VIDEO Consiliul General al Capitalei, cu majoritate USL, a aprobat cheltuirea a 1,57 miliarde de euro pentru Autostrada supendata a lui Oprescu

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 30 august 2012, 21:17 Actualitate | Administratie Locala


FOTOGALERIE Schitele autostrazii suspendate
Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a aprobat cheltuirea a 1,57 miliarde de euro pentru "Inchiderea Inelului Median de circulatie la zona nord/autostrada urbana - tronsonul Lacul Morii-Soseaua Colentina" (Austostrada suspendata). Pretul a fost votat cu 29 de voturi "pentru" si 16 voturi "impotriva", majoritatea in CGMB fiind detinuta de USL. Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca aceasta suma nu va fi platita de la bugetul local, ci dintr-un parteneriat public-privat.

Insa, potrivit proiectului de hotarare votat, "finantarea investitiei se va face din alocatii bugetare si/sau alte fonduri legal constituite". Nu este specificat nimic despre un parteneriat public-privat si despre modul cum partenerul privat isi va recupera investitia facuta.

UPDATE: Primarul Sorin Oprescu a declarat dupa sedinta CGMB ca lucrarile la Autostrada suspendata vor incepe in primavara.

Majoritatea consilierilor USL a votat pentru adoptarea acestui proiect, iar consilierii PDL si PP-DD au votat impotriva.

"Grupul PDL este de acord cu dezvoltarea accelerata a orasului, mai ales ca principalele proiecte de infrastructura care se afla in desfasurare sunt create de primari PDL. Noi, insa, trebuie sa fim siguri cum vor fi dati banii inapoi si cum se rasfrange asta  asupra bucurestenilor", a declarat consilierul PDL Alin Vaduva.

Partea de nord a Inelului Median are 13 kilometri si va face legatura, adiacent caii ferate, intre Sos. Colentina si Bd. Uverturii. Potrivit proiectului de hotarare adoptat, cei 1,57 miliarde de euro se vor cheltui astfel:
  • 233 milioane euro pentru exproprieri si amenajarea terenului
  • 57,7 milioane euro pentru proiectare si asitenta tehnica
  • 1,26 miliarde euro pentru construirea propriu-zisa a autostrazii
  • si 153 milioane euro pentru alte cheltuieli

Primarul Sorin Oprescu a declarat ca Primaria ar putea da doar suma necesara exproprierilor. 

La inceputul anului, cand proiectul autostrazii suspendate a fost pus pentru prima oara pe ordinea de zi a CGMB (dar nu a fost aprobat), Oprescu a declarat ca Autostrada suspendata va fi facuta in parteneriat public-privat cu o companie chineza.

Joi, edilul sef al Capitalei a declarat ca aceasta va fi facuta cu "chinezii sau cu rusii sau americanii sau coreenii".

Initial, cand se discuta despre parteneriatul cu compania chineza, investitia se intrevedea a fi recuperata printr-o taxa de drum cuprinsa intre 18 si 21 de euro pe an.

Vezi aici traseul autostrazii suspendate

VIDEO Protest la sedinta CGMB si declaratiile primarului Sorin Oprescu despre autostrada suspendata:


Declaratii - Sorin Oprescu despre autostrada suspendata:
  • Da. Este cea mai scumpa autostrada de pe pamant si interplanetar. Am avut o comunicare, nu eu personal, ci cei din jurul meu cu cei de pe luna si asa mi-au zis si ei.
  • As vrea sa intelegeti un singur lucru. Stiti foarte bine ca nu exista bani in buget pentru a putea sa intram intr-o asemenea aventura. Si atunci aceasta autostrada va fi construita, si o spun a zecea mia oara… Ca nu va fi un efort financiar pe umerii primariei sau a primariilor de sector pentru ca ea va fi realizata printr-un parteneriat public-privat.
  • Nu este obligatoriu sa faci intai autostrada. Ea este, cum sunt acolo trecute preturile, si la ceea ce inseamna ariile de servicii din jurul autostrazii, tocmai ca dupa aceea sa poata cel care investeste sa recupereze banii.
  • Autostrada face parte, daca vreti, dintr-o simulare a unui business plan legat de cei care investesc.
  • S-au aratat interesati chinezi, rusi, americani si coreeni sa realizeze autostrada.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















13100 vizualizari

  • +33 (33 voturi)    
    metode noi de furt (Joi, 30 august 2012, 21:21)

    Angoasat [utilizator]

    233 mil pt expproprieri + 153 mil alte cheltuieli = 386 mil bani de ciordit pt USL
    • -21 (27 voturi)    
      deci autostrada este gratis ? (Joi, 30 august 2012, 22:30)

      Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui Angoasat

      Dupa "calculele" tale totul se fura ...deci autostrada este gratis.
      Ce sa vezi....terenurile trebuie cumparate (expropiate).
      Costa si, din pacate, dureaza.
      Autostrada este ceva nou la noi...dar noi nu vrem.
      Noi vrem sa ramanem la drumuri de tara...la sosele inguste si inbarligate...
      Ce vedem in filme este trucaj....mai ales in cele americane...japoneze...noi nu vrem asa ceva.
      Ce vreti voi, basistii?
      O tara inapoiata,o colonie exploatata (de altii) pentru zacamintele pe care le mai are...
      Pana le mai are.
      investitii?
      Pentru ce?
      Pentru cine?
      Autostrazi?
      Infrastructura?
      De ce?
      Bani aruncati in vant....mai bine sa-i ia un Videanu, o Udrea...sa-si faca o vila, un iacht...
      Iar Basescu..ca Putin...sarac dar cel mai bogat roman...
      Bai, ciocoflenderilor, am fost in tari mult mai sarace si inapoiate ca Romanica....dar au niste autostrazi......
      Asa atragi investitori, cu o infrastructura beton, nu cu muzeul satului la scara nationala!
      • +20 (22 voturi)    
        Mai tovarasu' (Vineri, 31 august 2012, 0:46)

        Marian [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        Cu banii astia se pot face 100 km de autostrada pe pamant nu prin aer asa cum viseaza Oprescu.
        Oricum nu se va face niciodata. Praf in ochii electoratului.
        • +1 (1 vot)    
          banii de pensii, spitale si locuri de munca... (Vineri, 31 august 2012, 9:53)

          jescu [utilizator] i-a raspuns lui Marian

          In alte tari se fac lucruri de genul autostrazii ca sa se demonstreze puterea economica. Dar noi ce vrem sa demonstram, prostia ? Acum daca tot l-au votat pensionarii pe Oprescu, sa vada unde se duc banii de pensi, pentru spitale si pentru locuri de munca pe 10 ani de zile. Daca n-au vrut sa se plimbe in parcul Vacaresti prin verdeatza acum sa suporte noxele autostrazii suspendate. Pacat ca ne-au ingropat pensionarii pe toti cu Oprescu asta si cu Felix cu Antenele lui.

          Iar in materie de autostrazi asa se face o autostrada ieftina si nu in teren ca in palma:
          http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/170774.html
        • 0 (0 voturi)    
          Comment sters de user (Vineri, 31 august 2012, 11:58)

          GigiBanosu [anonim] i-a raspuns lui Marian

      • +19 (19 voturi)    
        Din tot comentariul tau.. (Vineri, 31 august 2012, 2:56)

        Alius [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        ..singura idee originala este "ciocoflenderilor". Si da, sunt ironic atunci cand afirm asta.

        Daca Basescu facea asta, sareai tu cu gura si aia de la latrinele tv ca Basescu fura miliarde.. Si asa a-ti faut pana acum. Daca Basescu e ca Putin la bani, pai ce sa mai zic de ceilalti de la USL, in special Nascase.

        Din partea mea, Oprescu poate sa fure si chilotii de la bucuresteni, ca doara ei l-au vrut pe Oprescu si ideile lui crete. Oricum, cifrele astea sunt doar de "inceput", caci cum s-a intamplat la absolut toate proiectele de pe la noi, pretul estimat la inceput va fi depasit de cateva ori spre finalul lucrarilor, iar lucrarea, daca o sa fie vreodata realizata, o sa depaseasca doua mandate ale lui Oprescu.

        Deci de furat o sa fie din belsug (asa cum a fost si cu marea arena "facuta" de Oprescu), nu-mi fac probleme.
        • +7 (7 voturi)    
          Erata: (Vineri, 31 august 2012, 5:11)

          Alius [anonim] i-a raspuns lui Alius

          "ati facut".
          • 0 (0 voturi)    
            nostim (Vineri, 31 august 2012, 11:58)

            e_boda [utilizator] i-a raspuns lui Alius

            Este foarte nostim ca primesti plus si cand nu enunti nicio idee, doar iti corectezi "agramalitatile"
      • 0 (0 voturi)    
        Nici nu stiu ei (Vineri, 31 august 2012, 9:37)

        OvidiuDiaconescu [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        Ce vor exact, care e planul per-ansamblu. Au niste coordonate generale, de genul "usl e rau, hai sa jignim, basescu e bun, hai sa laudam", si pe criteriile astea... scriu pe aici. Tare as fi curios sa ii strang la o masa, la un suc, o cafea ceva, sa stam de vb fata in fata. Sa vad ce studentei pistruiati posteaza cu atata emfaza pe aici, si critica diverse initiative, doar pt ca sunt ale concurentului politic al idolului declarat.
      • +1 (1 vot)    
        Nu e nimeni impotriva construirii.. (Vineri, 31 august 2012, 9:55)

        aki [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        ..unei autosttazi, dar de ce nu sunt folositi acesti bani ca sa se transforme soseaua de centura a Bucurestiului intr-o autostrada? De ce in toate orasele civilizate din aceasta lume, autostrada inconjoara orasul, ocoleste orasul, dar in Bucuresti ea trece pe deasupra orasului? Si pe cand se vor vor incheia proiectele deja incepute: strapungerea uranus-nu mai stiu cum(alt esec al edililor Bucurestiului, alt proiect gandit si aplicat prost), repararea infrastrucrurii orasului(sine de tramvai), extinderea metroului, metroul de la Otopeni(aeroport) la Bucuresti..metrou de suprafata..etc.?
        Se doreste sa se construiasca, dar nu in bataia asta de joc... Daca esti bucuresten, sau locuiesti im Bucuresti, trebuie sa intelegi ca lucrurile se fac fara sa fie gandite si analizate corect..
      • 0 (0 voturi)    
        Televiziune... (Vineri, 31 august 2012, 11:29)

        alexandru_v [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        Nu te uita numai la antena 3...
      • 0 (0 voturi)    
        despre orase (Vineri, 31 august 2012, 11:30)

        Iulian_C [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        pe termen mediu/ lung aceasta abordare e gresita. Daca aveti rabdare vedeti conferinta lui Jan Gehl , care e aceeasi cu cele 2 avute in Bucuresti in care prezinta mai multe studii de caz , si argumente clare si despre strategii de dezvoltare durabila a oraselor in beneficiul cetateanului . El prezinta niste concepte simple dar care fac minuni daca sunt dorite si implementate .
        fora.tv/2011/05/02/Jan_Gehl_Cities_for_People
        Ati fi surprinsi sa aflati cat de simplu poti face un oras frumos si dezirabil.
        P.S. Ultima conferinta a fost parca cu vro saptamana inainte de alegerile locale.
        Oprescu nu era prezent ( si nici nu cred ca a auzit de Jan Gehl( care a rezolvat multe probleme in orase mari din toata lumea) , singurul(pe care l-am observat) care mi-a atras atentia si era interesat de ce avea sa zica maestrul urbanist era T Paleologul .
      • 0 (0 voturi)    
        Ai idee, (Vineri, 31 august 2012, 15:23)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        la ultima rectificare bugetara cam citi bani s-au luat de la investitii ( locuri de munca) si s-au transferat la chestia aia . . . aia cum ii zice? Aia la dispozitia primului ministru.
        Pentru fondul de rezerva la dispozitia primului
        ministru cit l-au mai crirtcat pe Boc cei doi pacalici.
      • 0 (0 voturi)    
        Pulicuta Uslista (Marţi, 4 septembrie 2012, 10:37)

        Ponta [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        "Demareaza" niste cercatari si vezi cine a cumparat recent (dupa declaratiile cu autostrada suspendata) terenurile care urmeaza a fi expropiate. Astfel vei afla unde se duc banii (prima traiectorie). In Noiembrie incepe campania electorala.
        Tu chiar esti prostan sadea dupa cum te exprimi in scris. Rautatea si prostia ancestrala de care dati dovada va clasifica in categoria amintita.
        In caz ca nu te dumiresti cu semnificatia cuvantului ancestral, cauta in DEX.
    • +23 (25 voturi)    
      Ati vrut... (Vineri, 31 august 2012, 1:09)

      AK-47 [utilizator] i-a raspuns lui Angoasat

      ...USL la putere. Na, luati acum autostrazi suspendate de 1 miliard de euro (cea mai scumpa din lume).

      Cand Boagiu negocia la sange contractele si taia in carne vie la Becthel , ziceati ca are interese si spagi de luat de acolo, si in acelasi timp urlati ca era scump pretul pe km construit.
      Luati acum de la Oprescu 13 km la pret de 1.57 miliarde euro.
      • 0 (0 voturi)    
        stai calm (Vineri, 31 august 2012, 16:22)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui AK-47

        Nici cu Videanu nu mi-e rusine. Ce debandada a facut Videanu cu proiectele lui, ce ne-a incurcat si l-am injurat,....parca nici Ceausescu nu a incurcat traficul asa de mult.
    • 0 (0 voturi)    
      Metode Vechi de Furt (Vineri, 31 august 2012, 9:21)

      Cărdăşie, traiască Măta !!! [anonim] i-a raspuns lui Angoasat

      2009@Comarnic–Brașov >>>55 KM (16 km de poduri și viaducte, 15 km de tuneluri>>> 1,2 miliarde

      2012@13 KM in Bucuresti >>> 1,57 miliarde

      Cărdăşie, traiască Măta !!!
  • +31 (33 voturi)    
    Ce conteaza parteneriatul (Joi, 30 august 2012, 21:34)

    gmarian [utilizator]

    Daca va fi facuta cu "chinezii sau cu rusii sau americanii sau coreenii" este clar ca exista un partener!
    Important sa cheltuim cat mai multi bani (cu prietenii), ulterior daca nu se finalizeaza Basescu este de vina!
  • +19 (19 voturi)    
    Ma bucur... (Joi, 30 august 2012, 21:47)

    mihai [anonim]

    ...insa nu cred c-o apuc ...
    PS: am 33 de ani
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Vineri, 31 august 2012, 10:37)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      Macar de nu s-ar face, e o aberatie.
    • 0 (0 voturi)    
      stopescu (Vineri, 31 august 2012, 12:03)

      bogdanicus [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      N-a fost in stare sa faca un pod peste Dambovita (vezi Vitan - oprit de el si M Bravu inceput de el si neterminat. Oricum inutil!)... N-a terminat nici macar legatura intre Colentina si Socului. S-a opus Pasajului Basarab inca de cand era doar senator. A oprit lucrarile la podul Basarab si la pasajul Baneasa. Centura e inca un chin. I-au taiat si fondurile. A3 se termina intr-un giratoriu in afara orasului. Metroul Dr Taberei are fondurile taiate. Credeti ca face mare branza cu autostrada asta? Poate doar sa dea bani pe exproprieri jigodiilor de Negoita si Jiji...
  • +20 (20 voturi)    
    offf (Joi, 30 august 2012, 22:06)

    etre [anonim]

    Un mizilic, 120 milioane de euro/km. Zici ca pavam tot traseul cu stadioane de football. Dar probabil asta si este ideea, o reteta de succes (Arena Nationala) aplicata peste tot.

    Eu intreb doar atat. Cat credeti ca este spaga lui Oprescu in tot acest jaf ?

    Macar daca ar fi util. Din pacate, intersectia de la Domnesti nu este importanta. Mai important este sa versi o autostrada in intersectia de la Crangasi. Sunt curios cum o sa acomodeze blv-ul Constructorilor o autostrada, la nivelul strazii. Presimt alte devieri ale traficului din cartier prin intersectia principala.

    Eu ma gandesc in mod serios la o modalitate de impiedica aceste aberatii.
    • 0 (0 voturi)    
      stop the aberration (Vineri, 31 august 2012, 11:57)

      balerina [anonim] i-a raspuns lui etre

      te voi ajuta si eu sa opresti aceasta aberatie a megalomanului Oprescu. Daca legal nu se poate voi impiedica inceputul lucrarilor prin "acte de vandalism". Daca el imi vandalizeaza orasul nu vad de ce eu nu as putea sa-i "vanadalizez" proiectul idiot!!! Acest om, pe care nu inteleg de ce l-au votat o mare parte din bucuresteni, si-a luat lumea in cap. In loc sa dezvolte un oras "verde"', curat, agreabil imi mai tranteste o porcarie de beton! In In loc sa vad cerul o sa mai vad niste betoane grii !!!! Cred ca el oricum nu a auzit ce sunt alea transporturi in comun sau biciclete!
  • +16 (16 voturi)    
    ... (Joi, 30 august 2012, 22:10)

    dragos234 [utilizator]

    Nu puteam mai bine sa folosim banii aia sa facem autostrada de pe Valea Oltului sau intre Tg Mures si Iasi?
    Mi se par totusi mai importante pt tzara aceste doua proiecte decat tichia de margaritar de 13 km din Bucuresti.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Vineri, 31 august 2012, 12:54)

      LauraBalaura [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      Sau pentru finalizarea soselii de centura
  • +16 (16 voturi)    
    Varza (Joi, 30 august 2012, 22:11)

    Crop [utilizator]

    Nu ca nu as fi de acord cu mai mult beton inutil in Bucuresti , dar totusi sunt si alte probleme de rezolvat in afara de autostrada asta supsendata. Da-o dracu de treaba ca abia se tarasc sa faca una pe pamant dar daramite suspendata. SI am mai si eu o curiozitate , din moment ce bani nu avem sa restauram casele din secolul 19 din Bucuresti adevarate monumente istorice , de ce dracu mai facem autostrada suspendata? Oare daca nu se aratau "partenerii" adica americanii coreeni interesati se putea coabita si cu o companie romaneasca? Sau e prea greu , trebuie sa platim tribut ?
  • +25 (25 voturi)    
    saracie ..versus megalomanie (Joi, 30 august 2012, 22:25)

    Inna100 [utilizator]

    .. atatea strazi fara elementara canalizare, strazi neasfaltate, ..atatea institutii scolare care au neaparata nevoie de fonduri pentru reabilitare, crese si gradinite noi , spitale gestionate de catre primarie si care arata jalnic, o periferie a capitalei ingropata in gunoaie.. si ceea ce este cel mai jenant pentru o capitala asa zisa europeana .. lipsa statiilor de epurare a apei, lipsa statiilor de reciclare a gunoiului menajer..
    Dar cui ii pasa.. sosea suspendata sa fie, ceasuri de aur, wc-uri cu gsm..
  • +21 (21 voturi)    
    Lasati-o mai moale cu suspendarile.. (Joi, 30 august 2012, 22:40)

    dan [anonim]

    Autostrada SUSPENDATA? is glumeti astia din usl, daca nu au fost in stare sa suspende un om cred ei ca le iese faza cu o autostrada? :))
  • +16 (16 voturi)    
    evident că s-au declarat interesaţi (Joi, 30 august 2012, 23:14)

    ro. [utilizator]

    ruşi, chinezi, americani etc.
    păi, la ce profit se arată cum să nu fie interesaţi, penalule?
  • -15 (23 voturi)    
    Cand va aud (Vineri, 31 august 2012, 0:07)

    kid_rahova [utilizator]

    Ca se cheltuie din banii contribuabilor ... contribuabili care nu stiti cum sa fentati statul cand e vorba de platit dari.... asa ca nu mai conteaza cat costa atata timp cat se face ceva ... atunci cand o sa fiti corecti cu statul atunci sa comentati ...
    • 0 (2 voturi)    
      Te inseli!!! (Vineri, 31 august 2012, 9:51)

      cetatean_cu_drept_de_vot [utilizator] i-a raspuns lui kid_rahova

      Tocmai pentru ca ne platim darile ne deranjeaza felul in care acestea se folosesc sau mai bine spus se fura.
    • 0 (2 voturi)    
      Maestre, vorbesti prostii (Vineri, 31 august 2012, 10:11)

      bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui kid_rahova

      In primul rand ca generalizezi. E ca si cum eu as spune ca in Rahova (de unde vad ca esti dupa nickname) stau numai tigani pentru ca il aveti primar pe Vanghelie.

      In al doilea rand: ce crezi ca inseamna parteneriat public-privat? Cuvantul public ar trebui sa iti spuna ca terenul il da primaria. Privat: ca cineva vine cu banii pe care trebuie SA II RECUPEREZE. La peste 1,5 miliard de euro astia fie pun o taxa de trecere de nu vine nimeni, fie o recupereaza in timp de la primarie. Ce varianta crezi ca va fi aleasa? Si in cat timp va plati primaria? 100 de ani? Nu, ca nimeni nu asteapta atat. Deci o sa platim toti de ne iese pe nas. 13 km de drum o sa ne coste cat ar fi costat reconstructia a un sfert de Bucuresti.
    • 0 (2 voturi)    
      Proiect cu utilitate minimă, spre 0 (Vineri, 31 august 2012, 10:23)

      MihaiMese [utilizator] i-a raspuns lui kid_rahova

      "Măcar se face ceva" - este într-adevăr un argument, dar se potriveşte şi dacă s-ar construi o fabrică de combustibil nuclear în mijlocul oraşului. În loc să "se facă ceva" în Bucureşti să nu mai fie printre cele mai poluate oraşe din Europa, "se face" această autostradă. În opinia mea, argumentul tău e total nepotrivit aici şi trebuie folosit cu atenţie la ce e în spatele lui, nu te mulţumi doar cu ideea că se cheltuiesc nişte fonduri.
  • +23 (23 voturi)    
    cu banii astia se putea face .. (Vineri, 31 august 2012, 1:03)

    exilatul [utilizator]

    cite un transplant de creier pt citeva milioane de romani...pacat..
  • +22 (22 voturi)    
    Pentru cine l-a votat pe Oprescu (Vineri, 31 august 2012, 1:30)

    mihai_vart [utilizator]

    ... aceste detalii nu conteaza!

    Pe Oprescu il votezi cu inima, nu cu creierul. Oprescu e de-al nostru. Ce conteaza ca nu ai parcuri si speranta ta de viata scade din cauza poluarii, macar ajungi repede acasa la televizor sa nu pierzi Sinteza Zilei.

    In alta ordine de idei, in Boston au daramat autostrada cu 6 benzi care traversa orasul pentru a construi o autostrada complet pe sub pamant cu 8 -10 benzi. Motivele principale au fost decongestionarea traficului si redarea spatiului de suprafata parcurilor

    Constructia a inceput in septembrie 1991 pentru a scoate traficul camioanelor din cartierele traversate de autostrada.
    Data de finalizare sabilita initial a fost 1998 la un cost estimat de 2,8 mld $
    Proiectul se incheie in 2007 dupa foarte multe probleme, cu un buget de 14.6 mld $.

    Din punctul meu de vedere Oprescu tinteste exact in directia opusa in ceea ce priveste traficul, realizand in acelasi timp ca orice proiect din bani publici depaseste bugetul

    pentru mai multe informatii
    - http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Dig
    - http://www.massdot.state.ma.us/highway/TheBigDig.aspx
    • +12 (12 voturi)    
      Alta este miza (Vineri, 31 august 2012, 4:13)

      kebab [utilizator] i-a raspuns lui mihai_vart

      Proiectul este foarte greu de finalizat dar de inceput este simplu. Cum incepe: 1.) Votul in CGMB 2.) Exproprieri 233+ mil 3.) Proiectare asistenta 57+ mil, am pus cu plus pentru ca aceste sume se pot suplimenta din ce 153 de mil de la alte cheltuieli. Oprescu urmareste sumele astea pentru inceput, ce nu are sunt cei •1,26 miliarde, dar bineinteles Oprescu nu este primar pe viata asa ca sa se mai ocupe si altii de finalizari nu numai el :)
    • 0 (0 voturi)    
      Ai dreptate! (Vineri, 31 august 2012, 9:54)

      cetatean_cu_drept_de_vot [utilizator] i-a raspuns lui mihai_vart

      In alte orase din vest au avut autostrazi suspendate si s-au cheltuit sume uriase pentru ingroparea lor si redarea spatiului catre spatii verzi. Noi nu invatam nimic din toate astea, continuam in prostie. Dar daca iese spaga e ok.
  • +11 (11 voturi)    
    Cine este partenerul public? (Vineri, 31 august 2012, 8:08)

    hotnewsfil [utilizator]

    Daca nu se suporta costul din bugetul local, cine, din parteneriatul public -privat, este 'partenerul public' (care este fondul public, cine sunt contribuabilii?).
  • +22 (22 voturi)    
    Suspendata vs. Metrou (Vineri, 31 august 2012, 8:26)

    ttavi [anonim]

    1.57 miliarde pe 13 km inseamna 120mil euro/km

    Magistrala 5 (Eroilor-DrTab) se construieste cu 30mil euro/km si are 6.2 km.

    + TVA

    Cu banii de pe suspendata se fac 24 km de metrou (adica inca 25% din cat avem acum)
    Nu discutam de avantajele metroului.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Vineri, 31 august 2012, 11:03)

      Io [anonim] i-a raspuns lui ttavi

      Si ar mai fi putut sa termine si soseaua de centura .. Dar de ce ar face toate acestea? Ma intreb si eu retoric: de ce ii lasam sa faca asta? De ce nu luam pozitie? Sa manifestam, sa facem ceva ... Societatea civila de ce nu tipa, de ce nu ne legam in lanturi de lucrarile deja incepute la metrou si care acum vor fi lasate de izbeliste? De ce nu ne punem corturi pe soseaua de centura si nu o blocam, ca sa se vada exact ce este nevoie? ... Ii lasam sa ne sugrume, sa ne sufoce. Ii lasam sa isi faca de cap si sa ne manipuleze cum vor. Macar cei care mai avem putin creier am putea sa luam atitudine ...
    • 0 (0 voturi)    
      esti in confuzie totala (Vineri, 31 august 2012, 12:00)

      e_boda [utilizator] i-a raspuns lui ttavi

      Metroul se finanteaza de la Guvern (deci de la bugetul central), nu de catre Primaria Capitalei (adica de catre Oprescu).
      Mai documenteaza-te inainte de a scrie pe forumuri..
  • +1 (1 vot)    
    Vin alegerile (Vineri, 31 august 2012, 10:09)

    fefe [anonim]

    trebuie cineva sa finanteze pe baietii de la USL. In parteneriat public privat bineinteles.
  • +1 (1 vot)    
    Ceva e putred la proiectul asta (Vineri, 31 august 2012, 10:20)

    prompt [utilizator]

    Cum se poate sa faci 13 km de autostrada urbana cu pretul echivalent a 260 km de autostrada extraurbana? Chiar si o autostrada cu tunele de 40 km de la Comarnic la Brasov ar costa tot cam atat!
    Nu mai zic precum alt comentator de mai sus ca am putea rezolva zeci de km de metrou care ar pica mult mai bine bucurestenilor.
    Eu cred ca ,,doctorul" Oprescu se pricepe la investitii in infrastructura cum ma pricep eu la operatii pe cord! Dar mai rusinos e pentru consilierii ingineri drumari(daca sunt) ca nu spun aceste lucruri!
  • 0 (0 voturi)    
    Eu propun sa il suspendam pe Oprescu (Vineri, 31 august 2012, 10:39)

    bigbrother [utilizator]

    cu picioarele in sus de podul de la Basarab, poate ii vine mintea la cap. Apropos, podul a costat mult mai mult decat a fost prevazut initial si a durat 6 ani sa-l construiasca. Ma intreb cat va costa la final autostrada asta..

    Dupa ce ca orasul asta e urat cu spume, mai vine si idiotul asta de primar sa puna strada in aer, ca nu e destula poluare si zgomot. Altii ingroapa strazile, noi le ridicam in slavi. Care e logica, exista deja linie de centura pentru cei care vor sa strabata orasul dintr-un capat in celalalt. Nu s-ar investi in oameni, in parcuri, cultura, educatie, noua ne trebuie drumuri pentru cat mai multe masini, ca nu mai stim sa mergem cu transportul in comun.

    Ar fi interesant de vazut cine sunt cei expropiati si cum de ajung sa primeasca peste 230 de milioane de euro. Se ajunge la un pret de aproape 18.000 de euro/metru linear.. asa da, sa tot fie expropiati.

    Pentru cei care nu au inteles cum sta treaba: parteneriat public-privat nu inseamna ca noi NU platim. Nu vom da banii pe loc, ci in timp. La un cost de 1.5 miliarde de euro, credeti ca cei care vor face autostrada vor astepta 1000 de ani ca sa isi recupereze banii? Nu, sumele vor trebui platite probabil in vreo 10 ani. Deci vom plati 150 de milioane de euro/anual pentru ceva ce nu dorim sa avem. Asta daca preturile nu vor creste an de an, conform bunului obicei romanesc deja stiut la constructia de drumuri.

    Astept stabilirea unei demonstratii legale in fata primariei. Poate asa ii bagam mintile in cap.
  • +1 (1 vot)    
    ... (Vineri, 31 august 2012, 10:40)

    a.nonim [utilizator]

    Cu 1,5 miliarde de euro se pot construi sapte statii de metrou, o jumatate de magistrala. Probabil avem multi cretini in consiliul general de s-a luat o astfel de decizie...
  • +2 (2 voturi)    
    sunt atat de fericit... (Vineri, 31 august 2012, 11:04)

    cerber1972 [utilizator]

    la modul in care oprescu stie sa taie din cheltuieli sunt convins ca pana la final va costa numai 24,7 miliarde de euro si, mai mare fericire nici ca se poate, va fi gata in anul de gratie 2168.
    cand in sfarsit oprescu al IX-lea va taia panglica, nu se va mai merge pe sosele nicaieri prin lume, ci doar prin aer.

    iti multumim, geniule!
  • +1 (1 vot)    
    Capitala (Vineri, 31 august 2012, 11:08)

    roty [anonim]

    Capitala e mizerabila rau, pute a gunoi si a mizerie, caini peste tot, cladiri de patrimoniu stau sa acda si acestui magar ii trebuie autostrada!
    Nu te-au votat bucurestenii pentru autostrada, pune mana pe treaba lasa visele!
  • 0 (0 voturi)    
    Praf in ochi (Vineri, 31 august 2012, 11:11)

    mircearh [utilizator]

    Asta e bugetul de campanie USL. Nu va mai amagiti..
  • 0 (0 voturi)    
    Asa se incepe o SECESIUNE! (Vineri, 31 august 2012, 11:41)

    Un NeBucurestean [anonim]

    E rusinos sa lansezi asemenea proiecte cand te uiti la deficitul Bucurestiului comparativ cu surplusul altor judete gen Arges, Timis, Cluj. Dar ma bucur pentru ca la finalizarea proiectului s-ar putea sa nu mai existe Romania ci Transilvania, Moldova si Bucurestenia. Nesimtire totala.
  • 0 (0 voturi)    
    Bucuresteni (Vineri, 31 august 2012, 11:41)

    Captain Obvious [utilizator]

    Ati distrus orasul alegand un primar din asta
  • 0 (0 voturi)    
    tampiti (Vineri, 31 august 2012, 11:47)

    miahi [anonim]

    1.57 miliarde de $ e bugetul unui oras ca si Cluj-Napoca pe 7 ani .
  • +1 (1 vot)    
    minunat (Vineri, 31 august 2012, 11:51)

    draq [utilizator]

    va fi prima autostrada din lume asfaltata cu monezi
  • 0 (0 voturi)    
    1,5 MLD aruncati degeaba (Vineri, 31 august 2012, 12:08)

    bedexe [utilizator]

    http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/semnare%20contract%20%20centura%20bucuresti,%20sector%20DN2-A2.pdf
  • 0 (0 voturi)    
    servicii auxiliare ?? (Vineri, 31 august 2012, 12:31)

    math [utilizator]

    ...pentru o chestie de 13 km prin oras care va avea latime limitata din N motive ???

    De ce sa o ia pe centura (cat de simplu ar fi sa fie latita si eficientizata complet ??) cand pot merge toate camioanele prin oras cu poluarea de rigoare ??

    Este o idee aberanta cap coada, cel mai important pentru partid este costul de proiectare si asistenta. Acolo niste baieti destepti vor munci greu de tot pentru cei 57 de milioane de EURO.

    Dragi tovarasi, USL preia puterea si incepe sa faca dreptate. Sa vedem cati dintre noi vor putea duce aceasta dreptate. Deja Dl. Frumosu marele sindicalist PSD, anunta o toamna grea dpdv preturi. De vina e criza, seceta si tiranul.
  • 0 (0 voturi)    
    facem ceva? (Vineri, 31 august 2012, 12:36)

    MPatrick [utilizator]

    il lasam pe dl oprescu sa ne ia si la misto si sa ne ia si banii?!?
    facem ceva sau il lasam sa-si bata joc de noi? cum isi permite sa inceapa autostrada suspendata inainte sa termine uranusul, unde mai e putin si creste o padure acolo unde a fost un drum acum aproape 2 ani? eu nu inteleg de ce a fost ales din nou, cand se stia ce gargauni are in cap!
    Nicusor, facem ceva?!?
  • +1 (1 vot)    
    Pasarelal Ghencea-Domnesti, Bld Timisoara, etc (Vineri, 31 august 2012, 12:42)

    Igriculescu [utilizator]

    Largeste centura capitalei d-le primar Oprescu !!!!!
    Executa pasarele peste centura, de exemplu in Prelungirea Ghencea-Domnesti unde declari de ani de zile ca nu ai bani s-o faci.Ti-ar trebui 30 mil euro si tu nu-i ai, inschimb ai miliarde pentru prostiile astea.
    Zona de sud si de vest sunt complet abandonate.
    Sint aceleasi strazi si bulevarde ca acum 30 de ani.
    Bucurestiul are si sectorul 5 si sectorul 6 nu doar sectorul 1 si Pipera-Baneasa care au beneficiat de zeci si sute de milioane de euro investitii.
    Mai executa niste iesiri in centura, sa mai defluezi din trafic.De exemplu Bld Timisoara, care are cateva sute de metri in camp pana la centura.
    Largeste Prelungirea Ghencea la 4 benzi ca e omorul de pe lume de cand ati blocat Drumul Taberei cu lucrarile la metrou. Ca dati autorizatii la blocuri P+15 in Cartierul Latin sau blocurile Primavara intr-o veselie dar de infrastructura nu va ocupati.
    As putea scrie un roman cu ce ai tu de facut dar mi-e teama ca as face-o degeaba, ca voua va stau gandurile la furat si jecmanit nu la lucruri bine pentru bucuresteni.
  • 0 (0 voturi)    
    "studii" (Vineri, 31 august 2012, 16:12)

    paul [anonim]

    eu unul nu cred ca se termina ceva
    or sa inceapa cu "studii de trafic", "studiu de fezabilitate", "studiu despre circulatzia cainilor fara stapan din zona Lacul Morii spre Colentina, faza 1", apoi faza 2, despre migratzia cainilor fara stapan dinspre Colentina spre Lacul Morii,

    apoi cateva expropieri sa mai respire mafia imobiliara, ca nu pot face rost de cash acuma decat daca ii expropiaza primaria

    si gata, se toaca banii de la "consultanta" si "proiectare" si "diverse", cati or fi fiind, pe niste "studii" frumos indosariate si gata se termina
  • 0 (0 voturi)    
    Tichia de margaritar (Vineri, 31 august 2012, 19:25)

    Ion B [utilizator]

    care lipsea bucurestenilor.
    Bine ca l-ati ales si a doua oara.
    Sa vad ca va duceti dupa el cand o sa va creasca taxele sa platiti toate fantasmagoriile dobitocului.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by