Dezbatere HotNews.ro

​VIDEO FOTO Sindromul parcarii "unde vrea muschiu' meu". Mii de masini parcheaza ilegal in centrul Capitalei, in timp ce marile parcari sunt pe jumatate goale

Joi, 6 decembrie 2012, 18:10 Actualitate | Administratie Locala


Primaria Capitalei a anuntat ca in primavara vor incepe lucrarile la alte doua parcari subetarane in zona centrala - una sub strada Edgar Quinet, alta sub Piata Walter Maracineanu, langa parcul Cismigiu. La aproape trei saptamani de la inaugurare, parcarea de sub Piata Universitatii, unde s-au investit zece milioane de euro, este pe jumatate goala. Alte trei parcari din zona centrala - parcarea de la Intercontinental, cea de la magazinul Cocor si cea de la Unirea -  unde s-au ingropat alte zeci de milioane de euro, sunt in aceeasi situatie. Intre timp, desi aceste parcari ar fi trebuit sa curete strazile de masini, soferii parcheaza  in continuare pe trotuare si in pietele publice, o plimbare prin centrul orasului fiind o adevarata provocare. Autoritatile, cel putin pana acum, sunt ingaduitoare cu soferii nedisciplinati. Mai mult, chiar angajatii institutiilor care ar trebui sa vegheze la respectarea acestor reguli, parcheaza pe trotuar si in alte locuri nepermise.



In centru Capitalei sunt patru parcari mari: parcarea subterana de la Universitate, parcarea de la Intercontinental, parcarea de la magazinul Cocor si cea de la Unirea. In total, insumeaza aproximativ 2.500 locuri de parcare: 425 parcarea de la Universitate, 900 locuri cea de la Intercontinental, 200 cea de la Cocor si 1000 parcarea de la magaziunul Unirea.

Parcarea de la Intercontinental a fost construita inainte de 1990, cea de la Unirea in 2005, cea de magazinul Cocor in 2011, iar cea de la Universitate in 2012, fiind inaugurata in urma cu trei saptamani. Parcarea de la Cocor a fost construita de un investitor privat, iar cele de la Unirii si Universitate in parteneriat public-privat, valoarea investitiei fiind de circa 10 milioane de euro pentru fiecare. Tariful de parcare pe ora, in cele patru locatii, variaza intre 2 si 3 lei/ora, persoanele interesate avand posibilitatea sa achizitioneze si abonamente lunare.

Reporterii HotNews.ro au fost miercuri, in ajun de Mos Nicoae, in toate cele patru parcari din centrul Capitalei. Desi a fost o zi aglomerata, pe langa traficul obisnuit, bucurestenii iesind si la cumparaturi pentru sarbatorile de iarna, aproximativ jumatate dintre locurile de parcare erau neocupate.

Parcarea subterana de la Universitate

  • a fost inaugurata pe 15 noiembrie 2012;
  • are 425 de locuri de parcare dispuse pe trei niveluri in subteran;
  • accesul in parcare se face din: str. Acedemiei, str. Toma Caragiu;
  • taxa de parcare: 2,5 lei pe ora in cursul saptamanii pana la ora 20.00. 1 leu/ora noaptea si in weekend. Pretul abonamentelor variza intre 150 si 500 lei/ luna, in functie de perioada pe care sunt facute;
  • marti dimineata, cand acccesul in parcare se facea inca gratuit,  la ora 11.00, 286 de locuri de parcare erau libere;
  • miercuri dimineata, in prima zi in care s-a perceput taxa de parcare (primele doua ore fiind gratuit) la ora 11.00, aproximativ 200 de locuri de parcare erau libere, iar ora 15.30 - 217 locuri erau neocupate;
  • parcarea a fost realizata in parteneriat privat de Primaria Capitalei si firma Interparking, valoarea investitiei ridicandu-se la circa 10 milioane euro;


FOTO: Locuri libere in Parcarea de la Universitate

Parcarea supraterana de la Cocor
  • a fost deschisa in 2011;
  • are 200 de locuri dispuse pe 7 niveluri;
  • accesul in parcare se face din: Str. Baratiei din Bd. Corneliu Coposu, Str. Baia de Fier din Str. Sf. Vineri si Str. Patriei din Bd. Corneliu Coposu;
  • taxa de parcare este de 2lei/ora, iar costul abonamentelor lunare variaza intre 42-55 euro plus TVA, in functie de perioada pe care este facut;
  • miercuri, in jurul orei 15.00, din cele 200 de locuri de parcare, 132 erau goale;
  • a fost construita de proprietarii magazinului Cocor;

Parcarea supraterana de la Unirii
  • a fost deschisa in 2005;
  • are 1000 locuri de parcare dispuse pe 6 nivele;
  • accesul in parcare se face din str. Manulari;
  • taxa de parcare este de 3 lei/ora, iar costul abonamentelor lunare variaza intre 30 si 90 euro plus TVA.
  • miercuri, in jurul orei 15.00, din cele 6 nivele de parcare, doar primul era complet ocupat, restul fiind aproape goale;
  • a fost construita in parteneriat public-privat de Primaria Sectorului 3 si firma Nova Trade;

Parcaj subteran Intercontinental
  • a fost deschis inainte de 1990;
  • are aproximativ 900 locuri de parcare. Dintre acestea, aproximativ 150 sunt destinate parcarii cu plata pe ora, iar restul parcarii in regim abonament;
  • accesul in parcare se face din: str Ion Campineanu la intersectia cu bd. N. Balcescu, str. Tudor Arghezi, rondul din fata intrarii in Hotelul Intercontinental;
  • taxa de acces in parcare este de 2,5 lei pe ora, iar abonamente lunare costa intre 290 si 420 lei;
  • miercuri, in jurul orei 16.00, circa jumatate dintre locurile de parcare destinate platii cu ora erau goale.

Nebunia masinilor parcate in piete, pe stradute si trotuare

Desi cele patru mari parcari din centrul orasului erau pe jumatate goale, deci soferii ar fi avut unde parca fara probleme, masinile sunt lasate in continuare pe trotuar. Acolo nu se plateste taxa de parcare, iar politia este iertatoare cu soferii care nu respecta legea si parcheaza in mod nesimtit.

Cu toate ca primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a promis ca o data cu inaugurarea parcarii subterane de la Universitate, conducatorii auto nu vor mai putea lasa masina pe stradutele din jurul parcarii si mai ales pe trotuar, acestia urmand sa fie amendati sau sa li se ridice masina, masinile troneaza in continuare pe trotuar.

Masinile eliberate de pe Str. Academiei si Doamnei, parcate mai nou in Piata Tricolorului din fata Cercului Militar

"Strazile vor fi eliberate de masini. Masinile parcate ilegal, la suprafata, vor fi ridicate. Trebuie sa ne diciplinam si noi. Nu putem sa parcam oriunde, pe trotuar.  Vom desfiinta parcarile stradale de pe strazile din jur. Am inceput refacerea trotuarelor, am pus bolarzi, vom pastra cateva locuri de parcare in fata la ambasada Cehiei, dar atat. Strazile din spatele parcarii vor de veni pietonale, aria pietei va fi pietonala, str.Ghica, str. Toma Caragiu", declara Sorin Oprescu.
 
Reporterii HotNews.ro au descoperit pe teren urmatoarea situatie:

- miercuri dimineata - ora 10:50: pe bulevardul Regina Elisabeta sunt parcate masini de o parte si de alta a strazii, pe trotuare. Din loc in loc, autovehiculele stationeaza pe avarie chiar pe prima banda, destinata exclusiv autobuzelor.





Piata Tricolorului din fata Cercului Militar National a devenit o adevarata parcare. In fata CCA, in lateral si peste drum - peste tot masini parcate.








- miercuri dimineata - ora 11.05: vizavi de hotelul Intercontinental, aproape de Piata 1 decembrie 1989, intr-o zona proaspat refacuta si pavata, snt parcate zeci de masini. Desi langa ele este rampa de acces in parcarea subterana de la Inter, cu aproape 900 de locuri de parcare, multi soferi parcheaza in fata magazinelor si a restaurantului de la suprafata. Langa intrarea in parcare, pe strada Ion Campineanu, la intersectia cu bld. N. Balcescu, masinile sunt parcate de-o parte si de alta a strazii desi semnele din zona arata clar ca oprirea si stationarea este interzisa. Traficul pe strada Campineanu se desfasoara pe un singur fir.






- miercuri dimineata - ora 11:15: pe bd I.C. Bratianu, de ambele parti, masinile sunt parcate pe trotuar, iar spatiul lasat liber pentru pietoni este extrem de ingust. Situatia este aceeasi de la Piata Universitatii pana la Piata Unirii si la fel si pe trotuarul din fata Hanului lui Manuc.




FOTO: Masini pe trotuarul din fata Hanului lui Manuc

- miercuri dimineata - ora 11:25: langa parcarea de la Unirii, in spatele complexului comercial, sunt zeci de masini parcate, inghesuite una langa alta, urcate peste borduri si trotuare. La fel si in jurul magazinului si parcarii de la Cocor, unde indiferent de cati stalpisori sunt pusi pe amrginea trotuarului, zeci de masini stau parcate ilegal, chiar sub semnele de "oprirea interzisa" si indicatoarele catre parcarile de la Cocor si Universitate.



- miercuri dimineata - ora 11:35: pe strada Ion Ghica (langa Biserica Rusa), chiar pe unde se intra in parcarea subterana de la Universitate, sunt parcate masini pe trei randuri, iar circulatia se desfasoara cu greu, pe un singur fir. Chiar in dreptul intrarii in parcare, la momentul cand reporterii HotNews.ro erau in zona, doua masini erau parcate si puse pe avarie si obstructionau accesul la parking.

Pe Strada Doamnei, inainte de BNR si dupa BNR, masinile parcheaza chiar si in doua randuri.







FOTO: Masini parcate pe mai multe randuri, in spatele Muzeului de Istorie a Mun. Bucuresti

Singurerele strazi care s-au eliberat de masini dupa inaugurarea parcarii subterane de la Universitate sunt: strada Academiei, de la intersectia cu strada Doamnei pana la intersectia cu  bd Regina Elisabeta  si str. Doamnei in dreptul BNR. Chiar si aici insa gasesti din cand in cand cate o masina pe avarie. Mai mult, interesant este ca, imediat dupa ce municipalitatea a interzis parcarea pe cele doua stradute masinile au inceput sa parcheze pe spatiul public din fata Cercului Militar National.


FOTO: Strada Academiei, curatata de masini parcate ilegal



FOTO: Strada Academiei, colt cu str. Doamnei

Primaria Capitalei: In ultimele trei saptamani am amendat 27 de soferi

Reprezentantii Primariei  Capitalei au declarat pentru HotNews.ro ca in ultimele trei saptamani a amendat 27 de soferi care au parcat neregulamentar, valoarea contraventiilor ridicandu-se la 4.380 lei, si a dat 292 de avertismente. Referitor la gradul de ocupare al parcarii, reprezentantii instituriei spun ca zilnic, in parcarea subterana de la Universitate parcheaza aproximativ 1.000-1.200 de masini, iar miercuri, au cifra a crescut la 1.900. Nu ne-au fost furnizate date cu privire la procentul mediu de ocupare al parcarii subterane.

HotNews.ro a vrut sa ia legatura si cu reprezentantii firmei Interparking, partenerul Primariei Capitalei, care a investit zece milioane de euro pentru construirea acestei parcari, pentru a comenta aceasta situatie, dar reprezentantii municipalitatii au declarat ca acestia nu doresc sa dea declaratii pe acest subiect.
HotNews.ro a scris saptamana trecuta despre masinile parcate pe strazile pietonale din Centrul Istoric al Capitalei. Razvan Popa, purtatorul de cuvant al Politiei Locale Bucuresti a declarat atunci ca institutia pe care o reprezinta da amenzi si averismente soferilor indisciplinati, dar ca lipsa de educatie si amenzile prea mici isi spun cuvantul:

"Eu cred ca o marire substantiala a sanctiunii, o sanctiune speciala si in cuantum mai mare ar ajuta ca pe viitor lucrurile acestea sa nu se mai intample. Asta inseamna si un cadru legislativ nou. O decizie prin care sa sanctionezi pe acele persoane care forteaza si nu vor decat sa ajunga cu masina in buricul centrului istoric.  Acum noi mergem pe tot felul de normative, pe parcarea interzisa, accesul interzis. Sume care variaza - in jur de 200 de lei, deci vorbim de sume relativ mici. Exista, inca din nefericire, oameni care spun "Ba, da-mi trei amenzi. Nu-mi da una, da-mi trei si lasa-ma sa intru". Dar una e sa-i dai 5 lei amenda, si alta e sa-i dai 500 de lei", a declarat acesta.

"O alta cauza este lipsa de educatie. Este neplacut sa stai vara la o masa, la terasa,  si sa treaca pe langa tine duba care da damfuri de motorina. Aluia din duba nu ii pasa, nu-l intereseaza. El vrea sa o ia pe strada aia, la ora aia, pe unde vrea el sa mearga. El stie ca programul e intre 6 si 8 si ca atunci poate intra fara nici o problema. De ce risca? Eu personal nu-mi dau seama. Cred, totusi, ca tine de aceasta lipsa de educatie", mai spune Razvan Popa.
  • HotNews.ro isi invita cititorii la o dezbatere: Ce parere aveti despre soferii care parcheaza pe trotuar? Cum ar trebui sanctionati? Credeti ca Politia si celelalte autoritati se implica suficient? Asteptam comentariile d-voastra!


Citeste mai multe despre   
















26459 vizualizari

  • +58 (58 voturi)    
    simplu (Joi, 6 decembrie 2012, 18:23)

    MirceaA [utilizator]

    pentru ca li se permite. Daca ar primi fiecare, in fiecare zi, o amenda de 100 lei pe parbriz, nu ar mai fi asa.
    • +37 (39 voturi)    
      simplu (Joi, 6 decembrie 2012, 18:41)

      a-z [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

      Cred ca r fi mai simplu cu amenzi ca in US, gen 500 lei pentru parcarile "muschiul meu".

      Acestea fiind zise, totul arata deplorabila lipsa de autoritate si vacumuul in aplicarea ei caci primarii au alte prioritati iar politia este prea obosita...
      • -8 (18 voturi)    
        solutia (Joi, 6 decembrie 2012, 22:24)

        xjack [utilizator] i-a raspuns lui a-z

        Cativa vigilantes care sa zgarie cu cheia masinile parcate aiurea cred ca ar rezolva rapid problema.
        • +6 (8 voturi)    
          mie acesti ,,vigilantes'' mi-au zgariat (Vineri, 7 decembrie 2012, 10:23)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui xjack

          ilegal si aiurea masina, mai ales cand eram parcat legal. Erau locuri luate cu japca, si eu am parcat acolo, refuzand sa le dau ,,tainul''.
          Nu e nici o placere sa iti zgarie cineva masina...prefer sa imi dea amenda 100 RON decat sa mi-o zgarie.
      • +9 (9 voturi)    
        Simplu intr-adevar! (Vineri, 7 decembrie 2012, 11:15)

        JJ_Kent [utilizator] i-a raspuns lui a-z

        Dar nu inasprirea legilor prin cresterea amenzilor e solutia. Legile si amenzile sunt ok asa cum sunt, daca ar fi aplicate la fel si, mai ales, pentru toti. Da-i gibonului amenda care e cat e si 2 puncte de cate ori il prinzi. Suma de bani nu i s-o parea mare, dar punctele se aduna. 2 pct azi, 2 pct maine si, in cele din urma, il transforma in pasager! :)
        Sa se plimbe Garcea pe stradute, ma ales ca sunt cunoscute strazile cu "probleme", cu o tableta cu internet - pentru introducerea rapida a amenzii in sistem - si o mini imprimanta portabila - pentru scoaterea unui PV pe care doar îl semnează şi... gata! 3-4 ture pe zi si amendati toti, de la Dacia Lastun la Bugatti Veyron si doar din amenzile pe care le dă în 1-2 zile isi "face" salariul, pentru restul zilelor, sunt bani de... investitii! :)
        Citeam mai jos ca sistemul asta de incasari ar fi bun doar 2-3 luni... Tocmai asta e si ideea! 2-3 luni dupa aceea strazile se elibereaza si parcarile se aglomerează. De aici cresc incasarilor lor si, teoretic si implicit, si incasarile municipalitatilor de care apartin.
    • +29 (31 voturi)    
      Dar bunul simț? (Joi, 6 decembrie 2012, 20:35)

      Adrian Calin [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

      Ce-mi place mie că toți sunt "consternați" de cum se parchează mașinile dar exact ăștia care sunt "consternați" parchează aiurea. Eu sunt unul din "certăreții" care se iau de cei care parchează aiurea și m-am certat cu: țigani, oameni cu costum, femei cu coc, femei fără coc, tipi în tricou, părinți care au o treabă scurtă la grădiniță, bărbați cu mușchi, bărbați fără mușchi, etc. Îi recunoașteți? Sunt românii care sunt indignați dar doar pe net. Orașul este murdar, blocurile arată deplorabil, lifturile din blocuri sunt niște dărăpănături, în fața porților și în zonele din fața blocurilor sunt bălării și mizerie. Oricine face asta doar noi nu, cei care comentăm aici. Încercați un exercițiu de sinceritate și gândiți-vă de câte ori ați parcat așa și o să aveți o surpriză neplăcută în ceea ce vă privește că așa, plusuri văd că dați celor care sunt acizi.
      • -23 (31 voturi)    
        Specula (Joi, 6 decembrie 2012, 21:56)

        Vasile375 [utilizator] i-a raspuns lui Adrian Calin

        Pai cat v-au platit ca sa scrieti un asemenea articol? In loc sa scrieti ca pretul parcarii este aberant pentru Romania 1$/ora astfel ca un om care sta 8 ore la serviciu+benzina ar trebui sa cheltui vreo 50 de lei pe zi dupa mintea voastra creata. Pai mai bine vine cu taxiul si pleaca cu taxiul de la serviciu ca tot atat il costa! Deci problema este pretul mult prea mare al parcarii in raport cu situatia din Romania, deci intr-un cuvant specula facuta de proprietarii parcarilor! Ar fi bine ca presa din Romania sa fie libera, dar nu a fost niciodata!!!
        • +21 (21 voturi)    
          cu RATB (Vineri, 7 decembrie 2012, 1:31)

          Psycon [utilizator] i-a raspuns lui Vasile375

          Au deschis spre centru si o linie de autobuz pentru cei care nu-si mai permit taxiul.
          • +3 (3 voturi)    
            Ai dreptate dar .... (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 7:24)

            MariusNi [anonim] i-a raspuns lui Psycon

            Ce-ar fi fost daca Oprescu ar fi investit in transportul in comun si mai putin in pasaje, parcari care oricum nu vor rezolva niciodata problema traficului ba chiar o exacerbeaza. Niciodata nu o sa ai parcari cat ai avea nevoie pentru toata lumea si nici pasaje peste tot unde e nevoie sa eviti o intersectie aglomerata. Dar Oprescu gandeste ca un comunist sadea. In Bucuresti transportul in comun e catastrofal. La orele de varf aglomeratia e infernala in autobuze,troleibuze,metrou. Foarte multe strazi nu sunt acoperite de reteaua de mijloace de transport iar pe cele care exista in multe cazuri stai 20-30 minute sa vina un autobuz. In plus de asta nu exista sincronizare de timp, vin aiurea cate 2-3 si apoi nimic. Sa nu mai vorbim de lipsa benzilor speciale si astfel ajungi sa faci o ora pana la servici datorita aglomeratiei. Ca sa nu mai vorbesc de curatenia din mijloacele de transport. E o varza totala in acest sistem dar Primaria prefera sa investeasca in stadioane,pasaje si parcari pentru ca astea dau bine la populatie. Dar si oamenii sunt ignoranti. Daca mergi cu autobuzul in aceste conditii, de ce l-ai vota pe Oprescu ? Costurile imbunatatirii sistemului de transport sunt mult mai mici decat investitia in pasaje si parcari. Ar fi relativ simplu de realizat un sistem integrat metrou-ratb cu sincronizari intre linii astfel incat sa stii ca atunci cand ajungi intr-o statie de unde iei alt autobuz acesta va veni in 2-3 minute. In plus cand cei cu masini personale vor vedea ca pot ajunge mai repede si mai ieftin cu autobuzul la servici decat cu masina personala, vor renunta fara sa fie obligati prin buviente sau alte tampenii. Dar cine sa gandeasca asa ceva si de ce ? E ineficient pentru primar un astfel de sistem, nu ii asigura vizibilitate.
        • +11 (11 voturi)    
          nu este exagerat... (Vineri, 7 decembrie 2012, 10:08)

          megabyte [utilizator] i-a raspuns lui Vasile375

          Nu este obligatoriu sa te duci cu masina la munca... acest lucru este un moft, nu o necesitate pentru majoritatea! In plus, tariful orar nu este mare deloc, spun asta pentru ca in Viena tariful este de 1 EUR/30 min (http://www.wien.info/ro/travel-info/to-and-around/parking), deci 2 EUR/ora, adica de aproape 4 ori pretul din Buc!

          Oricum marea mea problema este cu cei care: fac parcare dubla pe o strada cu 1 banda pe sens, si dupa ce trec de ei la max 20m vad 2-3 locuri libere, dar ei trebuiau sa opreasca chiar in fata magazinului... sau cei care asteapta pe cineva chiar in gura metroului (Parc Bazilescu) tot pe o strada cu o singura banda pe sens cand la maxim 50m se gasesc destule locuri de parcare! Aaaa si sa nu ii uit pe cei care opresc pe trecerea de pietoni sau chiar inaintea acesteia!
        • +6 (8 voturi)    
          . (Vineri, 7 decembrie 2012, 10:18)

          AdiSun [utilizator] i-a raspuns lui Vasile375

          Ia uite aici o idee nebuneasca: lasa-ti masina acasa si ia transportul in comun. Nu toata lumea trebuie sa vina cu masina la servici si nu toata lumea trebuie sa parceheze in centru.
          Deal with it.
        • +4 (4 voturi)    
          Specula (Vineri, 7 decembrie 2012, 12:41)

          Adi_ro [utilizator] i-a raspuns lui Vasile375

          Pana si in centrul Kiev-ului costa 10 grivne/ora, adica echivalentul la 1 euro, asta ca sa mai zica cineva ca mai sunt tari in care e gratis parcarea in centru.
          La o adica, nu prea mai vezi nicaieri prin Vest sa vina cetateanul pana in centru IN FIECARE ZI CU MASINA. Majoritatea isi lasa masina la gura de metrou la periferie, de acolo ia metroul.
          Eu unul ma bucur sa stiu ca am parcari subterana in centrul vechi. Pentru 10 lei pe seara, sau cat ma costa, las masina acolo fara sa ma invart pe toate strazile sau caut un colt de loc. 10 lei e echivalentul a unei beri sau jumatate de shaorma, asa ca nu-i mare scofala. Oricum merg cu metroul sau cu taxiul, dar, ca idee.

          La fel, daca lucrezi in centru, ai optiunea de a plati 4-500 de lei pe luna. Cum multi si-au permis sa dea peste 1000-1500 de lei pe luna pentru jeep-ul luat in leasing, cand puteau opta pentru Logan, nu e mare cheltuiala sa mai dai 500.


          Per total, vina nu e a soferilor (daca se poate, de ce nu?), ci a politiei careia se pare ca ii este rusine sa pozeze si sa emita amenzi pentru toate masinile parcate neregulamentar si sa le expedieze prin posta proprietarilor.
          • -3 (3 voturi)    
            mestere ady (Vineri, 7 decembrie 2012, 23:14)

            Vasile375 [utilizator] i-a raspuns lui Adi_ro

            Pai mestere Adi, probabil lucrezi la Hotnews. Eu zic sa iti cumperi masina, iti iei un loc de parcare in fata blocului si o tii acolo toata ziua si o admiri dimineata inainte de a pleca la serviciu si apoi seara dupa ce te intorci !
        • 0 (0 voturi)    
          Da, asa e! (Joi, 24 ianuarie 2013, 16:41)

          cipanu [utilizator] i-a raspuns lui Vasile375

          E mult prea scump pentru Romania, da poate ca nimeni nu spune sa te duci la masina la serviciu, dar sa vad care dintre cei care au comentat - intr o zi oricare ...sa stea 10 ore in oras si sa plateasca 30 de lei! E absurd!
      • +2 (2 voturi)    
        solutia (Vineri, 7 decembrie 2012, 10:13)

        mano74 [utilizator] i-a raspuns lui Adrian Calin

        Pari foarte bine intentionat, dar subiectul dezbaterii era altul, iar consternatii de care spui, erau mai aproape de subiect decat tine. Sau propunerea ta era sa ne certam cu dame cu coc ca sa rezolvam problema!? Si mie imi venea sa ma urc pur si simplu pe capota masinilor care blocau trotuarul, dar nu cred ca rezolvam mare lucru. Merg si cu masina si cu bicicleta si pe jos si am facut exercitiul tau de sinceritate si n-am avut nicio surpriza. E adevarat, ca incerc cat pot de mult sa ma ghidez dupa zicala "ce tie nu-ti place, altuia nu-i face". Altfel, daca nu exista bun simt si educatie, singura solutie este de a-i "educa" fortat si accelerat. Amenzi mari si repetate, parerea mea!
    • +24 (24 voturi)    
      27 de amenzi in 3 saptamani! (Vineri, 7 decembrie 2012, 1:02)

      BenHur [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

      Evident ca li se permite marlanilor sa parcheze, din moment ce au fost date doar 27 de amenzi in 3 saptamani! De ce 27 de amenzi si 292 de avertismente, si nu invers?!
      27 de amenzi se pot da numai pe Ghica sau numai pe Academiei, in doar 2-3 ore, domnilor! Aceeasi situatie pe Mosilor, Beller si nu numai.
      In fiecare colt de intersectie din oras sunt cate 2-3-4 taxiuri, FIX pe trecerile de pietoni, pe prima, eventual si pe a doua banda (caci au de vorbit baietii, deci trag masinile in paralel!).
      Nerezumandu-ne doar la stationarea si la parcarea masinilor, Politia Rutiera este sublima dar lipseste cu desavarsire din Bucuresti! Fiecare face ce vrea la volan.
      Daca ar sta cate o masina de politie in serile de weekend la fiecare club de fite, ar ridica mii de carnete de conducere si ar aplica amenzi de milioane de lei numai de la cei care se suie bauti la volan!
      Am ajuns sa fim claxonati si injurati de badarani aflati la volanul masinilor din spatele nostru, pentru ca avem "tupeul" sa oprim la trecerile de pietoni sau la semafoarele pe galben "spre rosu".
      Sotia mea a fost aproape sa fie batuta de un nenorocit cu lant lat de aur la gat, care venea pe interzis (pe o strada cu sens unic), pentru ca nu s-a dat la o parte cu masina, ca sa treaca cercopitecul cu al sau Q7!
      Solutia este una singura, dupa parerea mea! Amenzi ridicol de mari + Politie eficienta, in actiune, zi de zi, cel putin 2-3 ani de zile. Cu "va rugam frumos" nu rezolvam nimic!
    • +3 (3 voturi)    
      Lipsa de educatie, (Vineri, 7 decembrie 2012, 8:08)

      arakis [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

      obrazul gros ai aroganta sunt de vina!Cred ca amenzile si ridicarea masinilor sunt singurele solutii pe care Sorin Oprescu le are la indemana.
    • +1 (1 vot)    
      Si in plus (Vineri, 7 decembrie 2012, 13:55)

      Ioanas [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

      Cu masina ridicata, dusa la pastrat si platit taxa ca s-o recuperezi.
  • +37 (37 voturi)    
    Am anticipat bine (Joi, 6 decembrie 2012, 18:25)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Acum cateva zile, cand s-a anuntat ca se introduce plata, anticipam ca parcarea minune a lui Oprescu se va goli. Din pacate, am avut dreptate...

    Deviza romanului cu masina: banii mei sunt pentru benzina, nu pentru parcare.
  • +30 (34 voturi)    
    La intamplare (Joi, 6 decembrie 2012, 18:26)

    Remulus si Rromus [utilizator]

    Cum soferii parcheaza la intamplare, eu unul daca as avea autoritatea, le-as lua frumos masinile pe sus si le-as duce intr-o parcare pe un loc liber, la intamplare. Adica la fel cum isi parcheaza masina. Le-as pune la dispozitie un numar de telefon unde sa sune si sa li se spuna: "masina Dvs este intr-una dintre parcari, mergeti si luati-o". Ati inteles bine: nu le-as spune in ce parcare si pe ce loc. Asa cum fac pietonii slalom printre masini sa faca si soferii slalom prin parcari sa isi gaseasca masina. Iar in timpul asta taxa de parcare merge. Caratul masinii in parcare l-as face chiar gratuit, intrucat soferul va pierde frumusel timp cu cautatul masinii.
    • +17 (17 voturi)    
      OUG 195 din 2002 actualizata (Joi, 6 decembrie 2012, 19:51)

      Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

      ART. 64
      (1) Politia rutiera poate dispune ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar pe partea carosabila. Ridicarea si depozitarea vehiculelor in locuri special amenajate se realizeaza de catre administratiile publice locale sau de catre administratorul drumului public, dupa caz.
      (2) Contravaloarea cheltuielilor pentru ridicarea, transportul si depozitarea vehiculului stationat neregulamentar se suporta de catre detinatorul acestuia.
      (3) Ridicarea vehiculelor dispusa de politia rutiera in conditiile prevazute la alin. (1) se realizeaza potrivit procedurii stabilite prin regulament.
      • +2 (2 voturi)    
        re (Vineri, 7 decembrie 2012, 11:29)

        Aquariuss [utilizator] i-a raspuns lui Cheie primara

        Totusi cred ca in textul de lege e o lacuna pentru ca de multe ori am citit in ziar sau vazut la tv faptul ca in instanta administratiile pierd cind aplica o astfel de masura ! Chiar sunt curios ce pretext au gasit pentru a sfida si legea si bunul simt intrucit dupa cum stim in strainatate chiar nu se glumeste cu parcarea.In citeva minute dupa ce esti intr-o situatie de ilegalitate se aplica fara discutie legea ! Ca sa nu mai vorbim de veniturile importante pe care le realizeaza o primarie din taxa pe parcare !
  • +22 (24 voturi)    
    Eu astept reactia Politiei rutiere (Joi, 6 decembrie 2012, 18:40)

    bigbrother [utilizator]

    Sper sa se sesizeze din oficiu si sa inceapa sa dea amenzi.
    • +21 (21 voturi)    
      să nu-ți ții respirația pînă atunci... (Joi, 6 decembrie 2012, 19:23)

      Asgardi Metrovich [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      au avut la dispoziție ani de zile ca să se sesizeze, și kilometrii de mașini parcate sub semnele de parcare interzisă care să-i îmbie să scoată carnețelul de amenzi
    • +12 (12 voturi)    
      E ca si cum ai spune (Joi, 6 decembrie 2012, 20:13)

      OvidiuDiaconescu [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Sa se sesizeze din oficiu si sa ... inceapa sa functioneze cum ar trebui. (?!?!)
  • +18 (20 voturi)    
    Parcari (Joi, 6 decembrie 2012, 18:45)

    Paesano [utilizator]

    Auzi 27 de amenzi de parcare intr-o zi! Daca si-ar face treaba ar da lejer 27.000 pe zi. Si dupa o luna sa vezi minune.
    • +12 (12 voturi)    
      nici atât (Joi, 6 decembrie 2012, 22:16)

      MihaiMese [utilizator] i-a raspuns lui Paesano

      E chiar mai șocant de atât... scrie 27 de amenzi în 3 săptămâni, nu într-o zi.
  • +13 (15 voturi)    
    Platim politie degeaba (Joi, 6 decembrie 2012, 18:54)

    fane_grija [utilizator]

    Platim o gramada de politisti, comunitari si inca 50 de alte structuri care ar trebui sa vegheze ca legea sa fie respectata insa acestia nu fac nimic. Absolut nimic. Ii gasesti in birouri sau in masini. Eu nu am mai vazut un politist care sa dea o amenda de foarte mult timp.
    • +9 (9 voturi)    
      Ai grija ce-ti doresti :) (Joi, 6 decembrie 2012, 20:47)

      catalin72 [utilizator] i-a raspuns lui fane_grija

      Glumesc ,va impartasesc pe deplin dezamagirea ca o gramada de oameni platiti din banii nostrii nu fac nimic !
  • +13 (13 voturi)    
    Sunt 2 aspecte... (Joi, 6 decembrie 2012, 19:04)

    Gigi-Contra [utilizator]

    1. Cadrul legislativ foarte prost. Am putea dezvolta:
    1.1. Legile sunt prea blande
    1.2. Legile nu se respecta
    2. Neaplicarea legilor (chiar si a celor blande).
    2.1. Severitatea autoritatilor care trebuie sa aplice amenzile lasa de dorit...
    2.2. Urmarirea platilor amenzilor de catre institutiile in bugetul carora intra acestea, cu consecintele necesare in cazul neplatii...

    Este atat de simplu...incredibil de simplu...dar greu de aplicat. Asta fiindca incepand de la Primar nu se face treaba ca lumea. Ia sa aud primarul cum se ia de seful Politiei Locale sau care e responsabil de aplicarea legilor in felul urmator: "Dorele, nu ma intereseaza cum si cu cine, dar vreau sa vad parcarile din centru ocupate, iar pe drum sa nu mai prind o masina parcata aiurea. Daca nu, iti desfac contractul de munca...". Fiti sigur, ca de la sef in jos, nu mai misca unul...
    Apoi primarul, merge la serviciul financiar impreuna cu serviciul juridic si se ia de sefii de-acolo: "Nutzi, in 2 zile vreau sa am un raport exact cu toate amenzile aplicate in ultimul an, cu raportul incasarilor acestor amenzi etc. etc. Gica, de la juridic, vreau sa vad ca toate amenzile neplatite sunt executate silit...iti dau termen de..."
    Cum spuneam, este simplu: trebuie vointa pentru schimbare.
    Credeti ca intr-o firma isi permite patronul sa astepte pana unul ii plateste datoriile la sfantu' Asteapta...imediat sare la gatul datornicilor.
    Oare de ce institutiile statului nu reactioneaza la fel?
    • +7 (7 voturi)    
      Primarii... (Joi, 6 decembrie 2012, 20:21)

      OvidiuDiaconescu [utilizator] i-a raspuns lui Gigi-Contra

      De sector, in Bucuresti (si, din auzite, in alte orase-municipiu) sunt foarte ocupati acum cu 2 lucruri - reabilitari termice si campanie electorala. Articolul apare intr-un moment interesant, bine tintit, care amplifica putin continutul, insa din pacate neinspirat - totodata, din aceleasi ratiuni. Chestiunea va fi ignorata in favoarea ultimelor zbateri in campania electorala, pregatiri, sedinte cu tâlc, etc, etc.
      Subiectul, daca va de oricine amintit in zilele care urmeaza, va fi cel mult ca element de propaganda, uitat, asa cum ne-au obisnuit, la nici cateva zile dupa rezultatul final anuntat de BEC...

      Nu de idei bune ducem lipsa, ci de oameni care sa le puna in fapte.
  • +11 (13 voturi)    
    just for fun :) (Joi, 6 decembrie 2012, 19:07)

    Asgardi Metrovich [utilizator]

    vă mai amintiți sloganul din primăvară cu care a fost reales Oprescu?
    ”pentru că a demonstrat că se poate”
    și, să te ții, demonstrează în continuare...
    • -11 (15 voturi)    
      ce vina are oprescu (Joi, 6 decembrie 2012, 20:49)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Asgardi Metrovich

      ca romanii ""muschiu meu"" sunt cocalari?
      • +6 (8 voturi)    
        Are si el destula vina (Joi, 6 decembrie 2012, 23:27)

        Iulian_c [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        La ce buget are primaria , 10 milione e frectie , daca nu s-ar fura atat, adica puteau sa faca parcarea din fonduri proprii (adica ale noastre) , cost de max 1 leu pe ora si parcarea era plina . mai bine plina si bani de intretinere decat goala si sa plateasca primaria intretinerea .

        o solutie pt masinile parcate neregulamentar - jos numerele de inmatriculare - la recuperare- platesti taxa
        • +6 (8 voturi)    
          2.5 lei ora (Vineri, 7 decembrie 2012, 9:54)

          jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Iulian_c

          este o avere, nu? mai bine ne cocalarim decat sa dam 2.5 lei. vreti sa se creeze locuri de munca, dar pe banii altuia. va credeti capitalisti, dar vreti gratis. misto
          • -5 (7 voturi)    
            fals (Vineri, 7 decembrie 2012, 10:32)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

            Pt nivelul de venituri al romanilor, este mult 2.5 RON/h. Daca stai cam 9 ore la serviciu, platesti 22.5 RON/zi. Mmm...cam mult.
            Abonamentele lunare sunt de 440 RON/luna, nu toti isi permit. 440 RON inseamna o rata lunara la un credit de 5 000 EUR pe o perioada de 5 ani, asa ca multi prefera sa isi plateasca o rata la un credit decat sa plateasca o parcare.
            Plus ca, nu stiu cum se face, dar intrarile la toate parcarile mentionate mai sus sunt aiurea puse...ca e mai lejer sa parchezi pe trotuar.
            Cat despre pozele cu masinile de la Centrul Militar National, stati linistiti ca acolo parcheaza angajatii centrului, si nu oamenii obisnuiti.
            • +2 (4 voturi)    
              ba-i adevărat (Vineri, 7 decembrie 2012, 11:53)

              RN [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              Dacă nu-ți permiți 20 de lei pe zi sau 440 pe luna poate că n-ar trebui să ai mașină. Sau n-ar trebui să vrei s-o parchezi în buricul tîrgului. Mașina nu e un drept, e un privilegiu - trebuie să ți-l și permiți.
              Dacă toți ăia care vor să parcheze gratis ar veni cu autobuzul sau metroul ar circula și autobuzele mai bine. Toate astea sînt legate între ele - "nu merg cu autobuzul că vine din oră în oră". Păi ăla vine din oră în oră că e plin orașul de mașini! E un cerc vicios care trebuie întrerupt. Dar e greu să faci asta în orașul al cărui locuitori obișnuiesc să folosească mașina pe post de umbrelă...
            • +1 (1 vot)    
              facem abstractie de cei care lucreaza in zona (Vineri, 7 decembrie 2012, 16:33)

              jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              nu poti sa dai 2.5 lei x8 ore (minim) in fiecare zi ca sa parchezi....eu vorbesc de cei care ""au treaba"" prin zona
          • +3 (3 voturi)    
            de mentionat ca (Vineri, 7 decembrie 2012, 10:39)

            nahir [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

            nimic nu-i gratis.
            doar nu-ti inchipui ca fondurile primariilor sunt picate din cer?
            bugetele primariilor sunt facute in principal din banii nostri, aia pe care-i platesti ca impozit, printre altele.
            asa ca, ideea lui @Iulian_c este chiar foarte buna.
            de remarcat insa, este faptul ca majoritatea masinilor de care te impiedici prin centrul capitalei parcate "unde vrea muschii cocalarului" iti dau impresia unor tipi plini de bani, asa ca, 2-3 lei/h nu ar fi o suma atat de importanta pt. ei. da' ei sunt smecheri, nesimtiti, indolenti,..., etc., crezand ca banul gramada este echivalent cu cei 7 ani de-acasa (macar).
  • +18 (18 voturi)    
    Amenzi (Joi, 6 decembrie 2012, 19:09)

    HP [utilizator]

    In tarile civilizate ti se ridica masina direct, fara amenzi. Amenzile sunt pentru cei care parcheaza in locurile special prevazute si nu platesc la aparat sau le expira biletul de parcare.

    Deci solutia ar trebui sa fie ridicatul masinilor, iar ca sa o recuperezi de la depozit sa iti ceara 100-200 de lei.

    Ne batem cu pumnul in piept ca votam cu ARD sau cu USL. Sunt 10 comentarii la articolul asta.

    Se vede clar cat ii doare pe romani de valorile civilizatiei.
    • +9 (9 voturi)    
      Avem cadrul legislativ (Joi, 6 decembrie 2012, 20:25)

      OvidiuDiaconescu [utilizator] i-a raspuns lui HP

      exact pentru ce spui tu. Pasajele dintr-o OUG, citate de un comentator mai sus, expun clar si explicit competenta politiei rutiere in materie de. Nu asta e problema. Deci solutia exista.... pe hartie. Cum am mai spus, nu de idei avem nevoie, ci de oameni care sa le puna in fapte.
      • +7 (7 voturi)    
        Stiu ca avem (Joi, 6 decembrie 2012, 23:09)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuDiaconescu

        Noi avem cadrul legislativ destul de bun, in multe domenii.

        Problema o reprezinta romanii.

        Avem legi pentru o tara civilizata, populata de ciobani.
        • +4 (4 voturi)    
          asa e, doar ca... (Vineri, 7 decembrie 2012, 9:12)

          sandraAAA [utilizator] i-a raspuns lui HP

          tarile civilizate au inteles un lucru: ca nu trebuie sa astepte sa se civilizeze ciobanii de la mama natura , ci trebuie sa ii civilizezi cu amenzi (asta ca sa nu crezi ca toti germanii sunt intelectuali finuti si educati).
          • +2 (2 voturi)    
            Nu se va intampla (Vineri, 7 decembrie 2012, 15:03)

            HP [utilizator] i-a raspuns lui sandraAAA

            Ciobanii sunt toti, inclusiv cei care trebuie sa puna in practica aceste amenzi. Aici e problema.

            Nu exista un "ei, ciobanii", o categorie abstracta, pe care nu ii vedem dar pe care ii injuram. Ciobanii suntem noi toti.

            Tu, eu, taica-tu, unchiu-tu, toti cei care au iesit din comunism si au reintrat inapoi. Toti cei care voteaza ca niste vite aceiasi incompetenti si hoti, pentru ca ei la randul lor gandesc identic.

            Cu traditiile, obiceiurile si vrajelile romanesti tipice.

            Cei care sunt civilizati sunt foarte putini si scarbiti.

            Stii cand se vor schimba lucrurile ? Cand astia putini vor lua atitudine, in masa, vor protesta si vor iesi in strada. Ceea ce e improbabil, ca doar poti fi cioban si cu 1500 de euro salariu, ca nunta tot cu manele si populara o faci iar vara-ta e tot o pitzipoanca inculta.
  • +8 (8 voturi)    
    Chiar zilele trecute (Joi, 6 decembrie 2012, 19:14)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Iau taxiul de la statuia lui traian cu maidanezu si il rog pe taximetrist sa vireze stanga pe Lipscani pe langa turnul francez ca sa dam in Elisabeta, si chiar in spate la turn o pitzipoanca deasta arsa la solar si cu masina scumpa obtinuta prin cine stie ce cai mai putin morale blocase strada, ii da taximetristul 2 claxoane, la care pitzi incepe ca o slătăriță sa se manifeste ca toate cele, la care taximetristul coboara geamul si ii zice destul de calm sa vorbeasca mai frumos ca se va trezi inevitabil cu frigiderul plin de carne :P ...si proasta "asa si? asa si?" tz tz tz

    Si sa fii biciclist sau pieton este o aventura in bucuresti, asta e cu totul alta discutie
  • +7 (9 voturi)    
    solutii (Joi, 6 decembrie 2012, 19:21)

    costinescu [utilizator]

    unele din ele sunt neortodoxe, dar merita:
    - sa fie ridicate masinile parcate ilegal si sa nu fie eliberate timp de 24 de ore
    - sa se monteze 'capace' pe masinile parcalte ilegal si sa nu se elibereze timp de 24 de ore
    - amenzile pentru parcarea ilegala sa se tripleze si sa se dea o lege astfel incat masinile celor care nu isi platesc amenzile timp de x luni (nu ani!) sa fie ridicate si vandute la licitatie, banii rezultati urmand a acoperi amenzile (si penalitatile), iar restul sa revina proprietarilor
    - fiecare pieton si sofer care parcheaza civilizat sa aiba mereu asupra lor cate un cui cu care sa incerce vopseaua masinilor ce blocheaza trotuare, intersectii, etc.
    sa vedeti ce oras disciplinat am avea in cel mult 6 luni....
    • +13 (13 voturi)    
      Ntz Ntz Ntz ... (Joi, 6 decembrie 2012, 20:07)

      cristiroma [utilizator] i-a raspuns lui costinescu

      Eu zic că ar fi suficient dacă poliția rutieră și-ar face datoria. Nu e nevoie să instigăm la vandalism.

      Noi ii plătim lunar, iar echipajele trec pe lângă mașinile parcate ilegal și nu fac nimic. Și ies în stradă că au salarii mici dar mor de lene. Numai în București ar putea da amenzi de zeci de mii de euro pe lună.

      Calcul simplu, dacă ar avea amenzile scrise, doar să pună numărul mașinii, la o amendă de 50E, fiecare polițist dă 100 de amenzi pe zi, adică 500E/zi, adică 10.000 de euro pe lună. îi dai lui salariu brut de 2000E, și restul bani de bezină, mașini, echipamente, etc.

      Deci 10 polițiști - ar putea aduce 100.000 de euro pe lună de la fraieri. Adică peste un milion de euro pe an. Bani cu care să poată amenaja și alte parcări.

      Totul vine și de la idioții din minister, dacă i-ar presa un pic, să vezi cum ar începe să joace. Peștele de la cap se împute.
      • +3 (3 voturi)    
        nope! (Joi, 6 decembrie 2012, 22:35)

        costinescu [utilizator] i-a raspuns lui cristiroma

        calculul tau e prost. dintr-un motiv foarte simplu: cat crezi ca o sa tina chestia asta cu amenzile? adica, tu ai impresia ca daca timp de 2 luni se vor da zilnic 1000 de amenzi in bucuresti, cei care si-au luat amenda/amenzi vor mai parca tot neregulamentar? nu cred, pot sa pun pariu ca s-ar potoli si ar cauta doar locurile cu plata, parcarile, etc.
        ceea ce, de la 'peste un milion de euro pe an', ne-am reduce la mult mai putin.
        si degeaba se dau amenzi daca nu se platesc. asa ca, varianta mea cu vanzarea masinii la licitatie este foarte buna.
        pe de alta parte, se stie(si stiu si eu ca sofer), ca daca iti gasesti masina zgariata, e sfarsitul lumii, apocalipsa acum, s-a crapat cerul si ti-a cazut in cap, etc. pentru ca in romania oamenii nu stiu sa respecte legea decat cu forta, varianta 'cuiul' este una dintre cele mai bune. nu e vorba de vandalism aici, e vorba de justitia strazii. romanul nu stie sa respecte ceva pana nu e batut, amenintat, umilit, etc, romanul trebuie sa stie de frica pentru a respecta legea. si pentru ca organele statului nu isi fac datoria, ne putem face si singuri dreptate, ca doar nu dam nimanui in cap.
    • -2 (6 voturi)    
      si inca una (Joi, 6 decembrie 2012, 22:03)

      was [utilizator] i-a raspuns lui costinescu

      5. Fiecare pieton/biciclist/sofer disciplinat care are putin curaj sa aiba la el un spray de vopsea, preferabil portocaliu, si cand vede o masina parcata aiurea, sa deseneze frumos un mare "P" pe portiera masinii. Rapid si eficient.
    • +1 (1 vot)    
      nu sunt viabile solutiile (Vineri, 7 decembrie 2012, 10:38)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui costinescu

      Pe str doamnei intr-o perioada se ridicau masini la greu....eu nu parchez acolo niciodata, dar am vazut cum le ridica: blocheaza cam 10 min circulatia pe Doamnei, ca sa ridice o masina. Se faceau coloane interminabile, taxinmetristi care injuraru...claxoane, apoi camionul pleca cu masian pe platforma.
      Peste 10 min se intorceau, sau veneau altii, si iar blocau traficul abia decongestionat. Iar injuraturi, iar scandal..
      nici zgariatul masinii nu e o solutie, ba mai mult mi se pare cea mai aberanta dintre toate....mie mi-au zgariat masina de mai multe ori, nu doresc nici la cocalari sa li se intample asta.
      Amenda si blocatul rotlolor mi se par singurele solutii viabile.
  • +10 (10 voturi)    
    Solutii (Joi, 6 decembrie 2012, 19:23)

    Rares101 [utilizator]

    - amenzi mai mari;
    - platibile in maxim 30 de zile, altfel inmatricularea masinii e suspendata; plata amenzii trebuie sa se faca exclusiv pe internet, ca sa nu consumam multe resurse din bugetul local pt angajati, chirii, etc..
    - amenzi promte
    - si nu in ultimul rand o mult mai buna semnalizarea a parcarilor, astfel incat sa vad pe unde sa o iau pentru a parca si daca am 80km/h, din orice directie as veni cu masina... sa fie scris mare si in mai multe locuri, ca pentru distrati si aerieni ca mine. cum e semnalata parcarea acum, stiu doar localnicii din zona ca e acolo.
  • +8 (8 voturi)    
    hmm... (Joi, 6 decembrie 2012, 19:33)

    Laurentiu78 [utilizator]

    parcarea etajata unirea. dimineata intre 8-9-10 parcam langa lift et.1 (aveam treaba la medas unirea)t! GOL!..iar afara circ!!!

    vb. bancului..mi-am luat x5 si am murit de foame...

    politia trebuie sa educe si sa previna, nu sa dea "radaruri" ca sa-si faca cota...
    Dimineata pe dorobanti la Caragiale e toata banda plina ca fiecare isi lasa beizadeaua in fata...

    tot dorobanti dupa perla e iarasi blocat pentru a acolo celelate beizadele cu SLKuri (nu rovere din alea ieftiniii) and crap sunt pupati pe crestet pe banda unu' la Cambridge school. 2 benzi blocate pentru 5 slkuri cu avarii..pe 1.5 km...in loc de 20 min din Dorobanti pana la Unirii..50 de minute.
    iar ei (politistii)i se plang de bani de benzina...sa le dea astora amenda, si pietonilor slalomisti si sa vezi dupa aia 4 efecte"

    1. au bani de benzina
    2. scade nr. de accidente /nervi
    3. creste afacerea pe parcari deci bugetul, si implicit posibilitatea de investitii pe alte parcari.
    4. descongestionare :)
  • +8 (8 voturi)    
    parcari zona ateneu (Joi, 6 decembrie 2012, 19:34)

    theli [utilizator]

    Astazi am avut treaba in zona Ateneu si am vrut sa las masina intr-una din parcarile cu plata de acolo. Sunt 2 parcari mari, una chiar in fata muzeului de arta si una la sala palatului. Ambele erau inchise de politie si erau o gramada de autobuze pe acolo. Mai ramasese parcarea de la Hilton care costa 3 lei 30 de minute!
    Am dat 12 lei pe 1h si 32 de minute. N-am o problema sa platesc parcarea in cazurile in care am neaparat nevoie sa ajung o ora in centru in mijlocul zilei. Am insa o problema cand vin si gasesc ca locurile de parcare si asa putine sunt blocate aiurea.

    Si sunt de acord cu amenzile ff dure pentru parcat aiurea. La noi toata lumea are impresia ca trebuie sa parcheze fix in fata locului unde are treaba, mersul 200m pe jos este interzis.
  • +9 (9 voturi)    
    Politia a uitat Legea?!! (Joi, 6 decembrie 2012, 19:43)

    Cheie primara [utilizator]

    Sau NU vre s-o aplice?

    Conf art 64 din OUG195/2002 Politia rutiera POATE dispune ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar pe partea carosabila. Poate da daca nu vrea. Ce sa-i faci?!
    • +7 (7 voturi)    
      legi interpretabile, alesi dezinteresati (Joi, 6 decembrie 2012, 20:31)

      dragos_c [utilizator] i-a raspuns lui Cheie primara

      Legea trebuie să fie fermă, trebuie să prevadă obligația poliției de a interveni, nu "Poliția poate dispune ridicarea ...".

      Neaplicarea legilor de către autorități este o cauză a situației actuale. O alta este desigur mârlănizarea și manelizarea capitalei. Însă toate acestea ar putea fi contracarate de câțiva edili demni de o capitală europeană - chiar cu drumuri subdimensionate -
      cu viziune dincolo de încasarea amenzilor. Pt că amenzile și taxele de parcare sunt doar mijlocul prin care ar putea realiza drumuri modernizate, trafic fluid, parcări mai multe - poate chiar gratuite -, ameliorarea calității aerului etc.
      Dar probabil am aștepta mult și bine de la aleșii actuali care parcă nici nu locuiesc în București - de fapt mulți chiar locuiesc în afara Bucureștiului pe care îl văd doar în drum spre birou din SUV-uri și coloane cu girofar.
  • -4 (8 voturi)    
    baniiiii (Joi, 6 decembrie 2012, 20:57)

    DiscussionX [utilizator]

    Salutare fratilor
    Eu as parca in aceste parcari dar sunt prea scumpe. Parcarile la nivelul solului costa 1.5 RON, iar cele subterene costa 2.5 RON/ora.
    Chiar e prea scump!

    E o singura solutie: Sa mai scada din taxa de parcare, sa vezi ce o sa se umple parcarile!

    Pe bune!
    D
    • +5 (5 voturi)    
      pe bune.. (Joi, 6 decembrie 2012, 21:51)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui DiscussionX

      daca nu-ti permiti, lasa masina acasa. parcand pe trotuare sau blocand o banda pe sosele, pasezi problema ta altora..
      daca politia si-ar face treaba, ai descoperi imediat ca 2.5 ron/ora nu e prea scump.. e mult mai ieftin decat o amenda. si daca nu-ti permiti parcarea, inseamna ca nu-ti permiti sa folosesti masina in situatia respectiva. folosesti transportul in comun.. ceva perfect normal si acceptat in toate tarile civilizate.
  • +6 (6 voturi)    
    Stagiatura pentru politisti: agent de parcare (Joi, 6 decembrie 2012, 21:11)

    PredeAn [utilizator]

    Am luat recent o astfel de amenda, am parcat pe un colt de strada, jumatate peste un loc marcat de parcare, jumatate peste o trecere de pietoni, desi ramasese mult loc liber, era o straduta. Mi-am recunoscut greseala, insa l-am intrebat pe agent de ce eu platesc, iar altii pleaca linistiti, dupa ce stau pe proma banda, blocand-o? A doua mea greseala a fost ca am raspuns cinstit, cand agentul m-a intrebat daca am puncte incasate in ultimele 6 luni (n-aveam).

    Politistul cu asta se ocupa: sta zilnic in zona si taie amenzi... numai ca amendeaza pe cine vrea, majoritatea sunt iertati (si iertate), oare de ce? Lege exista, asa cum au spus si antevorbitorii, doar ca se aplica dupa muschii agentului. 70 de lei amenda este o suma mica, insa doar stand intr-unul dintre locurile predilecte de parcare dupa muschi, se fac lejer 100 de amenzi (eu as fi mai generos si as zice ca s-ar face 500 de amenzi) intr-o zi, intre 8-18. Si cu banii incasati se pot face parcari mai multe, mai mici, mai accesibile (ditai parcarea de la Unirii are un acces meschin, vai de el).
  • +6 (8 voturi)    
    Ce sindromul parcarii ?? este nesimtirea romanului (Joi, 6 decembrie 2012, 21:13)

    andreesanu [utilizator]

    In Romania legea-i facuta dupa principiul de a fi incalcata.
    Cei care au facut PRES din lege au fost parlamenrarii ,ministrii,politicienii ,ei se sterg la dos cu legea si se exprima la fel -ce lege ??? care lege ???,pai n-o facem noi !!!,si de ce s-o respectam ???.
    Educatia incepe din familie,incepe cu cei 7 ani de acasa,cind copilul invata ce,cum de la parinti,cum trateaza parintii legea asa o va trata copilul,mai tirziu nici cu parul nici cu amenzi nu-l schimbi,se inraieste.
    Am vazut in alte tari ce inseamna legea :in Tunisia eram in excursie si am plecat noaptea cu autocarul,soferul a calcat linia continua,la 100 m a fost oprit si amendat cu o suma cit salariul pe 3-4 zile,in Peru,depasire vitezei de 60 km/h in oras politia iti ia carnetul pe loc si iti confisca masina pe perioada suspendarii carnetului,amenda este 500$ enorma pentru un amarit de sofer.Asta ordine,asta disciplina.
    In Peru daca sunt pe trotuar in dreptul trecerii de pietoni 10 oameni,si nu este semafor ,politistul de trafic opreste masinile si sta in strada pina trec toti,apoi se reia traficul.
    Pe motociclete supravegheaza traficul in tot orasul ,linga scoli sunt patrule pentru siguranta elevilor.
    Avem pretentii de tara europeana si romanii se comporta ca salbaticii,
    asta-i instinct de golan nu sindrom.
  • +6 (6 voturi)    
    Politia ???!!! POLITIA????!!!! (Joi, 6 decembrie 2012, 21:24)

    Zgabeartza Iftode [utilizator]

    Si unii si altii p'acilea isi dau cu presupusu' ca politia-n sus, ca politia-n jos...

    Uitati cu totii cum au castigat primarii la alegerile locale de anul asta?

    Sa va improspatez memoria a ceea ce ati votat:

    "NU MAI RIDICAM MASINILE PARCATE ILEGAL!!!"

    Acum descurcati-va, ca doar ati promis, nu!
  • +1 (1 vot)    
    Solutie de bun simt: (Joi, 6 decembrie 2012, 21:48)

    Marionette [utilizator]

    http://www.youtube.com/watch?v=tFWG43smRqY

    Sa fie legala pentru masinile parcate ilegal si nedecontabila de catre asiguratori. Si neaparat sa fie pusa pe locul unde a fost gasita. Primii carora li se aplica legea sa fie filmati si sa li se faca publicitate cum fac spume la stiri. Sunt convins ca in cateva zile isi vor parca bucurestenii masinile si in copaci, doar sa nu cumva sa nu incalce legea.
  • +5 (5 voturi)    
    de la tarla la oras (Joi, 6 decembrie 2012, 21:50)

    gigel12 [utilizator]

    Explicatia e foarte simpla: majoritatea romanilor sunt niste oieri care s-au vazut acum in masini. Nu exista niciun fel de respect sau interes pentru spatiile publice (asa ceva nu exista la tarla) iar pe de alta parte a merge cu masina e un semn al succesului personal. Adica a-ti cara fundul in doua tone de tabla ca sa ajungi la butic pentru seminte&cola sau la club pentru manele e semn de reusita "in viata". In rest, politia e formata din aceeasi oieri, de-aia nu sunt in stare sa dea amenzi.
  • +4 (4 voturi)    
    De acord cu destui de mai sus (Joi, 6 decembrie 2012, 22:24)

    Dalinar [utilizator]

    Golaneala si smechereala is la ele acasa la noi. In orice tara civilizata se ridica masina, dar vine ala repede, in maxim un sfert de ora e tractata deja. Nu o scotidecat daca platesti fee-ul aferent.
    Are si Romania legi bune, problema e neaplicarea lor datorita: coruptiei, nesimtirii, etc etc.
  • 0 (0 voturi)    
    ei da (Vineri, 7 decembrie 2012, 1:46)

    I [utilizator]

    acum sper ca e clar de ce avem politicienii pe care ii avem: pentru ca nici noi suntem mai bregi!
  • 0 (0 voturi)    
    Bizoni... (Vineri, 7 decembrie 2012, 9:13)

    LaurentiuNed [anonim]

    Aici parcarea pe locuri interzise "costa" 85 Euro (amenda).

    Daca i-ar amenda si in Bucuresti cu macar 40-50 Euro (bucurestenii isi permit) atunci sa vedem cati vor mai parca.

    Asa e mentalitatea ? Nu e nimic, o schimbam, iar cu banii de pe amenzi ar putea sa construiasca alte parcari. La 50 euro/caciula, cred ca intr-un an de zile s-ar construi zeci de mii de parcari, subterane, in blocuri-turn, etc.
  • +1 (1 vot)    
    Amenda diferentiata (Vineri, 7 decembrie 2012, 9:36)

    Prijan [utilizator]

    Cred ca cel mai bine ar fi ca amenda sa fie diferentiata in functie de valoarea masini. O amenda de 5% din valoarea masinii cred ca i-ar determina pe toti sa nu mai parcheze pe unde apuca. Alta solutie este de cate ori vedeti masini parcate in locuri nepermise sa sunati la polutia comunitara si sa le spuneti. Cel putin eu asa procedez. Mentionez ca locuiesc la Timisoara
  • +2 (2 voturi)    
    Mafia dintre militieni si parcagii (Vineri, 7 decembrie 2012, 9:37)

    adriann_l [utilizator]

    Sa nu uitam mafia formata din militieni si parcagii, la care se adauga lipsa totala de bun simt a romanului si lipsa de responsabilitate a militianului. Intr-o tara civilizata, televiziunea publica (de ex.) ar face anchete tv pe astfel de teme pana s-ar rezolva, dar nu este cazul la noi.
    Imi mai place replica stupida a celor care sustin ca e prea scumpa parcarea... daca nu ai 3 ron/ora pentru parcare in centrul orasului, mai bine stai acasa sau mergi cu altceva, e simplu. Dar daca nu te pedepseste nimeni, e bine si alandala, ca asa e in lumea a patra.
  • 0 (0 voturi)    
    Rromania! (Vineri, 7 decembrie 2012, 9:50)

    gabydg [utilizator]

    Treaba e in felul urmator:politia vegheaza la buna desfasurare a spargatorilor de masini,infractorilor de toate felurile,a parcagiilor ceva mai negrii ca noaptea;apoi,Bucurestiul este o mizerie atat fizic cat si emotional-tot taranetul fugit de la sapa s-a aciuat in capitala asa ca nu avem cum sa cerem mai mult-nu zic ca toti sunt la fel dar marea majoritate sunt melteni;apoi,poporul roman in sinea lui este meltean si lipsa de educatie isi arata coltii la fiecare metru strabatut prin ''marele jeg''.Pacat ca avem si oameni de calitate insa aceia sunt pe cale de disparitie.Toulouse,Franta:am auzit 2 claxoane in 18 luni...cred ca spune multe despre nivelul de civilizatie si cultura.Masina parcata pe trecerea de pietoni nu e vina administratiei;claxonul dat in trafic ca s-a bagat nu stiu care in fata nu e vina administratiei;coboratul din masina si lovitul cu pumni si picioare nu e vina administratiei-totul tine de educatie si cum ea nu mai exista si este pe cale de disparitie,e si normal sa fie asa.Salutari din diaspora!
    ps:sunt un fost bucurestean care nici nu s-a batut in trafic,n-a avut nici accident,n-a parcat pe trecerea de pietoni dar in schimb mi-am luat amenda ca am trecut pe un galben in conditiile in care cel din spate era lipit de bara mea si orice frana ar fi insemnat accident-dar na,militia e cu noi!
  • -4 (6 voturi)    
    Eu ii inteleg (Vineri, 7 decembrie 2012, 10:04)

    Daykatana [utilizator]

    Daca calculam 2*9= 18 Ron/zi* 22 zile minim =396 RON/luna in conditiile in care salariul mediu pe luna este de cca 1500 RON din care poate 3-400 ron ii dai la intretinere, lunar poate cheltui 3-400 ron pe mancare, daca mai platesti si chirie 200 Euro - adica vreo 900 RON eu ii inteleg de ce ocolesc parcarile cu plata.... faceti si voi calculul pe langa cheltuielile de ma sus mai pui benzina mai pui o haina ca nu poti sa porti 1 an intreg aceleasi haine, mai pui telefonul, internetul, televizorul si alte cheltuieli si te mai intrebi de unde sa mai scoti intre 200 si 500 sau chiar mai mult pe luna si pentru parcare. Cand vor fi si salariile noastre comparabile cu salariile celor din afara atunci sa vorbim si de posibilitatatea de a plati parcare cu banii astia. decat sa ceara 2 ROn/ora pe parcare si sa aibe 10% din locuri ocupate mai bine reduc la un 50 bani si atunci poate vor avea 80-90% din locuri ocupate si le vor iesi mai multi bani profit. Dar traim in RO si toata lumea vrea sa se imbogateasca peste noapte pe spatele celor care muncesc din greu pe un salariu mediu si zi de zi se chinuie sa isi pastreze locul de munca
    • +1 (1 vot)    
      GRESIT (Vineri, 7 decembrie 2012, 10:50)

      Radu Pandele [utilizator] i-a raspuns lui Daykatana

      Daykatana, cu tot respectul.. dar ai o mentalitate gresita. Evident, precum a persoanelor a caror atitundine o aprobi...
      Trebuie, atat tu cat si ceilalti, sa intelegeti ca masina nu este o necesitate... Nu e neaparat sa mergi cu masina mereu. Iar daca o folosesti constant.. suporti si consecintele (ma refer in primul rand la cele materiale). Daca nu-ti permiti, renunta la ea... Simplu, nu-i asa?
      Ok,.. sa presupunem ca iti place foarte mult condusul, sentimentul de a fi la volan... In cazul asta, lasa masina mai departe (unde poti parca legal si gratis), si baga un mers pe jos de 10.. 15 minute. Crede-ma ca e sanatos, si face si "picioru' frumos'"(cum spune vorba). Va cad epoletii daca mergeti putin pe jos?!
      Cand folositi masina, trebuie musai parcat la 'botu' calului', cu riscul de a bloca circulatia? Intreb si eu..
      Ai incercat vreodata sa parchezi masina (legal) langa o statie de metrou/ tramvai si sa incerci sa folosesti transportul in comun? Ahh, scuze.. doar plebeii merg cu metroul/tramvaiul!
      • 0 (0 voturi)    
        si eu te pot contrazice (Vineri, 7 decembrie 2012, 11:31)

        Daykatana [utilizator] i-a raspuns lui Radu Pandele

        sunt persoane pentru care masina e o necesitate, eu unu nu am nimic impotriva a lasa masina mai departe... ca idee o las la piata presei in parcare si de acolo iau tramvaiul pana la Iuliu Maniu, pentru ca plec mai devreme de acasa, dar sunt altii care sunt fortati de imprejurare sa mearga cu masina la munca, sa ai be un salariu mediu, si acum sa fie la birou in jumatate de ora sa plece de urgenta in alta parte... iar daca lucrezi la patron si nu se intampla imediat ... patronul nu asteapta ca tu sa rezolvi problema cu tramvaiul si nici nu iti da bani de taxi. Din situatia asta eu ii exclud doar pe cei ce au bolizi masini de fite, de teren ... dar un om care are o masina mai ieftina nu ai de unde sa stii ce job are si de ce tre sa vina cu masina.
  • +1 (1 vot)    
    De acord, dar... (Vineri, 7 decembrie 2012, 10:06)

    B.Dan [utilizator]

    Pana cand Politia nu va incepe sa imparta amenzi la absolut toti cei care parcheaza ilegal problema nu se va rezolva. Degeaba se fac pe aici comparatii cu alte capitale din lume unde 'nu vezi asa ceva' pentru ca nu e vorba numai de educatia oamenilor ci si de eficienta primariei/politiei (chiar mai mult decat de educatie). In Paris spre exemplu daca iti parchezi masina ilegal, nu platesti sau iti expira perioada de parcare in 90% din cazuri soferul se alege cu o amenda in parbriz. Ce credeti ca in Paris nu sunt nesimtiti? Daca n-ar lua amenzi va garantez ca si acolo s-ar parca la fel...
    Scuzati-mi ignoranta, insa in Bucuresti n-am vazut niciodata o amenda data in felul acesta.
    Acelasi lucru si cu taximetristii din zona centrului vechi care in aproape fiecare seara blocheaza 2 benzi de mers. Politia vine si le face semn sa plece... Atat! Pai d-aia nu mai pot taximetristii de semnele politistilor. Sunt de acord ca politistul trebuie sa mai si avertizeze nu numai sa dea amenzi, insa in cazul in care in absolut fiecare seara e aceeasi problema acolo de ce nu incep sa dea amenzi?
  • +2 (2 voturi)    
    parcare ilegala (Vineri, 7 decembrie 2012, 10:16)

    titburi [utilizator]

    Singurii vinovati sunt politaii (militienii) care nu-si fac datoria fiind fie direct interesati, fie prin neputinta/incompetenta.
    Daca se pastra denumirea veche a "organelor" mai intelegeam incompetenta acestora: tianul fiind unitatea de masura a prostiei, deci mili-tianul o subunitate a prostiei ! (in cuvantele cu militian, litera "t" se va citi cu diacritice)
  • 0 (0 voturi)    
    reclamatie la Politie (Vineri, 7 decembrie 2012, 10:17)

    adi@eu.ro [utilizator]

    Fiecare dintre voi poate face o reclamatie in acest sens la Politie, iar Politia este obligata sa se sesizeze. Am facut acest lucru personal in zona Marriott intr-un loc in care Taxi urile sunt parcate ilegal, blocand accesul la parcarea publica. Au monitorizat zona cam doua saptamani si au dat nenumarate amenzi. Este evident ca dupa o luna trebuie sa faci reclamatie din nou.
    In legatura cu zgariatul masinii, recomandat de un "om de bine", nu pot sa-i spun decat ca exista metode mai elegante, au fost si articole in acest sens pe site-ul Hotnews: http://www.youtube.com/user/stopxam

    Asa ceva plus cateva amenzi usturatoare ar rezolva partial situatia. In paralel trebuie rezolvata problema transportului in comun, benzi dedicate, iar pistele de biciclete(mopede) sa fie redesenate pe marginea strazii, banda intai.

    Alo, Oprescu, se aude pana acolo?
    • 0 (0 voturi)    
      Nu te cred (Vineri, 7 decembrie 2012, 12:18)

      Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui adi@eu.ro

      Trec de peste un deceniu de 2-3 ori/ saptamana pe acolo. Masini parcate pe trecerea de pietoni, in intersectie in fata rotiseriei, vis-a-vis de Mariott si de Posta Puisor, au fost intotdeauna. SI acum sunt, chiar si cu politistii de fata. Oprirea interzisa pe trecerea de pietoni sau intersectii ori la 25 de m de acestea scrie doar in Lege. Si nimeni nu-si mai aminteste ce scrie-n ea.
  • +1 (1 vot)    
    loc parcare (Vineri, 7 decembrie 2012, 10:47)

    Andrei Cosmovici [utilizator]

    Eu nu inteleg cum de exista loc fizic pentru parcare aiurea. Bariere, stâlpişori etc nu pot fi folosite? Suntem în această etapă, în care trebuie intervenit în acest fel. Coroborat şi cu alte elemente de educatie, de informare a publicului. Exista stalpi retractabili. Exista masini care ridica. Exista elemente de blocare a rotilor. Cate si mai cate.
  • +4 (4 voturi)    
    raspunsuri (Vineri, 7 decembrie 2012, 10:53)

    Soljenitin [utilizator]

    Ce parere aveti despre soferii care parcheaza pe trotuar?

    Nesimtire crasa, tipic bizonului roman.


    Cum ar trebui sanctionati?

    Daca au alternativa legala de parcare si totusi parcheaza ca nesimtitii, atunci sa li se ridice masinile si sa le fie eliberate dupa plata unor sume consistente sau daca presteaza munca in folosul comunitatii. La a doua parcare in genul asta, sa le fie radiata masina.


    Credeti ca Politia si celelalte autoritati se implica suficient?

    Categoric, nu. Politia este cvasi-absenta si de multe ori ignora situatii evidente si flagrante de incalcare a legislatiei rutiere. Bucuresti este, din acest punct de vedere, sat fara caini. Educatia civica nu se invata decat cu forta, din pacate. Suntem una din natiile cele mai rezistente la civilizatie.
  • -3 (3 voturi)    
    NU ESTE LOC DE PARCARE, PUNCT. (Vineri, 7 decembrie 2012, 16:12)

    damnrock [utilizator]

    Mi se pare normal sa parcheze aiurea, pentru ca NU SUNT LOCURI. Chiar daca faci o parcare, dar taxezi ca un NESIMTIT, nu inseamna ca ai creat locuri de parcare.
    CONSTRUIESTI parcarea din BANII BUCURESTENILOR si probabil din FONDURI EUROPENE, adica este COMPLET AMORTIZATA si tot pui taxa de NESIMTIT? Langa bloc, in alte cartiere, ai 60 lei/an, iar aici 500/luna? PENTRU CE? Ca sta masina mea pe locul primariei, pe care oricum tot EU, Contribuabilul, il intretin deja prin taxe?

    Inteleg ca mancati si voi o paine, jurnalistilor, dar tineti in palma mea si cu populatia, nu-i mai dati raniti pe toti nenorocitii. Ca de-aia traim prost mah, ne mancam intre noi, pentru 3 lei, in loc sa ne ajutam. Sa fim uniti impotriva hotilor, fluturi in gura!
  • 0 (0 voturi)    
    Cand pui lupul paznic la oi... (Vineri, 7 decembrie 2012, 22:08)

    radusb2004 [utilizator]

    Atata timp cat politiaii (nu aia care sunt in misiune, aia care stau langa masina si fumeaza, sau aia care merg sa mai depuna un bilet la pariuri, sau aia care pur si simplu asa au ei chef) stationeaza neregulamentar, nu se va face curatenie niciodata. Uneori le e jena politailor sa ia masuri. Cum poate un profesor care nu stie tabla inmultirii, sa-i ceara elevului sa cunoasca tabla inmultirii? Vrajeala! Vreti disciplina? Atunci va propun un scenariu SF pentru Romania: schimbati toata politia rutiera, aduceti oameni cu onoare care stiu ca sunt platiti din bani publici si trebuie sa lucreze in slujba cetateanului.
    Mie mi-a fost ridicata masina dintr-o zona in care nu era interzisa stationarea (nici statie de autobuz, nici indicatoare, nici trecere pt pietoni... nimic). Dar am stationat-o in spic - intre 50 de masini stationate in spic am gasit un loc la mijloc. Am contestat, iar la proces mi s-a aratat fotografia si am fost intrebat: "va recunoasteti masina?" "da, o recunosc". Iar sentinta a fost: "petentul si-a recunoscut fapta, a recunoscut ca a stationat in spic". Deci am pierdut. As vrea sa vad acel politai care, atunci cand stationeaza neregulamentar, suna la firma de ridicari auto pt a i se ridica masina. Am fotografiat foarte multe masini de politie stationate neregulamentar, iar politaii care m-au vazut ca fotografiez m-au amenintat ca-mi sparg camera. Deci eu eram vinovat ca fotografiez, ei nu aveau nicio vina ca au stationat acolo... Asta e - avem niste lupi care pazesc oile... asa ca discutam discutii...
  • 0 (0 voturi)    
    parcagii (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 9:06)

    infoInsider [utilizator]

    http://infoinsider.ro/2012/05/13/profund-chiliman-smecheria-este-cel-mai-mare-dusman-al-comunitatii-prigoana-cere-doar-un-like/
  • 0 (0 voturi)    
    parcat dupa bairam (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 9:08)

    infoInsider [utilizator]

    http://infoinsider.ro/2012/09/02/craiova-unde-parcheaza-un-oltean-cand-parcarea-e-goala-decat-la-tomberon/
  • 0 (0 voturi)    
    mare lucru (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 15:55)

    ala_ [utilizator]

    sa dai o amenda, asa e?
    25 de lei sa le dea, dar nu oricum, ci mereu.
    dupa 2,3 amenzi iti spun sigur ca te inveti...
    Eu am patit-o in germania. In fiecare sapt trece masina de curatat strada, si timp de o ora n-ai voie sa parchezi
    in spatele masinii este un agent care pune amenzi in parbriz tuturor. Amenzile se dau fara exceptie, si de fiecare data.
  • 0 (0 voturi)    
    UNDE PARCHEZ? (Duminică, 9 decembrie 2012, 13:13)

    danniellnn [utilizator]

    Parcarile din centrul capitalei sunt slab semnalizate, lipsesc indicatoarele care te indruma catre ele si trebuie sa faci un ocol de 30 de minute in conditiile de trafic aglomerat. Oamenii civilizati fac si acest lucru, dar ce te faci cu cei comozi? Daca a parcat omu' la universitate si are treaba la Cinema Patria... ce face? Slabeste daca se deplaseaza pe cele doua picioare din dotare, oboseste si adoarme, unde mai pui ca uita de ce a venit acolo pentru ca e nervos. Mai bineparca nergulamentar pe trotuar sau langa, oricum nu stie cine i-a umplut frigiderul.
    Cine e de vina?........ COMODITATEA
  • 0 (0 voturi)    
    Solutie Irlandeza (Marţi, 16 aprilie 2013, 1:06)

    niktig [utilizator]

    Sa se ia ca si model orasul Dublin.
    * Am parcat odata intr-un loc in care de la ora 21:00 acel loc devenea statie de taxi. M-am reintors la masina in jur de 21:20, roata era clampata, un bild pe geamul de la usa cu instructiuni. Era vina mea, depasisem dar eram si nervos ca deh' doar 20 minute... Daca trebuia sa tratez problema clamparii direct cu cei ce m-au clampat, probabil fortam cine stie ce intelegeri (nu sunt convins ca ar fi mers... dar as fi incercat). A trebuit sa sun la un numar unde un robot a preluat datele de card pentru a putea fi platita amenda. Nu am avut pe cine sa-mi revars nervii, nu am putut sa "fentez administratia locala". Dupa plata online, am asteptat in masina. A aparut masina "clamparilor, au scos clampa si au plecat asta numai dupa ce au primit verde ca plata a fost facuta.
    *Avantaje sistem:
    - Nu poti fraudula sistemul tratand cu ei, sau ei sa nu deconteze banii incasati.
    - Nu se ajung la "violente" :) cu cei ce si-au facut treaba.
    - Nu se ajung la violente verbale la telefon ca este vorba despre un robot telefonic ce preia plata.
    *** Desi eram nervos, pe mine ca am ars 80 Euro pentru 20 minute, eram incantat de sistem! Bine gandit, bine implementat! De atunci nu mai parchez fara sa nu ma asigur de 2 ori!!!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version