​​EXCLUSIV

RATB propune scumpirea biletelor de mai multe ori in 2013 si introducerea unui numar limitat de calatorii la abonamente. Vezi ce vrea sa faca Regia cu banii in 2013

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 5 aprilie 2013, 15:46 Actualitate | Administratie Locala


Sistemul Automat de Taxare in RATB
Foto: Hotnews
​RATB propune scumpirea biletelor de mai multe ori in 2013 si introducerea unui numar limitat de calatorii la abonamente, potrivit proiectului de buget propus pe anul 2013 obtinut de HotNews.ro. Regia propune aceste majorari pentru a spori incasarile, insa propunerea trebuie aprobata de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Directorul general RATB, Adrian Campurean, a declarat pentru HotNews.ro ca a cerut in fiecare an majorarea pretului biletelor, dar Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu a aprobat acest lucru, ultima majorare fiind facuta in 2008.

Potrivit documentului, in 2013 RATB cere un buget de circa 1 miliard de lei. Din aceasta suma, 628 milioane lei reprezinta subventia pe care Primaria Capitalei trebuie sa i-o dea Regiei pentru a acoperi diferenta de tarif dintre pretul platit de populatie si cel real - ca sa mentina un cost suportabil al biletelor pentru populatie.  Restul de 300 milioane lei sunt propusi pentru investitii: modernizarea liniei de tramvai pe bd. Camil Ressu - 3,9 milioane euro; cumpararea a 50 de minibusuri de 100.000 euro bucata, 20 de troleibuze de circa 9,3 milioane euro, producerea a 12 tramvaie - 12 milioane de euro, cabine RATB de 10.000 euro bucata si automate pentru carduri RATB.

"Regia propune municipalitatii pentru anul 2013, actualizarea etapizata a ofertei tarifare pentru serviciul de transport public de persoane, cu majorari succesive ale tarifelor titlurilor de calatorie, incepand cu luna ianuarie pentru prima faza, respectiv luna iulie, pentru definitivarea implementarii unei noi politici tarifare, care include un numar limita de calatorii atasate abonamentelor si obligativitatea validarii acestora", se arata in proiectul de buget al RATB obtinut de HotNews.ro.

Directorul general RATB, Adrian Campurean, a declarat pentru HotNews.ro ca a cerut in fiecare an majorarea pretului biletelor, dar Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu a aprobat acest lucru, ultima majorare fiind facuta in 2008. "Proiectia de buget pe anul 2013 nu se bazeaza si pe incasarile rezultate din cresterea pretului biletelor. Aceasta este doar o recomandare facuta de noi, Consiliul General al Municipiului Bucuresti fiind cel care stabileste cand si cu cat se majoreaza aceste tarife. In Bucuresti, ultima majorare a pretului a avut loc in 2008. De atunci, peste tot in tara pretul a mai crescut. Scaderea incasarilor la bugetul Primariei Capitalei ne cere si noua sa ne marim veniturile. Acest lucru se poate face prin producerea si vanzarea de tramvaie, sa avem mai multe incasari din vanzarea biletelor prin sporirea controlului sau sa marim pretul biletelor si abonamentelor", a declarat Campurean.


Lista de investitii propusa de RATB pentru anul 2013:

- modernizarea liniei de tramvai pe str. Nicolae Teclu intre Depoul Titan si bucla de intoarcere. In acest moment calea de rulare se afla in stare avansata de degradare si nu mai permite functionarea in conditii de siguranta, se arata in propunerea de buget a RATB. Valoarea investitiei este de circa 8 milioane de lei si se va finaliza in 2013.

- modernizarea liniei de tramvai pe bd. Camil Ressu de la str. Dristorului pana la bd. Fizicienilor (2,8 km). In acest moment calea de rulare se afla in stare avansata de degradare si nu mai permite functionarea in conditii de siguranta, se arata in propunerea de buget a RATB.Valoarea investitiei este de 16,8 milioane lei/3,9 milioane euro.

- modernizarea depoului Titan. Lucrarea are in vedere atat reabilitarea termica a cladirilor vechi si marirea depoului de la 48 la 79 de tramvaie si inlocuirea sinelor. Valoarea investitiei este de 121 milioane lei, lucrarea urmand sa se desfasoare de-a lungul a trei ani. Pentru 2013 cheltuielile sunt estimate la 31,7 milioane de lei/7,3 milioane euro.

- refacerea sistemului de alimentare cu apa potabila si de incendiu in statia de hidrofor de la Centrul de Sanatate al RATB. Valoarea investitiei este de 254.000 lei, lucrare ce se va realiza integral in 2013.

- modernizare centrale termice - 2,8 milioane lei;

- modernizare retea de troleibuze pe str. Vatra Luminoasa, str. Matei Voievod, str. Cavaler de Flondor, str. Traian, bd. Dacia, str. Lascar Catargiu, str. Gh. manu, str. Polizu, Calea grivitei, bd. IG Duca, bd. A I Cuza, str. Varnali (14,5 km). Valoarea investitiei este de 34,4 milioane lei cu o durata de executie de 18 luni. In bugetul pe 2013 sunt prevazuti 12,4 milioane lei/ circa 3 milioane euro.

- inlocuire piese sina tramvai. Valoarea proiectului este de 94 milioane lei, termenul de implementare fiind de 21 luni. In bugetul pe anul 2013 sunt prevazuti 38 milioane lei.

- inlocuire cabluri curent substatia Pipera. Valoare proiect: 6,5 milioane lei.

- fabricarea in cadrul Uzinei de Reparatii a 12 tramvaie Bucur cu podea partial coborata, dintre care 3 au costuri angajate din 2012. Valoare proiect: 51 milioane lei.

- fabricarea in cadrul Uzinei de Reparatii a unui prototip de tramvai Bucur cu podea total coborata. Valoarea acestuia este de 6,4 milioane lei si ar urma sa fie fabricat in 2013.

- achizitionarea a 20 de troleibuze - 39,6 milioane lei/9,3 milioane euro.

- achizitionarea a 50 de minibusuri - 28,5 milioane lei. Acestea vor fi folosite "pentru optimizarea ofertei de transport pe intervale orare in diferite perioade din zi si in programul liniilor de noapte in functie de fluxul redus de calatori, se impune utilizarea unor vehicule cu capacitate si implicit costuri de exploatare mai reduse. Totodata, in cazul realizarii unor lucrari edilitare cu devierea circulatiei pe strazi secundare, a organizarii de evenimente cultural - sportive de amploare cu impunerea restrictiilor de circulatie, utilizarea unor vehicule cu gabarit redus permite organizarea serviciului de transport pentru deservirea calatorilor in consitiile restrictionate", se arata in proiectul de buget pe 2013.

- achizitionarea de utilaje pentru intretinere si interventii - 20,8 milioane lei.

- achizitionarea a 20 de automate de taxare si reincarcare carduri - 4,8 milioane lei.

- modernizare sistem automat de taxare implementat in 2006 - 13 milioane lei.

- achizitionare 30 de echipamente de infiormare calatori cu touch screen pentru centrele de vanzare RATB - 713.000 lei.

- achizitionare sistem de semnalizare a tramvaielor in pasajele Lujerului, Marasesti si Victoriei - 1,2 milioane lei.

- achizitionare sistem de comunicare voce pentru tot parcul RATB (1.600 masini): 685.000 lei.

- achizitionare 40 de cabine RATB - 1,7 milioane lei (circa 10.000 de euro cabina)

- dotari Uzina de Reparatii subansmble tramvai: 1,5 milioane lei.

- achizitionare echipamente medicale - 2,5 milioane lei.

- echipamente electronice reincarcare carduri - 150 de bucati - 1,3 milioane lei.

"Una dintre prioritatile pe anul 2013 este producerea de tramvaie - patru tramvaie au fost realizate anul trecut, dar nu au fost platite din lipsa de bani, ceea ce a dus la o gaura foarte mare in bugetul nostru. Aceasta operatiune ar aduce o stabilitate si pentru personalul de la uzina, si in cazul in care am vinde aceste tramvaie si nu le-am folosi doar pentru noi, am face si bani din asta. Oricum, un tramvai produs de noi este cu 50% mai ieftin decat cel mai ieftin tramvai de pe piata. Daca le-am vinde, adaugand partea de profit, un tramvai ar fi mai ieftin cu 15% decat cel mai ieftin tramvai de pe piata. O alta prioritate ar fi achizitionarea celor 50 de minibuse pentru a le folosi pe liniile de noapte, unde autobuzele mari nu sunt rentabile, si in zonele cu lucrari edilitare, pentru a putea intra pe stradute. O alta prioritate este refacerea cablurilor de la liniile de troleibuze si racordurile dintre depouri si liniile de tramvai. In zona Mihai Bravu stam cu troleibuzele in depou fiindca linia este foarte degradata", spune directorul general RATB, Adrian Campurean.

Parcul auto RATB este alcatuit din 1000 de autobuze, 340 tramvaie si 250 troleibuze.


Citeste mai multe despre   
















5446 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    Discutia despre RATB (Vineri, 5 aprilie 2013, 16:11)

    cato [utilizator]

    Discutia ar trebui sa se faca pe subventia imensa pe care o primeste o regie autonoma, nu pe asa-zisele investitii.
    • 0 (0 voturi)    
      mereu nemultumiti (Sâmbătă, 6 aprilie 2013, 10:58)

      georgegeorgescu [utilizator] i-a raspuns lui cato

      oricat le-ai da romanii sunt mereu nemultumiti.
      Acum,dupa ce primim caldura gratis ( a zis oprescu ), mai vrem si calatorii ieftine?..
  • +11 (11 voturi)    
    Scumpiri (Vineri, 5 aprilie 2013, 16:30)

    vlad.pe [utilizator]

    As dori o analiza hotnews -

    1. Care este salariul unui sofer ratb si ce prime se mai adauga la salariu.

    2. Cam ce venit ar avea RATB daca se elimina gratuitatea pentru pensionari.

    3. Cat s-ar castiga daca RATB ar modifica autobuzele astfel ca urcatul in mijloacele de transport sa se faca prin fata, dupa ce s-a prezentat un bilet sau abonament valabil.

    4. Daca tot s-au dat bani pentru implementarea sistemelor GPS de pe autobuze cand se vor monta ecrane in statii unde sa se afiseze in cate minute ajunge urmatorul autobuz.
    • +13 (13 voturi)    
      5. (Vineri, 5 aprilie 2013, 17:06)

      ionutionut [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      5. Cat s-ar economisi daca macar jumatate dintre lucratorii de la casierii, unde intalnesti destul de des anuntul "Vin in 10minute", ar fi inlocuiti de automate de bilete disponibile 24/24? E adevarat ca o sa sara sindicatul la bataie.
    • +5 (5 voturi)    
      Punctul 3 e cheia (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:00)

      A_Radu [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      De acord intru totul .... un sistem barier cum e la metrou le-ar mari f mult incasariel ... Circul des pe linia 143 de exemplu si niciodata nu vad pe nimeni sa-si valideze abonamentul, biletul etc ... dar absolut nimeni .... cum ar zice cineva, aici sunt banii dumneavoastra... Sa rezolve mai intai problema asta si apoi sa ceara mariri de pret la bilete... ca altfel o mana de prosti care-si cumpara si-si valideaza biletele si care este din ce in ce mai mic vor tine in spate toata regia
    • +3 (3 voturi)    
      ===================== (Vineri, 5 aprilie 2013, 23:12)

      Zede [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Raspunsuri:

      1. enorm, respectiv enorme

      2. ar avea un venit care i-ar rezolva toate problemele, insa prietenii celui de la RATB ar pierde voturile pensionarilor

      3. asta e o chestie inteligenta, deci nu va fi facuta niciodata de RATB

      4. cehii aveau din 1994 afisate in statiile de autobuz tabelul cu ora si minutul la care sosesc autobuzele. Desteptii de la noi cred ca nici nu stiu ca asta trebuie facut. Au gasit tampenia cu "circula la 5 minute", de parca eu stiu acum cate minute a venit, ca sa stiu cat astept. Ma rog, e o prostie asa de mare ca autorul ei ar trebui sa plece in jungla, acoperit de rusinea de a fi cel mai prost dintr-o tara de prosti.
  • +6 (6 voturi)    
    superb! (Vineri, 5 aprilie 2013, 16:37)

    geo12 [utilizator]

    Pe cand si un sistem prin care sa poti schimba cu un bilet mai multe autobuze/troleibuze/tramvaie, intr-un interval de timp??!!! ...ca in orice tara civilizata. Vi se pare normal ca pentru 2 statii cu 2 masini sa platesc mai mult decat pentru toate statiile cu o masina??? Apoi, puteti incerca, introducerea pe anumite trasee urcarea doar prin fata si posibilitatea de a plati la sofer! Totodata, puteti pune in fiecare statie automate pentru verificarea,incarcarea sau cumpararea de cartele!
    • +2 (2 voturi)    
      Deja, dar scump (Vineri, 5 aprilie 2013, 17:38)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui geo12

      Există deja titluri de călătorie de genul ăsta, doar că sunt nerezonabil de scumpe și nu le folosește nimeni. Devin rentabile abia dacă schimbi 4 linii RATB într-o oră.
  • +1 (1 vot)    
    @Vlad.pe & geo12 (Vineri, 5 aprilie 2013, 17:10)

    adrian_rolland [utilizator]

    Sweet dreams! Sunt platiti din banii vostrii nu o sa vedeti asemenea schimbari !
  • +6 (6 voturi)    
    Alte sugestii (Vineri, 5 aprilie 2013, 17:31)

    Frankie [utilizator]

    Cati angajati inutil care "freaca menta" pe banii bucurestenilor are RATB ?
  • +5 (5 voturi)    
    http://en.wikipedia.org/wiki/Free_public_transport (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:25)

    Saturn [utilizator]

    Pentru ca in Bucuresti problemele de congestie a traficului, parcare, poluare a aerului si fonica, saracie au fost rezolvate deja, primaria nu are motive sa se gandeasca la transportul public gratuit.

    Cat despre gratuitatea pentru pensionari:

    Un individ care castiga 1000 RON si creste n copii plateste transportul in timp ce se inghesuie in tramvai la ore de varf cu pensionarii care bantuie ca stafiile la aceleasi ore de varf, si mai sunt si agresivi pe deasupra.
    Un pensionar cu aceeasi pensie nu plateste transportul si sfatuieste pe cel mai sus mentionat sa isi cumpere masina, daca nu ii convine ca tocmai l-a calcat in picioare. Asta la capitolul 'cruda realitate'.
  • +7 (7 voturi)    
    Deci avem asa (Vineri, 5 aprilie 2013, 20:40)

    ictin [utilizator]

    Deocamdata un km cu taxiul 1.39/km, un bilet RATB 1.3 RON. Biletul de RATB e si subventionat. din cate inteleg fara subventie ar fi de 3 ori mai mult, adica 3.9 RON. Ei vor sa scumpeasca biletele, banuiesc ca sa dubleze suma, adica sa ajunga 2.6 RON pe bilet, adica 5.2 RON fara subventie. Daca se pun 3 oameni pe un taxi, sa vedem cati km ar merge cu 15.6 RON rezulta aproximativ 10 km, si din cate stiu nu exista nici o linie de RATB mai lunga de 10 Km, deci teoretic in asemenea conditii e ieftin de mers cu taxiul decat cu RATB, si nici nu stai juma de ora dupa tramvai ca vatmanul nu a avut chef sa plece pe traseu la timp.
    Asa ca aceasta gaura neagra ori e facuta eficienta, ori se desfiinteaza. Eu unul oricum nu mai imi mi-am luat bilete si abonamente de cand aveam abonament si am ramas ca prostu in statie cand tramvaie inca trebuiau sa circule, iar cand am sunat la centru mi s-a spus ca sunt si nesimtit ca am pretentia sa se respecte un orar si sa ma folosesc de abonament (si nu exagerez, tanti chiar mi-a spus ca sunt nesimtit si sa nu mai am pretentii).
  • +4 (4 voturi)    
    ===================== (Vineri, 5 aprilie 2013, 23:02)

    Zede [utilizator]

    RATB poate face un calcul cam cati pensionari duce pe gratis la fiecare om care plateste bilet/abonament?

    Cum are aceasta regie tupeul sa mareasca tarifele cat timp isi permite sa transporte pe gratis o gramada de oameni???

    Sau cuiva ii este frica sa nu piarda voturile acestor parazitzi care secatuiesc orasul?
  • +3 (3 voturi)    
    anger (Vineri, 5 aprilie 2013, 23:57)

    zgriptzu [utilizator]

    as da cu placere mai multi bani daca s-ar aproba un proiect de lege pentru a introduce banda unica pentru transportul public. as face 20 de minute pana in capatul celalalt al orasului fara sa mai dau banii pe taxi si sa ma cert cu taximetristii pt ca nu sunt ei de acord cu ruta pe care o propun.

    pana sa se ajunga la asta o sa ma multumesc sa ii injur pe toti controlorii care ma cunosc deja ca-s aceiasi pe traseul pe care merg mereu si o sa le scuip intre ochi pe toate stoarfele de la centrele de emitere/reincarcare carduri care pleaca la ora 18 cand programul se termina la ora 20 (perla) si sa sparg geamurile caselor de bilete care deschid la 7.30 - 8.00 cand scrie negru pe bleu (deh) ca se deschide la 6.30... uite o amenda care mi-a intrat pe impozit un an jumate mai tarziu!
  • +1 (1 vot)    
    Blatistii sunt de vina! (Sâmbătă, 6 aprilie 2013, 10:46)

    Alex007 [utilizator]

    Daca nu ar fi atat de multi blatisti atunci veniturile ar veni la sine.Ei ce fac,ii impovoreaza pe cei care deja platesc! Sa faca biletu 0.8 lei,sa nu ai loc in tramvai de controale si sa surzesti cand da lumea cu cardu.

    Pentru pensionari sa fie un abonament modic,gen 5 lei/luna dar nu moca! Cand dai moca,se produc abuzuri!!! Romanul e lacom!!!

    La metrou de ce nu sunt probleme? Pentru ca toata lumea taxeaza,e paza pusa peste tot.Pe roman nu il poti educa fara sa ii pui sula in coaste si sa plateasca pentru un serviciu de care beneficiaza.

    Nu salariile lor sunt problema,pentru cei care au postat mai sus.Oamenii aia cand transporta un autobuz full de oameni au o raspundere enorma pe umeri,si nu vreau ca la volan sa am un angajat platit cu 7 mil pe luna......
  • +2 (2 voturi)    
    UNICA SOLUTIE (Duminică, 7 aprilie 2013, 20:53)

    systemix [utilizator]

    Unica solutie este eliminarea mopolului pe transportul public. Trebuie ca orice firma care vrea sa faca transport sa fie lasata sa concureze cu incompetentii astia. Doar asa veti vedea preturi ieftine prin starpirea cartelului!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version