Firmele care ridica masinile parcate neregulamentar din Bucuresti au incasat circa 5 milioane de euro in 2011

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 3 aprilie 2012, 13:39 Actualitate | Administratie Locala


In anul 2011, firmele care ridica masinile parcate ilegal in Capitala au ridicat din sectoarele 1, 2, 4 si 6 circa 40.000 de autovehicule si au avut incasari de aproximativ 5 milioane de euro. In sectoarele 3 si 5 nu s-au ridicat ridica masini. Ca si incasari: firma din sectorul 1 a incasat 1,45 milioane de euro, cea din sectorul 2 - 1,5 milioane de euro, cele din sectorul 4 - 700.000 de euro si cea din sectorul 6 - 1,35 milioane de euro. Din aceste sume, s-au intors bani la bugetul local doar in sectorul 1 - circa 290.000 euro si sectorul 6 - 135.000 euro.
 
Nota: Mai multi soferi ale caror masini au fost ridicate au cistigat procesele impotriva firmelor si administratiilor locale, recuperindu-si astfel banii. Nu exista statistici referitoare la numarul acestor procese.

Sectorul 1

Potrivit datelor furnizate de Primaria sector 1 la solicitarea HotNews.ro, in 2011 din acest sector au fost ridicate 12.900 de vehicule parcate neregulamentar, circa 1.000 de masini pe luna. Pana in luna aprilie, taxa de recuperare a masinii era de 833 de lei (238 lei - taxa de ridicare; 238 lei - taxa de transport; 357 lei - taxa de depozitare pentru masinile auto mai mici de 3,5 tone). Dupa 1 aprilie 2011, acest tarif a fost scazut la 434 de lei, daca proprietarii ridica masinile in primele 24 de ore. Pentru fiecare zi de intarziere, soferii platesc inca 50 de lei. Firma care ridica masinile in sectorul 1 al Capitalei este Transauto Servicii Ridicare.

Astfel, la circa 1000 de masini pe luna, in primele 3 luni ale anului, la tariful de 833 de lei, firma Transauto a incasat 2,5 milioane de lei. In urmatoarele noua luni, la tariful de 434 de lei, s-au incasat 3,9  milioane de lei. In total, in 2011, daca toti soferii si-au ridicat masinile in primele 24 de ore, s-au incasat 6,4 milioane de lei, respectiv 1,45 milioane de euro.

Din aceasta suma, 20% au fost virati administratiei locale (290.000 de euro), conform Hotararii Consiliului Local nr. 416/2008. "Banii colectati sunt investiti in amenajarea de noi locuri de parcare, precum si in lucrari de reabilitare si intretinere a carosabilului pe strazile secundare", se afirma in raspunsul trimis de Primaria sector 1.

Firma Transauto Servicii Ridicare are ca actionar firma C.F.R. TRANSAUTO S.A. La aceasta firma sunt actionari: Valentin Giorgian Busca (0,77%), Cosmin Alexandru Walter (0,77%) si KIMYTEX S.A. (98,46%).  Cei doi sunt fii lui Florian Walter, patron la echipa de fotbal Universitatea Cluj. Acesta controleaza din umbra si Romprest, firma care salubrizeaza sectorul 1.

Potrivit datelor de la Registrul Comertului, firma Transauto Servicii Rutiere nu are depus bilantul pe 2010.

Sectorul 2

Primaria sector 2 si Politia Locala au refuzat sa comunice HotNews.ro numarul de autovehicule parcate neregulamentar ridicate de pe raza sectorului 2 de firma Supercom, contractata de institutie sa faca acest lucru. Reprezentantii primariei ne-au spus ca nu este "treaba lor" cate masini au fost ridicate de pe domeniul public si ne-au indrumat catre Supercom sa aflam raspunsul. Contactati telefonic si prin e-mail, reprezentantii companiei nu ne-au dat nici-un raspuns.

Potrivit informatiilor furnizate de Politia locala sector 2 pentru publicatia b365.ro, in 2011 au fost ridicate 11.900 de masini parcate neregulamentar. Pretul de recuperare a autoturismului, in primele 24 de ore, este 545 lei (130 de lei ridicatul, 130 de lei transportatul si 180 de lei depozitarea pentru fiecare 24 de ore).

Daca facem un calcul simplu, considerand ca masinile au fost ridicate de soferi in primele 24 de ore, reiese ca firma Supercom a incasat din aceasta activitate circa 6,5 milioane de lei, respectiv 1,5 milioane de euro. Din aceasta suma, niciu leu nu a ajuns la bugetul local: "Primaria Sectorului 2 nu a incasat niciun ban pentru autovehiculele stationate ilegal si ridicate de catre S.C. Supercom S.A. Edilul sectorului 2, domnul Neculai Ontanu a solicitat expres sa nu se incarce nejustificat taxele pe care trebuiau sa le plateasca conducatorii auto care erau depistati ca si-au parcat ilegal autovehiculele. Serviciul de ridicare, transportare si depozitare a autovehiculelor stationate ilegal in sectorul 2 acoperea strict cheltuielile prilejuite de aceasta activitate si nu au fost adaugate sume care sa revina Primariei Sectorului 2 si care ar fi putut sa mareasca cuantumul acestei taxe", se arata in raspunsul trimis de Primarie catre HotNews.ro.

Firma SC Supercom SA este controlata de familia Ciuclea. Ilie Ciuclea, fost senator PSD, este coleg cu primarul sectorului 2, Neculai Ontanu, la Uniunea Nationala pentru Progresul Romaniei (UNPR). Pe langa ridicarea masinilor parcate ilegal, aceasta companie salubrizeaza sectorul 2 din 1999. Potrivit datelor de la Registrul Comertului, in 2010, firma a avut o cifra de afaceri de 119.649.908 lei si un profit brut de 1.897.466 lei.

Masinile parcate neregulamentar in sectorul 2 nu se mai ridica de la 1 februarie 2012, deoarece contractul incheiat intre Supercom si primarie a expirat.

Sectorul 3

Primaria sector 3 sustine ca in 2011 nu s-au ridicat masinile parcate neregulamentar. Mai multe informatii nu ne-au fost furnizate. In 2010, primaria avusese avut contract cu firma Rosal pentru aceasta activitate.

Sectorul 4

In sectorul 4 al Capitalei, in 2011, potrivit datelor furnizate HotNews.ro de Politia Locala, au fost ridicate 5.933 de autoturisme parcate neregulamentar. Autovehiculele sunt ridicate de asocierea Autosal Expert - Euronautica Motors. Taxa de recuperare a masinii este 496 lei, in primele 24 de ore. Dupa aceasta perioada se platesc inca 310 lei/zi pentru depozitare.

In situatia in care toti soferii si-au recuperat masinile in primele 24 de ore, cele doua firme au incasat in 2011, circa 3 milioane de lei, respectiv 700.000 de euro. Potrivit Hotararii Consiliului Local 37/2008, nici un leu din aceasta suma nu ajunge la bugetul local.

Potrivit datelor de la Registrul Comertului, firma Autosal Expert are un singur actionar: Adrian Ivan. In 2010, firma a avut o cifra de afaceri de 2.044.720 si profit zero.

Firma Euronautica Motors are doi actionari: Materi Rosu (90%) si Valentin Radulescu (10%). In 2010, firma a avut o cifra de afaceri de 9.545.842 lei si profit brut de 95.432 lei.


Sectorul 5

In sectorul 5 al Capitalei, masinile parcate neregulamentar nu se ridica. Primarul Marian Vanghelie a declarat ca nu doreste ca in sectorul sau sa se faca acest lucru pe motiv ca nu sunt suficiente locuri de parcare.

Sectorul 6

Potrivit informatiilor furnizate de Primaria sector 6, in 2011, au fost ridicate 8.799 autovehicule parcate neregulamentar. Masinile din acest sector sunt ridicate de firma Ilcor Auto Eco. Pentru o masina cu greutatea de pana in 2,5 tone, taxa de recuperare este de 677,30 (260,5 lei ridicare, 208,4 transport si 208,4 depozitare/zi). Pentru masini cu masa cuprinsa intre 2,5 si 3,5 tone, taxa de recuperare este de 989,9 lei.

Astfel, in 2011, firma a incasat circa 6 milioane de lei, adica circa 1,35 milioane de euro.

Primaria Sectorului 6 incaseaza o redeventa de 10% din incasari. Astfel, in 2011 primaria a incasat 135.000 euro. "Sumele incasate drept redeventa se constituie ca venit la bugetul Consiliului Local cu destinatie exclusiva pentru sporirea numarului de locuri de parcare de pe raza teritorial - administrativa a Sectorului 6", se arata in raspunsul Primariei sector 6.

Valoarea totala a amenzilor aplicate soferilor care au parcat neregulamentar este de 874.261 lei.

Potrivit datelor de la Registrul Comertului, firma ILCOR AUTO ECO are doi actionari: Vasilica Vieru (50%) si Marin Alexandru Lazar (50%). In 2010, firma a avut o cifra de afaceri de 7.026.105 lei si un profit brut de 683.508 lei.



















2066 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    HIngherii (Marţi, 3 aprilie 2012, 13:46)

    Protozaur [anonim]

    Hingherii de masini lucreaza la norma, Loteria nu mai e suficienta pt sponsorizarea jigodiilor din partidele politice. Asta o stim cu totii. Problema este cu modul in care aleg sa isi faca treaba. De exemplu, Calea Floreasca de la intersectia cu Glucozei pana in capat la Pipera este inchisa datorita lucrarilor la Marele Pod. De ce vin hingherii astia aici, zilnic de 2-3 ori? nu i-am vazut macar o data pe Radu Beller sau pe Dorobanti, unde intr-adevar masinile blocheaza o banda.
    Jigodii pe bani [adica un fel de c.rve penale].
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Marţi, 3 aprilie 2012, 14:46)

      dragonfly [utilizator] i-a raspuns lui Protozaur

      altii care fura legal!! niste ordinari!!!
      • 0 (0 voturi)    
        corect (Marţi, 3 aprilie 2012, 15:55)

        c [anonim] i-a raspuns lui dragonfly

        Toate iesirile(1 sau maxim 2 benzi) dintre blocuri spre bulevarde sunt considerate intersectii . Intradevar e ilegal sa parchezi la 5m de intersectie, dar in Bucuresti la cat de putine parcari sunt si la cate "intersectii" din astea exista, e cam greu ca legea sa nu fie incalcata. Eu n-am o problema sa se ridice masinile din acele locuri, dar daca chiar incurca circulatia(blocheaza vreo banda importanta). Dupa parerea mea ar trebui sa se continue cu ridicarile, dar sa fie 2-3 masini care fac ridicari in fiecare sector. In felul acesta ii vor ridica doar pe cei care incurca rau circulatia si in al doilea rand nu se vor mai face ridicari de masini la norma, pentru profit.
        • 0 (0 voturi)    
          Re: C (Marţi, 3 aprilie 2012, 21:59)

          MLZ [anonim] i-a raspuns lui c

          Cred ca ai ramas pe vremea Decretului 328/1966 ca actualizare.

          Nu e rau sa mai studiezi legea rutiera, chiar daca ai permis de 20 de ani. Se mai schimba lucrurile.....

          Dupa ultimele cercetari in domeniu, Art.142 lit. f,
          Oprirea este interzisa la mai putin de 25 (DOUAZECISICINCI) metri de coltul intersectiei!

          Dar poti sa initiezi o petitie catre Parlament, s-o reduca iar la 5 la o adica ....
    • 0 (0 voturi)    
      mafie frate (Marţi, 3 aprilie 2012, 16:08)

      ngi [anonim] i-a raspuns lui Protozaur

      si ca sa vedeti ca structura e de tip mafiot pana la capat, va dau sentinta procesului pe care l-am castigat prin neprezentare, iar fara sa stiu trecusera si cele 15 zile pentru recurs:

      Admite în parte plângerea contravenţională formulată de către petentul John Doe în contradictoriu cu intimata Poliţia Locală a Sectorului 1 Bucureşti. Modifică procesul-verbal de contravenţie în sensul înlocuirii sancţiunii contravenţionale a amenzii în cuantum de 1.500 lei cu sancţiunea avertismentului. Menţine celelalte dispoziţii ale procesului verbal de contravenţie, precum şi dispoziţia de ridicare a autoturismului, cuprinsă în nota de constatare din data de 28.03.2010. Ia act că nu s-au solicitat cheltuieli de judecată. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare. Pronunţată în şedinţă publică, astăzi, 06.06.2011.

      amenda de 1500 de lei era ca cica parcasem ilegal pe locul altuia. in final parcasem sau nu parcasem ilegal? :)
  • +4 (4 voturi)    
    uite cum ajungi milionar (Marţi, 3 aprilie 2012, 13:53)

    Bogdan [anonim]

    Fara sa faci mai nimic si batandu-ti joc de bucuresteni!! Minunat ! Sa vedeti ce-o sa va votam !
  • +2 (2 voturi)    
    Smechereala (Marţi, 3 aprilie 2012, 14:00)

    un contribuabil [anonim]

    5 milioane de euro X 10 ani=50 milioane de euro.
    Oare cu banii astia cate locuri in parcari subterane ar face nemtii ? Ca noi ,oricum,cu aceeasi bani facem de 5 ori mai putin si de 5 ori mai prost.
    • 0 (2 voturi)    
      Mda (Marţi, 3 aprilie 2012, 15:26)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui un contribuabil

      Parcarile alea facute de nemti (pe la ei ca la noi nu merita) sunt contra-cost. Cati bucuresteni vor fi dispusi sa plateasca parcarea ca sa isi lase masina legal si cat vor parca tot aiurea ca le este lene sa mearga pe jos sau sa plateasca un serviciu? Aici este intrebarea.
      • +1 (1 vot)    
        multi... (Marţi, 3 aprilie 2012, 16:42)

        costi [anonim] i-a raspuns lui cristi

        ...ar plati pt un loc de parcare gestionat de administratia locala si de alti intermediari decat sa dea ciubuc parcagiilor de ocazie
        • 0 (0 voturi)    
          Mda (Marţi, 3 aprilie 2012, 17:12)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui costi

          Nu este deloc asa (la nivel teoretic si declarativ da dar practic uiti ca vorbim de romani). Sa iti dau exemplu: eu sunt din Timisoara. Avem parcari contra-cost destul de mari (e.g. Spitalul Judetean) dar care aproape tot timpul sunt goale (ii 3 lei ora de parcare). In schimb, peste tot vezi cum circulatia ii blocata de unul sau altul care isi lasa masina dupa cum il taie capul. Ba au fost multe exemple in care au blocat inclusiv intrarea de la ambulanta lasand masina aiurea. Nu este vorba de lipsa parcarilor, este vorba de nesimtirea tipica romaneasca. Si, ca idee, amenzile (inclusiv ridicarea masinii este o amenda) trebuie sa aiba efect punitiv altfel nu isi are sensul. Daca ar fi 50 ron nu ar avea efectul scontat. Dar sunt de acord ca firmele care ridica masinile sunt de o nesimtire crunta. Dar as putea fi de acord cu aceasta masura daca firma ar fi a primariei si nu o firma privata. Este mult de discutat pe tema asta, problema este ca romanul vrea doar drepturi, obligatii nu simte ca ar avea deloc niciodata. Totdeauna altul are obligatii si el doar drepturi.
  • +1 (1 vot)    
    Jigodii mana-n mana cu Politia Locala (Marţi, 3 aprilie 2012, 14:22)

    alu-alu'ig's [anonim]

    Jigodii mana-n mana cu Politia Locala care lucreaza pt ei, ca nu pot ridica singuri; De la plimbat politisti in cabina masinii de ridicat, pana la Loganuri albe cu cate 3 (trei!) "politisti" intr-o singura masina pentru a "livra fraieri" firmei de ridicari - alte jigodii care nu taxeaza parcarea la ora ci la zi, sa jumuleasca populatia!!!
    Cum e sa platesti 900 lei pt o parcare de nevoie?

    O sa va mai voteze 'ulea.
  • +3 (3 voturi)    
    JECMANEALA PE FATA (Marţi, 3 aprilie 2012, 14:47)

    mihai [anonim]

    Cu totii stim cui servesc aceste firme de ridicari auto , dar nimeni nu face nimic. Ok se parcheaza aiurea, dar nu sa se ridice cu asemenea taxe. In PRAGA in centru mi s-a ridicat masina si am platit aproxim. 50 de euro.
    Cel mai nasol e ca primaria primeste f. putin. Votati oameni buni, votati!
  • +2 (2 voturi)    
    20%... (Marţi, 3 aprilie 2012, 15:01)

    Zzzmara [utilizator]

    "20% au fost virati administratiei locale"... Restul de 80% sunt unde? In conturile firmelor respective? Dooamne cat de prosti putem sa fim!!! Ne meritam soarta cu varf si indesat !!!
    • 0 (2 voturi)    
      La Prigoana (Marţi, 3 aprilie 2012, 15:44)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Zzzmara

      si la acolitii din PDL unde crezi ?
    • +1 (1 vot)    
      tarziu si obosit (Marţi, 3 aprilie 2012, 16:11)

      ngi [anonim] i-a raspuns lui Zzzmara

      oricum eu zic ca 20% e prea de tot. hai un 4% Cupru Min, hai un 7% Rosia Montana, dar 20%???
  • 0 (0 voturi)    
    In sectorul 3 de ce nu se ridica? (Marţi, 3 aprilie 2012, 15:03)

    gogu [anonim]

    Desi e contract cu Rosal.... Pe mine ma intereseaza sa se ridice, am loc platit la primarie si, cel putin acum 2 ani, se gaseau mereu unii sa-si lase masina si peste noapte acolo.
  • +1 (1 vot)    
    Am cotizat cu mandrie la bugetul firmei private (Marţi, 3 aprilie 2012, 15:34)

    Dragos [anonim]

    Mi-au ridicat-o pe 3 Ianuarie de pe o strada pustie unde nu mergea nimeni pentru ca nu era un metru de trotuar la centimetru. Legal? Legal!.
    Intradevar, pe bulevarde sau unde masinile parcate aiurea blocheaza cu adevarat - nu se obosesc sa se duca ca norma se face mai repede acolo unde pot veni cu utilitara fara sa se oboseasca.
    Dar articolul este un pic incorect, o parte din bani se duc si la militianu care constata si e cu apartul de fotografiat ca daca ai noroc si ii prinzi pana sa vina macaraua cotizezi pe loc si scapi. Bine - recunosc - banii aia nu se contorizeaza.
  • +2 (2 voturi)    
    propunere (Marţi, 3 aprilie 2012, 15:42)

    Ghita [anonim]

    in loc de app 4 milioane taxa ridicare si parcare o zi propun sa se ia 40 milioane lei. de fapt de ce 40 milioane si nu 400 miliaone, oricum tariful cerut nu este deloc un concurential sau care sa se apropie macar de maximul cerut de catre o firma de tractare/parcare.

    as vrea si eu sa dau in judecata primaria ca a facut praf in fata casei mele cand a asfaltat o strada, si daune sa nu cer 50 ron curatenia ci 50.000.0000.0000 ca asa vrea muschiul meu cum asa vrea muschiul aluia de ridica masina sa imi ceara cat vrea el. Asta este monopol aici ar trebui sa intervina consiliul concurentei.

    Amenda e amenda, dar tariful de ridicare ar trebui sa fie corelat cu preturile de pe piata daca este un serviciu public si nu o modalitate de a baga bani in firme private. Sau sa se aleaga firma de ridicare la tarif de piata prin alegere aleatorie a diverse firme ce presteaza servicii de transport.
  • +1 (1 vot)    
    Solutia salvatoare (Marţi, 3 aprilie 2012, 15:57)

    Petru [anonim]

    Acum 10 zile mi-a fost ridicata masina in sectorul 4 - 2 zile am fost foarte revoltat si m-am gandit ce e de facut. BINGO. Sa va spun unde este de fapt abuzul. In peste 80% din situatii, ar trebui doar sa fie blocata roata masinii deoarece, acele masini nu incurca circulatia. Costul deblocarii ar fi de ~ 50 lei. Insa ticalosii, in cardasie cu politia rutiera, le ridica pentru ca sa creasca costul. In plus, primaria a acceptat costul de 310 lei/zi pentru depozitare impus de Autosal Expert. TREISUTEZECE LEI !!!!!!!!
    Vina este la Politia rutiera pentru ca au pus abuziv, si unde nu e cazul, indicatoare de ridicare a masinilor si a primariei pentru ca au acceptat un contract "pagubos".
    Deci, daca doar in cazuri justificate, s-ar bloca roata - hingherii de masini ar avea incasari de 10 ori mai mici. Haideti sa ne unim si sa facem ceva!
    • 0 (0 voturi)    
      Da, hai sa ne unim (Marţi, 3 aprilie 2012, 16:18)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Petru

      Si sa nu mai parcam aiurea! In 80% din cazuri sigur se gaseste un loc de lasat masina la 50-200m care este legal.

      Nu zic ca 100% din cazuri, dar in majoritatea se gasesc locuri.
      • +1 (1 vot)    
        poate in zona ta inca mai e loc (Marţi, 3 aprilie 2012, 16:49)

        x [anonim] i-a raspuns lui gogu

        Dar daca firma de ridicari da o spaga unde trebuie, atunci toate strazile pe raza de 1 km de tine vor avea parcarea interzisa. Locurile de parcare se vor reduce cu 90%. Ce mai faci atunci ? Sa dea domu' sa ajunga si pe la tine prin zona smecherii.
  • 0 (0 voturi)    
    Asta e motivul pentru care eu anul asta .. (Marţi, 3 aprilie 2012, 16:50)

    anonim [anonim]

    nu ma mai duc sa votez deloc. Mi-a fost ridicata masina la ora 19:00 dintr-un loc unde este la limita legalitatii, si asta pentru ca saracii nu cred ca au mai gasit alta ca sa isi faca planul. Niste banditi, asta sunt, si isi umfla buzunarele pe banii nostri ca i-am votat.
    Nu sunt impotriva acestor masuri, dar domnii care au aceste firme lucreaza la norma. Daca nu au ce sa ridice, pur si simplu ridica ce le pica im mana pe ideea ca oricum vor castiga procesul ...
    In plus, ce au facut cu banii ? Unde sunt locurile de parcare din centru ? Unde e banda de autobuz libera ca sa ma convinga sa imi las masina acasa ...
    Hoti si banditi, asta sunt.
  • 0 (0 voturi)    
    şi câte firme de hingheri de maşini sunt ale lui p (Marţi, 3 aprilie 2012, 17:33)

    sir [anonim]

    hai,s-auzim!
  • 0 (0 voturi)    
    hotie (Marţi, 3 aprilie 2012, 18:11)

    Daniel [anonim]

    Daca tot au ca destinatie noi locuri de parcare acei bani stransi in sector 6, de ce nu se vad acele noi locuri? O hotie imensa, demna de filme americane in sectorul 6.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version