​​FOTOGALERIE Calea Victoriei, bulevardul Unirii si bulevardul Regina Elisabeta ar putea fi reamenajate. Vezi toate proiectele propuse pentru a schimba radical centrul Bucurestiului

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 18 aprilie 2012, 12:56 Actualitate | Administratie Locala


FOTOGALERIE Proiecte propuse prin Planul Integrat de Dezvoltare Urbana
Primaria Capitalei a pus in dezbatere publica Planul Integrat de Dezvoltare Urbana (PIDU), proiectul care prevede transformarea radicala a centrului orasului, dupa aproximativ patru ani de discutii. Cele mai importante proiecte propuse de PIDU sunt: reamenajarea Caii Victoriei, a bd. Unirii si a bd. Regina Elisabeta, pietonalizarea stradutelor conectate cu aceste bulevarde si amenajarea de piste pentru biciclete, reconfigurarea marilor piete publice din Bucuresti si construirea, sub ele, a unor parcari, dar si un sistem de management inteligent al traficului care sa incurajeze circulatia pietonala in acest areal. Potrivit proiectului, aflat in dezbatere pe site-ul www.pmb.ro, proiectele propuse prin acest plan vor fi realizate din fonduri europene. Mai intai, insa, PIDU are nevoie de aprobarea Consiliului General al municipiului Bucuresti.
  • Da click pe imagine pentru a vedea FOTOGALERIA

Proiecte propuse prin Planul Integrat de Dezvoltare Urbana

  • PIDU prevede prioritizarea circulatiei pietonale si amenajarea de piste pentru biciclete pe urmatoarele strazi:
- Smardan, intre strazile Lipscani si Selari;
- Lipscani, intre strazile Eugen Carada si Smardan;
- Eugen Carada;
- Academiei, intre strada Doamnei si Piata Revolutiei;
- Calea Victoriei intre strazile Piata Amzei si General Berthelot;
- Episcopiei intre strazile Costantin Esarcu si Arthur Verona;
- Arthur Verona intre bd. Magheru si str. Xenopol;
- Xenopol intre strazile Eremia Grigorescu si Dionisie Lupu;
- Eremia Grigorescu intre Piata Alexandru Cantacuzino si Piata Alexandru Lahovari;
- Tache Ionescu intre Piata Alexandru Lahovari si strada Mendeleev;
- Piata Amezei intre Piata Amzei si Calea Victoriei;
- General Berthelot intre strada Lutherana si Calea Victoriei;
- Lutherana intre strazile Stirbei Voda si General Berthelot;
- Ion Campineanu intre str. Stirbei Voda si Ion Brezoianu;
- Ion Brezoianu intre strazile Campineanu si Lipscani;
- Uranus intre Calea 13 Septembrie si Calea Rahovei;
- Calea Rahovei intre strada Uranus si bd. Libertatii;
- George Georgescu intre bd. Libertatii si bd. Unirii;

Proiectantii au optat pentru pietonalizarea partiala a strazilor pentru a vedea daca intr-adevar acestea au velietati de a deveni pietonale. "Nu poti sa transformi, peste noapte, o strada pe care circula masinile in pietonala. Intai se largesc trotuarele, unde este posibil se muta masinile parcate pe trotuar, se limiteaza viteza, iar daca oamenii incep sa o foloseasca, in timp ea se poate transforma definitiv in artera pietonala", a declarat pentru HotNews.ro Theodor Frolu, unul dintre proiectanti.

  • Reabilitarea marilor bulevarde din Bucuresti:
- Calea Victoriei;
- Regina Elisabeta;
- Unirii, de la Piata Constitutiei la Piata Unirii;
- Calea Grivitei, intre Gara de Nord si Calea Victoriei;
- Calea Mosilor, intre Strada Baratiei si Bulevardul Carol I;
- Str. Ion Câmpineanu, Str. Baratiei (intre Bd. Balcescu si str. Jean Louis Calderon), str. Jean Louis Calderon;
Reabilitarea acestor bulevarde presupune redefinirea spatiilor pietonale, refacerea trotuarelor, a spatiului carosabil si inlocuirea/rearanjarea mobilierului urban.

  • Construirea unei retele de parcaje in zonele cheie din centrul orasului:
- parcare subterana Piata Rahova;
- parcare subterana Sala Palatului;
- parcare subterana Piata Constitutiei;
- parcare supraterana in Centrul Istoric, pe str Toniza, nr. 7-9;
- parcare subterana la Palatul Justitiei;
 -parcare subterana Gradina Icoanei;

  • Reconfigurarea marilor piete din Bucuresti prin concurs de arhitectura:
- Piata Matache;
- Piata Universitatii;
- Piata Unirii;
- Piata Romana;
- Piata Revolutiei;
- Piata Natiunile Unite;
- Piata Garii de Nord;
- Piata Victoriei;
- Piata Constitutiei;

  • Reamenajarea altor spatii publice importante din centrul orasului:
- modernizare Pasaj Vilacrosse;
- amenajarea Podului Calicilor (podul peste Dambovita de la Piata Natiunilor Unite);
- modernizare spatiu de la Sala Palatului;
- modernizare spatiu public zona Manastirii Antim;
- amenajare si modernizare Parc Izvor;
- reconfigurarea spatiului public Autogara Filaret;
- configurare spatiu public de la Biblioteca Nationala;
- modernizare Piata de flori "George Cosbuc";

  • Amenajarea unor spatii urbane noi:
- Construirea unui pod pietonal nou peste Dambovita, in zona Mihai Voda;
- Construirea unui pod pietonal si ciclist parcul Izvor - curtea IVlNAC;

  • Punerea in valoare a patrimoniului construit:
- Restaurarea si punerea in valoare a Palatului Voievodal "Curtea Veche";
- Restaurare catacombe Hanul Stravropoleus cu amenajare spatiu public adiacent;
- Reabilitarea Halei Matache, iar interiorul sa capete functiunea de piata traditionala;

  • Proiecte de infrastructura si managementul traficului:
- nod intermodal de transport Piata Romana;
- reconfigurare nod intermodal de transport in comun Piata Rosetti;
- reconfigurare nod intermodal de transport in comun Piata Sf. Gheorghe;
- introducere linie tramvai pe ruta Eroii Revolutiei - Viilor - Calea Rahovei - Str. Uranus - Str. Izvor - Vasile Parvan - Calea Plevnei - Bd. Dinicu Golescu - Gara de Nord (Masterplan adaptat)
- Introducere linie tramvai Gara de Nord-Calea Grivitei-Str. General Budisteanu-Str. Brezoianu - Izvor - Palatul Parlamentului;
- extinderea sistemului de management al traficului pentru inca 50 de intersectii. In acest moment functioneaza acest sitem pentru strazile de pe inelul median (Sos Mihai Bravu, Stefan cel Mare, Iancului, Oltenitei, Pasaj Basarab, etc) si pe principalele bulevarde din Centrul Istoric;
- implementarea unui sistem VMS prin instalarea de panouri cu mesaje variabile, in punctele cheie, conectate la infrastructura de comunicatii dezvoltata in cadrul Sistemului de Management al Traficului si care vor putea afisa in timp real informatii legate de trafic, rute alternative, locuri de parcare;
- sisteme de restrjctionare si control al accesului auto in zonele prioritar pietonale;
- sisteme de management al parcari lor supraterane deschise (parcometre);
- sisteme de management al parcarilor supraterane inchise.

Dupa ce va sta 30 de zile in dezbatere publica, pe site-ul Primariei Capitalei, PIDU va fi discutat in Consiliul General. Daca alesii locali vor adopta proiectul, Primaria va putea trece la intocmirea documentatiilor pentu accesarea fondurilor europene. Proiectul a stat in dezbatere publica si pe site-ul www.centralbucuresti.ro.

Pentru realizarea PIDU, Primaria Capitalei a organizat concurs de solutii. Castigatorul si cei care au gandit proiectele enumerate mai sus este consortiul ASUB, format din 14 companii: 9 birouri de arhitectura si urbanism - Re-Act Now Studio, DSBA, Space Syntax, Soare&Yokina arhitecti asociati, IGLOO Architecture, Studio Basar, Astil, Macarie O’looney Architects, Republic of Architects si 5 companii de specialitate: Synergetics Corporation (finantari), DC Communication (comunicare/consultare), Polarh Design (studii istorice/restaurari), KVB Economic (mediu) si KXL (trafic).

Pentru realizarea proiectelor se vor accesa fonduri europene de peste 100 de milioane de euro, sustin proiectantii. Valoarea de proiectare este de 6 milioane de euro, bani care vor fi platiti pe masura ce se acceseaza finantare pentru proiecte.


Citeste mai multe despre   


















13053 vizualizari

  • +14 (16 voturi)    
    impresionante pozele (Miercuri, 18 aprilie 2012, 13:09)

    pehash [utilizator]

    15 copii de gradinita au invatat sa decupeze si sa creeze colaje. iata ce a iesit....

    vin alegerile!..
    • +1 (3 voturi)    
      concurs de idei (Miercuri, 18 aprilie 2012, 17:34)

      leca [anonim] i-a raspuns lui pehash

      "...consortiul ASUB, format din 14 companii: 9 birouri de arhitectura si urbanism - Re-Act Now Studio, DSBA, Space Syntax, Soare&Yokina arhitecti asociati, IGLOO Architecture, Studio Basar, Astil, Macarie O’looney Architects, Republic of Architects si 5 companii de specialitate: Synergetics Corporation (finantari), DC Communication (comunicare/consultare), Polarh Design (studii istorice/restaurari), KVB Economic (mediu) si KXL (trafic)...."

      Oare cate din firmele astea sunt ale membrilor comisiei tehnice???
      • +2 (2 voturi)    
        din consortiu (Miercuri, 18 aprilie 2012, 18:14)

        teodor frolu [anonim] i-a raspuns lui leca

        nici unul
      • +4 (8 voturi)    
        este irelevant (Miercuri, 18 aprilie 2012, 19:51)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui leca

        Oprescu ne-a obisnuit cu 'arhitecti de casa'.
        Ce este insa uimitor este ca vin cu un proiect atat de penibil. Un student in anul I la arhitectura ar scoate ceva mai bun intr-o singura zi (noapte).

        Probabil sunt abonati toti la contracte cu statul, altfel nu si-ar permite sa-si puna numele pe porcaria asta.
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Miercuri, 18 aprilie 2012, 21:33)

      abcd [anonim] i-a raspuns lui pehash

      colejele sunt penibile...de cand e lumea (cu sau fara masini) nu se sta in koor pe strada. Adica imi spun aia ca ei vor face un "spatiu urban" atat de prietenos cu cetaneanul ca ala se va aseza cu hartiile direct pe trotuar. Mult snobism, superficialitate si kitsch asta vad eu in colajele alea.
    • +3 (3 voturi)    
      PIDU (Joi, 19 aprilie 2012, 9:38)

      Mihai M [anonim] i-a raspuns lui pehash

      Cine are rabdarea sa citeasca documentul atasat pe site Primariei va constata ca in spatele acestui proiect au stat o serie de studii urbanistice, sociologice, de trafic, etc., realizate la un nivel profesional destul de ridicat.
      Daca se vor gasi chiar si etapizat surse de finantare, Bucurestiul are o sansa sa arate in zona centrala ca o capitala europeana.
      Tinand cont ca primariile din Bucuresti au cheltuit din fonduri europene doar 40 de mil. Euro dintr-un total de 370 mil euro, plus eventualele imprumuturi care pot fi atrase, e posibil ca in urmatorii ani sa vedem acest proiect pus in practica.
  • +12 (16 voturi)    
    La spartul targului... (Miercuri, 18 aprilie 2012, 13:17)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Acum 4 ani, Oprescu ne aburea cu autostrada suspendata , ba chiar si-a dat si cuvantul ca o face...

    Acum, in prag de alegeri, ne mai serveste un castron de gogosi, sa ne ajunga alti 4 ani.
    • -2 (4 voturi)    
      proiecte stopate de CGMB (Joi, 19 aprilie 2012, 9:44)

      michael22 [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Sa nu uitam ca proiectul cu autostrada suspendata a fost stopat de catre Consiliul General al Primariei Bucuresti, pe ratiuni mai degraba politice decat ingineresti sau urbanistice.
      • +4 (4 voturi)    
        ... (Joi, 19 aprilie 2012, 11:38)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui michael22

        Chiar nu ma intereseaza pe ce motive a fost stopat. Sper doar sa ramana asa pentru ca e o aberatie imensa pe care n-o mai intalnesti in niciun oras modern.
  • +9 (13 voturi)    
    calea victoriei (Miercuri, 18 aprilie 2012, 13:24)

    zeno [anonim]

    vreau toata calea victoriei pietonala! cred ca o sa lansez o petitie pentru asta.
    • +10 (10 voturi)    
      si eu (Miercuri, 18 aprilie 2012, 15:50)

      eu [anonim] i-a raspuns lui zeno

      bucurestiu nu are niciun pietonal...
    • +1 (1 vot)    
      Domne, eu vreau (Joi, 19 aprilie 2012, 10:52)

      Pietonul nervos [anonim] i-a raspuns lui zeno

      intai trotuarele libere pentru pietoni si mamici cu carucioare. Aut pistele pentru roleri si biciclisti. Nu se preteaza latimea trotoarelor bucurestene cu mofturi occidentale.Oprescule, daca scoti masinile de pe trotuare, desfintezi pistele si chioscurile florareselor care inchiriaza 6 mp si se extind ( oare cu cat se spaguieste nebagarea de seama a celor de la Adm. Strazilor ? ) pe 20, te votez si eu si numeroasa mea familie.
    • +1 (1 vot)    
      calea victoriei (Joi, 19 aprilie 2012, 11:12)

      bmp [anonim] i-a raspuns lui zeno

      Daca o lansati trimeteti-mi petitia ptr semnare
  • +10 (10 voturi)    
    pai (Miercuri, 18 aprilie 2012, 13:29)

    mitiq o'prescu [anonim]

    de autostrada mea nu mai vorbeste nimeni >!?

    facem, facem, va fi mai ceva ca la londra, parie si roma, lolalta !

    de un singur lucru va asigur, vom face parcari peste tot. cate trei da cap de bucurestean.
  • +9 (11 voturi)    
    d`ale lui Oprescu (Miercuri, 18 aprilie 2012, 13:37)

    arhitectulsef [anonim]

    Oprescule lasa-ne ne-ai aburit destul.
    stim ca nu ti-au iesit comisioanele cu domnul blue Air si altii, dar asta e in viata lui viitoare cu comunistii lui alturi de cel mai iubit
  • +5 (9 voturi)    
    grozav! (Miercuri, 18 aprilie 2012, 13:46)

    lorrainfe75 [anonim]

    in sfirsit! sa avem macar un centru frumos! desi daca nu se ocupa nimeni de cladirile din centru, vor pica toate peste bulevardele frumos amenajate!
    • +1 (1 vot)    
      in anglia sunt trei categorii de cladiri (Joi, 19 aprilie 2012, 9:39)

      ginel oboreanu [anonim] i-a raspuns lui lorrainfe75

      categoria cu cele mai usoare restrictii este aceea in care ai voie sa schimbi, sa adaugi, dar musai sa pastrezi fatzada cladirii.
      cea mai restrictiva categorie, nu poti schimba nici giurgiuvelele de la geamuri daca nu pui acelasi lemn si aceasi culoare.
      nu poti schimba nici macar culoarea zugravelii exterioare.

      noi ne'am saturat de vechituri, vrem numai betoane, otel si sticla, ca asa e modern.

      in manhattan sunt foarte multi locatari care nu'si permit masini, nu pentru ca n'au bani, n'au unde parca. acolo amenzile sunt mari, si se ridica masinile neparcate legal.
      si nu'si pune nimeni problema sa darame cladiri sa construiasca parcari.
      alea care sunt, folosesc elevatoare si aseaza masinile pe mai multe nivele, fie in subteran, fie afara in aer liber, una peste alta.
      dar nu se darama nimic.
      s'a incercat in upper manhattan si in south bronx cu case parasite. n'au fost demolate, au fost confiscate de primarie, reparate la exterior si vandute la licitatie, finisajele fiind lasate in grija cumparatorului. cumparatorii au fost alesi dintre cei cu nevoie de locuinta, care nu aveau alte proprietati, evitandu'se samsarii. cumparatorul avea obligatia sa locuiasca in apartamentul cumparat.
      au rezolvat si problema estetica, a strazii si a multora care nu'si puteau permite o casa, altfel.
      dintr'o zona care arata ca dupa razboi, acum este o zona curata, locuita.
      dar acolo n'au primari ca oprescu.
      si nici sase primearei mai marunti, ca alde chiuliman, marean sau ontanu.
      au un singur primar si un loctiitor de primar.
  • +4 (6 voturi)    
    aceleasi povesti (Miercuri, 18 aprilie 2012, 13:46)

    gogu [anonim]

    de adormit copiii le auzim de 20 de ani si in special in preajma alegerilor
    De ce nu se fac parcari supraetajate in toate cartierele?
  • -1 (11 voturi)    
    o tampenie (Miercuri, 18 aprilie 2012, 13:47)

    Arthur Verona [anonim]

    Cea mai mare tampenie este pietonalizarea strazii. Arthur Verona, ceruta cu atata insistenta de toti urechistii. Ce sens are pietonalizarea acelei strazi? Nu exista spatii comerciale ca sa merite pietonalizarea. In afara de o saptamana pe an cand are loc Street Delivery, nu trece nici dracu' pe-acolo, cu exceptia celor care au masinile parcate. Strada e esentiala traficului auto, in special celor care vor sa mearga la Cinema Patria, la Carturesti, la Terasa Verona sau la Gradina OAR. Acum, dupa reabilitarea centrului vechi, ce sens mai are pietonalizarea strazii Arthur Verona? Niciunul. Mai de graba s-ar insista pentru pietonalizarea Caii Victoriei, acolo unde s-ar crea o artera pietonala comerciala, precum in toate orasele mari ale lumii. Iar traficul auto poate fi deviat pe viitorul bulevard Uranus...
    • 0 (2 voturi)    
      Calea Victoriei (Joi, 19 aprilie 2012, 1:03)

      calamaru [anonim] i-a raspuns lui Arthur Verona

      Inchiderea Caii Victoriei ar duce, cel putin pana la terminarea bulevadului Uranus, la supraaglomerarea si blocarea tronsonului Lascar Catargiu - Magheru - Balcescu - Bratianu. in plus, sunt hoteluri pe Calea Victoriei, ce te faci cu accesul la ele? Nu mi se pare ca ar aduce vreun avantaj pietonalizarea in cazul acesta...
    • +2 (4 voturi)    
      o tampenie (Joi, 19 aprilie 2012, 11:26)

      Lu [anonim] i-a raspuns lui Arthur Verona

      Exista si transport in comun: metrou si multe autobuze pentru a ajunge la Cinema sau la Carturesti.
      Asa ne-am nascut noi, cu fundul in masina. Cand vrem sa mergem in parc, sau la terasa, sau la cinema, Hop in masina.
      Ar fi ideal daca s-ar face zona pietonala si sa fie conectata cu altele, poate astfel lumea ar merge pe acolo mai des.
      Mersul pe jos face piciorul frumos.
      • -1 (1 vot)    
        transport (Vineri, 20 aprilie 2012, 11:22)

        calamaru [anonim] i-a raspuns lui Lu

        Nu poti interzice nimanui sa isi cumpere o masina. Nu poti face asta, este optiunea si dreptul fiecaruia de a achizitiona un automobil. Pana la urma, platim taxe in carburanti si rovignete pentru a avea drumuri, nu trotuare. Cat despre transportul in comun... Cand ratb va avea bunul simt sa puna la punct un transport de minim bun simt, in care sa nu transporte calatorii (din banii carora traiesc...) ca pe vite, un sistem de transport punctual si gandit cu capul, nu cu fundul cum este acum, atunci acesta va constitui o alternativa. Pana atunci, insa, atata vreme cat ai de stat mai mult de 5 minute in statie ca sa iti vina autobuzul, ratb nu merita nici un chior. Sa puna mana sa investeasca si sa se puna la punct astfel incat sa ofere conditii decente de transport pentru oameni.
  • +6 (8 voturi)    
    hehe (Miercuri, 18 aprilie 2012, 14:02)

    Mazeta [utilizator]

    povesti de adormit copiii, proiecte de castigat adultii
  • +8 (10 voturi)    
    cainii vagabonzi si parcagii? (Miercuri, 18 aprilie 2012, 14:21)

    toto [anonim]

    Nu gasesc nimic legat de cainii vagabonzi si parcagii...
    • +2 (4 voturi)    
      ha! (Miercuri, 18 aprilie 2012, 15:40)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui toto

      Ca sa nu mai vorbim de maghernitele insalubre din centru si nu numai. De cainii (chiar cu proprietari) care se rahatzeaza peste tot, de nesimtirea locuitorilor care isi arunca pe jos peturile si alte mizerii. De lipsa infrastructurii de transport public. Si lista ar putea continua.
      Pentru multi e suficient sa puna cineva niste flori si sa dea cu matura un pic. Acel cineva e ales primar; ca doar e bun, nu?
      Cuvinte mai greu de invatat/aplicat pentru edili: prioritizare, coerenta, programe pe termen lung.
  • +7 (7 voturi)    
    ... (Miercuri, 18 aprilie 2012, 14:24)

    calamaru [anonim]

    Nu aduce mandatul ce aduce anul electoral... :)
  • +5 (7 voturi)    
    schimbare radicala?! (Miercuri, 18 aprilie 2012, 14:38)

    Dudu Ion [anonim]

    Pana acum am crezut ca aspectul sordid al capitalei provine de la dezvoltarea incoerenta , lipsa de disciplina in constructii si deja tipica neglijenta si apetenta spre murdar a dambovitenilor. Acum vad ca precedentelor li se adauga o cumplita limitare a conceptiilor si gustului, mascate inabil de prezentari cu perspective si proportii fortate, pentru inselarea (in cel mai pur sens penal) a viitorului client.Viitorul pod Mihai Voda este o exemplificare potrivita: nu se armonizeaza cu absolut nimic din jurul sau, are un aspect patratos meschin si va arata ca o punte saracacioasa adaugata Policlinicii MIRA. Alti bani (dintr-ai nostri) cheltuiti pentru vesnica hidosenie a capitalei, productie a unor arhitecti declasati
  • +3 (3 voturi)    
    curatenie (Miercuri, 18 aprilie 2012, 14:50)

    provincia [anonim]

    in primul rand mai multa curatenie in zona 0.
  • +3 (7 voturi)    
    ciudat (Miercuri, 18 aprilie 2012, 14:54)

    antidot [anonim]

    Nu e ciudat cum in preajma alegerilor apar tot felul de proiecte de cum ar trebui sa fie sau sa arate?
    Daca as avea 1 milion de euro as paria ca nu se va realiza nimic din toate acestea.... easy money.
    Nu stiu daca cineva "mai pune botu" la astfel de fantasmagorii dar mie personal imi provoaca sila astfel de stiri.
    La furat banii publici cu proiecte de fezabilitate cred ca suntem lideri in Europa.
  • +8 (8 voturi)    
    Cand reparam si cladirile vechi ? (Miercuri, 18 aprilie 2012, 14:59)

    Victor [anonim]

    Toate bune si frumoase, bulevardele sunt reparate la cativa ani, dar ce facem cu cladirile din anii 20-40 care stau sa cada, la care locatarii se chinuie sa le consolideze de vreo 10 ani si primaria ii tot amana ? Chiar trebuie sa cada ca sa se intample ceva ?
  • +2 (6 voturi)    
    Bd. Unirii arata foarte bine asa cum e acum (Miercuri, 18 aprilie 2012, 15:03)

    Sargon [utilizator]

    Bd. Unirii arata foarte bine asa cum e acum. Mi-e teamaq ca se vor arunca banii pentru a se face o reamenajare ridicola. Cu banii de "reamenajare" ar putea face ceva cu adevarat util.

    Mai bine ar construi un bulevard Nerva Traian, Bd.Dacia, Vulcanescu.
  • +6 (6 voturi)    
    Planuri peste planuri (Miercuri, 18 aprilie 2012, 15:20)

    Mircea [anonim]

    Toate grandioase, care vor schimba Bucurestiul. Realitatea este insa ca nu se fac nici macar un sfert din proiectele propuse, e suficient sa ne uitam pe site-ul primariei la cate proiecte au avut in plan si de fapt, cate au rezolvat: http://www.pmb.ro/common/site_map.php?sbm_id=24

    Eu le propun sa termine ce au acum in plan si apoi sa isi faca altele. M-am saturat de gargara electorala, vreau fapte.
  • +8 (8 voturi)    
    Sa termine ce a inceput (Miercuri, 18 aprilie 2012, 15:20)

    Misu [anonim]

    Daca pavarea Centrului Vechi dureaza de mai bine de 4 ani,cati ani vom avea santiere prin centru ca sa amenajeze nea Opturescu 2 fantani si 3 copaci?
  • -10 (10 voturi)    
    ESTE... (Miercuri, 18 aprilie 2012, 15:27)

    florin [anonim]

    ...cel putin ciudata dorinta aceasta a arhitectilor de a proiecta orase pt a arata cat de frumos stiu E I sa deseneze.Pe la 1900 se circula cu piciorul si cu trasura.Acum se circula cu auto. Pietonii sa mearga pe trotuar.Strazile sunt ale noastre,noi platim impozite si taxe pt. ele.Pietonii platesc doar pt. trotuar,sa stea acolo.Dupa ce ca pt.noi primaria nu face mai nimic(parcari, largiri de strazi,etc),ne mai si ia din putinul ce-l avem.Automobilisti bucuresteni, luati atitudine.Vrem referendum!!!! Orasul este al nostru,cei care lucram chiar si sase zile pe saptamana,nu al celor care se plimba.Pt cei care sunt majoritatea se gandeste un oras, nu pt cei care sunt putini.Pt ei exista duminica.
    • +4 (6 voturi)    
      daca (Miercuri, 18 aprilie 2012, 15:57)

      Dodo Seample [anonim] i-a raspuns lui florin

      daca ai lucra cu adevarat nu ai avea timp sa stai pe aici si sa postezi. stai chill ca proiectul este nerealizabil. ar costa enorm. s'ar ajunge la cateva procente din pib
      pot sa pariez ca nu o sa se realizeze mai mult de 5% din ce este mai sus.
      • +3 (3 voturi)    
        ieftin (Miercuri, 18 aprilie 2012, 18:11)

        teodor frolu [anonim] i-a raspuns lui Dodo Seample

        exista o mare confuzie in discutiile pe aceasta tema referitor la costuri. Orice lucrare majora de infrastructura rutiera este de 30 e ori mai scumpa decat refacerea spatiului public. O schimbare majora in centrul bucurestiului se poate face ( pe baza acestui plan ) cu 200 mil euro. Pt comparatie un singur pod ( Basarab) a costa 280 milioane.
        avem de ales intre o schimbare majora intregului centru sau o sosea suspendata de 3 kilometrii. Putem face o alegere de bun simt chiar daca nu suntem specialisti.
  • +4 (4 voturi)    
    un abur... (Miercuri, 18 aprilie 2012, 18:08)

    dekar [anonim]

    ...un abur caldut,destul de dens si ca atare incetosant , atins de duhoarea puturoasa a smarcului zbaterii electorale,vine voios dinspre cabinetul nr.1 al primariei capitalei ! Voios si puturos,asta e !
  • +5 (5 voturi)    
    radical (Miercuri, 18 aprilie 2012, 18:55)

    bors cu miere [utilizator]

    scoateti masinile din oras! taxe mai mari!
  • +6 (6 voturi)    
    PTR DL TEODOR FROLU (Miercuri, 18 aprilie 2012, 20:51)

    Iulian S [anonim]

    Domnule Frolu, va urmaresc proiectul inca de pe vremea cand se numea T.U.B. si am cateva intrebari referitoare la acest proiect. In primul rand, pentru podul Mihai Voda din zona Izvor am vazut pe site-ul centralbucuresti.ro doua propuneri.As vrea sa va intreb de ce nu se continua cu ultima varianta de pod pietonal gandit ca un pod belvedere ,cu spatii verzi si terase. Aceasta a fost si prima varianta propusa pentru T.U.B.si cred ca este extraordinara. Ar fi unul dintre cele mai intresante parti ale proiectului si poate deveni usor un reper in Bucuresti. Daca e o problema de cost totusi, cred ca dvs trebuie sa incercati sa convingeti primaria sa accepte aceasta varianta pentru ca este cea mai potrivita. La cati bani se arunca la primarie pe prostii inutile (vezi catedrala mantuirii neamului) sau pe proiecte supraevaluate sunt sigur ca s-ar gasi bani usor pentru pod si pentru tot proiectul PIDU.
    In al doilea rand as vrea sa va intreb de ce nu se propun pentru zona Centrului Vechi proiecte de cladiri care sa fie in armonie cu arhitectura cladirilor vechi? De ce nu se reconstituie de exemplu, dupa poze unele dintre cladirile vechi disparute pe spatiile ramase libere si care acum devin tinta rechinilor imobiliari. Si aci ma refer si la propunerile dvs pentru "Incubator afaceri str. Franceza 26" sau "Curtea Mestesugarilor". Am observat o exagerare a arhitectilor romani in ceea ce priveste arhitectura moderna pe care nu stiu sa integreze in zone cu specific istoric asa cum fac cu succes arhitecti din Paris spre exemplu. Rezultatul este distrugerea identitatii zonei respective si a orasului.
    Felicitari pentru includerea unor obiective precum Hanul Solacolu si Piata Matache! Mult succes in implementarea acestui proiect extraordinar si necesar pentru viitorul unei Capitale ce se vrea Europeana!
    • 0 (0 voturi)    
      pidu (Sâmbătă, 21 aprilie 2012, 1:16)

      teodor frolu [anonim] i-a raspuns lui Iulian S

      Aveti dreptate si este perfect posibil. Ce prezentam noi acum este o strategie iar proiectele sunt propuneri ca sa putem avea o baza de discutie. este o echipa mare ce a lucrat la aceste proiecte dar asta nu inseamna ca asa cum apar in poza vor fi si puse in realitate. este un proces destul de lung si trecerea legala prin diverse faze a fiecarui proiect va permite modelarea lui prin consultare publica. noi incercam sa folosim aceste comentarii si chiar am preluat sugestiile utile si interesante. Cine a avut curiozitatea si rabdarea sa ne urmareasca o sa vada o evolutie in timp a acestor proiecte.
  • +1 (5 voturi)    
    Dar cu locatarii din centru... (Joi, 19 aprilie 2012, 0:34)

    Vasilika [anonim]

    ce se va intampla? Pe linia tramvaiului 16, de la Bd. Republicii spre Piata Sf. Gheorghe, sunt numai fete tuciurii, adica tiganesti, care au invadat si casele mai bune, si cele gata sa cada.
    De asemenea parculetul de langa km.0 e locul de "recreere" si joaca al familiilor de tigani din zona. Asa ca strainii, nu numai noi, au ce vedea, nu mai trebuie refacut nimic, daca vom avea aceiasi "conationali" in centrul - renovat sau nu - al mandrei noaste Capitale...
  • 0 (0 voturi)    
    Gradina Icoanei (Joi, 19 aprilie 2012, 11:18)

    bmp [anonim]

    Daca se va face parcare in zona de ce nu se reia ideea largirii acestui spatiu verde spre strada Calderon-->Piata Cantacuzino si o eventuala jonctiune cu parcul Ioanid (NU VOICU! ce rusine!) cu solutii inteligente pentru circulatia auto.

    Circulatia pietonala in zona Verona, Lahovary - Poloan Dacia ar fi astfel incurajata si spatiul verde amplificat spre bucuria poluatzilor cetateni ai capitalei europeene
  • 0 (0 voturi)    
    Nu, va rog! (Joi, 19 aprilie 2012, 15:49)

    Toni [anonim]

    Nu, va rog frumos, nu mai faceti nimic Bucurestiului! Lasati-l asa cum e acum, va rog frumos. M-am saturat de arhitecti si urbanisti de conjunctura, care mai de care cu idei despre cum sa ciuntim Bucurestiul in functie de diverse interese. Nu conteaza ca politice, administrative sau de afaceri, pana acum au primat interesele LOR, nu ale Bucurestiului. Poate in ciuda lor, inca mai avem oaze minunate de bun si autentic, putem privi, respira si zambi a frumos pe unele strazi ca cele mentionate.
    Pana cand nu exista un plan unitar bine pus la punct, o legislatie care sa fie aplicata beton, fonduri clar alocate intr-un orizont de timp respectat si specialisti care sa stie ce fac, lasati-mi orasul in pace.
    Va rog!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu va aminteste (Joi, 19 aprilie 2012, 16:13)

    giga [anonim]

    de Inimaruiu? Daca ati uitat personajul e unu' de a fost primar la sector 4 si tot ce a facut au fost niste proiecte livrate la sfirsitul mandatului. Ala, din fericire, n-a mai pacalit pe nimeni. Sa vedem cu asta...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri