Cu aproape o luna si jumatate inaintea deschiderii Jocurilor Olimpice de la Beijing, pe 8 august, perceptia potrivit careia evenimentul va fi „marea carte” pentru economia chineza se stinge treptat. Noile restrictii impuse la eliberarea de vize pentru straini, neincrederea occidentalilor fata de gazda intrecerii sportive, resentimentul chinezilor fata de tarile care le dau lectii si obsesia conducerii pentru masuri de securitate constituie inconveniente pentru sectorul cel mai vizibil al economiei olimpice - turismul.

Nu doar capacitatea de cazare disponibila (Comitetul olimpic chinez a rezervat 70% din camerele a aproximativ 100 de hoteluri), superioara previziunilor initiale, ii determina pe hotelieri sa decida o revizuire in jos a „tarifelor JO”, dar si o nisa substantiala (restaurante, magazine, servicii) ocupata de consumatorii straini la Beijing si Shanghai sufera prematur de „efectul JO”. „Stim deja ca luna august, perioada Jocurilor Olimpice, nu va fi o perioada buna pentru noi”, sustin surse apropiate unui mare operator german de turism.

Integral in Financiarul.