Dezbatere HotNews.ro​

​FOTOGALERIE Ce probleme reclama soferii la parcarea subterana de la Universitate

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 25 ianuarie 2013, 17:20 Actualitate | Administratie Locala


Parcarea subterana de la Universitate e deschisa publicului de aproape doua luni si jumatate si, chiar daca multi soferi o ignora zilnic si prefera sa parcheze neregulamentar chiar deasupra in Piata, exista destui soferi de buna credinta care o folosesc. Vineri, spre exemplu, in jurul orei 14 erau ocupate circa 200 de locuri din 425. Cu toate acestea, unii soferi, utilizatori HotNews.ro sau forumisti,  invoca anumite probleme la parcare: rampe prea abrupte, locuri de parcare stramte, accese inguste, iesirea din parcare ce te obliga sa o iei intr-o singura directie sau semnalizarea deficitara a parcarii pe bulevardele din jur.

  • HotNews.ro a inventariat problemele semnalate, le-a documentat pe teren si isi invita cititorii sa ne spuna ce parere au ei despre problemele la parcarea subterana invocate de unii soferi.

Parcarea subterana de la Piata Universitatii a fost inaugurata pe 15 noiembrie 2012, dupa trei ani de lucru si 10 milioane de euro investiti. Parcarea dispune de 425 de locuri de parcare pentru autoturisme si 21 de locuri de parcare pentru motociclete. Tariful este de 2,5 lei pe ora, atat in timpul saptamanii, cat si in weekend si seara, dupa ce imediat dupa inaugurare au existat perioade de promotii si reduceri de tarif.

La inaugurarea parcarii si Pietei Universitatii, pe 15 noiembrie, primarul general Sorin Oprescu anunta ca "strazile vor fi eliberate de masini", iar "masinile parcate ilegal, la suprafata, vor fi ridicate".

Cu toate acestea, administratia nu a luat masuri sufieciente, iar zona centrala a ramas sufocata de masini parcate ilegal, iar parcarea subterana de la Universitate pe jumatate goala.

HotNews.ro a scris, joi 24 ianuarie, un articol pe aceasta tema si a publicat o fotogalerie cu masinile parcate neregulamentar in Piata Universitatii si pe strazile adiacente, in timp ce parcarea subetaran statea pe jumatete goala: 268 de locuri libere din 425 (joi, ora 10:30).

La articolul in cauza, o parte dintre cititorii HotNews.ro care folosesc frecvent parcarea au ridicat cateva probleme ce tin de constructie, de acces sau semnalizare. Reporterii HotNews.ro au mers pe teren si au incercat sa documenteze problemele ridicate de unii soferi.

1. Unghiul rampelor de acces

Astfel, utlizatorul “adam_adam” atrage atentia ca rampele de acces in parcare au o inclinatie prea mare si ca unele masini risca sa loveasca rampa cu bara de protectie a masinii.

"Rampele nu sunt calculate bine si atunci cand urci sau cobori, daca nu o faci foarte foarte incet lovesti cu bara fata de rampa (la urcare) sau de podest (la coborare)", scrie adam_adam.

La fel, pe forumul SkyScrapeCity.com, la sectiunea dedicata Romaniei (Bucuresti-Ilfov), userul AvoiD sesiza aceeasi problema.

"Parcarea de la Universitate are o mica problema pe care mi-au confirmat-o si colegii, si mai multa lume care a parcat acolo de cand s-a deschis. De fiecare data cand cobor, desi merg cat se poate de usor, ating rampa cu buza de la bara fata. Toti avem masini normale, nimic iesit din comun, prea jos sau cu vreo bara mai proeminenta. M-am uitat special la baza rampei, si se vede foarte clar cum pavajul este zgariat la mai putin de o saptamana de cand s-a dat in folosinta", scria forumistul.

HotNews.ro a realizat o serie de poze cu aceste rampe si cu ugnhiul de atac, poze ce le puteti vedea mai jos. Din constatarile de pe teren rampele par a avea o inglinatie mai ridicata si ar putea pune probleme, insa reporterii HotNews.ro au urmarit mai multe masini care intrau in parcare si altele care ieseau si niciuna nu a avut o problema.

Cu toate acestea, cel putin la rampa de iesire (cea spre rondul de la Universitate) exista urme la baza rampei care indica faptul ca unele masini au atins, intradevar, rampa.

"E posibil ca unele sa atinga. Dar daca vii incet, cu viteza redusa, nu cred ca atingi. Daca vii mai repede se lasa masina mai jos si cred ca poti sa atingi. Oricum, eu personal nu am auzit ca unii soferi sa aiba problema asta ", ne-a spus unul dintre angajatii parcarii.









2. Rampele interioare, prea inguste

O alta problema ridicata de soferi se refera la latimea rampelor de acces din interiorul parcarii, rampele dintre nivele.

“Accesele sunt inguste, in special rampa spre nivelul -2. Daca ai o masina mai lunga trebuie sa fii foarte atent cand cobori”, scria utilizatorul HotNews.ro, adam_adam.

Mai multi soferi cu care au discutat reporterii HotNews.ro in parcarea subterana au recunoscut ca rampele sunt putin inguste, dar ca nu reprezinta neaparat o problema.

“Da, poate sunt putin cam inguste si ar fi mers mai bine sa fie mai late. Dar sunt ok si asa. Daca nu o iei cu viteza si esti atent, n-ai probleme”, ne-a explicat un sofer.

“Nu mi se par inguste. Bine, acum daca faci ca mine si vorbesti la telefon in timp ce cobori pe ele, ai sa ti-o atingi [n.r. masina]”, ne-a povestit zambind un alt sofer.




3. Unele locuri de parcare, prea inguste

“Locurile de parcare langa perete nu cred ca au 2.60m, cat prevede normativul de parcari. Din acest motiv, daca ai parcat corect, nu prea poti sa deschizi usa langa perete”, sustine utilizatorul HotNews.ro adam_adam.
Aceeasi problema a fost semnalata si de alti utilizatori in articolele pe care HotNews.ro le-a scris pe tema pararii subterane.

Cu toate acestea, dintre soferii chestionati de HotNews.ro in interiorul parcarii subterane, nici unul nu a considerat ca spatiile ar fi inguste.

Totusi, exista soferi care parcheaza pe mai multe locuri sau isi lasa masina in afara limitelor marcate. In cazul acestor masini, angajatii parcarii lasa in geam cate un mesaj care ii roaga pe acesti soferi ca pe viitor sa parcheze masina “doar pe locurile marcate coresponzator.






4. Iesirea din parcare: prea ingusta si obliga masinile la dreapta, spre Piata Unirii

“La iesire (in rond la Universitate) esti obligat sa faci dreapta spre Unirii. Daca ai treaba spre Romana trebuie sa iti bugetezi inca vreo 5-10 min (cat iti ia sa te intorci pe Doamnei / Academiei si inapoi la rond)”, scrie vasilet, utlizator HotNews.ro.

In plus, userul AvoiD de pe forumul skyscrapercity sustine ca la iesire zona este destul de stramta: "Presimt balustrada stramba la iesire, sau transformatorul lovit. Daca ai o masina medie spre mare (cum am avut eu azi), ai sanse sa agati unul din cele doua obiecte de <<mobilier urban>>".

"La iesire, o masina mai mare abia reuseste sa vireze fix in aceleasi loc unde pietonii care ies din parcare traverseaza", scrie si andreiu, utilizator HotNews.ro.






5. Parcarea nu este destul de bine semnalizata pe bulevardele si strazile din zona

Alti soferi considera ca parcarea subterana nu este suficient de bine samnalizata pe strazile din zona si ca, astfel, unii soferi nu stiu s-o gaseasca.

“Am trecut de cateva ori cu masina prin piata si trebuie sa recunosc ca daca ar fi trebuit sa las masina nu as fi stiut unde e aceasta parcare. Exista vreun indicator, ceva, sa-l vada si ala care trece odata la 2 ani prin Piata Universitatii”, scrie gimini, utilizator HotNews.ro.

“Am fost o data prin piata de atunci si: intrarea in parcare e cam greu de gasit (daca vii dinspre opera te invarti ca titirezu”, scrie andreiu, utilizator Hotnews.ro

In prezent, indicatoare catre parcarea subterana de la Universitate sunt sau au fost amplasate pe toate bulevardele care dau in rondul de la Universitate, iar langa fiecare intrare exista cate un panou mare pe care este afisat si daca parcarea este ocupata sau daca mai exista locuri libere.

O problema a fost cu panoul de informare si directie catre parcare amplasat pe bulevardul Regina Elisabeta, intre Calea Victoriei si Piata Universitatii. Panoul a fost lovit de catre o masina si a stat asa mai mult timp. De altfel, el apare intr-o poza publicata joi, 24 ianuarie, de catre HotNews.ro in articolul despre masinile parcate neregulamentar deasupra parcajului de la Universitate.

Ca urmare, vineri, 25 ianuarie, panoul avariat a fost ridicat si, cel mai probabil, va fi inlocuit in perioada urmatoare.

FOTO Panoul indicator catre parcarea de la Universitate:

vineri, 25 ianuarie in stanga - joi, 24 ianuarie in dreapta




Panou indicator pe Bd. I.C.Bratianu




Zeci de masini parcheaza neregulamentar chiar in Piata Universitatii

In ceea ce priveste masinile care parcheaza neregulamentar in Piata Universitatii, in zona pietonala, chiar deasupra parcarii subterane - problema despre care HotNews.ro a scris in urma cu o zi, situatia nu s-a schimbat.

Dovada sunt pozele de mai jos, facute vineri, 25 ianuarie in jurul orei 14:00. In acel moment in parcarea subterana erau libere aproximativ 240 de locuri.

Reamintim ca Primaria Capitalei a transmis HotNews.ro ca:
  • Pana in prezent, de la inaugurarea parcarii subterane, Serviciul Circulatie Rutiera din cadrul Politiei Locale a Municipiului Bucuresti a aplicat, pentru opriri si stationari neregulamentare, 180 de amenzi contraventionale in cuantum de 25.200 de lei.
  • Totodata au fost aplicate si 500 de avertismente la care se adauga punctele de penalizare aferente.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















19827 vizualizari

  • +25 (27 voturi)    
    ce nu inteleg eu (Vineri, 25 ianuarie 2013, 17:26)

    firstfb [utilizator]

    ...daca nu sunt bani la buget si parcare respectiva sta jumatate goala iar afara inca se parcheaza neregulamentar - atunci de ce nu se dau mai multe amenzi ? Asa ar trebui sa functioneze lucrurile....
    • +5 (5 voturi)    
      exact: AMENZILE! (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 10:05)

      barbu007 [utilizator] i-a raspuns lui firstfb

      doar ca unora dintre politistii comunitari le e lene sa o faca. altii, mai "destepti", fac toate constatarile, identifica proprietarul si ii propun, la mica intelegere, sa treaca peste abatere, contra unei spagi intre un sfert si o treime din valoarea amenzii.
      IA SA VINA AUTOMAT AMENZILE, SA VEZI CUM N-AR MAI INDRAZNI NICIUNUL SA-SI LASA MASINA UNDE NU E VOIE!..
  • +15 (17 voturi)    
    mai bine (Vineri, 25 ianuarie 2013, 17:51)

    Carved [utilizator]

    Pe masinile celor care parcheza pe mai multe locuri de parcare ar trebui sa li se lipeasca clebare "persoana cu handicap mental".
  • +15 (15 voturi)    
    Ajutor, vreau sa parchez! (Vineri, 25 ianuarie 2013, 17:52)

    PredeAn [utilizator]

    Poate faceti un reportaj la minunata parcare noua si permanent goala de la stadionul Lia Manoliu, alias Arena Nationala. Am solicitat primariei generale in repetate randuri un abonament de parcare si am ajuns la administratia parcurilor, care se ocupa de parcare. Totusi, nici pana azi n-am primit un raspuns, in afara de o replica prompta la petitia depusa online, fiind preluat de... protectia animalelor?!
    Probabil functionarii castiga tot atatia bani, fie ca parcarea are ocupanti, fie ca sta goala...nu-i intereseaza sa vanda abonamente.
  • +1 (3 voturi)    
    unghi de atac (Vineri, 25 ianuarie 2013, 17:56)

    igorashu [utilizator]

    In primul rand, ar trebui sa precizez ca n-am folosit parcarea respectiva - o prefer pe cea de la Inter cand am treaba in zona.
    In al doilea rand, nu cred ca e corecta comparatia intre botul unui Logan (ca cel din poza) si cel al unui A6 de exemplu.
  • +9 (13 voturi)    
    Se cauta nod in papura (Vineri, 25 ianuarie 2013, 18:00)

    Nemo88 [utilizator]

    Am folosit parcarea cealalta de la Intercontinental care era aproape goala inainte de Craciun si arata mult mai rau decat aceasta.
    Sa fim serios romanul oricat de bogat ar fi o sa prefere gratisul. Atata timp cat se risca la o amenda si nu are certitudinea ei situatia nu o sa se schimbe.
  • +3 (3 voturi)    
    Stapanul inelelor (Vineri, 25 ianuarie 2013, 18:08)

    cristiroma [utilizator]

    http://media.hotnews.ro/media_server1/image-2013-01-25-14080536-0-masina-parcata-necorespunzator.jpg

    =)))))))
    • +4 (4 voturi)    
      este agentul inelelor 007 (Vineri, 25 ianuarie 2013, 23:21)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui cristiroma

      este agentul inelelor 007
  • +8 (8 voturi)    
    probleme (Vineri, 25 ianuarie 2013, 18:46)

    edx [utilizator]

    - rampele in sine nu sunt abrupte insa nu au racordarea de inceput si sfarsit - pe 5m se realizeaza o panta de inclinatie mult mai mica (de obicei jumatate) tocmai pentru a evita atingerea solului (cu consola fata jos si praguri sus);
    - locurile sunt suficient de late daca ar parca toti corect; spre comparatie la Inter locurile sunt mult subdimensionate, aproape ca nu ai loc sa mai iesi printre masina si stalpul de beton;
    - taxarea ar trebui facuta la minut (sau 15-30'), cum este la inter; foarte multa lume are treaba in zona 15-30 minute si din aceasta cauza isi lasa masina afara;
    - trebuie ridicate/amendate toate masinile stationate neregulamentar pe zonele pietonale sau pe benzile de circulatie.
    Iar pentru cei care lucreaza acolo, exista si metrou cu care se ajunge in centru. Puteti lasa masina la o gura de metrou din cartier. Daca nu va convine asa inseamna ca sunteti comozi si atunci nu aveti decat sa platiti tariful de parcare.
  • +1 (1 vot)    
    Parcare in data de 23.01.2013 (Vineri, 25 ianuarie 2013, 19:47)

    OvidiuMarinescu-Paninopol [anonim]

    Am incercat sa parchez in data de 23 Ianuarie in jur de ora 12:00. Parcarea era inchisa ... la suprafata erau 4-5 masini de politie ...asa ca m-am lasat pagubas. Avem parcare ...toti imi spuneau unde e ...dar intrarea era blocata :(. mai mult fum ...
  • +11 (11 voturi)    
    Am parcat acolo de 2 ori (Vineri, 25 ianuarie 2013, 21:25)

    Bobby_2000 [utilizator]

    Intr-adevar rampele sunt cam inguste asta nu inseamna ca nu poti merge pe acolo. Problema este la iesire; datorita faptului ca este destul de abrupta, nu ai vizibilitate in fata din cauza botului masinii; de ex. daca ar fugi un copil prin fata masinii, la iesire, nu cred ca l-ai vedea.
    Rampa de iesire o atingi cu scutul, asta e clar ca buna ziua; ca sa nu atingi trebuie sa opresti in dreptul ei si sa o treci foarte usor, la o viteza de 4-5 km/h o lovesti; acum sa nu fim carcotasi, in AFI este cam la fel, am dat o burta prima data cand am urcat pe rampa, de am crezut ca am lasat baie de ulei acolo.
    Sunt oameni de bine care vin si parcheaza in subteran la Universitate si sunt in continuare tarani care parcheaza la suprafata, inclusiv in fata cluburilor din centru vechi; zilele trecute am vazut un AMG parcat in fata la Bordello, probabil ca la marca asta nu se aplica semnele de circulatie.
    • +7 (7 voturi)    
      e mai rau decat la afi (Vineri, 25 ianuarie 2013, 23:23)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Bobby_2000

      la afi am venit destul de repede si nu am atins.

      dar am suspensii mai tari, poate de asta.

      la universitate rampele sunt abrupte, iar la faza cu copilul la iesire, asa este...
      • +2 (2 voturi)    
        AFI urcare (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 13:59)

        Bobby_2000 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        La Afi la urcare, ma refer, nu la coborare; de la -1 la 0 sau parter.
  • +9 (9 voturi)    
    parcare (Vineri, 25 ianuarie 2013, 21:35)

    xox [utilizator]

    Cele doua parcari de la univerisitate sunt administrate de aceeasi firma particulara.

    Intotdeauna parcarea gratuita este cea mai cautata. Ca sa dai 2 lei pe o ora de parcare e mai bine sa o lasi pe trotuar, sunt atat de multe probleme cand scoti bani din buzunar...
  • -2 (8 voturi)    
    veșnica problemă (Vineri, 25 ianuarie 2013, 22:14)

    garmin [utilizator]

    Muieți îs posmagii?
  • +5 (5 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 0:16)

    Avion [utilizator]

    De cand am observat problemele, de fiecare data cand intru acolo, opresc masina fix in capatul rampei la coborare si ridic usor piciorul de pe frana. Tot atinge. Nici in ruptul capului nu vor sa-si recunoasca greseala.

    Ar mai fi de discutat si cu tarifele. Abureala cu 1 leu/ora seara si in weekend a fost pur electorala. N-a functionat niciodata. DIn momentul in care au oprit toate gratuitatile, a fost constant tarif de 2.5/ora.

    Accesul in parcare s-ar fi putut face direct prin rond si de pe Doamnei, cu iesire in Academiei, sau acces din capete cu iesire pe Doamnei, cum era in planurile originale... dar cum planurile nu se respecta niciodata...
    • +1 (1 vot)    
      ... (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 13:20)

      ApH [utilizator] i-a raspuns lui Avion

      Pretul e ultima problema. In Londra, ca sa parchezi in centru te costa 5 sterline/30 min. Adica de vreo... 20 de ori mai mult! Basca taxa de centru! Si tot e greu sa gasesti un loc. Taxele-s de vreo 10 ori mai mari, salariile numai de vreo 5. Asa te gandesti de cateva ori sa mai lasi masina acasa, mai ales cand ai metrou fix acolo, night buses, etc...
  • +3 (3 voturi)    
    park&ride (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 11:01)

    dr_bear [utilizator]

    In momentul in care zona aceea s-a dezvoltat (pentru ca nu a fost proiectata) nu stia nimeni ca vor umbla 2 milioane de masini in Bucuresti.
    Este BINE ca s-au facut aceste parcari ,asa dificile cum sunt, si este BINE ca ai unde parca intr-un cadru cat de cat civilizat.
    Tariful de 2.5 lei/ora incurajeaza mersul cu transportul in comun daca vrei sa o freci prin centru, daca ai treaba o ora, e ok, e decent. Taxiul din Universitate pana in Aviatiei de exemplu, dupa ora 24.00 cand nu mai circula metroul e 12 lei. Mi se pare eficient si convenabil sa nu vii cu masina, sa nu o tii in parcare 5 ore si sa dai aceeasi suma,
    Defecte putea sa aiba oricum. Acolo e o zona dificila, istorica, cu multe utilitati in subteran, cu o statie mare de metrou, tuneluri ,fundatii si naiba mai stie cate. S-a facut parcarea, asa cum s-a putut.Eu o folosesc exclusiv pe aceasta cand vin in zona! dar caut sa vin cat mai rar :)

    De ce nu se fac insa si parcari Park&ride? ieftine, cu abonamente de 200 lei/luna la capatul statiilor de metrou pentru zonele suburbane?!
    Pentru un corporatist care lucreaza in Pipera dar vrea sa stea la casa, o casa in comuna Berceni si un park&ride la aparatorii patriei l-ar ajuta sa fie la job in 30-40 de minute!...
    Sau o parcare park&ride la aeroportul Baneasa, la capatul tramvaiului 5 cand se va termina constructia liniei. De ce sa faca naveta cei care o fac integral cu masina?
  • +1 (1 vot)    
    CA DE OBICEI NESIMȚIREA (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 13:35)

    pointless man [utilizator]

    celor de sus (proiectanții, executanții și toți cei ce girează toată povestea) „pușcă” cu (că-cu) cea a celor de jos - adică șoferii. Ce înseamnă asta ? Că orice „mulțime” („popor” la urma urmelor)
    • +1 (1 vot)    
      COMPLETARE: (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 14:37)

      pointless man [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      „are ceea ce merită pe termen (nu) foarte lung”.

      Nu știu ce am apăsat, dar primul comentariu a intrat înainte de a-l termina. Mea culpa !
  • +1 (1 vot)    
    mi imi pare o parcare.. (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 15:07)

    akillies [utilizator]

    .....foarte ok pentru Romania... Am observat ca s-au facut locuri de parcare si pentru smart-uri (dar sunt ocupate de limuzine(bmw, audi si mercedes). Exista niste senzori care se inrosesc cand au masina parcata sub ei. Rampele de coborare la urmatoarele nivele sunt putin cam abrupte si cam incomode, dar te descurci pe ele.. rampele de la intrare si iesire sunt ok. Sm gasit un singur automat de plata pana acum(si e singurul mare repros pe care il pot face).
  • +1 (1 vot)    
    Am 'gasit' solutia !!! (Sâmbătă, 26 ianuarie 2013, 19:02)

    Cadillac [utilizator]

    1 Cu biciu' la coor, construim Casa Poporului....

    2 Cu 'democratie', nu putem face nici macar un cotet de ciini ca lumea.................deci, NU 'functioneaza'

    3 Inapoi la punctu' UNU!
  • 0 (0 voturi)    
    Pret weekend (Duminică, 27 ianuarie 2013, 9:10)

    AAAAAAAAAAAAAA [utilizator]

    Se spunea ca in weekend ora de parcare va fi un 1 leu. Se pare ca "au uitat" sa implementeze pretul asta in weekend. Asa ca ramane tot 2,50 lei ca in cursul saptamanii.

    Eu unul prefer sa parchez mai departe decat sa dau 7,5 RON pentru 3 ore . La 3 lei era altceva, dar oricum ies sa ma plimb deci nu ma deranjeaza cativa zeci de metri in plus.

    Asta daca se intreaba cineva de ce in weekend e parcarea goala.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by