Inca 16 linii RATB vor avea controlor permanent la bord

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 8 octombrie 2012, 17:33 Actualitate | Administratie Locala


Sistemul Automat de Taxare in RATB
Foto: Hotnews
RATB a extins la inca16 linii de autobuze proiectul care prevede prezenta permanenta a unui controlor la bord,  aceasta masura urmand sa fie aplicat la toate mijloacele de transport ale Regiei. In acest fel, RATB spera ca va scapa de calatorii care circula fara bilet. Deocamdata RATB, nu a dat publicitatii liniile cu cotrolor permanent pentru ca bucurestenii sa nu fie tentati sa "fenteze sistemul". Implementarea acestui program a demarat in luna iulie 2012, pe liniile expres 780 si 783, fiind ulterior extins pe liniile 254 si 422.

"Prin noul sistem, accesul calatorilor in vehicule se face doar pe la prima usa, iar coborarea numai pe la usile 2 si 3, sub supravegherea agentilor de control si a conducatorilor de vehicule, astfel incat numai persoanele care au un titlu de calatorie valabil sa beneficieze de serviciul de transport. Persoanele care nu detin un astfel de titlu sunt indrumate catre cel mai apropiat punct de comercializare carduri RATB", se arata intr-un comunicat al Regiei.

Dupa urcarea in mijlocul de transport, calatorii sunt informati de catre agentii de control asupra modalitatii de validare a cardurilor de transport detinute. De asemenea, prin statia radio de la bord, conducatorii de vehicule transmit mesajul "Va rugam validati  cardurile!", pentru a nu prelungi durata de stationare a mijloacelor de transport in statii. Ca noutate, si soferii de autobuz vor fi implicati in activitatea de control.

Proiectul a fost introdus intial pe liniile Expres 780 si 783, fiind ulterior extins pe liniile 254 si 422.  Treptat, in noul sistem au fost incluse zone cu fluxuri mari de calatori, cum ar fi capetele de linii, marile intersectii, statiile comune ale mai multor linii (spre exemplu, zonele Televiziune, Ghencea, Resita, Piata Sudului, Big Berceni, Gara de Nord, ASE, CET SUD, Platforma Alexandria).

"Proiectul are drept scop constientizarea publicului calator asupra importantei achitarii calatoriei si implicarii in dezvoltarea unui serviciu de transport public de calitate. De asemenea, prin validarea cardurilor, Regia colecteaza informatii importante, utile pentru adaptarea numarului de vehicule pe linii si utilizarea eficienta a resurselor materiale si umane necesare derularii activitatii de transport", se mai arata in comunicatul RATB.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6589 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    Cumparare bilete din autobuz (Luni, 8 octombrie 2012, 18:08)

    Mihai_31 [utilizator]

    Daca tot vor fi controlori in fiecare autobuz, ar fi util si elegant ca acestia sa vinda bilete calatorilor care nu au card.
    Numai cei care nu vor sa cumpere sa fie "indrumati catre cel mai apropiat punct de comercializare carduri RATB".
    In felul acesta s-ar incasa direct costul calatoriei.
    Si ar fi un serviciu suplimentar pe care l-ar asigura RATB.
    Ca o motivare pentru utilizarea cardurilor, pretul unei calatorii, incarcat pe card, ar putea ramane la 1.3 lei, iar pretul unui bilet cumparat din autobuz ar putea fi 2 lei.
    In loc de "scandalul" de a da oamenii jos din autobuz, ar fi mai intelept sa se ofere o alternativa: plata pe loc a calatoriei.
    • +3 (3 voturi)    
      nimic nou sub soare (Luni, 8 octombrie 2012, 18:48)

      hatru [utilizator] i-a raspuns lui Mihai_31

      Cand eram copil, fiecare vehicul ITB avea taxatoare. Nu scapa nimeni de ochiul ei vigilent. Nu existau controlori dar era imposibil sa calatoresti fara bilet. Acum avem carduri, masini moderne de validare a lor, avem puncte de comercializare cu termopane de multe mii de E bucata, avem gps si diverse alte monitorizari. Toti banii astia, toate lefurile, investitiile si spagile au fost bani aruncati....Vad ca ne intoarcem din nou la taxatoare. Pe scurt, ceea ce face RATB e o flegma in ochii alora care-si platesc taxele din care taxe s-au cumparat sculele care sunt total ineficiente si trebuie sa ne intoarcem la tramvaiul cu cai si la taxatoare.
    • 0 (4 voturi)    
      Regula (Luni, 8 octombrie 2012, 18:54)

      Draky [utilizator] i-a raspuns lui Mihai_31

      Daca regula generala e sa ai bilet inainte sa te urci, atunci trebuie pastrata peste tot la fel!
      Biletul in "autobuz" il platesti ca amenda.
      • +2 (4 voturi)    
        Bilete mai scumpe in autobuz (Marţi, 9 octombrie 2012, 0:50)

        cri-kee [utilizator] i-a raspuns lui Draky

        Ideea cu bilet la pret mai mare cumparat din autobuz mi se pare foarte buna. In alte tari se procedeaza asa, calatorul plateste un pret mai mare daca nu a fost prevazator sa isi incarce cardul din timp, unde putea. Ideea este buna atat pentru calator, pentru ca s-ar putea ca in statia de unde trebuie sa ia autobuzul sa nu isi poata reincarca portofelul electronic (si totusi sa aiba o urgenta si sa prefere sa plateasca mai mult decat sa mearga pe jos pana la cel mai apropiat punct de vanzare), cat si pentru RATB care ar castiga mai mult datorita biletelor mai scumpe platite pe loc.
        • +1 (1 vot)    
          exista deja (Marţi, 9 octombrie 2012, 10:18)

          frum [utilizator] i-a raspuns lui cri-kee

          cumperi bilet in autobuz trimitand sms la nr afisat in autobuz, costa aprox 10 lei si e valabil toata ziua
    • 0 (0 voturi)    
      nu prea merge... (Marţi, 23 octombrie 2012, 17:01)

      Cetateanu' [utilizator] i-a raspuns lui Mihai_31

      Nu poti vinde in autobuz bilete (carduri), trebuie casa de marcat fiscalizata.
  • +1 (3 voturi)    
    780 si 783 (Luni, 8 octombrie 2012, 19:44)

    Vizitiul [utilizator]

    Am mers pe 7 Oct cu ambele, si nu era nici un controlor si nici "regula" urcatului prin fata etc. Nu bagati placa sa nu lucreaza duminica :)

    Daca la liniil express mai e cum e, la restul e jale, plin de calatori de o statie doua care nu platesc. M-as lua de ei dar probabil ies eu cum ca "hartuiesc" lumea etc :))))

    Fiecare mijloc de transport in comun pierde mai mult lunar decat un salariu per mijloc de transport.

    Lipseste disciplina, in alte tari de poate sta la rand frumos in statie, urcarea prin fata si plata (cu card, cash etc) la urcare si tot asa.

    Nu e totul numai rau totusi, plata cu cardul este foarte buna, il incarci cu o suma mai mare si-ti vezi de treaba, nu mai stai sa alergi dupa bilete etc.
    • -1 (1 vot)    
      780 si 783 (Marţi, 9 octombrie 2012, 9:27)

      m.alina [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      Pe aceste 2 linii circula in mare parte navetisti, cu abonament...In afara de asta, duminica, pe 7, cel putin masinile de dimineata au plecat cu mari intarzieri, din cauza maratonului, zic ei. Controlorii era u foarte aproape sa plece jumuliti de la masina de 7, cand s-au enervat toti pasagerii care urmau sa intarzie la serviciu.Linia 780 e ok, dar 783 este o rusine...are statii din 50 in 50 m, numai expres nu e. Vara se umple pana la refuz la Aquamagic, programul nu il respecta nici de frica, si colac peste pupaza pasagerii mai sunt si hartuiti de controlori obraznici
  • +9 (9 voturi)    
    cum e in Spania (Luni, 8 octombrie 2012, 20:09)

    tolok [anonim]

    In Spania soferii de autobuze sunt si controlori. Practica urcarea in autobuz se face pe la usa din fata si validarea biletului sau a abonamentului se face in dreptul soferului. Cine nu are bilet sau abonament isi cumpara de la sofer un bilet (de obicei se prefera bani ficsi sau bacnote mici, altfel soferii au dreptul sa refuze sa iti vanda).

    E simplu, sigur si mai ieftin decat toate inventiile.
  • +1 (1 vot)    
    problemele RATB (Marţi, 9 octombrie 2012, 10:24)

    bedexe [utilizator]

    Pe care multi mioritici nu le vad:

    1. Biletul nu e valabil pe destinatie, ci pe autobuz. Asta e un ABUZ. De ex, 102 ducea din Titan pana in Berceni, deci 1 calatorie. S-au gandit ei si au bagat si 202 , deci inca 1 calatorie, desi vrei sa mergi din punctul A in punctul B.
    In plus, spargerea liniei s-a facut total aiurea, la CET, unde nu sunt nici blocuri, nici case, nici altceva de interes, deci total in detrimentul calatorilor.

    2. Lipsa totala a respectarii timpilor de deplasare atat la tramvaie (stau ca fraierii in spatele masinilor, desi Codul Rutier spune altceva, dar RATB si Politia dorm) cat si la autobuze (banda unica pentru transportul in comun).
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Marţi, 9 octombrie 2012, 13:04)

    a.nonim [utilizator]

    In ultima perioada, in statiile mari, Romana, Piata Victoriei, sunt cate 2-3 angajati RATB care nu se urca in autobuze, dar obliga calatorii sa valideze cardurile.
    Acest lucru este un abuz al RATB din mai multe motive:
    1. Conform regulamentului, posesorii de abonamente nu sunt obligati sa valideze cardul ci doar sa-l prezinte la control.
    2. Angajatii RATB au drept de control doar in mijlocul de transport nu si in afara acestuia.
    3. Acesti "controlori" nu permit soferului sa plece provocand intarzieri nejustificate si chiar conflicte intre calatori.
    Zilele trecute doi calatori s-au luat la bataie pentru ca unul nu vroia sa valideze abonamentul (lucru perfect regulamentar), iar un batran a fost bruscat pentru ca se misca prea incet. Desi ei erau cei care au provocat (indirect) aceste incidente, angajatii RATB au ramas impasibili.
    • 0 (0 voturi)    
      gresesti (Marţi, 23 octombrie 2012, 17:05)

      Cetateanu' [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Abonamentul TREBUIE validat. Citeste regulamentele, apoi fa pe ofensatul...
  • 0 (0 voturi)    
    Sunt si eu curios (Joi, 11 octombrie 2012, 15:33)

    zugurudumba [utilizator]

    Sunt curios cum va fi implementat acest sistem dimineata pe linii cum ar fi 335, care gem de calatori pe anumite segmente ale traseului.
    • 0 (0 voturi)    
      cu rabdare (Marţi, 23 octombrie 2012, 17:07)

      Cetateanu' [utilizator] i-a raspuns lui zugurudumba

      si cu mult bun simt. Clar ca nu va putea fi introdus sistemul pe multe din liniile RATB (inclusiv pe toate tramvaiele)..Dar se spera, in timp, in civilizarea publicului. Pana la urma, e un serviciu de care beneficiezi, asa ca e normal sa platesti...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by