Primarul Sorin Oprescu cauta investitori pentru autostrada suspendata. Valoarea proiectului: 1,57 miliarde de euro

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 12 octombrie 2012, 17:14 Actualitate | Administratie Locala


Simulare a unei portiuni din autostrada suspendata
Foto: Hotnews
Primarul Sorin Oprescu cauta investitori care sa finanteze construirea autostrazii suspendate. Potrivit unui comunicat trimis de Primaria Capitalei, edilul s-a intalnit, vineri, cu o compania chineza si una turca pentru a le prezenta proiectul. Municipalitatea sustine ca ambele firme au fost interesate insa deocamdata nu s-a stabilit nimic concret. Potrivit estimarilor facute de Primaria Capitalei, construirea acestui drum costa 1,57 miliarde de euro.

"Primarul General a primit astazi, la sediul Primariei Municipiului Bucuresti, vizita unei delegatii chineze, formata din reprezentanti ai grupului Shanghai Urban Construction Group (SUCG) International Engineering Co. Ltd. cu care a discutat despre posibilitatea incheierii unui parteneriat public-privat pentru realizarea proiectului "Inchidere Inelul Median de circulatie la Zona Nord-Autostrada Urbana-tronson Lacul Morii - Soseaua Colentina“. In cadrul intrevederii, Yu Qiu, unul dintre reprezentantii SUCG International Engineering, a explicat faptul ca sunt interesati de acest proiect si ca, avand in vedere complexitatea si dimensiunea lucrarii, se va analiza posibilitatea formarii unui consortiu de firme chinezesti interesate sa poata prelua realizarea intregului proiect", precizeaza Primaria Capitalei. SUCG International Engineering are o cifra de afaceri de 5 miliarde de euro pe an si este specializata in lucrari de infrastructura si constructii de poduri.

Tot vineri, Oprescu s-a intalnit si cu reprezentantii companiei Artimpeks LTD si le-a prezentat proiectul autostrazii suspendate. "Membrii delegatiei turce s-au declarat interesati de acest proiect si au solicitat toate informatiile tehnice aferente. In viitorul apropiat urmeaza sa aiba loc o noua intalnire in care sa se discute si alte detalii, inclusiv identificarea solutiilor optime de finantare. Bucurestiul reprezinta o piata credibila si atractiva, firme importante din intreaga lume dorind sa dezvolte proiecte de investitii in parteneriat public-privat in Romania si in primul rand in Bucuresti", sustin reprezentantii municipalitatii.

La inceputul lunii septembrie primarul Capitalei s-a intalnit cu reprezentantii firmei de constructii China Communication Constructions Company Limited pentru a obtine finantare pentru acest proiect. ’’China Communication Constructions Company Limited este interesata de finantarea acestui proiect de o lunga perioada de timp. Avand in vedere acest lucru, ne dorim sa concretizam aceasta investitie. Avem experienta bogata in privinta proiectelor realizate in parteneriat public privat si avem si sprijinul Guvernului Chinez si al bancilor’’, au declarat reprezentantii companiei.

Autostrada suspendata, tronsonul din zona de Nord, va face legatura intre Soseaua Colentina (intrarea in Bucuresti) si Lacul Morii, de-a lungul caii ferate, avand o lungime 13 km. Traseul exact al arterei nu a fost insa stabilit deoarece inca nu a fost aproabt Planul Urbanistic Zonal. Vezi aici traseul autostrazii suspendate.


La sfarsitul lunii august Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat cheltuirea sumei de 1,57 miliarde de euro pentru acest proiect. Banii ar urma sa fie cheltuiti astfel:

  •     233 milioane euro pentru exproprieri si amenajarea terenului
  •     57,7 milioane euro pentru proiectare si asitenta tehnica
  •     1,26 miliarde euro pentru construirea propriu-zisa a autostrazii
  •     153 milioane euro pentru alte cheltuieli


Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca aceasta suma nu va fi platita de la bugetul local, ci dintr-un parteneriat public-privat. Insa, potrivit proiectului de hotarare votat, "finantarea investitiei se va face din alocatii bugetare si/sau alte fonduri legal constituite". Nu este specificat nimic despre un parteneriat public-privat si despre modul cum partenerul privat isi va recupera investitia facuta.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2279 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    Oprescu si-a inceput campania pt prezidentiale? (Vineri, 12 octombrie 2012, 18:05)

    Gryphus [utilizator]

    OPRESCU vrea sa gaseasca niste pro... investitori care sa faca o sosea de 1 miliard de euro pt bucuresteni? :-)))
  • +7 (9 voturi)    
    Nu te lasa Doctore! (Vineri, 12 octombrie 2012, 18:19)

    CetateanulRoman [utilizator]

    Nu ne lua in seama! Pune orasul amanet si fa autostrada aia! Cere mai multi bani sa ai cu ce sa fugi cind e cazul. Succes!
  • +6 (8 voturi)    
    PAI NU ZICEA CA VIN CHINEZII? (Vineri, 12 octombrie 2012, 18:40)

    schroedinger [utilizator]

    Alo, tov. Oprescu te-au lasat chinezii? Ia de vezi prin Corea de Nord, iar in ultima instanta poate prin Belarus!
  • -3 (9 voturi)    
    Ar fi buna autostrada (Vineri, 12 octombrie 2012, 19:50)

    Alex S [utilizator]

    Nu stiu daca e realizabila din punct de vedere financiar, insa orice tentativa de dezvoltre a infrastructurii e binevenita pt ca ar mai elibera marile bulevarde. Sincer nu inteleg de ce atata scepticism in proiectul asta ... autostrazi suspendate exista peste tot in lume.
    • -3 (9 voturi)    
      Da (Vineri, 12 octombrie 2012, 20:02)

      vali1 [anonim] i-a raspuns lui Alex S

      Sunt de acord cu tine.Cred ca ar mai calma traficul rutier.
  • -3 (9 voturi)    
    va reusi (Vineri, 12 octombrie 2012, 20:00)

    vali1 [anonim]

    Eu cred ca va duce planul la bun sfarsit.Mi se pare un proiect bun si realizabil.
  • -4 (8 voturi)    
    . (Vineri, 12 octombrie 2012, 20:01)

    vali1 [anonim]

    Nu inteleg de ce nimeni nu il sustine cand el macar vrea sa aduca imbunatatiri infrastructurii bucurestene.
  • +4 (6 voturi)    
    Auzi,auzi... (Vineri, 12 octombrie 2012, 20:03)

    coco04 [utilizator]

    Cica...: autostrada suspendata a fost suspendata.
  • +4 (6 voturi)    
    Cat de idioti de cred? (Vineri, 12 octombrie 2012, 20:19)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Numai arena nationala a costat vreo 400mili....el vrea sa spuna ca se incadreaza in suma asta?
    Comunisti mincinosi
    • -2 (4 voturi)    
      rationeaza.. (Sâmbătă, 13 octombrie 2012, 12:43)

      SebastianDecianu [anonim] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

      E cu totul alta constructie un stadion. Nu-ti da cu parerea pe ceva ce nu cunosti suficient de bine.
  • +5 (5 voturi)    
    :( (Sâmbătă, 13 octombrie 2012, 0:49)

    owl [utilizator]

    Oprescule, cu centurile cand ai de gand sa faci ceva? Aia de sud e la fel ca acu' 20 de ani, aia de nord se sugruma... Ai inceput o gramada de lucrari si au ramas in aer... Parca ai zis ca iei si metroul.... ca stam cu drumu' taberei tot un santier, ca nu era suficient cat era de aglomerat...
    • -2 (4 voturi)    
      Centura Bucurestiului (Sâmbătă, 13 octombrie 2012, 8:11)

      Stepanida [utilizator] i-a raspuns lui owl

      nu e in ograda lui Sorin Oprescu,tine de Compania Nationala a Drumurilor.Iar metroul nu a trecut inca in subordinea lui Sorin Oprescu.
    • -2 (4 voturi)    
      metroul... (Sâmbătă, 13 octombrie 2012, 12:44)

      SebastianDecianu [anonim] i-a raspuns lui owl

      metroul se va face. numai ca dureaza si costa mult; e deosebit de dificil sa faci metrou in bucuresti.

      cu centurile ai dreptate... acolo e greu oricum sa pui si un petic de asfalt, avand in vedere cate masini circula zilnic....daca ai inchide strazile pt extindere..haos..

      dar da, cu centurile ai dreptate
  • 0 (2 voturi)    
    Sorin Oprescu... (Sâmbătă, 13 octombrie 2012, 9:11)

    Catz Kitty [utilizator]

    ... este un bun primar, dar nu s-a stabilit inca ceva concret in aceasta privinta.
  • +1 (3 voturi)    
    Suspendate ? (Sâmbătă, 13 octombrie 2012, 9:13)

    xolv [utilizator]

    De parcari avem nevoie, nu de fantasmagorii pentru cei care traverseaza orasul! Sper ca sunteti multumim ca l-ati votat!
    • +5 (5 voturi)    
      Corect !! (Sâmbătă, 13 octombrie 2012, 13:16)

      IonescuG [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      De parcari ,de strazi asfaltate,canalizate cu apa potabila,parcuri cu multi copaci,"plamanii" orasului,
      semaforizare europeana,indicatoare europene,piste adevarate pentru biciclisti,parcuri pentru copii si cate si mai cate..!
      Din nefericire nici un primar al Bucurestiului nu a fost un BUN GOSPODAR in adevaratul sens al cuvintului.Cu totii de la primaria Capitalei spagari,hoti si banditi !
  • 0 (0 voturi)    
    Sper ca la momentul zero (Sâmbătă, 13 octombrie 2012, 16:08)

    bigbrother [utilizator]

    Sa nu stam si sa dam din gura online, ci sa iesim in strada. Este de neconceput plata unei sume pentru 13 km de drum, nici daca ar fi poleit cu aur.

    Cu banii astia s-ar reabilita toate soselele din Bucuresti si inca ar mai ramane bani. Si ca sa fie si mai aiurea, stim cu totii ce se intampla de fapt cu aceste lucrari care pornesc de la o suma si in doi ani ajung la valori duble. Vom plati ca la Bechtel niste lucrari pe care nu le vrem doar pentru ca un individ are de platit datorii la cei care l-au propulsat in fruntea primariei.

    Iar pentru cei care inca nu inteleg ca asta este HOTIE, sa le readuc aminte cat inseamna in bani romanesti: 7.159.200.000 lei la cursul de azi BNR.

    Cu acesti bani se pot plati salariile medii nete pe o luna pentru peste 4.470.000 de romani, sau s-ar plati pensia lunara (la o valoare medie de 766 de lei) pentru 9.346.214 pensionari sau s-ar reabilita termic gratuit 785.000 de apartamente (la un pret mediu de 2000 de euro/apartament), adica peste trei sferturi din apartamentele existente in Bucuresti!

    Nu stiu care sunt preturile exacte, dar cu siguranta s-ar cumpara cateva zeci de autobuze sau tramvaie sau garnituri de metrou. Sau s-ar rezolva cu linia de centura care e praf de atatia ani. Sau s-ar face magistrale de metrou in Drumul Taberei!!!

    Fratilor, in orasul asta nu traiesc doar soferi, aici traim toti, noi si copiii nostri. Chiar daca am masina, prefer oricand un parc si un transport in comun civilizat, decat poluarea de la masini.
  • 0 (0 voturi)    
    concluzia este ca in campanie facea (Sâmbătă, 13 octombrie 2012, 16:22)

    visio [utilizator]

    promisiuni fara acoperire; cand promiti ceva, inseamna ca dispui de resursele necesare...
    oprescu este tot usl...dar daca bucurestenii il vor...halal capitala, halal capitalisti...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by