Cazul Borbely: fapte, speculatii, informatii

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Miercuri, 13 iulie 2011, 21:28 Actualitate | Esenţial


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Deocamdata avem putine fapte pe masa, putine informatii dar suntem sufocati de o mare de speculatii aiuritoare, unele mai stupide decat altele, in jurul cazului Borbely. Adeptii teoriei conspiratiei, imbratisata instant de televiziunile de stiri, au pronuntat rapid verdictul: Basescu s-a razbunat pe seful de facto al UDMR din cauza ca maghiarii au refuzat planul de reoganizare administrativa. Dovada sta, adauga manipulatorii de serviciu, spaga ridicola de care este acuzat un ministru de treaba ca Borbely: 20.000 de euro, costul renovarii unui apartament care nici macar nu este al lui, ci se presupune ca este al unei rude (sunt deja indicii ca nu este nici o ruda, altele par sa fie legaturile intre cei doi). Poate un maghiar serios sa ia doar 20.000 de euro spaga?

O firma care castiga contracte de milioane de euro plateste spagi de 20.000 mii unui ministru? Imposibil. Concluzia jurnalistilor-stie-tot de la TV este ca tot dosarul e facatura, nimic serios, razbunarea lui Basescu. In fine, proba lor suprema este o declaratie facuta pe data de 30 iunie de Traian Basescu la B1 TV care condamna decizia UDMR.

Cam asa a sunat refrenul zilei de miercuri, intonat de o armata de ziaristi-detergent mai convinsi chiar decat liderii UDMR ca tot dosarul e o comanda politica. Ridicol, ca de obicei, dar si lipsit de imaginatie, manipulare grosolana.

Ocupati cu teoriile, n-au mai avut timp de informatii si detalii. Nu ca si-ar fi propus vreodata sa le afle. Cateva intrebari elementare: Cand a inceput cercetarea in aces caz? Ce dovezi exista ca ministrul Borbely are vreo legatura cu apartamentul renovat de compania Lescaci din Satu Mare, abonata la lucrari publice contractate de la Apele Romane, aflate in subordinea directa a ministrului? Cine sunt omul de afaceri Ioan Ciocan si consilierul Szepessy Szabolcs, acuzat de procurori ca ar fi cumparat influenta ministrului? Cine este, de fapt, Vincze Maria? Cine este, de fapt, proprietarul apartamentului 35 din Blocul Macul Rosu de pe Calea Victoriei? Adevaratul proprietar. Pentru inceput, macar atat.

Daca si le-ar fi pus, ar fi avut o buna sansa sa afle ca ancheta a inceput undeva la sfarsitul lunii martie. O informatie care darama din start teoria razbunarii meschine. Primele discutii despre reorganizarea administrativa au inceput doua luni mai tarziu, iar UDMR s-a pronuntat clar impotriva la sfarsitul lunii iunie.

Pe scurt, pare cam dificil sa te razbuni - plecand de la alta ipoteza nedemonstrata, si anume ca Basescu dirijeaza personal procurorii DNA - comandand o ancheta impotriva lui Borbely cu trei luni inainte de banui macar ca va refuza reorganizarea administrativa. Daca informatiile HotNews.ro sunt corecte, ancheta a inceput in urma cu trei luni, la sfarsitul lunii martie. 

In tot acest timp, procurorii au avut timp sa stranga probe, sa solicite eventual mandate de interceptare etc etc. Insa si cei anchetati au avut timp sa afle, teoretic, ca sunt in vizorul DNA si sa-si pregateasca apararea.  In mod clar, ceva a precipitat ancheta procurorilor. Marea intrebarea este: ce anume? In lipsa avizului de la Parlament, procurorii nu-l pot cerceta penal pe ministrul mediului, Laszlo Borbely. Prin urmare, si informatiile din comunicatul DNA catre TVR sunt putine.

Administratorului din Blocul Macul Rosu de pe Calea Victoriei furnizeaza cateva informatii importante: apartamentul 35 din Blocul Macul Rosu de pe Calea Victoriei a fost cumparat de Vincze Maria de la Kovacs Pall prin luna martie, lucrarile de renovare au inceput prin luna mai, pe proprietar nu l-a vazut nimeni la fata, dar pe ministrul Borbely l-a vazut venind sa inspecteze lucrarile. Foarte putin, aproape nimic. Subtire rau. Din detaliile de pana acum nu rezulta mare lucru.

Nu stim inca daca procurorii au si alte probe care sa-l incrimineze pe ministrul Borbely, suficient de puternice incat sa sustina in instanta o acuzatie de trafic de influenta. Interceptari? Alte dovezi concludente? Compania care executa lucrari n-a semnat cu ministerul, ci cu o regie din subordinea ministerului. Apartamentul nu e pe numele lui Borbely, ci se presupune ca apartine unei rude. Pana si asta e o presupunere iar o verificare temeinica a numelui Vincze Maria ar putea duce spre alte piste. Sunt prea multe verigi lipsa. Borbely neaga ca are vreo legatura cu intreaga afacere, UDMR anunta ca-i acorda mai departe sprijin politic.

Sunt interesante detaliile obtinute de HotNews.ro care releva nepotismul din UDMR, dar ele n-au o legatura directa cu cazul Borbely. Si totusi: Ce a determinat DNA sa anunte, raspunzand la o intrebarea din partea TVR, o ancheta impotriva unui ministru stiind totusi ca el nu va putea fi cercetat pana la obtinerea avizului de la Parlament, adica de la 1 septembrie incolo, cand incepe noua sesiune? De ce sa admiti ca anchetezi un caz care duce la un ministru pe care, de fapt, nu-l poti ancheta deocamdata? ​

Pentru detalii (informatii si fapte) relevante despre cazul Borbely, vezi mai jos anchetele HotNews.ro semnate de Attila Biro:


Citeste mai multe despre   



















7035 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Cine e Maria? :) (Miercuri, 13 iulie 2011, 20:15)

    Iulian [anonim]

    ia arunca un ochi aici http://bit.ly/r0ISvM
    • +4 (10 voturi)    
      UDMR si taiatul padurilor (Joi, 14 iulie 2011, 1:09)

      ShoboLingoZauR [utilizator] i-a raspuns lui Iulian

      20.000 coco sunt un flecustet. Bani de seminte ca sa zic asa.

      Pe cand vom vedea si noi o ancheta serioasa referitoare la defrisarile masive facute in judetele cu jupani de la UDMR?
      • -4 (6 voturi)    
        mhhhh (Joi, 14 iulie 2011, 9:45)

        dallara [utilizator] i-a raspuns lui ShoboLingoZauR

        Uite cine vorbeste ! de une esti mah ?Hotul striga hotii !!! te apuca rasul / plansul.Sa te preocupe doar spatiul meridianului geografic din care faci parte.Iar daca stai in baragan vezi cine a furat sistemele de irigatie.Padurile ?...mhhh ....vezi Suceava,Botosani,Neamt,Bacau si mai ales cele pastorite de parohii. Si cand vei fi curat si in suflet atunci sa incepi sa behai.
        • +1 (3 voturi)    
          deci esti de acord (Joi, 14 iulie 2011, 11:02)

          alexro [utilizator] i-a raspuns lui dallara

          As vorbi in mod normal cu dvs insa nivelul suburban al limbajului tau imi creaza o jena.

          Se pare ca esti de acord cu spusele la care raspunzi din moment ce nu contrazici deloc ci vrei sa demasti alte hotii. Cu alte cuvinte, daca tu si ai tai au furat, atunci cand esti aratat cu degetul te rastesti "pai si altii au furat" si dintr-o data te simti indreptatit si te astepti la compasiune.

          Nu domnule. Mai pe limbajul tau (insa ma ierti, chiar la nivel de cornute): daca un hot jefuieste o banca, nimeni ulterior nu este indreptatit sa o re-jefuiasca.

          Din pacate, aceasta mentalitate domina Romania, maghiari si romani de asemenea.
          • -1 (3 voturi)    
            ai dreptate (Joi, 14 iulie 2011, 9:43)

            dallara [utilizator] i-a raspuns lui alexro

            draga alexro,
            Jos palaria in fata unuia ca tine cu o exprimare asa de coerenta si corecta.Sincer as vrea sa te cunosc si sa te uiti in ochii mei cand vorbesti asa de civilizat fara nici o jena amintindu-mi ..."daca tu si ai tai au furat, atunci cand esti aratat cu degetul te rastesti "pai si altii au furat"...citat din vorbele dumitale.Suburban sau civilizat esenta jignirilor personale sunt aceleasi doar ca eu sunt prost crescut iar tu dragul meu co-vorbitor ai stil si rafinament.
            Cat despre mentalitate, cred sincer cand vorbesti despre asa ceva ca tu esti in prima linie al acestui flagel fara sfarsit care sfasie aceasta tarisoara frumoasa.Ca daca te consideri altfel probabil ingrosi tot prima linie al altui flagel care se numeste ipocrizie.
            Si ma intorc si-ti spun si tie cat se poate de civilizat.....ce ai facut TU in ultimii 20 de ani in jurul tau, in lumea in care traiesti, pentru a eradica toate furaciunile mari sau mici din acest spatiu mioritic.Sau stai toata ziua pe blog-uri si comentari de presa on-line cautand inculti ca mine.
            Sa ai o zi frumoasa si sa fi sanatos "domnule".
    • 0 (0 voturi)    
      O legatura parca este! (Joi, 14 iulie 2011, 17:57)

      Ariel [utilizator] i-a raspuns lui Iulian

      Deci se pare ca este o legatura; doctoratul. As astepta ca d-l ministru sa explice interesul pentru aceasta renovare, cu atat mai mult ca timpul unui ministru este dramuit si inspectarea unui santier de 20 de mii de euro nu prea cred ca ii intra in atributii. Pana la pronuntare ii acord, bineinteles, prezumtia de nevinovatie.
  • +6 (8 voturi)    
    Nu stiu cum faci dumneata banii... (Miercuri, 13 iulie 2011, 20:20)

    Marius [anonim]

    ...dar 20.000 de euro sunt destul de multi bani...poate salariul lui de ministru pe un an.

    Va spun eu..ca ii cunosc pe politicieni. Se bucura si la o ciorba de burta primita gratis.

    Totusi, 20.000 nu sunt bani putini. In Anglia (unde sunt eu acum ) a fost un mare scandal deoarece parlamentarii si-au inscris...ca si cheltuieli...mult mai putin decat 20.000 de euro....nejustificand banii.

    Cunosc si eu politicieni romani...pentru 2.000-3.000 de euro...se dau pe spate..in flick-flack.
  • +1 (1 vot)    
    Declaratia a fost la NASUL (Miercuri, 13 iulie 2011, 21:35)

    Grigore Ureche [anonim]

    declaratia din 29 iunie a fost facuta
    la Nasul la 10 TV.
    In alta ordine de idei, excelent articolul!
  • +5 (5 voturi)    
    deocandata.... (Miercuri, 13 iulie 2011, 22:35)

    costica [anonim]

    sunt speculatii, dar ceva este, altfel DNA nu ar fi pronuntat numele Ministrului Borbely!!! Pe mine ma distreaza atitudinea opozitiei care tace chitic, de frica sa nu supere UDMRul!!! Cine stie ce gandesc astia din opozitie, poate cade Guvernul si vine UDMR alaturi de ei!! Cred ca daca azi era vorba despre vreun membru de PDL si Ponta(parca e in concediu) si Antonescu, cine stie pe unde-or fi, dar cred ca amandoi dadeau si spuneau si comentau... dar despre UDMR... numai de bine.... ipocrizie cat cuprinde si la aia de la putere si la aia din opozitie.... UDMR mereu castiga fiindca politicienii romani nu au decat o singura grija: sa ajunga la putere, cu ajutorul UDMR... la putere sunt prieteni cu UDMR, in opozitie ii mai critica uneori, dar acum opozitia abia asteapta ca UDMR sa sara in barca lor.... ipocrizie de nedescris.....
    • +2 (2 voturi)    
      care pisica? (Joi, 14 iulie 2011, 7:48)

      naiv-conspirator [anonim] i-a raspuns lui costica

      pe teoria conspiratiei (INVERSATA): PSD s-a autodenuntat ca sa-i arate lui Borbely ce poate pati daca vine USL la putere. Mesaj: treceti acum la noi (voi UDMR) ca sa nu punem tunurile pe voi!
    • +2 (2 voturi)    
      Bine zis (Joi, 14 iulie 2011, 7:54)

      banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui costica

      costica sa stii ca ai un spirit de OBSERVATIE foarte bun.Te felicit !
    • 0 (0 voturi)    
      Pertinent. (Joi, 14 iulie 2011, 18:07)

      Ariel [utilizator] i-a raspuns lui costica

      Observatia este pertinenta. De mult timp UDMR inclina balanta puterii in RO. Tot spectrul politic romanesc se fereste sa-i supere fiindca niciodata nu se stie cand vor avea nevoie de ei.
      Felicitari pentru remarca.
  • +2 (4 voturi)    
    Evenimentul zilei vorbeste despre un autodenunt!!! (Miercuri, 13 iulie 2011, 23:00)

    lili [anonim]

    Adica omul de afaceri asta, adica ginerele Prefectului PSD de Satu Mare s-ar fi autodenuntat in acest caz!!! deja se complica lucrurile iar Dl Antonescu azi dupa ce informatia fusese deja facuta publica lansa in continuare chemarea catre UDMR ca-i asteapta alaturi !!!! Sa mai intelegi ceva, astea le-am citit acum in Evenimentul zilei !!!!
  • +4 (4 voturi)    
    Vintze ? Ianosh ? (Miercuri, 13 iulie 2011, 23:12)

    Avocatu [anonim]

    Poate fi ruda a unui important nomenclaturist PCR, evident de etnie maghiara. Oricum nu statea ,si nu sta, oricine in blocul respectiv. Il stiu, pe vremuri acolo locuiau numai securisti ,ziaristi scanteisti si activisti importanti. Acum stau descendentii. Era pe drumul tovarasului si este si acum un traseu strategic, toti demnitarii straini trec pe acolo. 2. 20.000 de euro a ajuns un mizilic, d-l Tapalaga ? Ma intreb si eu ,pe cat lucrati dv, daca suma asta vi se pare derizorie ? Dar 20.000 inmultit cu x cazuri va spune ceva ? Ca doar la scorul asta minor nu poti fi banuit de trebi necurate ,conform rationamenului dv. "Din putin se face mult" sau "rarul umple carul" , nu stiu cum se zice in ungureste ,dar dv, care sunteti din zona poate ca stiti!
  • +3 (3 voturi)    
    Vincze (Miercuri, 13 iulie 2011, 23:14)

    extraveral [anonim]

    Pai v-am spus cine este Vincze Maria: conducatorul de doctorat al lui Borbely, la UBB Cluj. In ceea ce priveste proprietarul anterior al apartamentului, Kovacs Pal - daca mergem pe pista ginerelui lui Borbely, adica Kovacs Attila, presedintele UDMR Brasov, atunci deja avem o coincidenta de nume. Pai nu e coincidenta. :)
    • +1 (1 vot)    
      Vincze (Joi, 14 iulie 2011, 11:09)

      vasilache [anonim] i-a raspuns lui extraveral

      Daca despre ea e vb , da e prof univ la UBB, la FSEGA, colega cu profu' de dragoste, parpucea. Dar poate nu e vb de ea, ca daca ar fi atunci e cam scumputz doctoratul d-lui ministru. poate cu ocazia asta se sparge si buboiul de la Economice Cluj.
    • +1 (1 vot)    
      speculatiile pot fi in toate sensurile (Joi, 14 iulie 2011, 12:55)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui extraveral

      presupunand ca nu e vorba de o coincidenta de nume, faptul ca ministru s-a dus pe la apartamentul cumparat de conducatoarea sa de doctorat, sa verifica lucrarile facute de firma care castiga bani din contracte cu autoritati din subordinea ministerului poate fi interpretat cel putin in urmatoarele feluri:
      1. ministru si-a cumparat doctoratul cu banii de spaga de la firma de constructii;
      2. ministrul n-are nicio legatura cu vreo spaga, ci pur si simplu s-a dus sa verifice lucrarile ca un serviciu pentru conducatoarea de doctorat aflata la Cluj (ei fiindu-i deci mai greu sa vina in control);
      3. apartamentul e de fapt al ministrului, profa e proprietar de fatada, iar contravaloarea reparatiilor sun spaga de la firma de constructii pentru ministru.

      Simpla declaratie a administratorului n-are deci in sine nicio valoare, ci trebuie coroborata cu alte probe. Nu stim ce astfel de probe exista deja, asa cca nu avem de a face decat cu speculatii.
  • 0 (2 voturi)    
    Inscenare (Joi, 14 iulie 2011, 1:18)

    Postac [anonim]

    Parerea mea este ca SOV a pus la cale aceasta actiune a DNA. El poate gasi legaturi in reteaua de securisti din tara din vremea FNI si oricum, pare stilul lui. Nu cred ca mai este nevoie sa reamintesc motivatia uriasa de a dobora coalitia.
  • 0 (2 voturi)    
    clar (Joi, 14 iulie 2011, 4:15)

    traiang [utilizator]

    Doua lucruri sunt f clare: 1.manevra politica mizerabila de a desface coalitia actuala 2.faptul in sine de coruptie exista indiferent de amplitudinea lui ca sa numai vorbim si decum se iau doctoratele !
    • +1 (1 vot)    
      UDMR nu poate parasi coalitia tocmai acum (Joi, 14 iulie 2011, 10:43)

      zexe [anonim] i-a raspuns lui traiang

      Sa fim seriosi, domnilor! UDMR nu se poate face scut impotriva organelor de ancheta in acest caz de coruptie, iar DNA s-a rodat destul ca sa mai faca gafe de o asemenea maniera.
      1. Daca UDMR va sparge coalitia de guvernare pe motiv ca este solidara cu personajul acuzat de coruptie, ei bine, in acest caz isi semneaza condamnarea la disparitie, pentru ca electoratul maghiar are si alte optiuni de vot.
      2. DNA a capatat suficienta experienta ca sa stie ca nu poate aduce acuzatii nesustinute de probe solide unui ministru in functie fara sa ia in calcul ca Parlamentul este in vacanta si ca o eventuala ridicare a imunitatii nu se mai poate vota decat in sedinta extraordinara sau la toamna.

      Singura speculatie posibila nu poate fi legata decat de o alta speculatie, mai veche, dupa care UDMR ar duce tratative secrete cu USL. In situatia de fata, o alianta a UDMR cu USL nu poate fi interpretata public decat ca o alianta a coruptilor impotriva eforturilor statului de a se curata de aceasta plaga purulenta a clasei politice.
  • 0 (2 voturi)    
    Toti demnitarii sunt in cercetari operative! (Joi, 14 iulie 2011, 6:05)

    albescu [anonim]

    O caracteristica a sistemului este ca nici un demnitar nu este scutit de cercetari. Pana la un punct este normal. Ceea ce poate fi anormal este ca desi cercetarile sunt avansate in multe cazuri, poate si premierul sa aiba un dosar baban, actiunile publice ale procuraturii se declanseaza doar la momentele potrivite. Borbely a fost vizat in nenumarate randuri, ba ca nu performeaza la fonduri europene, ba ca a scutit OMV-ul de niste plati, acum ca a luat o spaga de 20000 euro. Practic este imposibil de dovedit spaga,atata vreme cat reparatia este a unui apartament ce nu i apartine. Ca Borbely i-a recomandat conducatorului sau de doctorat o firma serioasa pentru reparatii asta nu e un delict.
  • -1 (1 vot)    
    termopane, va suna cunoscut? (Joi, 14 iulie 2011, 6:54)

    alt nemanipulat [anonim]

    Da, acestea sunt marile cazuri de coruptie din Romania cu care actuala putere, institutiile si presa subordonate ei, incearca sa ne distraga atentia de la marirea preturilor, colapsul economiei europene, americane, mondiale, etc.
    Dupa termopane si caltabosi urmeaza gresie faianta si vopseaua lavabila.
    Iti dai seama?????? administratorul blocului, pfff martor esential in ancheta de coruptie la nivel de ministru.
  • +1 (1 vot)    
    comentator stirist (Joi, 14 iulie 2011, 8:34)

    omoni [utilizator]

    D-l Tolontan face mici analize pe marginea unor stiri , zi de zi, sare de la o stire la alta,; nu am vazut sa aprofundeze o problema, se exprima de fiecare data despre lucruri de suprafata care compun stirea respectiva.Nu aprofundeaza, vrea sa "ia ochii", cum s-ar spune, il intereaza doar "impactul"de moment, nu si adevarul, aflat uneori ascuns noua cititorilor dar, cu putina stradanie, nu si adevaratilor jurnalisti.
    Astept ca d-l Tolontan sa "creasca", sa dovedeasca in analizele sale o gandire logica, nu una superficiala si, uneori, pervertita.
    • 0 (0 voturi)    
      Tolontan??? (Joi, 14 iulie 2011, 16:28)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui omoni

      Va referiti cumva la domnul Tapalaga? Daca vreti analize de profunzime, fiti si dumneavoastra mai atent putin.
  • 0 (0 voturi)    
    e tot o facatura (Joi, 14 iulie 2011, 9:09)

    pisica moarta [anonim]

    Pai la afacerile UDMR-ului de zeci de milioane de euro cu cherestea si alte alea, DNA-ul vine iar cu termopane si faianta .... Va zic eu la astia care nu ati inteles, UDMR-ul se opune regionalizarii si votului prin corespondenta , 2 proiecte importante ale pdl pentru alegerile de anul viitor. Basescu a vrut doar sa-i sperie putin, daca nu se dau pe brazda pune artileria grea pe ei, respectiv dosarele alea grele cu tunurile pe care le-au dat udmeristii de cand se afla la guvernare.
  • +2 (2 voturi)    
    20.000 de euro sunt aproape 90.000 lei (Joi, 14 iulie 2011, 9:39)

    popescu catalin [anonim]

    Domnilor, va aud plangandu-va ca 20.000 de euro sunt un fleac... bani de seminte... dar, dumnezeule, ce i-a facut firma in apartamentul respectiv de 20.000 de euro ? Este o suma enorma ca sa zugravesti un apartament.. sa nu mai spun ca altii nu vor strange intr-o viata de om banetul asta, si ma refer la o clasa de mijloc... asa ca motivul ca nu reprezinta o suma mare, e pueril... daca e vinovat sa plateasca...
    • +2 (2 voturi)    
      Inseamna ca nu prea sti preturile (Joi, 14 iulie 2011, 10:13)

      Meseriasu [anonim] i-a raspuns lui popescu catalin

      Intr-un apartament poti baga usor 50.000 de euro si chiar mai mult. Materialele de foarte buna calitate costa enorm plus mana de lucru calificata. N-ai auzit de cada de baie de 10.000 de euro ? Parchet din lemn de piper,marmura comanda speciala din Italia...........
      • 0 (0 voturi)    
        corect (Joi, 14 iulie 2011, 13:09)

        Anonimus [anonim] i-a raspuns lui Meseriasu

        pentru o simpla zugravire a patru camere micute mi s-au cerut vreo 2200 euro de la niste meseriasi (deci nu de la vreo firma care mai si declara venitul si plateste dari pentru banii respectivi). O renovare completa a unui apartament (schimbat instalatii, tencuieli, pardoseli, tamplarie etc.) cu materiale de calitate buna fara sa fie de fite te duce destul de lejer la 20000 euro (manopera + materiale) fara sa-ti pui marmura, parchet din lemn de piper si cada de 10.000 euro.

        Ce nu inteleg e daca s-a probat ca serviciile firmei nu au fost de fapt platite. Ceea ce e cam devreme sa fie dovedit, inteleg ca lucrarea a inceput prin mai. Cand mi-am renovat apartamentul abia cumparat, am platit la sfarsit si renovarea a durat 4 luni (multa lume felicitandu-ma ca am scapat repede). Daca dupa 3 luni se uita cineva la povestea asta, in logica faptelor de acum, ma acuzau ca am luat mita de la firma care mi-a lucrat?
  • +1 (1 vot)    
    Imunitate, hmmm (Joi, 14 iulie 2011, 9:58)

    extraveral [anonim]

    "Ce a determinat DNA sa anunte, raspunzand la o intrebarea din partea TVR, o ancheta impotriva unui ministru stiind totusi ca el nu va putea fi cercetat pana la obtinerea avizului de la Parlament, adica de la 1 septembrie incolo, cand incepe noua sesiune?"


    Dl. Tapalaga, art. 193 din Regulamentul camerei zice asa:

    "În temeiul art. 72 din Constituţia României, republicată, deputaţii pot fi urmăriţi şi trimişi în judecată penală pentru fapte care nu au legătură cu voturile sau cu opiniile politice exprimate în exercitarea mandatului, dar nu pot fi percheziţionaţi, reţinuţi sau arestaţi fără încuviinţarea Camerei Deputaţilor, după ascultarea lor."

    Adica imunitatea se refera doar la retinere, arestare si perchezitie. Nu trebuie asteptata sesiunea de toamna, pentru ca un parlamentar sa poata fi cercetat si trimis in judecata.
  • -1 (1 vot)    
    fapte,speculatii,informatii (Joi, 14 iulie 2011, 11:03)

    anonim [anonim]

    Daca era un membru PNL sau PSD, dl TAPALAGA nu mai vorbea de speculatii si manipulari ci de probe, vinovatii si necesitatea arestarii.
    RUSINE unui astfel de comportament gazetaresc.
    Faceti HORA cu alti doi JURNALISTI de succes, TURCESCU si CRISTOIU si proslaviti in continuare coruptia puterii. Eventual luati-o si pe dna PORA.
    SUCCES!
  • -1 (1 vot)    
    subtirel Dane (Joi, 14 iulie 2011, 12:10)

    judex [anonim]

    Ancheta o fi inceput in martie dar asta nu conteaza. Nu poti scoate informatia asa aiurea pe piatza. Ori ai probe ori n-ai. Eu cred ca s-a dorit sa se vada reactia. Dupa mine il prind pe Borbely dar aiurea. Omul probabil a preferat sa lucreze la negru, poate i-au si intins o momeala si a muscat. Ca a sa e obisnuit romanul, la negru, mai ales in contructii. Si acuma va plati moral. Cu ce naiba sa-i belesti pe cei de la UDMR daca nu ai cu ce, nu? Le intinzi o nada din asta, ei mushca si apoi daca nu se supun le-o tragi. Politica tipica. Ca tu icnerci ca de obicei sa dregi un rahat, asta e. Cam jenant.
  • -1 (1 vot)    
    curat subtirel! (Joi, 14 iulie 2011, 12:54)

    marina [anonim]

    ma mir ca dl tapalaga nu-si verifica mai bine informatiile inainte de a face speculatii //. Ancheta in cazul firmei LESCACI, a lui Ion Ciocan, cumparatorul de mita, a fost declansata de un raport al Curtii de Conturi privind contractele atribuite dupa inundatiile din 2008. S-a constatat atunci ca o bucatica de dig contractata initial cu Apele Romane devenise ulterior un mega-dig care inconjura patria si pentru care se tot acordau suplimentari de la Apele Romane, companie controlata tot de UDMR potrivit nenorocitului de algoritm. Ministerul Mediului a promis atunci o ancheta dar nu stim ce s-a ales de ea. Deci DNA urmarea firma LESCACI demult si probabil ca, tot urmarindu-i, au dat de consilierul lui Borbely si apoi de insusi Borbely. De ce scrieti ca ancheta a inceput de curand, cand faptele sunt vechi de trei ani? //(editat de HotNews.ro)
  • 0 (0 voturi)    
    Cazul Borbely: sange pentru presa (Joi, 14 iulie 2011, 14:23)

    Detasat [anonim]

    Este un caz nebulos si sunt de acord cu dl.Tapalaga, atunci cand scrie ca ar trebui ca presa sa astepte adancirea cercetarilor, inainte de a trage concluzii si chiar de a da verdicte. Perchezitia a vizat un apartament care nu ii apartine dlui Borbely, deci acesta pare sa fie scos din cauza. Ramane ca procurorii sa-si sustina acuzatiile prin probe, ceea ce nu au facut, deocamdata. Cam asta e stadiul, in prezent.
    Totusi, ma mir ca analistii politici stau cu ochii doar pe ministri, in loc sa vada in ce hal de degradare morala a ajuns acest popor! Valul de arestari pentru frauda informatica, care a fost precedat de alte valuri pentru coruptie si contrabanda, pentru falsificarea permiselor de conducere etc., soldate cu sute si sute de arestari, conduce la o ipoteza aproape catastrofala: suntem un popor inclinat spre infractionalitate, spre inselatorie si furt, asa cum ne considera multi straini?! Acest lucru ar trebui sa ne preocupe mai mult, fiind mult mai grav decat o pretinsa spaga ministeriala, care nu e dovedita nici macar pe departe...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version