
Bordura pe separare pe DN1
Reprezentantii Politiei Rutiere au declarat pentru HotNews.ro ca au cerut de mai multe ori CNADNR sa monteze parapeti de beton tip New Jersey pe portiunea dintre Pasajul Baneasa si Otopeni, insa li s-a raspuns ca nu sunt bani.
CNADNR recunoaste ca a primit solicitarile de la Politia Rutiera privind montarea parapetilor. "Politia Rutiera a solicitat montarea de parapete tip New Jersey pe DN1. Precizam ca in proiectul de largire la 6 benzi - solutia tehnica actuala (existenta) a fost stabilita si aprobata de comun acord cu Politia Rutiera. Motivul alegerii solutiei existente ca solutie viabila a fost acela de a permite interventia echipajelor de urgenta (pompieri, salvare, politie) pe DN1 in cazul blocarii unui sens de circulatie", se arata in raspunsul trimis de CNADNR la solicitarea HotNews.ro. Institutia sustine ca nu a montat parapetii deoarece portiunea din DN1 cuprinsa intre Pasajul Baneasa si Otopeni se afla in etapa de predare din administrarea CNADNR catre Primaria Capitalei.
Potrivit informatiilor furnizate de CNADNR, costul de montare si achizitionare a parapetilor New Jersy ar fi de 3 milioane lei, la care se adauga costurile de dezafectare a solutiei existente. "Mentionam ca limita de viteza pe sectorul respectiv este de 70 km/h", afirma reprezentantii CNADNR.
Accidente pe DN1
Pe 11 august 2012, pe DN1, in apropiere de Bucuresti, soferul unui BMW, care circula pe sensul dinspre Ploiesti spre Bucuresti, a derapat din cauza carosabilului umed, masina condusa de el a sarit peste bordura care desparte cele doua sensuri de mers pe DN1 si a lovit doua autoturisme, su declarat pentru realitatea.net reprezentantii Politiei Rutiere. Doua persoane au fost ranite si patru masini au fost avariate. Printre soferii implicati in accident s-a numarat si presedintele Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, Csaba Asztalos.
"Din primele cercetari rezulta ca soferul autoturismului BMW, care circula dinspre Otopeni spre Bucuresti, nu a adaptat viteza la conditiile meteo. A patruns pe sensul opus de circulatie unde a lovit doua autoturisme care circulau regulamentar. Din accident a rezultat ranirea a doua persoane", a declarat reprezentantul politiei pentru realitatea.net.
Soferul BMW-ului a fost testat cu aparatul etilotest, iar rezultatul a fost negativ. "Circulam toti in coloana si odata a inceput sa-mi plece usor in dreapta. Si a sarit pe contrasens, am luat bordura, unul m-a evitat si unul care era in spatele lui nu m-a vazut, ca a intrat direct in mine, in lateral si m-a aruncat. Era ud fleasca. Unul din spate nu a mai putut sa evite si a intrat si el usor si asta a fost. Nu aveai cum sa fugi, ca mergeam toti in coloana", a spus tanarul care a provocat accidentul.
"Circulam in coloana, ieseam din Bucuresti, era trafic foarte mare si dintr-o data ne-am trezit pe sensul nostru cu o masina in zbor. Presupun ca avea viteza, ploua, presupun ca avea si tractiune pe spate. Este inadmisibil", a spus presedintele CNCD, Csaba Asztalos, a carui masina se afla chiar in spatele autoturismului care a fost cel mai grav avariat in accident.
Pe 18 februarie 2013, o soferita care nu a adaptat viteza la conditiile de drum a pierdut controlul volanului, a trecut peste bordura despartitoare dintre cele doua sensuri de circulatie si s-a ciocnit de un alt autoturism, in care se aflau doua persoane, si a acrosat un altul, potrivit realitatea.net. Purtatorul de cuvant al Brigazii Rutiere a Capitalei, Andrei Codau, a declarat pentru MEDIAFAX ca accidentul a fost provocat de o femeie care conducea un autoturism Peugeot pe sensul spre Bucuresti. In zona Otopeni, femeia a pierdut controlul volanului si a intrat pe contrasens, unde a lovit doua masini care circulau regulamentar, dintre Bucuresti spre Ploiesti. In urma accidentului, femeia a fost ranita grav, fiind transportata in coma la un spital, iar un alt sofer implicat in accident a suferit rani usoare, a precizat Andrei Codau.
Romania ocupa locul doi in UE, dupa Lituania, la numarul de decese in accidente rutiere in 2012
Romania ocupa locul doi in Uniunea Europeana, dupa Lituania, la numarul de decese in accidente rutiere in 2012, figurand printre cele doar patru tari in care numarul deceselor a crescut anul trecut, in contextul in care, la nivelul Uniunii Europene, mortalitatea pe sosele s-a redus, potrivit Agerpres. In Romania au fost inregistrate anul trecut 96 de decese in accidente rutiere la un milion de locuitori, in crestere cu 1% fata de 2011, cand au fost consemnate 94 de decese la un milion de locuitori. Romania este devansata de Lituania, cu 100 de decese, si este urmata de Polonia (93 decese) si Grecia (92 decese). In Bulgaria au loc 82 de decese, iar in Ungaria - 60 decese. Aceasta crestere are loc dupa ce Romania inregistrare o scadere anuala de 15% a numarului de decese, de la 111 morti la un milion de locuitori in 2010 la 94 de morti in 2011.
La nivelul Uniunii Europene, accidentele auto lasa in urma in fiecare zi 75 de morti si 750 de raniti. Totusi, mortalitatea pe soselele europene s-a redus cu 9% in 2012, echivalentul a 3.000 de vieti salvate.
"Anul 2012 a fost unul decisiv pentru siguranta rutiera europeana, cu cel mai scazut numar de decese in accidente rutiere inregistrat vreodata. O scadere de 9% inseamna ca anul trecut au fost salvate 3.000 de vieti. Aceste rezultate sunt extrem de incurajatoare. Din pacate, pe drumurile Europei inca isi pierd zilnic viata 75 de oameni, asa ca nu putem sa ne multumim doar cu progresul de pana acum. Avem obiective ambitioase - dorim sa reducem la jumatate numarul deceselor rutiere in UE pana in 2020 ti, pentru a obtine acest lucru, trebuie sa avansam in acelasi ritm", a declarat comisarul european pentru transporturi
In schim, aia cu toaletele de pe A2 contribuie din plin la bunastarea sefilor din CNADNR.
Pun pariu ca din cei 1.7 milione lei cel putin 30% au ajuns ca spaga in buzunarele celor ce au aprobat contractele.
E politizata pana in maduva. Ultimile licitatii a trecut 8-9 luni si nu au anuntat castigatorii.....si voi vreti sa monteze parapeti in mai putin de un an.....asta e treaba de 5-6 ani, daca incep acu.
Eventual sa-i mai ia hotnews un interviu lui Sova...sa vada daca nu cumva e nevoie de un mare proiect in infrastructura sa instaleze parapetii.
Acestia sunt blocuri de beton, puse pur si simplu pe axul drumului, fara fundatie.
Am vazut un tir ramas fara frane, oprit intr-un astfel de parapet, intr-o curba ac de par. Blocurile de beton erau deplasate pina la un metru din cauza impactului.
Parte din incarcatura tirului s-a varsat peste parapet pe 2 masini. Daca nu erau blocurile de beton, probabil masinile erau facute zob, asa, doar niste geamuri sparte, putina tabla indoita, si pasageri socati.
De altfel acum un an sau doi in aceasta zona a DN1 o masina a intrat pe contrasens si s-a izbit de un microbuz dupa ce a intrat cu 2 roti intr-un canal fara capac al Romtelecom. Cum rezolva un radar aceasta situatie?!?
De ce nu ai dreptate ? Pentru pur si simplu intre podul baneasa si podul peste cenrura sunt mai putin de 5 km. Pentru ca viteza legala pe DN1 este 70 km/h nu 50 dar mai ales pentru ca pur si simplu cu o camera de luat vederi nu impiedica pe nimeni sa depaseasca viteza legala dar mai ales nu impiedica pe cineva care circula cu viteza legala sa fie omorat de un altul care o depaseste si care agatand bordura aceea care este f mica se proiecteaza ca un cascador in masinile din celalalt sens.
Eu sunt uimit ca de abia acuma se sesizeaza cineva: accidente spectaculoase acolo sunt o data la 3-4 luni. Acum de vreun an de zile au pus niste stalpi metalici dar sunt cam rari si mi-e teama ca sunt cam subrezi
Si o solutie care sa inlocuiasca tot pe Centura de Nord intrarile/iesirile de acum de la Otopeni, Tunari si Stefanesti.
In plus la intrarea in Bucuresti, pe DN1, inainte de pasajul Baneasa ar putea sa le vina ideea celor de la CNADR de a sparge bordura care este acum intre cele 3 benzi si cele 2 de pe aleea din fata BMW si in felul acesta sa nu se mai blocheze intrarea in Pasaj de educatii care se baga cet de in fata pot.
Macar atat.
Multumesc,
Gabriel
De exemplu pe podul hobanat de la Otopeni (pe Soseaua de Centura) exista o instalatie de iluminat moderna, pe baza de LED-uri, care probabil a costat zeci sau poate sute de mii de euro. Sunt convins ca anual consumul de curent electric nu reprezinta nici macar a suta sau a mia parte din investitia initiala.
De asemenea, pe DN1 exista in permanenta zone fara iluminare intre cele doua puncte mentionate mai sus. Foarte des la Academia de Politie, in zona Realitatea TV si pe podurile de la Ikea, Metro si peste Soseaua de Centura.
Cum se justifica aceste investii in acest caz? De ce se monteaza stalpi de iluminat daca acestia sunt pusi in functiune doar in prima luna de la darea in folosinta iar apoi sunt opriti din motive de economie de curent electric?
Am informatii ca in mod deliberat cei de la CNADNR opresc alimentarea cu curent electric pentru a reduce costurile operationale. Dar la riscurile de accidente se gandesc? Pot fi trasi la raspundere in cazul unor accidente grave din acest motiv? Mai ales ca in zona nordica a Soselei de Centura exista cel putin 10 treceri de pietoni aflate in BEZNA TOTALA!
Halal carte de vizita pentru prima poarta de intrare in tara (aeroportul Otopeni)!