​Patriarhia cere mai multor primarii donatii de peste un milion de euro pentru Catedrala Mantuirii Neamului 

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 5 decembrie 2012, 17:40 Actualitate | Administratie Locala


Catedrala Mantuirii Neamului
Foto: AGERPRES
Arhiepiscopia Romana a cerut mai multor primarii din Romania donatii de peste un milion de euro fiecare pentru continuarea lucrarilor la Catedrala Mantuirii Neamului, dupa cum au confirmat pentru HotNews.ro primarii din Pitesti si Giurgiu. Deocamdata administratiile locale nu au luat o decizie cu privire la suma pe care o vor dona Bisericii, hotararea urmand sa fie luata la inceputul anului 2013, o data cu aprobarea bugetelor locale. Purtatorul de cuvant al Patriarhiei, parintele Constantin Stoica, a declarat pentru HotNews.ro ca "este probabil" ca Patriarhia sa fi trimis astfel de cereri de donatie, intrucat legea prevede acest lucru.

Primarul orasului Pitesti, Tudor Pendiuc, a declarat pentru HotNews.ro ca a primit de la Patriarhia Romana o cerere de donatie de 5 milioane lei: "Din ce stiu eu, este o scrisoare trimisa la toate primariile din orasele resedinta de judet. Nu iau eu hotararea pentru acordarea acestui sprijin financiar, ci Consiliul local. Eu am prezentat aceasta cerere Consiliului. Deocamdata nu au zis nimic, deoarece este o cheltuiala neprevazuta. Se va discuta anul viitor, cand se va face proiectul de buget". Orasul Pitesti are in anul 2012 un buget de 280 milioane lei (circa 70 milioane euro).

Si primarul orasului Giurgiu, Nicolae Barbu, a primit o astfel de cerere: "Si Primaria Giurgiu a primit o astfel de cerere de la un consilier al Preasfintiei Sale, Patriarhul Daniel. Am facut un raspuns, ca vom ajuta in limita posibilitatilor. Noi avem pe plan local trei biserici in curs de construire. Sigur, ne dorim sa avem o Catedrala a Mantuirii Neamului, ca toate capitalele europene, insa vrem sa avem si in cadrul comunitatii locale un lacas de cult in care lumea sa mearga. Inca nu am stabilit suma pe care o vom dona Patriarhiei. Vom hotari anul viitor, in functie de venituri. I-am spus si domnului consilier ca nu pot avansa o suma. Este bine sa fim alaturi de Biserica, dar avem si noi prioritatile noastre". Bugetul orasului Giurgiu pe anul 2012 este 107 milioane lei (circa 23 milioane euro).

Reprezentantii Primariei Bacau sustin ca nu li s-a cerut o astfel de donatie. "Am verificat la registratura si nu am gasit o astfel de cerere. Nu stiu ce au primit alte primarii, dar la noi nu este nimic", a declarat purtatorul de cuvant al Primariei Bacau, Ionut Tomescu.

Purtatorul de cuvant al Patriarhiei, parintele Constantin Stoica, a declarat pentru HotNews.ro ca este probabil ca Patriarhia sa fi  trimis astfel de cereri de donatie, intrucat legea prevede acest lucru. "Este posibil sa se fi trimis o astfel de cerere. Legea prevede acest lucru. Pot fi facute pentru Catedrala Mantuirii Neamului donatii de catre autoritatile locale si Guvern. Catedrala este reprezentativa pentru poporul roman. Costurile Catedralei sunt de 100 de milioane de euro, nu 400, asa cum s-a vehiculat in presa. Sursele de finantare sunt donatiile credinciosilor si sprijinul oferit de autoritatile locale si centrale", a declarat parintele Constantin Stoica.

In anul 2012, Primaria Capitalei a donat pentru Catedrala Mantuirii Neamului 10 milioane lei. “L-am rugat pe Preafericitul sa ne faca si noua o strana unde sa scrie “Primaria Municipiului Bucuresti”, iar Preafericitul ne-a binecuvantat”, a declarat primarul general, Sorin Oprescu, in iunie 2011 cand s-a adus vorba pentru prima data despre aceasta donatie. In 2011 si Guvernul a acordat aceeasi suma.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















6737 vizualizari

  • +30 (30 voturi)    
    cum adica? (Miercuri, 5 decembrie 2012, 17:47)

    MPatrick [utilizator]

    "a primit de la Patriarhia Romana o cerere de donatie de 5 milioane lei"???
    de cand se fac cererile de donatie cu suma?
    asta va fi Catedrala mantuirii... cu japca.
    eu nu inteleg de ce atatea institutii publice pompeaza bani in acest complex, fiindca nu mai poate fi numita cladire. Cu siguranta multi raman cu un gust amar din aceasta cauza, si la fel de multi vor rasufla usurati cand va fi gata. Desi presimt ca va fi un sac fara fund, dupa finalizare va fi nevoie de fonduri pentru intretinere, reparatii, utilitati, personal de intretinere...
    • +19 (21 voturi)    
      E o taxa (Miercuri, 5 decembrie 2012, 18:44)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui MPatrick

      E o taxa pentru campania electorala pe care biserica neoficial o duce pentru USL.

      Indignat de ceea ce s-a petrecut la o biserica am scris BOR-ului, insa nu au binevoit sa-mi raspunda, probabil sunt ocupati cu cersitul pe la primarii.

      http://www.floresti-gilau.ro/in-gilau-campania-electorala-se-duce-si-in-biserica-gheorghe-funar-il-ataca-pe-leonard-horvath-candidatul-usl-la-colegiul-10-camera-deputatilor
      • +11 (11 voturi)    
        lol (Miercuri, 5 decembrie 2012, 20:01)

        corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        BOR este deasupra și a lui Dumnezeu
    • +21 (21 voturi)    
      Nu mai e cladire.. (Miercuri, 5 decembrie 2012, 18:48)

      OvidiuDiaconescu [utilizator] i-a raspuns lui MPatrick

      e mall bisericesc :)
    • +7 (7 voturi)    
      raspunsul e simplu (Miercuri, 5 decembrie 2012, 20:56)

      microbistu' [utilizator] i-a raspuns lui MPatrick

      chiar foarte simplu, romanii sunt un popor de cersetori, si biserica nu face decat sa intareasca caracteristica nationala. asa ca eu spun sa nu mai radem de salutul acela ...cu mana intinsa sau sa ne ofenseze. asta suntem.
    • +7 (7 voturi)    
      catedrala .. tiganizarii.. unora dintre neamuri (Joi, 6 decembrie 2012, 8:46)

      Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui MPatrick

      are si SPA??? Macar sa stim o treaba
      Inca ma macina intrebarea..
      DE CE ERA NEAPARATA NEVOIE DE O ASA ..FARAONIADA .. IN PLINA CRIZA ECONOMICA, SI MORALA . De ce tocmai de la biserica, in care romanii cred cel mai mult??
      Al cui interes este sa se transforme o institutie iubita de romani ..intr-un ,,institut de...??
    • -2 (2 voturi)    
      crestinismul scandalizeaza (Joi, 6 decembrie 2012, 11:43)

      Vladutz_Anton [utilizator] i-a raspuns lui MPatrick

      Sigur, cand e vorba de o catedrala pt Dumnezeu, facuta in cea mai mare parte din donatiile oamenilor, toata lumea sare-n sus. Cand e vorba de o catedrala pentru 'celalalt', cum este Stadionul National, in care s-au ingropat 250 milioane de euro exclusiv din bani publici, numai la constructie, si in care se ingroapa lunar inca vreun milion cu schimbarea gazonului, intretinere si curent, brusc lumea nu se mai scandalizeaza.. ca domne ce frumusete de templu al fotbalului, suntem mandri bla bla. Sa fim intelesi, banii aia sunt INGROPATI, nu se scot din chirie banii aia nici intr-o mie de ani (pe langa faptul ca profitul din bilete merge in mare parte la becali).
  • +22 (22 voturi)    
    Fara numar! (Miercuri, 5 decembrie 2012, 17:50)

    mache [utilizator]

    .... cu nesimtirea neamului!
  • +22 (22 voturi)    
    . (Miercuri, 5 decembrie 2012, 17:51)

    AdiSun [utilizator]

    Prost nu e ala care cere, prost e ala care da.
    • +8 (8 voturi)    
      nu-i asa (Miercuri, 5 decembrie 2012, 19:08)

      Xamples [utilizator] i-a raspuns lui AdiSun

      ala care da e prost dar ala care cere e nesimtit
  • +22 (22 voturi)    
    Intindete cit iti e plapuma (Miercuri, 5 decembrie 2012, 18:08)

    mnicku [utilizator]

    si mai bine zis opriti risipa si grandomania unor popi ce nu stiu decit sa ceara dar taxe si impozite nu platesc . Ia sa mai stringa si beserica cureaua ca vad ca habar n-au prin ce vremuri traim .

    Toti banii primiti de la stat de biserica se duc pe salarii, noi si noi biserici pt proaspetii popi .
    Aceasta e menirea bisericii ???

    M-as fi asteptat la ceva de genul " avem nevoie de 1 mil euro pt cca 15 camine de batrini si 20 camine de copii orfani pe care biserica ai are in grija " ... ei as da`ce-s prosti sa faca ceva pt oamenii sarmani .
  • +20 (20 voturi)    
    Trist ... (Miercuri, 5 decembrie 2012, 18:12)

    BartSimpson [utilizator]

    Prin urmare, daca "credinciosii" nu doneaza, nu-i problema, avem baza legala sa ne luam singuri. De unde ? Pai din banii tuturor, credinciosi sau nu. Izbavire cu forta, iata ca se poate ...
  • +22 (22 voturi)    
    mhm... (Miercuri, 5 decembrie 2012, 18:18)

    OvidiuDiaconescu [utilizator]

    Deci cu alte cuvinte noi, cei multi, muncim si producem bani pt bugetul de stat - ca barbatii in rochii sa construiasca un mare Mall Bisericesc. Bun... Ce putea fi mai frumos?
  • +17 (17 voturi)    
    Catedrala Bantuirii Neamului (Miercuri, 5 decembrie 2012, 18:19)

    I [utilizator]

    asa cum ii doare in cot de poporul roman acum, cand exista libertate, va dati seama ce ascultatori erau pe vremea lui Ceausescu (si-a lui Iliescu sa nu se supere ca pe el nu-l pomenesc, doar a fost nr 2 inainte de '89).
  • +21 (21 voturi)    
    Asta e nesimtire (Miercuri, 5 decembrie 2012, 18:34)

    Dalinar [utilizator]

    BOR este o institutie mafiota. Welcome to The New Dark Ages de rit Orthodox Romanesc.
    BOR este o institutie inutila pentru populatie, nu ajuta si nu participa cu nimic in societate in afara de a mulge bani.
    In afara biserica se implica in actiuni caritabile, ajuta pe cei sarmani, la noi dupa un sfert de veac inca avem problema orfanilor iar jumatate din populatie traieste in saracie si analfabetism.
    Rusine sa va fie canaliilor, care mai nou faceti si politica. Feudalism curat moncher.
  • +19 (19 voturi)    
    e oare frustratie sau compenzatie ? (Miercuri, 5 decembrie 2012, 18:45)

    arthurius [utilizator]

    De o perioada romanii tot vor sa faca lucruri mai mari, nu neaparat mai bune, mai frumoase, esenta e sa fie mai MARE. Romania Mare, nu mai buna, mai frumoasa, mai cinstita, ci mai MARE. Steaguri mai Mari, peste tot, casa poporului, care dupa mine chiar e urat, dar e foarte Mare, catedralele ortodoxe din centrul oraselor Alba si Mures, care trebuiau sa para mai Mari decat cladirile catolicilor de alauri, nu conteaza ca alea au 1000 respectiv 500 de ani, al nostru sa fie mai Mare, iar acum grandomania asta cu catedrala din Bucuresti...
    • +15 (15 voturi)    
      grandomanie (Miercuri, 5 decembrie 2012, 19:16)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui arthurius

      de neam prost...
      • +8 (8 voturi)    
        Ca-n Stone Age sau Epoca Bronzului (Miercuri, 5 decembrie 2012, 19:34)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Tot asa construiau si pe vremurile alea, se trezea un shaman sau preot sa faca cea mai mare movila din pietre, poporimea actiona sa nu supere pe zeul soare.
  • +10 (10 voturi)    
    Este oare nevoie? (Miercuri, 5 decembrie 2012, 19:22)

    Azra [utilizator]

    Mai bine s-ar reconstrui biserica Sfanta Vineri, ar fi un act de dreptate si toata lumea ,cel putin din Bucuresti, ar da bani pentru asta.Acolo unde este acum Patriarhia este cel mai potrivit loc, pentru ca are in primul rand conotatia istorica fundamentala a unirii Principatelor prin vointa populara, conotatie care ar lipsi oricarei constructii noi.
    In plus, actuala Patriarhie a primit si cladirea fostului parlament, ca sa nu mai spunem si de amplasarea exceptionala pe acea colina din centrul Bucurestiului, care ii confera locul de inima a crestinismului ortodox din Romania.Nu cred ca mai avem nevoie de altceva care a r putea macar egala insemnatatea istorica a actualei Patriarhii
    • +3 (3 voturi)    
      Nu sunt ortodox (Miercuri, 5 decembrie 2012, 20:53)

      Gigi-Contra [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      dar sunt perfect de acord cu toate lucrurile pe care le-ai mentionat.
  • +7 (7 voturi)    
    mintuirea neamului..... (Miercuri, 5 decembrie 2012, 19:35)

    geocrin [utilizator]

    Neamul nostru se poate mintuii doar daca se termina catedral si se umplu toate buzunarele celor care joaca dupa cum bate vintul politicienilor.
    Sa promita guvernantii inainte de alegeri ca vor pune o taxa pentru fiecare care intra in piete in gari in autogari si astfel ne vom putea mintui neamul de cersetorie.
  • +5 (5 voturi)    
    FARA PERSPECTIVA (Miercuri, 5 decembrie 2012, 19:37)

    dincannes [utilizator]

    A fàcut cineva un studiu stiintific, sà vadà incotro se indreaptà atentia nepotilor nostri?
    For fi enoriasi, pentru toate aceste biserici, peste 30 de ani?
    Dacà ceva nu mergea bine, din ce a fàcut Dumnezeu, in 7 zile, nu putea tot El, sà le repare in 7 miimi de secundà?
  • +9 (9 voturi)    
    Evu.. (Miercuri, 5 decembrie 2012, 19:40)

    Cetateanu [utilizator]

    Curand vom fi obligati sa platim indulgente: ca casa mare cu cheltuiala se tine. Puliticienii nostri cei superstitiosi (doar nu credeti ca credinciosi) dar foarte ticalosi vor vota stati linistiti o lege in sensul asta. Ca doar prea fericitul n-o sa le ia de la gura tot timpul.
    Evul mediu - redivivus!
  • +13 (13 voturi)    
    catedrala mantuirii sulii (Miercuri, 5 decembrie 2012, 20:25)

    MariusParaschiv [anonim]

    `ti-ai dracu de interlopi in sutana, nu va mai satura dracu de bani si putere! Cersiti, ca acum e momentul! repede o icoana lu` sfantu` becali, sa va binecuvanteze cu vreo doua milioane, ca prin biserica se spala cel mai usor banii murdari
    Ma pis pe "catedrala" voastra cu circuit inchis si sunt fericit ca nu mai platesc taxe si impozite in Romania!
    • +6 (6 voturi)    
      gresesti omule (Miercuri, 5 decembrie 2012, 20:40)

      Angoasat [utilizator] i-a raspuns lui MariusParaschiv

      interlopii astia in sutana n-ar exista daca enoriasii nu i-ar sustine..poti ajuta explicand celor mai putin dotati ca pe lumea asta nimic nu cade din cer si ca puterea sta in inteligenta si puterea lor de munca. daca ai informatii imparte cu aceia care nu au acces dar care se roaga sa le fie mai bine.
  • +6 (6 voturi)    
    catedrala de rahat (Miercuri, 5 decembrie 2012, 20:33)

    LUTE [anonim]

    Popii astia nu se mai satura de cersit bani,nesimtiti dracului. Cate taxe platesc pentru cladirile si pentru miile de hecrae de pamant si paduri ?
  • +7 (7 voturi)    
    BOR=hoti, farisei, obscurantisti si criminali! (Miercuri, 5 decembrie 2012, 20:40)

    dorubarbu [utilizator]

    Cred ca nu mai e nici un secret pentru nimeni ca BOR este o organizatie criminala, plina de hoti si de farisei...

    Da, da! Ati citit bine! ORGANIZATIE CRIMINALA care primeste donatii de la crima organizata!!!

    Detalii aici:

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2VdNPOS_LOs

    In aceste vremuri cumplite...BOR ii spoliaza pe saracii (in primul rand cu duhul!) care de abia au ce pune pe masa! Asta se cheama CRIMA!
    Intr-o tara in care numarul popilor l-a depasit de multa vreme pe cel al medicilor...CRIMA e la ea acssa!

    Vai voua, celor care mai dati un ban BOR sau celor care mai credeti in acesti farisei lacomi si lipsiti de caracter!
  • +4 (4 voturi)    
    donatie? (Miercuri, 5 decembrie 2012, 21:40)

    rubini [utilizator]

    In principiu donatia este un act unilateral pornit din vointa donatorului beneficiarul donatiei fiind surprins in mod placut de consistenta donatiei.
    Cind donatarul intinde mana pt a primi se cheama
    cersetorie act pedepsit prin lege.
  • +2 (2 voturi)    
    Felicitari Guvernului si lui S.Oprescu, (Joi, 6 decembrie 2012, 7:22)

    claemi [utilizator]

    Ca doar nu dati din buzunar!Fiti generosi si Domnul va va ocroti FARADELEGILE SI AVERILE FURATE!†††††††††††
  • +2 (2 voturi)    
    donatie (Joi, 6 decembrie 2012, 8:57)

    florinlupu1 [anonim]

    niste nenorociti popi astia sunt cei mai bogati din tara si tot cer cer cer si nu se mai satura .....
  • +1 (1 vot)    
    semnati petitia (Marţi, 11 decembrie 2012, 16:21)

    ala_ [utilizator]

    http://www.petitieonline.ro/petitie/scrisoare_deschisa_adresata_primarilor_i_consilierilor_locali_din_romania-p04940149.html


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by