Aceasta companie sustine ca UE pune la dispozitie fonduri pentru construirea unor astfel de mijloace de transport. Deocamdata nu se stie care este traseul instalatiei, dar se va intinde pentru inceput de o distanta de 10 km. Interesant este ca, la o simpla cautare pe google, firma OTS din Anglia apare ca inactiva si avand un singur angajat.
Potrivit proiectului aprobat de alesii locali, cabinele vor putea sa transporte cel mult patru persoane sau un scaun cu rotile si o persoana, maxim doua. Greutatea maxima ce va putea fi transportata este de 400 de kilograme, viteza medie de transport, de 50-70 de kilometri pe ora, iar numarul maxim al calatorilor transportati pe ora, pe fiecare directie de mers este de aproximativ 5.000 de persoane.
Telecabinele vor utiliza o sursa electrica externa, acestea urmand sa se succeada la o distanta de 10 metri. Toate cabinele vor fi echipate cu instalatie de incalzire, aer conditionat, cu camere de supraveghere video in interior sau in exterior. Selectia destinatiei se va face prin atingerea tastelor pe un ecran sau prin recunoasterea vocii. Liniile - traseu se ramnifica si coboara in zona punctelor de oprire intens circulate, care vor avea acces usor, fie de la nivelul strazii ce are corespondent traseul, fie in incinta marilor centre comerciale, a garilor, a terminalelor de aeroporturi, sau alte puncte pe care municipalitatea le va stabili.
Bucurestiul nu este singurul oras caruia i s-a propus sa implementeze acest proiect,propunerea fiind facuta si oraselor Cluj, Budapesta si Chisnau. Practic, compania OTS vrea sa testeze cat de eficient este acest sistem de transport. "Municipalitatea Bucuresti, prin Directia Transporturi, Drumuri, Sistematizarea Circulatiei, a primit in 19.02.2013 de la compania Overland Transport Systems din Anglia, urmare a unei recomadari a Comitetului Regiunilor de la Bruxelles, invitatia de a participa la proiectul Overland Transport Systems - Sisteme de Transport Suspendate. Alaturi de Bucuresti, alte 3 orase au fost propuse ca locatii pentru implementarea acestui proiect: Cluj, Budapesta, Chisinau. Odata certificata si complet operationala gratie design-ului sau modular, prima retea poate fi generatoare de retea, la cerere. OTS va proceda atunci la comercializarea produsului la nivelul intregii zone UE si global", se arata in expunerea de motive a proiectului.
Ion Dedu, seful directie de Infrastructura din primaria Capitalei, a declarat pentru HotNew.ro ca acest sistem de transport ar putea fi implementat in zonele nou dezvoltate unde nu exista inca mijloace de transport public, spre Domnesti si Sisesti. Capatul dinspre oras al instalatiei ar urma sa fie la terminalele de metrou sau transport in comun.
Intrebat care este contributia firmei Overland Transport Systems la acest proiect, Dedu a declarat ca reprezentantii firmei au spus municipalitatii ca UE ofera finantare pentru aceste sisteme de transport si ca tot ei ar fi convins acest for sa ofere granturi pentru acest tip de proiecte. Totoda Dedu sustine ca, in cazul in care se vor primi bani pentru acest proiect, banii vor ajunge la primaria Capitalei si nu la aceasta firma. Deocamdata, acesta sustine ca nu a dat niciun ban firmei respective pentru "idee".
Intrebat daca crede in acest proiect, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca merita incercat daca UE da bani pentru asta.
Si Primaria sectorului 2 vrea sa faca o telegondola de 10 km, intre Cora Pantelimon si Casa Presei. Proiectul costa circa 20 milioane de euro. Desi se discuta de acest proiect de aproape doi ani, pana acum nu s-a intamplat nimic.
Traseul acestei telegondole este urmatorul:
- traseul total va fi de 10 kilometri;
- va pleca de la capatul Soselei Pantelimon, de langa hipermarketul Cora;
- va traversa salba de lacuri Dobroiesti, Fundeni, Colentina, Plumbuita, Tei, Floreasca;
- va ajunge in Herastrau, langa Piata Presei Libere;
Cabina telegondolei va opri in cinci statii care vor fi amplasate in apropriere de marile bulevarde cu care telefericul se intersecteaza:
- DN1 (Piata Presei)
- bd. Aviatorilor
- Barbu Vacarescu
- Lacul Plumbuita
- Soseaua Pantelimon (Cora Pantelimon)
Apoi informatiile despre firma din Anglia care a propus proiectul, pe baza carora consilierii generali de la Capitala l-au aprobat mi se par cam firave. Pe unde a mai realizat firma OTS astfel de proiecte si cu ce rezultate? Ceea ce spune Google despre firma respectiva, ca este inactiva si are doar un singur angajat(adica este un fel de firma de apartament) imi ridica si alte semne de intrebare sub raportul informarii despre firma si a cunoasterii competentiei si bonitatii sale. Nu orice firma care vine din Anglia este si serioasa si solida.Cred ca problema trebuia studiata mai temeinic si din toate punctele de vedere, inainte de aprobarea proiectului de catre domnii consilieri,
Si: mai sunt cel putin 2 orase cu telecabina / telegondola: Piatra Neamt (un fost oras frumos care a fost COMPLET stricat de instalatiile alea) si Deva. Sunt acele instalatii rentabile (cat de rentabile?) sau sunt subventionate de primariile respective? CARE e profitul anual pe care acele instalatii l-au adus?
Directorul firmei sta in Elvetia? IARASI vrea firma aia falimentara din Elvetia (de data asta, "via Anglia") sa isi vanda ruginiturile la noi? I-au schimbat numele - si vine cu aceleasi abureli ca acum 10 - 15 ani? Iar Oparescu si consilierii pun botu'?