VIDEO UPDATE Parlament: Presedintele poate fi demis cu jumatate plus unu din voturile valabil exprimate la referendum. 8 deputati PDL au votat in favoarea legii

de L. Pirvu     HotNews.ro
Marţi, 26 iunie 2012, 12:43 Actualitate | Politic


Deputatii au dat unda verde pentru simplificarea procedurii de demitere a presedintelui Romaniei modificand legea referendumului. Cu 187 de voturi pentru 56 impotriva a fost adoptata initiativa USL care prevede ca referendumul pentru suspendarea presedintelui  sa fie validat in urma votulu majoritatii cetatenilor prezenti la urne. Pana la intrarea in vigoare a noilor modificari, legea referendumului prevede ca pentru demiterea presedintelui sa se exprime jumatate plus unul din cetatenii cu drept de vot. Camera Deputatilor este forul decizional in acest caz iar legea merge la promulgare. UPDATE 2 Deputatii PDL Gheorghe Albu si Lucian Bode au declarat pentru Hotnews.ro ca votul in favoarea modificarii legii referendumului a fost o eroare tehnica

UPDATE 8 deputati PDL au votat in favoarea legii

Noua deputati PDL au votat modificarea Legii referendumului, potrivit votului electronic de pe site-ul Camerei Deputatilor. Iata numele deputatilor PDL care au votat alaturi de USL modificarile la legea referendumului:

Constantin Chirila, Mihai Doru Opriscan, Lucian Bode, Adrian Radulescu, Mihaela Sandru, Toader Stroian, Carmen Axenie, Gheorghe Albu.

Informatia a aparut prima oara pe contul de Facebook al jurnalistului Dan Tapalaga.

UPDATE 2 Deputatii PDL Gheorghe Albu si Lucian Bode au declarat pentru Hotnews.ro ca votul in favoarea modificarii legii referendumului a fost o eroare tehnica.

Lucian Bode, deputat PDL:" Nu sustin modificarea propusa de USL. Am votat din greseala in favoarea proeictului de lege. Cand s-a dat votul vorbeam la telefon cu un presedinte de organizatie. Se fac nominalizari pentru Consiliul Judetean si Consiliul Local si eram pe telefon cu liderii  din teritoriu. A fost o greseala tehnica, pentru a-mi rascumpara greseala am semnat pentru contestatia la Curtea Constitutionala"

Gheorghe Albu: "Am votat din greseala. M-am incurcat in taste, apasa tasta doi, tasta patru, le-am incurcat. Nu sustin modificarea legii referendumului si am semnat pentru contestatia la CCR"

Mihaela Sandru:
"Am votat in cunostiinta de cauza pentru ca sustin principiul. Mi se pare normal ca presedintele sa poata fi demis cu acelasi numar de voturi echivalente cu voturile de investire. E o chestiune de principiu, asta nu inseamna ca sunt de acord cu suspendarea presedintelui"

Proiectul de lege initiat de senatorul PSD Georgica Severin si senatorul PNL Cornel Pieptea modifica in Legea referendumului conditia care trebuie indeplinita pentru ca seful statului sa poata fi demis prin referendum. Initiativa a fost adoptata, luni, pe articole de catre plenul Camerei Deputatilor.

"In opinia noastra, aceasta forma diferita de stabilire a rezultatului referendumului in cazul demiterii presedintelui nu isi gaseste justificarea in prevederile Constitutiei, in legea fundamentala nefacandu-se o ierarhizare a problemelor deosebite ce pot face obiectul referendumului national.

In acest context propunem reformularea art 10 in sensul aprobarii demiterii presedintelui Romaniei daca a intrunit majoritatea voturilor valabil exprimate la nivelul tarii, ale cetatenilor care au participat la referendum", explica initiatorii demersului in expunerea de motive a proiectului de lege.



In urma cu o saptamana senatorii au adoptat modificarile propuse de USL la legea referendumului cu 75 voturi pentru, opt impotriva si trei abtineri.

In aprilie 2012 Presedintele Traian Basescu a semnat decretul pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.103/2009 pentru modificarea si completarea Legii nr.3/2000 privind organizarea si desfasurarea referendumului. Legea prevedea, printre altele, ca demiterea sefului statului trebuie aprobata in referendum de majoritatea cetatenilor inscrisi in listele electorale.

Dupa respingerea OUG 103/2009 in Parlament, presedintele Basescu a transmis Legislativului, in noiembrie 2009, o cerere de reexaminare, in care solicita aprobarea ordonantei.

"Potrivit 'Liniilor directoare pentru organizarea referendumului' adoptate de Consiliul pentru Alegeri Democratice cu ocazia celei de-a 18-a reuniuni si de Comisia de la Venetia in cea de-a 68-a sesiune plenara, se prevede ca, atunci cand Parlamentul trebuie sa-si dea avizul consultativ asupra textului supus referendumului, trebuie sa fie fixat un termen inauntrul caruia Parlamentul sa se pronunte, iar in cazul in care acest termen este nerespectat, textul referendumului este supus votului fara avizul Parlamentului.

Astfel ca, prin dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.103/2009 s-a dorit preintampinarea situatiei in care Parlamentul ar putea sa obstructioneze atributia constitutionala a Presedintelui, prin amanarea pronuntarii avizului consultativ", se arata in cererea de reexaminare.

Senatul, in calitate de prima Camera sesizata, a respins cererea de reexaminare a sefului statului. Actul normativ a fost transmis insa Camerei Deputatilor, iar Comisia juridica a adoptat un raport de admitere, in 7 martie. Comisia a adoptat si un amendament al deputatilor PDL Mircea Toader, Daniel Buda si Gabriel Andronache, potrivit caruia demiterea presedintelui tarii este aprobata daca a intrunit majoritatea voturilor cetatenilor inscrisi in listele electorale.

In 27 martie, plenul Camerei Deputatilor, in calitate de for decizional, a aprobat cererea de reexaminare a presedintelui Traian Basescu la OUG 103/2009, in forma aprobata de Comisia juridica.



Citeste si:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4475 vizualizari

  • +32 (36 voturi)    
    foarte frumos (Marţi, 26 iunie 2012, 12:57)

    octy40 [utilizator]

    si ce mai urmeaza?dna si ani apoi procurorul general etc toate bazate pe vesnica prostie romaneasca de a nu reactiona la schimbari!!!Stiu si ei ca la parlamentare pensionarii ,sindicatele,bugetarii ,armata necajita va vota USL deci..miroase a tamaie peste Romania.
    Am avut un trecut si un prezent de multe ori de rahat dar noroc ca nu mai avem viitor!!!
    • +13 (15 voturi)    
      cata agitatie (Marţi, 26 iunie 2012, 14:51)

      ioan16 [utilizator] i-a raspuns lui octy40

      acum zicem ca-i "lege cu dedicatie". sau era cea de acum cateva luni? un presedinte se alege cu 50% + 1 din numarul celot cu drept de vot, sau din cei prezenti la vot? atunci e normal ca suspendarea si alegerea sa mearga pe aceeasi regula sau nu? nu va grabiti cu raspunsul, ok, basescu e genial, dar va veni apoi altul. o sa-l tinem presedinte indiferent ce face? repet, basescu e soarele de pe cer, dar cu urmatorul ce facem? schimbam legea doar atunci?
      • +5 (9 voturi)    
        e corect cum e acum (Marţi, 26 iunie 2012, 15:36)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui ioan16

        la referendum se prezinta cei interesati de schimbarea propusa de referendum. daca la referendum nu se prezinta 50% din votanti referendumul este nul. daca nu ma prezint inseamna ca nu sunt de acord cu schimbarea propusa. e anormal sa ma obligi sa vin la vot doar ca sa-ti spun ca nu sunt de acord cu propunerea ta.

        daca presedintele (oricare ar fi el) este de demis vor veni 50% din votanti sa spuna asta.

        ce nu intelegi tu este ca referendumul ala se poate pune intr-o data speciala astfel incat oamenii sa nu prea doreasca sa se prezinte (ex: canicula sau frig) si tot asa. sunt multe cai de a manipula rezultatele unui numar mare de votanti.

        singurul mod cu care as putea fi de acord la ce spui tu este ca numarul celor care voteaza pt demitere sa fie mai mare +1 decat al celor care l-au votat presedinte, altfel am putea ajunge ca cateva mii de oameni sa schimbe ce-au votat milioane de oameni.
        • +3 (5 voturi)    
          iti doresc exact ce-ti doresti si tu (Marţi, 26 iunie 2012, 16:02)

          ioan16 [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          schimbarea unui presedinte sa fie posibila numai cu 50% + 1 din numarul celor inscrisi pe listele de vot.
          deocamdata cel putin, crin pare sa fie viitorul presedinte si nu cred ca-l simpatizezi.
          deci sper sa fii consecvent, sa nu plangi apoi.
          apropo, de ce nu inteleg. nu inteleg cum un referendum se poate planifica fara o dezbatere prealabila pro si contra. (cum s-a intamplat cu ultimul. avantaje/dezavantaje ale unicameralului. e o intreaga stiinta aici, teorii intregi. sau am uitat eu sa se fi expus?). nu inteleg cum cineva ar fi in stare sa prognozeze corect starea vremii, pe intreg teritoriul tarii cu mult timp inainte. nu inteleg sa-ti dau dreptate. imi pare rau, dar nu inteleg aproape nimic din ce-ai spus. primul paragraf: esti interesat de subiectul referendumului, cu "da" sau "nu", atunci te prezinti la vot. altfel nu inteleg.
          paragraful al doilea: un exemplu doar teoretic, insa de buna seama vei fi in stare sa ma luminezi:si daca vin 49,9% si voteaza toti pt demitere: rezultat 100% "da", presedintele ("oricare ar fi el") trebuie sa ramana in functie?
          paragraful al treilea: inteleg ca electoratul poate fi manipulat. nu inteleg de ce tocmai/numai la un referendum.
          al patrulea: aici inteleg un pic. logica primei parti o prind. cei ce l-au ales + 1. practic e mai complicat, dar inteleg. insa a doua parte, hmmm, da se poate ajunge la ce spui. dar se poate ajunge si la" l-au ales 43.000 si nu-l pot schimba 6 milioane" asa e mai corect?
          sunt limitat, mai mult nu inteleg si pace. da-mi doamne mintea portocaliului! (ca ei o duc bine)
          • -2 (4 voturi)    
            Eu sunt consecvent. (Marţi, 26 iunie 2012, 16:24)

            Alius [utilizator] i-a raspuns lui ioan16

            Daca Iliescu a stat trei mandate, nu vad de ce nu ar sta si Basescu cele 2 mandate prevazute de lege. Daca lumea il vrea pe Antonescu presedinte, nu vad de ce trebuie facut referendum sa-l demitem pe Antonescu dupa 1 an sau doi.
          • 0 (0 voturi)    
            raspuns (Miercuri, 27 iunie 2012, 23:33)

            gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui ioan16

            daca un presedinte este atat de rau incat sa fie schimbat dupa ce a fost ales sunt convins ca vor veni la referendum 50% din votanti si spun asta indiferent de numele presedintelui. daca va fi antonescu presedinte si nu vor veni 50% din votanti sa-l dea jos (daca va fi cazul) inseamna ca asta e, probabil omul nu e chiar atat de rau si mergem inainte cu el.

            referendumurile sunt, in general, exceptionale si au drept scop schimbarea unui status quo. daca eu nu doresc schimbarea acelui status quo pur si simplu nu ma duc sa votez si nu ar trebui sa ma duc undeva ca sa spun asta. automat lipsa de la vot in cazul unui referendum inseamna nu. la referendum votezi DA sau NU, aprobi schimbarea propusa, nu ai multiple variante de vot ca in cazul alegerilor normale.
        • 0 (6 voturi)    
          anormal (Marţi, 26 iunie 2012, 16:06)

          invalidprotocol [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          Nu e anormal sa fi obligat sa te prezinti la vot. Chiar sper la o lege pe tema asta. Anormal e sa nu te prezinti.
          • +2 (2 voturi)    
            e neconstitutional (Marţi, 26 iunie 2012, 16:18)

            zaboo [utilizator] i-a raspuns lui invalidprotocol

            dar ce te intereseaza pe tine constitutia...
      • +2 (2 voturi)    
        Noi romanii ne gandim si la altceva, (Marţi, 26 iunie 2012, 16:52)

        FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui ioan16

        Decat sa tot schimbam presedintele cand ni se apleaca. Eu mi-as face mai multe griji di cauza guvernului(cel mai curat) si ce mai plagiat si cu multe ganduri ascunse.
  • +22 (26 voturi)    
    nu este totdeauna pentru cine se pregateste (Marţi, 26 iunie 2012, 12:59)

    cboengiu1284466354445 [utilizator]

    Dea Domnul ca Antonescu Crin sa devina presedintele Romaniei si sa fie suspendat, cand nu o mai avea popularitate in sondaje, cu jumatate plus unu din voturile valabil exprimate la referendum!
    • +25 (27 voturi)    
      Legea este data cu dedicatie (Marţi, 26 iunie 2012, 13:30)

      James Bond [utilizator] i-a raspuns lui cboengiu1284466354445

      Stai linistit... daca il dau jos pe Basescu (sunt detui prosti in Romania, care sa voteze impotriva lui Base), vor schimba iar legea, asa cum a fost inainte. Ei schimba acum legea doar cu dedicatie!

      Trebuie sa iesim in strada sa ii dam jos ca al revolutie; nesimtirea astora nu are limite, ei nu isi dau seama ce penibili pot fi, si se bazeaza pe sprijinul electoratului analfabet si/sau sarac, care se bucura de 40 lei la pensie, sau de o galeata rosie primita cadou, pe care scrie "USL".

      Solutia este sa iesim cu totii la vot! prezenta 99% sa le dam un sut in fund!
      • +12 (12 voturi)    
        Asa e... (Marţi, 26 iunie 2012, 14:10)

        hahalera [utilizator] i-a raspuns lui James Bond

        n-ar fi pentru prima oara cand suspendarea presedintelui, dusa la indeplinire de catre un parlament corupt, ar mobiliza lumea la vot in mod masiv; eu, de exemplu, desi m-am numarat printre cei dezamagiti de realizarile presedintelui pana la acel moment, am tinut sa votez la acel referendum pentru a da un vot de blam pentru acel parlament care se credea reprezentativ... iar in situatia mea au fost destul de multi. La modul in care au inceput actualii guvernanti sa gafeze, este de asteptat ca efectul sa fie acelasi si in cazul unei noi suspendari, astfel ca legea asta pe cre incearca ei s-o treaca s-ar putea sa nu-i ajute mai deloc, ei mizand pe faptul ca la acel referendum va vota doar masa de manevra Antenelor lor... mai mult, este posibil sa-si compromita si sansele la alegerile generale din toamna, insa asta depinde in mare masura si de modul in care candidatii neafiliati politic (sau gastilor din partide) vor reusi sa se organizeze si sa scoata lumea la vot...
    • +11 (11 voturi)    
      Si Crin? (Marţi, 26 iunie 2012, 13:48)

      Paco'ste [utilizator] i-a raspuns lui cboengiu1284466354445

      D'aia ma intrebam si eu,tot da in presedintie (nu conteaza omul ci functia) si vor sa scada din atributiile presedintelui si Crin,care se vrea presedinte,nu-si da seama ca isi sapa singur groapa?
      1.Ori nu-i pasa si o sa-si ia sacu de dormit la Cotroceni si nu mai iese nicaieri (daca iese,ceea ce nu cred si sper)
      2.Asa cum a zis 'popas' schimba legea..si noi stam ca prostii si ii lasam sa faca ce vor?
  • +40 (40 voturi)    
    Foarte bine (Marţi, 26 iunie 2012, 13:09)

    Palpatine_II [utilizator]

    Totusi, apare o mica intrebare.

    Daca populatia isi pierde increderea in Parlament, nu ar trebui si Parlamentul sa fie usor de demis ? Se poate intampla si asa ceva.
  • +39 (43 voturi)    
    Trezirea !!! (Marţi, 26 iunie 2012, 13:11)

    Doran [utilizator]

    Oameni buni, haideti sa oprim puhoiul securisto-comunist. In sase luni criptocomunismul se poate instala definitiv, daca ramanem indiferenti. Reluam protestul papioanelor sau marsul tacerii?
    • +7 (7 voturi)    
      Ma bag (Marţi, 26 iunie 2012, 15:56)

      IASI [utilizator] i-a raspuns lui Doran

      cu drag !
  • +22 (24 voturi)    
    detinuti politici (Marţi, 26 iunie 2012, 13:15)

    adi_82 [utilizator]

    Si uite asa, cei care nu suntem de acord cu ceea ce vor cei doi MASCARICI si acolitii lor , vom ajunge detinuti politici si peste ani vom fi prezentati la vre-un 'MEMORIALUL DURERII'.
    Probabil asta doreste poporul roman, indobitocit de faimoasa Alianta USL.
    Dumnezeu sa ne ajute....
    • +6 (6 voturi)    
      pai e normal ca ... (Marţi, 26 iunie 2012, 14:28)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui adi_82

      prostia sa se plateasca....asa ca nu va mai vaietati...
  • +15 (17 voturi)    
    e singurul scop al USL (Marţi, 26 iunie 2012, 13:30)

    Gryphus [utilizator]

    pt USL prioritatile Romaniei sunt ICR, suspendarea lui Basescu si scaparea lui Adrian Nastase de puscarie.
    • +4 (6 voturi)    
      hm (Marţi, 26 iunie 2012, 13:50)

      aschie [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      doar atat? pai celelalte dosare? pai privatizarile? pai politele de platit tuturor pt toti anii astia de opozitie?
  • -2 (8 voturi)    
    gata (Marţi, 26 iunie 2012, 13:57)

    nocomment [utilizator]

    eu ma declar invins. nu mai exista democratie.
    • +7 (7 voturi)    
      de ce? (Marţi, 26 iunie 2012, 16:00)

      invalidprotocol [utilizator] i-a raspuns lui nocomment

      In aprilie 2012 a fost promulgata legea care prevede ca demiterea sefului statului trebuie aprobata in referendum de majoritatea cetatenilor inscrisi in listele electorale. Adica acum cateva luni.

      Pur si simplu PDL a dat o lege cum le-a convenit lor, iar USL face acum exact acelasi drac.

      Sunt de acord ca e o mare aberatie sa tot schimbi aceeasi lege o data la cateva luni, in functie de cum bate vantul afara. Nu inteleg nici de ce e asa mare prioritate pentru Romania, cand sunt alte probleme mai importante. Dar de aici pana la "nu mai exista democratie" e cale lunga.

      Pana la urma ambele variante sunt acceptabile si exista argumente pro si contra pentru fiecare.

      In plus nu inteleg de ce atata tam tam pe tema asta. Sa zicem ca se ajunge la referendum. Fie Basescu va fi demis si atunci nu e nici o problema, populatia vrea alt presedinte (nu conteaza motivele), fie nu va fi demis si atunci USL-ul se face inca o data de kko. Oricum ai da-o tot iese bine.
  • +6 (6 voturi)    
    Crinu Vizionaru (Marţi, 26 iunie 2012, 14:23)

    Jorin [utilizator]

    nu-i pentru cine se pregateste este pentru cine se nimereste!!!
    Halal lipsa de viziune.
    Prietenii nu stiu...
  • +5 (11 voturi)    
    Referendum (Marţi, 26 iunie 2012, 14:27)

    Nae Calo [utilizator]

    Parerea mea personala ar fi ca numarul celor care participa la referendumul pentru suspendarea presedintelui sa fie cel putin egal cu numarul de votanti la alegerea acelui presedinte.

    In rest numai de bine :( la hahalerele astea de la putere care schimba legile cum vor, negandindu-se nici un moment ca si noi, locuitorii Romaniei suntem pe Pamant.

    Sa va ia dracu' pe toti lingaii pontacului si ai lui Arici Pogonici, precum si sta-v-ar in gat toate bucatele, manca-v-ar ciuma,buba neagra si holera,n-ati avea parte de multe zile fericite si linistite. Amin
  • +5 (5 voturi)    
    Merita sa va sacrificati.... (Marţi, 26 iunie 2012, 15:47)

    nic1 [utilizator]

    7 min. din viata si sa vedeti acest video clip.

    http://www.youtube.com/watch?v=_UlQysfpqds&feature=fvwrel
  • 0 (2 voturi)    
    asa da (Marţi, 26 iunie 2012, 16:57)

    evoque [utilizator]

    pai ce, este ales pe viata!!
    Hai sa vedem si referendumul si asa se clarifica cat de iubit este tata poporului portocaliu.
    +8 tradatori, hmmm.
  • +5 (5 voturi)    
    pesedimea asimilatoare (Marţi, 26 iunie 2012, 16:59)

    omoni [utilizator]

    Astia, Constantin Chirila, Mihai Doru Opriscan, Lucian Bode, Adrian Radulescu, Mihaela Sandru, Toader Stroian, Carmen Axenie, Gheorghe Albu, sunt pesedei deghizati, sunt agenti psd reactivati;
    PSD-ul facut de Iliescu a fost conceput in stil KGB-ist, cu agenti infiltrati in toate partidele- se vede ca penelimea a fost asimilata datorita agentilor psdisti din fruntea ei, pnt-cd era aproape de a fi asimilat si atunci a fost anihilat, nefacandu-se asimirarea totala, pecimea e securista, deci si ei sunt kgbisti; restul partidelor au fost asimilate .
  • +2 (2 voturi)    
    demitere (Marţi, 26 iunie 2012, 18:12)

    Marian_1961 [utilizator]

    A fost ales de 5.000.000 de oameni si teoretic poate fi demis de 2. Ar trebui sa fie demis de un numar egal+1 de voturi


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by