Curtea Constitutionala a devenit arbitru pe scena politica romaneasca. Judecatorii CCR analizeaza conflictul Traian Basescu-Victor Ponta si legea votului uninominal

de Luminita Pirvu     HotNews.ro
Marţi, 26 iunie 2012, 22:37 Actualitate | Politic


Judecatorii de la Curtea Constitutionala
Foto: AGERPRES
In plina criza politica, Curtea Constitutionala a devenit arbitru intre Putere si Opozitie. Magistratii CCR trebuie sa analizeze miercuri atat conflictul institutional dintre presedintele Traian Basescu si premierul Victor Ponta cat si cel dintre USL si PDL pe tema votului uninominal. Totodata, partidele parlamentare fac apel la judecatorii CCR  pentru a solutiona luptele politice declansate in Parlament printre acestea fiind legea referendumului dar si a numirile politice din Consiliul de Administratie al televiziunii publice. De precizat este ca magistratii trebuie sa arbitreze conflictele dintre Putere si Opozitie in conditiile in care in urma cu doua zile, Parlamentul a restrans activitatea Curtii Constitutionale eliminand prerogativele acesteia de a se pronunta asupra hotararilor Legislativului.

Premierul Victor Ponta a anuntat ca va participa la sedinta CCR de miercuri in care se analizeaza conflictul interinstitutional si a precizat ca nu va tine cont de decizia CCR, ci de decizia Parlamentului care l-a numit ca reprezentant al Romaniei la Consiliu.

"Nu, eu trebuie sa tin cont de ceea ce a decis Parlamentul, ma spun Parlamentului. Daca CCR va decide ca exista un conflict intre Parlament si presedinte, acest lucru trebuie rezolvat intre Parlament si presedinte (...)

Guvernul nu se afla in niciun conflict cu presedintele pe aceasta tema. Daca presedintele se declara nemultumit de declaratia Parlamentului atunci poate sa ceara CCR constatarea unui conflict Parlament - presedinte. Eu sunt e partea Parlamentului, bineinteles", a declrat Ponta citat de Medifax.

La sfarsitul saptamanii trecute, Traian Basescu a transmis o scrisoare premierului Victor Ponta in care il avertiza ca participarea la summitul european fara aprobarea presedintelui si in lipsa unei delegari "exprese" de reprezentant al statului roman echivaleaza cu "o insusire a unei atributii constitutionale a presedintelui Romaniei de catre primul-ministru".

"Va atrag atentia asupra faptului ca absenta unei aprobari exprese din partea Presedintelui Romaniei cu privire la mandatul de participare la reuniunea Consiliului European din 28-29 iunie 2012, coroborata cu lipsa delegarii exprese a Primului ministru in calitate de reprezentant al statului roman, va echivala, din punct de vedere juridic, cu o insusire a unei atributii constitutionale a Presedintelui Romaniei de catre primul-ministru", se arata in scrisoare potrivit agentiei Agerpres.

Conflictul Traian Basescu -Victor Ponta pe reprezentarea Romaniei la Consiliul European a debutat la inceputul lunii mai cand premierul a declarat ca doreste sa participe la lucrarile Consiliul din 28 iunie pentru ca "se discuta in special lucruri care tin de activitatea guvernamentala. Dupa o serie de intalniri intre seful statului si premier conflictul nu s-a solutionat.

17 mai Presedintele Curtii Constitutionale, Augustin Zegrean declara, referitor la reprezentarea Romaniei la Bruxelles, ca la Consiliul European ar trebui sa mearga presedintele, asa cum a facut si pana acum, fapt necontestat de nimeni pana in prezent.

"Raspunsul se gaseste in Constitutie. Seful statului a fost pana acum, nimeni nu a contestat acest lucru, nu stiu de unde a aparut aceasta discutie", declara Zegrean citat de cotidianul Evenimentul Zilei.

Victor Ponta a cerut Parlamentului sa decida asupra reprezentarii argumentand ca prim-ministrul si presedintele trebuie sa conlucreze pentru ca "Romania sa fie reprezentata constitutional si eficient pe plan european".

Ponta a propus, in numele Guvernului, impartirea atributiilor astfel incat presedintelui sa ii revina toate temele care tin de politica militara, de securitate si politica externa comuna a UE iar la consiliile care dezbat problemele ce tin de activitatea economica, sociala, fonduri europene, guvernul si premierul sa reprezinte Romania pe plan european.
 
12 iunie. Plenul Parlamentului a adoptat cu 249 de voturi pentru, 30 impotriva si 2 abtineri, o declaratie prin care recomanda reprezentarea Romaniei de catre premierul Victor Ponta la reuniunea Consiliului European din 28 iunie. Parlamentarii USL au evitat adoptarea unei hotarari (asa cum ere procedura parlamentara) tocmai pentru a evita contestare acesteia la CCR.

Totodata in comisiile de specilitate parlamentarii USL au incercat sa modifice legea astfel incat delegatia Romaniei la reuniunile Consiliului European sa fie condusa de catre premier.

21 iunie. Senatorul PNL Ioan Ghisea depus un amendamnet in acest sens la legea privind cooperarea dintre Guvern si Parlament in afacerile europene  Comisiile de administratie si afaceri europene din Senat au respins propunerea senatorului PNL Ioan Ghise.

25 iunie Plenul Senatului a adoptat proiectul de lege privind cooperarea dintre Parlament si Guvern in domeniul afacerilor europene, care stabileste faptul ca Romania este reprezentata la reuniunile Consiliului European fie de primul-ministru, fie de presedinte, in functie de caz.

Principala prevedere a acestui act normativ este cea prin care se stabileste ca seful delegatiei Romaniei va trebui stabilit, prin acordul primului-ministru si al presedintelui, in situatia in care cei doi nu vor putea ajunge la un consens, atunci Parlamentul va decide acest aspect, intr-o sedinta de plen comun.

Totodata, judecatorii CCR trebuie sa dea un verdict si in cazul contestatie PDL privind votul uninominal. Pe 31 mai PDL a contestat la Curtea Constitutionala legea privind votul uninominal initiata de Victor Ponta si Crin Antonescu. Democrat-liberalii si-a fundamentat contestatia pe articole din Constitutie, nerespectarea referendumului din 2009 dar si recomandarile Comisiei de la Venetia.

PDL invoca articolul 62 din Constitutie potrivit caruia numarul deputatilor si senatorilor se stabileste in raport cu populatia tarii si in acest context nu s-au respectat rezultatele ultimului recensamant din 2011. Totodata, pedelistii sustin ca nu s-a tinut cont de  dorinta suverana a poporului, care a cerut reducerea numarului de parlamentari  prin referendumul din 2009.

O alta contestatre a legii se bazeaza pe prevederile Raportului adoptat de Comisia de la Venetia care precizeaza ca sistemul electoral nu trebuie schimbat cu sase luni inaintea alegerilor.

In asteptarea deciziei CCR, reprezentantii USL au solicitat conducerii  Parlamentului prelungirea sesiunii parlamentare. "Daca, pe data de 27 iunie, Curtea Constitutionala va constata ca exista ceva neconstitutional, imediat vom convoca o sesiune extraordinara a Parlamentului pentru a indrepta un text pe care Curtea il considera neconform Constitutiei" a declarat premierul Victor Ponta.
 
22 mai. Camera Deputatilor a adoptat proiectul de lege privind introducerea votului uninominal majoritar intr-un tur. Legea a fost adoptata cu 180 de voturi pentru, 30 de voturi impotriva si 26 de abtineri (deputatii UDMR).Proiectul prevede ca alegerile parlamentare sa se desfasoare in sistem uninominal majoritar intr-un singur tur astfel incat sunt declarati invingatori cei care reusesc sa obtina cele mai multe voturi in colegiile in care candideaza.

Totodata proiectul de lege majoreaza numarul de parlamentari cu maxim 10 prin introducerea unui amendament care prevede ca in judetele unde exista comunitati minoritare cu reprezentare mai mare de 7%, minoritatea respectiva sa primesca un mandat de parlamentar in plus.

In urmatoarea perioada judecatorii CCR au o agenda extrem de incarcata si trebuie sa solutioneze conflictele politice dintre USL si PDL.

Democrat liberalii au anuntat marti ca vor contesta la Curtea Constitutionala proiectul de lege care modifica Legea referendumului. "Aceasta procedura poate fi demarata din momentul in care proiectul de lege este anuntat in plenul celor doua Camere, din momentul acela incepe sa curga termenul de contestare la CCR. Motivatia o sa o intemeieze juristii. Proiectul legii trebuie contestat pentru ca exista o discriminare intre diverse tipuri de referendumuri", a afirmat Roberta Anastase, potrivit Agerpres.

De asemenea, presedintele Comisiei pentru Cultura din Camera Deputatilor a declarat ca PDL va ataca la Curtea Constitutionala hotararea plenului Parlamentului care valideaza componenta a CA al televiziunii publice.

"Este un abuz si abuzul vine din faptul ca este pentru prima oara cand o institutie aflata sub control parlamentar nu va avea in CA persoane propuse de un grup parlamentar, asa cum prevede legea. Grupurile parlamentare transmit propuneri privind persoane care sa faca parte din CA", a declarat Turcan.

De precizat este ca magistratii trebuie sa arbitreze conflictele dintre Putere si Opozitie in conditiile in care in urma cu doua zile, Parlamentul a restrans activitatea Curtii Constitutionale eliminand prerogativele acesteia de a se pronunta asupra hotararilor Legislativului.

Senatul a adoptat pe 25 iunie cu 70 de voturi pentru, 18 impotriva si 4 abtineri proiectul de lege propus si sustinut de USL privind eliminarea atributiilor Curtii Constitutionale de a se pronunta pe constitutionalitatea hotararilor Parlamentului.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















7242 vizualizari

  • +56 (60 voturi)    
    Curtea inca are putere (Marţi, 26 iunie 2012, 23:19)

    Intermezzo [utilizator]

    Fiindca legea prin care i se restring atributiile inca n-a fost promulgata iar PDL-ul a atacat-o chiar la Curte . Daca legea este respinsa de Curte ca fiind neconstitutionala - ceea ce este extrem de probabil - Parlamentul trebuie sa se resemneze cu statutul de putere inferioara puterii judecatoresti . Ceea ce chiar ii dorim .
    • +24 (28 voturi)    
      aveti dreptate.... (Miercuri, 27 iunie 2012, 7:43)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

      ...cand spuneti "Curtea inca are putere".
      Acel "inca" spune multe si prefigureaza batalia ce urmeaza pentru acapararea totala a puterii de catre "alesii natiunii", in goana lor nebuna de a deveni STAPANII NOSTRII.
      Incet dar sigur, adevaratele intentii ale celor cocotati in Parlament ies la iveala demonstrand fara tagada necesitatea schimbarii acestui sistem politic, care culmea, prin forta legislativa incearca instaurarea unei dictaturi a jafului si a bunului plac.
      Daca prin pasivitatea si absenteismul nostru la vot ii vom reconfirma pe acestia, sistemul parlamentar va capata forta necesara instaurarii dictaturii si abia atunci va urma adevarata tragedie.
      Ce vom alege, aia vom avea.
    • +8 (10 voturi)    
      nope (Miercuri, 27 iunie 2012, 9:53)

      invalidprotocol [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

      Nu cred ca e chiar asa.

      CC are niste niste atributii specificate destul de clar in constitutie la articolul 146. Nu scrie nimic de hotararile parlamentului, ci doar de legi, ordonante, regulamentele parlamentului, tratate sau acorduri internationale etc... Din ce am inteles, in septembrie 2010 a fost modificata legea organica si CC a primit niste atributii in plus, printre care si posibilitatea de a se pronunta asupra hotararilor parlamentului (propunerea venind de la un senator PSD). Asa cum s-a putut modifica atunci legea, asa se poate modifica si acum, fara a fi ceva neconstitutional. Daca scria in constitutie ca se poate pronunta asupra hotararilor parlamentului atunci era altceva, dar nu e cazul. Daca ma insel atunci sper ca cineva sa ma corecteze.

      Insa bineinteles ca suntem de toata jena. In 2010 PSD-ul modifica legea si CC-ul se poate pronunta privind hotararile parlamentului, in 2012 nu mai e bine si tot PSD/USL vrea sa modifice asta. Poate as fi inteles daca chestiile astea se intamplau undeva in fundal si in prim plan erau alte lucruri mai importante, dar din pacate nu e cazul.
    • +3 (3 voturi)    
      Puterea legislativa nu este inferioara (Miercuri, 27 iunie 2012, 11:18)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

      decat puterii legii iar CCR nu face decat sa impuna aceasta putere celor care nu vor s-o respecte.
    • +3 (3 voturi)    
      acum ies la suprafata jigodiile sau prostia (Miercuri, 27 iunie 2012, 11:40)

      Doboritorul de Bizoni [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

      Cu atributiile reduse, Curtea Constitutionala a devenit arbitru pe scena politica romaneasca. Judecatorii CCR analizeaza conflictul Traian Basescu-Victor Ponta si legea votului uninominal
      dupa rahatul de jurnalist, CCR are atributii restranse ca asa a hotarat Parlamentul - adica legea aia nu mai merge la promulgare, nu mai are un circuit: promulgare, contestare, eventuala retrimitere, eventuala respingere - are efect imediat (si daca se poate retroactiv). cum spuneam si ieri, acum ies la iveala toate jigodiile aciuate te miri unde ale sistemului ticalosit (sau pur si simplu prostii).
  • -16 (26 voturi)    
    atributile (Marţi, 26 iunie 2012, 23:35)

    AlisCuPar [utilizator]

    ce-i aia ? Atributii mai mici, cumva ? Fara suparare....
    • +2 (4 voturi)    
      AlisCuPar (Miercuri, 27 iunie 2012, 11:21)

      Skiby [utilizator] i-a raspuns lui AlisCuPar

      dar fara creier? Fara suparare...
  • +77 (83 voturi)    
    PERICOL (Marţi, 26 iunie 2012, 23:39)

    Trident [utilizator]

    Este limpede pentru orice om lucid, responsabil, ca USL si papusarii din spate vor o dictatura moderna in Romania, daca putem numi asa aceasta forma de conducere de tip sovietic. Primul pas spre realizarea telului lor suprem: scoaterea Romaniei din zona Euro si intrarea ei sub influenta Moscovei. Ca doar nu va imaginati ca bolsevicii astia vor binele acestei tari? Nu. Dupa 23 de ani vor razbunare. Aici este mana vechilor structuri 100%.
    Ii miros, le simt duhoarea. Nu am fost niciodata membru PCR , dar am avut mult de furca pe vremea lui Ceausescu cu ei si ii cunosc foarte bine. Imi amintesc cu claritate faptul ca prin 26-27 Dec.1989 pe strazile Timisoarei au fost gasite manifeste de tipul: "Credeti ca ati castigat? Va inselati. Tot noi vom castiga."
    Tovarasii nu au renuntat nici o clipa. Acum vor sa neutralizeze toate organismele democratiei romanesti. Si Curtea Constitutionala le sta in cale si-i deranjeaza foarte tare. Sa vedem insa, daca le va merge.
    In ceea ce ma priveste consider in continuare ca acest an 2012 este cantecul de lebada al comunismului in Romania, este sfarsitul PSD si din pacate si al PNL.
    • +48 (52 voturi)    
      amin (Miercuri, 27 iunie 2012, 0:55)

      Crisabela [utilizator] i-a raspuns lui Trident

      De noi depinde sa fie cantecul lor de lebada ! Niciodata nu trebuie sa uitam ce au facut comunistii in Romania . Din cauza lor suntem cu asemenea mentalitati , cu oameni politici corupti . Acum cu arestarea lui Nastase s-a taiat doar unul dintre capetele balaurului , celelalte sangereaza . Curtea Constitutionala trebuie sa transeze acest conflict exact cum scrie in constitutie , nu cum isi doreste Ponta !
    • +16 (20 voturi)    
      Comment sters de user (Miercuri, 27 iunie 2012, 8:50)

      polonyca [anonim] i-a raspuns lui Trident

      • +6 (8 voturi)    
        Eu (Miercuri, 27 iunie 2012, 10:03)

        adi_82 [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

        Dar ce ne facem cu cei multi care sunt fascinati de USL?
    • -11 (17 voturi)    
      Eu zic sa te mai gandesti o data (Miercuri, 27 iunie 2012, 8:59)

      Corinteni [utilizator] i-a raspuns lui Trident

      la cine dintre Base, Ponta si Antonescu facea parte din nomeclatura comunista in 89. Cine era in guvernul Dascalescu? Si care dintre ei ar fi atins de pct. 8 de la Timisoara? Ei, vezi?
      • +4 (6 voturi)    
        Cine era in guvernul Dascalescu? (Miercuri, 27 iunie 2012, 11:28)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Corinteni

        Nu cumva in esalonul doi era bombonel, taticul pontalaului?
        Ai grija ce spui, s/ar putea sa te ineci (preferi cu doi de "n"... ca doar esti uslas si la voi merge si cu "plagiaturi", nu?)
      • +4 (4 voturi)    
        Dascalescu? (Miercuri, 27 iunie 2012, 11:42)

        Draky [utilizator] i-a raspuns lui Corinteni

        De ce sa ne uitam asa lung in spate, pana la Dascalescu? Ponta e "nascut" de Nastase, PUNCT! Cat despre Antonescu, nu merita sa uzez tastatura, PNL nu mai este decat o anexa a PSD.
      • 0 (0 voturi)    
        Pai, (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:01)

        Skiby [utilizator] i-a raspuns lui Corinteni

        eu cred ca ponta era prea putin varsnic pentru a accede acolo (acum da, e nomenclaturist in PSD) iar antonescu nu se trezise inca...
  • +70 (74 voturi)    
    Incalificabil sau prost informat? (Miercuri, 27 iunie 2012, 0:00)

    denvarel [utilizator]

    Ponta fie minte ca ultimul ordinar, fie nu a fost informat de catre un jurist serios asupra continutului sesizarii lui Basescu.
    Basescu il avertizeaza pe el, personal, ca membru si ca sef al guvernului, ca isi asuma calitati pe care nu le are in fisa postului, ca uzurpa, rolul presedintelui. Parlamentul nu poate sa-l sustina. Parlamentul i-a dat o sabie din plastilina, i-a dat un act fara finalitate juridica. Prin urmare parlamentul nu poate fi parte a conflictului pentru ca nu s-a implicat oficial in acest conflict si ,atentie, nici nu a fost implicat de presedinte in sesizarea lui catre Curte.
    Concluzionez ca prim ministru ori minte ca Pinochio crezand ca populatia crede orice, ori este sub influenta unor consilieri atat de prosti incat nu fac diferenta intre puterile din stat: legislativul, executivul si justitia.
    Pai daca se cearta 2 din executiv ce implicare are legislativul? Avea daca dadea o lege, o hotarare, dar daca si-a dat doar cu parerea, printr-o declaratie, nu e parte a conflictului. E ca galeria de pe stadion, tine partea unei echipe dar nu joaca!
    Nu va repeziti sa credeti ca Ponta minte, Banicioiu si Sova sunt argumente puternice pentru a doua varianta.
    PS daca Ponta incearca sa plece chiar daca CC spune ca nu are dreptul si il leaga cineva pe aeroport sa nu se mire. Poate fi acuzat lejer de uzurpare de calitati oficiale asupra carora o instanta tocmai s-a pronuntat.
    • +35 (37 voturi)    
      comunismul = hotie (Miercuri, 27 iunie 2012, 1:04)

      tz3p3s [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      corect. dar ei se faca ca nu inteleg ca sa poata fura in continuare.

      comunismul = hotie PUNKT !!!
  • +36 (40 voturi)    
    pentru (Miercuri, 27 iunie 2012, 0:21)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    oligarhia pedeserista principiul separarii puterilor in stat, care practic garanteaza democratia, e zero.
    Azi parlamentul e necenzurabil, miine presedintele, daca va fi unul de-al lor, se pregateste guvernul. Si uite asa, ajungem la ce stiu ei mai bine, feudalismul ceausist de unde am plecat, asezonat cu oarece piine si circ, ca singura diferenta fata de original. Visul tovarasului iliescu de cind e el pe lume.
  • +33 (37 voturi)    
    Romania, criza constitutionala si democratia (Miercuri, 27 iunie 2012, 0:32)

    DIANAMCR [utilizator]

    Romania, criza constitutionala si democratia
    Intrucat presedintele Traian Basescu si premierul Victor Ponta n-au reusit sa se inteleaga cu privire la participarea lor la summitul UE si la atributiile lor externe, s-au ivit semnele unei ample crize constitutionale.
    Intrucat presedintele Traian Basescu si premierul Victor Ponta n-au reusit sa se inteleaga cu privire la participarea lor la summitul UE si la atributiile lor externe, s-au ivit in Romania semnele unei ample crize constitutionale.
    Pentru un stat de drept autentic, problemele ridicate de conflictul dintre premier si presedinte n-ar trebui sa fie de nerezolvat. Justitia e chemata sa-si spuna cuvantul.
    Iar pronuntarea unor condamnari la inchisoare cu executarea pedepsei in dosarele unor mari corupti cu relatii dintre cele mai tari la varful ierarhiei politice, a redat multora increderea in justitie.
    Sa nu uitam ca despre Adrian Nastase ori Sorin Ovidiu Vantu s-a afirmat insistent, ani la rand, ca, in ciuda unei vinovatii evidente, nu vor ajunge niciodata dupa gratii, fiindca nu vor putea fi sanctionati niciodata intr-o tara ca Romania.
    Or, in dosarele lor, magistratii romani au dovedit ca si-au facut lectiile, ca au mai mult curaj, capacitate profesionala si mai multa probitate decat s-a crezut.
    Numai ca dupa accesul la carma al USL, noua putere a inceput sa lanseze atacuri din ce in ce mai sustinute nu doar impotriva presedintelui Traian Basescu, seful statului fiind amenintat din nou, la orice pas si pentru te miri ce, cu suspendarea din functie, ci si asupra justitiei si a esafodajului de legi si persoane protejand trei din cele patru puteri ale statului.
    Controlat copios de actuala putere, Parlamentul a trecut nu numai la invalidarea legii referendumului, astfel incat eventuala suspendare din functie a sefului statului sa fie mai lesnicioasa, ci si la ciuntirea prerogativelor Curtii Constitutionale, precum si la schimbarea conducerii TVR.
    http://www.dw.de/dw/article/0,,16050444,00.html
    • +32 (34 voturi)    
      Romania, criza constitutionala si democratia (Miercuri, 27 iunie 2012, 2:51)

      DIANAMCR [utilizator] i-a raspuns lui DIANAMCR

      Ca a te juca dupa bunul tau plac cu justitia nu e inca de domeniul imposibilului in Romania actuala pare sa mai creada si Dan Voiculescu. Se afirma ca adevaratul motiv al demisiei magnatului din Senat vizeaza mutarea dosarului sau, care sa fie judecat de Tribunalul Bucuresti si nu de Curtea Suprema, dupa ce ultima a bagat spaima in marii corupti, dovedind ca nu este un leu de mucava. Conform Evenimentului Zilei, Dan Voiculescu este acuzat că și-a utilizat poziția politică pentru a cumpăra pachetul majoritar de acțiuni al Institutului de Cercetări Alimentare la un preț mult mai mic decât cel real. El a fost trimis în judecată în 2008, alături de 12 persoane: angajați din Ministerul Agriculturii, Serviciului Privatizare al A.D.S și șefii ICA.

      Extrem de interesanta, in context, este si declaratia rostita mai nou de Dan Voiculescu, ale carui televiziuni detin buna parte din controlul mediatic. Or, potrivit lui "Nu avem toata puterea pana nu luam si justitia".
      Ex-senatorul Dan Voiculescu a exprimat ceea ce, in aceste zile, transpare a fi esenta preocuparilor actualului executiv. Putin ii pasa ex-informatorului Felix de impartirea puterilor intr-o democratie. Nu soarta democratiei il ingrijoreaza, ci absolutizarea puterii obtinute. O absolutizare care ar echivala cu desfiintarea democratiei romanesti.
      Incat criza constitutionala in care a alunecat Romania e pe cale sa se transforme in pas alert intr-o criza a democratiei insasi.
  • +40 (42 voturi)    
    atributii spre totalitarism (Miercuri, 27 iunie 2012, 0:47)

    nede [anonim]

    acum mafia rosie a lansat o alta petarda " statul stalinist a lui Basescu, vis-a-vis de ancheta procurorilor pentru aflarea adevarului in cazul spitalizarii lui Nastase:
    1 - Stalin controla toate institutiile( pe unele chiar le crease) , deci nu avea parlament si/sau guvern ostil...deci nu tine acesta petarda aruncata de niste plagiatori de doi bani.
    2 - Hitler , in calitate de cancelar a incercat si a reusit , dupa moartea presedintelui, sa unifice cele doua functii pentu a acapara puterea in totalitate...deci este cam ce vrea Ponta, din postura de prim-ministru,
    • +16 (18 voturi)    
      Daca nu vom (Miercuri, 27 iunie 2012, 8:27)

      lzrd [utilizator] i-a raspuns lui nede

      iesi masiv la vot in toamna planul lui ponta se va implini deoarece electoratulusl este manipulat si cu creierii spalati de haznalele tv..Populatia activa ,independenti sau angajati la firme ,ar trebui sa se gandeasca bine la ce vrea si sa voteze deoarece pensionarii(mai multi decat salariatii),majoritatea bugetarilor ,si asistatii sociali ,unii foarte vocali ca asa zisii revolutionari,sant acaparati de USL !
      Daca nu votam ne vom merita soarta si de aceia fac un apel la toti cei care stapanesc bine "calculatorul" sa indemne pe toti cei pe care ii cunosc si nu numai sa iasa la vot !
      Asta ar trebui sa fie revolutia de catifea a romanilor ce nu isi mai doresc intoarcerea la comunism!
  • +18 (20 voturi)    
    Demonstratie la Bruxelles, maine 28 06 2012 (Miercuri, 27 iunie 2012, 7:41)

    msb [utilizator]

    Uniunea-Dictatura, generatoarea de ura trebuie sa plece de la guvernare. Pericolul iminent al inceperii prigoanei generale impotriva opozantilor anticomunisti, impotriva intregii societati civile romanesti neinfractionalizate, a adus Romania la marginea prapastiei morale. Unul dintre arhitecti, Victor Ponta, un infractor de drept comun, falsificator si catalaizator de ura alaturi de delatorul Antonescu, doreste da vine maine la Bruxelles. Incaltat cu bocancii mizerabili ai mineriadelor. Sa nu-l lasam sa mai aiba liniste pana pleaca din fruntea unui guvern unde a ajuns prin migratii masive provocate de amenintarile cu dosare pregatite in laboratoarele PSD.
    Prezenta noastra de maine trebuie sa fie extrem de ferma si vocala, sa acordam presei occidentale prezente la eveniment, toate amanuntele de care au nevoie pentru developarea imaginii Uniunii infractionale, organizatoarea de maine a unui pogrom politic fara margini, de delimitare pentru prezenta unui Verbrecher-Plaggiator care vrea sa reprezinte ilegal Romania international, cu sprijinul unui Parlament profund imoral si infractionalizat. Romania nu poate fi reprezentata de catre un infractor, de catre un hot intelectual. Sa sabotam actiunile televiziunii fostei secutitati Antenele lui Felix turnatorul, prezentand adevarata lor fata, cea care a provocat ura, dezbinarea si instigarea la uciderea Presedintelui . Aceasta televiziune nu are ce cauta la Bruxelles. Nu reprtezinta decat crima organizata din Romania si Uniunea Urii anti-romanesti.

    Daca suntem uniti si nu ne mai dorim o noua noapte bolsevica, alti 10-20 de ani pierduti din prostia unei minoritati primitive, va invitam sa participati si voi, joi 28 iunie in fata Parlamentului European de la Bruxelles la demonstartia impotriva prezentei premierului Victor Ponta, pentru demisia acestuia urmare furtului intelectual comis de acesta, de instaurare a dictaturii, haosului general, propagarii urii si dezbinarii romanilor prin televiziuniele grupului intact (antena
  • -17 (21 voturi)    
    rusine! (Miercuri, 27 iunie 2012, 8:28)

    kitto [utilizator]

    basescu conduce Romania cu ajutorul curtii constitutionale pe care o controleaza
    • +7 (13 voturi)    
      ESTI PROST? (Miercuri, 27 iunie 2012, 9:42)

      catri81 [utilizator] i-a raspuns lui kitto

      sau esti prost?
  • -21 (25 voturi)    
    Jos PDL (Miercuri, 27 iunie 2012, 8:36)

    Alex007 [utilizator]

    In sfarsit avem un prim-ministru care respecta legea si voi pupincuristilor basisti ce sunteti ii sariti la gat.
    • 0 (0 voturi)    
      flotare logica (Miercuri, 27 iunie 2012, 11:23)

      catalin72 [utilizator] i-a raspuns lui Alex007

      as fi de acord cu tine daca Ponta ar pune in aplicare toate masurile aprobate de Parlament si blocate la CC in anii trecuti ! E ,cine nu respecta deciziile Parlamentului ??
  • +18 (20 voturi)    
    Omul asta nu e zdravan la cap (Miercuri, 27 iunie 2012, 9:36)

    AliB [utilizator]

    In asa hal i-a luat mintile aerul asta carpatino-danubiano-pontic de "fac ce vreau si Basescu nu m-opreste" incat crede ca asta merge si la CE? Chiar nu este nimeni sa-i explice cum apare in afara tarii un prim-ministru care declara sus si tare cu propriile corzi vocale ca nu are nici o intentie sa respecte legea daca nu-i este favorabila?
  • +5 (9 voturi)    
    va batea PROCURATURA la usa lui Ponta? (Miercuri, 27 iunie 2012, 10:06)

    bizonul_nou [utilizator]

    daca CCR va decide ca TB trebuie sa mearga la Bruxelles, iar ponta nu va tine cont de decizia CCR, atunci presedintele Ro poate sesiza procuratura si sa-l demita pe ponta.
    • +2 (4 voturi)    
      prim-ministrul nu poate fi demis (Miercuri, 27 iunie 2012, 11:05)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui bizonul_nou

      Prim-ministrul nu poate fi demis - nici de presedinte, nici de Parlament, de nimeni. Aminteste-ti de precedentul Radu Vasile.
  • -4 (6 voturi)    
    CCR oare poti sa dai decizii corecte? (Miercuri, 27 iunie 2012, 10:58)

    deceneus [utilizator]

    CCR ar trebui sa:

    -> il trimita pe Ponta la consiliul european. ( unde de altfel majoritatea tarilor isi trimit prim ministrii si nu presendintii)

    -> sa respinga legea uninomialului pur pentru a i se aduce modificari. ( ar fi necesar un uninomial pur cu 2 tururi de scrutin si fara porcaria aia de redistribuire care exista acum)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by