DEZBATERE PUBLICA Avem nevoie de pasaj pietonal de 15 milioane de euro sub Piata Romana? Lucrarile ar dura un an si jumatate

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 11 februarie 2013, 12:51 Actualitate | Administratie Locala


Pasaj Piata Romana
Foto: Hotnews
Planul Urbanistic Zonal care prevede construirea unui pasaj pietonal sub Piata Romana si modernizarea spatiilor publice de la suprafata a fost pus in dezbatere publica pe site-ul Primariei Capitalei. Daca proiectul va fi aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, lucrarile ar dura un an si jumatate si ar costa circa 65 milioane lei (circa 15 milioane de euro) potrivit indicatorilor tehnico economici aprobati  de Consiliul General in 2006. Scopul pasajului este de a fluidiza traficul in zona dar si de a imbunatati circulatia pietonala.

Potrivit Planului Urbanistic Zonal pus in dezbatere publica, pasajul va avea 5 intrari - doua la ASE, una in fata la coloane, unul in fata la BCR si un altul intre Bd. Lascar Catargiu si Dacia. Pasajul va fi conectat cu statia de metrou Romana, iar la suprafata vor fi plantati 40 de copaci si amenajata o suprafata de circa 500 mp de spatiu verde. Costurile necesare construirii ar putea fi suportate din imprumutul de 800 milioane euro pe care municipalitatea ar urma sa-l ia de la banci.

Potrivit Studiului de fezabilitate aprobat in 2006, pasajul va avea o suprafata de 5.200 mp, dintre care suprafata spatiilor comerciale este de 970 mp.

Planul Urbanistic Zonal care prevede construirea pasajului pietonal sub Piata Romana a fost discutat la Comisia Tehnica de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei pe 29 februarie 2012. Atunci se propunea si construirea unui pasaj rutier care sa porneasca de la intersectia bd. Dacia cu Mihai Eminescu, sa treaca pe sub Piata Romana, pe sub Calea Victoriei si sa ajunga aproape de intersectia Caii Grivita cu bd. Dacia, idee la care s-a renuntat.

Referitor la pasajul pietonal, parerile membrilor Comisiei de Urbanism au fost impartite:

Sorin Gabrea, presedintele Comisiei, este de parere ca pentru circulatia pietonala in zona, dat fiind ca nodul este unul foarte folosit, un pasaj de un nivel in subteran, corelat cu accesul la Metrou, ar fi o solutie care sa mai degajeze zona.

Casandra Rosu, reprezentanta Ministerului Dezvoltarii s-a declarat impotriva ideii de a introduce pietonii in subteran, in una din cele mai importante zone ale orasului, pentru a se face un serviciu soferilor si masinilor.  "Cum se justifica, cum justificati dvs. introducerea de pasaje si pietonale in centrul orasului? De ce se propune in continuare protejarea traficului auto, in timp ce pietonii sunt siliti sa intre in galerii, la subsol, in gauri de cartita tocmai in mijlocul orasului. Atrag atentia ca singurul punct important pe care se sprijina acest proiect de pasaj este cuplarea lui cu Metroul, altfel el fiind perfect inutil", a declarat aceasta.

Dan Marin, arhitect, este si el impotriva acestei idei. "Dovada a haosului in care lucram si suntem siliti sa lucram, dar si a aleatoriului total care domneste in luarea unor decizii este si acest proiect. Pe de o parte, se fac tot felul de scenarii care propun sa se redea Bucurestiul pietonilor - vezi PIDU sau alte proiecte care par sa favorizeze traficul pietonal - pe de alta parte se vorbeste in continuare, fara niciun fel de remuscare, despre aducerea in centrul orasului a unui flux auto de 10-12.000 de masini, cu toate ca in acest timp populatia orasului scade. Intr-o alta ordine de idei, vreau sa spun ca tocmai din acest motiv a fost initiata axa Victoriei-Uranus - ca in centru sa se poata circula liber pe trotuare, iar orasul sa fie redat trecatorilor, vietii si nu masinilor. Atunci cand pentru orice om de bun-simt este clar ca traficul auto in centru, in Bucurestiul si asa suprasolicitat si poluat, trebuie descurajat cu orice pret", a declarat acesta citat de revista Arhitectii si Bucurestiul, publicatia Ordinului Arhitectilor Bucuresti.

Constantin Enache, arhitect, a spus ca realizarea acestui pasaj este o chestiune de politica publica: "Chiar daca ma repet, voi spune acest lucru din nou, problema este de politica a Primariei: trebuie discutat Masterplanul de Circulatie si vazut ce anume este prioritar acum pentru oras. La nevoie, intr-o astfel de logica, axa Magheru-Victoriei poate fi usor ingreunata, ca suportabilitate de trafic, cu conditia, insa, sa ni se ofere o dezlegare a Bucurestiului intr-un alt punct al lui".






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8461 vizualizari

  • +17 (31 voturi)    
    de banii astia facem BEC (Luni, 11 februarie 2013, 12:54)

    un domn [utilizator]

    un spital in paragina di nsectorul 3..caritas parca ii spune...si aratam ca suntem UMANI, nu uslamishti !!!
    • +2 (6 voturi)    
      comentarii pe siteul PMB (Luni, 11 februarie 2013, 17:25)

      muzungu [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      am comentat in consultarea PMB, la http://www.pmb.ro/institutii/cgmb/dezb_publica/proiecte/pr_dezb_publica.php?

      va asigur ca nu a fost un text licentios, in esenta spuneam ca nefiind justificat in mod obiectiv, proiectul nu este necesar.

      comentariul nu a aparut. in context, ambele proiecte in consultare in prezent inregistreaza zero comentarii
  • -12 (26 voturi)    
    poate (Luni, 11 februarie 2013, 12:58)

    evoque [utilizator]

    un pasaj subteran auto pe axa Magheru-Lascar Catargiu ar fi mai potrivit.
    • +1 (9 voturi)    
      da (Luni, 11 februarie 2013, 13:23)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      aici sunt de acord cu tine :)
  • +18 (30 voturi)    
    ! (Luni, 11 februarie 2013, 13:13)

    chiuaua [utilizator]

    De banii astia se pot face 5 biserici.
    • +17 (25 voturi)    
      biserici (Luni, 11 februarie 2013, 14:13)

      mihai sava [anonim] i-a raspuns lui chiuaua

      asta cu bisericile e cea mai tare, jur ca mi-am facut cont doar ca sa pot aprecia treaba asta cu bisericile :))
      • +4 (4 voturi)    
        Nu stiu cum ti-ai facut cont pentruca... (Luni, 11 februarie 2013, 22:23)

        mcris [utilizator] i-a raspuns lui mihai sava

        apare numele tau si apoi mentiunea [anonim].
    • +5 (7 voturi)    
      Ei na, chiar asa ?!? (Luni, 11 februarie 2013, 18:34)

      glacris [utilizator] i-a raspuns lui chiuaua

      E plina tara de biserici goale ! Si vad ca se tot construiesc, in nestire (pa banii nostri, ai tarii). E important sa ne purtam biserica zilnic in suflete (de acolo ne vine, de fapt ajutorul, prin rugaciune, nu din alta parte !!!)
  • +8 (22 voturi)    
    pasaj subteran Piata Romana (Luni, 11 februarie 2013, 13:14)

    al_m [utilizator]

    Complet inutil...Pe ce ne mai cheltuie "competentul primar Oprescu", desigur cu onestitate, banii...Sa privim cu disperare si neputinta ce dezastru a facut cu frumoasa Piata a Universitatii!Nimeni nu il opreste pe acest primar care gestioneaza coruptia si deciziile malefice pentru o capitala si asa prea mutilata de comunisti?
    • -3 (15 voturi)    
      nu (Luni, 11 februarie 2013, 15:08)

      tecumseh [utilizator] i-a raspuns lui al_m

      v-ati invatat sa va opuneti pe motive politice fara sa va ganditi la utilitatea reala. da, e foarte bun un astfel de pasaj si trebuie facut. la fel s-a zis si de pasajul basarab. sunteti jalnici.
      si nu, nu sunt fan oprescu.
      • +1 (1 vot)    
        pasaj subteran (Marţi, 12 februarie 2013, 10:45)

        a-z [utilizator] i-a raspuns lui tecumseh

        Ar trebui facut si la Universitate, Piata Victroriei, Unirii etc.
        A fost cineva la Londra sau paris ca sa-si dea seama de maxima utilitate a acestor pasaje cand sunt legate si de statiile de metro????
        • 0 (2 voturi)    
          Bani aruncati in gropi (Marţi, 12 februarie 2013, 11:15)

          morometu [utilizator] i-a raspuns lui a-z

          A fost cineva la Viena? Metro-ul la Paris , e o mizerie. Pasaje care miros a mucegai si cu numeroase infiltratii. Am preferat sa circul la suprafata.
          Cred ca pacaleala ar fi alta. Pe sub Piata Romana exista galerii: de la ASE la Moxa...
          Nu ar ajuta la nimic deoarece traficul se gatuie spre Universitate, unde exista pasaj de mult!
    • +1 (3 voturi)    
      continuitate (Marţi, 12 februarie 2013, 1:41)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui al_m

      Păi... Oprescu nu e comunist? Nu face decât să asigure "continuitatea"...
  • +20 (24 voturi)    
    Dar daca se termina ce s-a inceput? (Luni, 11 februarie 2013, 13:24)

    Vladynica [utilizator]

    Banii astia ar trebui folositi la terminarea metroului din dr taberei, a pasajului mihai bravu, asa incepem 100 de proiecte si nu se termina niciunul
    • +3 (9 voturi)    
      Un punct de vedere valabil, dar... (Luni, 11 februarie 2013, 16:05)

      Attila Feher [anonim] i-a raspuns lui Vladynica

      Bucurestiul trebuie transformat in multe locuri pentru a deveni suportabil. Eu personal insa n-am rabdare sa astept 100 de ani...
  • +12 (24 voturi)    
    propunere (Luni, 11 februarie 2013, 13:45)

    ZgomotdeFOND [utilizator]

    Ia sa ne gandim la ceva practic. Ce am putea face cu 15 mil de euro? Case, spitale, poate si o cantina pentru amarati...piste amenajate corect pentru biciclete...oho-ho...mai intrebati-ma ca imi mai vin idei. Ma ofer voluntar la Primaria Capitalei 2 ore pe zi, pentru idei bune si pentru organizarea de licitatii corecte. S-a retinut? VOLUNTAR. Nu vreau remuneratie. Oricum rezolv in 2 ore cat muncesc restul pe acolo in 3-4 zile. S-auzim de bine!
  • +20 (20 voturi)    
    Adevarati specialisti, nu sarlatani (Luni, 11 februarie 2013, 13:46)

    Radu Pandele [utilizator]

    Nu inteleg, de ce la toate proiectele municipalitatii (autostrada zburatoare, pasaje, etc) parerea nr 1 trebuie sa fie a acestui mafiot, Sorin Gabrea.
    Ca si o mica referinta: http://www.cronicavip.ro/cronicavip/article.php?article_id=57169
    Si in acest articol, el este singurul care incurajeaza categoric pasajul. De ce oare?
    Omul are state vechi, avem nevoie de specialisti adevarati, nu de expirati care au ciuntzit Bucurestiul.
    Tinerilor arhitecti cu viziuni moderniste, cu respect fata de patromoniu nu li se ofera nici o sansa! Sictir!
  • +8 (12 voturi)    
    părerea mea (Luni, 11 februarie 2013, 13:51)

    Mazeta [utilizator]

    Pietonii la suprafață, mașinile în subteran, la șoricei.
  • +11 (11 voturi)    
    site PMB (Luni, 11 februarie 2013, 13:55)

    mihaic_01 [utilizator]

    Pe site-ul http://www.pmb.ro/institutii/cgmb/dezb_publica/proiecte/pr_dezb_publica.php?termen=in
    se pot lasa mesaje pentru dezbaterea publica....mesaje de maxim 10 caractere...:)...ironic
  • +10 (10 voturi)    
    toalete (Luni, 11 februarie 2013, 13:59)

    ZgomotdeFOND [utilizator]

    P.S. Mai bine sa repare mai intai toaletele din pasaj de la Universitate. Pacat de pasajul ala, cu toalete defecte...
    • +2 (2 voturi)    
      poate si aurolacii care vand a la 'stambul (Luni, 11 februarie 2013, 20:31)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui ZgomotdeFOND

      prin toata piata unirii...cagarda di finante nu e interesata de dansii...nu au potential
  • +6 (6 voturi)    
    DE LA ROMANA PANA LA VICTORIEI (Luni, 11 februarie 2013, 14:38)

    Johanis [utilizator]

    ar trebui un pasaj mult mai lung, poate pana la rezervatia zoologica de la baneasa, sau de ce nu pana la otopeni. si circulatia pietonala nici nu polueaza, dar tot ar trebui taxata cu un timbru de mers pe jos.
  • +7 (13 voturi)    
    Nu ... (Luni, 11 februarie 2013, 14:42)

    Nemo88 [utilizator]

    Atata timp cat ai un semafor , orice pasaj este inutil. Pentru ca in timpul in care se sta pentru rosu , pietonii pot trece linistiti.
    Fara sa scoata semafoarele(imposibil acest lucru) pasajul pietonal nu isi are rostul.
    Din punctul meu de vedere ar scutii 15 mil euro daca ar oprii circulatia auto in zona si in tot centrul Bucurestiului. Nu se va intampla asta niciodata probabil , e doar un vis de-al meu. Trebuie sa-si scoata banii pentru campania electorala din plata la parcari terane sau subterane.
    • -2 (6 voturi)    
      E simplu de spus nu... (Luni, 11 februarie 2013, 15:52)

      Attila Feher [anonim] i-a raspuns lui Nemo88

      însă un simplu "nu" nu este o soluţie
      • +4 (8 voturi)    
        Am raspuns intrebarii... (Luni, 11 februarie 2013, 17:03)

        Nemo88 [utilizator] i-a raspuns lui Attila Feher

        Nu sunt sub nici o forma calificat sa dau si o solutie problemei dar pot emite o parere atata timp cat am trecut 4 ani zilnic pe acolo ( pieton si conducator auto).
        • 0 (2 voturi)    
          intamplator si eu trec pe acolo... (Luni, 11 februarie 2013, 17:40)

          Attila Feher [anonim] i-a raspuns lui Nemo88

          ...dar macar am incercat sa fac o analiza pro si contra. O poti citi mai jos. Nu pot fi de acord cu tine deoarece solutiile desprinse din vremuri apuse, de genul "A nins. Inchidem circulatia pentru 3 luni" nu mai sunt viabile. Trebuie soluţii reale.
    • -3 (7 voturi)    
      ... (Luni, 11 februarie 2013, 16:18)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Nemo88

      Nu e chiar asa. Mai exista si viraje la dreapta (in numar foarte mare aici), deci fie cei care vireaza trebuie sa dea prioritate pietonilor, fie e nevoie de o temporizare suplimentara pentru semafoare. Iar la cati pietoni trec prin Piata Romana e nevoie de temporizare suplimentara. De fapt situatia e similara cu cea de la Piata Universitatii, unde pasajul fluidizeaza in mod evident circulatia.
      Cat despre inchiderea pentru circulatia auto, sa fim seriosi, vorbim de principala axa N-S a orasului. Reducerea traficului e necesara, chiar inchiderea accesului in centrul vechi, dar nu se pune problema inchiderii complete.
      • +1 (3 voturi)    
        De acord cu tine oarecum (Luni, 11 februarie 2013, 17:08)

        Nemo88 [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        La Piata Universitatii chiar se formeaza blocajul si nu la Piata Romana. Vorbesc de parcursul axei principale N-S cum spuneai tu. Nu adiacente , Victoriei si Calea Dorobanti. Pai evident ca nu ma refeream la inchiderea pentru ambulante , ratb si etc. Cum exista si in capitalele occidentale poti sa intri si in zona "interzisa" dar platesti.
        • -1 (1 vot)    
          ... (Marţi, 12 februarie 2013, 11:44)

          a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Nemo88

          De ani de zile (ca sa nu zic zeci) trec prin Piata Romana, si pe jos, si cu autobuzul si cu masina. Este o zona foarte aglomarata, chiar daca in ultimii ani lucrurile stau mai bine. Aceasta zona nu va putea fi niciodata zona pietonala. Daca aici nu se justifica un pasaj pietonal, atunci unde?
          In primul rand chiar daca ar fi rezervata doar pentru autobuze si ambulante (cate ambulante vezi tu pe ora?) pietonii tot trebuie sa traverseze pe undeva, si vorbim de zeci de pietoni pe minut.
          In al doilea rand ce treaba are accesul platit cu pasajul? Daca s-ar plati taxa pentru intrarea in centru (lucru care n-ar fi rau) inseamna ca nu s-ar mai sta la semafor? Sa fim seriosi.
    • 0 (0 voturi)    
      am mai zis-o si o mai zic (Marţi, 12 februarie 2013, 14:43)

      tecumseh [utilizator] i-a raspuns lui Nemo88

      e specific romanesc sa se tina cu dintii impotriva oricarei forma de evolutie. la ce tunuri se dau in tara asta, 15 mil pentru ceva atat de util as vota si cu trei maini. si vreau si centura in drum expres, si autostrada suspendata, si orice inseamna evolutie in dauna alora ca spera sa nu se faca nimic, ca sa nu fie facut de "ailalti".
      oricand voi fi de acord cu evolutia, chiar venind din partea celei mai antipatice persoane, decat cu plansul de mila si inactivitatea savanta. faceti ceva ! veniti cu propuneri ! nu va mai opuneti de dragul opunerii ! lasati lucruri in urma voastra !
  • +9 (11 voturi)    
    Nu mai bine baga masinile in subteran? (Luni, 11 februarie 2013, 14:47)

    bigbrother [utilizator]

    Si lasa locul afara pietonilor? Asta daca tot vor sa faca ceva pentru toti locuitorii acestui oras.

    Evident, nu este cea mai simpla sau facila idee iar costurile ar fi mult mai mari, dar hai sa ne hotaram al cui este orasul asta, apartine doar soferilor sau includem si pietonii printre cetateni? Pana la urma, marea majoritate a soferilor isi petrec doar 10% din timp in masina, restul sunt pietoni. Se justifica o astfel de cheltuiala doar pentru 10% din timp?

    In plus, chestia asta cu fluidizarea traficului este oricum temporara, o perioada trecerea prin zona va fi fluida apoi numarul de masini va creste, implicit si noxele si zgomotul. Apoi ce se va mai face, alt pasaj?

    Zona pietonala ar trebui sa primeze in acest proiect, nu masinile. Pietonii aduc bani zonei, nu masinile. Inclusiv pentru comerciantii din zona ar fi o solutie buna mutarea traficului in subteran, concomitent cu o parcare subterana, cam ce vor sa faca la piata Charles de Gaulle.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Marţi, 12 februarie 2013, 11:51)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Poti sa explici cum ai putea face Piata Romana zona pietonala? Pe unde faci pasajul rutier? Deasupra metroului? Ce se intampla cu blocurile din zona, construite in anii 40 care au deja probleme cu structura?
      Spui ca esti de partea pietonilor, dar contesti un pasaj care ar fi extrem de util acestora, in schimb sustii un proiect aberant (cel de la Piata Aviatorilor) care ar dubla capacitatea de trafic auto spre centru?
      • 0 (2 voturi)    
        ce avantaj au pietonii din acea zona? (Marţi, 12 februarie 2013, 16:36)

        bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        Faptul ca vor trece pe sub trotuar? Ca vor inhala mai multe noxe de la numarul mai mare de masini?

        Nu stiu cum se poate face acel pasaj, era un raspuns la intrebarea daca este nevoie de un pasaj. Da, un pasaj subteran pentru masini, nu pentru oameni.

        Si nu sustin pasajul de la Aviatorilor, am spus ca daca vor sa faca ceva (si se poate, evident), ar trebui sa fie de genul pasaj subteran cu parcare, mi-am adus aminte atunci de acel pasaj pe care vor sa-l construiasca. Poate ar fi fost mai bine daca spunea sa fie ca cel de la Bucur Obor, ca tot e deja construit.

        Daca ar fi dupa mine, as restrictiona la maxim spre total circulatia in cadrul orasului cu masina personala. Nu isi are rostul, polueaza si distruge. In oras se circula cu transportul in comun (evident, la standarde de civilizatie), nu cu masina personala.
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Marţi, 12 februarie 2013, 18:14)

          a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

          Pasaj subteran auto nu se poate face pe axa Magheru din cauza tunelurilor de la metrou. S-a propus un plan cu pasaj pe axa Dacia, dar spatiul nu permite decat o banda pe sens, pasajul ar fi fost la mare adancime, sub metrou, cu rampe de acces foarte lungi, deci costuri foarte mari, iar beneficiile ar fi minime.
          Un pasaj similar exista la Universitate, mai exista si cele de la Victoriei si Sf. Gheorghe, si nu se plange nimeni de ele. Cred ca e de preferat sa cobori niste trepte decat sa stai trei-patru minute la semafor (daca trebuie sa traversezi doua axe).
  • +2 (10 voturi)    
    Un pasaj binevenit (Luni, 11 februarie 2013, 15:05)

    vasile78 [utilizator]

    Cine merge in zona ca pieton, stie foarte bine ca este nevoie de un asemenea pasaj, tocmai pentru ca pietonii sa fie feriti de masini, ca pietonii sa se poata deplasa destul de rapid, fara a stationa la mai multe semafoare timp indelungat. Dupa modelul pasajului de la Universitate, care reprezinta un element modern, de civilizatie, cu avantaje clare mai ales pentru pietoni, si acest pasaj va avea un efect benefic asupra zonei. In plus, cred ca in acest spirit, ar trebui facute si alte pasaje pietonale, in marile intersectii din Bucuresti: Dorobanti cu Stefan cel Mare, Iancului, Piata Sudului, Razoare, Eroilor.
  • +4 (10 voturi)    
    Descongestionarea centrului este binevenita (Luni, 11 februarie 2013, 15:13)

    Attila Feher [anonim]

    Bucurestiul duce lipsa de pasaje in ansamblul sau.

    Majoritatea celor construite sunt incomplete prin viziune si utilitate, servind fie doar traficului rutier (de ex. Lujerului, Piaţa Muncii etc.) fie doar pietonilor (de ex. Universitate)

    Atat timp cat se rezolva doar una din probleme, pasajul nu este de mare utilitate. Daca insa se rezolva ambele (trafic pietonal si rutier) acesta devine o necesitate.

    Sunt de acord ca pe termen lung centrul va trebui degrevat de trafic si in mare masura redat pietonilor, dar pentru asta trebuie gandita o solutie de amploare, incepand cu autostrada de centura, continuand cu circuite pentru un trafic fluent in toate cartierele. La ora actuala, centrul Bucurestiului nu are o solutie practica pentru a fi ocolit.

    De aceea, pe termen scurt-mediu, orice solutie care descongestioneaza traficul este in beneficiul locuitorilor.

    Masinile care se afla intr-un ambuteiaj cvasi-permanent in centru sunt o sursa enorma de poluare, care poate fi redusa doar prin descongestionarea traficului. Chiar daca pentru asta, noi, ca pietoni, trebuie sa intram in gauri de cartita.

    Pe de alta parte, depinde numai de noi daca acel pasaj va avea un aspect civilizat, sau va deveni o groapa de gunoi ori un adapost pentru aurolaci. Experienta pasajului de la Universitate ne da insa sperante ca, pana si in Bucuresti, un pasaj subteran poate ramane curat...

    Revenind la partea pragmatica, oricine a avut de-a face cu constructori stie ca pe proiect gasesti una, iar cand sapi pe santier gasesti alta. De aceea o estimare de 15 milioane insemna de fapt 25-30-40 de milioane. Sau poate chiar 50, tinand cont si de "spiritul gospodaresc" al guvernantilor nostri...

    Insa intebarea de fond este: pe ce dam banii? Pe ceva care descurca lucrurile? Sau, in urmatorii 20-30-40 de ani ii dam pe combustibil irosit, iar apoi pe medicamente care sa compenseze efectele poluarii?
  • +1 (1 vot)    
    finantarea (Luni, 11 februarie 2013, 15:15)

    woe [utilizator]

    poate gaseau si finantare privata. Sa-l roage DD pe Solomon sa explice la popor cum e in stare Craiova sa-si faca pe bani europeni obiective de zeci de milioane de euro, de la pasaje, parcari, aqua land, stadion samd, poate da idei la multi tampiti (Carciumaru la Targu Jiu stie doar flori, pavaj si maturat, si ca el multi criptocomunisti). Sa copy actuala primara pesedista craioveanca la procedura/proiecte si s-o distribuie Ponta cu paste la toate primariile, asta ar fi un castig pentru natie.
  • +11 (11 voturi)    
    CENTURA (Luni, 11 februarie 2013, 15:22)

    nick24 [utilizator]

    sa se faca centura tip autostrada pe cate 3 benzi, cu strapungeri din toate cartierele. in centru sa se permita constructia numai a pistelor de biciclete, parcuri si zone verzi - orasul e sufocat vara la 35 grade de poluare, praf si gunoaie.
    In Piata Romana nu se blocheaza circulatia din cauza pietonilor, ci din cauza intersectiei a mai multor bulevarde, deci tot cu masini.
    • +2 (4 voturi)    
      Complet de acord (Luni, 11 februarie 2013, 16:09)

      vasile78 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Dar ceea ce spui tu e legat de o solutie pe termen mai lung (5-10 ani), ne trebuie si chestii pe termen scurt. Vezi pasajul de la Universitate.
  • +7 (7 voturi)    
    risipa (Luni, 11 februarie 2013, 16:02)

    kukla [utilizator]

    Nu stiu cum se face dar acest primar initiaza lucrari cica de modernizare a orasului, insa e clar ca lumina zilei ca nu are decat o logica, aceea de a acorda prietenilor lui contracte grase. Iar acest lucru este posiibl cu complicitatea consiliului general, asupra caruia se poate pune o singura eticheta: coruptie! Cum altfel sa privesti lucrurile atata vreme cat sediul primariei sta in reparatii de atata vreme iar edilii orasului platesc bani grei chirie cuiva care este cel putin apropiat al primarului, daca nu cumva domnul primar e in spatele firmei care detinesediul de pe cheiul Dambovitei, ca bani.......a adunat domnul primar pe vremea cand era chirurg; si stie toata lumea cum stau lucrurile in privinta asta! Ca sa revin, priviti doar la ce lucrari au fost incepute, si va veti da seama ce fel de logica are acest domn, sprijinit de un consiliu general din acelasi partid cu domnia sa. Dar vina este a cetatenilor care, dupa ce ca l-au votat, si pe el si USL-ul, nu reactioneaza in nici un fel la ce se intampla cu acest oras. Dar asa ne-am invatat: sa carcotim pe la colturi; drept pentru care, se ajunge la enormitati de felul acesta. Exista alte locuri unde chiar e nevoie de decongestionarea traficului, dar ochelarii de cal ai alesilor nu le permit sa le vada.
  • +8 (8 voturi)    
    Caaat? 15 milioane? (Luni, 11 februarie 2013, 16:03)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Voi glumiti? Doar atat? :))
    Pai astia zic 15 si cheltuiesc 25 :))
  • -4 (6 voturi)    
    E util acest pasaj (Luni, 11 februarie 2013, 18:29)

    glacris [utilizator]

    Cred ca ar fi foarte bun un pasaj subteran si la Piata Romana, din aceleasi motive pentru care este foarte util cel existent la Piata Universitatii, dar cu conditia sa se faca tunel de acces din pasaj la statia de metrou "Piata Romana".
  • +3 (7 voturi)    
    unul pe deasupra? (Luni, 11 februarie 2013, 19:16)

    nedumeritul [utilizator]

    nu ar fi mai ieftin unul pe deasupra?
    Si-ar indeplini functia la fel de bine
    • +3 (5 voturi)    
      Ba da (Marţi, 12 februarie 2013, 1:50)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      Păi tocmai asta-i problema, că ar fi PREA ieftin. Unde mai pui un comision sănătos, care să sature două partide şi pe membrii săi?
    • +1 (1 vot)    
      ... (Marţi, 12 februarie 2013, 11:54)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      Asta ar mai lipsi, o pasarela in centrul orasului... Avem si noi un bulevard demn de acest nume, si sa-l stricam si pe asta?
  • 0 (4 voturi)    
    Pro (Marţi, 12 februarie 2013, 5:36)

    claus70 [utilizator]

    Cred sincer ca un pasaj in Romana e OK; ar rezolva in parte traficul auto si pe directia Nord-Sud dar mai ales de pe Bd. Dacia unde se sta mult din cauza de pietoni (cu efect de blocare Eminescu cu Dorobanti) . Semaforul la intrare pe Dacia ar putea avea galben intermitent la dreapta.
    Va rog sa va amintiti si de alte proiecte contestate initial:
    1. Pasaj Basarab initiat de Videanu si Basescu, trotilat de PSD si Oprescu, azi zis gresit Pasaju lu Oprescu;
    2. Pasaj Baneasa -inainte se mergea cu 5km la ora inca de la Televiziune, azi te ia radarul la 80km la ora la fantana Miorita.
  • -2 (4 voturi)    
    la citi bani (Marţi, 12 februarie 2013, 6:00)

    gopo111 [utilizator]

    se baga in cirpirea bucurestiului, mai bine il darimau de tot si il reconstruiau mai ok, le luau citiva ani dar ce conta, faceau si ei o capitala faina :)
  • +3 (3 voturi)    
    o prostie (Marţi, 12 februarie 2013, 13:23)

    sardaukar [utilizator]

    in Bucuresti avem nevoie de mai putine masini si de mai multi pietoni, biciclisti si utilizatori de transport in comun. poate in felul asta o sa fim mai sanatosi inclusiv la cap.
    • 0 (0 voturi)    
      clar (Marţi, 12 februarie 2013, 14:47)

      tecumseh [utilizator] i-a raspuns lui sardaukar

      adica de mai multi hipsteri :)
      glumesc, iti dau dreptate.
  • 0 (0 voturi)    
    Tower of London (Marţi, 12 februarie 2013, 14:39)

    nedumeritul [utilizator]

    Tower of London e pe deasupra, si poate fi folosit si ca inchisoare si ca Belvedere...
  • 0 (0 voturi)    
    Pasaje subterane mici ,multe si foarte ieftine (Marţi, 12 februarie 2013, 17:28)

    voce [utilizator]

    Cunosc o capitala mult mai mare decat Bucurestiul care are pe toate arterele de circulatie foarte multe pasaje mici subterane pentru pietoni. Sunt la circa 3 m adancime , late de numai 4-5 m, luminate cu chioscuri si WC public(ca tot lipsesc in Bucuresti). Cunosc unul si in Bucuresti , la capatul Podului Grant care subtraverseaza Calea Crangasi (trafic la greu , inclusiv tramvaie). Nu e semnalizat, nu e intretinut dar e foarte comod si ,surprinzator, destul de curat. Un astfel de pasaj nu cred ca costa mai mult de cateva sute de mii de euro. Cu 15 milioane de euro cat va costa cel de la Romana, s-ar putea face circa 30 de pasaje mici cu efect extraordinar.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by