​BALVANYOS 2011 Kelemen Hunor: Autonomia trebuie sa o cladim pe axa Bucuresti - Budapesta - Bruxelles

de Attila Biro, Luminita Pirvu     HotNews.ro
Vineri, 22 iulie 2011, 12:49 Actualitate | Politic


Kelemen Hunor
Foto: Hotnews
Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, sustine ca dezideratul comunitatii maghiare de a obtine autonomie poate fi realizat numai daca "avem in vedere axa Ardeal-Bucuresti-Bruxelles". Prezent la lucrarile Universitatii de Vara de la Baile Tusnad, liderul UDMR a explicat ca partidul sau a refuzat proiectul de reorganizare propus de PDL pentru ca nu a tinut cont de factorul etnic. Kelemen Hunor a atras atentia ca, in luna septembrie, comunitatea maghiara trebuie sa se mobilizeze pentru recensamant.
  • Hunor: In septembrie incepe recensamantul si toata lumea este ingrijorata si atenta. Nu este tot una ca la finalul anului o sa avem un numar sau altul de maghiari inregistrati oficial.
Vezi mai jos principalele declaratii facute de presedintele UDMR:
  • Inainte de toate, trebuie sa vedem ce doresc magharii din Ardeal. Maghiarii din Ardeal doresc sa fie maghiari, sa traiasca ca maghiari. Cel mai bun drum este cel al autonomiei. De la inceputul anilor 90 si pana in prezent am actionat in acest sens.
  • Toti cei care suntem la conducere am incercat sa facem tot posibilul sa atingem acest obiectiv. Intrebarea este cum ajungem la autonomie? Sunt doua cai: sa o facem mai rapid, eventual cu ajutor din afara. Sau celalata cale, adica sa construim zi de zi.
  • Credinta mea este ca trebuie sa gasim solutii diferite pentru autonomie, deoarece avem situatii diferite in regiunile din Ardeal. Avem un context diferit in Partium, unde exista o populatie mixta si avem o alta situatie in Tinutul Secuiesc, unde comunitatea este compacta. 
  • Noi am facut cativa pasi. Acum putem sa folosim simbolurile noastre fara probleme. Astfel de pasi mici ne vor duce la autonomie. Acesata este calea, munca marunta de zi cu zi. Nu putem sa nu vedem ca in jurul nostru lumea se schimba. Din cauza crizei vom avea o noua fata a Europei.
  • Trebuie sa contruim pe principiile transilvanene. Trebuie sa cautam parteneri noi. Trebuie sa cautam parteneri in Romania. In Parlament avem nevoie de parteneri. Doar asa putem pune pe langa cei 6-7 % capital electoral pe care il avem inca 43% - 44% pentru a obtine un 50% plus unu pentru a ne atinge scopurile. Asta e calea pe care am ales-o noi. 
  • Avem nevoie de sustinerea Budapestei. Este nevoie ca Budapesta sa aiba un cuvant de spus in regiune si in Uniunea Europeana. Avem nevoie de o Ungarie puternica dar am vazut in ultimele doua decenii ca, atunci cand a venit vorba de acest deziderat al autonomiei, nimic nu se poate face fara noi. 
  • Nu putem ocoli nici Bruxelles-ul in problema autonomiei. Nu ne asteptam ca Bruxelles-ul sa raspunda la problema autoguvernarii. Atunci cand vorbim de autonomie trebuie avem in vedere axa Ardeal-Bucuresti-Bruxelles. Pe acesta axa putem pune cladi autonomia. 
  • Nu negam ca Romania are nevoie de o reforma adiministrativa. Nu putem nega faptul ca avem regiuni traditionale. Cu identitati culturale bine definite.  Nu putem sa trecem cu vederea aceste trasaturi culturale si ele trebuie sa fie luate in considerare de factorii de decizie atunci cand se pune problema reorganizarii. 
  • In urma cu cateva saptamani am spun nu la proiectul de reorganizare pentru nu a fost luat in calcul factorul etnic. Nu se poate integra Tinutul Secuiec si Partium in regiuni in care proportia sa se modifice si astfel identitatea maghiara sa se piarda.
  • La astfel de propuneri vom spune nu. Nu vom accepta astfel de propuneri. Noi am propus regiuni coerente. Regiuni care sa functioneze si economic bine in care deciziile sa fie luate. 
  • Eu cred ca dupa 2012 reorganizarea administrativa s-ar putea realiza. Noi a m fost obligati in 2011 sa ne opunem unei regionalizari care nu a fost gandita si care nu ar fi servit intereselor noastre. 
  • Vom continua in toamna anului 2011 discutiile pentru autonomia culturala. Daca e nevoie si in 2012. Vom incerca sa facem o lege care sa functioneze. Nu renuntam. Suntem rabdatori, daca e nevoie in fiecare zi o luam de la capat dar nu renuntam. 
  • In septembrie incepe recensamantul si toata lumea este ingrijorata si atenta. Nu este tot una ca la finalul anului o sa avem un numar sau altul de maghiari inregistrati oficial. 
  • Trebuie sa atragem atentia populatiei pe acest recensamant. Trebuie sa aiba curajul sa se declare maghiari. Chiar si ceangaii trebuie sa aiba curajul sa spuna ca sunt maghiari. Aceste cifre vor hotara soarta noastra in viitor. Si pentru asta avem nevoie de tot sprijinul si cooperarea existenta. Chiar si autonomia depinde de asta pentru ca trebuie sa avem o repzentare puternica in Parlament. 
  • In 2012 trebuie sa fim acolo unde se iau deciziile adica trebuie sa ajungem in Parlament. Nu vom risca ca in 2012 comunitatea maghiara sa nu fie reprezentata in Parlament. Trebuie sa facem in asa fel incat la cei 6-7 % sa atragem, prin negocieri si cooperare, inca 43% - 44% pentru a ne atinge scopurile.
Kelemen Hunor a participat alaturi de Nemeth Zsolt, secretar de stat in guvernul maghiar, si Toro Tibor  la dezbaterea Conditiile schimbatoare ale autonomiei.

Nemeth Zsolt
, secretar de stat Ministerul de Externe al Ungariei: "Tinutul secuiesc autonom ar consolida suveranitateA statului roman iar suveranitatea si puterea Romaniei este interesul maghiarimii. Autonomia nu este o cerinta ci o prognoza mai devreme sau mai tarziu ea va exista si va hotara soarta maghiarilor din zona Balcanilor"

Tibor Toro, presedintele PPMT: "Budapesta este alaturi de noi, isi asuma si sprijina autonomia maghiara din bazinul carpatic si  putem conta pe sprijinul Guvernului Orban. Rolul domnului Laszlo Tokes este important la Bruxelles si avand toate aceste ingrediente se pot realiza intentiile noastre de autonomie".
 
NOTA: O parte din declaratii au fost consemnate pe baza traducerii asigurate de organizatori​


Citeste mai multe despre   

















2710 vizualizari

  • +13 (13 voturi)    
    autonomie (Vineri, 22 iulie 2011, 13:00)

    vasile [anonim]

    UDMR nu va mai ajunge in Parlament la viitoarele alegeri.
    • -2 (6 voturi)    
      Ungurii vor fi mereu in Parlament (Vineri, 22 iulie 2011, 14:16)

      Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui vasile

      Si e logic sa fie asa.
      Daca, sa presupunem ca vor fi doar 300 de alesi, proportia se va pastra.
      La 1,6 milioane de unguri cati sunt in Romania, este logic sa aiba in Parlament un numar de reprezentanti , proportional cu ponderea lor in societate.
      Si chiar daca nu vor ajunge in Parlament sub denumirea de UDMR sau cine stie ce alt nume, Parlamentul roman va avea mereu deputati maghiari.
      Iar odata aflati in parlament, chiar si ca independenti, nu-i opreste absolut nimeni sa faca exact cum a facut UNPR, sa se reorganizeze in interiorul parlamentului, intr-o formatiune maghiara, poate cu un nume nou, dar de ajuns in parlament, oricum vor ajunge.
      • +5 (7 voturi)    
        NU (Vineri, 22 iulie 2011, 14:51)

        Ana Armanca [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

        Nu ai dreptate. Ungurii nu ar fi intrat NICIODATĂ în parlament dacă românii s-ar fi prezentat la vot, pentru că procentele lor scad prin prezenţa celorlalte etnii la vot. Deci, dacă sunt în parlament, mulţumiţi-i şi lui Ilici Iliescu, cel care a permis să fie infiinţat un partid pe criterii etnice, ca acesta să intre în cursa electorală, şi treziţi-i pe cei care dorm în ziua de vot...
        • -1 (5 voturi)    
          Doamna Ana (Vineri, 22 iulie 2011, 15:22)

          Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui Ana Armanca

          Eu m-am referit strict la realitate, nicidecum la utopii de genul "toti romanii merg la vot" si "toti romanii vor vota democratia "
          Din pacate realitatea ne demonstreaza , chiar si in clipa de fata ca Criminalul Iliescu conduce cel mai mare partid din Romania, turnatorul Voiculescu este vicepresedinte de Senat iar penalul Nastase este inca vice pe la Camera Deputoatilor.
          Toate acestea se intampla din cauza (sau multumita) electoratului roman care este , asa cum este.
          Deci, eu m-am referit la situatia reala nu la cea teoretica.
          ce sa mai spun?
          primarul Solomon, acuzat de luare de mita, tocmai a fost pus din nou primar.
          Voicu, a iesit din arest si a ajuns direct pe bancile Senatului cu toate ca inca este cercetat penal pt fapte deosebit de grave..

          Asta e Romania reala, cea in care traim, nicidecum cea pe care am vrea sa o avem.....
    • -2 (4 voturi)    
      Ungurii vor fi mereu in Parlament (Vineri, 22 iulie 2011, 14:16)

      Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui vasile

      Si e logic sa fie asa.
      Daca, sa presupunem ca vor fi doar 300 de alesi, proportia se va pastra.
      La 1,6 milioane de unguri cati sunt in Romania, este logic sa aiba in Parlament un numar de reprezentanti , proportional cu ponderea lor in societate.
      Si chiar daca nu vor ajunge in Parlament sub denumirea de UDMR sau cine stie ce alt nume, Parlamentul roman va avea mereu deputati maghiari.
      Iar odata aflati in parlament, chiar si ca independenti, nu-i opreste absolut nimeni sa faca exact cum a facut UNPR, sa se reorganizeze in interiorul parlamentului, intr-o formatiune maghiara, poate cu un nume nou, dar de ajuns in parlament, oricum vor ajunge.
      • +2 (4 voturi)    
        NU (Vineri, 22 iulie 2011, 15:03)

        Ana Armanca [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

        Proporţia nu se va păstra, pentru că ei nu sunt concentraţi în Har_Cov. Proporţia se poate păstra prin absenteismul românilor la vot, pentru că ungurii, plouă, ninge, le place sau nu de candidatul lor, se duc şi îl votează.
      • 0 (0 voturi)    
        1,6 milioane este fals (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 12:29)

        tepes [anonim] i-a raspuns lui Cataleya

        de unde naiba ai scos 1,6 millioane de unguri,din burta probabil.asculta draguta in romania sint circa 1,3 mil.de unguri cu tigani cu tot ,nu mai vorbesc de familiile mixte asa ca te rog fi rezonabila si gindeste inainte sa vorbesti.Daca te intereseaza sa sti ,afla ca peste 400 de mii dintre unguri sint tigani unguresti asa numiti gabori cu palarie sau fara
  • +8 (12 voturi)    
    Autonomia (Vineri, 22 iulie 2011, 13:06)

    evoque [utilizator]

    Autonomia trebuie construita pe axa Harghita-Covasna-Budapesta si acolo sa ramaneti. Daca vreti mai multa autonomie si nu o gasiti la Budapesta incercati in stepele mongoleze.
  • +8 (12 voturi)    
    Ce ar fi sa va faceti o data ........... (Vineri, 22 iulie 2011, 13:10)

    ogi [anonim]

    ... autonomia voastra regionala pe ruta budapesta , kesckemet , gyula ,Bruxelles etc .Lasati Bucurestiul ,Clujul , Tg Mures ..etc acolo unde sint .
    Mergeti la HU sau la Belgieni si va impartiti terenurile pina nu mai puteti .Daca nu va convine aveti alternativa , > Incolonarea si via Ungaria .Nu ne implicati pe noi romanii in proiecte pe care nu le vrem .Oricum aveti cam privilegii
    Cred ca ar trebui sa va schimbati medicamentatia si tratamentul sau sa consultati alt medic .
    E ceva de groaza .
    Eu te-as declara persoana "non grata" in Romania pt ineptiile tale. Sau ai uitat ca ai depus un juramint de credinta fata de Romania care-ti plateste un salar gras , pe care sincer nu-l meriti .
    Si va doresc ca in 2012 sa fiti si voi UDMR in opozitie .Cel putin pt 4 ani .Poate va reveniti desi sinteti virusati rau
    • 0 (0 voturi)    
      virusul e in tine=ogi (Duminică, 24 iulie 2011, 14:37)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui ogi

      Ogi tepes vasile oameni atinsi de cancerul xenofobiei sovinismului si aierelor de stapini.Toti sinteti sudisti cu frica de a nu pierde posibilitatea de a jefui Ardealul.
  • +10 (10 voturi)    
    Va rog (Vineri, 22 iulie 2011, 13:11)

    gg [anonim]

    Ce doresc maghiarii din Ardeal? Acelasi lucru ca orice om sanatos la cap din aceasta lume: dreptate, libertate si bun simt. UDMR nu ne reprezinta. Nimeni nu ne reprezinta. Suntem exploatati precum padurile Ardealului, toate-s vorbe goale, va bateti joc de noi, de romani, de umanitate. Nu stiu ce veti reusi cu atonomia, ce stiu este ca afacerile-s afaceri, fara suparare trebuie sa platim. Imi pare rau si este trist. Interese, interese, interese.
  • +7 (11 voturi)    
    hmm (Vineri, 22 iulie 2011, 13:12)

    calder [anonim]

    voi vreti autonomie dar sunteti cam 2% din populatia Romaniei, pe noi nu ne intreaba nimeni ce vrem? credeam ca in ro functioneaza principiul majoritatii.
  • +7 (11 voturi)    
    Iti vine sa versi (Vineri, 22 iulie 2011, 13:14)

    habarnam [anonim]

    au ridicat prostitutia politica la rang de ideal cu care se falesc. prin "sa atragem, prin negocieri si cooperare, inca 43% - 44% pentru a ne atinge scopurile" se refera la santaj si amenintari. incredibil ca ungurii inca mai voteaza in bloc acest FSN maghiar
    • +3 (3 voturi)    
      bancul cu trei ochi (Vineri, 22 iulie 2011, 15:55)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui habarnam

      in legatura cu 43-44% imi aduc aminte de un banc:
      - zice unul: pun pariu cu tine ca noi doi avem impreuna cinci rinichi.
      - celalant (onest): ai tu cumva patru ca eu am numai unu singur...?
  • +4 (4 voturi)    
    axa (Vineri, 22 iulie 2011, 13:23)

    biyoo [anonim]

    axa trece si prin Afumati - copaceni dar trebuie avut in vedere ca chinezii, americanii si rusii se indreapta acum spre cercul polar iar presedintia la ue e a polonezilor
    Axatul
  • +4 (4 voturi)    
    deja... (Vineri, 22 iulie 2011, 13:35)

    r.m, [anonim]

    ... subiectul asta deja frizeaza nebunia...
    O fi libertate, or fi nazuinte, or mai fi si altele "umane si respectabile" ca principii... insa...
    Eu nul cred ca presiunea asta permanenta si pas-cu-pas (cum spune strategia UDMR) e doar o agenda personala si paie puse pe un foc ce nu prea exista decat pentru interesele meschine ale unui grup tare mic de "minoritari".
    Mare pacat :(
  • +6 (6 voturi)    
    Chiar vor autonomie fiscala? (Vineri, 22 iulie 2011, 13:44)

    Ted [anonim]

    Sunt curios... daca ipotetic ar obtine autonomia pe care si-o doresc, ce parere au ca o sa preia obligatoriu si proportional din datoria publica a Romaniei (proportional cu populatia inregistrata)? Inteleg ei oare ca toate produsele din Secuime vor avea adaugate taxe vamale cand vor fi vandute in Romania si restul Europei? Vor mai reusi ei sa concureze cu produsele lactate sau cu apa minerala din Romania. Poate ca Ungaria va fi receptiva si nu le va pune vama, dar cat de interesati sunt cu adevarat maghiarii din Ungaria de produsele din Secuime?
    La nivel macro si vazuta din America situatia poate parea interesanta, dar in viata in Tinutul Secuiesc este dependenta aproape integral de vanzarile in restul Romaniei.
    Firmele din restul Romaniei vor fi afectate nesemnificativ de pierderea pietelor de desfacere din 3 judete, in timp ce majoritatea firmelor din Secuime vor intra in faliment cand vor pierde accesul catre 90% din piata de desfacere. Asta e realitatea seaca pe care politicienii maghiari uita sa o transmita populatiei din Secuime.
    Mai conteaza daca noi romanii vrem sa le acordam autonomie ???
  • +5 (7 voturi)    
    aaaaaa ce-mi aud urechile aaaaa (Vineri, 22 iulie 2011, 13:49)

    sami [anonim]

    FOOK .. unde se cred specimenele astea? Hello, nenea KH, esti inca in Romania. Asteptati inca 200 de ani si poate mai primiti un 1-2% in parlament. si pe langa asta, de unde pretentiile astea cu impartirea romaniei pe etnii? Asta ar insemna ca si rromii sa isi ceara o regiune a lor, si si celelalte minoritati din romania. HAHAHA !! Inca sunt socat de declaratiile citite. Stati pe scaunelul vostru .. daca romanii nu au zis nimic pana acum, nu inseamna ca sunt de acord cu voi, si nici ca sunt fraieri.
    aaaaaaaa **in pietre si lemne aaa ** :D:D:D :))
  • +5 (7 voturi)    
    Nu incercati sa fiti principiali. (Vineri, 22 iulie 2011, 13:53)

    mircea [anonim]

    Autorul articolului vrea sa scoata in evidenta extremismele romanesti si unguresti,bineinteles in avantajul celor din urma.Deh,sunt minoritate si au dreptu sa se apere.Cinstit ,UDMR fiind la guvernare aproape continuu dupa 1989,nu a avut interesul unei dezvoltari economice a zonei,pentru-ca pierdea principalul argument prin catre a tinut prostimea ungureasca sub papuc,manevrand minoritatea maghiarapentru a-si rezolva propriile afaceri.Pe ungurii din Romania ,nici Budapesta nu ia ajutat cu nimic.Zona Harghita -Covasna e la fel,sau poate mai rau de saraca decat Vaslui,Botosani,Olt,Gorj,Arges,Teleorman,zone in care sunt oameni de afaceri foarte bogati,fosti si actuali parlamentari(deci votati de populatie) si care au facut din Parlamentul Romaniei o afacere personala.Cu ce sunt mai buni Verestoy,Marko Bello,Frunda,Borbely,fata de Nastase,Dragnea,Ponta,Hrebenciuc,Mitrea,Antonescu,Tariceanu,Vosganian?.Au unii sau altii niste atuuri care ar merita mentionate?.Nu .Si atunci de ce suntem fraieri si romanii si ungurii sa ne lsam prada jocurilor acestor indivizi?
    • +6 (6 voturi)    
      Ai punctat... (Vineri, 22 iulie 2011, 14:25)

      ambrose [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Ai punctat foarte bine , maghiarii sunt masa de manevra si subdezvoltarea unei zone asa frumoase si bogate si populata de oameni harnici se datoreaza UDMR aceia care au frnat investitiile in zona daca acestea nu au o anumita culoare...UDMR trebuie sa dispara pentru ca este o formatiune anacronica si nu face nici un bine maghiarilor .In ceea ce priveste declaratiile unora la Tusnad , ele demonstreaza ca aceasta etnie traieste in trecut si din cand in cand vin unii de dincolo si-i agita , le vorbesc despre fostul imperiu si fac sa defileze niste husari de artizanat la fel de demodati ca si modul lor de gandire. Romania este tara noastra comuna in care vrem sa TRAIM DEMN si IN PROSPERITATE .
  • +4 (6 voturi)    
    axa GO-HOME-DEZAXATILOR (Vineri, 22 iulie 2011, 14:40)

    cantacuzino [anonim]

    2% din polulatia Romaniei doreste o gaura de 3 judete in centrul tarii. altceva mai serviti?
  • +3 (5 voturi)    
    maghiari (Vineri, 22 iulie 2011, 15:00)

    am [anonim]

    Da cum traiesc maghiarii azi in Romania? Nu traiesc ca maghiarii? Cine ii opreste sa traiasca cum vor?
    Pai popor mai tolerant ca romanii nici ca se poate ...
    Ce vor ei ? enclave cu granite? pai la ei in sat ,oras sau judet ,nu populatia isi alege administratia?
    Daca stau bine sa ma gandesc chiar ne cam persecuta astia de vreo 20 de ani ,ca ne-au zapacit politica cu prezenta lor,cand colo,cand colo,ce ideologie?ce interes national? doar interes minoritar!
    Si uite asa o minoritate de fapt conduce o majoritate.
    Concluzia: Romania este condusa de maghiari(indirect)
  • -3 (5 voturi)    
    x (Vineri, 22 iulie 2011, 15:03)

    msc [anonim]

    comentariile voastre is la fel de extremiste ca is unii dintre unguri. nu sunteti mai buni decat ei, sincer. un om civilizat nu vorbeste asa indiferent daca au dreptate sau nu.

    va mai mirati de ce se nasc probleme intre noi? pentru ca suntem la fel de incapatinati ca ei si in loc sa ne bucuram ca avem "multi-culti" in romania (unguri, sasi.. etc.) nu.. noi suntem mari patrioti pentru nimic. A locui in tara asta nu e deloc ceva de laudat sau a fi chiar patriot. Ca roman mi-e rusine de voi si de ungurii extremisti.
  • +4 (6 voturi)    
    Autonomia (Vineri, 22 iulie 2011, 15:44)

    CGiboi [utilizator]

    Autonomia Tinutului Secuiesc este chiar mai complicata decat independenta Quebec-ului. Si aia striga toata ziua autonomie, independenta! Si uite ca traiesc linistiti in interiorul Canadei. Ghici de ce.

    Mega profitabilul si motor al economiei romanesti Tinut Secuiesc, cu PIB/locuitor mai mic decat al Republicii Moldova, indispensabil fata de economia nationala, acest Bucuresti in 3 judete vrea autonomie.

    Frati unguri care vreti autonomie si vi s-a urat cu binele? Nu mai vreti sa sugeti de la sanul Romaniei? Vreti un san al vostru? Mai mic, ce-i drept, ca sunteti cam saraci.

    Ati fost cuceriti in 1916-1918, treziti-va! Ardealul a fost cucerit si a revenit Romaniei. Imperiul vostru de rahat (Austria nu e de rahat, acolo mergem noi sa schiem si e misto) a pierdut razboiul! Asta trebuie sa va repetati in fiecare noapte. Mai avem putin si facem 100 de ani de cand v-am batut la curu' gol! Si o sa mai fie 100 de ani in care adevarul va fi acelasi: ati pierdut Ardealul in raboi! Deal with it si walk it off, sa zic asa, ca prietenii nostri de peste ocean.
    • +3 (5 voturi)    
      tinut romanesc (Vineri, 22 iulie 2011, 16:41)

      tinut secuiesc [anonim] i-a raspuns lui CGiboi

      nu exista "tinut secuiesc", exista doar "tinut romanesc"; in zona H-C este "tinut romanesc cu vorbitori mai multi de limba maghiara"
      Tinutul H-C a fost si va ramane tinut romanesc oricit vorbitori de magiara ar locui (din bunavointa romanilor) acolo
  • +2 (4 voturi)    
    incurajare la fals (Vineri, 22 iulie 2011, 16:04)

    popas [anonim]

    "Chiar si ceangaii trebuie sa aiba curajul sa spuna ca sunt maghiari."

    Cum asa? Poate si romanii sa se declare maghiari, poate si nemtii, si tatarii, si gagauzii, si turcii, si tot ce mai e acolo sa se declare maghiari...
  • +3 (5 voturi)    
    tinut romanesc (Vineri, 22 iulie 2011, 16:38)

    tinut romanesc [anonim]

    De ce s-a preluat termenul de "tinut secuiesc" in toate comentariile de presa stiut fiind ca nu exista asa ceva? Exista doar "tinut romanesc" si in zona H-C un procent mai mare de populatie vorbitoare de limba maghiara; aceasta indicatie de "tinut secuiesc" induce in eroare si insinueaza ca e un tinut enclava intr-un tinut romanesc; toata Romania este "un tinut romanesc" si asa va ramane; va rog sa va corectati comentariile cu "tinut romanes" cu procent mai mare de vorbitori de limba maghiara
  • +4 (4 voturi)    
    Sunt ungur (Vineri, 22 iulie 2011, 16:40)

    un ungur [anonim]

    dar nu am vrut si nu voi vrea niciodata autonomie. Sunteti niste nemernici ce profitati de pe urma prostiei /inocentei oamenilor.
    • 0 (0 voturi)    
      draga (Sâmbătă, 23 iulie 2011, 11:15)

      lzrd [utilizator] i-a raspuns lui un ungur

      daca mai multi ar gandi ca tine am trai TOTI mai bine !
      La ce draq ajuta o astfel de autonomie ?
      Cred ca ar trebui sa ne intrebam cui foloseste !
  • +1 (1 vot)    
    Buda (Vineri, 22 iulie 2011, 17:32)

    yo [anonim]

    "•Avem nevoie de sustinerea Budapestei. Este nevoie ca Budapesta sa aiba un cuvant de spus in regiune si in Uniunea Europeana. Avem nevoie de o Ungarie puternica dar am vazut in ultimele doua decenii ca, atunci cand a venit vorba de acest deziderat al autonomiei, nimic nu se poate face fara noi. "

    romania are nevoie de sustinerea budapestei, mda, asa este. ne sus-tineti de paula.
  • +2 (2 voturi)    
    Iaca cum m-oi molipsit .... (Vineri, 22 iulie 2011, 17:59)

    Draculya [anonim]

    si din dracula devenii draculya (ori ar fi trebuit scris drakulya ??? - hilfe, herr kelemen, ajutati-ma si pe mine, un biet roman sarman, calator peste timp....

    sper ca nenea ala spune adevarul (ca e ungur si ca ungurii n-au vrut niciodata autonomie)

    tin sa mentionez ca de la bun inceput ati luat-o rau, tovarase ministru al culturii (care, romana sau maghiara, cand dv. va declarati pe pagina guvernului roman, maghiar ? transcriu:
    •inainte de toate, trebuie sa vedem ce doresc magharii din ardeal. maghiarii din ardeal doresc sa fie maghiari, sa traiasca ca maghiari. cel mai bun drum este cel al autonomiei.

    inainte de toate, trebuie sa vedeti ce doresc romanii, nu maghiarii, stimabile. romanii vor pace cu toata lumea, mai ales cu fratii lor din romania, care vorbesc si o a doua limba materna.... atat.... restul e tacere....
    • 0 (0 voturi)    
      doua limbi materne (Duminică, 24 iulie 2011, 15:04)

      stefan [anonim] i-a raspuns lui Draculya

      Draculya ,o vinit odata la noi o prietena de a fiicii mele {cinci anisori} si a intrebat-o pe nevastamea cine a nascut-o pe ea.Raspunsul ei a fost:Pe mine m-a nascut o matusa.Fetele s-au uitat la ea s-au fitiit un pic si tusti afara.Din ziua aia tot cartierul a aflat ca pe nevastamea a nascut-o O MATUSA.Ungurul rominul tiganul ucraineanul slovacul turcul sasul etc din romania nu poate avea decit o singura limba materna.Exceptie face nevastamea care a fost nascuta de o matusa care probabil era de alta nationalitate.Stramoasa ta o fi fost decebal sau traian{asa te lauzi}conform cintecului Pui de lei.
  • 0 (2 voturi)    
    toate astea Dl Hunor le-a zis si lui Boc??!! (Vineri, 22 iulie 2011, 21:07)

    costica [anonim]

    si lui Basescu?! Acum sa-i vad pe politicienii romani, cam in cat timp vor ceda presinuilor UDMRiste?! Astea cu autonomia pe ruta Ardeal-Bucuresti - Bruselles !!!! Astia sfideaza o Romanie intreaga, in Slovacia unde sunt 10%(!!!) din populatie nici gand sa-si permita asa ceva!!! Nici gand de asemenea intruniri cum fac in Romania de atatia ani!!!
    Discursul extremist al lui KH s-a accentuat o data cu aparitia noului partid al lui Laszlo Tokes....
    Autonomia in Secuime, simpla chestiune de timp...... Cine le-o va acorda, PSD sau PNL sau PDL sau USL ???!! Oricare ar face-o ca sa ramana la guvernare....


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version