Primaria Capitalei a platit 1,8 milioane de lei pentru proiectul care stabileste traseul autostrazii suspendate. Mai are de platit 10 milioane lei

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 1 aprilie 2013, 17:47 Actualitate | Administratie Locala


Simulare a unei portiuni din autostrada suspendata
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei a platit circa 1,8 milioane de lei din valoarea de proiectare pentru Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul autostrazii suspendate, potrivit informatiilor afisate pe site-ul institutiei. Valoarea totala de proiectare este de 12 milioane de lei, licitatia fiind castigata de un consortiu de 5 firme: Proiect Bucuresti, Eco Terra, Metroul SA, Western Outdoor si Alpha Studio. Planul Urbanistic Zonal al autostrazii suspendate nu a fost inca aprobat de Consiliul General, iar Primaria Capitalei nu a gasit finantator pentru acest proiect a carui valoare este estimata la 1,57 miliarde euro.


Platile au fost facute pe 7 martie dupa cum urmeaza:
Proiect Bucuresti - 638.573,13 lei;
Western Outdoor - 196.497,62 lei;
Alpha Studio - 196.497,62 lei;
Metroul SA - 185.375,11lei;
 Eco Terra -  548.533,80 lei.

La firma Western Outdoor, actionar este Sorin Gabrea, presedintele Comisiei de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei, iar la Alpha Studio, Vlad Cavarnali, un alt membru al Comisiei.

La sfarsitul lunii august Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat cheltuirea sumei de 1,57 miliarde de euro pentru autostrada suspendata. Banii ar urma sa fie cheltuiti astfel:

233 milioane euro pentru exproprieri si amenajarea terenului
57,7 milioane euro pentru proiectare si asitenta tehnica
1,26 miliarde euro pentru construirea propriu-zisa a autostrazii
153 milioane euro pentru alte cheltuieli

Autostrada suspendata, tronsonul din zona de Nord, va face legatura intre Soseaua Colentina (intrarea in Bucuresti) si Lacul Morii, de-a lungul caii ferate, avand o lungime 13 km. Traseul exact al arterei nu a fost insa stabilit deoarece inca nu a fost aproba Planul Urbanistic Zonal.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


3422 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    Bani aruncati pe fereastra (Luni, 1 aprilie 2013, 18:15)

    Marcel Ionita [utilizator]

    Modelul de autostrada suspentada este unul imprumutat de la americani care nu a fost adoptat in nicun alt oras european de anvergura. Si asta pentru ca Europa occidentala incearca sa tinda spre o infrastructura mai prietenoasa cu mediul limitand accesul masinilor in oras si investind in infrastructura de transport in comun, infrastructura pentru metode de transport alternative (biciclete).

    Bucurestiul, dupa ce ca este una dintre cele mai poluate capitale ale Europei, investeste bani sa aduca si mai mult trafic.

    Unde pui sa estetica unor astfel de elemente de infrastructura este oribila.

    Costuri imense, din care s-au putea finanta lejer inca un tronson de metrou.
    • +5 (5 voturi)    
      Absolut corect! (Luni, 1 aprilie 2013, 19:11)

      Radu Pandele [utilizator] i-a raspuns lui Marcel Ionita

      Excelent comentariu! Ma bucur ca mai sunt si oameni care gandesc.
      Repet ce am spus intr-un articol precedent:
      Ma revolta cumplit stilul acestui primar!
      Ati observat, probabil, ca in general foloseste persoana 1 singular ("voi porni", "voi face", etc), ca si cum proiectele/munca nu sunt realizate de o echipa, ci doar de el. Un mod murdar de a-si promova imaginea. Nu mai vorbesc de expresii gen "Dom'le" (vezi Doamne, e om din popor)..
      Ma revolta ca arhitectura Bucurestiului a ajuns pe mana mafiotilor lui Oprescu (gen Sorin Gabrea: http://www.agentia.org/anchete/arhitectii-dezastrului-din-bucuresti-si-ilfov-50.html ).
      Ma revolta ca a ordonat inceperea lucrarilor fara a avea toate avizele si a obligat locuitorii sa stea in noroi, praf (Bd Uranus si pasaj Mihai Bravu sunt cele mai clare exemple. Penetratia Ciurel A1 a fost inceputa si abandonata, tot din lipsa avizelor).
      Ma revolta ca Pasajul Pietonal Eroii Revolutiei nu este finalizat si zace in stadiu de 80% executie de o gramada de timp, ma revolta ca Pasajul Basarab nu e nici acum finalizat (trotuarul rulant dintre Gara de Nord si Pasaj nu a fost deschis nici dupa atatia ani).
      Ma revolta ca nu-l intereseaza pietonii si biciclistii si sustine automobilul (cereseste electorat bazandu-se pe faptul ca bucuresteanul de rand e fan automobil). Omul de rand nu are viziune, chiar crede ca 'zburatoarea' e o solutie. Asta cand toate metropolele investesc in centuri si transport in comun..
      Ma revolta ca nu rezolva problema maidanezilor, desi ar avea aceasta putere.
      Ma revolta ca a donat bani pentru Catedrala Mantuirii fara o consultare populara (http://www.b365.ro/catedrala-neamului-dusa-in-carca-de-bucuresteni-dau-cei-mai-multi-bani-din-toata-tara-vezi-cat_181825.html ). Asta in timp ce metroul din Drumul Taberei e blocat (stiu ca nu sunt aceleasi bugete, dar cu vointa se gasea o solutie).
      Pacat de Bucuresti, mare pacat!
    • -2 (6 voturi)    
      oare? (Luni, 1 aprilie 2013, 19:51)

      ala_ [utilizator] i-a raspuns lui Marcel Ionita

      in Berlin de exemplu este asa ceva...in unele locuri se transforma in pasaj
      Este incredibil sa poti traversa o capitala cu 80 km/h (cat e limita legala) fara nici un semafor sau probleme. La orele de varf insa sunt sectiuni unde se merge cu a 2-a.
      iar in Madrid, nu este suspendanta, ci ingropata. Adica pasaj foarte lung...lucrare care costa mult mai mult (banuiesc).
      • +5 (5 voturi)    
        Gresit! (Luni, 1 aprilie 2013, 22:24)

        Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui ala_

        Daca vrei sa traversezi o capitala, o iei pe centura. Asta e rolul centurilor, nu? Sunt ieftin de construit, probabil o 1/20 din costul unor structuri suspendate in mijlocul orasului. Se construieste repede, mareste accesul pe radial oferind iesiri catre autostrazile care inteapa centura si cai mai usoare de a intra in oras.

        Problema bucurestiului e ca toti au devenit dependenti de masina si si-au construit un cult in jurul automobilului. In general cei din specia cocalarus ambiguus si cei din grupa ciumegus coliptus creierus golus.

        Orcine a fost in Mardid sau Berlin stie ca spre deosebire de Bucuresti, Mardid are una dintre cele mai performante retele de metrou la nivel mondial (locul 3 sau 4) iar Berlin sta foarte bine de asemenea la transportul in comun, top 20 la nivel mondial.

        Unde pui ca in Berlin sunt 710 biciclete la mia de locuitori, adica 7 biciclete la 10 locuitori si o infrastructura de 630 de km de piste amenajate CORESPUNZATOR pentru biciclete. [1]

        Da-mi te rog si mie un link pe google maps cu soseaua suspendata din Berlin.

        [1] http://en.wikipedia.org/wiki/Cycling_in_Berlin
  • +4 (4 voturi)    
    Stiti care e partea trista? (Luni, 1 aprilie 2013, 23:05)

    bigbrother [utilizator]

    Ca in orasul asta sunt atat de multi soferi incat autostrada se va face. Daca eram genul de oameni care isi dorea parcuri si spatii libere, fara poluare, le aveam, faceam ceva in ultimele decade si rezolvam problema asta.

    Dar nu, noua ne place sa fie ca afara, dar fara a face ceva in privinta asta: renuntatul la masina personala, sa nu mai aruncam mizeria pe jos, sa atragem atentia cuiva care strica un lucru, sa luam la intrebare primarul cand arunca cu banii pe prostii gen jardiniere, ceasuri de aur, lucrari dubioase calitativ etc.

    Deci, il injuram acum pe Oprescu dar cand monstruozitatea aia va fi data in folosinta, toti bizonii se vor repezi la propriu pe ea sa o foloseasca. Oprescu nu e prost, le ofera soferilor bucuresteni ce vor. Si ghici cati dintre ei il vor vota peste 3 ani, exact cand va fi si autostrada gata, ca sa aiba cu ce sa se laude.
    • +1 (5 voturi)    
      Care e partea si mai trista? (Marţi, 2 aprilie 2013, 10:30)

      Erwin [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Ca autostrada nu va fi gata in 3 ani si Oprescu tot va fi votat. Eventual ca presedinte al Romaniei. Si asta pentru ca are profilul politicianului apreciat de romani: mistocar, mincinos, sigur pe el.
    • 0 (0 voturi)    
      Bucurestenii isi doresc (Marţi, 2 aprilie 2013, 14:14)

      milosh [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      parcuri si spatii libere, dar sa nu uitam ca legea a permis retrocedari (in natura). In acelasi Bucuresti, numarul de automobile inmatriculate creste in progresie geometrica, si nu tine cont de criza sau alte situatii (pretul petrolului). Si ce e de facut? Mutam capitala sau il lasam pe Sorin Oprescu sa rezolve aceste probleme?
  • 0 (0 voturi)    
    berlin, madrid, biciclete, masini, aiureli (Sâmbătă, 6 aprilie 2013, 23:57)

    un dac [utilizator]

    Aici vorbim in primul rand de bani cheltuiti degeaba, ca toate proiectele lui Oprescu, pentru ca acest proiect deocamdata nu este votat, nu are finantare, deci nu exista. Doar ca Oprescu stie foarte bine sa prosteasca prostii. Pistele de bicicleta pe trotuar sau pe carosabil? Ies biciclistii la manifestatii, lumea se inflameaza, isi da cu parerea, se formeaza tabere...PROBLEMA ESTE DE CE PLATIM DE 2X ACESTE PISTE? Asta ma intereseaza pe mine ca bucurestean? De ce nu le plateste Oprescu pe primele din spagile luate la Municipal? Autostrada va trece peste casa din Mihaileanu luata abuziv de Basescu. Alta caterinca, alte discutii, timp in care platim 2-3 milioane de euro pentru studii de prefezabilitate. Si in pauze ne povesteste despre tunelurile din centrul vechi, dar pe care nu le-a vazut, le-au desenat unii dupa povestirile unor istorici. Omul este complet beat, dar pacaleste suficienti prosti care-l vor vota etern. Si va trai mult, are prieteni in toate domeniile medicale. Iar hotia nu e boala, din pacate. In Romania, dar mai ales in Bucuresti (vezi ce primari am avut din 90 incoace) e virtute. Altfel mandrie maxima de buricul tarii pe bucresteni. Halal.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by