km. Interesant este ca, la o simpla cautare pe google, firma OTS din Anglia apare ca inactiva si avand un singur angajat.

Potrivit proiectului aprobat de alesii locali, cabinele vor putea sa transporte cel mult patru persoane sau un scaun cu rotile si o persoana, maxim doua. Greutatea maxima ce va putea fi transportata este de 400 de kilograme, viteza medie de transport, de 50-70 de kilometri pe ora, iar numarul maxim al calatorilor transportati pe ora, pe fiecare directie de mers este de aproximativ 5.000 de persoane.

Telecabinele vor utiliza o sursa electrica externa, acestea urmand sa se succeada la o distanta de 10 metri. Toate cabinele vor fi echipate cu instalatie de incalzire, aer conditionat, cu camere de supraveghere video in interior sau in exterior. Selectia destinatiei se va face prin atingerea tastelor pe un ecran sau prin recunoasterea vocii. Liniile - traseu se ramnifica si coboara in zona punctelor de oprire intens circulate, care vor avea acces usor, fie de la nivelul strazii ce are corespondent traseul, fie in incinta marilor centre comerciale, a garilor, a terminalelor de aeroporturi, sau alte puncte pe care municipalitatea le va stabili.

Bucurestiul nu este singurul oras caruia i s-a propus sa implementeze acest proiect,propunerea fiind facuta si oraselor Cluj, Budapesta si Chisnau. Practic, compania OTS vrea sa testeze cat de eficient este acest sistem de transport. "Municipalitatea Bucuresti, prin Directia Transporturi, Drumuri, Sistematizarea Circulatiei, a primit in 19.02.2013 de la compania Overland Transport Systems din Anglia, urmare a unei recomadari a Comitetului Regiunilor de la Bruxelles, invitatia de a participa la proiectul Overland Transport Systems - Sisteme de Transport Suspendate. Alaturi de Bucuresti, alte 3 orase au fost propuse ca locatii pentru implementarea acestui proiect: Cluj, Budapesta, Chisinau. Odata certificata si complet operationala gratie design-ului sau modular, prima retea poate fi generatoare de retea, la cerere. OTS va proceda atunci la comercializarea produsului la nivelul intregii zone UE si global", se arata in expunerea de motive a proiectului.

Ion Dedu, seful directie de Infrastructura din primaria Capitalei, a declarat pentru HotNew.ro ca acest sistem de transport ar putea fi implementat in zonele nou dezvoltate unde nu exista inca mijloace de transport public, spre Domnesti si Sisesti. Capatul dinspre oras al instalatiei ar urma sa fie la terminalele de metrou sau transport in comun.

Intrebat care este contributia firmei Overland Transport Systems la acest proiect, Dedu a declarat ca reprezentantii firmei au spus municipalitatii ca UE ofera finantare pentru aceste sisteme de transport si ca tot ei ar fi convins acest for sa ofere granturi pentru acest tip de proiecte. Totoda Dedu sustine ca, in cazul in care se vor primi bani pentru acest proiect, banii vor ajunge la primaria Capitalei si nu la aceasta firma. Deocamdata, acesta sustine ca nu a dat niciun ban firmei respective pentru "idee".

Intrebat daca crede in acest proiect, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca merita incercat daca UE da bani pentru asta.

Si Primaria sectorului 2 vrea sa faca o telegondola de 10 km, intre Cora Pantelimon si Casa Presei. Proiectul costa circa 20 milioane de euro. Desi se discuta de acest proiect de aproape doi ani, pana acum nu s-a intamplat nimic.

Traseul acestei telegondole este urmatorul:

- traseul total va fi de 10 kilometri;
- va pleca de la capatul Soselei Pantelimon, de langa hipermarketul Cora;
- va traversa salba de lacuri Dobroiesti, Fundeni, Colentina, Plumbuita, Tei, Floreasca;
- va ajunge in Herastrau, langa Piata Presei Libere;

Cabina telegondolei va opri in cinci statii care vor fi amplasate in apropriere de marile bulevarde cu care telefericul se intersecteaza:
  •     DN1 (Piata Presei)
  •     bd. Aviatorilor
  •     Barbu Vacarescu
  •     Lacul Plumbuita
  •     Soseaua Pantelimon (Cora Pantelimon)






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


3399 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Gondola (Sâmbătă, 27 aprilie 2013, 15:13)

    Azra [utilizator]

    Pai n-ar trebui sa se faca o licitatie, ca asa spune legea?Altfel, ne vom pomeni cu niste preturi/costuri ca la contractul incredintat firmei Bechtel, fara licitatie.Macar sa invatam din greselile recente, daca nu si din cele mai vechi!
    Apoi informatiile despre firma din Anglia care a propus proiectul, pe baza carora consilierii generali de la Capitala l-au aprobat mi se par cam firave. Pe unde a mai realizat firma OTS astfel de proiecte si cu ce rezultate? Ceea ce spune Google despre firma respectiva, ca este inactiva si are doar un singur angajat(adica este un fel de firma de apartament) imi ridica si alte semne de intrebare sub raportul informarii despre firma si a cunoasterii competentiei si bonitatii sale. Nu orice firma care vine din Anglia este si serioasa si solida.Cred ca problema trebuia studiata mai temeinic si din toate punctele de vedere, inainte de aprobarea proiectului de catre domnii consilieri,
  • +6 (8 voturi)    
    ASTIA CHIAR .... (Sâmbătă, 27 aprilie 2013, 17:53)

    schroedinger [utilizator]

    Au luat-o razna! Gropile din astfalt, canalizarea, traficul, transportul public, etc. nu conteaza!
  • 0 (2 voturi)    
    Ce interese (Sâmbătă, 27 aprilie 2013, 18:47)

    kiki_best [utilizator]

    o avea firma respectiva, nu se stie. UE ne da bani pentru telegondole, de parca asta ar fi vreo urgenta. Pe de alta parte, nu stiu daca ne permitem sa refuzam acesti bani. Nu e o idee a lui Sorin Oprescu, si nici macar nu e ceva nou, Udrea mai visa la asa ceva prin 2011.
  • -2 (6 voturi)    
    Nu stiu, (Sâmbătă, 27 aprilie 2013, 19:04)

    woland66 [utilizator]

    se intampla ceva: se vorbeste de cedare de suveranitate si acum, colac peste pupaza , UE ne da bani, dar sa-i folosim pentru fantezii. E ceva ce nu se leaga, o firma deja aleasa de oficialii europeni, fara ca Sorin Oprescu si primaria sa aiba dreptul de a-si alege constructorul.
  • -1 (5 voturi)    
    Primaria Bucuresti (Sâmbătă, 27 aprilie 2013, 19:13)

    arakis [utilizator]

    are nevoie de fonduri , dar de data asta i se impune ceva! Adica un soi de "daca-i ordin, cu placere". Ati auzit sa fi facut Sorin Oprescu partie la Bruxelles, in cautare disperata de fonduri pentru o telegondola? Este efectiv o impunere, vrei ,nu vrei, bea Grigore aghiasma, ca deh, data viitoare poate iti dam friptura.
  • +4 (4 voturi)    
    E clar ca o firma (Sâmbătă, 27 aprilie 2013, 19:19)

    milosh [utilizator]

    cu relatii vrea sa puna mana pe niste bani . Si nici macar nu e o firma romaneasca, ci tocmai din Anglia. Stanjenitoare situatie pentru Sorin Oprescu si consilieri: nu ne permitem sa refuzam bani europeni, dar daca tot ni se dau, hai sa facem un lucru cel putin controversat.
  • +9 (9 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 27 aprilie 2013, 21:26)

    [anonim]

  • +3 (5 voturi)    
    ca sa vezi!!! (Duminică, 28 aprilie 2013, 10:02)

    Codruta N [utilizator]

    Da' stalpii aceia (si statiile, de altfel) UNDE au sa-i construiasca? ei stau in aer? Un studiu de peisaj (si de trafic in zonele pilonilor si statiilor) s-a facut??

    Si: mai sunt cel putin 2 orase cu telecabina / telegondola: Piatra Neamt (un fost oras frumos care a fost COMPLET stricat de instalatiile alea) si Deva. Sunt acele instalatii rentabile (cat de rentabile?) sau sunt subventionate de primariile respective? CARE e profitul anual pe care acele instalatii l-au adus?

    Directorul firmei sta in Elvetia? IARASI vrea firma aia falimentara din Elvetia (de data asta, "via Anglia") sa isi vanda ruginiturile la noi? I-au schimbat numele - si vine cu aceleasi abureli ca acum 10 - 15 ani? Iar Oparescu si consilierii pun botu'?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by