Consiliul General al Municiului Bucuresti a aprobat majorarea taxelor si impozitelor locale incasate de primariile de sector cu 16%

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 29 ianuarie 2013, 14:43 Actualitate | Administratie Locala


Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a aprobat, marti, majorarea taxelor si impozitelor locale incasate de primariile de sector cu 16%, reprezentand indexarea cu rata inflatiei pe ultimii trei ani. Vor creste cu 16% impozitele pe cladiri si terenuri pentru persoanele fizice, in timp ce impozitul pe masina va ramane acelasi ca in 2012. Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a spus ca nu doreste majorarea taxelor, dar ca este obligat de Guvern sa faca asta.

Consilierul PDL Mircea Raicu a declarat ca hotararea de Guvern prin care administratiile locale sunt obligate sa majoreze taxele ar trebui atacata la Curtea Constitutionala deoarece ingradeste libertatatea de decizie a administratiilor locale.

"Anul trecut, consilierii au hotarat ca nu vor creste taxele in 2013. Primarul general spunea ca nu este de acord cu cresterea taxelor, dar Guvernul a stabilit asta. Guvernul a spus la sfarsitul anului trecut ca va lasa libertatea administratiilor locale sa decida daca vor creste taxele sau nu. Aceasta hotarare a Guvernului calca in picioare atributiile administratiilor locale, care, potrivit Constitutiei, isi pot stabili prioritatile si modalitatile de finantare. Ar trebui atacata la Curtea Constitutionala hotararea de Guvern", a declarat consilierul PDL Mircea Raicu.

In cadrul sedintei de marti a Consiliului General, primarul Sorin Oprescu a declarat ca taxele si impozitele locale nu cresc pentru ca asa vrea el, ci pentru ca il obliga legea. Edilul a precizat ca impozitul pe masina nu va creste.

"Ca sa raspund la obiect, Oprescu nu s-a sucit. In decembrie aveam un alt cadru legal care ne permitea noua sa decidem daca vrem sa nu sa impovaram cetatenii cu o crestere de taxe. In numele majoritatii din Consiliu (CGMB) am spus ca nu achiesam la asa ceva. In continuare sunt impotriva masurilor care duc la marirea de taxe. Eu personal si dumneavoastra mi-ati intarit ideea ca pe timp de criza cresterea de taxe nu reprezinta o solutie. Potrivit modificarilor aduse de Guvern insa, suntem obligati sa aducem in atentia CGMB acest proiect", a declarat Oprescu.

"Ordonanta nu ne permite sa decidem noi, ci obliga cel putin la indexarea taxelor cu rata inflatiei. Bucurestiul este tratat de legiuitor unitar. 3 sectoare au datorii, 3 nu au datorii, dar taxele trebuie sa creasca peste tot. Eu va spun din cele declarate. Nu Oprescu si nu CGMB maresc taxele. Legea ne spune asta", a completat primarul general.

Acesta spune ca este vorba de trei categorii de taxe:
- taxe locale stabilite de CGMB care raman la nivelul anului 2012 - taxele pentru utilizarea locurilor publice, parcari publice, vizitarea  muzeelor, concesionare locuri de veci;
- imoozitele pe cladiri persoane juridice nu se modifica;
-impozitele pe masini nu cresc;
-amenzile cresc;






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2877 vizualizari

  • +18 (20 voturi)    
    Deh (Marţi, 29 ianuarie 2013, 14:45)

    Ana Armanca [utilizator]

    Era de aşteptat. S-a pasat răspunderea primăriilor, dar primarii sunt în majoritate usl-işti, aşa că tot de la centru le-a venit comanda... Vă felicit stimaţi bucureşteni, şi pe cei care l-aţi ales pe proaspătul demisionar, Voiculescu, şi pe cei care i-aţi ales pe celelalte panarame de pe la sectoare...
    • -4 (10 voturi)    
      Unde-i lege, (Marţi, 29 ianuarie 2013, 16:01)

      kiki_best [utilizator] i-a raspuns lui Ana Armanca

      nu-i tocmeala, asa spune romanul! Guvernul dispune, primariile se supun. Nu e cel mai placut moment din cariera de edil sef a lui Sorin Oprescu, asta e clar. Dar nu exista alternativa.
    • +4 (4 voturi)    
      Nu e o masura placuta, (Marţi, 29 ianuarie 2013, 17:06)

      Stepanida [utilizator] i-a raspuns lui Ana Armanca

      si nu i-a fost usor lui Sorin Oprescu sa faca acesta propunere catre consiliu. E prima data cand se intampla asa ceva de cand Sorin Oprescu a devenit primar general. Partea si mai putin placuta este ca sunt sectoare care nu au datorii, dar locuitorii acelor sectoare suporta aceleasi consecinte ale ordonantei guvernamentale. Iar la capitolul sectoarelor cu datorii, nu putea lipsi sectorul lui Vanghelie.
      • +1 (1 vot)    
        Vanghelie (Marţi, 29 ianuarie 2013, 17:56)

        arakis [utilizator] i-a raspuns lui Stepanida

        si sectorul 5 au fost mereu un subiect foarte "drag" lui Sorin Oprescu! Chiar si Sorin Oprescu, un om cu nervii caliti de ani intregi de chirurgie, are dreptul sa aiba anumite simpatii,nu? Lasand gluma la o parte, nu s-ar fi ajuns aici daca sectoarele se gospodareau mai bine.
      • +1 (1 vot)    
        si marmota? (Miercuri, 30 ianuarie 2013, 13:38)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Stepanida

        Lucrezi cumva la departamentul de periat primari? Cum adica 'nu i-a fost usor'? Taxele astea nu reprezinta bugetul primariei? bugetul nu este pe minus si primarul se imprumuta pentru noi proiecte 'suspendate'? imprumuturile nu vor fi platite tot din taxele colectate?
        Cat timp Oprescu va creste cheltuielile primariei, inseamna implicit ca vrea sa creasca taxele bucurestenilor.
        Oricum nu se mareste nici o taxa.. doar se actualizeaza cu rata inflatiei.
        Dar ce sa le spui prostilor ca sa te voteze cand stii ca oricum habar n-au ce-i aia inflatie sau buget?...
  • +14 (20 voturi)    
    Excelent! (Marţi, 29 ianuarie 2013, 14:47)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Acum cateva luni primarul proteza manca... altceva!
    Acum...
    Ce ma bucur!
    Toata bosorogimea si toata populatia cu handicap, a votat usele!
    I/au mintit astia ca va fi bine!
    Dar n/au spus pentru cine!
    Acum, toti idiotii astia vor platii cu varf si indesat fasolea i mai ales carnatul mancat dupa imbranceli multiple.
    Abia astept sa le scoata si transportul gratuit.
    Daca sunt prosti, sa plateasca, dar sa nu ma puna si pe mine sa platesc cu ei!
    • -2 (8 voturi)    
      Din ce tagma faci parte? (Marţi, 29 ianuarie 2013, 15:26)

      Geo6101 [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      Daca in mintea ta batranii si populatia cu handicap sunt niste idioti si prosti asa cum ii caracterizezi, probabil ca esti dintre aceia educati in cluburi, la pacanele si coada internetului!
      Rusine... si tie si celor care permit postarea unor asemenea comentarii pe hotnews!
      • +3 (5 voturi)    
        Conform unei reclame... (Marţi, 29 ianuarie 2013, 17:25)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Geo6101

        "Ba, berbecule..."
        Era vorba de bosorogimea si handicapatii latrinelor!
        Daca ai probleme de perceptie si nu stii ce esteo ironie (chiar si dura)... traiesti degeaba si iti meriti soarta!
        Sper insa contrariul!
      • -2 (2 voturi)    
        Chiar trebuie ca Sorin Oprescu (Marţi, 29 ianuarie 2013, 18:16)

        milosh [utilizator] i-a raspuns lui Geo6101

        sa dea explicatii presei pentru fiecare decizie a consiliului? Daca e vorba de explicatii, acestea trebuie cautate mai sus, pe la Palatul Victoria si Ministerul de Finante. Ce frumos ar fi fost ca taxele sa fi fi crescut doar in sectoarele care au datorii! Sa fi vazut atunci explicatii de la Ontanu sau Vanghelie.
    • 0 (6 voturi)    
      taxe marite (Marţi, 29 ianuarie 2013, 16:19)

      americanca [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      un comentariu excelent ,am ris cu lacrimi. Nu are importanta ce guvern vine,cind vin sint toti flaminzi si intra in buzunarele noastre
    • +2 (2 voturi)    
      taxe (Marţi, 29 ianuarie 2013, 16:30)

      Gaby51 [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      Din pacate platim toti si fereasca D-zeu de mai rau. Sa speram ca vor fi unii care se vor de cu capul de pereti ....stiu ei de ce.
  • +14 (14 voturi)    
    Traiasca minciuna USL (Marţi, 29 ianuarie 2013, 14:57)

    Frankie [utilizator]

    USL: V-am prostit, ne-ati votat.
    USL: Urmeaza Sfarsitul Lumii
  • +22 (22 voturi)    
    Imi pare bine! (Marţi, 29 ianuarie 2013, 15:00)

    ticbis [utilizator]

    Pentru toti bucurestenii care au votat USL (pe Voiculescu, Becali, Piedone, Negoita sau Vanghelie), ma bucur enorm ca-ati luat teapa vietii voastre!
    Eu pot sa-mi permit sa platesc impozitele locale chiar si marite cu 100%; voua cum va place sa platiti doar cu 16% mai mult?
    Boc era "inger" pentru voi in comparatie cu astia pe care i-ati ales cu 70%!!!
    Imi pare bine ca-ati luat teapa!!! Poate va vine mintea la cap (asta daca aveti in dotare asa ceva)!
    • +3 (5 voturi)    
      Vanghelie?!? (Marţi, 29 ianuarie 2013, 15:41)

      DT34 [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

      Eu nu inteleg cum poate cineva sa il voteze pe analfabetul asta? Doar unul mai prost ca el poate sa il vada pe asta bun de primar. Eu unul nu l-as angaja nici macar sa-mi faca curat in birouri.
      Votantilor din sectorul 5 chiar nu le este putin rushine cu asta?
      Chiar atit de rau am ajuns sa ne conduca niste handicapati? Chiar nu mai sint oameni deshtepti in tara asta?
      Mie imi este rushine si la conducerea de sus, va dati seama ce cred europenii despre noi, daca la nivel de ministrii, parlamentari, senatori ne reprezinta in halul asta?
      O tara condusa de un plagiator mincinos.
      • +3 (3 voturi)    
        pai ..... (Marţi, 29 ianuarie 2013, 16:16)

        anonim123456 [utilizator] i-a raspuns lui DT34

        hai sa ne uitam la 50%+1 din sectorul respectiv. Crezi ca sunt altfel decat Vanghelie ? Te inseli amarnic. Am locuit acolo, si am FUGIT, am fugit pur si simplu. Sectorul 5 este plin de neamurile celor care au lucrat la casa poporului ca muncitori simpli. Cum crezi tu ca poti sa aduci acest segment de populatie la un nivel la care sa inteleaga mai mult decat Vanghelie. Asta e Romania, nu te mai mira, restul suntem minoritate.
    • -1 (7 voturi)    
      da...ai dreptate (Marţi, 29 ianuarie 2013, 15:51)

      geo12 [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

      teapa vietii? 20-30 lei/ an in plus pt niste impozite?... de unde stii tu ce-si permit bucurestenii? din cate stiu eu salariul mediu este cel putin dublu fata de cel din provincie! Stai tu linistit ca si Boc si toti ceilalti dinainte au saracit populatia pentru a acoperi gaurile din buget: TVA-ul cine l-a marit? impozitele nu au crescut si pe vremea lui Boc? salariile cine le-a scazut? dar pensiile? Eu unul am fost deacord cu Boc pentru masurile de austeritate, problema mea a fost cum s-au cheltuit acei bani. La fel si acum, astept sa vad cum se vor folosi acesti bani.
      • +2 (2 voturi)    
        corect cu cheltuiere banilor .... (Marţi, 29 ianuarie 2013, 16:17)

        anonim123456 [utilizator] i-a raspuns lui geo12

        dar cu salariile nu sunt de accord. A gresit BOC, trebuia sa dea afara 25% din bugetari in loc sa le scada salariile. Mare greseala.
      • +4 (6 voturi)    
        Sigur ca da... (Marţi, 29 ianuarie 2013, 16:31)

        ticbis [utilizator] i-a raspuns lui geo12

        Daca ai parinti pe la tara, intreaba-i ce inseamna pentru ei 20-30 de lei pe luna!
        TVA-ul l-a marit Boc; Ponta guverneaza de vreo 10 luni, cine l-a oprit sa scada TVA-ul la valoarea initiala? Boc? Basescu?
        Cine creste acum taxele si impozitele locale? Boc, Baseascu? Udrea?
        Cine creste acum taxele de spitalizare, coplata la sanatate? Boc? Basescu? Udrea?
        Cine a marit preturile la gaze si la incalzirea termica? Boc? Basescu? Udrea?
        Cine baga in somaj mii de salariati de la Oltchim sau Hidroelelctrica? Boc? Basescu?
        Cine a bagat Romania in groapa de gunoi a Europei? Nu cumva Ponta, Antonescu si Voiculescu?
        Cand s-a mai spus despre Romania ca in ultimile 10 luni n-a facut nimic in ceea ce priveste programul asumat cu FMI? Nu cumva in mandatul lui Ponta?
        Cand a fost Romania apreciata de catre UE din punctul de vedere al justitiei: pe vremea lui Boc si Basescu, sau pe vremea lui Iliescu, Nastase, Ponta, Voiculescu, Antonescu, Vantu???

        Consider ca cei care dispun de un minim de bun simt civic ar trebui sa se abtina de la comentarii, asta daca nu vor cu tot dinadinsul sa se plaseze in acelasi spatiu moral cu cel al lui Iliescu, Nastase, Voicu, Voiculescu, Ponta, Antonescu, Becali, Vanghelie sau chiar Ceausescu!!!
        • -1 (3 voturi)    
          scrii mult si nu zici nimic (Marţi, 29 ianuarie 2013, 18:09)

          geo12 [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

          -"Daca ai parinti pe la tara, intreaba-i ce inseamna pentru ei 20-30 de lei pe luna! "
          Aici e vorba despre Bucuresti nu despre mediul rural... si cresterea este de 20-30 lei ANUAL, nu lunar.
          -Toate taxele si impozitele au crescut mereu, tocmai asta subliniam, ca toate guvernarile, inclusiv asta de acum, acopera gaurile din buget din impozite si taxe marite.
          -Despre preturile la gaze mai citeste ca habar nu ai.
          -Oltchim si Hidro au fost 2 mari gauri negre, capusate de ani de zile. Insolventa e un proces bun pentru ele. Reorganizarea nu inseamna neaparat trimiterea in somaj a angajatilor. Habar nu ai nici aici.
          -Cat despre felul cum e privita Romania: eu aud ca inca mai investesc unii pe la noi, ca FMI-ul va prelungi acordul, ca justitia isi face treaba asa cum stie ea si dupa legile adoptate printre altii si de Boc, ca la DNA e un proces constitutional de numire a noi conducatori, ca ANI functioneaza dupa aceleasi reguli...deci viziunea asta apocaliptica a ta curge doar din convingerea ta politica.
          -Iar faptul ca tu consideri ca cei care au o alta parere decat a ta sunt comunisti, infractori, hoti, lenesi sau analfabeti...te incadreaza tocmai pe tine in prima categorie.
        • 0 (0 voturi)    
          Pentru ministerul de resort, (Marţi, 29 ianuarie 2013, 21:07)

          Saineanu [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

          Bucurestiul este unitar. Dar cum se face ca in acelasi oras, Sorin Oprescu are doua feluri de sectoare,adica cele cu datorii si cele fara? Si ne mai miram de diferentele mari intre nordul si sudul orasului!
      • 0 (2 voturi)    
        AUZI GEO12... (Marţi, 29 ianuarie 2013, 16:51)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui geo12

        Eu la masina si asa platesc impozit pe CILINDREE de 2.200 RON pe an, pentru o masina pentru care in Germania as plati cu 135 EUR mai putin!
        Acum se indexeaza impozitul pe cilindree cu 16% adica inca 80 EUR pe an!
        De ce? Pentru o masina care ocupa acelasi spatiu cat un Logan (la care se plateste 50 - 60 RON/an)?
        Vrei sa sugerezi ca voi avea culoar separat de circulatie numai pentru cei cu cilindree mare?
        Te-a saracit Boc cu 24% TVA?
        Problema este ca se incaseaza taxe si impozite care nu se regasesc in viata noastra de zi cu zi!
        Toti banii se duc pe salarii, pensii si catedrala neamului prost!
        • +2 (2 voturi)    
          luxul se plateste (Marţi, 29 ianuarie 2013, 18:14)

          geo12 [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

          iti dau dreptate cu privire la ultimele 2 propozitii din parerea ta.
    • +3 (5 voturi)    
      DIN PACATE... (Marţi, 29 ianuarie 2013, 16:43)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

      Cei ca tine, ca mine si altii ca noi reprezentam cred max 25% din populatia ROU!
      Restul, Dumnezeu cu mila!
  • +4 (4 voturi)    
    Oprescu a promis altceva (Marţi, 29 ianuarie 2013, 15:24)

    Naee [utilizator]

    Oprescu a promis ca nu vor creste impozitele...
  • +4 (4 voturi)    
    poate va fi mai bine! (Marţi, 29 ianuarie 2013, 15:26)

    MPatrick [utilizator]

    se strang mai multi bani la primarii si se mai face cate o parcare subterana prost proiectata si foarte scumpa in 3 ani, sau niste piste de biciclete care duc in stalpi, si trebuie intretinute si vopsite periodic...
    Sa recunoastem: s-ar putea sa fie mai greu sa furi cu contracte facute cu companiile de stat centrale, dar la primarii cred ca se mai poate, si sunt destui clienti si acolo, singura problema erau banii! Acum vor fi si bani, cu cca 15% in plus pentru clientela politica actuala.
  • +7 (7 voturi)    
    Nu va speriati ! (Marţi, 29 ianuarie 2013, 15:53)

    NicolaeA [utilizator]

    E doar inceputul ! Daca nu rezistati pana da stevia, faceti ca secuiul: "facem ce putem, mancam ce facem !"
  • +7 (9 voturi)    
    goooood job (Marţi, 29 ianuarie 2013, 16:09)

    anonim123456 [utilizator]

    Inca un minus de 16% (proportional) pentru bugetari. Traiesca USL. inainte in urmatorul cincinal. foarte tare tovarasi bugetari, foarte tare. Inainte la scumpiri. Este si asta o metoda, nu mai devalorizezi moneda, ci scumpesti direct totul, restul este in cascada. :))))))
  • 0 (0 voturi)    
    Era de asteptat (Marţi, 29 ianuarie 2013, 21:07)

    Saineanu [utilizator]

    o asemenea masura, mai ales dupa balbaielile guvernului cu privire la ordonanta cu pricina. Aceste mariri de taxe nu-i vor creste cota de popularitate lui Sorin Oprescu, asta e sigur, dar electoratul bucurestean va intelege ca nu exista o alta solutie.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by