​Dupa terminarea lucrarilor de reabilitare a strazilor din Centrul Istoric al Capitalei, zona a devenit din ce in ce mai atragatoare pentru investitori. In perioada 2011-2012, 10 cladiri din aceasta zona au primit autorizatie de construire de la Primaria Capitalei pentru consolidare si restaurare, la o parte dintre aceste imobile lucrarile fiind deja finalizate. De asemenea, cele doua maidane de pe strada Lipscani si Selari care stau in paragina de ani de zile, urmeaza sa fie fie construite. Pe terenul de pe strada Lipscani 32-34 se construieste un centru comercial de 2 etaje, iar pe cel de pe str. Selari 4 va aparea o cladire de 5 etaje care va adaposti spatii comerciale si un hotel, proiectul fiind in procedura de aprobare la Primaria Capitalei.

  • Restaurari si proiecte noi

Str. Selari 4 - Smardan 27 - Smardan 23

Proprietarii doresc sa construiasca pe acest teren o cladire cu doua subsoluri, parter si 5 etaje. Imobilul va adaposti spatii comerciale, un hotel si servicii. Proprietar este firma Ronaturestein. Proiectul a fost discutat miercuri la Comisia Tehnica de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei.

Lipscani 32-34

Proprietarii doresc sa construiasca pe terenul de 3.370 mp un centru comercial parter si doua etaje, cu club de noapte la subsol. "Proprietarul doreste sa construiasca o cladire cu subsol, parter si doua etaje. La subsol va fi un club, iar in restul cladirii comert. Probabil, spatiul va fi ocupat de un magazin de marca. Ca si arhitectura, in acest moment ne-am gandit sa facem trei corpuri de cladire, legate intre ele, pentru a pune in evidenta ruinele celor trei cladiri descoperite in urma cercetarilor arheologice. Initial am vrut sa facem un pasaj comercial care sa lege strada Lipscani de strada Selari, insa acesta trebuia sa treaca si pe terenul vecinilor si nu ne-am inteles cu ei. Arhitectura cladirii pe care noi o propunem este moderna, insa nu va fi stridenta", a declarat pentru HotNews.ro Sorin Gabrea, arhitectul care face proiectul. Proprietarii cladirii sunt Anghel Marian si Alin Cocos, fiul vitreg al fostului ministru al Dezvoltarii si Turismului, Elena Udrea. Citeste mai mult aici.

Lipscani 84-90 - Hanul Gabroveni

Cladirea se afla in lucrari de consolidare si restaurare si va fi extinsa. Lucrarile costa circa 5 milioane de euro, iar proprietarul este Prmaria Capitalei prin ARCUB.

Lipscani 52 - Lipscani 55

Lipscani 52 - cladirea a fost consolidata si restaurata. Autorizatia de construire a fost data de Primaria Capitalei pe 23 mai 2011. Proprietarii cladirii sunt: Neagu Alexandru si Neagu Simona Carmen.

Lipscani 55 - cladirea este in proces de consolidare si restaurare. Autorizatia de construire a fost data de Primaria Capitalei pe 31 ianuarie 2012. Proprietarii cladirii sunt: Carissovelani Ion Nicolae, Manou Elena si Tsatsos Irina.

Smardan 21-25

Cladirile au fost consolidate si restaurate. Autorizatia de construire a fost data pe 12 decembrie 2011. Proprietarul este Teodoru Anca Marina.

Franceza 15-17

Strada Franceza 17 - cladirea a fost consolidata si restaurata. Autorizatia de construire a fost eliberate pe 6 octombrie 2011. Proprietarul cladirii este BAV UND IMMOBILIEN

Franceza 15 - cladirea a fost consolidata si supraetajata. Autorizatia de construire a fost eliberata pe 19 august 2011. Proprietar: Neagu Alexandru.

Selari 16 - Selari 20

Selari 16 - cladirea este in curs de reamenajare si supraetajare. Autorizatia de construire a fost eliberata pe 9 decembrie 2011. Proprietari: Elsolh Talal si Elsolh Lana.

Selari 20 - cladirea va fi restaurata si consolidata. Autorizatia de construire a fost emisa pe 13 iulie 2011. Beneficiar: Ungar Deborah.

Selari 1- Selari 14

Selari 1 - cladirea a fost consolidata. Autorizatia de construire a fost eliberata pe 23 noiembrie 2011. Proprietar: WECHSLER HARRY

Selari 14 - cladirea a fost consolidata si reamenajata. Autorizatia a fost emisa pe 25 august 2011. Proprietari: Neagu Alexandru, Neagu Simona, Carmen Potecaru Ilie si Potecaru Alice.

  • Demolari

Smardan 29

Cladirea a primit autorizatie de demolare pe 9 februarie 2012. Proprietar este firma Portsun Developments.

Str. Franceza 38-42

Cladirea a primit autorizatie de desfiintare pe 15 octombrie 2008. Beneficiar: Concorde Investments.

  • Cum s-a reabilitat Centrul Istoric

Primaria Capitalei a terminat in primavara anului trecut lucrarile de reabilitare a celor 14 strazi din zona Pilot a Centrului Istoric (zona cuprinsa intre Calea Victoriei - bd. Elisabeta - bd. IC Bratianu si Splaiul Independentei).

Lucrarile au inceput in aprilie 2007, iar pana in luna septembrie a acelui an s-au realizat lucrarile pe 2 strazi, Lipscani si Smardan, si a inceput descarcarea arheologica pe celelalte. In iunie 2008, Sorin Oprescu a devenit primarul Capitalei. In octombrie, firma Sedesa a sistat lucrarile pe motiv ca Primaria Capitalei nu a mai platit. La vremea respectiva, reprezentantii firmei Sedesa declarau ca au executat lucrari de 10,5 mil. Euro, iar Primaria a achitat doar 8,4 milioane. In replica, primarul Sorin Oprescu a declarat ca va rezilia contractul cu aceasta companie deoarece este pagubos pentru municipalitate si nu s-a respectat termenul de finalizare al lucrarilor.

"Revin si spun ca lucrarile de reabilitare a celor 14 strazi trebuiau finalizate in aprilie 2008, acum sunt reabilitate doar 4. Am facut o analiza temeinica a executiei lucrarilor si a platilor facute. Si am constatat ca s-au executat lucrari neprinse in contract si se solicita milioane de euro in plus", a declarat Oprescu la vremea respectiva. In octombrie 2009, Primaria Capitalei a reziliat contractul cu firma Sedesa. In perioada octombrie 2007- pana la inceputul anului 2011, toata zona a ramas in santier, locuitorii si comercianta din zona fiind disperati de mizeria din zona.

Dupa rezilierea contractului municipalitatea a impartit cele 14 strazi in doua pachete - strazi incepute si neterminate si strazi cu lucrarile neincepute. Ultimul pachet a fost impartit in 3 loturi. Potrivit site-ului public de licitatii, contractele de atribuire a lucrarilor au fost semnate la inceputul anului 2011. Pentru finalizarea lucrarilor s-au platit inca 4,5 milioane de euro.