Tehnica suspendarii, varianta Nastase

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 22 noiembrie 2011, 1:30 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Noua actiune de suspendare a presedintelui Traian Basescu, decisa de USL luni, 21, noiembrie, urmareste obtinerea unor beneficii de imagine, nu rezultate clare. Cine citeste in mod corect declaratiile lui Adrian Nastase pe tema suspendarii intelege doua lucruri: ca ideea ii apartine si ca votul in Parlament va fi ultima bataie de cap a celor de la USL. Multi s-au repezit sa-i critice pe Ponta si Antonescu pentru o decizie aparent irationala, fara sorti de izbanda, cata vreme succesul ei depinde de Parlament. Gresit. Miza bataliei s-a mutat in afara Parlamentului. De unde stim asta?

Nastase a declarat, luni seara, la RTV, cu subiect si predicat, ca "nu vom merge in Parlament pentru suspendarea lui Basescu decit la acel moment in care vom avea siguranta ca vom obtine un rezultat favorabil" si  ca este "o operatiune mult mai complexa, etapizata, care inseamna inclusiv includerea societatii civile si a populatiei".

Ce ar putea insemna aceste vorbe? Exact ceea ce spun ele, anume ca USL va incerca sa ocoleasca un vot in Parlament. O comisie va intocmi rechizitoriul lui Traian Basescu, va enumera cateva pretinse abateri grave de la Constitutie, va gasi alte cateva zeci de acte dictatoriale mai micute dar tot anti-democratice iar in final il vor decreta, la fel ca in 2007, un Lucasenco al UE si un Hitler al vremurilor noastre. Dar USL nu se va grabi, probabil, sa mai treaca actul de acuzare de votul Parlamentului. Dimpotriva, va plonja direct in bratele populatiei.  De ce?

Spre deosebire de prima tentativa, gandita de Ion Iliescu (batranul edec, pentru cine nu-si aminteste) si consumata in aprilie-mai 2007, PSD, PNL si PC nu mai pot spera in mod realist la o suspendare in Parlament, la fel ca in urma cu patru ani cand celebra coalitie 322 l-a trimis pentru o luna in tribune pe presedintele – jucator. In treacat fie spus, numerosi complotisti au tradat intre timp. Ieri se ocupau cu lovituri de stat, azi il modernizeaza sau slujesc regimul dictatorial, depinde de perspectiva. Insa miza bataliei USL nu mai este formarea unei coalitii de tip 322. Acesta e un scop nerealist.

Si totusi, pentru actiunea suspendarii sa fie dusa la bun sfarsit, USL are nevoie de votul Parlamentului. In absenta lui, nu poate face pasul urmator catre referendum. In 2007, PSD, PNL si PC controlau Parlamentul, dar nu aveau populatia de partea lor. Acum, situatia e pe dos. 

Populatia, care a blocat in 2007 suspendarea decisa de Parlament printr-un vot masiv impotriva (74,48% au spus NU la referendum), l-ar sanctiona astazi, proababil, pe Traian Basescu, in semn de protest fata de masurile de austeritate luate in ultimii trei ani, cu care seful statului s-a identificat de la declansarea crizei economice.

Numai ca USL nu poate ajunge la populatie pe cale regulamentara, in interiorul procedurii de suspendare, deoarece toate parghiile institutionale, inclusiv cele de la Curtea Constitutionala, arata radical diferit fata de acum patru ani.

In consecinta, PSD aplica acum o noua tehnica: varianta Nastase, adaptata la contextul radical diferit fata de 2007, cand economia duduia sub Tariceanu cel generos.  Aceasta tehnica imbunatatita incepe cu ocolirea Parlamentului si a procedurilor care presupun probe juridice indubitabile, voturi parlamentare si avize de la o Curte Constitutionala scapata de sub control. Din aceste motive, noua actiune de suspendare nu este una de rezultat juridic, ci de imagine. Cheia intregului demers va fi jocul din afara Parlamentului, impresia artistica. Vor conta mai putin valoarea juridica a probelor, soliditatea acuzatiilor.

USL exploateaza emotional efectele crizei economice pentru a mobiliza populatia impotriva lui Traian Basescu. Pe cine vrea sa impresioneze cu actiunea suspendarii presedintelui? Pe bugetari si pe judecatori. Ei sunt tintele principale. De ce pe bugetari? Pentru ca Parlamentul va incepe curand dezbaterea proiectului de buget. Proiectul Guvernului nu prevede mariri salariale.

Or, ce proba mai convingatoare de devotament (si iresponsabilitate) putea sa-i ofere USL propriului electorat decat hotararea de a-l suspenda pe Traian Basescu din cauza ca a indraznit sa constate ca nu sunt bani. De ce pe magistrati? Pentru ca judecatorii se afla in conflict deschis cu seful statului de luni de zile. Sunt usor de manipulat, deoarece si ei vor mai multi bani si se lupta pentru tot in numele unor principii inalte, cum ar fi statul de drept. Atragerea judecatorilor in actiunea suspendarii ar conferi o aura de legitimitate juridica sporita unui demers pur politic.

Pe termen scurt, ar mai fi ceva castiguri meschine. Adrian Nastase va avea un motiv suplimentar de victimizare in cazul unei condamnari in justitie. Va spune ca i se trage totul de la actiunea impotriva lui Traian Basescu. Apoi, atacul USL va avea efect si asupra relatiilor dintre Basescu si PDL-Boc, in sensul ca-l va lega pe seful statului din nou de partid si de premier. De sustinerea lor va depinde iarasi in totalitate. Marjele de manevra ale presedintelui se reduc din nou iar sansele lui Boc de a supravietui pana in 2012 cresc datorita noii conjuncturi politice.

Pe termen lung, USL spera la beneficii pe toata durata campaniei electorale din 2012: toti parlamentarii care se vor opune suspendarii devin automat dusmani democratiei, stalpii regimului dictatorial, iar partidele din care fac parte, inamicii statului de drept.

Prin urmare, actiunea suspendarii nu pare, la o analiza mai atenta, atat de lipsita de sens, stupida si irationala ca in 2007. Nici nu garanteaza obtinerea efectului scontat de USL, adica ridicarea unui val de indignare populara impotriva "regimului dictatorial Basescu", dar e ceva mai mult decat marele nimic vandut zilnic de cuplul  Ponta - Antonescu pe post de oferta electorala.

Altfel spus, USL se va cazni sa toarne continut in acuzatiile goale formulate de Dan Voiculescu in 2007, ascuns astazi de ochii lumi pentru a nu-i speria iarasi pe alegatori la fel ca acum patru ani, cand au sarit sa-l salveze pe Traian Basescu din gherutele lui. Astazi, Nastase, Iliescu si Voiculescu au reincalzit ciorba suspendarii si se pregatesc s-o toarne printr-o tehnica ceva mai sofisticata pe gatul populatiei, folosindu-se de Ponta si Antonescu pe post de chelneri.



















14139 vizualizari

  • +65 (73 voturi)    
    Suspendare Presedinte (Marţi, 22 noiembrie 2011, 6:12)

    Nedumeritul [anonim]

    Deci singura bariera pentru a ajunge la putere alti golani corupti si impotenti in a salva tara de la greutati este sa fie presedinte neaparat unul de la usl?
    Atunci nu, multumesc. Eu ma simt f. confortabil cu un Presedinte jucator care are gura mare si spune ceea ce poporul vrea sa auda nu vorbe mestesugite care ascund doar ura, frustrare, lacomie si dispret pentru altii ca doar propriile lor persoane si interese sunt mai importante.
    • -27 (37 voturi)    
      nimeni nu e de neinlocuit! (Marţi, 22 noiembrie 2011, 9:20)

      victor [anonim] i-a raspuns lui Nedumeritul

      stiai?
      • +55 (61 voturi)    
        Corect... (Marţi, 22 noiembrie 2011, 9:48)

        Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui victor

        dar sa nu spui ca Basescu ar trebui inlocuit cu unul ca Antonescu ca incep sa-mi pun probleme asupra discernamantului tau.
        • +3 (3 voturi)    
          fara judecata (Marţi, 22 noiembrie 2011, 12:52)

          lol [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

          Pe romani deseori nu ii duce capul, nu au in vedere niciodata mutarea urmatoare cand fac o miscare. Daca opinia este ca Basescu nu mai este bun, primul pas este sa il dea jos pe Basescu, dupa care vor se vor lovi de o noua problema, cineva trebuie sa fie noul presedinte caci fara e si mai rau(vezi Moldova). Vor pune atunci pe primul care se nimereste, mai bun sau mai prost decat Basescu, atunci nu va mai conta caci va fi mai important sa fie unul. La fel a fost de nenumarate ori de la revolutie incoace: ...dupa revolutie s-au dorit functii publice numai pentru non nomenclaturisti, nimeni nu si-a pus intrebarea care nonnomenclaturisti, cand cu exceptia unei maini de dizidenti cred a numai agricultorii au mai ramas neatinsi de PCR. Dupa aceea, l-au dat jos pe Iliescu ca sa refaca tara armata de specialisti ai lui Constantinescu, iarasi intrebarea care specialisti, dupa care l-au pus pe Iliescu la loc. ...si asa mai departe, l-au pus pe Basescu care nici el nu mai e bun.
          ...suntem un popor care nu e in stare sa iasa din cercul vicios al neputintei, prostiei si urii.
        • -3 (5 voturi)    
          oricine il poate inlocui pe Basescu (Joi, 24 noiembrie 2011, 7:24)

          Roua [utilizator] i-a raspuns lui Rescatorul

          pentru ca nu ne poate fi mai rau decat ne-a fost in ultimii 7 ani.
        • -4 (4 voturi)    
          suspendarea turnatorului Basescu (Joi, 24 noiembrie 2011, 13:01)

          eddy [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

          Singura solutie pentru a scoate tara din criza o reprezinta suspendarea turnatorului Basescu.
      • +14 (20 voturi)    
        Mi-e teama ca gresesti (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:02)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui victor

        Iliescu este unic si nu vad cine-l poate inlocui...
        • +19 (21 voturi)    
          Unul si unul (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:33)

          justy [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Stati sa vedeti cat de unic va deveni Ponta in scurta vreme!
      • +20 (22 voturi)    
        toata lumea stie (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:15)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui victor

        dar deasemenea toata lumea stie ca in cazul in care te apuci de inlocuit, inlocuiesti cu ceva superior, nu inferior.
        • -6 (8 voturi)    
          Societate de consum! (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:34)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui sucaa

          Trebuie sa reziste cinci ani, nu mai mult! Cei superiori, in stare sa reziste 10 ani, chiar si mai mult, sunt de domeniul trecutului.
        • 0 (0 voturi)    
          boc 1, boc 2, boc 3.....cum sa nu (Joi, 24 noiembrie 2011, 7:27)

          Roua [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

          Acestea au fost inlocuirile din ultimii ani in privinta premierului. In ce tara traim? Bine ca a fost demarata suspendarea presedintelui, ca ne-am saturat de gafele lui.
      • +10 (14 voturi)    
        Asa este! (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:50)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui victor

        Da nu cu oricine!
        Si nu cu orice!
        Ceea ce este culmea e ca pacalicii tai, chiar si la pachet, nu/l pot inlocui!
      • +20 (22 voturi)    
        dar conteaza mult si cum si cu cine e inlocuit (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:52)

        Alex Valahul [anonim] i-a raspuns lui victor

        exista cai normale de a scapa de un presedinte (vot / terminarea mandatului).
        suspendarea trebuie sa se faca pentru incalcari GRAVE ale constitutiei . si dovedite. nu pentru orice declaratie interpretabila/discutabila cu care unii sunt de acord si altii nu.
        sa fim seriosi, macar de-ar fi base vreun pui de dictator, dar si acum, dupa 8 ani, justitia isi face de cap dupa cum vrea muschii ei (inclusiv ICCJ, CSM), politia arunca cu caschete dupa el, televiziunile il injura la unison....
      • +20 (22 voturi)    
        Da, va fi inlocuit, (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:59)

        releu [utilizator] i-a raspuns lui victor

        cand si va termina mandatul...
        • -3 (3 voturi)    
          va pleca inainte de incheierea mandatului (Joi, 24 noiembrie 2011, 7:29)

          Roua [utilizator] i-a raspuns lui releu

          Pentru ca societatea civila a inceput deja o campanie pentru suspendarea lui. Romanii isi fac dreptate si semneaza impotriva lui.
      • +18 (20 voturi)    
        Am o nelamurire (Marţi, 22 noiembrie 2011, 11:02)

        SS [anonim] i-a raspuns lui victor

        daca Basescu va fi suspendat, va fi inlocuit cu presedintele senatului (Geoana); care daca va fi suspendat( cum cere Ponta) urmeaza probabil presedinta Camerei deputatilor(tot PDL) si atunci care-i schimbarea? Doamne! ce-a pierdut Caragiale.
        • +3 (3 voturi)    
          Nu...! (Marţi, 22 noiembrie 2011, 15:56)

          jooo [utilizator] i-a raspuns lui SS

          Parca pe presedintele senatului il inlocuieste "vicepresedintele" senatului........ai ghicit ! FELIX!!!!!!!!!
      • +1 (3 voturi)    
        Gogu (Marţi, 22 noiembrie 2011, 11:21)

        miki [anonim] i-a raspuns lui victor

        Inlocuirea a ce,a temelor de discutat,iata una:de RALUCA TOMA 381 VIZUALIZARI | COMENTARII 0
        Fostul senator PSD Şerban Nicolae, consilier prezidenţial în mandatul lui Ion Iliescu, a transmis o scrisoare liderilor judeţeni ai PSD, în care arată că formaţiunea "se afundă în propria criză", acuză "degringolada" din partid şi solicită organizarea unui congres extraordinar.



        TREBUIE SA CITESTI SI ...
        Comitetul Executiv al PSD votează, marţi, în legătură cu excluderea lui Geoană din partid
        Geoană vrea propriul partid după excluderea din PSD
        Geoană îl trimite pe Ponta să caute datoriile partidului la Hrebenciuc, Mitrea şi Dragnea
        PE ACEEASI TEMA
        Iliescu vorbeşte despre "o manevră veninoasă" a lui Dâncu, după ce politicianul a scris despre "dărâmarea idolilor"
        Geoană: Afirmaţiile despre lideri ai PSD n-au fost "o critică, ci o constatare"
        Fostul consilier prezidenţial afirmă, în scrisoarea trimisă preşedinţilor de filiale PSD, că partidul "se află într-un moment critic" şi "se afundă încet, dar constant, în propria criză", scrie Mediafax.

        Şerban Nicolae apreciază că la această situaţie au contribuit decizia CEX al PSD de a numi un comitet coordonator la PSD Bucureşti, decizia BPN de a-l înlocui pe Mircea Geoană de la preşedinţia Senatului şi hotărârea Comisiei Naţionale de Arbitraj şi Integritate Morală (CNAIM) a PSD, de a propune excluderea lui Geoană din partid.

        El spune că aceste decizii "au torpilat grav demersurile politice ale PSD în spaţiul public".

        Fostul senator PSD afirmă că înlocuirea lui Marian Vanghelie de la conducerea PSD Bucureşti nu a avut nicio bază statutară.

        În ceea ce priveşte decizia BPN în cazul lui Mircea Geoană, fostul senator PSD spune că aceasta este "confuză", iar liderii PSD au făcut afirmaţii contradictorii, culminând cu "unul dintre cele mai penibile momente din istoria PSD", constituit din reuniunea şi decizia Comisiei Naţionale de Arbitraj şi Integritate Morală din 13 noiembrie.

        El spune că şedinţa CNAIM "a întărit imaginea de partid
      • 0 (0 voturi)    
        asta stie si baba leana (Marţi, 22 noiembrie 2011, 16:52)

        nichifor [anonim] i-a raspuns lui victor

        numai ca pentru asta avem alegeri periodice.

        stiai ?!
        • 0 (0 voturi)    
          asta stie si baba leana (Marţi, 22 noiembrie 2011, 18:27)

          B.Severin [anonim] i-a raspuns lui nichifor

          si Monica Tatoiu si Mugur Civica
    • +14 (16 voturi)    
      Suspendarea este un reflex (Marţi, 22 noiembrie 2011, 11:04)

      Parchet laminat [anonim] i-a raspuns lui Nedumeritul

      Un reflex de aparare . Securisti USL mai au infiltrati oameni prin servicii .Si au aflat ca se aproprie finalizarea unor dosare de mare coputie care privesc fruntasii USL . Si atunci se apara prin scandaluri .Fac tiganeala asemeni fratilor mai mici care prinsi la furat fac diversiuni si scandal impreuna cu complicii care le asigura incadrarea de siguranta.Acelasi tip de reactie .Staiful este mai ridicat ca sunt cu studii superioare si unii fosti magistrati sau avocati si mai si cunosc legea.Si nu poasazica ca fratii mai mici ca a furat de foame ca sa nu dea in cap.De foame nu furi milioane de euro.Doar foamea de imbogatire .
    • -6 (10 voturi)    
      eu nu... (Marţi, 22 noiembrie 2011, 14:41)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Nedumeritul

      eu nu ma simt confortabil cu genul asta de presedinte. Uita-te la sefii de stat din Europa - fie ei presedinti sau monarhi - sunt oameni stilati, adevarate simboluri ale natiunii, cu staif si cultura politica, care respecta regulile scrise si nescrise ale politicii, nu isi jignesc compatriotii indiferent ca sunt bugetari, pensionari sau simpatizanti ai opozitiei. Jucator si cu gura mare - asta e presedinte pentru manelisti.
    • 0 (2 voturi)    
      golanii actuali sunt mai buni? (Joi, 24 noiembrie 2011, 7:23)

      Roua [utilizator] i-a raspuns lui Nedumeritul

      pentru cine? Ca Romania e distrusa din cauza marinarului.
  • +42 (48 voturi)    
    Curat chelneri! (Marţi, 22 noiembrie 2011, 6:13)

    Lucky [anonim]

    dar pozeaza in sefi de sala...
    acesti doi maimutoi arata din ce in ce mai comici in fudulia lor fatala de a inspira seriozitate si prestanta.
    • +37 (39 voturi)    
      Bombonel se apara pe el (Marţi, 22 noiembrie 2011, 9:41)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Lucky

      Eu cred ca scopul lui Bombonel este ca totdeauna sa-si apere propriile parti dorsale bucalate, adica sa-i sperie pe magistrati cu schimbarea puterii ca sa nu se apropie de dosarele proprii. Cine mai crede ca flacaul asta gandeste la vreun bine comun fie de partid sau popor e mare naiv.
  • +45 (51 voturi)    
    campania electorala (Marţi, 22 noiembrie 2011, 6:39)

    oilman [utilizator]

    bine scris si la obiect. Foarte corect, decisia celor doi clauni din USL nu are nimic comun cu suspendarea ci este simplu doar startul campaniei electorale. O polita de asigurare pentru surprize - gen o revenire a PDL la un procentaj amenintator pentru gastile lui Ponta, Crin si Voiculescu. Considerind ca masurile de austeritate luate de guvern incep sa-si arate efectul - Romania inca peste linia de plutire - opositia anti-Basescu se teme - presedintele i-a surprins de multe ori - si vor sa se asigure.
    • -18 (28 voturi)    
      da, deja traim bine (Marţi, 22 noiembrie 2011, 9:21)

      LUANA [anonim] i-a raspuns lui oilman

      si asta va face ca PDL sa creasca in sondaje la 51%!
      • +18 (24 voturi)    
        eu muncesc.... (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:01)

        -Myth- [utilizator] i-a raspuns lui LUANA

        si traiesc bine, chiar mai bine ca in anii de mare boom economic!
      • +21 (23 voturi)    
        Suspendarea se va termina cu un mare fas! (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:11)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui LUANA

        Nastase Bombonel e disperat de verdictul justitei in cateva din dosare pe care le are desi nu ar trebui pentru ca judecatorii sunt niste spagari promovati in functii tocmai de PSD.
        Cat despre traitul bine, asta presupune munca si mai ales productivitate. Nu mai trebuie sa ne imprumutam ca sa traim bine, ci sa muncim bine ca sa traim bine.
        In ce tara care au avut loc alegeri in ultimul timp ati vazut vreun partid care a promis cresterea salariilor si pensiilor? Nicaieri, doar in Romania frustrarea USL e atat de uriasa incat e in stare sa promita orice doar o scapa de Traian Basescu si PDL care au dat liber DNA la arestari si pune Romania in trimestrul 3 pe primul loc in Europa la cresterea economica.
  • +41 (47 voturi)    
    partidul bugetarilor.... (Marţi, 22 noiembrie 2011, 7:33)

    dadan [anonim]

    si al asistatilor social....asa ar trebui sa se cheme USL-ul caci orice om ce mai are putina ratiune si s-a desprins din captivitatea marelui patron sarac - statul, poate discerne ca o criza e prilej de cumpatare si chibzuinta si nu de populisme....asistam la falimentul societatilor socialiste(grecia,spania..) unde a fi bugetar era privilegiu iar mediu privat era privit ca optiunea doi.... bugetarii daca mai au putina minte ar trebui sa-si caute locuri de munca mai bine platite la privat decat sa se planga de salarii mici - dar se vor lovi de cruda realitate : vor trebui sa munceasca de cinci ori mai mult pentru salarii chiar mai mici fara a avea dreptul de aprotesta . la privat regula este ceva de genul - nu-ti convine , du-te in alta parte... dar nu o sa vezi pe nimeni plangand la poarta fabricii ca are salar mic....
  • +40 (48 voturi)    
    cioclii.... (Marţi, 22 noiembrie 2011, 7:37)

    gigi n [anonim]

    Am multe rezerve fata de Traian Basescu-din punct de vedere al educatiei,al caracterului-dar marii dusmani si gropari ai acestei tari sunt iliescu,nastase,voiculescu,ponta,antonescu.care fac politica ”insirand cuvinte goale,ce nimic nu au a spune”.....Dezgustator!
  • +41 (45 voturi)    
    suspendarea cucutta de Nastase,Ilici si Felix (Marţi, 22 noiembrie 2011, 7:50)

    Raj [utilizator]

    Analiza corecta.!
    Totusi daca pina la alegeri guvernul obtine o mica crestere economica si PDL reuseste sa-si faca oarece curatenie printre coruptii sai,nu cred ca vor obtine voturi in plus cu actiunea suspendarii.O parte a populatiei a inteles ca masurile au fost totusi corecte pe timp de criza! Depinde si de modul cum va juca presedintele in continuare....
  • +34 (40 voturi)    
    Cred... (Marţi, 22 noiembrie 2011, 7:52)

    Ioan [anonim]

    totusi ca acest scenariu, creionat atat de plauzibil de d-voastra, nu va avea finalitatea dorita de USL. Indiferent de calculele facute de opozitie, mi-e greu sa cred ca populatia (inclusiv toti pensionarii si bugetarii), va achiesa fara nici o retinere la scenariile cu lapte si miere care ne-ar asteapta dupa caderea"dictatorului". Oare nu vedem ce se intampla in Europa? Mi se pare ca aceste calcule rezulta din considerentul ca, odata cu trecerea timpului si apropierea alegerilor, sansele USL-ului de a ajunge le guvernare sunt tot mai mici. Asa ca, in buna traditie fascisto- bolsevica, care a prins atat de bine in trecut si noi, opozitia trebuie permanent sa inventeze subiecte care sa abata atentia de la realitate si normalitate pentru a-si atinge scopurile de accedere la putere fara scrupule. Credeam ca in Europa civilizata exista o bruma de respect a codului bunelor maniere, chiar si in politica, sau noi nu am intrat inca in Europa?
    • -8 (16 voturi)    
      te inseli (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:03)

      aflorin [anonim] i-a raspuns lui Ioan

      Populatia e saracita si satula de austeritate, asa ca vrea sange. Daca se ajunge la referendum, procentele sunt clare. Ar ramane doar problema prezentei la vot.
      • 0 (0 voturi)    
        care procente amice? (Miercuri, 18 ianuarie 2012, 9:53)

        solana [anonim] i-a raspuns lui aflorin

        Ai facut cumva vre-un sondaj de unul singur? Te numesti IRSOP, INSOMAR ?? De unde stii? Esti Mama Omida?
        Ce singe vrea populatia mestere, ca nu pricep? Singele alora cu 2-3 televiziuni la pachet? Al aluia cu banii Bancorex, ai lui SAFI, etc etc?
        Aha, esti din ala de ii place sa pescuiasca in apa tulbure.....diversionist de meserie....
        Da' acu 10 ani cind am iesit in strada sa-l dau jos pe Ilici cum de era ilegala manifestatia si acum e legala, justificata?
        De alegeri ai auzit? ca asa imi zbierau pensionarii lui Ilici prin 97....
  • +28 (34 voturi)    
    Demisia lui Ponta (Marţi, 22 noiembrie 2011, 8:02)

    Anonymous [anonim]

    As spune ca e mai degraba un exercitiu de imagine a lui Ponta, si nu neaparat al Psd. Inca mai astept demisia lui din functia de presedinte al psd. Imi amintesc ca se jura pe mama ca daca nu reuseste sa-l schimbe pe Geoana la Senat, isi da demisia. Si ca ne implora sa nu-l comparam cu Basescu.
    Ceva imi spune ca s-a cam razgandit.
  • +32 (36 voturi)    
    despre suspendare (Marţi, 22 noiembrie 2011, 8:14)

    curiosu [anonim]

    Daca se va ajunge la referendum si presedintele va fi suspendat , oare ar trebui sa tinem cont de acel rezultat? Nu de alta dar atunci de ce nu se pune in practica si rezultatul referendumului trecut cand poporul a votat pentru un parlament unicameral cu mai putini trantori iar pacalicii politicii romanesti(pontatorul si crinut) nu vor sa tina cont de asta....Ma gandeam si eu...
  • -31 (41 voturi)    
    basescu, nu trebuie suspendat (Marţi, 22 noiembrie 2011, 8:14)

    danbaloiu [utilizator]

    "din cauza ca a indraznit sa constate ca nu sunt bani", ci pentru ca acest lucru este o consecinta a faptului ca a adus tara in aceasta situatie. Orice actiune menita sa-l inlature, este binevenita. ///(editat de HotNews.ro)
  • +28 (34 voturi)    
    Meseria de chelner, nu e usoara, (Marţi, 22 noiembrie 2011, 8:16)

    Daniel [anonim]

    si in nici un caz nu poate fi facuta de orice terchea berchea...

    Tre sa tii tava, sa nu incurci comenzile, sa nu torni ciorba in poala clientului, sa il intrebi daca ii place, sa zambesti, sa ii faci un compliment pentru vinul sau mancarea aleasa...sa stii sa deschizi un vin si sa il torni in pahar...

    un chelner bun face mancare sa fie perceputa mai buna si invers...

    si, mai important decat orice, trebuie sa vii la servici...
  • -30 (36 voturi)    
    e penibila argumentatia! (Marţi, 22 noiembrie 2011, 8:35)

    victorie [anonim]

    Adica tot tamtamul e pentru a-i ”mobiliza„ pe bugetari? Ca sa ce???? O data mobilizati, ce vor face bugetarii? Vor incepe sa-l urasca pe Base? Dl. Tapalaga,poate nu ati aflat, dar bugetarii IL URASC deja pe sharlatanul Base!

    Cat despre judecatori.... Le subestimati inteligenta. Nu e nevoie sa le spuna Ponta ce sa faca, stiu ei mai bine.
    • +24 (26 voturi)    
      voi subestimati inteligenta tuturor (Marţi, 22 noiembrie 2011, 9:32)

      Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui victorie

      "demonstratia" dvs spune exact ce sustine Tapalaga.
      Numai ca nu va dati seama ca dvs.si motivati alegerea USL.
  • +29 (33 voturi)    
    mai suntem si noi (Marţi, 22 noiembrie 2011, 8:57)

    Dan [anonim]

    Nastase uita ca apr.40%din alegatori nu merg la vot deoarece sunt scarbiti de ceea ce se intampla si nu regasesc in clasa politica modelul de politician care sa-i reprezinte. Ei nu sunt nici prostii, nici bugetarii, nici judecatorii si nici asistatii Romaniei si isi dau seama ca revenirea la putere a gastii Iliescu-Nastase, adica cei care au pus temelia sistemului politico mafiot mioritic inseamna sfarsitul sperantei. Ei sunt cei care nu-i vor lasa sa-si recucereasca pozitiile pierdute. Poate nu vor merge sa voteze cu PDL dar nici nu-l vor da jos pe Basescu.
    Intrebarea e cine va reusi sa-i mobolizeze la urmatoarele alegeri.
    • -3 (7 voturi)    
      Poate? (Marţi, 22 noiembrie 2011, 11:48)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui Dan

      poate nu vor vota PDL??? eu iti spun ca sigur nu voteaza PDL... problema este ca ne aflam intre doua vidanje: USL si PDL...
  • +29 (31 voturi)    
    Da, dar exista si reversul medaliei.. (Marţi, 22 noiembrie 2011, 9:13)

    ion [anonim]

    Calcat non-stop pe coada cu chestia asta, Basescu va gasi munitie si credibilitate sa loveasca si el in opozitia actuala din toate pozitiile.

    Eu cred ca Basescu inca nu e complet epuizat, ca vehicul electoral. Omul avea (are?) resurse uriase, chiar mult peste Iliescu.

    Chestia asta imi aduce aminte de o vorba a lui Creanga:

    "Cu mine ți-ai pus boii în plug ? Apoi, ține minte că ai să-i scoți fără coarne !"
    • -23 (25 voturi)    
      ce o sa mai faca? (Marţi, 22 noiembrie 2011, 9:23)

      vanzari anterioare [anonim] i-a raspuns lui ion

      gata, Base e terminat, i-a mai ramas doar hahaiala.
    • +18 (20 voturi)    
      corect (Marţi, 22 noiembrie 2011, 9:52)

      florin [anonim] i-a raspuns lui ion

      Astia uita ca Basescu se misca cel mai bine in ape tulburi si pline de rechini. Dati-i un inamic (Nastase, 322, mogulii) si va iesi castigator.
      Lasati-l in pace si o sa piarda. Dar ei NU si NU.
  • +34 (36 voturi)    
    Dane, n-ai uitat ceva? (Marţi, 22 noiembrie 2011, 9:28)

    SHEAPA [utilizator]

    Costurile acestei campanii mediatico-politice. Cuvinte (acuzatii) spuse la întâmplare fac ravagii in piața bursiera, iar euro este astăzi deja la 4.36 ......

    Ar fi geniala o fandare a BNR cu lasarea cursului sa pice puțin pana la 5.00, așa pentru câteva saptamâni, ca sa înțeleagă acești sabotori de tara ca nu sunt in curte la bunica cu un joc de LEGO.

    Iresponsabilitatea declarațiilor USL depășește orice limita a bunului simt si mă tem ca Isarescu s-a cam saturat de scos castane din foc.

    Personal n-am auzit atâtea acuzatii ridicole gen "dictatura lui Basescu" nicăieri in lumea asta! Cum naiba sa te plangi de dictatura într-o tara unde orice nulitate este promovată la tv iar acuzațiile si comploturile sunt "dezbatute" de mercenari ai presei prin argumente ridicole SEARA DE SEARA!

    Natiunea asta a avut parte de 40 de ani de dictatura! N-a observat nimeni pana acum diferența????

    Era expresia aia celebra odata: "Tara te vrea prost" ...... Ei bine, nu tara, ci USL ne vrea de-a dreptul retardati!

    Sper sa nu devenim ......
  • +17 (21 voturi)    
    n-o sa mearga (Marţi, 22 noiembrie 2011, 9:33)

    ashie [anonim]

    acum ponta ar putea sa dea sah mat dandu-si demisia dar nu o va face pt ca i se va arata dosarelul. Este vandut pe veci! Poate ca multi bugetari sunt de acord cu suspendarea si vor salarii mai mari dar ca sa le fie furata "revolutia" tocmai de catre judecatori, asta e prea mult. Deci a te folosi de judecatorii INDIGNATI ca sa castigi devotamentul total al maselor e prea mult. Au asezat in teren doua echipe care nu se inteleg deloc. Hihihi...
  • +23 (25 voturi)    
    Cand vine vorba de Basescu (Marţi, 22 noiembrie 2011, 9:34)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    comentariile au sens si miez.

    Indiferent ce cred oamenii despre el, ei stiu ca Basescu pune probleme adevarate.
  • +20 (22 voturi)    
    Rationamentul Dvs. este corect! (Marţi, 22 noiembrie 2011, 9:48)

    VULPY [anonim]

    De cand am urmarit desfasurarea de "forte" din Teleormam am priceput ca este " mostra" oferita in sustinerea tezei Dvs. Se incearca provocarea unei revolte populare.Se intampla si in cazul transportului in comun! Mijoacele de transport circula la intervale foarte mari,iar nemultumirile calatorilor se concentreaza asupra Presedintelui desi cel care raspunde de tranportul in comun este Primarul General al Bucurestiului. Pacat ca unii oameni se lasa astfel manipulati!
    Faptul ca Romania nu a intrat in colaps financiar se datoreaza clarviziunii Presedintelui Basescu si loialitatii Premierului Boc!
    Doi oameni care au reusit sa salveze tara de dezastru, care in cazul Romaniei era mult mai grav decat in cazul Greciei fiindca pe noi nimeni nu ne-ar fi iertat de datorii!! Pacat ca INTERESELE MESCHINE primeaza!!!
    VULPY
    • -5 (9 voturi)    
      hai sa nu sarim calul (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:08)

      florin [anonim] i-a raspuns lui VULPY

      "clarviziunea lui Basescu"? "loialitatea lui Boc"?
      Nu pun eu botul la aberatiile USL, dar nici cu astia nu mi-e rusine. O haita de incompetenti flamanzi vor sa detroneze o alta haita de incompetenti satuli.
      E doar lupta pentru ciolan - doar ca ciolanul ala e bucata din tibia noastra, via ANAF.
  • +19 (21 voturi)    
    _ (Marţi, 22 noiembrie 2011, 9:48)

    v [anonim]

    este un rationament f bun. totusi, dle Tapalaga, dvs si toti ceilalti il dati mort pe Base in caz ca va fi pus fata in fata cu poporul. Va hazardati. Vorbim totusi de Traian Basescu, de departe omul cu cele mai dezvoltate abilitati de convingere pe de o parte, si de faptul ca are dreptate, pe de alta. Faptul ca nu l-ati vazut in ofensiva in ultimii ani nu e coincidenta, pur si simplu nu are absolut nici un interes acum, cand nu exista nici o miza. Sa asteptam campania.
    Cat despre suspendarea prpriu-zisa iarasi va grabiti: amintiti-va cum in 2007 a fost campania care a adus voturile pdl-ului din 2008. Acum Base nu are cum sa se bage direct in lupta pt parlamentare, dar daca ar fi iarasi suspendat ar avea din nou pretextul sa ia microfonul in fata multimii. Intradevar, ideal ar fi sa se intample la anul, cand rezultatele masurilor implementate vor incepe sa dea mai multe roade. Si chiar daca la limita, dar pun pariu cu dvs ca nu va fi demis la nici un referendum, iar pdl-ul va fi ridicat din nou la 30%. Unde mai pui ca pozitia de suspendat este una f avantajoasa pt ca 1. te pune in postura de victima, de revolutionar impotriva sistemului si 2. nu ai contracandidat la dezbateri.
    • -10 (14 voturi)    
      Basescu in fata multimii?? (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:13)

      vise [anonim] i-a raspuns lui v

      Cand a facut asta ultima data? De ziua Unirii, la Iasi, parca. Iti amintesti ce a patit?
      • +13 (17 voturi)    
        _ (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:39)

        v [anonim] i-a raspuns lui vise

        Imi vine sa spun pe sleau parerea dar va fi cenzurata, asa ca ma rezum la o zicala:
        - de ce esti prost?
        - pt ca sunt sarac.
        - de ce esti sarac?
        - pt ca sunt prost.

        Si inainte sa-mi sari in cap cu discriminarea, sa stii ca si eu sunt din Iasi si tre sa suport toata marea asta de pomanagii psd-isti.
    • -7 (11 voturi)    
      pai atunci ... (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:34)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui v

      de ce nu il suspendati voi astia de la PDL , casa va mai ridice putin la alegerile urmatoare ????
  • +13 (15 voturi)    
    Trecand peste nesimtirea si lipsa de respect... (Marţi, 22 noiembrie 2011, 9:55)

    Rescatorul [anonim]

    pe care cardasia USL o are si o dovedeste fata de romani, sa vadem, mai intai, daca vor castiga alegerile. Romanii nu mai pot fi pacaliti usor, iar numarul oligofrenilor este in scadere (oricum majoritatea acestora vor vota cu partidul lui DD care le da 20.000 de euro ?!). Asa cum anticipam prin primavara, pana la sfarsitul anului sondajele favorabile USL vor incepe cu cifra 4. Deja s-a ajuns aici. La anul, cifra va incepe cu 3. Mai mult, nu stim daca aceasta cardasie a iresponsabilitatii si demagogiei va mai rezista pana la alegeri.
    NOTA: Cei care vor sa provoace o criza politica pentru a destabiliza tara, sunt tradatori de tara. Pentru actiuni de destabilizare a tarii in conditii de criza si recesiune mondiala, ar trebui sa se sesizeze Parchetul. Atentatele la securitatea tarii sunt acte de inalta tradare.
    • +1 (1 vot)    
      Adevarata tradare a tarii (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 9:31)

      ucin [utilizator] i-a raspuns lui Rescatorul

      este acest demers de suspendare a presedintelui tarii, seful statutului, care a avut si are curajul de a spune fara ocolisuri ceea ce este de facut.
      Va rog sa cititi o carte de istorie a Romaniei scrisa de un american, (pacat ca nu de un istoric roman) in care se arata cu o deosebita acuratete si detaliere a adevarului de distrugere a acestui popor si a tarii de catre rusi.
      Cartea ,,Ferestema Doamne de prieteni ..." este un adevar atat de dur ca iti vine sa plangi de durerea tradari facute de-a lungul vremi. Suntem si vom ramane un popor dezbinat atat timp cat nu se vor scoate aceste naparci din viata sociala si politica a acestei tari.
      Cititi si nu o sa va vina a crede cat de dorita este aceasta tara de catre multe popoare ale Europei si cat de tadat a fost acest popor care nu s-a lasat subjugat reformelor comuniste. O sa aveti surpriza sa gasiti un mare patriot conducator al Romaniei pe care rusi nu l-au putut invinge dar l-au facut sa para ,,conducatorul cel mai iubit,, prin tradatori infiltrati in cele mai diverse forme si niveluri politice facad sa amorteasca simturile de intelegere, prin ode si osanale.
      Atentie asadar la cei de tipul iliescu, nastase, ponta, crin, voiculescu, etc... care prin lingusiri si promisiuni desarte vor sa infaptuiasca visul de implinire a rusilor. Cititi si va cruciti!
      O zi buna si plina de optimism
  • +11 (11 voturi)    
    Consecinte (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:01)

    dorin bretan [anonim]

    Orice instabilitate politica, si mai ales existenta unui risc de a trece de la o guvernare reformatoare( atat cat poate) la una vadit populista, in conditii de criza a datoriilor statelor , atingecredibilitatea statului roman. Asta ne va costa la buzunar pe fiecare .
  • +10 (12 voturi)    
    inutil (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:10)

    tudor [anonim]

    ceea ce nu par sa inteleaga baietii astia din USL e ca agitatia lor e, cel mai probabil, inutila.
    intr-o Europa lovita de criza, care nu se va sfarsi prea repede si in care guvernele socialiste incep sa dispara unul dupa celalalt, nu cred ca si-i va dori cineva drept parteneri vazandu-i ce promisiuni fac populatiei.
    de bine de rau, actualul guvern, cu toate prostiile pe care le-a facut ,s-a angajat pe unicul drum care era posibil in acest moment si cel mai important lucru e ca isi respecta angajamentele.
    daca in Franta, la prezidentialele din 2012, Sarkozi isi conserva mandatul, sunt convins ca binomul Germania-Franta va gasi o solutie, in spatele usilor inchise, evident, pentru a nu permite accederea la putere a unor populisti. iar restul Europei, dominate de dreapta, nu va avea nimic impotriva.
    parerea mea.
  • +8 (10 voturi)    
    Lolek si Bolek (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:13)

    MarcelP [utilizator]

    Nu sunt de acord cu Dvs., domnule Tapalaga. Nu ii cred in stare de o asemenea gandire tehnica. Cred ca o fac pur si simplu ca sa se mai auda despre ei. Cred ca s-au imbatat asa de tare cu sondajele, incat au impresia ca o sa castige sigur alegerile si vor sa faca ceva sa se mai auda de ei. Cu programe de guvernare, cu solutii la criza nu sunt in stare sa vina in fata. Au incercat cu un plan de guvernare mai vechi la care i-au dat alt titlu si nimeni nu i-a crezut. Merg in continuare pe chestia cu "Jos Basescu dictatorul!" ca sa mai iasa in prim plan.
    Daca PDLul nu face treaba impotriva coruptilor si daca nu ii baga la inchisoare pe ani de zile dupa cum merita (si nu pe 29 de zile), Ponta si Crina au toate sansele sa castige. Daca fac pasi seriosi impotriva coruptilor in anul care le-a mai ramas, USL pierde alegerile SIGUR!
  • +12 (14 voturi)    
    Si cum anume ocolesc parlamentul? (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:17)

    Proceduru [anonim]

    Inteleg calcule populiste si fluturarea suspendarii ca pe un stindard al luptatorilor nefricosi (nevricosi). Ceea ce imi scapa este modul in care USL ar putea ocoli parlamentul pentru a ajunge la popor: strangerea de semnaturi in strada? Vax! Ce pargii au, ce procedura exista sau poate fi inventata pentru a demara, efectiv, suspendarea, fara a trece prin parlament? Presedintele Basescu are marele merit ca a pornit bulgarele de zapada... cu riscul ca l-ar putea inghiti pe el insusi. Gata cu linistea care asigura mediul in care s-au promovat potlogarii si compromisuri uriase. Presedintele a spus ca nu sunt bani de marit pensiile atunci cand onor Tericeanu o tinea pe-a lui ca sunt bani si economia duduie. Draga Stolo, cum mai stai cu sanatatea?
  • +10 (12 voturi)    
    isi bat joc de o tara intreaga si noi privim la ei (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:25)

    Mike [anonim]

    De ieri a crescut prima de risc cu 3% . Deci ne imprumutam mai scum ca sa platim niste salarii si pensii. leul a inecput si el sa slabesca si BNR trebuie sa cumpere valuta ca sa mentina cursul.
    Cei doi , care vor sa conduca tara si cu un Sova care are milioane din afaceri cu statul (statul cel darnic) si care invarte sute de mii de euro cu Ponata si Rizea(vezi dovezile din EVZ) gandesc ca tara asta a noastra , nu merita decat sa fie la cheremul poftelor lor.
    Si noi , noi ce stim ce stim , ce facem?
  • +10 (12 voturi)    
    Tehnica suspendarii, varianta Nastase (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:32)

    Alex Mjölnr [anonim]

    Nu, cu siguranta articolul nu este la obiect.
    Opozitia este amortita in neputinta ei, iar eforturile stinghere ale USL sunt doar spasme izolate ale unui proces democratic partial invatat, partial transpuns in actiuni. USL nu vizeaza nici bugetarii si nici pe judecatori. Actorii frustrati ca spectacolul lor a fost suspendat si in lipsa unei audiente patetice (in sensul sustinerii frenetice) schiteaza gesturi teatrale in spatele scenei, inchipuindu-si delirul publicului si simuland trairile unei reprezentatii de exceptie. Adevarul este ca publicul si-a pierdut demult interesul pentru jocul politic iar sperantele lor, proiectiile lor esentiale cauta alte zone de influenta si exercitiu populare. Actiunea opozitiei se va consuma in ea insasi, ba chiar intrezaresc irosirea sensului ei inca inainte de a atinge dimensiuni perceptibile.
    • +8 (10 voturi)    
      Tactica diversiunii (Marţi, 22 noiembrie 2011, 11:01)

      Vlade_Divac [utilizator] i-a raspuns lui Alex Mjölnr

      De fapt mister Tapalaga vorbea de o diversiune.
      Nu presedintele e vizat acum pentru ca au sanse foarte mici, lucru recunoscut chiar de disperatii de la usl. Sunt vizati poate si bugetarii dar mai ales acoperirea scandalului cu Geoana.
      Aici se vor vedea urmari importante si cred useleii
      ca daca muta atentia cu o diversiune scapa mai usor. Poate ca ii magulesti comparandu-i cu actori frustrati. Sunt mult mai jos ...
  • -6 (10 voturi)    
    tipic ... (Marţi, 22 noiembrie 2011, 10:32)

    adrian [anonim]

    un articol bine facut , dar tot o propaganda pro basesciana .

    e plin de manipulari ieftine genul :
    "din cauza ca a indraznit sa constate ca nu sunt bani" ... nu , e vorba ca incearca sa influenteze justitia , nu e treaba judecatorilor ca guvernul lui basescu sustine ca nu sunt bani (tot aceeasi oameni in frunte cu marineru , au sustinut aceasta lege pe care acum nu vor sa o aplice) ... justitia e justitie , pe mine nu ma intreaba banca daca am bani sa platesc ratele .. cand nu mai platesc datoria vin si isi iau ce e partial al lor ... simplu .
    din pacate acesti nedreptatiti nu pot sa inghete conturile statului si sa puna sechestru sau sa trimita recuperatorii pe capu lui boc ...

    basescu cere un singur lucru : sa nu se respecte legile cand vrea el .
  • +5 (5 voturi)    
    FUGA DE DNA si de JUSTITIE (Marţi, 22 noiembrie 2011, 11:10)

    bizonul [anonim]

    Marea majoritate a parlamentarilor de la iliescu, adrian nastase, ponta, sova, mitrea, voiculescu, tariceanu la citiva parlamentari ai PDL-ului, toti, toti fug de fapt de DNA, care este in prag de a-i inhata si de mama Justitie, care din pacate nu-si face treaba.

    Mama justitie taraganeaza cu miile de zile procesele lui nastase & co, judecatorii fiind fie santajati, fie timorati, fie mituiti sa amine pina la prescriere marile procese.

    Si atunci nastase si chelnerii crin/poonta au scornit aceasta manevra.

    Sper sa nu scape de puscarie, unde este cazul, si sper ca in ritmul acesta anul 2012 sa-i prinda pe uslinosi cu maxim 30%!!!!
  • +2 (4 voturi)    
    Cam alandala (Marţi, 22 noiembrie 2011, 11:37)

    Cataleya [utilizator]

    "Multi s-au repezit sa-i critice pe Ponta si Antonescu "

    Dle Tapalaga, haideti sa fim seriosi.
    Are vreo importanta de unde a plecat ideea suspendarii?
    Din moment ce sefii USL au imbratisat ideea si au aprobat-o este normal ca ei sunt primii si ,de fapt, singurii raspunzatori pt acest lucru.
    Pt ca, la urma urmei, nici Iliescu, nici Nastase, nici Voiculescu nu au absolut nicio sansa sa-si impuna o idee daca ea nu este acceptata si aplicata de cei doi sefi ai USL.
    Ca Nastase sau cine stie ce alt USL-ist au fost artizanii ideii de suspendare este absolut irelevant, atata vreme cat ideea a primit girul lui Ponta si Antonescu.
    Sigur putem discuta la infinit despre marionetele din varful USL, despre slabiciunile lor, despre incompetenta lor...dar, totusi.

    Mai afirmati ca:
    "In 2007, PSD, PNL si PC controlau Parlamentul, dar nu aveau populatia de partea lor. Acum, situatia e pe dos. "
    iar ceva mai jos, in text:
    "Populatia, care a blocat in 2007 suspendarea decisa de Parlament printr-un vot masiv impotriva (74,48% au spus NU la referendum), l-ar sanctiona astazi, proababil, pe Traian Basescu"

    Adica treceti, dupa cateva randuri, de la o certitudine a demiterii la o "banala" probabilitate..
    Cam ambigua pozitia dvs.
    Sau, mai bine zis - pozitiile!

    In rest, bineinteles ca fiecare e liber sa creada orice scenariu.
  • +3 (3 voturi)    
    strategie (Marţi, 22 noiembrie 2011, 11:40)

    dorel [anonim]

    cu toata strategia si tactica USL, sigur este ideea lui nastase, se va intoarce impotriva lor, incet cu incetul, electoratul, isi va da seama ca opozitia nu este serioasa, nu este o alternanta mai buna la putere
  • -4 (6 voturi)    
    Propunere... (Marţi, 22 noiembrie 2011, 11:43)

    Mara [anonim]

    N-ar exista, oare, vreo posibilitate de modificare a Constituției, în sensul de a-i eterniza la putere pe Băsescu&gașca portocalie de penali? PARTID UNIC&CÂRMACI UNIC? Că așa reiese din (aproape) toate comentariile de mai sus... Cei mai mulți dintre „dătătorii din taste” uită că trăim într-un regim democratic și că jocul democratic presupune și „joc de imagine”. Că Opoziția are datoria de a supraveghea și de a amenda orice derapaj al Puterii. Sigur că inițiativa opoziției, în cazul de față, nu va avea sorți de izbândă. Din mai multe motive. Dar ea are rolul de a le reaminti celor de la putere că nu sunt veșnici...
    Mai puțină patimă, mai puțină ură, dragilor! Cine nu e „cu voi” nu e împotriva voastră!
  • +5 (5 voturi)    
    Nastase si marionetele Ponta Carlanul si Crinul ro (Marţi, 22 noiembrie 2011, 11:50)

    Gabi M [utilizator]

    Si,sa mai spuna cele doua marionete ,Ponta si Crin,ca ei conduc USLasza si nu Iliescu,Voiculescu si Bombonel coruptul Nastase!Sunt pensionara si am o pensie mica dar mi-am dat seama ca fara masurile de austeritate luate am fi ajuns mult mai rau decat Grecia caci pe noi nu ne-ar fi ajutat nimeni,nefiind in zona euro.Toti astia care pritocesc suspendarea Presedintelui sunt de fapt dusmanii nostri,ai celor mai saraci,urmarindu-si doar scopurile lor personale!Nu voi vota suspendarea si niciodata pe acesti conducatori marioneta ai USL-ului.
  • +5 (5 voturi)    
    calcule gresite (Marţi, 22 noiembrie 2011, 12:03)

    ovidiu [anonim]

    Comentariul este foarte bun si probabil ca explica foarte bine ceea ce cred cei de la USL.
    Dar calculul este gresit deoarece:
    - 1) presedintele Traian Basescu este singura locomotiva pe care o are PDL. Lupta dintre USL si Presedinte va polariza populatia Romaniei. In aceasta lupta inegala in acest moment (conform sondajelor de opinie) se vor gasi multi care sa vrea sa echilibreze balanta. Cu cat va fi lupta mai incorecta, (USL beneficiind de aportul a cel putin 2 televiziuni importante de stiri) cu atat cel aflat intr-o pozitie inferioara va fi mai sprijinit de alegatorii nehotarati.
    Prin cresterea procentelor pentru Presedinte vor creste si procentele celor de la PDL.
    - 2) presedintele Traian Basescu este singurul potician important care a sprijinit Justitia din Romania. Romanii au inteles asta si il vor sustine.
    - 3) evolutiile economice din zona Europei, dar si din intreaga lume (criza economica prelungita si in 2012, masurile de austeritate care vor fi luate in tot mai multe tari dezvoltate) vor arata ca Presedintele a actionat mai responsabil decat alti conducatori de tara si a luat masurile necesare cu mai mult de un an inaintea altor lideri.
    Dupa parerea mea daca USL se lupta in continuare doar cu PDL avea sanse mai mari. USL ar fi putut invinge PDL.
    Cei de la USL ar trebui sa-si aminteasca ca Presedintele a invins USL (PSD+PNL) + UDMR+ PNTCD+Realitatea+Antena 3+ altii
  • +1 (1 vot)    
    Daca ar citi asta toata lumea (Marţi, 22 noiembrie 2011, 13:15)

    ionel [anonim]

    Daca ar citi asta toate mamaiele pe care Mazare le-a prostit cu o portie de mancare ar fi minunat. Probabil ar castiga tot PDL-ul. Fratilor: NU SUNT BANI! De unde durerea mea sa dea astia salarii mai mari si de unde locuri de munca?! De ce nu sunt bani? Din cauza ca in ultimii 20 de ani fiecare a furat cat a putut. Si din pacate inca mai e de furat!
  • +1 (1 vot)    
    GRESIT (Marţi, 22 noiembrie 2011, 14:18)

    ictin [anonim]

    Cel putin partial. USL nu cauta numai o lovitura de imagine ci chiar suspendarea. Suntem in noiembrie, alegerile parlamentare vor fi peste un an. Pana atunci au timp de facut "anchete" si sa pregateasca bine suspendarea, care va fi votata in parlament dupa alegeri, cand ei spera ca vor avea majoritate. Si pun pariu ca principala promisiune electorala a uslasilor va fi suspendarea lui Basescu, si nu actiuni concrete de incurajare economica, iar oamenii cum sunt dobitoci vor pune botul. Ca peste 2 ani vor plange, e alta problema.
  • +1 (1 vot)    
    Desteptativa romani (Marţi, 22 noiembrie 2011, 14:24)

    Ardeleanu [anonim]

    Sper din suflet sa nu le reuseasca nimic USL-istilor, nu ar fi drep pentru tara si popor,nu le-a fost destul cat au jecmanit tara asta , mai vor, dar pana cant vom mai inghiti ?Rusine si lui N...se spune (popor)ca are parte si de defrisarile de paduri din Maramures, unde nu are parte ?Cum a reusit sa se im bopgateasca , milioane din munca nu ?Din radacina trebuie extirpati sa nu aibe timp sa savureze ce au furat si distrus in tara. Sper ca oamenii sa fie de partea lui Basescu -si el si ai lui au facut greseli, dar are curajul sa se lupte cu meschinii.Unde te uiti in tara si au fost ,s-au sunt psd-isti nu auzi decat de hotiile lor si distrugerile lor.Desteptativa romani, aratati-va curajul ,spuneti-va parerea si sa aratam cine este poporul , avem nevoie de liniste politica , de planuri de viitor pentru toti cetatenii tari, s-a nu fim obligati sa parasim tara sa ne gandim ca avem obligatia pentru generatiile urmatoare de-a face ceva cu ce sa se mandresca.
  • +1 (1 vot)    
    Cine-i calu'? (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 12:03)

    ion [anonim]

    Intrebarea
    din subiectul comentariului cred ca va ramine retorica pana la proba contrarie a rezultatului USL asa cum l-ai disecat in articolul tau Dane!
    Extrasul de mai jos este dintr-un set de indicatii privind sahul.
    Cele de mai jos mie imi suna azi a fabula daca uitam un pic de joc!
    Citat:
    "Nebunii au cam aceeasi valoare ca si caii. Nebunii castiga in putere spre sfarsitul jocului, pentru ca numarul de piese de pe tabla scade si astfel se elibereaza linii de atac pentru ei. Pe o tabla goala, nebunul poate fi activ pe amandoua partile in acelasi timp, pe cand calul se deplaseaza mai greu dintr-o parte intr-alta a tablei. intr-un final de joc cu putine piese ramase, o pereche de nebuni este neindoielnic mai puternica decat un nebun si un cal sau o pereche de cai. Un jucator avand o pereche de nebuni are o arma strategica ce consta in posibilitatea de a face multe schimburi de piese care sa duca la un final de joc avantajos."
    Sfarsitul citatului

    Ar mai fi de spus ca si din popor a devenit axiomatic ca nebunul are mintea hodinita!

    In cazul articolului de fata din pacate hodina nebunului vine tot de la faptul ca judecatorii (da aceeasi ca si cei din articol) nu s-au ocupat asa cum scrie la carte mai mult de nebunii din jurul nostru.

    Ion
    Ps: Noroc ca unii mai joaca septica!
    • +1 (1 vot)    
      sah (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 12:47)

      panfilie [anonim] i-a raspuns lui ion

      mda, cu doi nebuni faci multe.
      dar, conditia era ca tabla sa fie degajata bine de umplutura pionilor.
      nebunii astia se cam incurca in pioni.
      • +1 (1 vot)    
        pion (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 14:15)

        ion [anonim] i-a raspuns lui panfilie

        @Panfilie

        Nu pot decat sa citez din aceleasi reguli de sah! De data asta insa ar fi bine sa tinem cont de JOC mai mult decat de reguli!
        Preschimbarile din ultimii ani si aroganta unora i-a transformat din pioni in regine nebune care se mai si cred majore(te).

        Dar sa revenim la sus-numitele reguli:
        Citat
        "Desi considerat modest si lesne de sacrificat, totusi pionului i se rezerva un loc special putand deveni orice piesa majora doreste jucatorul (regina, turn, cal sau nebun), cu exceptia regelui.
        La capatul cursei sale solitare pe verticala, daca scapa de toate pericolele de captare sau blocare, orice pion se poate transforma intr-o alta piesa majora, care devine activa in clipa transformarii.
        Totusi, la schimbarea pionului sunt preferate reginele, din motive evidente, ce sunt forta si mobilitatea lor.
        Teoretic, orice jucator de sah are la inceputul jocului alaturi de o regina, alte 8 potentiale regine, daca toti cei opt pioni ar fi transformati, la limita, in regine. Acest amanunt, adesea uitat, al puterii "modestului" pion da un cu totul alt inteles faimosului citat al lui Napoleon Bonaparte referitor la "bastonul de maresal" purtat de fiecare soldat in ranita sa."

        Si in USL/PDL/si alte organizatii de pe la noi cu terminatie in "L" sunt multi care se cred chiar si Pioni si spera diseprati in vreo ascensiune.
        Ramine de vazut cat de verticala e ascensiunea pionilor, de libera calea nebunilor, acuratetea miscarirlor in "L" si respectiv sansa vreunuia sa se mentina "rege" fara a fi blocat/incurcat la mantinela cu mana pe sirena.
        Retorica ramane!

        Ionut
        • 0 (0 voturi)    
          orice soldat are in.. (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:18)

          napoleon imperator [anonim] i-a raspuns lui ion

          bastonul de maresal...

          totusi, revenind la regina, otravita sau ne, s'a descoperit pana la urma cine era regina..vamilor ?! :-)
          pot niste nebuni sa anihileze o regina ?!

          deci, pan'la urma, nimeni nu'i de neinlocuit.

          pioni sa ai !
          • +1 (1 vot)    
            off-topic (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 15:27)

            ion [anonim] i-a raspuns lui napoleon imperator

            vama = zarva si atat!
            Cu o astfel de justitie si mai ales nebuni cu multe linii lasate libere, recte carari procedurale 100% romanesti, nu vom reusi sa punem dupa gratii nici macar un caine maidanez!
            Ura!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version