Primaria Capitalei a pus in dezbatere publica Planul Integrat de Dezvoltare Urbana (PIDU), proiectul care prevede transformarea radicala a centrului orasului, dupa aproximativ patru ani de discutii. Cele mai importante proiecte propuse de PIDU sunt: reamenajarea Caii Victoriei, a bd. Unirii si a bd. Regina Elisabeta, pietonalizarea stradutelor conectate cu aceste bulevarde si amenajarea de piste pentru biciclete, reconfigurarea marilor piete publice din Bucuresti si construirea, sub ele, a unor parcari, dar si un sistem de management inteligent al traficului care sa incurajeze circulatia pietonala in acest areal. Potrivit proiectului, aflat in dezbatere pe site-ul www.pmb.ro, proiectele propuse prin acest plan vor fi realizate din fonduri europene. Mai intai, insa, PIDU are nevoie de aprobarea Consiliului General al municipiului Bucuresti.

Foto:
  • Da click pe imagine pentru a vedea FOTOGALERIA

Proiecte propuse prin Planul Integrat de Dezvoltare Urbana

  • PIDU prevede prioritizarea circulatiei pietonale si amenajarea de piste pentru biciclete pe urmatoarele strazi:

- Smardan, intre strazile Lipscani si Selari;

- Lipscani, intre strazile Eugen Carada si Smardan;

- Eugen Carada;

- Academiei, intre strada Doamnei si Piata Revolutiei;

- Calea Victoriei intre strazile Piata Amzei si General Berthelot;

- Episcopiei intre strazile Costantin Esarcu si Arthur Verona;

- Arthur Verona intre bd. Magheru si str. Xenopol;

- Xenopol intre strazile Eremia Grigorescu si Dionisie Lupu;

- Eremia Grigorescu intre Piata Alexandru Cantacuzino si Piata Alexandru Lahovari;

- Tache Ionescu intre Piata Alexandru Lahovari si strada Mendeleev;

- Piata Amezei intre Piata Amzei si Calea Victoriei;

- General Berthelot intre strada Lutherana si Calea Victoriei;

- Lutherana intre strazile Stirbei Voda si General Berthelot;

- Ion Campineanu intre str. Stirbei Voda si Ion Brezoianu;

- Ion Brezoianu intre strazile Campineanu si Lipscani;

- Uranus intre Calea 13 Septembrie si Calea Rahovei;

- Calea Rahovei intre strada Uranus si bd. Libertatii;

- George Georgescu intre bd. Libertatii si bd. Unirii;

Proiectantii au optat pentru pietonalizarea partiala a strazilor pentru a vedea daca intr-adevar acestea au velietati de a deveni pietonale. "Nu poti sa transformi, peste noapte, o strada pe care circula masinile in pietonala. Intai se largesc trotuarele, unde este posibil se muta masinile parcate pe trotuar, se limiteaza viteza, iar daca oamenii incep sa o foloseasca, in timp ea se poate transforma definitiv in artera pietonala", a declarat pentru HotNews.ro Theodor Frolu, unul dintre proiectanti.

  • Reabilitarea marilor bulevarde din Bucuresti:

- Calea Victoriei;

- Regina Elisabeta;

- Unirii, de la Piata Constitutiei la Piata Unirii;

- Calea Grivitei, intre Gara de Nord si Calea Victoriei;

- Calea Mosilor, intre Strada Baratiei si Bulevardul Carol I;

- Str. Ion Câmpineanu, Str. Baratiei (intre Bd. Balcescu si str. Jean Louis Calderon), str. Jean Louis Calderon;

Reabilitarea acestor bulevarde presupune redefinirea spatiilor pietonale, refacerea trotuarelor, a spatiului carosabil si inlocuirea/rearanjarea mobilierului urban.

  • Construirea unei retele de parcaje in zonele cheie din centrul orasului:

- parcare subterana Piata Rahova;

- parcare subterana Sala Palatului;

- parcare subterana Piata Constitutiei;

- parcare supraterana in Centrul Istoric, pe str Toniza, nr. 7-9;

- parcare subterana la Palatul Justitiei;

-parcare subterana Gradina Icoanei;

  • Reconfigurarea marilor piete din Bucuresti prin concurs de arhitectura:

- Piata Matache;

- Piata Universitatii;

- Piata Unirii;

- Piata Romana;

- Piata Revolutiei;

- Piata Natiunile Unite;

- Piata Garii de Nord;

- Piata Victoriei;

- Piata Constitutiei;

  • Reamenajarea altor spatii publice importante din centrul orasului:

- modernizare Pasaj Vilacrosse;

- amenajarea Podului Calicilor (podul peste Dambovita de la Piata Natiunilor Unite);

- modernizare spatiu de la Sala Palatului;

- modernizare spatiu public zona Manastirii Antim;

- amenajare si modernizare Parc Izvor;

- reconfigurarea spatiului public Autogara Filaret;

- configurare spatiu public de la Biblioteca Nationala;

- modernizare Piata de flori "George Cosbuc";

  • Amenajarea unor spatii urbane noi:

- Construirea unui pod pietonal nou peste Dambovita, in zona Mihai Voda;

- Construirea unui pod pietonal si ciclist parcul Izvor - curtea IVlNAC;

  • Punerea in valoare a patrimoniului construit:

- Restaurarea si punerea in valoare a Palatului Voievodal "Curtea Veche";

- Restaurare catacombe Hanul Stravropoleus cu amenajare spatiu public adiacent;

- Reabilitarea Halei Matache, iar interiorul sa capete functiunea de piata traditionala;

  • Proiecte de infrastructura si managementul traficului:

- nod intermodal de transport Piata Romana;

- reconfigurare nod intermodal de transport in comun Piata Rosetti;

- reconfigurare nod intermodal de transport in comun Piata Sf. Gheorghe;

- introducere linie tramvai pe ruta Eroii Revolutiei - Viilor - Calea Rahovei - Str. Uranus - Str. Izvor - Vasile Parvan - Calea Plevnei - Bd. Dinicu Golescu - Gara de Nord (Masterplan adaptat)

- Introducere linie tramvai Gara de Nord-Calea Grivitei-Str. General Budisteanu-Str. Brezoianu - Izvor - Palatul Parlamentului;

- extinderea sistemului de management al traficului pentru inca 50 de intersectii. In acest moment functioneaza acest sitem pentru strazile de pe inelul median (Sos Mihai Bravu, Stefan cel Mare, Iancului, Oltenitei, Pasaj Basarab, etc) si pe principalele bulevarde din Centrul Istoric;

- implementarea unui sistem VMS prin instalarea de panouri cu mesaje variabile, in punctele cheie, conectate la infrastructura de comunicatii dezvoltata in cadrul Sistemului de Management al Traficului si care vor putea afisa in timp real informatii legate de trafic, rute alternative, locuri de parcare;

- sisteme de restrjctionare si control al accesului auto in zonele prioritar pietonale;

- sisteme de management al parcari lor supraterane deschise (parcometre);

- sisteme de management al parcarilor supraterane inchise.

Dupa ce va sta 30 de zile in dezbatere publica, pe site-ul Primariei Capitalei, PIDU va fi discutat in Consiliul General. Daca alesii locali vor adopta proiectul, Primaria va putea trece la intocmirea documentatiilor pentu accesarea fondurilor europene. Proiectul a stat in dezbatere publica si pe site-ul www.centralbucuresti.ro.

Pentru realizarea PIDU, Primaria Capitalei a organizat concurs de solutii. Castigatorul si cei care au gandit proiectele enumerate mai sus este consortiul ASUB, format din 14 companii: 9 birouri de arhitectura si urbanism - Re-Act Now Studio, DSBA, Space Syntax, Soare&Yokina arhitecti asociati, IGLOO Architecture, Studio Basar, Astil, Macarie O’looney Architects, Republic of Architects si 5 companii de specialitate: Synergetics Corporation (finantari), DC Communication (comunicare/consultare), Polarh Design (studii istorice/restaurari), KVB Economic (mediu) si KXL (trafic).

Pentru realizarea proiectelor se vor accesa fonduri europene de peste 100 de milioane de euro, sustin proiectantii. Valoarea de proiectare este de 6 milioane de euro, bani care vor fi platiti pe masura ce se acceseaza finantare pentru proiecte.