STIRE ACTUALIZATA

VIDEO Primaria Capitalei vrea sa construiasca o instalatie de transport suspendata, asemanatoare cu o telegondola, ca alternativa la mijloacele clasice de transport in comun

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 23 aprilie 2013, 22:17 Actualitate | Administratie Locala


Primaria Capitalei vrea sa construiasca desupra strazilor, la o inaltime de 10-15 metri, un nou mijloc de transport asemanator unei telegondole, ca alternativa la mijloacele traditionale de transport in comun, potrivit unui proiect de hotarare care va fi discutat vineri de consilierii generali. Deocamdata nu se stie care este traseul instalatiei, dar se va intinde pentru inceput de o distanta de 10 km. Propunerea de a construi aceasta instalatie i-a fost facuta Primariei Capitalei de o firma din Anglia - Overland Transport Systems - care detine aceasta tehnologie, iar aceasta companie va oferi municipalitatii si suportul in accesarea unor fonduri europene nerambursabile. Daca proiectul va fi votat de consilierii generali, municipalitatea va aplica pentru obtinerea fondurilor, urmand sa primeasca un raspuns in luna iunie 2013.


UPDATE: Ioan Dedu, seful directie de Infrastructura din primaria Capitalei, a declarat pentru HotNew.ro ca acest sistem de transport ar putea fi implementat in zonele nou dezvoltate unde nu exista inca mijloace de transport public, spre Domnesti si Sisesti. Capatul dinspre oras al instalatiei ar urma sa fie la terminalele de metrou sau transport in comun.

Intrebat care este contributia firmei Overland Transport Systems la acest proiect, Dedu a declarat ca reprezentantii firmei au spus municipalitatii ca UE ofera finantare pentru aceste sisteme de transport si ca tot ei ar fi convins acest for sa ofere granturi pentru acest tip de proiecte. Totoda Dedu sustine ca, in cazul in care se vor primi bani pentru acest proiect, banii vor ajunge la primaria Capitalei si nu la aceasta firma. Deocamdata, acesta sustine ca nu a dat niciun ban firmei respective pentru "idee".



________

Interesant este ca, la o simpla cautare pe google, firma OTS din Anglia apare ca inactiva si avand un singur angajat.

Potrivit proiectului de pe site-ul municipalitatii, cabinele vor putea sa transporte cel mult patru persoane sau un scaun cu rotile si o persoana, maxim doua. Greutatea maxima ce va putea fi transportata este de 400 de kilograme, viteza medie de transport, de 50-70 de kilometri pe ora, iar numarul maxim al calatorilor transportati pe ora, pe fiecare directie de mers este de aproximativ 5.000 de persoane.

Telecabinele vor utiliza o sursa electrica externa, acestea urmand sa se succeada la o distanta de 10 metri. Toate cabinele vor fi echipate cu instalatie de incalzire, aer conditionat, cu camere de supraveghere video in interior sau in exterior. Selectia destinatiei se va face prin atingerea tastelor pe un ecran sau prin recunoasterea vocii. Liniile - traseu se ramnifica si coboara in zona punctelor de oprire intens circulate, care vor avea acces usor, fie de la nivelul strazii ce are corespondent traseul, fie in incinta marilor centre comerciale, a garilor, a terminalelor de aeroporturi, sau alte puncte pe care municipalitatea le va stabili.

Bucurestiul nu este singurul oras caruia i s-a propus sa implementeze acest proiect,propunerea fiind facuta si oraselor Cluj, Budapesta si Chisnau. Practic, compania OTS vrea sa testeze cat de eficient este acest sistem de transport. "Municipalitatea Bucuresti, prin Directia Transporturi, Drumuri, Sistematizarea Circulatiei, a primit in 19.02.2013 de la compania Overland Transport Systems din Anglia, urmare a unei recomadari a Comitetului Regiunilor de la Bruxelles, invitatia de a participa la proiectul Overland Transport Systems - Sisteme de Transport Suspendate. Alaturi de Bucuresti, alte 3 orase au fost propuse ca locatii pentru implementarea acestui proiect: Cluj, Budapesta, Chisinau. Odata certificata si complet operationala gratie design-ului sau modular, prima retea poate fi generatoare de retea, la cerere. OTS va proceda atunci la comercializarea produsului la nivelul intregii zone UE si global", se arata in expunerea de motive a proiectului.

Si Primaria sectorului 2 vrea sa faca o telegondola de 10 km, intre Cora Pantelimon si Casa Presei. Proiectul costa circa 20 milioane de euro. Desi se discuta de acest proiect de aproape doi ani, pana acum nu s-a intamplat nimic.

Traseul acestei telegondole este urmatorul:

- traseul total va fi de 10 kilometri;
- va pleca de la capatul Soselei Pantelimon, de langa hipermarketul Cora;
- va traversa salba de lacuri Dobroiesti, Fundeni, Colentina, Plumbuita, Tei, Floreasca;
- va ajunge in Herastrau, langa Piata Presei Libere;

Cabina telegondolei va opri in cinci statii care vor fi amplasate in apropriere de marile bulevarde cu care telefericul se intersecteaza:

  •         DN1 (Piata Presei)
  •         bd. Aviatorilor
  •         Barbu Vacarescu
  •         Lacul Plumbuita
  •         Soseaua Pantelimon (Cora Pantelimon)






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


5468 vizualizari

  • +24 (26 voturi)    
    asta e varianta zbarcita (Marţi, 23 aprilie 2013, 22:32)

    justin puscasu [utilizator]

    a autostrazii suspendate
    • -1 (9 voturi)    
      sus telegondola (Miercuri, 24 aprilie 2013, 8:33)

      RB75 [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      jos strazi blocate de masini parcate aiurea, rable abandonate si multi multi caini comunitari!
  • +36 (38 voturi)    
    domnule primar oprescu (Marţi, 23 aprilie 2013, 22:47)

    ws [utilizator]

    nu cred ca puteti rata o asemenea ocazie.

    comisionul cred ca-i mare.

    bucurestenii, daca nu au parte de autostrada
    suspendata deocamdata, mai pot fi pacaliti
    inca 5 ani cu gondolele suspendate.

    intre timp, dvs va poteti face piste de biciclete
    cu de cinci ori pretul pietei spre exemplu, si toti
    prostii or sa stea cu ochii pe gondole, nu pe
    comisioanele dvs sau pe contractele fiului dvs.

    daca as fi in locul dvs, as face tot posibilul sa
    conving consiliul general.

    nu trebuie sa-mi multumiti, fac tot posibilul ca sa luati cu executare.

    al dvs,

    ws
    • +15 (15 voturi)    
      sa nu exageram (Miercuri, 24 aprilie 2013, 1:40)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui ws

      intre timp doar va desena piste de biciclete.. mare parte prin locuri prin care biciclistii nu pot trece oricum.
      ar putea face ditamai pista de biciclete din chitila pana la metrou sau din Aviatiei pe Sistesti pana in Straulesti, dar ce rost are? nu-i iese nimic din astfel de proiecte..
    • +4 (4 voturi)    
      biciclete (Miercuri, 24 aprilie 2013, 9:51)

      adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui ws

      bicicletele vor circula pe sarma de la telegondola. Iar pana la urma telegondola va fi inlocuita de liane.
  • +20 (20 voturi)    
    ..... (Marţi, 23 aprilie 2013, 22:47)

    bogdanlungu [utilizator]

    iar sediul firmei este intr-o casa din suburbiile Colchester-ului.
  • +20 (20 voturi)    
    mda (Marţi, 23 aprilie 2013, 23:01)

    Xorciser [utilizator]

    O teapa...
  • +24 (24 voturi)    
    Valoarea companiei engleze 1 lira (Marţi, 23 aprilie 2013, 23:32)

    Alui [utilizator]

    Cred sincer ca Oprescu e nebun!
  • +17 (19 voturi)    
    abia am sapat de cablurile suspendate (Marţi, 23 aprilie 2013, 23:45)

    slakeritul [utilizator]

    acum avem nevoie de alte chestii deasupra capului.
    telegondole ca mijloc de transport in comun se folosesc foarte rar si doar in orase de munte cu diferente de nivel foarte mari. e plin bucurestiul de asa ceva.
  • +22 (22 voturi)    
    Oprescu e cu capul in nori! (Marţi, 23 aprilie 2013, 23:45)

    un dac [utilizator]

    Iar bucurestenii cu capul in nisip.
  • +14 (14 voturi)    
    o escrocherie (Marţi, 23 aprilie 2013, 23:53)

    redmc [utilizator]

    Transport suspendat in zone aglomerate o idee aproape antica. Dar cum nici un oras n-a introdus mici capsule la inaltime denota ca reteta e prea scumpa sau/si ineficienta. Trenuri suspendate exista in multe locuri dar au fost construite cand inca era spatiu
  • +19 (19 voturi)    
    glume (Miercuri, 24 aprilie 2013, 0:04)

    _tudor_ [utilizator]

    Prima data am crezut ca-i 1 Aprile.
    Nope. Nu-i intai Aprile.
    Apoi am crezut c-am nimerit pe site-ul timesnewroman care fac glume de asta in fiecare zi.
    Aproape in fiecare zi... ca nu poti veni zilnic cu glume asa bune.
    • +8 (8 voturi)    
      pentru oparescu (Miercuri, 24 aprilie 2013, 9:40)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui _tudor_

      in fiecare zi e 1 aprilie.
      ce daca bucurestiul e plin de poluare. la ce ne trebuie spatii verzi? ce, chioscurile alea la pret de apartament nu sunt bune?
      ce daca intrarile/iesirile din capitala sunt atat de invechite. ce ne trebuie noua pasarele pentru fluidizarea acestora?
      ce daca se reasfalteaza in fiecare an aceleasi artere.
      ce daca un asa zis bulevard cum e liviu rebreanu, e de aproape 3 ani dezafectat de zici ca s-au facut araturi.
      ce daca pasaje cum e cel de pe mihai bravu gatuie circulatia de 2 ani.
      ce daca.....
      imaginatia bolnavicioasa a oparescului da pe-afara in fiecare zi pt. ca in fiecare zi pentru el e 1 aprilie, ziua farselor pentru bucuresteni.
      • +6 (6 voturi)    
        votantii sunt de vina (Miercuri, 24 aprilie 2013, 10:07)

        alien_ [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Cine l-a votat vara trecuta sa se bucure de el!

        In loc sa il fi ales pe cineva cu picioarele pe pamant si cu capul pe umeri ca si Nicusor Dan a fost ales megalomanul de Oprescu.
        • +4 (4 voturi)    
          asa e (Miercuri, 24 aprilie 2013, 11:01)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui alien_

          votantii sunt de vina.
          mai precis lipsa acestora care, culmea, daca-i intrebi se dau anti psd. dar cand vine vremea sa mearga la vot, o taie prin miristile patriei la mici si bere. indiferenta acestora, permite garzii comuniste inca vie, desi multi din membrii acesteia sunt trecuti de 60-65 ani, sa devina majoritari si sa permita unui farfarist ca oprescu-bambleaga-chirurg de apendicite, sa hotarasca destinele capitalei.
  • +16 (16 voturi)    
    orasul asta n-are scapare (Miercuri, 24 aprilie 2013, 0:05)

    mircearh [utilizator]

    Nu mai departe de azi am avut prilejul sa fiu iar dezgustat de alta aroganta marca Oprescu, prin care a n-a oara a suplimentat bugetul de reparatie la cladirea primariei cu inca vreo 6 milioane de euro.
    Ai zice " pai comparat cu alte tunuri e o nimica toata" ...dar,
    De atatea ori auzim zilnic de tunuri si fraude de milioane de euro din bugetul de stat, incat am devenit insensibili la valoarea reala a acestei unitati de masura - " milionul de euro ". Mai ales cand se vorbeste despre zeci si sute .
  • +14 (14 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 24 aprilie 2013, 3:07)

    [anonim]

    • +13 (13 voturi)    
      Exagerezi... (Miercuri, 24 aprilie 2013, 5:29)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui

      Nu cred ca trebuie sa le promita nimic. Este de ajuns sa strige "Jos Basescu!" si gata, l-au ales.. Nici nu conteaza ca Basescu mai e sau nu presedinte la data aceea. N-ai sa crezi cat tine de foame "Jos Basescu!".

      Bataia la presedintie se va da intre cei care striga mai tare "Jos Basescu!".
  • +13 (13 voturi)    
    Stire serioasa? (Miercuri, 24 aprilie 2013, 8:02)

    Martinezu [utilizator]

    Daca asta este o stire serioasa, acum la jumatatea mandatului doctorlui, inseamna ca in urmatorul mandat, dupa ce va fi abandonat ideile de autostrada si telegondola ne va propune un sistem de rachete ce vor traversa orasul in 10 minute.
    Calatorii se vor imbarca de oriunde ( se vor instala baterii in fiecare sector) si vor intra direct in birouri ceea ce va elimina necesitatea parcarilor.

    Pina atunci, ne vom face drum printre muntii de moloz si pamint ce apar la fiecare metru de strada.
  • +7 (7 voturi)    
    Oprescu = Funar (Miercuri, 24 aprilie 2013, 8:36)

    mircea_cjn [utilizator]

    Cazul Oprescu este similar cu cazul Funar de la Cluj.
    Seamana teribil. Ambele orase se considera , sa spunem, educate. Si aleg doi mascarici in frunte. Funar voia sa faca tunel pe sub Feleac, Oprescu autostrazi suspendate. Chiar jenant.
    Clujenii s-au lamurit dupa un timp cu Funar si l-au ejectat. De neinteles ce se intampla la Bucuresti. Sau poate asta este Bucurestiul real
  • +11 (11 voturi)    
    Vrem piste de bicicleteeeeee (Miercuri, 24 aprilie 2013, 8:41)

    rov [utilizator]

    Prin oras si in jurul lacurilor din parcuri.
    Si parcari subterane si supraterane etajate. Si politisti care sa explice masinilor care blocheaza intrarile in parcarile aproape goale ce inseamna ORIREA INTERZISA !!
    ATAT pentru inceput oamenii lui... Dumnezeul oprescu!!!
  • +7 (7 voturi)    
    SI EU (Miercuri, 24 aprilie 2013, 9:11)

    carat [utilizator]

    Cred sincer ca Oprescu e nebun.
    • +3 (3 voturi)    
      Fiecare pre limba lui ....... (Miercuri, 24 aprilie 2013, 9:59)

      LegatusAugusti [utilizator] i-a raspuns lui carat

      De ce nu se face o telegondola directa Bucharest - Strasbourg ??? S-ar merge in grup la dat explicatii. De la prezident la secretar de stat !

      Pa (sorry, ca scap telegondola de Dealul Alesului Cinstit , a nu se confunda cu Dealul Mitropoliei) !

      PS: doua intrebari:
      1.-cand profesa d-l Oprescu ce specialitate avea : psihiatria ?
      2.- de ce crezi ca omul e nebun - viziuni futuriste intr-un stat falimentar ?
  • +4 (4 voturi)    
    tichia de mărgăritar... (Miercuri, 24 aprilie 2013, 9:57)

    Ava_ps [utilizator]

    Oare n-o fi mai ieftin să asfalteze / lărgească străzile de acces spre zonele respective și să cumpere cîteva autobuze care să facă ture la jumătate de oră? Cu siguranță sînt și niște „afaceriști” români în așteptare pentru asemenea tunuri...
  • +5 (5 voturi)    
    minunat! (Miercuri, 24 aprilie 2013, 9:58)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Era chiar pacat sa lase parcul herastrau fara un santier din care sa rezulte niste stalpi si cabluri care sa-l faca modern si frumos.
    Prea era plictisitor parcul doar cu arbori, flori si bancute.
    Propun ca urmator proiect transformarea muzeului national de arta in mall si a parcului cismigiu in discoteca in aer liber. Evident, cea mai mare din sud estul Europei!
  • +4 (4 voturi)    
    Alternativa ieftina (Miercuri, 24 aprilie 2013, 9:58)

    Alfabetix [utilizator]

    a telegondolei SF este bicicleta.
    Stiu ca repet, dar poate asa le intra primarilor in cap!
    O bicicleta in plus este o masina in minus.

    Trimiteti aici scrisorile voastre de amor:
    primar@pmb.ro
    sorin.oprescu@bucuresti-primaria.ro

    Daca aveti alta adresa a lui mai proaspata, va rog postati, pt ca pe site-ul primariei nu apare vreuna.
  • +9 (9 voturi)    
    detalii firma din Anglia (Miercuri, 24 aprilie 2013, 10:01)

    samcluj [utilizator]

    are capital social de 1 lira:
    http://www.companiesintheuk.co.uk/ltd/overland-transport-systems

    patronul are resedinta in Elvetia:
    http://www.companiesintheuk.co.uk/director/4217504/andrew-garai

    daca va uitati aici:
    http://www.companiesintheuk.co.uk/Company/AllDocuments/overland-transport-systems
    fara a avea acces la continutul documentelor, doar din tiluri, vedem ca s-au schimbat directorii, numele firmei si sediul social in cei trei ani de existenta dar mai ales ca firma a fost mai mult in inactivitate (in original "dormant").

    deci o firma engleza inactiva, cu capital sub 2 euro si cu un director rezident in Elvetia va construi telegondola in Bucuresti...

    sa rad, sa plang ?
  • +4 (4 voturi)    
    Suspendata maine-i gata! (Miercuri, 24 aprilie 2013, 10:09)

    seek4fun [utilizator]

    Ma intreb pe cati o mai prosti de data asta...
  • +4 (4 voturi)    
    Mai bine... (Miercuri, 24 aprilie 2013, 10:11)

    2vest [utilizator]

    Mai bine sa termine Oprescu ce s-a inceput. M-am saturat de praf si mizerie in Drumul Taberei.
  • +4 (4 voturi)    
    Mai bine TER (Miercuri, 24 aprilie 2013, 10:38)

    vlad.pe [utilizator]

    Mai bine ar implementa TER - http://ro.wikipedia.org/wiki/TER_Bucure%C8%99ti

    - TER București = Tren Express Regional București - este numele unui proiect pentru o rețea de trenuri de periferie din Zona Metropolitană București.
  • +2 (2 voturi)    
    OTS - capital 1 (una) Lira (Miercuri, 24 aprilie 2013, 11:48)

    Vlad__ [utilizator]

    Inca o companie de renume international vine in Bucuresti; vechime 2 ani, capital 1 (una) Lira
    http://www.companiesintheuk.co.uk/ltd/overland-transport-systems
  • +2 (4 voturi)    
    Prin aer (Miercuri, 24 aprilie 2013, 12:42)

    Adi_ro [utilizator]

    Mai bine ar gandi un sistem de vehicule zburatoare, cum era in desenele animate Familia Jetson, Hanna&Barbera.
    E un proiect la fel de realist si de util ca cel de gondole suspendate, doar ca mult mai flexibil.
  • 0 (0 voturi)    
    Acum serios (Miercuri, 24 aprilie 2013, 19:40)

    rov [utilizator]

    oprescu a stabilit cateva recordui mondiale, cel ami adevarat carnat, mos craciun, etc.
    Poate vrea sa aduca Bucurestiului titlul de
  • 0 (0 voturi)    
    Oprescu (Miercuri, 24 aprilie 2013, 19:44)

    rov [utilizator]

    a stabilit cateva recorduri mondiale cu cel mai mare carnat, mos craciun, etc, poate acum vrea sa aduca orasului bucuresti titlul de:
    orasul cu cel mai prost primar din lume
    si
    orasul cel mai capusat din lume

    nu cred ca e departe...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by