Dezbatere HotNews.ro

Creste coruptia in Romania sau incep institutiile sa functioneze?

de Redactia     HotNews.ro
Vineri, 15 iulie 2011, 16:36 Actualitate

Directia Generala Anticoruptie din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor raporteaza o crestere semnificativa a cazurilor de coruptie instrumentate in 2010 fata de 2009. Veste buna sau proasta? Sa ne bucuram ca in sfarasit institutiile anticoruptie lucreaza sau sa ne ingrijoram ca fenomenul coruptiei creste alarmant? Este, asa cum sustin oficialii MAI, o realitate care astazi iese la suprafata, la fel cum a iesit la iveala dezastrul de la BAC atunci cand masurile de supraveghere s-au inasprit, limitand furtul? Se inmultesc cazurile de coruptie din cauza crizei economice? Majoritatea functionarilor si-au facut credite cand aveau salarii mici iar acum trebuie sa plaeasca rate cu salarii si sporuri taiate.
  • Cititorii HotNews.ro sunt invitati sa argumenteze ce cred despre inmultirea cazurilor de coruptie instrumentate de autoritati
Alte ipoteze:
  • Se inmultesc cazurile de coruptiei din cauza crizei. Majoritatea functionarilor s-au imprumutat de la banci cand aveau salarii mari, au trecut la un standard de viata superior iar dupa taierea salariilor in sectorul bugetar nu mai pot plati ratele, ceea ce amplifica fenomenul coruptiei. Senatorul PSD, Catalin Voicu, arestat anul trecut pentru fapte de coruptie, afirma urmatoarele despre politistii din Bucuresti, potrivit stenogramelor publicate in martie 2010: "Toţi sunt disperaţi la Capitală, pentru că cei mai mulţi dintre ei au credite. El a zis: domne, am salariul asta, câştigăm atâta pe lună, n-a luat în calcul anu' trecut când toate firmele cad. Şi acela care dădea o mie de euro pe lună peşcheş nu mai are de unde să i-o dea mia şi mulţi au făcut credite de o sută de mii, de două sute de mii sau s-au împrumutat, au făcut, au luat case la copii pe alte nume, pe credite, pe alte nume şi pierd acuma."
  • Coruptia este de fapt un mod de a fi, un fenomen generalizat, mostenit inca dinainte de 89, cand majoritatea oamenilor erau nevoiti sa "dea bacsis" si "atentii" pentru "a se descurca".




















2008 vizualizari

  • +23 (25 voturi)    
    mafia (Vineri, 15 iulie 2011, 19:49)

    serje [anonim]

    Regimurile PSD de pana la anul 2010 au clocit coruptia si au facut-o o stare de facto a societatii. Era un modus vivendi. Mare pacat ca Ilici bolsevicul n-a taiat macaroana marilor mafioti care au ajuns acum sa stapaneasca Romania, sa taie si sa spanzure, sa toarne vitriol pe canalele media din zori si pana in noapte, sa suspende presedintele tarii, sa minta, sa calomnieze, sa insele, sa fure, sa distruga viitorul acestei tari.
    Inca din 1990 marii mafioti au furat milioanele de dolari stranse de Ceausescu, le-au bagat in buzunarele lor si presa, procuratura, politicienii alesi prin vot direct nu misca un deget pentru recuperarea acestor averi.
    Un semn de speranta il reprezinta sentinta de judecata privind recuperarea de la fostul ministru PSD-ist a unui milion de euro. Sunt semne ca se poate si asa. Amenintarea PSD ca vor pune iar mana pe putere, ca vor inchide gura justitiei, ca vom intra iar in legile mafiei, de omerta, taci si fura, ar fi o mare jale pentru tineretul acestei tari.
    • -27 (29 voturi)    
      Diversiune de doi bani (Vineri, 15 iulie 2011, 20:23)

      codrutz [utilizator] i-a raspuns lui serje

      A da vina pe fostul presedinte Iliescu pentru tot ce pute in Romanica si dupa ce tara este condusa de 7 ani de catre "marinarul-piroman", nu este altceva decat o manipulare abjecta. Subiectul asupra caruia ai fost chemat sa comentezi este:"de ce coruptia este mult mai mare acum" ci nu in anii in care tara era condusa de PSD si Iliescu. Cine mai crede ca mai tine vrajeala cu "bau-bau-ul Iliescu si revenirea comunistilor" este "un mare dobitoc" (dupa cum jalnic se lamenta ultimul ministrul de interne ceausist, Postelnicu,care oricum era mai scolit decat actualulu ministru de interne portocaliu "branconierul Igas").
      Daca tot esti fan portocaliu si-ti aperi iresponsabilii "camarazi", gaseste alte idei diversioniste si manipulatoare pentru ca asta cu Iliescu-cel-Rau nu mai pacaleste pe nimeni. Daca nu esti in stare, iti vei pierde stipendiile odata ce PDL in frunte cu jigaritul de marinar vor fi pusi pe farashul istoriei. Si, crede-ma, asta se va intampla f.f curand!
      • +18 (18 voturi)    
        manipulare (Vineri, 15 iulie 2011, 22:54)

        Serje [utilizator] i-a raspuns lui codrutz

        Manipulare inseamna sa spui, in prostie, ca Basescu a condus tara in anii 2005-2010 cand a si fost suspendat vreo 6 luni iar in rest l-au lucrat Tariceanu si PSD-ul cu care a facut alianta de sustinere la guvernare cu pretul demolarii bugetului si asezarea tarii pe marginea prapastiei in care se zbate acum Grecia.
        Coruptia nu este mai mare acum ci acum se scoate la iveala, mai ales cu clientii de atunci -- ministrul Popescu cu 1 milion euro de dat inapoi, Tamara Nastase cu cateva procese pe care cu foarte mare nesimtire le tot amana spre disperarea Europei, Dinu Paturica cu petrolul care ne-a dat o gaura de 600 milioane dolari, Felix Voiculescu cu banii in Cipru inclusiv mostenirea de la Ceausescu-Crescent, Nus Vantu FNI, monstrul general Voicu, etc, etc.
        Sa spui despre Basescu ca este sau a fost piroman trebuie sa fii tare, chiar foarte tare tampit. El a acoperit un incendiu izbucnit din neglijenta pe vaporul sau. O fi avut vina de neglijenta dar ca e piroman trebuie sa fii handicapat rau sa spui asa ceva.
        • +10 (10 voturi)    
          Al dracu incendiu (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 4:29)

          fatmanx [utilizator] i-a raspuns lui Serje

          Da pana la urma are cineva vreun document valid despre faimosul incendiu din Franta? Eu am cautat destul de mult si nu prea exista decat relatarile din "Gandul" sau "Jurnalul National" dealtfel niste publicatii foarte serioase. LOL.
          Un petrolier poate lua foc si de la operatiunile de la mal in timpul incarcarii/descarcarii, etc. In plus. nu stiu ce lucruri nu sunt spuse exact de Basescu dar nu ar fi singurul petrolier romanesc pierdut in conditii suspecte cu banuieli de sabotaj (de ex vezi Independenta).
        • -1 (1 vot)    
          Esti un fanatica basist... (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 19:55)

          codrutz [utilizator] i-a raspuns lui Serje

          ...si nu o sa-mi pierd vremea cu cei ca tine care in lipsa de argumente, incep sa jigneasca. Dar cred ca asa ai invatat de la Basescu, cel mai imoral si prost-crescut politician roman in viata.(Ghici cine numeste ziaristii "gaozari" , "tziganci imputzite", cine jigneste pe fostii presedinti romani, pe Regele Mihai, pe presedintele Frantei, etc.?)
          D-ta, d-le Serje, nu ai idee cat de mult rau face acest clown pe care il divinizezi, dar o sa vina o zi cand o sa-ti fie rusine ca ti-ai pus cinstea si onoarea in slujba unora precum Basescu, EBA, Udrea, Videanu, si altor nenorociti care conduc Romania spre dezastru.
      • +16 (16 voturi)    
        Da, dam vina pe Iliescu (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 4:33)

        fatmanx [utilizator] i-a raspuns lui codrutz

        Da, Costica, dam vina pe scarba de Iliescu pentru ca la fel ca inaintasii lui bolsevici, el a implementat si a dezvoltat un sistem mafiot de care nu mai scapam. Dar probabil ai si tu o feliutza de rontzait, nu?
        Te cred, fffff curand. Sigur ca da. Legea e lege numai cand convine PSD, in rest, pe farashul istoriei cu ea, 'tui mama ei de lege!
        Auz', de curiozitate, la voi la KGB, se da si bonuri de masa?

        @hotnews: tot ceea ce am scris aici este doar o "judecata de valoare" si cf legilor europene si alre Romaniei, este perfect legal :)
      • +9 (9 voturi)    
        esti dus rau (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 4:58)

        lzrd [utilizator] i-a raspuns lui codrutz

        cu pluta !
        oricum basescu nu mai candideaza!
        dar la felul cum gandesti se vede ca ori esti platit ,ori esti tare slab la minte!
      • +4 (4 voturi)    
        O intrebare! (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 7:05)

        banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui codrutz

        <costicamaibine> tare as vrea sau mai bine zis
        tare curios sunt ce functii ai avut pe timpul lu ceasca si ce functii ai post ceasca? mai pe sleau post ceausescu prin coruptie cati sau cate 100.000de $ ai bagat in buzunar?
    • -7 (9 voturi)    
      ce e aia modus vivendi (Vineri, 15 iulie 2011, 21:54)

      georget [anonim] i-a raspuns lui serje

      ce e aia modus vivendi
      Ca eu n-am fost mult mai departe de spania, la capsuna zemoasa. Suna a italiana totusi ..

      Totusi inteleg partea cu taiatul macaroanei , e mai pe pe limba mea, invatata in Rahova :)
      • 0 (0 voturi)    
        modus vivendi (Duminică, 24 iulie 2011, 11:01)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui georget

        Modus vivendi=mod de viata (in latina)
    • +4 (4 voturi)    
      mafia (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 4:56)

      lzrd [utilizator] i-a raspuns lui serje

      serje,foarte bine ai punctat !cei care nu realizeaza ca PSD ne-a adus in aceasta situatie nu merita luati in seama !din pacate ,ma tem ca marea masa a votantilor va fi usor de manipulat si USL va lua peste baremul de intrare in parlament.Firesc ar fi ca formatiunea politica ce va fi castigatoare sa aibe majoritate in parlament pentru a nu fi nevoita sa faca aliante si pentru ca sa o putem trage mai usor la raspundere pentru evolutia tari ;sa nu le mai dam ocazia ca sa ne spuna ca nu numai noi ci si... cu care am fost la guvernare.....
      Tara merge acum pe un drum bun si institutiile statului dau semne ca incep sa functioneze conform legilor ,bune , rele, pe care le avem.Daca si justitia si-ar face treaba ar fi foarte bine!Nu am mai vrea sa se amestece in alte domenii si sa platim oalele sparte asa cum s-a intamplat cu TVA majorat din cauza lor.
  • +11 (13 voturi)    
    Ruperea de realitate (Vineri, 15 iulie 2011, 20:10)

    satanae [anonim]

    Mie mi se parea ca cei care practica meseria de jurnalist ar trebui sa pastreze o legatura, cit de subtire, cu realitatea. Or, in cazul ziaristilor progresisti de la Hotnews nu pot decit sa constat o totala defazare in raport cu Romanica, motivata probabil si de angajamentele ideologice ale multora dintre redactori, care nu le permite sa vada decit progres peste tot, in drumul nostru continuu spre "Europa civilizata".
    As vrea si eu sa-i intreb pe cei care-si pun intrebari abisale legate de cresterea coruptiei pe timp de criza sau de a eficientei "organelor statului" - au fost, de vreo citiva ani incoace, prin orasele de provincie ale tarisoarei noastre, in special in cele din judetele care sint trecute pe harta rosie a somajului ridicat s.a.m.d.? Pentru ca, daca ar fi fost, ar fi constatat un lucru foarte interesant, si anume ca, in ciuda saraciei oficiale, exista o masa foarte mare de tineri de viitor, cu virste cuprinse intre 20 si 30 si ceva de ani, care nu cred ca au lucrat o zi in viata lor si nici n-o vor face, ca n-au de ce. Si oamenii astia nu sint deloc stresati de faptul ca n-ar avea viitorul asigurat, ci ii vezi cit e ziua de lunga plimbindu-se prin centrul orasului, pe jos sau in masinute de la VW in sus. Invirt sume de bani la care fraierii care muncesc nici nu indraznesc sa spere si par sa se simta in general bine in pielea lor. Oameni de genul asta exista in numar mare si in Bucuresti, dar nu sar atit de mult in ochi - prin comparatie - pentru ca in capitala exista si foarte multi sclavi care au unde se duce la munca in fiecare zi.
    Problema pe care mi-am pus-o, ca un fraier, de multi ani, a fost de unde au oamenii astia atitia bani. Ca doar n-or fi in toate oraselele astea plin de parinti milionari. Raspunsul cred ca era la mintea cocosului - din afaceri "cibernetice". Mai simplu spus - fura de rup de pe afara, cu ajutorul net-ului sau al cardurilor. Unii mai sint implicati si in furatul simplu, dar putini. Astia sint viitorul tarisoarei noastre anti
    • +7 (7 voturi)    
      Continuare (Vineri, 15 iulie 2011, 18:38)

      satanae [anonim] i-a raspuns lui satanae

      Scuze pt lungimea mesajului, dar aveam nevoie de ceva mai multe caractere.
      Deci, dupa cum spuneam, cocalarii astia care fura de pe net sau cu cardul reprezinta generatia viitorului pentru tarisoara noastra anticorupta, care se indigneaza atit de hotia politicienilor. Baietii astia care se plimba toata ziua pe strasse cu zimbetul pe buze si cu o pitipoanca atasata de brat, intorcind banii cu lopata, pe care i-au facut numai din furat. Pe bune, deci in aproape toate orasele din asa zisele regiuni sarace din Romania, impresia pe care ti-o da plimbare prin buricul tirgului este faptul ca ai patruns in Gangstaland, in care toti borfasii dau lectii de viata fraierilor care au facut greseala de a mai si munci din cind in cind.
      Si atunci, vin si eu si intreb - despre ce vorbim atunci cind stam sa tot analizam activitatea organelor anticoruptie din Romanica? Pai, daca ar fi ca militienii nostri ceva mai mult decit niste simpli figuranti, atunci o buna parte din populatie ar trebui sa zaca la zdup. Si atunci cum sa ne mai miram de faptul ca nu indraznesc sa atace oficialitatile care fura si ele cum pot. Cit despre indignarea oamenilor simpli fata de hotia din tara si mai ales a conducatorilor - a se scuti. Multi din oamenii astia simpli au facut si crescut loazele astea care au devenit borfasii de viitor ai tarisoarei si nu au nici o problema cu ocupatia odraslelor atit timp cit ii vad venind cu teancuri de bani acasa.
      Creste coruptia pe timp de criza? Hotia este la ea acasa pe la noi de foarte multa vreme si este asa de incetatenita incit nu mai are cum sa creasca, ci ramine constanta la un nivel in care limita este doar cerul. Eu cind ii vad pe asa zisii functionari, politicieni etc. prezentati drept hotii natiei ma pufneste risul si ma gindesc ca, spre deosebire de borfasii de la mine din cartier, astia mai si muncesc ceva. Ba am inceput sa am si oarece compasiune fata de hotii adevarati, care asuda pt fiecare ban cistigat si au si notiunea valorii banului.
      • +12 (12 voturi)    
        Relax, le vine randu' (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 4:36)

        fatmanx [utilizator] i-a raspuns lui satanae

        Iote citeam ieri la gazeta ca i-a luat cu potera de prin Oltenia. Presupun ca se pregateste Constanta, Suceava, Botosani.
    • +2 (6 voturi)    
      Chiar daca ai dreptate,esti enervant. (Vineri, 15 iulie 2011, 20:53)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui satanae

      Cuvinte ca Romanica si tarisoara,arata ca ai origini tiganesti..Oricum te numeri printre cei care nu prea le place sa citeasca literatura.Crede-ma ,esti enervant.Corecteaza-te.
      • +1 (1 vot)    
        meriti pupici pe buzite (Vineri, 15 iulie 2011, 22:07)

        cacamaidreptate [anonim] i-a raspuns lui mircea

        pt ca ai dreptate.
        Dupa nume pari sa nu fii genul meu, asa ca eventual iti trimit numai bezelute sau cum se cheama ele in zilele astea :)
      • 0 (0 voturi)    
        cei (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 10:53)

        cei [anonim] i-a raspuns lui mircea

        cei carora.
    • +5 (7 voturi)    
      Great! (Vineri, 15 iulie 2011, 21:25)

      mumu [anonim] i-a raspuns lui satanae

      Ai auzit si tu azi ca au prins nu stiu cati cybercriminali romani, si gata toti romanii sunt la fel.
      Prietene, bani se fac nu numai din afaceri cibernetice (sic!). Bani se fac din tot felul de 'afaceri' (a se citi furaciuni). De la mic la mare, de la vladica si pana la opinca, toti fura. Unii mai putin, altii mai mult, fiecare cat poate. E sport generalizat. Si nu, nu dateaza de pe vremea comunistilor. Meteahna e mult mai veche (cel mai probabil din perioada fanariota, poate chiar dinainte).
      Cat despre dashtaptul care ii ia apararea lu' ilici buha, da: si pe vremea lui se fura la fel de mult. Poate chiar mai mult. Numai ca atunci cotizai si erai lasat in pace. Ajungea la DNA numai cine trebuie: cine nu cotiza destul, cine trebuia strans de cojones ca sa se dea pe brazda, s.a.m.d. Biata justitie era dama de serviciu a bufnitei. Cati pesedisti au ajuns la DNA pe vremea bufnitei? mai ca nici unul... Or fi fost toti fete mari si noi ii banuiam ca sunt cu*ve... Si priveste acum, cati de la putere dau cu subsemnatul pe la DNA? Daca stam sa-i numaram sunt chiar mai multi decat cei de la USL. hmmm, ciudat, nu? Sa fii la putere si sa te frece DNA-ul si ANI-ul... Abia astept totusi sa ajunga din nou PSD-ul.. sa vezi atunci pace si liniste... La ce ne-ar mai trebui DNA si ANI?
  • +4 (4 voturi)    
    O convingere ferma. (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 7:21)

    banateanul. [utilizator]

    Nu sa inmultit coruptia ci institutiile or inceput sa lucreze mai bine ( si cred si din cauza presiunii din afara) Intamplator am mutat aseara pe Irealitatea TV.si am auzit comentariile lu Abraham......precum ca cauza este TAIEREA SALARIILOR LA BUGETARI si vezi doamne sarmanii Politisti (a dat si exemplu Timisoara) platesc foarte multa chirie! NUMAI UN LUCRU NU-A SPUS Dom. Abraham;nimeni dar nimeni nu ia obligat sa-se faca politist,sau dus singuri fiinca stiu de AVANTAJE.
  • 0 (0 voturi)    
    Musamalizare crasa (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 8:47)

    A.P. [anonim]

    DGA-ul ar avea de lucru ani buni numai cercetand CORECT cazurile de coruptie SEMNALATE de cetatenii care au simtit pe pielea lor ce inseamna coruptia in MAI.Cand printr-o minune"niste cercetari"au dus spre o persoana,aceasta este mutata la DGA si "nu se poate prezenta ditamai angajatul DGA in instanta"(?).Stimati angajati DGA INCEPETI VERIFICAREA ADEVARATA INTAI CU ANGAJATII INSTITUTIEI,dupa aceea treceti la actualii sefi si sefuti,fosti mici sefi.Abia atunci vom crede ca institutia este serioasa si necesara.Deocamdata este"o alta institutie a statului"care papa bani degeaba si acopera in mod special pe coruptii din MAI.E drept ca este o diferenta intre raspunsul scris dat de DGA(gol de continut) si cel dat de sector.Este scris mai corect gramatical si mult mai inselator.POLITIA SI JUSTITIA SUNT CELE MAI CORUPTE INSTITUTII.Ori agent politie cu 7 clase,ori justitiabil cu facultate,este acelasi lucru.Gandesc,(nu)judeca la fel de putin,de prost si de interesati personal.
  • 0 (0 voturi)    
    coruptia scade din 2000 incoace (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 11:13)

    horea [anonim]

    pentru ca pana in 2000 s-a furat (in liniste absoluta) peste 90% din avutia tarii. Banii sunt afara, in locuri sigure. ba mai mult, unii au chiar banci in Elvetia. Unii pe langa care Patriciu e mic copil!

    Asa ca astia de acum, chiar si sa vrea si nu mai au ce fure...
  • 0 (0 voturi)    
    nu creste coruptia...creste doar vizibilitatea ei (Sâmbătă, 16 iulie 2011, 22:12)

    timisoara [anonim]

    ...pt ca ea era si este mare

    tot ce se schimba e ceea ce in sfarsit devine vizibil pt toti....ca si in cazul BACului 2011
  • 0 (0 voturi)    
    Multi prosti are Romanitza (Miercuri, 7 martie 2012, 10:56)

    SugipulaKiorule [anonim]

    Ba boilor coruptia prin definitie este kioru care conduce tara asta plina de prosti manipulati cu o punga de zahar:))...


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi