Primaria Capitalei a platit circa 1,8 milioane de lei din valoarea de proiectare pentru Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul autostrazii suspendate, potrivit informatiilor afisate pe site-ul institutiei. Valoarea totala de proiectare este de 12 milioane de lei, licitatia fiind castigata de un consortiu de 5 firme: Proiect Bucuresti, Eco Terra, Metroul SA, Western Outdoor si Alpha Studio. Planul Urbanistic Zonal al autostrazii suspendate nu a fost inca aprobat de Consiliul General, iar Primaria Capitalei nu a gasit finantator pentru acest proiect a carui valoare este estimata la 1,57 miliarde euro.

Simulare a unei portiuni din autostrada suspendataFoto: Hotnews

Platile au fost facute pe 7 martie dupa cum urmeaza:

Proiect Bucuresti - 638.573,13 lei;

Western Outdoor - 196.497,62 lei;

Alpha Studio - 196.497,62 lei;

Metroul SA - 185.375,11lei;

Eco Terra - 548.533,80 lei.

La firma Western Outdoor, actionar este Sorin Gabrea, presedintele Comisiei de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei, iar la Alpha Studio, Vlad Cavarnali, un alt membru al Comisiei.

La sfarsitul lunii august Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat cheltuirea sumei de 1,57 miliarde de euro pentru autostrada suspendata. Banii ar urma sa fie cheltuiti astfel:

233 milioane euro pentru exproprieri si amenajarea terenului

57,7 milioane euro pentru proiectare si asitenta tehnica

1,26 miliarde euro pentru construirea propriu-zisa a autostrazii

153 milioane euro pentru alte cheltuieli

Autostrada suspendata, tronsonul din zona de Nord, va face legatura intre Soseaua Colentina (intrarea in Bucuresti) si Lacul Morii, de-a lungul caii ferate, avand o lungime 13 km. Traseul exact al arterei nu a fost insa stabilit deoarece inca nu a fost aproba Planul Urbanistic Zonal.