Zeci de castani din Gradina Botanica din Bucuresti au fost toaletati. Un ONG acuza "ciuntirea" arborilor

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 4 aprilie 2012, 19:25 Actualitate | Administratie Locala


Castani Gradina Botanica
Foto: Hotnews
Zeci de castani din Gradina Botanica din Bucuresti au fost toaletati, din coroana  lor ramanad doar cateva bete. Reprezentantii institutiei spun ca arborii aveau peste 100 de ani si ca reprezentau pericol public pentru vizitatori, fiind uscati. Fundatia Ecocivica este insa de parere ca multi dintre copacii toaletati erau sanatosi si nu era nevoie "sa fie ciunititi in acest hal".

"Avem aprobare de la Primaria Capitalei pentru toaletarea a 104 arbori. Sunt niste castani foarte batrani - au fost plantati in jurul anului 1900 - si reprezentau un pericol pentru vizitatori. Aveau crengile uscate, erau foarte uscati. Trebuia sa veniti toamna trecuta sa vedeti. Iarna trecuta, de la vant, chiar au cazut cativa arbori. Noroc ca lumea a stat in casa si nu s-a intamplat o nenorocire. Am preferat sa-i toaletam asa decat sa-i taiem si sa ramana gol. O sa le dea ramuri", a declarat pentru HotNews.ro directoarea Gradinii Botanice, Paulina Anastasiu. In plus, aceasta spune ca, printre castanii batrani, au inceput sa planteze pui de platani pentru ca, treptat, arborii vechi sa fie inlocuiti.

Dan Trifu, vicepresedintele Ecocivica, sustine ca, o parte dintre arborii toaletati sunt sanatosi si nu trebuia sa li se
Castani Gradina Botanica 2
Foto: Hotnews
aplice asemenea tratament: "Cunosc problema. Legea spune clar ca nu trebuie taiat mai mult de 30 la suta din coroana arborelui. In situatia in care sunt copaci batrani, se poate taia mai mult pentru regenerare insa nu se taie tot coronamentul. Noi credem ca ceea ce s-a intamplat la Gradina Botanica este gresit. Am verificat trunchiurile si pareau sanatoase, deci copacii puteau fi toaletati normal. Ei au taiat prea mult. Nu intelegem de ce au facut asta. Daca era bolnav un arbore, mai bine il taiau, nu sa-l ciunteasca asa". De asemenea, Dan Trifu sustine ca Gradina Botanica nu a respectat avizul de toaletare emis de Primaria Capitalei.

Reprezentantii Primariei Capitalei au declarat ca vor verifica daca lucrarile de toaletare respecta avizul emis de institutie in acest caz.

Citeste si "Toaletarea de primavara, moartea  copacilor din Capitala"


Citeste mai multe despre   
















3386 vizualizari

  • +13 (15 voturi)    
    horror (Miercuri, 4 aprilie 2012, 19:30)

    Miss_A [utilizator]

    ce aveti cu copacii? Ce daca aveau 100 de ani?
    • +3 (9 voturi)    
      . (Miercuri, 4 aprilie 2012, 20:39)

      RockerJegos [utilizator] i-a raspuns lui Miss_A

      Cred ca copacii ar trebui castrati, etichetati si eliberati acolo de unde au fost ridicati. Asa este uman ...
    • +3 (5 voturi)    
      Edilii lu' peste prajit (Miercuri, 4 aprilie 2012, 21:21)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui Miss_A

      Sinistru de Gradina Botanica si sinistru de bulevard si alte zone verzi.

      Intre timp, astia ne pun la cosnita, un sezon, palmieri pitici si alti arbursti.

      Grija pentru om incepe cu coronamentul copacilor si iarba verde! Ceea ce vedem este sau imbecilitate crasa sau aranjamentele de buzunar post-ciuntire.
    • +1 (3 voturi)    
      Aprobare (Miercuri, 4 aprilie 2012, 21:46)

      Gg [anonim] i-a raspuns lui Miss_A

      "Avem aprobare de la Primarie"....Raspuns de idioti incompetenti.Daca erau ''toaletati''si parintiii lor inante de a-i concepe, acum saracii castani erau tunsi cum trebuie.Sa vezi lucrul dr.. in casa popii, toti - dar toti - erau uscati la fel.
      Erau de 100 de ani...Parca ar fi o rabla plina de rugina.Cum spuneam mai sus, idioti incompetenti, si tare mi-e teama ca nepedepsiti.
  • +10 (12 voturi)    
    ce bataie de joc (Miercuri, 4 aprilie 2012, 19:45)

    zaboo [utilizator]

    nu-mi vine sa cred cum se face treaba in Romania
  • +11 (13 voturi)    
    copacii batrani nu sunt rentabili (Miercuri, 4 aprilie 2012, 19:51)

    Arlecchino [utilizator]

    Nu pot sa cred cum si-au batut joc! Peste tot in lume arborii vechi sunt ingrijiti si protejati. Daca, intr-adevar, se usuca, trebuie taiati. Este oribil in ce hal au reusit sa aduca una din cele mai frumoase gradini ale Bucurestiului. Nu stiu ce era uscat acolo dar vara, cand te plimbai pe sub castani, coroana era mare, puternica si verde. In niciun caz nu era atat de uscata. Dar poate era nevoie de "achizitii" noi ;)
  • +5 (7 voturi)    
    niste tarani dom'le ... (Miercuri, 4 aprilie 2012, 19:52)

    un persona [anonim]

    le zisera sa "tunda" toti pomii uscati dar taranii cu ochiu format isi dadura seama ca daca-i lasa si pe cei verzi nu mai e landskeipu uniform
    r'ati ai dreaq de botanisti cu gradina voastra...
    de una de zarzavaturi nu sunteti in stare.

    PS Just a joke.
    a se trata ca atare
  • +2 (6 voturi)    
    Nu va impacientati! (Miercuri, 4 aprilie 2012, 19:56)

    targovistean [anonim]

    In anul 2004, castanii din Targoviste au beneficiat de aceeasi procedura. La data aceea a fost un imens scandal in oras. Specialistii care au facut toaletarea au dat asigurari ca in cativa ani castanii vor arata foarte bine. Si au avut dreptate. Va puteti convinge singuri facand o plimbare pe Bulevardul Castanilor din Targoviste.
    • -2 (4 voturi)    
      ai dreptate (Miercuri, 4 aprilie 2012, 20:21)

      klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui targovistean

      este o toaletare facuta la la carte.
  • -4 (4 voturi)    
    La modă, contra (Miercuri, 4 aprilie 2012, 19:56)

    Alf [anonim]

    Să vezi ce sărea ONG-ul cu gura că "autorităţile" pun în pericol integritatea vizitatorilor dacă operaţiunea nu ar fi fost făcută! Şi, încă ceva, ce interers a avut cel care a dat dispoziţia şi cu cine e cumnat sau cuscru, să ştie poporul?
    • -3 (7 voturi)    
      Ar trebuie "toaletate" multe ONG-uri ! (Miercuri, 4 aprilie 2012, 20:27)

      Mitica (Palarierul) [anonim] i-a raspuns lui Alf

      Ce ar mai trebui "toaletate" anumite ONG-uri ! ce s-ar mai curata mediul inconjurator de acesti agenti ai dezordinii si interesului spaguitor.

      Dl. Trifu von Licuriciu, judet Teleorman pare sa fie om cu carte multa (Fac de automatica si calculatoare, Universitatea Politehnica Bucuresti, ex-ing la Metrorex, etc.) dar cu putina pricepere la tuns arborii.

      S-a gasit sa-i critice taman pe cei care se ocupa de Gradina Botanica !

      Din fericire, timpul va arata rapid cine are dreptate: dl. Licuriciu sau cei de la Gradina Botanica si va propun sa reluam discutia peste 2 ani - cand coroana teilor din Gradina Botanica se va fi refacut in mod simplu, natural.

      Pana atunci dl. Licuriciu poate sa se documenteze in parcurile Cismigiu, Herastrau, Delavrancea si pe Soseaua Kiseleff - in segmentul Piata Victoriei - Arcul de Triumf, unde s-au facut toaletari similare in urma cu circa 30, 20 si 10 ani.

      Bucurestii pentru bucuresteni !

      "Patria si Dreptul Meu!"
      .
      • +1 (1 vot)    
        toaletare (Miercuri, 4 aprilie 2012, 21:49)

        Gg [anonim] i-a raspuns lui Mitica (Palarierul)

        Ai perfecta dreptate.Dar daca-i mai toaleteaza inca o data?Sau pana se usuca, sa aduca cine trebuie alti castani tineri?
  • +7 (7 voturi)    
    "specialistii" de la gradina botanica (Miercuri, 4 aprilie 2012, 20:17)

    alex [anonim]

    macar la ei te-ai fi asteptat la o gandire de specialisti. Pentru cine e interesat de cum ar trebui taiati copacii sau de ce e f. rau sa-i tai in halul in care au fost taiati in botanica, ceva sfaturi de la adevarati specialisti americani:
    http://www.dnr.wa.gov/ResearchScience/Topics/UrbanForestry/Pages/rp_urban_dont_top_trees.aspx
    http://www.treesaregood.com/treecare/topping.aspx
  • +5 (9 voturi)    
    aia-i "toaletare"??? (Miercuri, 4 aprilie 2012, 20:30)

    Codruta N [utilizator]

    Cine-i VACA asta care vrea sa ne dea impresia ca pe timp de furtuna Gradina Botanica mishuna de "vizitatori"??? Au pus-o si pe asta tot "politic"?
    Chiar DACA ar fi fost atat de "uscati" (ceea ce sunt absolut sigura ca nu e cazul) puteau fi sustinuti!

    Cine dracu' se mai duce sa se plimbe prin cimitirul acela de copaci?
    Absolut sinistru!!!

    Cat despre cei care sustin ca acei copaci "se regenereaza": stiu eu orase in care (probabil) aceiasi BOI au "toaletat" la fel castanii, de cel putin 3 ani - rezultatul? (de altfel cat se poate de previzibil) - s-au uscat!
    • 0 (4 voturi)    
      E asa usor sa jignesti cand nu stii situatia (Miercuri, 4 aprilie 2012, 23:19)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

      Orice poate injura pe oricine ca nu necesita studii superioare. Dar pe Paulina o cunosc personal pentru i-am fost student in facultate. Imi pare foarte rau pentru tine ca vorbesti asa despre un om deosebit. De cand e ea directoare chiar nu mai sunt interese financiare la gradina. Vechea directoare nu a plantat un copac. Nu stiu daca ai vreo cunostinta despre plante, dar poate observat ca in Bucuresti castanii o duc din ce in ce mai prost, asa ca aia din boatnica au ajuns intr-o stare foarte proasta in atatia ani de neglijenta.
      Cand a venit paulina era deja prea tarziu, la fiecare furtuna cadeau craci imense si rupeau bancile. Vizitatorii nu veneau acolo pe furtuna dar noi studentii veneam. Paulina cred ca nu a vrut sa-i taie de tot, asa ca a ales sa se taie ce era periculos si a plantat intre.
      Oricum, nu sunt toti asa, poza arata clar ca in spate au destula coroana inca.
      Ai grija cand vorbesti ca la fel de usor puteam sa te fac si eu pe tine vaca pentru modul in care ai reactionat, dar nu am facut-o :)
      • +3 (3 voturi)    
        asta e (Joi, 5 aprilie 2012, 0:15)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

        postaca uselista, nu merita niciun raspuns, e pierdere de timp si nervi. Atita stie, atita face.
  • +5 (7 voturi)    
    iar pebntru cine nu crede... (Miercuri, 4 aprilie 2012, 20:33)

    Codruta N [utilizator]

    ... sa vada ce bine s-au "regenerat" castanii "toaletati" (probabil de aceiasi BOI) din fatza Facultatii de Drept! adica la nici 20 min. de mers pe jos de la Gradina Botanica!
  • +5 (7 voturi)    
    specialistii (Miercuri, 4 aprilie 2012, 20:36)

    flavius73 [anonim]

    ar trebuii si ei tunsi la fel
    • +2 (2 voturi)    
      taiat tot ce e peste gat (Miercuri, 4 aprilie 2012, 21:01)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui flavius73

      ca e uscat
    • +1 (1 vot)    
      Sper ca nu la frizerie (Miercuri, 4 aprilie 2012, 21:10)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui flavius73

      Castrati, care va sa zica...
  • +2 (6 voturi)    
    ... (Miercuri, 4 aprilie 2012, 20:41)

    corcoos [anonim]

    Mda, Romania urbana, si in mare masura cea rurala, s-a decis sa-si distruga copacii. Cioturile, care mai amintesc vag de fostii copaci, imi provoaca mai degraba mila decat orice altceva. Nu mai stau acum sa cant prohodul copacilor, ca-i inutil. Cert este ca trebuie sa iesi din tara pt. a mai vedea un copac sanatos intr-o zona populata.

    Iar ca incheiere, doar atat:

    Pe timpul lui Ceasca iti trebuia aprobare de la primarie pt. a taia o creanga. Acum, specii de copaci vechi de sute de milioane de ani necesita "imbunatatiri" prin mutilare, aka toaletare. Desigur, toaletarea este o activitate lucrativa, dar nu-i numai atat. Ceva este stricat intr-o zona profunda a sufletului romanesc de s-a ajuns ca niste fiinte absolut benigne sa fie distruse.
    • 0 (2 voturi)    
      pe timpul (Joi, 5 aprilie 2012, 0:14)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui corcoos

      lui nea pingelica, taiam orice copac daca dadeam un pachet de cafea si un pachet sau cartus de kent, depinde, cui trebuia.
      Macar pe vremea aia nu existau onguri ipocrite si imbecile care se pricep la orice.
      • -1 (1 vot)    
        ... (Joi, 5 aprilie 2012, 6:56)

        corcoos [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Sigur. D-aia pe timpul lui Ceasca copacii traiau bine mersi in orase, iar acum sint ca si inexistenti.

        In fine, cind si de la atata aer curat, veti ajunge sa populati sectiile de oncologie ale spitalelor, poate va veti aminti si de copaci. Sau poate ca nu.
  • +6 (6 voturi)    
    e simplu (Miercuri, 4 aprilie 2012, 20:47)

    costel [anonim]

    azi zece copaci, maine 10 arbusti si tot asa pana nu mai ramane nimic si daca tot nu e nimic de ce sa nu construim un mall, doua-trei blocuri
  • +1 (5 voturi)    
    Trebuia sa se gaseasca un ONG (Miercuri, 4 aprilie 2012, 20:54)

    Stefan [anonim]

    Este gradina botanica, deci stiu ei cel mai bine cum se toaleteaza un castan, de o suta si ceva de ani nu i-a mai invatat niciun ONG cum sa ingrijeasca plantele si uite ca arata bine.
  • 0 (0 voturi)    
    vanghelion (Miercuri, 4 aprilie 2012, 21:19)

    sindbad [anonim]

    exact asta s-a intimplat in tot cotroceniul.

    au ciuntit anul trecut toti copacii. dar ce pretentii poti avea cand primar este Vanghelie ?

    ne meritam soarta
  • -1 (3 voturi)    
    Nu numai in Botanica (Miercuri, 4 aprilie 2012, 21:21)

    plop [anonim]

    Si pe bulevardul Panduri au taiat copacii la fel. Au stricat niste plopi, tei tineri,taindu-le toata coroana.
    Stau si ma intreb ce idiot conduce vitele alea care mai iau si bani pentru tampeniile astea.
  • 0 (2 voturi)    
    sa ne dam cu parerea (Miercuri, 4 aprilie 2012, 21:23)

    mem [anonim]

    Care dintre voi, vajnicii comentatori de serviciu, are cunostinte de pomicultura/silvicultura?

    Care dintre voi stie cum si de ce se tunde un copac?
  • 0 (4 voturi)    
    pentru toti criticii toaletarii (Miercuri, 4 aprilie 2012, 21:40)

    targovistean [anonim]

    Asadar vi se da un exemplu clar la Targoviste. Nu trebuie decat sa verificati, dar nu! Voi o tineti in continuare cu ce credeti voi, ca doar sunteti specialisti. Voi stiti ca toaletarea se face asa cum scrie in nu stiu ce articol, indiferent de varsta si starea copacului, desi acolo nu sunt date aceste detalii. Dupa voi nu este adevarat ce putem vedea ca s-a intamplat la Targoviste, pentru voi este adevarat ce credeti voi sau alti ignoranti ca voi ca se va intampla sau ce va spun unii si altii, spalatorii de creiere. Tot asa va spala astia creierele si pe la tembeliziuni. Ganditi! Nu mai inghititi nemestecat!
    De-asta Romania este varza. Din cauza ignorantilor ca voi.
    Nu mai suport prostia din Romania!
  • +1 (5 voturi)    
    Bai nene :) (Miercuri, 4 aprilie 2012, 22:06)

    Vizitiul [utilizator]

    Romanul specialist la toate. Cand terminati cu atitudinea asta?

    Uitati-va in poza, copaci toaletati in acelasi mod, le-au crescut deja crengi in sus (vedeti in planul indepartat).

    Am vazut astfel de toaletari in afara Romaniei si copacii cresc foarte frumos dupa aceea. Si eu m-am mirat dar lasati oamenii sa-si faca treaba.

    ONG-urile in Romania sunt cel mai inutil lucru, vezi ONG-urile de caini etc.
  • -2 (4 voturi)    
    Am observat si eu (Miercuri, 4 aprilie 2012, 23:29)

    Folette [anonim]

    Chiar am observat si eu cand am fost la gradina cat de urat se vad acei copaci. Erau ca niste bete groase
  • 0 (2 voturi)    
    este adevarat ca este o afacere cu bani europeni? (Miercuri, 4 aprilie 2012, 23:40)

    dumitru [anonim]

    Vreau sa intreb pentru ca asa am auzit: este adevarat ca pentru "toaletarea" copacilor sunt fonduri europene? In orice caz trebuie sa fie o afacere de vreme ce in toata tara vezi acest fel de devastare oribila a spatiilor verzi. Pe strazi, in parcuri, oriunde sunt copaci vezi cum vin de mai multe ori in acelasi an niste neispraviti (se vede de la o posta ca sunt oameni cu cateva clase, fara nicio pregatire) care taie iar si iar crengile sau copacii de tot. Nu este vorba despre copaci care sa constituie un pericol. Mergeti in Parcurile Carol sau Tineretului sa vedeti ciuntirile repetate ale copacilor situati departe de alei. Este devastare nu toaletare si chiar daca nu se face cu fonduri europene, se face cu bani publici, de aceea cineva trebuie sa dea socoteala. Cel mai mult se taie in plina vara cand copacii sufera cel mai mult.
  • 0 (0 voturi)    
    lol (Joi, 5 aprilie 2012, 10:46)

    ngi [anonim]

    mergeti la Cluj in parcul central sa vedeti the HORROR
  • 0 (0 voturi)    
    romanul e frate cu codrul? (Joi, 5 aprilie 2012, 11:44)

    unul [anonim]

    Am un prieten in State, intr-o suburbie a Raleigh, si are un ditamai fagul in spatele casei, are peste 200 de ani, o minunatie de copac, nu ajung 2 oameni sa-l cuprinda. Este foarte mindru de el, acolo un asemenea copac creste valoarea proprietatii cu peste 10%. In Romania se pune drujba imediat pe asemenea copaci, pentru ca "sint batrini". :)) Nu cred ca am vazut in Romania pe cineva sa tina in curte alteceva decit pomi fructiferi (in special pruni, ca se face tuica). Un copac precum bradul sau fagul sint vazuti ca niste daunatori, ceva nefolositor, nu se face tuica din ei, ba mai si umplu curtea de frunze toamna, tz, tz, tz. :) Am si eu o intrebare: nu o sa putrezeasca lemnul de la taieturile alea atit de mari? Cind o sa le dea crengi noi, or sa cada la prima furtuna, caci la baza o sa aiba putregai, nu?
  • 0 (0 voturi)    
    toaletari (Joi, 5 aprilie 2012, 14:58)

    neagoe basarab [anonim]

    s-a gandit careva cat material lemnos se recolteaza in fiecare an? am vazut odata pe net un manual european al "toaletatorului silvic" -chiar este o meserie asta- si tin minte ca toaletarea se face in afara perioadei de vegetatie (noiembire-martie). Mie mi-au taiat salcamul din coltul blocului in aprilie cand era plin de flori. Si au revenit dupa 3 ani . Sa mai recolteze niste lemne.De nucii uscati situati la 30m nu s-au atins.Ca nu le da voie ministerul agriculturii. E o mega afacere , ca aia cu parcarile.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version