Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a prezentat vineri "Starea Bucurestiului", un raport in care a consemnat ce lucrari publice s-au finalizat in ultimul an si ce proiecte doreste sa realizeze in urmatoarea perioada. Cu toate ca Primaria Capitalei a anuntat ca raportul va fi prezentat in fata Guvernului, a parlamentarilor de Bucuresti si Ilfov, a consilierilor generali si locali, a primarilor de sector, la eveniment nu a participat a participat doar ministrul Educatiei, Remus Pricopie, iar din randul primarilor de sector a venit doar edilul sectorului 1, Andrei Chiliman.

Sorin OprescuFoto: Hotnews

Absenta premierului Victor Ponta si a ministrului Dezvoltarii, Liviu Dragnea, vine dupa ce, in urma cu o saptamana, nemultumiti de colaborarea cu primarul general, primarii de sector au infiintat "Asociatia primarilor de sector". La sedinta de infiintare a asociatiei, primarii de sector, candidati USL, l-au criticat aspru pe Sorin Oprescu.

Neculai Ontanu, primarul sectorului 2, a sesizat "lipsa de transparenta" existenta la nivelul Primariei Capitalei si a respins ideea de privatizare a RADET: "Asociatiile de proprietari nu doresc aceasta privatizare, 30% din ele sunt in faliment si vreau sa transmit ca nu vor fi de acord cu privatizarea regiei, pentru ca implica costuri mari pentru bucuresteni. Oficial, am transmis o serie de sesizari catre Sorin Oprescu pentru a putea demara un proiect cu finantare europeana in zona Petricani si nu am fost sprijinit. Acolo, strazile arata rau si oamenii nu stiu ca nu depinde de mine, ci de primarul general", a spus Ontanu.

Robert Negoita, primarul sectorului 3, l-a rugat public pe Sorin Oprescu sa initieze un dialog cu primarii de sector, reclamand faptul ca edilul sef vorbeste despre "autostrazi suspendate, dar nu termina bulevardele Liviu Rebreanu si Nicolae Grigorescu".

Cristian Popescu-Piedone, primarul sectorului 4, a apreciat initiativa colegului sau Robert Negoita drept "una minunata". "Dorim sa existe o comunicare intre noi si tarul de Bucuresti si imi permit sa spun asta pentru ca domnia sa ne-a facut voievozi intr-o emisiune televizata. Parca noi, primarii de sector, am fi in jungla, iar primarul general in Olimp. Sta inchis in turnul sau de la Primaria Capitalei, dar vreau sa va spun ca noi suntem paratraznetul, in capul nostru se sparg toarte probleme cetatenilor. Nu am o problema cu tarul Bucurestiului, dar vreau sa stiu ce sa le raspund cetatenilor cand ma intreaba despre iluminat sau cainii de pe strada", a spus Piedone.

Marian Vanghelie, primarul sectorului 5, a cerut si el public primarului general sa considere toti primarii de sector "parteneri egali de dialog". El s-a aratat nemultumit de intentia lui Sorin Oprescu de a privatiza RADET si de "cum merg treburile la RATB si APANOVA". "Avem obligatia sa discutam despre ce este la RADET si sa gandim impreuna cum aceasta regie poate deveni performanta. 'Caldura pe gratis' a anuntat primarul general, dar oamenii se intreaba cum este posibil si eu nu cred ca se poate (...). stiu ca la Bruxelles se discuta despre oprirea privatizarilor regiilor monopol, pentru ca nu sunt in interesul cetatenilor. Sunt monopoluri ce trebuie mentinute asa. Sunt impotriva privatizarii RADET", a spus Vanghelie.

Ce promite Oprescu in "Starea Bucurestiului"

Primarul general, Sorin Oprescu, a declarat ca pentru finalizarea proiectelor trecute in raport ar fi nevoie de 13 miliarde de euro. Printre prioritati se numara proiectele de infrastructura. Aceste sunt:

  • Strapungere bd Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu cu prelungirea Splai Dudescu - Vitan Barzesti (spre Oltenitei). "Este un proiect de mare anvergura, fiind cel mai important segment al inelului median. Speram sa-l incheiem in 2015. Creeaza o alternativa de circulatie, decomprimand inelul format de sos. Mihai Bravu - Stefan cel Mare, dar si circulatia din centrul orasului prin redistribuirea fluxului de trafic. Elimina blocajele de circulatie de pe Splaiul Independentei si rezolva traficul atat in sensul dinspre Centru, cat si cel spre A2 (autostrada Soarelui - Constanta)", a spus Oprescu.
  • Pasaj subteran Chisinau - Pantelimon (zona Delfinului). "Asigura continuitatea inelului, rezolvand conflictul de intersectie din zona Chisinau-Pantelimon si fluidizarea directa spre pasajul suprateran recent dat in folosinta, Doamna Ghica-Bd. Chisinau.  Lucrarea incepe in semestrul II al anului 2013 - cu finalizare trim. IV ¬ 2014", a declarat Oprescu.
  • Pasaj suprateran Colentina - Doamna Ghica. "Rezolva marele conflict de circulatie din intersectia sos. Colentina - Doamna Ghica, printr-un pasaj suprateran care traverseaza soseaua Colentina. Asigura fluenta circulatiei dinspre Centru spre Piata Obor, spre cartierul Fundeni si iesirea din Bucuresti, spre reteaua rutiera de Nord, Nord-Est (Moldova). Intregeste arcul estic al inelului median, cu asigurarea traficului spre zona de nord a Bucurestiului (aeroport Otopeni, DN1 - A3). Lucrarea este in faza de proiectare, speram debutul investitiei sa fie in trimestrul II al anului 2014, cu finalizare trim. IV - 2015", a spus Oprescu.
  • Pasaj subteran Piata Sudului. Lucrarea trebuie sa inceapa in septembrie 2013. Se va fluidiza traficul in toate directiile din cartierul Berceni, sectorul 4 si corelatiile pe care aceasta zona le are cu restul orasului, atat spre zona Mihai Bravu, zona de est si nord a orasului, cat si cu zona de sud. Nota bene: este de remarcat ca aceasta lucrare se va realiza majoritar cu fonduri europene, in valoare de cca 30 de milioane de euro. Termen de finalizare - trim II ¬ 2015", a declarat Oprescu.
  • Pasajul suprateran Mihai Bravu 0- Splaiul Unirii. "Lucrarea a fost oprita, va fi relicitata in urmatoarele doua saptamani, astfel incat sa poata fi reluata in luna mai. Tinta de finalizare: sfarsitul anului 2014. Necesitatea realizarii pasajului a derivat din circulatia din ce in ce mai dificila, cu blocaje frecvente, in aceasta zona, fiind realizat pe directia inelului principal de circulatie. Rezolva subtraversarea a doua puncte esentiale - Splaiul Unirii si Dambovita, pe de-o parte, iar pe de cealalta parte, intersectia Mihai Bravu cu Calea Vacaresti, realizand  continuitatea traficului, in corelare cu viitorul pasajul subteran de la Piata Sudului", a declarat Oprescu.
  • Reabilitarea sistemului rutier si linie de tramvai - Bd. L. Rebreanu. "Bulevardul Liviu Rebreanu face legatura intre B-dul Camil Ressu, Nicolae Grigorescu si 1 Decembrie 1918, fiind unul dintre bulevardele importante ale Municipiului Bucuresti. Reabilitarea arterei va duce la imbunatatirea conditiilor de circulatie, inclusiv pentru mijloacele de transport in comun, prin marirea vitezei de deplasare a acestora, cresterea fluentei traficului si a gradului de siguranta pentru soferi, pietoni si biciclisti. Stadiu lucrari: se lucreaza la primul tronson, (la linia de tramvai, carosabil si trotuare), acesta fiind realizat in proportie de 60 la suta. Termen de finalizare - trim IV 2013", sustine Oprescu.
  • Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai sos. Iancului - sos Pantelimon. "Avantaje: Imbunatatirea si fluidizarea circulatiei pe o artera radiala a orasului, cu trafic foarte mare, localizata intr-o zona de cartiere cu multe cvartale de locuinte si zone industriale. Termen de finalizare: trim IV 2015", spune Oprescu.
  • Prelungire Fabrica de Glucoza - intersectie Gherghitei si strada Gherghitei. "Proiectul prevede largirea tramei stradale la 4 benzi de circulatie, prelungirea strazii Fabrica de Glucoza pana la intersectia Gherghitei, acolo unde va intra in oras autostrada A3. Aici se va configura o noua intersectie extrem de importanta, in care fluxul de masini, prin prelungirea strazii Fabrica de Glucoza, va accesa zonele de Nord, Centru si Vest a orasului, iar prin strada Gherghitei (deja partial executata) zona de Est a orasului. termen de finalizare: finalul anului 2015", spune Oprescu.
  •  
  • Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai pe b-dul. Aerogarii. "Lucrarea este realizata 85%, iar termenul de finalizare este trim I - 2014.  B-dul. Aerogarii reprezinta o legatura importanta intre zona de nord a orasului (intrarea de pe DN1) si inelul principal de circulatie, respectiv bulevardele Pipera, Barbu Vacarescu si Sos Stefan cel Mare. De remarcat ca, pentru finalizarea acestei lucrari, a fost necesara o interventie de urgenta, prin realizarea consolidarii podului Baneasa (peste calea ferata Bucuresti-Constanta). In urma unei expertize, s-a constatat starea avansata de degradare a structurii de rezistenta. Practic, exista un risc major si aproape iminent de prabusire a acestui pod peste calea ferata. De asemenea, este important de semnalat faptul ca o particularitate a proiectului este realizarea unei parcari supraetajate, in sistem park & ride, inclusa intr-un terminal multinodal, cu 204 locuri a carei executie va incepe in perioada imediat urmatoare", a declarat Oprescu.
  • Pasajul subteran Piata Presei Libere. "Demararea lucrarilor la Pasajul subteran Piata Presei Libere s-a impus odata cu finalizarea pasajului denivelat subteran de pe DN 1 - intersectie cu bulevardul Aerogarii, moment in care traficul de la intrarea in oras s-a mutat in intersectia din Piata Presei Libere. Astfel, zona a devenit principalul nod de circulatie care impune probleme de trafic, situat la intarea de nord a Municipiului Bucuresti. Pasajul va fi amplasat  la intersectia a patru artere cu trafic ridicat, sos Bucuresti-Ploiesti, sos. Kisselef, b-dul Marasti, b-dul Poligrafiei; Aceasta intersectie este traversata de volume mari de trafic (aprox. 12.000 vehicule pe ora) si inregistreaza o circulatie greoaie, cu numeroase ambuteiaje. Au fost finalizate serviciile de proiectare, inceperea efectiva a lucrarilor este planificata in cca 45 de zile, iar termenul de finalizare este de 9 luni de la demararea lucrarilor", a declarat Oprescu.
  • Pasajul pietonal Piata Romana. "Piata Romana este una dintre zonele si intersectiile cele mai aglomerate din punct de vedere al circulatiei rutiere si pietonale fiind si un punct nodal pentru multe mijloace de transport public. Prin construirea pasajului pietonal se are in vedere realizarea unei lucrari similare cu Pasajul pietonal din Piata Universitatii, care va asigura subtraversarea pietonala a intersectiei, concomitent cu realizarea unei conexiuni multimodale  pentru mijloacele de transport in comun: metrou, autobuz, troleibuz, taxi. Prin realizarea acestei lucrari, se estimeaza ca fluxul de circulatie pe artera principala Lascar Catargiu, b-dul Magheru creste in fluiditate prin scaderea timpilor la semaforizare cu cca 30%. Acelasi efect va fi si pe circulatia dinspre Mihai Eminescu-Dacia-Dorobanti.  Lucrarea va incepe in trim IV 2013, cu finalizare in 18 luni", spune Oprescu.
  •  
  • Calea Victoriei. "Avand o permanenta preocupare pentru imbunatatirea calitatii spatiului public al orasului si renasterea zonei de promenada traditionala (ce a reprezentat un simbol si un punct de atractie al Bucurestiului) finalizarea indeosebi a lucrarii Buzesti-Berzei (de pe diametrala Nord-Sud, pe care o voi prezenta in continuare) si rezolvarea conflictului de trafic din intersectia Piata Romana, ne permit interventii de largire si modernizare a trotuarelor de pe Calea Victoriei, prin renuntarea la un sens de circulatie. Acest lucru este datorat redistribuirii traficului (cam o treime pe fiecare artera) dintre cele trei artere (Buzesti-Berzei - artera noua;  Lascar Catargiu-Magheru; Calea Victoriei). Lucrarile vor incepe in trim III - 2013, cu finalizare in prima jumatate a anului viitor", spune Oprescu.
  • Diametrala Nord - Sud  - Strapungere Buzesti-Berzei-Vasile Parvan (etapa I) continuata cu etapele II si III. "Va fi un nou bulevard, adevarata coloana vertebrala a circulatiei din Centrul Bucurestiului, ce va functiona ca alternativa pentru Calea Victoriei si ruta b-dul Lascar Catargiu, (fosta Ana Ipatescu), b-dul Magheru si b-dul Dimitrie Cantemir, fiind considerata ca o reala, noua facilitate a sistemului de circulatie din Bucuresti. Permite traversarea Bucurestiului de la nord la sud, pe traseul P-ta Victoriei - P-ta Cosbuc, intr-un timp cat mai scurt, de cca 15-20 min, obtinandu-se o axa noua, neintrerupta, de circulatie, pe aceasta directie. Decongestioneaza, redistribuie si fluidifica traficul in toata zona centrala, atat pe arterele principale, cat si pe arterele secundare colaterale. In principal, zonele Gara de Nord, Piata Victoriei, p-ta Virgiliu, str. Dinicu Golescu, str. Stirbei Voda, str. Vasile Parvan, Hasdeu, Uranus, zona Parlamentului,  strada 13 septembrie - arealul hotelului Marriott. Acest proiect se realizeaza in trei etape: prima etapa: P-ta Victoriei ¬ Vasile Parvan; a doua etapa: Vasile Parvan ¬ intersectia Calea Rahovei cu b-dul Tudor Vladimirescu; a treia etapa: intre intersectia Calea Rahovei cu Tudor Vladimirescu si Gara Progresul. termene de finalizare: Etapa I - Buzesti Berzei - luna iulie 2013. Etapa II - Vasile Parvan - Rahovei - T.Vladimirescu - trim I 2016. Etapa III - Calea Rahovei - Gara Progresul - 2017", a spus Oprescu.
  • Pasaj subteran nod intersectii Razoare + Leului. "Acesta realizeaza o decongestionare si o deblocare a circulatiei dinspre Drumul Taberei spre Centru si a circulatiei de pe sos. Panduri (zona Marriott, Academia Militara, Cotroceni) realizand continuarea si preluarea traficului de pe pasajul Basarab. Lucrarea este asociata cu lucrarile metroului din aceasta zona. Va exista si un important nod intermodal.  Avem intentia sa realizam un pasaj subteran pe sub doua intersectii cu mare conflict de trafic, respectiv intersectiile din zonele Leul si Razoare, realizand continuitatea si imbunatatirea traficului pe inelul median, cu mare impact in intreg arealul. Termen de finalizare: trim IV - 2015", a declarat Oprescu.
  • Penetratia Splaiul Independentei - Ciurel - autostrada Bucuresti-Pitesti (A1). "Odata realizata va deveni o adevarata magistrala de vest a Bucurestiului. Permite accesul direct spre centrul Capitalei si zona de nord a Bucurestiului, prin pasajul Basarab, astfel incat o parte din fluxul de circulatie nu mai trebuie sa traverseze zona de centru a Bucurestiului. Decongestioneaza si redistribuie traficul de pe b-dul Iuliu Maniu, fiind o alternativa de circulatie pentru acesta. Precizez ca Iuliu Maniu preia in prezent 80% din traficul provenit sau de acces a autostrazii A1, la care se adauga si traficul local foarte intens, cauzat de aglomerarea urbana din zona. Lucrarea a demarat in zona nodului Virtutii, pe care avem in vedere sa-l finalizam in trim. IV - 2014", a spus Oprescu.
  • Bulevardul Liniei. "Un bulevard realizat pe actualul amplasament al liniei ferate, ar avea un impact major asupra intregului trafic din aceasta zona, prin asigurarea accesului direct din A1 - centura Bucurestiului spre zona Cotroceni, zona Centrala, fiind alternativa de circulatie atat pentru traficul de pe Iuliu Maniu (Militari) cat si pentru cel din b-dul Timisoara. Al doilea mare avantaj al acestui nou posibil bulevard este realizarea legaturii directe intre cele doua mari cartiere ale sectorului 6 - Militari - Drumul Taberei, legatura actualmente fracturata de prezenta liniei ferate si care obliga la obositoare rute ocolitoare, facute prin zona de Vest, prin cele doua capete: Valea Cascadelor si Pasajul Lujerului. Un alt avantaj ar fi ca valoarea exproprierilor este foarte mica, fiind facuta pe zona terasamentului actualei cai ferate. Termen de finalizare: sfarsitul anului 2016", a declarat Oprescu.
  • Penetratie B-dul. Timisoara. "Artera reprezinta o conexiune cu un alt bulevard de legatura, respectiv Prelungirea Ghencea, dar si o alternativa de sud a b-dului Iuliu Maniu (Militari), pentru accesul pe autostrada A1-Bucuresti-Pitesti si legatura cu centura Bucurestiului, redistribuind astfel traficul imens aferent acestei intrari in Capitala. Termen de finalizare: trim III - 2015", a spus Oprescu.
  • Prelungirea Ghencea - Domnesti. "Imbunatateste sistemul de circulatie in zona Drumul Taberei - cartierul Ghencea si conexiunea lui cu centura Bucurestiului si localitatea Domnesti, limitrofa Bucurestiului, cu o dezvoltare imobiliara consistenta in ultimii ani. Termen de finalizare: semestrul I - 2016",  a spus Oprescu.
  • Strada Brasovului. "Intregeste circulatia pe inelul median, facand conexiunea intre cartierul Drumul Taberei si Ghencea, cu arcul de Sud si Est al inelului median. Termen de finalizare: sem II - 2016", a spus Oprescu.
  • Metrou Drumul Taberei - Opera. "Desi nu ne apartine, lucrarea metroului este extrem de importanta pentru mobilitatea populatiei din sectorul 6 si dorim, cu eforturi comune cu Ministerul Transporturilor, sa o finalizam macar pe tronsonul Drumul Taberei - Opera, segment care face parte din magistrala M5 (Drumul Taberei - Universitate - Pantelimon)", a spus Oprescu.

Ce promite Oprescu in "Starea Bucurestiului"

Primarul general, Sorin Oprescu, a declarat ca pentru finalizarea proiectelor trecute in raport ar fi nevoie de 13 miliarde de euro. Printre prioritati se numara proiectele de infrastructura. Aceste sunt:

  • Strapungere bd Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu cu prelungirea Splai Dudescu - Vitan Barzesti (spre Oltenitei). "Este un proiect de mare anvergura, fiind cel mai important segment al inelului median. Speram sa-l incheiem in 2015. Creeaza o alternativa de circulatie, decomprimand inelul format de sos. Mihai Bravu - Stefan cel Mare, dar si circulatia din centrul orasului prin redistribuirea fluxului de trafic. Elimina blocajele de circulatie de pe Splaiul Independentei si rezolva traficul atat in sensul dinspre Centru, cat si cel spre A2 (autostrada Soarelui - Constanta)", a spus Oprescu.
  • Pasaj subteran Chisinau - Pantelimon (zona Delfinului). "Asigura continuitatea inelului, rezolvand conflictul de intersectie din zona Chisinau-Pantelimon si fluidizarea directa spre pasajul suprateran recent dat in folosinta, Doamna Ghica-Bd. Chisinau.  Lucrarea incepe in semestrul II al anului 2013 - cu finalizare trim. IV – 2014", a declarat Oprescu.
  • Pasaj suprateran Colentina - Doamna Ghica. "Rezolva marele conflict de circulatie din intersectia sos. Colentina - Doamna Ghica, printr-un pasaj suprateran care traverseaza soseaua Colentina. Asigura fluenta circulatiei dinspre Centru spre Piata Obor, spre cartierul Fundeni si iesirea din Bucuresti, spre reteaua rutiera de Nord, Nord-Est (Moldova). Intregeste arcul estic al inelului median, cu asigurarea traficului spre zona de nord a Bucurestiului (aeroport Otopeni, DN1 - A3). Lucrarea este in faza de proiectare, speram debutul investitiei sa fie in trimestrul II al anului 2014, cu finalizare trim. IV - 2015", a spus Oprescu.
  • Pasaj subteran Piata Sudului. Lucrarea trebuie sa inceapa in septembrie 2013. Se va fluidiza traficul in toate directiile din cartierul Berceni, sectorul 4 si corelatiile pe care aceasta zona le are cu restul orasului, atat spre zona Mihai Bravu, zona de est si nord a orasului, cat si cu zona de sud. Nota bene: este de remarcat ca aceasta lucrare se va realiza majoritar cu fonduri europene, in valoare de cca 30 de milioane de euro. Termen de finalizare - trim II – 2015", a declarat Oprescu.
  • Pasajul suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii. "Lucrarea a fost oprita, va fi relicitata in urmatoarele doua saptamani, astfel incat sa poata fi reluata in luna mai. Tinta de finalizare: sfarsitul anului 2014. Necesitatea realizarii pasajului a derivat din circulatia din ce in ce mai dificila, cu blocaje frecvente, in aceasta zona, fiind realizat pe directia inelului principal de circulatie. Rezolva subtraversarea a doua puncte esentiale - Splaiul Unirii si Dambovita, pe de-o parte, iar pe de cealalta parte, intersectia Mihai Bravu cu Calea Vacaresti, realizand  continuitatea traficului, in corelare cu viitorul pasajul subteran de la Piata Sudului", a declarat Oprescu.
  • Reabilitarea sistemului rutier si linie de tramvai - Bd. L. Rebreanu. "Bulevardul Liviu Rebreanu face legatura intre B-dul Camil Ressu, Nicolae Grigorescu si 1 Decembrie 1918, fiind unul dintre bulevardele importante ale Municipiului Bucuresti. Reabilitarea arterei va duce la imbunatatirea conditiilor de circulatie, inclusiv pentru mijloacele de transport in comun, prin marirea vitezei de deplasare a acestora, cresterea fluentei traficului si a gradului de siguranta pentru soferi, pietoni si biciclisti. Stadiu lucrari: se lucreaza la primul tronson, (la linia de tramvai, carosabil si trotuare), acesta fiind realizat in proportie de 60 la suta. Termen de finalizare - trim IV 2013", sustine Oprescu.
  • Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai sos. Iancului – sos Pantelimon. "Avantaje: Imbunatatirea si fluidizarea circulatiei pe o artera radiala a orasului, cu trafic foarte mare, localizata intr-o zona de cartiere cu multe cvartale de locuinte si zone industriale. Termen de finalizare: trim IV 2015", spune Oprescu.
  • Prelungire Fabrica de Glucoza - intersectie Gherghitei si strada Gherghitei. "Proiectul prevede largirea tramei stradale la 4 benzi de circulatie, prelungirea strazii Fabrica de Glucoza pana la intersectia Gherghitei, acolo unde va intra in oras autostrada A3. Aici se va configura o noua intersectie extrem de importanta, in care fluxul de masini, prin prelungirea strazii Fabrica de Glucoza, va accesa zonele de Nord, Centru si Vest a orasului, iar prin strada Gherghitei (deja partial executata) zona de Est a orasului. termen de finalizare: finalul anului 2015", spune Oprescu.
  • Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai pe b-dul. Aerogarii. "Lucrarea este realizata 85%, iar termenul de finalizare este trim I - 2014.  B-dul. Aerogarii reprezinta o legatura importanta intre zona de nord a orasului (intrarea de pe DN1) si inelul principal de circulatie, respectiv bulevardele Pipera, Barbu Vacarescu si Sos Stefan cel Mare. De remarcat ca, pentru finalizarea acestei lucrari, a fost necesara o interventie de urgenta, prin realizarea consolidarii podului Baneasa (peste calea ferata Bucuresti-Constanta). In urma unei expertize, s-a constatat starea avansata de degradare a structurii de rezistenta. Practic, exista un risc major si aproape iminent de prabusire a acestui pod peste calea ferata. De asemenea, este important de semnalat faptul ca o particularitate a proiectului este realizarea unei parcari supraetajate, in sistem park & ride, inclusa intr-un terminal multinodal, cu 204 locuri a carei executie va incepe in perioada imediat urmatoare", a declarat Oprescu.
  • Pasajul subteran Piata Presei Libere. "Demararea lucrarilor la Pasajul subteran Piata Presei Libere s-a impus odata cu finalizarea pasajului denivelat subteran de pe DN 1 - intersectie cu bulevardul Aerogarii, moment in care traficul de la intrarea in oras s-a mutat in intersectia din Piata Presei Libere. Astfel, zona a devenit principalul nod de circulatie care impune probleme de trafic, situat la intarea de nord a Municipiului Bucuresti. Pasajul va fi amplasat  la intersectia a patru artere cu trafic ridicat, sos Bucuresti-Ploiesti, sos. Kisselef, b-dul Marasti, b-dul Poligrafiei; Aceasta intersectie este traversata de volume mari de trafic (aprox. 12.000 vehicule pe ora) si inregistreaza o circulatie greoaie, cu numeroase ambuteiaje. Au fost finalizate serviciile de proiectare, inceperea efectiva a lucrarilor este planificata in cca 45 de zile, iar termenul de finalizare este de 9 luni de la demararea lucrarilor", a declarat Oprescu.
  • Pasajul pietonal Piata Romana. "Piata Romana este una dintre zonele si intersectiile cele mai aglomerate din punct de vedere al circulatiei rutiere si pietonale fiind si un punct nodal pentru multe mijloace de transport public. Prin construirea pasajului pietonal se are in vedere realizarea unei lucrari similare cu Pasajul pietonal din Piata Universitatii, care va asigura subtraversarea pietonala a intersectiei, concomitent cu realizarea unei conexiuni multimodale  pentru mijloacele de transport in comun: metrou, autobuz, troleibuz, taxi. Prin realizarea acestei lucrari, se estimeaza ca fluxul de circulatie pe artera principala Lascar Catargiu, b-dul Magheru creste in fluiditate prin scaderea timpilor la semaforizare cu cca 30%. Acelasi efect va fi si pe circulatia dinspre Mihai Eminescu-Dacia-Dorobanti.  Lucrarea va incepe in trim IV 2013, cu finalizare in 18 luni", spune Oprescu.
  • Calea Victoriei. "Avand o permanenta preocupare pentru imbunatatirea calitatii spatiului public al orasului si renasterea zonei de promenada traditionala (ce a reprezentat un simbol si un punct de atractie al Bucurestiului) finalizarea indeosebi a lucrarii Buzesti-Berzei (de pe diametrala Nord-Sud, pe care o voi prezenta in continuare) si rezolvarea conflictului de trafic din intersectia Piata Romana, ne permit interventii de largire si modernizare a trotuarelor de pe Calea Victoriei, prin renuntarea la un sens de circulatie. Acest lucru este datorat redistribuirii traficului (cam o treime pe fiecare artera) dintre cele trei artere (Buzesti-Berzei - artera noua;  Lascar Catargiu-Magheru; Calea Victoriei). Lucrarile vor incepe in trim III - 2013, cu finalizare in prima jumatate a anului viitor", spune Oprescu.
  • Diametrala Nord - Sud - Strapungere Buzesti-Berzei-Vasile Parvan (etapa I) continuata cu etapele II si III. "Va fi un nou bulevard, adevarata coloana vertebrala a circulatiei din Centrul Bucurestiului, ce va functiona ca alternativa pentru Calea Victoriei si ruta b-dul Lascar Catargiu, (fosta Ana Ipatescu), b-dul Magheru si b-dul Dimitrie Cantemir, fiind considerata ca o reala, noua facilitate a sistemului de circulatie din Bucuresti. Permite traversarea Bucurestiului de la nord la sud, pe traseul P-ta Victoriei - P-ta Cosbuc, intr-un timp cat mai scurt, de cca 15-20 min, obtinandu-se o axa noua, neintrerupta, de circulatie, pe aceasta directie. Decongestioneaza, redistribuie si fluidifica traficul in toata zona centrala, atat pe arterele principale, cat si pe arterele secundare colaterale. In principal, zonele Gara de Nord, Piata Victoriei, p-ta Virgiliu, str. Dinicu Golescu, str. Stirbei Voda, str. Vasile Parvan, Hasdeu, Uranus, zona Parlamentului,  strada 13 septembrie - arealul hotelului Marriott. Acest proiect se realizeaza in trei etape: prima etapa: P-ta Victoriei – Vasile Parvan; a doua etapa: Vasile Parvan – intersectia Calea Rahovei cu b-dul Tudor Vladimirescu; a treia etapa: intre intersectia Calea Rahovei cu Tudor Vladimirescu si Gara Progresul. termene de finalizare: Etapa I - Buzesti Berzei - luna iulie 2013; Etapa II - Vasile Parvan - Rahovei - T.Vladimirescu - trim I 2016; Etapa III - Calea Rahovei - Gara Progresul –2017", a spus Oprescu.
  • Pasaj subteran nod intersectii Razoare + Leului. "Acesta realizeaza o decongestionare si o deblocare a circulatiei dinspre Drumul Taberei spre Centru si a circulatiei de pe sos. Panduri (zona Marriott, Academia Militara, Cotroceni) realizand continuarea si preluarea traficului de pe pasajul Basarab. Lucrarea este asociata cu lucrarile metroului din aceasta zona. Va exista si un important nod intermodal.  Avem intentia sa realizam un pasaj subteran pe sub doua intersectii cu mare conflict de trafic, respectiv intersectiile din zonele Leul si Razoare, realizand continuitatea si imbunatatirea traficului pe inelul median, cu mare impact in intreg arealul. Termen de finalizare: trim IV – 2015", a declarat Oprescu.
  • Penetratia Splaiul Independentei - Ciurel - autostrada Bucuresti-Pitesti (A1). "Odata realizata va deveni o adevarata magistrala de vest a Bucurestiului. Permite accesul direct spre centrul Capitalei si zona de nord a Bucurestiului, prin pasajul Basarab, astfel incat o parte din fluxul de circulatie nu mai trebuie sa traverseze zona de centru a Bucurestiului. Decongestioneaza si redistribuie traficul de pe b-dul Iuliu Maniu, fiind o alternativa de circulatie pentru acesta. Precizez ca Iuliu Maniu preia in prezent 80% din traficul provenit sau de acces a autostrazii A1, la care se adauga si traficul local foarte intens, cauzat de aglomerarea urbana din zona. Lucrarea a demarat in zona nodului Virtutii, pe care avem in vedere sa-l finalizam in trim. IV – 2014", a spus Oprescu.
  • Bulevardul Liniei. "Un bulevard realizat pe actualul amplasament al liniei ferate, ar avea un impact major asupra intregului trafic din aceasta zona, prin asigurarea accesului direct din A1 – centura Bucurestiului spre zona Cotroceni, zona Centrala, fiind alternativa de circulatie atat pentru traficul de pe Iuliu Maniu (Militari) cat si pentru cel din b-dul Timisoara. Al doilea mare avantaj al acestui nou posibil bulevard este realizarea legaturii directe intre cele doua mari cartiere ale sectorului 6 – Militari – Drumul Taberei, legatura actualmente fracturata de prezenta liniei ferate si care obliga la obositoare rute ocolitoare, facute prin zona de Vest, prin cele doua capete: Valea Cascadelor si Pasajul Lujerului. Un alt avantaj ar fi ca valoarea exproprierilor este foarte mica, fiind facuta pe zona terasamentului actualei cai ferate.  Termen de finalizare: sfarsitul anului 2016", a declarat Oprescu.
  • Penetratie B-dul. Timisoara. "Artera reprezinta o conexiune cu un alt bulevard de legatura, respectiv Prelungirea Ghencea, dar si o alternativa de sud a b-dului Iuliu Maniu (Militari), pentru accesul pe autostrada A1-Bucuresti-Pitesti si legatura cu centura Bucurestiului, redistribuind astfel traficul imens aferent acestei intrari in Capitala. Termen de finalizare: trim III – 2015", a spus Oprescu.
  • Prelungirea Ghencea - Domnesti. "Imbunatateste sistemul de circulatie in zona Drumul Taberei – cartierul Ghencea si conexiunea lui cu centura Bucurestiului si localitatea Domnesti, limitrofa Bucurestiului, cu o dezvoltare imobiliara consistenta in ultimii ani. Termen de finalizare: semestrul I - 2016",  a spus Oprescu.
  • Strada Brasovului. "Intregeste circulatia pe inelul median, facand conexiunea intre cartierul Drumul Taberei si Ghencea, cu arcul de Sud si Est al inelului median. Termen de finalizare: sem II - 2016", a spus Oprescu.
  • Metrou Drumul Taberei - Opera. "Desi nu ne apartine, lucrarea metroului este extrem de importanta pentru mobilitatea populatiei din sectorul 6 si dorim, cu eforturi comune cu Ministerul Transporturilor, sa o finalizam macar pe tronsonul Drumul Taberei – Opera, segment care face parte din magistrala M5 (Drumul Taberei – Universitate - Pantelimon)", a spus Oprescu.