Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a aprobat cheltuirea a 1,57 miliarde de euro pentru "Inchiderea Inelului Median de circulatie la zona nord/autostrada urbana - tronsonul Lacul Morii-Soseaua Colentina" (Austostrada suspendata). Pretul a fost votat cu 29 de voturi "pentru" si 16 voturi "impotriva", majoritatea in CGMB fiind detinuta de USL. Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca aceasta suma nu va fi platita de la bugetul local, ci dintr-un parteneriat public-privat.

Foto:

Insa, potrivit proiectului de hotarare votat, "finantarea investitiei se va face din alocatii bugetare si/sau alte fonduri legal constituite". Nu este specificat nimic despre un parteneriat public-privat si despre modul cum partenerul privat isi va recupera investitia facuta.

UPDATE: Primarul Sorin Oprescu a declarat dupa sedinta CGMB ca lucrarile la Autostrada suspendata vor incepe in primavara.

Majoritatea consilierilor USL a votat pentru adoptarea acestui proiect, iar consilierii PDL si PP-DD au votat impotriva.

"Grupul PDL este de acord cu dezvoltarea accelerata a orasului, mai ales ca principalele proiecte de infrastructura care se afla in desfasurare sunt create de primari PDL. Noi, insa, trebuie sa fim siguri cum vor fi dati banii inapoi si cum se rasfrange asta asupra bucurestenilor", a declarat consilierul PDL Alin Vaduva.

Partea de nord a Inelului Median are 13 kilometri si va face legatura, adiacent caii ferate, intre Sos. Colentina si Bd. Uverturii. Potrivit proiectului de hotarare adoptat, cei 1,57 miliarde de euro se vor cheltui astfel:

  • 233 milioane euro pentru exproprieri si amenajarea terenului
  • 57,7 milioane euro pentru proiectare si asitenta tehnica
  • 1,26 miliarde euro pentru construirea propriu-zisa a autostrazii
  • si 153 milioane euro pentru alte cheltuieli

Primarul Sorin Oprescu a declarat ca Primaria ar putea da doar suma necesara exproprierilor.

La inceputul anului, cand proiectul autostrazii suspendate a fost pus pentru prima oara pe ordinea de zi a CGMB (dar nu a fost aprobat), Oprescu a declarat ca Autostrada suspendata va fi facuta in parteneriat public-privat cu o companie chineza.

Joi, edilul sef al Capitalei a declarat ca aceasta va fi facuta cu "chinezii sau cu rusii sau americanii sau coreenii".

Initial, cand se discuta despre parteneriatul cu compania chineza, investitia se intrevedea a fi recuperata printr-o taxa de drum cuprinsa intre 18 si 21 de euro pe an.

Vezi aici traseul autostrazii suspendate

VIDEO Protest la sedinta CGMB si declaratiile primarului Sorin Oprescu despre autostrada suspendata:

Declaratii - Sorin Oprescu despre autostrada suspendata:

  • Da. Este cea mai scumpa autostrada de pe pamant si interplanetar. Am avut o comunicare, nu eu personal, ci cei din jurul meu cu cei de pe luna si asa mi-au zis si ei.
  • As vrea sa intelegeti un singur lucru. Stiti foarte bine ca nu exista bani in buget pentru a putea sa intram intr-o asemenea aventura. Si atunci aceasta autostrada va fi construita, si o spun a zecea mia oara… Ca nu va fi un efort financiar pe umerii primariei sau a primariilor de sector pentru ca ea va fi realizata printr-un parteneriat public-privat.
  • Nu este obligatoriu sa faci intai autostrada. Ea este, cum sunt acolo trecute preturile, si la ceea ce inseamna ariile de servicii din jurul autostrazii, tocmai ca dupa aceea sa poata cel care investeste sa recupereze banii.
  • Autostrada face parte, daca vreti, dintr-o simulare a unui business plan legat de cei care investesc.
  • S-au aratat interesati chinezi, rusi, americani si coreeni sa realizeze autostrada.