Tribunalul Bucuresti a suspendat, joi, Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul drumului expres spre autostrada A1 - Bucuresti-Pitesti, potrivit unui comunicat emis de Grupul de Oponenta a Proiectului Drum Expres Penetratie Ciurel - A1, un ONG care se opune realizarii acestui proiect si doreste anularea documentatiei de urbanism. Ion Dedu, seful Directiei de Infrastructura din Cadrul Primariei Capitalei sustine ca hotararea Tribunalului nu afecteaza proiectul, iar lucrarile vor continua de indata ce municipalitatea va avea bani. In acest moment lucrarea este blocata din lipsa fondurilor.

Penetratia Splai - Ciurel - A1 Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei

"Astazi 28.02.2012, Instanta Tribunalului Bucuresti a solutionat favorabil procesul intre Grupul de Oponenta a Proiectului Drum Expres Penetratie Ciurel - A1, reprezentat de unul din membri - familia Coordoneanu Ovidiu - si Primaria Municipiului Bucuresti, in sensul suspendarii actului administrativ, Hotararea Consiliului General nr. 131 din data de 30.08.2012, cu privire la implementarea PUZ-ului acestui proiect megalomanic", se arata in comunicatul de presa.

Grupul de oponenta sustine ca utilitatea acestui proiect este zero si prin suspendarea PUZ-ului cetatenii vor fi scutiti sa plateasca "aceasta lucrare inutila din buzunarele proprii". "Prin aceste actiuni trebuie sa responsabilizam Municipalitatea ca fiecare ban atribuit diferitelor proiecte sa fie bine gospodarit si argumentat, asigurandu-se astfel eficienta maxima astef incat costurile de trai pentru cetateanul bucurestean sa scada iar Bucurestiul sa aiba o dezvoltare de tip metropolitan durabila si coerenta. Trebuie sa avem in vedere criza economica in care ne aflam cu toti si in care o sa ramanem ani la randul cantonati in ea si care ne invata ca fiecare ban public cheltuit trebuie bine justificat fiind foarte scump de obtinut prin eforturile cetatenilor Municipiului Bucuresti", sustine Grupul de oponenta.

De asemenea, acestia sustin ca drumul afecteaza uzina de apa potabila de la Rosu. "Uzina de preparare a apei potabile de la ROSU asigura 33% din necesarul orasului Bucuresti. Drumul expres intersecteaza intr-un mod periculos Uzina de preparare a apaei potabile de la Rosu si toata infrastructura aferenta acesteia, existand pericolul potential de infestare a apei potabile prin atacuri teroriste, accidente rutiere care produc pagube instalatiilor de preparare a apei potabile si creearea unui smog deasupra bazinelor deschise de apa potabila. Acest lucru a fost dovedit in instanta prin documente tehnice, de urbanismiar si de mediu, iar aceasta in intelepciune ei a dat solutia cuvenita", sustine ONG-ul.

Contactat de HotNews.ro, Ion Dedu, seful Directiei de Infrastructura a Primariei Capitalei sustine ca nu are cunostinta de aceasta decizie a Tribunalului, dar, chiar daca ar exista, nu afecteaza lucrarea. "Exproprierile pentru lucrare se pot face si in baza Studiului de Fezabilitatea, deci aceasta hotararea nu afecteaza lucrarea. Cetatenii au nevoie de aceasta lucrare de infrastructura fiindca bd. Maniu este foarte aglomerat. In acest moment, singurul lucru care ne impiedica sa facem aceasta lucrare sunt banii. De indata ce se va rezolva aspectul financiar, ne apucam de treaba si putem incepe exproprierile. Nu putem multumi pe toata lumea si sa pastram fiecare casa care s-a construit acolo, unele in mod ilegal", a declarat Dedu.

Consilierii generali ai Capitalei au aprobat, la sfarsitul lunii august 2012, traseul noului drum expres spre Autostrada Bucuresti-Pitesti (penetratia Splaiul Independentei - Ciurel - Autostrada Bucuresti - Pitesti), artera ce va reprezenta o ruta alternativa la bulevardul Iuliu Maniu pentru iesirea spre vest din Capitala.

Potrivit Planului Urbanistic Zonal aprobat de consilieri drumul expres va porni de la intersectia bd. Virtutii cu Splaiul Independentei, va merge pe langa Lacul Morii pana la intersectia cu bd. Uverturii, dupa care trece pe langa statia de tratare a apei Rosu-Militari si iese din Bucuresti prin comuna Chiajna. Traverseaza Centura Capitalei, trece prin Comuna Dragomiresti-Vale si iese in A1, la km 13, Pod Ciorogarla.

Pe parcursul lucrarii vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersectia sos. Virtutii cu Splaiul Independentei (Pod Ciurel), la intersectia Penetratia A1 - Bd. Uverturii si la intersectia cu Soseaua de Centura si in zona Pasajului CFR de la Ciorogarla. In total, drumul express va avea o lungime de circa 8,3 km, trei benzi pe sens si se estimeaza ca va costa 138 milioane de euro. Lucrarea a inceput in 2010, prin demararea lucrarilor la Podul Ciurel, desi Planul Urbanistic Zonal inca nu fusese aprobat de Consiliul General. Lucrarea este realizata de consortiul JV Bogl - Astaldi - Euroconstruct -Tehnologica si Proiect Bucuresti, in calitate de proiectant. Termenul estimat pentru finalizare este de 35 luni, de la inceperea lucrarii, respectiv anul 2014. Pentru realizarea proiectului trebuie expropriatate 40 de hectare de teren, proprietate privata.

Tribunalul Bucuresti a anulat, in luna iulie 2012, autorizatia de construire pentru pasajul suprateran de la Ciurel. Procesul a fost pornit de un proprietar din zona care sustine ca municipalitatea i-a luat 60 de mp din curte fara sa-l exproprieze, iar pilonul pasajului se afla la 3 m distanta de balconul sau. Primaria Capitalei poate face recurs.