Posibil scandal diplomatic intre Republica Moldova si Rusia - Kommersant

de Olga Popescu     HotNews.ro
Luni, 19 aprilie 2010, 11:37 Actualitate


In relatiile dintre Rusia si Moldova se contureaza un scandal de mari proportii, scrie ziarul rus Kommersant. Potrivit ministrului moldovean al apararii, Vitalie Marinuta, Chisinau nu s-a decis inca daca sa-si trimita reprezentantii la parada moscovita din 9 Mai, Ziua victoriei.

S-a spus ca din cauza situatie economice dificile din tara. Intre timp, MAE rus a asigurat Kommersant ca Moscova este gata sa suporte toate cheltuielile delegatiei moldovene. Potrivit surselor Kommersant, adevaratul motiv al refuzului il constituie absenta de la parada a responsabililor Romaniei.

"Din cate am aflat, era vorba de o delegatie a Chisinaului formata din opt persoane, dintre care patru veterani de razboi. Prezenta lor este importanta din punct de vedere simbolic: Moldova este una dintre fostele republici sovietice, este aliatul nostru si partenerul nostru in CSI”, au declarat pentru Kommersant surse din Ministerul Afacerilor Externe al Rusiei.

Potrivit unor surse apropiate guvernului de la Chisinau, evocarea greutatilor de ordin economic este doar un pretext. „In realitate, Mihai Ghimpu nu se grabeste sa ia o decizie finala in acest sens, pentru ca la parada nu va participa Romania. Nimanui nu i-a trecut prin cap sa-i invite la parada pe reprezentantii Romaniei, a carei armata a luptat, pana in 1944, cand trupele sovietice au eliberat tara, de partea Germaniei fasciste”, a spus interlocutorul ziarului Kommersant.

















11945 vizualizari

  • +30 (38 voturi)    
    E si normal (Luni, 19 aprilie 2010, 10:51)

    Lucian [anonim]

    Atata vreme cat asa-zisa "Parada a Victoriei" este de fapt o demonstratie de forta menita a intimida delegatiile "invitate" si a le reaminti cine este jupanul. Asemenea parade sunt de fapt manifestari ale unor popoare complexate, care au ceva de demonstrat cuiva, nu am vazut niciodata si nu pot sa-mi imaginez tancuri si rachete americane defiland de 4 Iulie.
    • -17 (29 voturi)    
      stai prost cu istoria (Luni, 19 aprilie 2010, 12:32)

      smen [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      asta e o traditie de pe vremea tarului,si n0are legatura cu a arata forta,la americani nu defileaza pentru ca ei nu au zi a victoriei,ei n-au luptat pentru patria mama,cauta si ai sa gasesti marele razboi pentru apararea patriei,americanii au castigat independenta
      • +22 (30 voturi)    
        Ce legatura are...? (Luni, 19 aprilie 2010, 12:35)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui smen

        Daca a defila cu tancuri si rachete balistice nu are legatura cu a arata forta, explici-mi tu logica, pe mine ma depaseste cu desavarsire. Este o manifestare de aroganta si o amenintare stravezie, iar pentru o tara ca Moldova participarea la o asemenea parada este echivalent acceptarea unei insulte.
        • +9 (9 voturi)    
          Sa nu uiti Darie ! (Luni, 19 aprilie 2010, 16:27)

          Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui Lucian

          @La apropierea "eliberatoarei"armate rosii de sange multi romani din tara detasati in Basarabia si romani basarabeni se aglomerau pe malurile Prutului sa treaca in Romania.Armata "sora mai mare" a pus mitralierele pe populatia civila intr-un masacru multiplicat la fiecare punct de trecere.DDD
          • -4 (6 voturi)    
            Vorbesti de Armata Rosie? (Luni, 19 aprilie 2010, 23:26)

            Darie [anonim] i-a raspuns lui Danut D Deleanu

            Ar trebui sa existe marturii cu astfel de fapte ale Armatei Rosii. Ce sursa istorica cunosti?
          • -2 (2 voturi)    
            Eu cred ca dezinformezi... (Marţi, 20 aprilie 2010, 7:10)

            Costica [anonim] i-a raspuns lui Danut D Deleanu

            Nici rusii , nicic nemtii nu au pus mitralierele pe romanii ce treceau din Basarabia in Romania pentru ca NU ERAU PUNCTE DE TRECERE (GRANITA)! Tu nu sitii ca din 1941 pana in '44 Basarabia era a noastra?
            • +4 (4 voturi)    
              Carcotasi ! (Marţi, 20 aprilie 2010, 10:29)

              Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui Costica

              @ Da zeci,sute,mii de martori! Unde sovieticii ajungeau primii pe Prut opreau evacuarea atat a civililor cat si a militarilor.Evacuarea se facea pri n puncte/zone de trecere normale nu de vama cu vrea nea 'Costicla sa incurce zicerea.Urmariti TvR2 sa vedeti si urmarea : Debarcarea "Chiaburilor" iarna langa rambleul CF cu copii, saparea de bordeie urmata de foamete si canibalism.Din 40 Basarabia era Soivietizata! Unii ofiteri primind ordin sa paraseasca teritoriul fara lupta s-au sinucis.Azi insemnele nationale pentru care stramosii nostri au murit sunt obiect de batjocura,bascalie ,sport national.Rusine! DDD
      • +17 (17 voturi)    
        Mai usor cu aprecierile (Luni, 19 aprilie 2010, 12:52)

        TB [utilizator] i-a raspuns lui smen

        E cam greu sa fie de pe vremea tarului, avand in vedere ca ultimul tar a fost asasinat inainte de sfarsitul primului razboi mondial, asta ca sa nu mai vorbim de cel de-al doilea, la al carui sfarsit se refera aceasta parada
      • +14 (14 voturi)    
        hehe (Luni, 19 aprilie 2010, 13:51)

        IM [utilizator] i-a raspuns lui smen

        ... de pe vremea tarului !?? ce vb prostii .... a sarbatorit oare tarul in 9 mai 1945 ?????
      • +3 (5 voturi)    
        Tot aia e (Luni, 19 aprilie 2010, 14:56)

        Kiadis [anonim] i-a raspuns lui smen

        Tinere domn, pe vremea tarului se defila tot pentru a arata ceva si a impresiona.
      • +14 (14 voturi)    
        Cred ca d-ta stai mult mai prost...!!! (Luni, 19 aprilie 2010, 15:35)

        vali_bob@usa.com [anonim] i-a raspuns lui smen

        ...Cred ca d-ta stai mult mai prost cu Istoria Lumii Moderne!...
        ...1 - Traditia este de pe vremea lui Petru cel Mare al Rusiei care a lasat celebrul Testament - urmat apoi, intru-totul, si de URSS - prin care proorocea cucerirea de catre Rusia a Europei pana la granita cu Germania, pana la Marea Adriatica si pana la granita cu India !!!......
        ...2 - Americanii nu au o zi a victoriei,impotriva nimanui, dar cele 2 Razboaie Mondiale au fost decise , amandoua, de intrarea SUA in razboi, scurtand, astfel, razboaiele si decizand invingatorul !...
        ...3 - Rusii ar trebui sa invite delegatia SUA la parada din piata Kremlinului si sa le pupe mana in fata tuturor ! ...Asta ptr ca din '41 (dupa prima intalnire de la Teheran, ai celor 3 mari lideri, Roosvelt, Churchil si Stalin) pana in '45, americanii au trimis fabrici intregi de armament, motoare de masini, tancuri, avioane, rulmenti, rafinarii, medicamente, etc !..
        ...Daca vrei amanunte, sunt mii de documente, inclusiv sovietice ,care atesta si confirma toate acestea !!!...
        • +5 (5 voturi)    
          rectificare (Luni, 19 aprilie 2010, 15:07)

          sergiu [anonim] i-a raspuns lui vali_bob@usa.com

          Ai dreptate dar... Chiar din '41 s-a livrat armament si produse alimentare prin Marea Nordului si Barent . Conferinta de la Teheran a avut loc in '43.
          • +3 (3 voturi)    
            Corect! (Marţi, 20 aprilie 2010, 10:32)

            Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui sergiu

            @ In portul Murmansk. MarinaUK a pierdut zeci de vase in aprovizionarea Sovieticilor. O carte de razboi HTM Ulises ! DDD
        • +3 (3 voturi)    
          De acord cu matale, da' ... (Marţi, 20 aprilie 2010, 7:19)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui vali_bob@usa.com

          ... nu prea vad relevanta, in contextul articolului curent, si in relatie cu postul la care raspunzi.

          In masura in care nu exista la vremea tarilor o parada militara periodica, chestia asta e pur de origine comunista/sovietica, si cel putin susceptibila de a fi o ramasita a razboiului rece, cu scopul intimidarii satelitilor. Rusia nu se poate moderniza cata vreme nu rupe legatura cu trecutul sovietic.

          Parerea mea e ca daca in momentul de fata Petru cel Mare s-ar ridica din mormant, ar pucede degraba la reformarea si democratizarea Rusiei, constient fiind ca pe de-o parte o Rusie democratica, acceptata de occident, ar avea in mod natural un rol dominant in Europa, pe de alta parte ca evolutia actuala a Rusiei nu poate duce decat la un nou faliment, asemanator cu cel al statului sovietic.
      • 0 (2 voturi)    
        al carui "tzar", badie? (Marţi, 20 aprilie 2010, 6:31)

        eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui smen

        9 M.A.I. a devenit data istorica dupa asasinarea ultimului tzar din dinastia romanov! sau ii pui si pe aia rosii la socoteala? pai, ne era titulatura lor oficiala! cat priveste 4 iulie "pe stil american", iaca lincu' asta sa te lumineze:

        http://en.wikipedia.org/wiki/American_Revolution

        or avea si astia de peste atlantic motive sa organizeze defilari, daca ar vrea!
    • +16 (30 voturi)    
      relax... (Luni, 19 aprilie 2010, 13:28)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      de ce atacati asa de tare Mama Russia???

      Ce v-a facut? Cand am facut comert cu ei, ce, era rau? Vedeti ceva rau in faptul ca noi le dadeam graul si ei in schimb ne luau porumbul? Harasho tovarashi! zambiti, maine poate fi mai rau :)
      • -2 (10 voturi)    
        nuuuu...... (Luni, 19 aprilie 2010, 17:33)

        radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui Florin

        Nu ne-a facut nimic "mama rusie" decat ca ne-a confiscat un pic tezaurul si au uitat sa ni-l dea inapoi... cat despre grau si porumb... cat mai multe depasiri la hectar....iti urez....
        • +7 (7 voturi)    
          esti pe langa (Luni, 19 aprilie 2010, 20:26)

          kk [anonim] i-a raspuns lui radiogargara

          comentariul caruia i-ai raspuns era ironic tot la adresa rusiei.
        • +2 (2 voturi)    
          Si daca ! (Marţi, 20 aprilie 2010, 10:42)

          Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui radiogargara

          @ Noi eram considerati aprioric dependenti de Sovietici in impartirea zonei de influienta 90% sovietice semnat la Yalta de Wiston Churchil ( FDR era pe ultimii metri ,senil).Cu cca 2 ani in urma sute de tablouri disparute in razboi parte furate de hitleristi si recuperate de sovietici au fost expuse la Ermitaj fara jena ca prada de razboi. Gazul face puterea! Gazul ( o descoperire recenta a unor rezerve uriase in Polonia} vor face jocurile.Katym este sfarsitul si inceputul noii ordini Europene.Vedeti prezenta la funeralii.DDD
      • +4 (4 voturi)    
        Mama rusia? Mutate la moscova. (Luni, 19 aprilie 2010, 20:27)

        Dan B.Charles [anonim] i-a raspuns lui Florin

        USSR, praful si pulberea,Exista un Dumnezeu.
        Si pedeapsa pentru mama ta rusia v-a continua.
        Nu am auzit de un singur "Emigrant" care s-a stabilit in "mama rusia" defapt 10 milioane de americani sunt de origine RUSA. La Moscova 0.
        Polonia , Latvia,Estonia,Lituania,Georgia,Ungaria " Urasc mama rusia" Adevarul, Stalin a murit OTRAVIT, si 9 ore sa chinuit ,primind o pedeapsa pentru milioanele asasinati,impuscati in ceafa de comisarii sovietici.
        • +3 (3 voturi)    
          calmeaza-te (Marţi, 20 aprilie 2010, 6:34)

          eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui Dan B.Charles

          si mai citeste odata. facea misto.
      • +5 (5 voturi)    
        Da? Ia citeste ... (Marţi, 20 aprilie 2010, 7:16)

        Costica [anonim] i-a raspuns lui Florin

        ...versurile pentru care l-au lichidat (posibil) pe Constantin Tanase :

        "Rău era cu “der, die, das”
        Da-i mai rău cu “davai ceas”
        De la Nistru pân’ la Don
        Davai ceas, davai palton
        Davai ceas, davai mosie
        Haraso tovărăsie! "

        Dupa ce i s-a interzis sa mai recite aceste versuri , a aparut doar cu un palton imens cu manecile pline de ceasuri. Fara sa spuna nimic s-a descheiat la palton si dedesupt avea un ceas cu pendula.
        "El tic-eu tac, el tic- eu tac !
        La doua zile dupa era mort !

        Asa ca scutiti-ma cu stilul de a facea afaceri internationale al marilor puteri...!!!
        • +1 (1 vot)    
          Corect! (Marţi, 20 aprilie 2010, 10:46)

          Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui Costica

          @ Bunicul meu nascut tot in 1880 a fost coleg de clasa laliceul St cel Mare din Vaslui.,prieten .Tanase dupa spectacolele date in Vaslui se caza la el! DDD
        • 0 (0 voturi)    
          tovarasie (Duminică, 25 aprilie 2010, 11:25)

          alexandru [anonim] i-a raspuns lui Costica

          F.F.bine ai zis-o Costica. M-a uns la inima. Esti un adevarat patriot. Niciodata rusii nu o sa discute decat de pe pozitii de forta. Intodeauna ei trebuie sa fie avantajati. Istoria nu trebuie uitata.
    • 0 (8 voturi)    
      americanii-s mai smecheri (Luni, 19 aprilie 2010, 16:48)

      :) [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      pentru simplul motiv ca tancurile si rachetele americane pot sa "defileze" in fiecare zi, unde 'vrea muschii lor'. fleacurile precum the 4th of July le pastreaza pentru cei la care are succes papagalul. din punctul de vedere al eficientei, americanii dau clasa rusilor.
      cat despre rusi, au fost imperialisti pe vremea tarilor, sub stalin si comunisti, si continua si in era post-comunista; imperialist a fost si anti-comunistul soljenitin.
      numai ca, atata timp cat se teme de 'incidente diplomatice', Moldova ar face bine sa asculte. iar daca nu se teme, ar trebui sa vorbeasca raspicat. altfel, toata bravada impotriva lui Voronin va capata dimensiunile unui foc de paie.
  • +31 (31 voturi)    
    Eliberatorii (Luni, 19 aprilie 2010, 11:36)

    georgio [anonim]

    Rusii sunt marii eliberatori din est. Au "eliberat" Moldova de sub ocupatia romaneasca, au eliberat Polonia de polonezi, Romania de romani, cehia de cehi etc. Eu inca sper ca in urmatorii 20 ani adevarul istoric sa primeze si Hitler cu fascismul sa fie pe acelasi plan cu Stalin si comunismul. Doi lideri criminali cu 2 ideologii criminale.
    • -14 (20 voturi)    
      Eliberare (Luni, 19 aprilie 2010, 13:47)

      g [anonim] i-a raspuns lui georgio

      Si in acel moment vei fi cel mai fericit om de pe planeta,buzunarele iti vor fi doldora de banet,iar numarul caselor pe care le vei avea in proprietate va fi fara numar.Dar nu vei avea creier,pt.ca nici acum nu ai.Daca nu treci peste astfel de prostii nu vei putea observa niciodat ce imensa piata de desfacere este Rusia si cati bani se vor putea castiga de acolo,indiferent de cate demonstratii de forta vor face pentru a-i speria pe cei slabi de inger.Decat sa faci politica pe net mai bine du-te la pescuit.
      Acolo nu te ameninta nimeni.Pai ce vrei sa faca un imperiu?Sa legene pe toti prostii?!
      • +14 (16 voturi)    
        dreptate (Luni, 19 aprilie 2010, 14:50)

        alex [anonim] i-a raspuns lui g

        Da, dar atunci se va fi facut dreptate.

        Uneori dreptatea e mai importanta decat umplerea buzunarului propriu cu "banet". Tarile care au principii supravietuiesc in istorie, nu oportunistii care se intorc dupa cum miroase a bani.
        • +3 (5 voturi)    
          banet.... (Luni, 19 aprilie 2010, 18:02)

          radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui alex

          Si macar daca acesti "oportunisti" ar avea de castigat, caci in final tot ei raman cei pacaliti, avand incredere oarba adevaratii "oportunisti"... :))
        • +2 (2 voturi)    
          nicci chiar asa... (Marţi, 20 aprilie 2010, 6:46)

          eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui alex

          personal, as pleda pentru reconciliere, in anumite conditii economice. daca romania ar primi inapoi toate teritoriile confiscate in urma... raptului robentrop-molotov, daca i s-ar acorda, fie chiar si tardiv, statutul de tara cobeligeranta in al doilea razboi mondial si ai primi inapoi (cu dobanda, evident) tot ce a fost obligata sa plateasca rusiei ca despagubiri de razboi, daca rusii ar despagubi etnicii germani civili de pe teritoriul romaniei, pentru deportarea lor abuziva in siberia... cat priveste tezaurul, daca nu-l mai au, sa se angajeze printr-un contract, sub jurisdictie internationala sa-l primim inapoi sub forma de carburant. tot cu dobanda, evident! dar de la cine cer eu toate astea? de la rusia? sa ma opreasca cineva, ca am inceput sa scriu sf-uri!
      • +5 (5 voturi)    
        eliberare afaceri (Luni, 19 aprilie 2010, 17:59)

        radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui g

        Crezi ca poti sa treci de "furcile caudine" ale mafiei ruse?... Iti doresc succes! Daca ai si facut-o, felicitari! Desi ma indoiesc ca ai habar de ce inseamna marketingul si cat de important este sa-ti cunosti partenerul de afaceri ( mai ales trecutul sau....) ....
    • +7 (9 voturi)    
      Cuceritori, nu eliberatori ... (Luni, 19 aprilie 2010, 15:44)

      armani [anonim] i-a raspuns lui georgio

      Sovieticii (nu rusii - pentru a fi corect politic) au 'eliberat' Polonia in Septembrie 1939, tarile baltice, o parte din Finlanda si o parte din Romania in 1940.

      Iar in 1944 (August-Septembrie) Romania a fost 'eliberata' de tot. Au urmat Ungaria si Bulgaria.

      Nu am uitat indoctrinarea din perioada de dupa razboi: "soldatul rus, libertatea ne-a adus"

      Ai scris bine georgio, eu doar accentuez:
      URSS nu ne-a eliberat ci cucerit, nu ne-a adus libertatea ci asuprirea!

      Iar Stalin la intrecut pe Hitler in numarul de victime, fiind intrecut la randul sau de Mao Zedong.

      In 1945 si anii imediat urmatori, Stalin si comunistii rusi au stiut ca nu au reusit sa 'elibereze' decat jumatate de Europa. Sarbatoarea de 9 Mai a aparut mai tirziu ...

      Sa nu uitam cat necaz si asuprire a adus URSS! Pe cata lume a prostit si inrobit! Bine ca acest stat nu mai exista (sunt corect politic)!
      • 0 (0 voturi)    
        Sovieticii (nu rusii - pentru a fi corect politic) (Joi, 22 aprilie 2010, 8:32)

        tudor [anonim] i-a raspuns lui armani

        Nu exista termenul de corect politic cind discutam despre Rusia.
        Eu nu am auzit despre un singur exemplu in care rusii sa fi fost corecti politic.
        In fapt, comportamentul "etnicilor" rusi peste tot in America de Nord e deplorabil - javre, piriciosi, mafioti, criminali, hoti, puscariasi.

        Cind sunt ingineri, profi universitari etc. sunt evrei. A nu se confunda.

        Rusi? Purtati-va cu maxima atentie, si nu puneti botul la faptul ca au fost si ei la facultate in Rusia.

        Unul care patit-o.
    • -3 (3 voturi)    
      exista si e necesar uneori (Luni, 19 aprilie 2010, 20:46)

      costica [anonim] i-a raspuns lui georgio

      ideologiile criminale au fost si vor mai fi puse in aplicare atunci cand istoria o va cere .... daca nu ar fi fost aceste evenimente mondiale cam cate miliarde am fi aztazi pe pamant daca din 1945 incoace am ajuns la 7, .... si suntem prea multi pentru un potential limitat al terei , nu ideologiile sunt de vina ci cresterea ne controlata a populatiei e vina conflictelor sangeroase, oare cati din cei 7 miliarde ,sunt de folos dezvoltarii omenirii .... putini- majoritatea sunt balast (ingrasemant natural)
      • +1 (1 vot)    
        Nu e necesar (Marţi, 20 aprilie 2010, 9:02)

        bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui costica

        In orice tara dezvoltata economic natalitatea scade sub rata de inlocuire a generatiilor.
  • +17 (17 voturi)    
    Au eliberat (Luni, 19 aprilie 2010, 11:42)

    alex [anonim]

    Sau au ocupat, that is the uestion. De fapt nici nu este o intrebare. Sovieticii au ocupat Basarabia in 1940. Punct.
  • -10 (28 voturi)    
    Adevarul istoric este corect (Luni, 19 aprilie 2010, 11:43)

    vlad [anonim]

    Nu poti invita Romania pentru ca a luptat de partea germaniei impotriva URSS.Romania a fost tara invinsa in razboi.A incheiat tratate de pace din postura de tara invinsa.
    Poti insa invita veterani de razboi care au luptat dupa 23August impotriva Germaniei ,daca mai traiesc.Problema este sensibila
    • +20 (20 voturi)    
      mda (Luni, 19 aprilie 2010, 11:30)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui vlad

      dar ai o problema cu adevarat urata cand va trebui sa amintesti "aliatului" ca aluat peste 300000 de prizonieri de razboi care au fost trimisi in Siberia dupa ce Romania a incetat sa lupte contra URSS.
      Imi "place" faza cu Romania eliberata de URSS. Bucurestiul era un oras liber in momentul in care trupele sovietice intrau in capitala.
    • +17 (17 voturi)    
      Pactul Ribbentrop-Molotov (Luni, 19 aprilie 2010, 12:38)

      fane [anonim] i-a raspuns lui vlad

      Este si pactul acela un adevar. Pe polonezii cotropiti de rusi si nemti nu ii invita nimeni?
      • +4 (4 voturi)    
        Pe polonezi...! (Luni, 19 aprilie 2010, 15:41)

        vali_bob@usa.com [anonim] i-a raspuns lui fane

        ...Pe polonezi, si pe cei din '41 si pe cei din 2010,
        ii gasesti, morti, in Padurile Smolensk-ului!!!...
        ...Asa scriu, IMPERIILE,...Istoria Lumii!!!...
        • +4 (4 voturi)    
          Vistula! (Luni, 19 aprilie 2010, 16:35)

          Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui vali_bob@usa.com

          @ Vistula = Apa plangerii! La sosirea Sovieticilor pe Vistula in Varsovia au inceput lupte de strada ,inclusiv evreii ascunsi in canale.Armata Rosie a facut genoflexiuni pe malul Vistulei lasand germanilor timp sa-i masacreze.Rusii aveau un calcul simplu .Germanii si Polonezii sa se decimeze intre ei .Slabiti de luptele infioratoare de strada sovieticii culegeau roadele.DDD
    • +10 (12 voturi)    
      depinde cum privesti (Luni, 19 aprilie 2010, 12:41)

      Ghita [anonim] i-a raspuns lui vlad

      daca stai si te gandesti romania a luptat contra rusilor si spre a isi recupera teritoriile pierdute la rusi in 39. Una e partea perdanta a razboiului, alta e partea perdanta a pactului ribentrop molotov, si rusii pot fi astfel considerati perdanti cat timp 2 ani i-au sustinut pe nazisti atacand austria, cehia, polonia, romania, doar pentru faptul ca rusii au luptat contra nazistilor 4 ani vs 1 luna nu te face perdant/castigator. Asa putem considera si Franta perdant ca guvernul de la vichy i-a sustinut pe nazisti, si tarile nordice etc.
      Nu a fost un razboi the good vs evil cand vb de rusi, ci un razboi de cucerire la care satelitii au luat parte vrand nevrand de care parte merita sa te aliezi in conditiile date (care se tot modificau). Faptul ca soldatii romani au trecut Prutul altfel fiind executati de nazistii din spatele liniilor nu inseamna neaparat ca noi am agresat URSS-ul
      • +6 (6 voturi)    
        depinde (Luni, 19 aprilie 2010, 18:40)

        diablo [anonim] i-a raspuns lui Ghita

        Soldatii romani au trecut Prutul pentru ca asa cerea intelegerea intre romani si nemti precum si interesul nostru national. Trecerea Nistrului se pare ca s-a facut la presiunea germanilor (presiuni ale lui Hitler asupra lui Antonescu).

        Oricum, Romania a fost si este o tara prea mica ca sa aiba ceva de spus in Europa - cel putin la nivelul tarilor puternice care de fapt impart influenta, asa ca nu prea conta de care parte eram. Italia a fost in partea gresita dar ... au avut o soarta mai buna....
    • +17 (19 voturi)    
      Aiurezi (Luni, 19 aprilie 2010, 12:46)

      Dorin [anonim] i-a raspuns lui vlad

      Veteranii de razboi romani care au luptat dupa 23 august 1944 impotriva Germaniei au luptat si inainte de aceasta data impotriva sovieticilor. Numai cozile de topor care au invadat Romania venind pe tancurile sovietice au luptat exclusiv impotriva Germaniei. "Celebrele" divizii tradatoare "Tudor Vladimirescu" si "Horia Closca si Crisan", conduse de politruci ca Nicolae Cambrea, Mihai Lascar si Walter Roman (se cunoaste prea bine al cui tata este) au luptat (ca facand parte din armata rosie) impotriva Germaniei. Desi aceste divizii s-au ocupat, mai degraba cu represiunea in Romania. Desi multi soldati dintre cei care faceau parte din aceste divizii cominterniste infiintate de sovietici luptasera chiar si impotriva sovieticilor. Unii dintre acestia fiind chiar fosti prizonieri de razboi insa cei mai multi dintre ei fiind tradatori de tara. Prin urmare doar cozile de topor s-ar putea eventual duce sa participe la "mareata" parada de 9 mai ce va avea loc la Moscova. Oricum parada este o prostie fara seaman.

      P.S. Dupa august 1944 si-au pierdut viata foarte multi militari romani in luptele pentru eliberarea Transilvaniei, Ungariei, Cehoslovaciei si chiar partial a Austriei. Asadar aiurezi.
      Salut decizia RM de a nu trimite reprezentanti la "parada" ce va avea loc pe data de 9 mai la Moscova. Moldova n-are ce sa aniverseze.
    • -6 (16 voturi)    
      Da. (Luni, 19 aprilie 2010, 12:51)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui vlad

      Daca privesti din punctul rusilor de vedere...au dreptate. Tu ai invita o tara la niste manifestatii (asa cum sunt ele...pt intimidare sau nu) care a luptat impotriva ta si care doar de frica a intors armele?
      Ne-a dezavantajat foarte mult in trecut pozitia geografica...insa asta nu-i o scuza pt faptul ca nu avem coloana. Si lipsa coloanei se vede si in ziua de azi...
      • +5 (5 voturi)    
        Dublu standard... (Luni, 19 aprilie 2010, 16:01)

        bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui bgd

        Dar atunci ai invita o republica pe care ai anexat-o de la statul la care decisese sa adere in baza propriilor tale principii si decrate si careia apoi i-ai negatul dreptul la autodeterminare timp de peste 45 ce ani?
        • -2 (4 voturi)    
          Pai nu? (Luni, 19 aprilie 2010, 16:04)

          bgd [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

          La fel ...privind lucrurile din punctul lor de vedere.
          Privind din punctul nostru de vedere, lucrurile stau cu totul altfel...insa pune-te si in locul lor si cu siguranta ai sa-i intelegi.
          • +1 (5 voturi)    
            Problema e ca ... (Luni, 19 aprilie 2010, 16:33)

            Dorin [anonim] i-a raspuns lui bgd

            tu te cam tot pui in permanenta in locul "lor". Ceea ce ma pune pe mine pe ganduri. Nu te mai pune in locul "lor" pentru ca vei fi intr-o eroare totala. Ori poate ca esti chiar unul dintre "ei"? Cine stie?
            • 0 (4 voturi)    
              "Ei"? Care ei? (Luni, 19 aprilie 2010, 17:15)

              bgd [utilizator] i-a raspuns lui Dorin

              Nu-s fan Rusia, stai linistit....doar ca incerc sa privesc lucrurile din mai multe puncte de vedere ca sa le inteleg mai bine.
              Eroare totala?...de ce?
              Sa inteleg ca iti place Istoria tarii noastre de dupa 1848 sa zicem? As merge si mai in urma...dar ajunge si de atunci.
      • +2 (2 voturi)    
        ei na (Luni, 19 aprilie 2010, 18:15)

        radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui bgd

        Ce sa-i faci, in caz contrar chiar nu am fi mai avut nicio coloana... stramba, dreapta cum o fi fost ea... poti intelege acest lucru?....
    • +7 (9 voturi)    
      DAR MAI VREAU O EXPLICATIE (Luni, 19 aprilie 2010, 12:53)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui vlad

      sa vedem daca le stii:
      de ce Romania dupa 23 august 44, a participat la razboi si Ungaria, nu?
      • 0 (8 voturi)    
        simplu (Luni, 19 aprilie 2010, 15:39)

        ela [anonim] i-a raspuns lui gogu

        romania a primit bucovina si ardealul - in compensare pt basarabia
        ungaria a pierdut jumate ardeal, teritorii din croatia, ukraina, slovacia

        Cat despre coloana vertebrala - tocmai lipsa acesteia s-a premiat la romani
        • -2 (4 voturi)    
          compensatie? (Luni, 19 aprilie 2010, 18:34)

          florin [anonim] i-a raspuns lui ela

          Simplu: cum poate sa fie compensatie aici?
          Rusul iti fura ce e al tau si iti "da in compensatie" tot ceva ce iti apartine dar furat de altcineva.
          Mai vorbesti de "coloana vertebrala" ; o fi la fel de dreapta ca si logica si cunostiintele tale istorice?
    • +3 (3 voturi)    
      serios? (Marţi, 20 aprilie 2010, 6:53)

      eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui vlad

      romania s-a aflat intre doi agresori la intrarea in razboi: germania si rusia sovietica. si a luptat pentru recuperarea teritoriilor, atat in alianta cu germania cat si impotriva acesteia. romania nu a primit nici un sprijin (nici macar diplomatic) din partea aliatilor traditionali (franta si anglia) in fata ultimatumului dat de stalin pentru evacuarea basarabiei deci a trebuit sa se descurce singura. acestea sunt fapte de care trebuie sa se tina seama, cel putin istoric!
      • 0 (0 voturi)    
        ai dreptate (Duminică, 25 aprilie 2010, 11:42)

        alexandru [anonim] i-a raspuns lui eeeuuuu

        Ai dreptate. Romania nu a primit nici un sprijin. A TREBUIT SA SE DESCURCE SINDURA.
  • +12 (18 voturi)    
    ha ha ha (Luni, 19 aprilie 2010, 11:46)

    Bogdan [anonim]

    Ei si cum ar fi sa ne dea moldovenii o lectie de politica externa??
    P.S.
    Nu cred ca ne-ar accepta vreodata Rusia la masa invingatorilor, cand noi am intors armele impotriva fascistilor abia in '44. Dar daca vor face asta din cauza Moldovei m-as tavali pe jos de ras :))
    • +3 (3 voturi)    
      prostii (Luni, 19 aprilie 2010, 18:18)

      radiogargara [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      Vorbesti prostii, daca nu erau americanii mai serbau ceva azi rusii? :))). Mai bine i-ar invita pe ei si le-ar multumi din suflet !
  • +17 (23 voturi)    
    Cine sunt (Luni, 19 aprilie 2010, 11:49)

    ioan [anonim]

    Rusii au fost navalitori in Romania dupa 23 August. Au furat, au omorat, au violat, au distrus, au intemnitat, au exilat. Ajunge neam porcesc.
  • +18 (18 voturi)    
    Si ne mai intrebam de ce... (Luni, 19 aprilie 2010, 11:49)

    dvribe [anonim]

    rusii nu sunt vazuti bine de romani!?Pai de asta,lupul isi schimba parul da' naravul ba!Deci voi ne-ati eliberat singuri singurei?!Mai,mai sa fie! Noi n-am avut armata ioc!!!Ramaneti in continuare niste mujici,rusnacilor,ca va prinde bine!!!!!
    • +13 (13 voturi)    
      ne-au eliberat! (Luni, 19 aprilie 2010, 12:28)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui dvribe

      Pai ne-au eliberat de ceasuri (le stateau asa de bine atarnate de gat!) si de ce-au mai gasit pe acolo prin case. Ca oricum cu nemtii se bateau tot romanii.
    • -3 (15 voturi)    
      ne intrebam de ce ? (Luni, 19 aprilie 2010, 12:47)

      Georgel [anonim] i-a raspuns lui dvribe

      Ne intrebam de ce ? pentru ca asta a obtinut regele Mihai cind a tinut mai mult la pozitia lui deict la tara - fara statut de tara cobeligeranta.

      Iar ostasii romani care au murit in prima linie pt eliberarea Ungariei si Cehoslovaciei au cam murit de pomana iar Romania a platit din greu daune de razboi, in alimente si petrol la ce pret aveau chef mujicii...

      Si l-a mai predat la pachet si pe Antonescu care le statea in git rusilor.

      multumim maiestate ... "mare" om, "mare" caracter

      ... haideti acum, sariti pe mine si explicati-mi cum a salvat Mihai Romania ...
  • +19 (21 voturi)    
    Ha? (Luni, 19 aprilie 2010, 11:54)

    Marti [anonim]

    "trupele sovietice au eliberat tara?" Tot n-au terminat cu rahatul propagandistic sovietic.. "Stalin si poporu rus,libertate ne-au adus!"
  • +16 (16 voturi)    
    "Eliberatorii" de ei... (Luni, 19 aprilie 2010, 11:56)

    sami [utilizator]

    Rusii au eliberat pe toata lumea in partea asta a Europei...pe romani , pe sarbi, pe slovaci si cehi si pe amaratii( in vremea aceea) de polonezi....atat de eliberatori si "dragastosi" au fost ca numai in caz de deces al "eliberatilor", le dadeau acestora drumul.
    Noi suntem cei care trebuie sa transmitem mai departe adevarul despre "eliberarea ruseasca"...nu de alta, dar ei mereu vor fi dispusi sa ne "elibereze" de ceva!
    Niste satane!
  • +13 (13 voturi)    
    trupele sovietice au eliberat tara (Luni, 19 aprilie 2010, 11:59)

    blackbird [utilizator]

    Nu zau.... ce ne-au mai eliberat.... UUUU
  • -7 (21 voturi)    
    Rusii nu ne uita... (Luni, 19 aprilie 2010, 12:00)

    tibi [anonim]

    Am jucat pe doua muchi in WW2. Ba pe partea sovieticilor, ba pe partea nazistilor....Iar acum sunt pro SUA....Sa ne fie tarana usoara!!!!
    • +5 (5 voturi)    
      ... dar nu pentru catei.... (Luni, 19 aprilie 2010, 12:30)

      Horia [anonim] i-a raspuns lui tibi

      Ca rusii nu or fi jucat pe doua muchii? Dar nu poti compara liga intai, in care jucau Mustacioara si Otelaru cu mucosii astia din liga a doua: Vulpea Rosie, Mihaita, Crucescu Sagetescu si altii.
    • +3 (3 voturi)    
      Cu cine a semnat Ribentropp pactul? (Luni, 19 aprilie 2010, 16:12)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui tibi

      Cu ministrul de externe roman sau cu omologul sau sovietic? URSS, care in 1938 era dispusa sa traverseze militar Polonia si sa se instaleze in Cehoslovacia ca nu ocupe nemtii sudetii, in 1939 a semnat pactul "de neagresiune" care a zdrobit Polonia (dar si "Tarile Baltice" si Romania).

      Intoarcerea politica a Romaniei in 1940, de fapt ingenuncherea ei, cu invitarea germanilor in tara si aducerea la putere a unui guvern militaro-extremist au fost consecinte directe ale actiunilor concertate ruso-germane.

      In fond, nu? URSS a fost constant bastionul luptei anti-fasciste.
  • +15 (17 voturi)    
    Chiar asa? (Luni, 19 aprilie 2010, 12:00)

    John [anonim]

    Rusii mai au resentimente legate de participarea noastra la razboi intre 1941 si 1944? Dar pagubele de razboi platite cu varf si indesat dupa aceea? Dar zecile de ani de comunism?
    Ar fi trebuit sa ii invite si pe nemti, pentru ca e vorba de o victorie impotriva fascismului, de care au scapat si romanii si nemtii si rusii si intreaga Europa.
  • +14 (16 voturi)    
    Modova e o tara independenda? ai ma' ? (Luni, 19 aprilie 2010, 12:05)

    romanasu [anonim]

    Cum oare o astfel de problema poate fi un '' Scandal diplomatic'' cand unui stat independent nu i se ingaduie absenta la o parada, fie ea si militara!

    Si unde e diplomatia? nu au si modovenii un diplomat roman care sa se scuze frumos?
  • +12 (16 voturi)    
    Raul cel mai mic (Luni, 19 aprilie 2010, 12:10)

    GreieruBortzos [anonim]

    Romania nu are nevoie sa isi ceara scuze in fata Rusiei sau comunitatii internationale. A avut de ales intre doua tari care au semnat Ribbentrof ca sa isi imparta Europa intr-un moment in care SUA si aliatii ei aveau griji mai mari pt bubele de pe fund.

    Felicit decizia Romaniei si sper intr-o decizie similara a Moldovei.
  • +11 (11 voturi)    
    istorie (Luni, 19 aprilie 2010, 12:12)

    Mihai [anonim]

    Trupele sovietice nu au eliberat tara de nimic.

    Nu e ca noi am fi fost fortati de nemti sa ne batem cu rusii si rusii ne-au "eliberat".
  • +2 (8 voturi)    
    Raul cel mai mic (Luni, 19 aprilie 2010, 12:13)

    GreieruBortzos [anonim]

    Romania nu are nevoie sa isi ceara scuze in fata Rusiei sau comunitatii internationale. A avut de ales intre doua tari care au semnat Ribbentrof ca sa isi imparta Europa intr-un moment in care SUA si aliatii ei aveau griji mai mari pt bubele de pe fund.

    Felicit decizia Romaniei si sper intr-o decizie similara a Moldovei.
  • +7 (9 voturi)    
    Delegatia Moldovei (Luni, 19 aprilie 2010, 12:17)

    ecce_lex [utilizator]

    va fi la baza Kogalniceanu, la training pe F16-uri, inclusiv veteranii.
  • +2 (2 voturi)    
    Raul cel mai mic (Luni, 19 aprilie 2010, 12:20)

    GreieruBortzos [anonim]

    Romania nu are nevoie sa isi ceara scuze in fata Rusiei sau comunitatii internationale. A avut de ales intre doua tari care au semnat Ribbentrof ca sa isi imparta Europa intr-un moment in care SUA si aliatii ei aveau griji mai mari pt bubele de pe fund.

    Felicit decizia Romaniei si sper intr-o decizie similara a Moldovei.
  • +10 (10 voturi)    
    Moldovenii "eliberati"si-au regasit tara furata ! (Luni, 19 aprilie 2010, 12:35)

    flit [anonim]

    rusii au "eliberat" DE ROMANI jumatate de Romanie, alipind-o artificialei Ukraina !! Cu ce pot multumi ROMANII MOLDOVENI ca s-au trezit peste noapte in alta tara decat Romania, in 1944 ???
  • +11 (11 voturi)    
    Armata a-14-a (Luni, 19 aprilie 2010, 12:38)

    MG [utilizator]

    URSS - luati Armata a-14-a acasica la voi si mai vb!
  • +8 (8 voturi)    
    eliberati de rusi (Luni, 19 aprilie 2010, 13:15)

    iorgu [anonim]

    Eliberati....!?!?!?!
    Dar, noi,romanii vroiam sa fim eliberati de rusi?
  • +7 (7 voturi)    
    alte istorie (Luni, 19 aprilie 2010, 13:32)

    Clujeanul [anonim]

    Preferam sa raman sub nemti pana reusea o alte operatiune Valkirie si il dadeau jos aia pe sonat, dar macar nu venea comunismal asta macabru peste noi.

    Eu nu vreau sa fie invitati romanii la Moscova is nu vreau sa se duca acolo, la manifestarea alora.

    "Cotropitorii" nemti s-au purtat mai bine decat "eliberatorii" rusi, nu au violat femei si au furat din case.
  • +12 (12 voturi)    
    Hai eliberare (Luni, 19 aprilie 2010, 14:03)

    Elimedia [utilizator]

    Dar eliberarea tezaurului cand se va face?
  • +3 (5 voturi)    
    Pentru 'LIBERARE.... (Luni, 19 aprilie 2010, 15:18)

    kukubau [utilizator]

    ... multzumim "calduros" [ adica ... arza-i-ar focu' !!! ] tovarasilor Churchill + Roosvelt .....
  • -1 (3 voturi)    
    victorii (Luni, 19 aprilie 2010, 15:42)

    elis [anonim]

    rusii umbla mereu cu minciuni cum au facut si cu asasinarea celor 22000 de polonezi si pana in 1989 au tot spus ca au facuto nemtii nu este de mirare cand spun asta despre romani .De noi Moldova are nevoie numai cand are de rezolvat ceva.Combinatia dintre rusi si moldoveni de cand ne au luat Basarabia a rezultat niste oameni care nu o sa fie niciodata romani.
    • +4 (4 voturi)    
      elis (Luni, 19 aprilie 2010, 16:11)

      golub constantin [anonim] i-a raspuns lui elis

      sunt din moldova estică locuesc din 1944 la Brăila și când aud ,mi se face scârbă și-mi este milă de patriotismul lor.romăni blamându-i pe românii din acea zonă
    • 0 (0 voturi)    
      Corectie! (Luni, 19 aprilie 2010, 16:45)

      Danut D Deleanu [utilizator] i-a raspuns lui elis

      @ Mic dictionar de istorie. polonezii au jlutat aliatii cu masina Enigma si torpila zburatoare .Pana la a se gasi codurile pe submarinele U2 se incerca descifrarea telegramelor de decriptori.O emisiune f f f lunga de pe teritoriul Poloniei atrage atentia, descifrandu-se liste intregi cu nume poloneze.Germanii gasisera gropile de la Katyn si faceau inventarul victimelor.Asa incepe deslusirea adevarului despre Katym.DDD
  • +2 (4 voturi)    
    foarte bine (Luni, 19 aprilie 2010, 16:14)

    Mihaela [anonim]

    O mica precizare pt acel "ziarist": Rusii nu au eliberat Romania, romanii deja intorsesera armele cand au intrat rusii. Nu vad motivul pentru care Moldova, tara romaneasca pana la urma, sa participe la asemenea aberatie de parada a rusilor! Daca ar fi fost a Aliatilor, da! Moldovenii basarabeni sunt romani!
    Intradevar, Churchill ne-a vandut rusilor!
    • -1 (1 vot)    
      Hmmm... (Luni, 19 aprilie 2010, 16:50)

      Dorin [anonim] i-a raspuns lui Mihaela

      Nu sunt misogin dar unor femei le sta mult mai bine la cratita. Se pricep mult mai bine la gatit decat la, sa zice, istorie. Churchill nu ne-a vandut rusilor. Pur si simplu nu avea ce face. Nu putea emite pretentii ca rusii, in drumul lor spre Germania sa fie ingaduitori cu tarile prin care treceau. Chiar nu te duce capul. Care naiv ar fi putut crede ca odata intrati intr-o tara ar mai fi plecat cu una cu doua de-acolo fara sa-si implementeze ideologia si politrucii acolo???? Nimeni nu l-ar fi putut impiedica pe Stalin sa-si faca de cap in Europa de est. Sa fim seriosi. Cine crede altceva e ori naiv, ori nedocumentat, ori rau intentionat.

      P.S. In rest sunt de acord cu tine, exceptie facand, asa cum presupun ca deja ti-ai dat seama, utima propozitie din textul postat de tine.
  • +1 (1 vot)    
    din pacate (Luni, 19 aprilie 2010, 17:01)

    oldman [anonim]

    niciun document oficial care s-a incheiat la finalul razbelului nu ne-a recunoscut statutul de invingatori. altii au luat tot caimacul
  • 0 (0 voturi)    
    Care victorie? (Luni, 19 aprilie 2010, 17:41)

    nick c. [anonim]

    24 iunie 1945. Prima "Parada a Victoriei". Stalin n-a vrut sa participe. Parada a fost primita de Jukov. Deabia in toamna lui 1964 noul (pe atunci) lider al Kremlinului Brejnev, decreteaza zia de 9 mai ca sarbatoare, paradă si toate ălea. Asa ca hai s-o lasam mai moale cu prostiile astea. Hai sa ne amintim istoria, cei care mai avem o căpăţână lucidă pe umerii noştri ...
  • +1 (1 vot)    
    9 mai victoria cui? (Luni, 19 aprilie 2010, 18:07)

    mircea [anonim]

    R. Moldova nu are ce sarbatori la 9 mai.R.Moldova a ramas prizoniera la rusi pana in 1991,dar unirea cu patria muma-i este inca inpiedicata prin diverse mijloace .R.Moldova va putea sarbatori o zi a victoriei atunci cand va reusi sa scape din ghearele Rusiei si se va alinia tarilor europene,singurele care-i vor putea garanta o dezvoltare democratica si sigura.
  • 0 (0 voturi)    
    Apropo de cucerit... (Luni, 19 aprilie 2010, 19:21)

    Ave [anonim]

    ...cautati lucrarile unui fost agent GRU, semnate cu pseudonimul Victor Suvorov. Ce frumos demonteaza el acolo toata istoria fabricata de rusi, careia i-au fost complici istoricii occidentali... Cautati sa vedeti cine a primit onorurile primei parade (aia care a semnificat sfarsitul razboiului), si intrebati-va "de ce".
  • -1 (1 vot)    
    putere (Luni, 19 aprilie 2010, 19:46)

    ivan [anonim]

    Istoria o face cei mari si puternici.Cei mici nu au nici un cuvant de spus.Rusii sunt si mari si puternici ,asa ca fac istorie si geografie mai ales cu vecinii.Doamne ajuta-ne !
    • +2 (2 voturi)    
      Putere adevarata! (Luni, 19 aprilie 2010, 20:22)

      Andrei Sergheievici Komarov [anonim] i-a raspuns lui ivan

      Ivane,problema e ca nu mai tine lozinca cu "Rusia, mare putere".Acum suntem în acea situatie ca si cei mici au ceva de spus,mai ales fata de Rusia.Si mai ceva: Rusia nu a fost nicicând cu adevarat mare!A avut putere,da, dar mare, în sensul de "maretie" ,nu a fost niciodata în toata istoria sa.Nimeni nu s-a simtit cu adevarat vreodata bine sa ajunga sub cizma ruseasca,rusii au fost totdeauna asupriti de propriile guverne,au avut mereu complexe de inferioritate fata de occident,complexe pe care încercau sa le compenseze cu forta bruta si bluff-uri à la Hrusciov.Rusia e "mare" doar în privinta geografica,dar în rest nu e nici respectata, nici invidiata, ce sa mai vorbim de iubita!Oriunde au ajuns popoare si natiuni sub stapânire ruseasca, au suferit asupriri,foamete,dictaturi,lipsa de libertate în orice fel.Câta diferenta fata de natiuni si tari care au ajuns sub "stapânire" americana,nu??Rezumând situatiile s-ar putea spune urmatorul lucru: stapânire ruseasca a însemnat întotdeauna opresiune,lipsa de libertate,dictatura,foamete,deportari; stapânire americana a însemnat (aproape) întotdeauna pe termen mediu libertate,democratie,bunastare materiala,civilizatie!
  • +2 (2 voturi)    
    Transnistria first! (Luni, 19 aprilie 2010, 21:18)

    Anormalii [utilizator]

    Draga noastra Rusia,

    Elibereaza Transnistria si promitem sa venim la ospatul de anul viitor cu artificu' si vinul de Cricova.

    Multumim anticipat!
  • 0 (0 voturi)    
    Nu-i simplu (Marţi, 20 aprilie 2010, 7:09)

    Jean Valjean [anonim]

    Situatzia reala nu prea e in avantajul Moldovei...din pacate. Robinetele conductelor cu gaz sunt la rushi...la fel si curentul, si majoritatea exporturilor. Nu mai zic de armata a 14a din Transnistria, la catziva pasi de Chisinau.
    Sa refuzi invitatzia Moscovei, care se mai si ofera sa suporte cheltuielile, ar fi ca si cum i-ai da o palma ursului sovietic, tu un mic arici. Nu-i ceva ce rushii or sa inghita ushor. Sigur o sa se lase cu niste consecintze, gen scumpiri de gaze si curent, emargouri economice pe motive inexistente...etc. Tipic rusesc.
    Adevarul e ca mi-ar place sa vad un refuz din partea Moldovei, fie el bazat pe motive economice sau nu.
    Eu personal ash da vina pe norul de cenusha si as inchide telefoanele si as pleca la pescuit pana pe 10. Nu ca asa s-ar face dar cum zic americanii asta ar adauga niste jigniri la insulta refuzului, daca tot e sa fie refuz.
    Astept cu curiozitate ziua de 9 Mai.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce-arfi de sarbatorit?!! (Joi, 22 aprilie 2010, 19:18)

    arhigroup [anonim]

    Probabil ar fi de sarbatorit ziua in care rusii si-au implinit dorinta sadita inca prin testamentul tarului Petru I si pregatita miseleste prin acordul Pactul Ribbentrop-Molotov, cunoscut şi ca Pactul Stalin-Hitler, semnat la Moscova, la 23 august 1939, aceea de a ajunge cu un picior in Mediterana, aceasta semnificand si rapirea din trupul Romaniei a Basarabiei si Bucovinei, precum si ocuparea pentru cincizeci de ani a Europei de est.
    Probabil, in acelasi timp, realizarea distrugerii fibrei morale a zeci de milioane de romani, polonezi, cehi, bulgari, etc., prin aneantizarea sentimentului datoriei si responsabilitatii morale odata cu disparitia sentimentului proprietatii, distrugere rezultat al zecilor de mii de ani de temnita sial asasinarii in puscariile comuniste zecilor de mii de reprezentanti ai elitelor romanesti.
    Si - probabil - subsecvent celor de mai sus, sa mai sarbatorim starea actuala a Romaniei, tara de handicapati ce trebuie dusi de mana, cu un intreg popor de asistati si milogi irecuperabili la bugetul public, urmare a parantezei istorice de o jumatate de secol in care ne-a aruncat fostul "frate" de la Rasarit.
    Daca-si doreste, toate acestea le pot sarbatori Ion Iliescu Impreuna cu gasca lui. Dar eu, unul, in nici un caz.
  • 0 (0 voturi)    
    e sărbătoarea lor, nu a noastră ! (Vineri, 23 aprilie 2010, 18:30)

    gigi [anonim]

    Hai să fim la subiect:
    1. Ruşii serbează la ei acasă eliberarea tării lor de nemţi şi aliaţii acestora.
    2. Şi-au invitat ţările cu care ei au acum interese comune (în cazul Moldovei: CIS)
    3. Moldova refuză partenerul din CIS.
    4. un ziarist de la Komersant aruncă o presupunere de-a lui, el "ştie mai bine adevărul" (In realitate, Mihai Ghimpu nu se grabeste sa ia o decizie finala in acest sens, pentru ca la parada nu va participa Romania.)
    5. Noi discutăm despre ce inventează ziaristul ăsta.
    6. R. Moldova nu are parteneriat cu România, ci e în CIS.
    Nu uitaţi: Câinii latră, ursul trece.
    Problema e: Ce e de făcut ? dar nu ăsta e topicul articolului. Ziaristii pe net doar publică ştiri, nu propun soluţii.
  • 0 (0 voturi)    
    rusia (Sâmbătă, 24 aprilie 2010, 17:30)

    cris [anonim]

    rusii? niste bube care unde au pus piciorul au lasat in urma numai jale si suferinta in toata istoria lor jegoasa-si se mai mira ca nu i suporta nimeni pe lumea asta(este un popor blestemat) la cit rau au facut ei


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version