Operatiunea banii inapoi. Plus un studiu de caz

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 20 iunie 2011, 11:43 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Din 6,4 milioane de euro, cate a primit Romania intre 2000-2005 in cadrul programelor pentru tineret, aproape jumatate vor trebui returnate. Comisia Europeana s-a pus pe recuperat banii furati sau prost gestionati. Un alt raport urmeaza sa fie dat publicitatii, mai multi sefi de Consilii Judetene fiind suspectati ca au deturnat fonduri in valoare de zeci de milioane de euro. Exista riscul ca Romaniei sa-i fie blocat accesul la alte cateva sute de milioane. Comisia a mai notificat guvernul de la Bucuresti sa dea inapoi vreo 75 de milioane de euro, bani cheltuiti incorect in cadrul Politicii Agricole Comune.

Romania n-ar fi singura tara care incepe sa deconteze coruptia, incompetenta administratiei, nereformarea sistemului. Cu Grecia s-a intamplat la fel acum cativa ani. A devenit celebru cazul suprafetelor cultivate cu maslini, pentru care grecii incasau subventii generoase. Numai ca suprafetele n-au prea iesit la masuratoare. Cifrele raportate la Bruxelles depaseau cu mult teritoriul tarii. In consecinta, Grecia are de returnat vreo 250 de milioane de euro. In total, Comisia va recupera de la diverse tari (Spania, Olanda, Bulgaria etc) vreo jumatate de miliard numai din agricultura. Deci n-am fi singurii de pe pamant care manevreaza gresit banii Europei.

Numai ca Romania, la fel ca Grecia, fura banii europeni in mod organizat, sistemic si cu girul partidelor care se succed la putere. Aici ne despartim definitiv de olandezi sau spanioli, de exemplu.

Amploarea coruptiei din Romania depaseste media UE, cu perspective slabe de ameliorare, date fiind rateurile date in tentativele de reformare a justitiei. Reforma administrativa, daca se va realiza, rezolva partial o problema care tine de oameni, partide, justitie si mai putin de harta. Ca vom avea 8 judete in loc de 41 n-are prea mare importanta, daca partidele continua sa promoveze oameni ca Rizea, Ridzi, Dragnea sau Botis in posturi cheie din administratie. Astazi asistam la decontul atacurilor date la fondurile europene sub Guvernarea Nastase, iar peste cativa ani - cand se vor finaliza restul anchetelor - vom trece la celelalte deconturi.  

In vremuri de criza, cand toata lumea sta cu ochii pe bani, orice eroare costa. Ne costa Dragnea (pesedinte CJ Teleroman), ne costa Mocanu (presedinte CJ Buzau), ne costa Rizea (fost director in cadrul Ministerului Tineretului si Sportului). Ne costa ei, suspectati de deturnari masive de fonduri, dar ne costa si ministrii Guvernului Boc care au dormit lasand banii UE sa le curga printre degete. Lor, Traian Basescu le-a transmis sa se gandeasca daca dupa 30 iunie mai pot face parte din Guvern, dar inca nu-i stim pe cei vizati.

In toate aceste cazuri, televiziunile de stiri, liderii de opinie in general cu doua-trei exceptii (mereu aceleasi) au operat cu dubla masura. S-au scandalizat pana la sufocare in cazul Ridzi, pentru un presupus furt de sub 100 de mii de euro si tac complice cand e vorba de milioane. In cel mai bun caz expediaza subiectul la stiri pe scurt. Intamplator, sumele mari se invart in jurul unor membri PSD (de la cateva milioane de euro in sus: Rizea, Dragnea, Mocanu), cei de la PDL facandu-se de ras cu invarteli de zeci de mii de euro (sotia lui Botis, Ridzi etc). In mod bizar, cazurile mici tin mereu capul de afis, marile tunuri fiind tratate cu o suspecta indulgenta. Or, si unele si altele prezinta interes public major.

Partidele din Romania, de stanga sau de dreapta, ar face bine sa intocmeasca lista neagra a politicienilor din cauza carora pierdem fonduri europene, sa le bareze accesul la functii publice numite sau macar sa le retraga sprijinul politic. In acest context se vede mai bine raul facut de avizul consultativ al Curtii Constitutionale care a pledat, impreuna cu CSM, pentru mentinerea in legea fundamentala a tezei care prezuma caracterul licit al dobandirii averii, o piedica majora in confiscarea averilor provenite din infractiuni. Detalii aici: Justitia din Romania prelungeste licenta de a fura

Studiu de caz: Cristian Rizea

Ulimul caz in jurul caruia televiziunile de stiri au ridicat un zid de tacere este cel al deputatului PSD, Cristian Rizea. Oficialii europeni au explicat pentru HotNews.ro ca vor cere  inca 2 milioane pana la sfarsitul anului pe langa milionul solicitat deja spre returnare. Pe scurt, din 6,4 milioane de euro, cat a primit Romania intre 2000-2005 in cadrul programelor pentru tineret, aproape jumatate vor trebui platiti inapoi.

E vorba de sume contractate de ANSIT in 2002, 2004 si 2005 cand la conducerea institutiei a fost Cristian Rizea, azi deputat PSD. Dintr-o serie de anchete jurnalistice, rezulta ca banii au fost cheltuiti complet aiurea, inclusiv pe materiale de propaganda, gen Ridzi.

"Rizea si-a cumpărat, imediat, o serie mieroasă de machete publicitare prin diverse ziare, prin care mima că promovează acțiunile ministerului, dar, de fapt, se elogia pe sine. Campania publicitară vorbea despre Rizea la persoana a treia, era o nebunie ambulantă a cheltuirii banului! Am publicat în ziar fotocopiile acestor machete publicitare, dar nu a existat nici o reacție. Erau anii în care guvernul Năstase se credea etern, iar personaje din umbră ghidau publicitatea de stat, inclusiv cea a lui Rizea, către publicațiile prietene", scrie Catalin Tolontan pe blogul sau.

Cazul Rizea prezinta o multime de mici detalii comice. Ancheta pentru modul in care s-au cheltuit banii europeni a realizat-o DLAF (Departamentul de Lupta Antifrauda) prin 2006. Seful DLAF era pe atunci Tudor Chiuariu (PNL), azi coleg la USL cu Rizea. Chiuariu, in 2006: "Am sesizat PNA-ul inca de miercuri, cand am finalizat actul de control, constatand ca suma deturnata de la proiecte a fost folosita pentru cheltuielile de functionare ale ANSIT-ului, mai precis pentru deplasari in strainatate si publicitate in mass-media". (Citeste mai multe aici: Cristian Rizea, finul fostului ministru Alexandru Athanasiu, pe cale de a fi acuzat de deturnare de fonduri europene)

Alte detalii simpatice: articolul publicat in 2006 in ziarul Gandul despre ancheta in cazul Rizea era semnat de Melania Mandas Vergu, si ea acuzata patru ani mai tarziu de deturnare de fonduri europene. Articolul din Gandul mentioneaza declaratia Dacianei Sarbu (devenita intre timp sotia liderului PSD, Victor Ponta si europarlamentar PSD), care fusese sefa Autoritatii Nationale pentru Tineret. Sotia liderului PSD declara ca stia ca sunt probleme cu cheltuirea fondurilor europene, dar sustine ca era in relatii proaste cu Athanasiu: "Chiar din 2003 stiam de la organizatiile de tineret ca sunt probleme in derularea programului si gestionarea fondurilor, dar Rizea era finul lui Athanasiu si nu ma puteam intelege deloc cu ministrul".

De atunci si pana azi s-a intamplat ca OLAF a realizat propriile verificari, care au convins Comisia Europeana sa ceara 1 milion de euro inapoi, urmand sa solicite returnarea altor 2 milioane din acelasi program. Vezi detalii aici EXCLUSIV Comisia Europeana: Alte 2 milioane de euro vor trebui rambursate de Romania, in urma unor contracte semnate tot de Cristian Rizea

Un alt amanunt vesel: deputatul PSD Cristian Rizea scrie, in declaratia de interese, ca este membru fondator in Fundatia pentru Promovarea Idealurilor Europene. Potrivit declaratiei de avere, social democratul locuieste intr-un fel de cutie de chibrituri (22 mp). Altfel spus, sarac si cinstit. Restul declaratiei e practic goala. Asta contrasteaza puternic cu investigatiile realizate de Revista Kamikaze sau cu dezvaluirile din ziarul Curentul, care sustine ca l-a  surprins pe Rizea la distractii in Monte Carlo.

Un moment special in cariera deputatului PSD, Cristian Rizea, a fost prezenta sa in comsia parlamentara de ancheta in cazul Ridzi. Doar presiunile opiniei publice l-au facut sa dea pasul inapoi. Altfel, se anunta un anchetator plin de compasiune pentru alti potentiali penali. ”Iar eleganţa PSD a fost dovedită de mine, când i-am oferit un buchet de flori doamnei Ridzi de ziua ei”, explica Rizea in 2009, intr-o emisiune la Antena 3.

Intre timp, Ridzi s-a autosuspendat din partid la presiunile opiniei publice, fiind trimisa in judecata pentru fapte de coruptiei. Rizea are mai mult noroc: presiunea opiniei publice nu exista, dosarul sau inca zace la DNA, partidul nu-i cere sa se autosuspende. Rizea are astfel ocazia sa se pozeze, in calitate de sef al PSD diaspora, cu Ion Iliescu la Roma, desi scandalul generat  de milionul pierdut deja de Romania pe semnatura sa ar trebui sa fie fix de zece ori mai mare decat in cazul Ridzi, in care sumele vehiculate sunt cam de zece ori mai mici.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















7200 vizualizari

  • +20 (20 voturi)    
    enclava Romania (Luni, 20 iunie 2011, 12:20)

    NewLevel [anonim]

    Pai nu stiti cazul ala de acum citiva ani, cind niste sateni de prin Moldova au fost prinsi ca au mintit ca au cultivat rapita cu... satelitul? De erau foarte revoltati si chiar indignati taranii, ca de unde stie satelitu' ala, din inaltu' cerului, ce au cultivat ei?
    Asa si cu astia mai mari (si de la Curtea Constipationala, si de la ANSIT): ce treaba are Comisia Europeana cu modul in care le cheltuim banii? Ce are cu coruptia si baronii nostri??
    • +12 (12 voturi)    
      selectie (Luni, 20 iunie 2011, 13:08)

      ady [anonim] i-a raspuns lui NewLevel

      e simplu..selectie riguroasa pt cei ce au acces direct la aceste fonduri ,precum si cei ce lucreaza platiti din fonduri..
      ---
      sunt oameni cu inalta calificare care nu au nici o problema morala in a ciupi ceva

      p.s: 70 de ani de obisnuinta de a te ''descurca'' nu dispare usor, inca se promoveaza nemunca si pe sticla apar non valori care s-au ''descurcat''
      • +12 (12 voturi)    
        ... (Luni, 20 iunie 2011, 17:14)

        dragonfly [utilizator] i-a raspuns lui ady

        in mod normal daca sub semnatura unora ex: rizea, dragnea, etc, s-au furat banii, cei mai sus mentionati ar tb arestati, cercetati sa se vada cu cine au facut "afaceri", averile confiscate la toti cei implicati si banii dati inpoi, daca s-ar face asa ia sa vezi ca nimeni nu ar mai fura.
  • +17 (19 voturi)    
    Tot coruptia bat-o vina (Luni, 20 iunie 2011, 12:20)

    Omu' de pe strada [anonim]

    Chiar nu stie nimeni ca functionarii de la stat care aproba proiectul isi cer tainul ca procent din finantare...? Ce sa mai vorbim de incompetenta acestor functionari...

    Nu stie nimeni ca numai proiectele depuse de anumite firme de consultanta au cele mai mari sanse de a fi acceptate...?

    Sincer ma bucur ca totul este monitorizat 'de afara'.
    • +18 (18 voturi)    
      pierderea si returnarea de fonduri (Luni, 20 iunie 2011, 14:25)

      outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui Omu' de pe strada

      Cauzele principale ale pierderii sau returnarii de fonduri europene sint doua: CORUPTIA si, intr-o masura mai mica, INCOMPETENTA. Sint atitea exemple de proiecte ratate! Coruptia este cancerul Romaniei, care s-a instalat in perioada iliescu-nastase si acum are metastaze in toate organele. Cum sa te intorci in Romania cind vezi ca ridicarea imunitatii parlamentare si confiscarea averilor ilicite sint declarate neconstitutionale? Poporului ii e confiscata puterea de decizie, niste magistrati corupti pina in maduva oaselor decid ce e bine si ce nu. Poporul ramine un neputincios privitor al acestor lucruri. Presa e singura care le mai da este nas. Va rog continuati!
  • +18 (20 voturi)    
    Deci (Luni, 20 iunie 2011, 12:27)

    Iulia [anonim]

    Ce inteleg eu e ca ei fura banii, au case si masini si vacante si de toate, ii prind si noi dam banii inapoi, ei raman cu toate...prosti dar multi, parca asa era vorba. Si inca ne lasam prostiti. Si ei inca se imbogatesc pe spinarea noastra. Pana cand?...
    • +10 (10 voturi)    
      pai daca averea e licita? (Luni, 20 iunie 2011, 12:49)

      NewLevel [anonim] i-a raspuns lui Iulia

      Pai daca nu se poate demonstra ca averile sint facute ca urmare a activitatii infractionale?
      In Romania meseria cea mai banoasa e hotia; chiar daca esti prins si faci puscarie, tot e mai rentabil pentru ca nu-ti pot lua averile. Daca furi ca lumea poti sa ajungi la un "salariu" de 4-5000 (si mai mult) de euro pe luna.
    • +5 (7 voturi)    
      raspuns (Luni, 20 iunie 2011, 13:08)

      johnny [anonim] i-a raspuns lui Iulia

      Pana cand fiecare o sa ia atitudine. Daca ai dubii despre cum a facut vecinul banii pentru limuzina aparuta peste noapte, ii poti face o plangere.
    • +5 (5 voturi)    
      Pana cand (Luni, 20 iunie 2011, 16:18)

      gdans [utilizator] i-a raspuns lui Iulia

      Pana cand o sa binevoiasca CCR si CCM.
  • +10 (14 voturi)    
    Rizea -un sarlatan PSD-(USL) (Luni, 20 iunie 2011, 12:28)

    Raj [utilizator]

    La te poti sa te astepti de la televiziunile de stiri A3 si Realitatea,toati oamenii cu creier vad ca fac o manipulare grosolana la adresa puterii si acopera mirsaviile celor de la USL-respectiv PSD.De ,vorba proverbului hotul striga hotii....
    Suntem de risul gainilor ...
  • +16 (16 voturi)    
    Sa dea banii inapoi (Luni, 20 iunie 2011, 12:37)

    adrian88000 [utilizator]

    cine a furat . Nu Romania ( adica noi toti).
    • +5 (5 voturi)    
      Da, da... (Luni, 20 iunie 2011, 16:31)

      Laur006 [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

      S'astepti! Aminteste-mi, ca poate sunt amnezic, de un precedent! Cand s-a intamplat ca unul care a semnat contracte in valoare de milioane de euro, incalcand reguli si legi, a dat inapoi un cent?
      • +3 (3 voturi)    
        pentru Laur006 (Luni, 20 iunie 2011, 22:51)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Laur006

        Tu ai dreptate. Eu am spus sa dea banii inapoi nu ca o rugaminte pentru hoti. Ci ca o solicitare catre Stat , pentru a impune aceasta regula.
        • 0 (0 voturi)    
          care Stat? (Marţi, 21 iunie 2011, 13:40)

          Laur006 [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

          Pai ce, Statul o fi ceva impresonal, din afara? Nu este format tot din oameni? Oameni care poate sunt implicati direct, sau prin rude, cunostinte si relatii, in paparea acelui milion de euro!
          Deci le ceri ceva imposibil, ori te adresezi cui nu trebuie.
          • 0 (0 voturi)    
            pentru Laur006 (Marţi, 21 iunie 2011, 18:49)

            adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Laur006

            Hai sa nu dam in anarhie, totusi. Statul e diferit din 4 in 4 ani in functie de votul nostru, nu?Intradevar , nu este format din ingeri. Dar unii sunt mai porci si altii mai decenti.Nu sunt adeptul teoriei ca " toti sunt la fel". Dimpotriva!
  • +13 (13 voturi)    
    Povestea cu cel care a furat un ou (Luni, 20 iunie 2011, 12:38)

    Remus [anonim]

    Jistitiabilii din Romania si-au facut un modus vivendi de a acuza pe cel care fura un ou. Diferenta dintre Rizea si Ridzi nu este de 10:1 este de 30:1 caci banii care trebuie returnati sunt mai multi. Ce spune Ponta? Ce spune Antonescu? Ce spun antenele, ce spune iRealitatea, ce spune Parlamentul? Tacerea. Omul a furat prea mult ca sa fie de liga acestora. Am ajunsa sa cotizam cu totii la punga PSD fara sa stim asta. Noi va trebui sa returnam banii furati de clientela PSD. Si vor fi multi bani. Asa inteleg cele doua oficine media ale mafiotilor sa apere poporul roman de hoti: negociaza in spate marirea pretului la gaze pentru populatie, se fac ca nu vad furturile de sute de milioane de euro ale acolitilor.
  • +5 (5 voturi)    
    cine raspunde? (Luni, 20 iunie 2011, 13:05)

    anonim [anonim]

    Zilnic, in presa apar cazuri evidente de furturi din banii publici, sau sa le zicem folosire iresponsabila sau deturnare...Oricum le-am zice, e evident ca sunt ilegalitati. Oricum s-ar numi cei care isi bat joc de banul public, fie ca este din bugetul europen, fie ca este din bugetul national, niciunii nu au raspuns penal pentru asta. Indiferent de la ce partid sunt ei, niciunii nu raspund daca gresesc. Ce ar trebui sa facem noi, contribuabilii, pentru a ne recupera banii furati de tot felul de sefi politici? Cei de la UE au o sansa. Dar noi?? O sa platim in continuare dezmatul lor? O sa ne uitam in continuare la justitia televizata??? De ce niciun partid nu se lupta pentru aplicarea legii?
    • 0 (0 voturi)    
      hai sa-ti spun alta (Miercuri, 22 iunie 2011, 9:40)

      toma [anonim] i-a raspuns lui anonim

      un cetatean roman isi castiga dreptul la CEDO si statul roman este obligat sa plateasca 'j de mii de euro !
      de ce nu plateste JUDECATORUL ROMAN care a dat sentina stramba-in schimbul unei spagi ?
      doar se cunoaste cine a judecat in romania !
      dar NU.la noi plateste statul iar judecatorul este lasat sa-si continue activitatea cu spaga lui cu tot !
      "fraierii plateste" !
  • +5 (11 voturi)    
    P ei, nu ii lasati (Luni, 20 iunie 2011, 13:14)

    revelare [utilizator]

    Ca Baseaca din primul mandat de la inceput a zis: bai gata, ce a fost a fost, acum am intrat in UE, ne lasam de furat, dar astia nu si nu... Doar la PDL a aparut o Macovei, un Preda, Voinescu etc etc la restul tot golanii dinainte, macar ca la PSD l-au pus pe Ponta in fata, iat cand ma gandesc ce facea Chiuariu ca min al justitiei (intentionat scriu cu litere mici...), mi se intoarce stomacul pe dos..
    Asa asta e calea, iar ca banii returnati sa fie acoperiti, urgent la confiscarea averilor...
  • +9 (9 voturi)    
    hotia pana la capat (Luni, 20 iunie 2011, 13:35)

    marius [anonim]

    E hotia dusa la perfectiune. Romanii pun botul la alegeri la toate promisiunile. Vorba din batrani: sa mananci **** nu costa. Si voteaza. Apoi alesii incep sa se inrudeasca, sa traficheze influenta, sa fure. Si fura si fura. Problema: Cand se trage linie, cine plateste? De cate ori plateste? Cat plateste? (Hint: toate activitatile din jurul alegerilor se platesc.)
  • 0 (8 voturi)    
    Naivitati (Luni, 20 iunie 2011, 16:06)

    it_s__not_news [utilizator]

    Bun, e bine sa vad ca dl Tapalaga s-a mai vindecat de unele naivitati. Spune dinsul, si sint total de acord, corectindu-si postura pe care o adoptase mai devreme, intr-un alt articol:
    "Ca vom avea 8 judete in loc de 41 n-are prea mare importanta, daca partidele continua sa promoveze oameni ca Rizea, Ridzi, Dragnea sau Botis ..."

    Mai nasol este ca avem alte naivitati:

    "Partidele din Romania, de stanga sau de dreapta, ar face bine sa intocmeasca lista neagra a politicienilor din cauza carora pierdem fonduri europene, sa le bareze accesul la functii publice numite sau macar sa le retraga sprijinul politic."

    In primul rind, dle Tapalaga, nu cred in "ar face bine sa" "ar trebui" samd. In al doilea rind, nu cred ca asta e rostul partidelor de nesimtiti de la noi din tara, feedback-ul negativ trebuie sa apara din alta parte, anume societatea civila, justitie, un lunetist, un plantator de bombe, etc
  • +2 (2 voturi)    
    Sa se fure mai putin (Luni, 20 iunie 2011, 18:16)

    ik [anonim]

    Sa ajunga la toata lumea!
  • +1 (1 vot)    
    cecere (Luni, 20 iunie 2011, 21:38)

    Bazil [anonim]

    Am vaga impresie ca cei de la Bruxelles sunt in afara problemei. Inca nu stiu raspunsul de la cecere. Poate le da peste cap tot auditul lor european, ca fiind neconstitutional.
  • +1 (1 vot)    
    traiasc !a hotii (Marţi, 21 iunie 2011, 3:02)

    FRUSTRAT RAU DE TOT [anonim]

    Pai sa o luam simplist: in cati ani as putea EU strange din munca sa zicem 100.000 eur? Cam 14 ani.Asta cu conditia ca toti banii din salariu sa-i pot economisi! Si atunci unu care are deja peste aceasta suma ( de cateva ori) poate sta linistit la parnaie 1 an maxim doi;daca nu se prescrie.Pai nu merita sa furi in tara asta? Iti mai ia cineva un ban? Sa-mi bag picioarele in ea de carte!......... Iarta-ma mama draga!
  • +1 (1 vot)    
    Banii inapoi (Marţi, 21 iunie 2011, 4:44)

    CipE [anonim]

    Cel putin ne apara cineva dreptul la proprietate. Banii furati sunt tot bani scosi din buzunarul nostru de guvern - taxe si impozite - nu sunt bani cazuti din cer sau dati ca pomana de UE.
    Guvernul se afla colectiv in aceeasi situatie cu minunata si ilegala taxa auto.
  • +1 (3 voturi)    
    Crudul adevar (Marţi, 21 iunie 2011, 7:16)

    hotnewsfil [utilizator]

    Guvernul are de rezolvat probleme imense. Pare, oricare ar fi acesta, dezarmat total.
    Agricultura este la pamant. Noi, puturosi si incapabili, dam cu clanta : "avem cel mai rodnic pamant din Europa, putem hrani jumatate din populatia continentului dar importam 80% din alimente.
    Punerea in proprietate pentru terenurile agricole este la inceputul inceputului, atata timp cat 'ingerul pazitor' al acestei proprietati - cadastrul este, practic, inexistent.
    De douazeci de ani se tanguesc politicienii si guvernantii ca nu sunt bani ca sa rezolvam problema cadastrului, ca n-avem mijloace moderne de cartografiere, ca n-avem specialisti, ca suntem cu mainile goale.
    Nu obtinem banii UE care ne sunt destinati fiindca smecheria hotilor de romani n-a descoperit inca pe ce cai sa fure acesti bani fara sa fie descoperita.
    Romanul, hot, fura bine noaptea, pe intuneric, in intunericul moral al acestei tari.
    Banii UE au in ei lumina unor faruri, n-are hotul de roman cum sa isi faca nevazut furtul.
    Tara a incaput, gratie politicii lui Iliescu (conservarea puterii, dupa '89, doar in mainile activistilor si a securistilor- protectorii lui), sub fraele prostilor si a hotilor.
    Ii uram pe cei care nu ne lasa sa furam la liber.
    Singura dorinta sincera a falsilor polititicieni care se rotesc la putere este sa castige si alegerile viitoare. Pentru asta se ostenesc sincer, nu pentru tara.
    Lacomia lor a ajuns in faza de metastaza.
    Pentru ei, populatia este o turma de oi tampite pentru a carei stapanire se bat ca chiorii intre ei ca s-o mulga pana la ultima picatura.
    Se sustin intre ei (sunt uniti) numai impotriva dusmanului lor comun, poporul care ar incerca sa ridice capul, sa il scoata din jug, sa rupa 'strunga' si sa scape de la muls.
    Acest popor, de aceasta factura, este raspandit prin institutii pe care le infesteaza : justitie, parlament, guvern, invatamant, sanatate, administratie, fisc, politie, etc.Toti sunt 'o apa si-un pamant'. Acesta este crudul adevar.
    • 0 (2 voturi)    
      Om bun - pe dracu' (Marţi, 21 iunie 2011, 13:09)

      Laur006 [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Eu nu sunt de acord nici cu aia care sustin ca romanii, avand ca stramosi pe daci, care au ca stramosi pe hiperboreeni - inseamna ca romanii au ceva special in ei.

      Dar nici cu cei ca tine, care generalizeaza 100% o trasatura negativa, individuala ea, de felul ei, dar hai sa zicem ca o fi si nationala.

      Deci, mai om bun ce esti, du-te dreaq de pe situ-ul asta, caci esti un mare timp...t daca ai etnie romaneasca, fiindca te injuri singur; iar daca esti evreu, ungur, sau tigan, ma doare-n pix de parerile tale, dat fiind ca nu doresti binele acestui popor, ba dimpotriva - ai vrea sa dispara.

      M-am suparat pt ca tinzi sa ma invinuiesti pe mine ca roman de hotie, doar din cauza a furat un kkt de politician roman.
  • +1 (1 vot)    
    asa si? (Marţi, 21 iunie 2011, 8:50)

    Kor [utilizator]

    Pai nu-i bai. maine poimaine vine Curtea Constitutionala si le zice nesimtitilor de europeni ca nu e constututional sa dai banii furati inapoi.
  • +1 (1 vot)    
    Rusine CCR! (Marţi, 21 iunie 2011, 9:15)

    vlahul [anonim]

    Rusine Curtii Constitutionale! Domnilor de la Curte , v-ati dat examenul de definitivat si l-ati picat cu brio, cu cea mai mica nota posibila.Rusine sa va fie.Sentimentul care ma cuprinde acum este o mare sila si scarba. RUSINE!
  • 0 (0 voturi)    
    Judecata de acum (Marţi, 21 iunie 2011, 10:53)

    berger [anonim]

    ...ca pentru aia de apoi mai avem de asteptat : )
    Draga Dan Tapalaga
    Banii fiind europeni, dupa care legislatie se vor judeca aceste cazuri de furt? Europeana sau romaneasca?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by