Chiar si demisionat, Chiuariu continua sa se razbune pe Macovei

Dosarul Macovei- Freedom House este la Parchet

de Andreea Pora     HotNews.ro
Joi, 24 ianuarie 2008, 13:33 Actualitate


Monica Macovei
Foto: Rompres
Dosarul Monicai Macovei este in faza cercetarilor premergatoare si a fost facut ca urmare a unei plingeri penale a lui Tudor Chiuariu, a declarat Laura Codruta Kovesi. El acuza Freedom House si pe Macovei ca au trucat licitatia care a stat la baza unui audit din 2005. Chiuariu si-a bazat actiunea pe o greseala de tipar din raportul ONG-ului.

Procurorul general a declarat joi ca dosarul privind-o pe Monica Macovei se afla in faza de acte premergatoare a inceperii urmaririi penale. Plingerea penala facuta de Tudor Chiuariu " s-a inregistrat ca dosar penal la Sectia de urmarire penala si criminalistica si nu va pot confirma sau infirma daca se va cere aviz de cercetare penala, pentru ca este decizia exclusiva a procurorului de caz", a afirmat Kovesi.

Acuze de fals intectual

Tudor Chiuariu a sesizat Parchetul General in data de 9 octombrie in legatura cu auditul efectuat de Freedom House, care a stat la baza strategiei nationale anticoruptie prin care s-a desfiintat PNA si a fost infiintat actualul DNA.

Fostul ministru al Justitiei sustine ca Freedom House si Monica Macovei ar fi trucat o licitatie, intrucit raportul de audit cerut de UE ar fi fost lansat in 2004 in timp ce Ministerul Justitiei a organizat licitatia in 2005. Mai exact, Freedom House ar fi avut auditul gata pregatit inca din 2004 si ar fi depus oferta inainte sa primeasca invitatia de la Ministerul Justitiei.
 
Acuzatiile lui Chiuariu au aparut exact cu o zi inainte ca la Palatul Cotroceni, Comisia prezidentiala sa inceapa analiza asupra solicitarii DNA de a anchetare a sa in afacerea Posta Romana.

Greseala de tipar la inchisoare

Tudor Chiuariu a prezentat drept proba in sprijinul acuzatiilor sale faptul ca la pagina 175 a raportului era scris ca acesta fusese redactat in perioada 1 februarie-15 martie 2004, deci cu un an inainte de organizarea licitatiei.

Freedom House a aratat insa ca aceasta este o simpla greseala de tipar, in tot restul raportului aparind anul 2005. Mai mult, toate evenimentele la care se face referire in raport sint din 2005 si nu din 2004.

Freedom House a mai sustinut  ca valoarea contractului de audit a fost sub 40.000 de euro si nu avea nevoie de licitatie, iar oferta a fost depusa la Minister in 17 ianuarie si nu pe 10 ianuarie, cum sustine Chiuariu. In acest sens, Cristina Guseth, presedintele FH, a prezentat caietul de sarcini si numarul de inregistrare al depunerii ofertei.

"Ne-am achitat de toate responsabilitatile contractuale depunind raportul de audit la Ministerul Justitiei la termenele prevazute in caietul de sarcini", se arata intr-un comunicat al organizatiei.

Cristina Guseth a taxat afirmatiile lui Chiuariu drept " inexactitati si falsuri", spunind ca ele se inscriu pe aceeasi linie a atacurilor recente asupra DNA.

Razboiul lui Chiuariu cu Macovei

Monica Macovei a spus ca declaratiile lui Chiuariu sint niste " minciuni grosolane", amintind ca obligativitatea realizarii auditului a fost inclusa de Comisia Europeana in clauza de salvgardare in decembrie 2004, deci Freedom House nu avea cum sa-l realizeze cu un an mai devreme. " In plus, toate ONG-urile s-au declarat multumite de procedura, nici una nu a reclamat nereguli", a spus Macovei.

Tudor Chiuariu a atacat in repetate rinduri Freedom House si alte ONG-uri care au criticat politica pe care a dus-o la Ministerul Justitiei, in special decizia de a desfiinta Comisia speciala care il ancheta. Inca de la investitura, el a inceput un razboi cu predecesoarea sa la minister, Monica Macovei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















3216 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    facatura (Joi, 24 ianuarie 2008, 14:10)

    ha ha ha [anonim]

    miroase de la o posta a facatura ....ha ha.

    ziarul gardianul.....
    • 0 (2 voturi)    
      Si mie imi miroase a facatura (Joi, 24 ianuarie 2008, 14:34)

      Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui ha ha ha

      Am mare incredere in doamna Macovei. Voi urmari cu interes evolutia acestei probleme.
      • 0 (0 voturi)    
        Si eu. (Vineri, 25 ianuarie 2008, 12:10)

        FIX [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

        Am si eu o mare incredere.
        S-a descurcat minunat cu casa. Aproape la fel de bine ca Base cu vila.
    • -1 (1 vot)    
      de ce? (Joi, 24 ianuarie 2008, 14:52)

      The Wisest Fool [anonim] i-a raspuns lui ha ha ha

      Mie mi se pare normal. A nu se pune semnul de egalitate intre urmarire penala si verdictul de vinovatie.

      Cercetarea auditului facut de Freedom House este dovada incontestabila ca justitia creata de Macovei functioneaza independent si impartial, in ciuda criticilor si piedicilor puse de d-l Chiuariu.
    • 0 (0 voturi)    
      factura... (Vineri, 25 ianuarie 2008, 12:11)

      Ovidiu P [utilizator] i-a raspuns lui ha ha ha

      :)))) la pagina 175... adica in 170 scrie corect anul, iar Ciuariu se ia de o greseala de tipar.
  • -2 (4 voturi)    
    Facatura? Din partea cui? (Joi, 24 ianuarie 2008, 14:28)

    Marean Vanghelie [anonim]

    Cui i este subordonat de facto Parchetul General? Basescu incepe sa-si tradeze oamenii cei mai apropiati. Nu mai apuca un al doilea mandat, prea multa ura a semanat pana acuma si din pacate fara rezultat.

    Daca as vedea un singur, UN SINGUR politician condamnat penal, dintre cei pentru care Basinescu face valuri, as merge si l-as vota. L-a scapat pe Iliescu, i zgarie un pic si pe astia, ca scabndalul sa fie mare, dar fara rezultat.

    Rusine, basinescule. Si taricene, la fel.
    • 0 (2 voturi)    
      Mareane esti pe langa subiect (Joi, 24 ianuarie 2008, 15:48)

      Basescu' [anonim] i-a raspuns lui Marean Vanghelie

      Daca n-ai fi ocupat pana peste cap cu invectivele, poate ai realiza ca nu Basescu i-a scapat si nu Basescu ii condamna. Iar faptul ca desi Basescu tuna si fulgera iar ei nu patesc nimic, asa cum chiar tu te plangi ca se intampla, iti da si raspunsul la prima ta intrebare filozofica: Parchetul General nu prea e subordonat nimanui.
      Cat despre tradare, daca nu te-ai contrazice singur prin ce scrii mai jos, ai fi doar pueril. Daca Monica Macovei a fost ministru si colaborator al lui Basescu, inseamna ca ar trebui sa fie deasupra legii si sa se emita pentru ea vreun decret de imunitate ? Evident, daca oricine poate sa reclame, procurorii trebuie sa verifice, urmeaza sa vedem daca este cu adevarat vorba de ceea ce a reclamat un ministru frustrat de propria-i incompetenta q-oara..
  • 0 (2 voturi)    
    clar facatura (Joi, 24 ianuarie 2008, 14:31)

    clar facatura [anonim]

    chiuariu ala e un pitigoi disperat...
  • +1 (3 voturi)    
    o noua incercare de blocare a DNA (Joi, 24 ianuarie 2008, 14:35)

    fh [anonim]

    Sa nu uitam ca In urma auditului realizat de Freedom House, conducerea DNA a fost schimbata, Ioan Amariei fiind inlocuit cu Daniel Morar.
    N-o sa le iasa nici de data asta!
  • +1 (3 voturi)    
    GArdianul nu se poate numi ziar (Joi, 24 ianuarie 2008, 14:58)

    gigel [anonim]

    Serios, mai bine va vedeti de treaba si preluati porcariii dun Click sau Atac la persoana sau ** Post, macar stim din capul locului ca sunt niste aberatii de publicatii.

    Gardianul? Fitzuica aia de 8 pagini facuta intr-o garsoniera de 3 oameni?
  • 0 (2 voturi)    
    Hotul striga "Hotii!" (Joi, 24 ianuarie 2008, 15:01)

    Razvan_M [utilizator]

    Cam asta este cu Quariu asta. Nu inteleg de ce i se da atata atentie acestui mic infractor cu spate politic!
  • +1 (3 voturi)    
    chiar aiurea supratitlul - rau intentionat as zice (Joi, 24 ianuarie 2008, 15:05)

    adrian [anonim]

    "Chiar si demisionat, Chiuariu continua sa se razbune pe Macovei"
    nu vreau sa-i iau apararea, nu cred ca a facut ceva bun si deci nu vad de ce i-as lua apararea lui Chiuariu dar nu mi se pare deontologic titlul
    • -2 (2 voturi)    
      titlul nu e tocmai ok (Joi, 24 ianuarie 2008, 16:49)

      olguta [anonim] i-a raspuns lui adrian

      si eu zic la fel, titlul nu este deontologic (chit ca sunt perfect de acord cu el)
  • 0 (2 voturi)    
    HA HA HA !! (Joi, 24 ianuarie 2008, 15:21)

    calin [anonim]

    O sa va vina si voua randul daca nu va treziti.
  • 0 (2 voturi)    
    Cine urmeaza? Cei 5 B? (Joi, 24 ianuarie 2008, 16:17)

    Alex [anonim]

    Sa vedem daca se va da aviz...
    Ciudat, are aceleasi initiale cu mona musca...
    Probabil este doar o coincidenta, nefericita desigur!

    De ce este asa mare tragedie?
    Este m. m. mai presus de ceilalti ministrii?
    Nu ar trebui...
    *ce tie nu-ti place, altuia nu-i face*
    *cine sapa groapa altuia cade singur in ea*
    Cred ca este suficient...
  • 0 (2 voturi)    
    Tot raul spre bine ! (Joi, 24 ianuarie 2008, 16:24)

    ionel [anonim]

    Daca ajung la urmarire penala, sunt sigur ca MM se va comporta exemplar spre deosebire de demnitari-fosti demnitari care se ascund de justitie. Chiar as vrea sa se ajunga la urmarire penala, pt ca Qariii o vor lua peste bot
  • 0 (2 voturi)    
    Ma uit si ma crucesc. (Joi, 24 ianuarie 2008, 17:00)

    Ionel [anonim]

    Pai detractori ai lui Basescu, cei ce-l sustin pe Basescu il sustin pentruca zice ca vrea sa starpeasca coruptia la nivel inalt. Faptul ca Monica Macovei este in cercetari premergatoare la plangerea banditului de Chiuariu este o dovada ca justitia functioneaza. Ce dovada mai buna putem avea.
    Functioneaza, insemna ca nimeni nici Monica Macovei nu este mai presus de lege.
    Voi nu observati diferenta cei ce-l sustin pe Basescu nu am auzit sa zica Basescu sa nu fie cercetat daca este cazul ca el este mai presus de lege, dar jigodiile din parlament pe care voi le sustinet se apara cu dintii sa nu se ajunga la cercetare penala. Oare de ce?
  • +1 (1 vot)    
    Varza... (Joi, 24 ianuarie 2008, 17:42)

    Adi [anonim]

    Mai baieti, chiar sunteti arsi la creier...Basescu in sus Basescu in jos....Obiectivitate = 0; Imi amintitzi de annii '90 ( in special 1992). Daca vb. cineva de rau despre Iliescu era linsat....Sunt comparabile situatiile.
    Acest lucru este valabil si pt. persoanele inversunate la sange impotriva lui Basescu.

    Concluzia este ca labilitatea si lipsa de preocupare pt. voi macar, este covarsitoare........
    • -1 (1 vot)    
      Gugustiucul (Joi, 24 ianuarie 2008, 18:23)

      Stan [anonim] i-a raspuns lui Adi

      Adi tu de ce te ocupi baiatule?
      Ai treburi mai serioase nu?
      Vrei liniste nu?
      Daca ai treaba de ce te ocupi de fleacuri si citesti ce se posteaza aici?
      Hai daca zici de obiectivitate da-ne si noua o masura a obiectivitatii tale. Zi-ne ce gandesti despre subiectul de fata. Asta daca treburile tale serioase sufera un pic de amanare.
  • -1 (1 vot)    
    Lovitura pe la spate? (Joi, 24 ianuarie 2008, 18:23)

    .Marius. [utilizator]

    Am impresia ca asta se doreste a fii o posibila lovitura de imagine data DNA-uli, cu intrare pe usa din dos. Altfel spus, Mister Q(ariu) incearca ssa ne spuna ca acest DNA, ca organism a fost infiintat in/pe baza unei ilegalitati
    • -1 (1 vot)    
      P.S (Joi, 24 ianuarie 2008, 18:43)

      .Marius. [utilizator] i-a raspuns lui .Marius.

      ...observati ca apelativul pentru fostul ministru este foarte sugestiv: este vorba despre acel personaj misterios din filmele James Bond, care nascocea tot felul de lucruri
    • 0 (0 voturi)    
      Mie mi-e clar (Vineri, 25 ianuarie 2008, 10:59)

      Just [anonim] i-a raspuns lui .Marius.

      Ai dreptate, Marius. Si eu interpretez la fel, mai ales ca peste cateva luni va avea loc o noua alegere a DNA, daca nu ma insel. Cert este ca Norica la Justitie va patrona si asta. Cum e "demonstrat" ca actualii membrii, ex MM sunt "compromisi" e usor de imaginat cum va improspata norica DNA. Nici nu vreau sa-mi imaginez ........
  • 0 (2 voturi)    
    titlu de stire gresit... (Joi, 24 ianuarie 2008, 19:15)

    dan [anonim]

    ... care face jocul Gardianului.

    Dosarul este la parchet, ca asa e obligatoriu la o sesizare, dar este acolo din vara. Se poate da NUP, cum e probabil.

    Deci de ce apare chestia asta ca stire acum, ca nu s-a intamplat nimic nou de fapt? Doar fiindca asa vrea Gardianul, iar alti fraieri din presa ca Hotnews si RomLib preiau pe nemestecate, uitand sa dea informatia completa.
  • 0 (0 voturi)    
    nu mai am nici o indoiala.... (Vineri, 25 ianuarie 2008, 6:43)

    judex [anonim]

    Actualii lideri ai PNL sunt PSD-isti vopsiti in liberali, iar guvernul care conduce Romania in prezent este PSD/PNL. Sa-mi dea cineva contraargumente daca poate! Am revenit la perioada neagra a guvernarii Nastase, care mai avea putin si prabusea Romania..
  • 0 (0 voturi)    
    Speculatie (Vineri, 25 ianuarie 2008, 7:51)

    cb [anonim]

    Cred ca este pur si simplu o greseala de tipar speculata de un nimic cum este Chiuariu. In mod clar s-a aratat ca FH nu avea cum sa faca un raport inainte de a-l cere UE si implicit Monica Macovei.
  • 0 (0 voturi)    
    Povestea auditului FH (Vineri, 25 ianuarie 2008, 9:37)

    cornel [anonim]

    Totul e demontat aici, cu acte oficiale http://cristidanilet.wordpress.com/2007/09/23/povestea-auditului-fh/
  • 0 (0 voturi)    
    cocosul castrat (Vineri, 25 ianuarie 2008, 10:19)

    misu [anonim]

    da, da, e vorba de Qariu
  • 0 (0 voturi)    
    Micime (Vineri, 25 ianuarie 2008, 10:27)

    gabifm [utilizator]

    Chiuariu, atat de mic dupa fapt, dupa port, nu poate face altceva decat sa sara la "gatul" unei persoane care este cineva in domeniul sau.
    Acest ciuuaua al justitiei romane ar trebui sa stie ca un absolvent la drept cu 10(zece) in vremurile acelea era chia eminent. Dansul este un absolvent pe manuale alternative in provincie.
    Aceasta diferenta este sesizata de cei din exteriorul tarii unde valoarea conteaza nu daca faci sau nu parte din gasca lui Tariceanu / Moliceanu / Nuliceanu.
  • 0 (0 voturi)    
    Tactica PNL : (Vineri, 25 ianuarie 2008, 10:51)

    Hi. [anonim]

    Cea mai buna arma de aparare e atacul ! Dl Chiuariu e penal si atunci incearca diversiunea. Clasica strategie PNL si nu numai.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version