Discutia de Luni. O emisiune HotNews.ro - RFI

Miron Mitrea a discutat online cu cititorii HotNews.ro

de Redactia     HotNews.ro
Duminică, 16 octombrie 2011, 19:52 Actualitate | Politic


Miron Mitrea
Foto: HotNews.ro
Va mai ramane Marian Vanghelie in PSD? Cum va controla Victor Ponta organizatia de Bucuresti, ale carei filiale se revolta impotriva conducerii centrale? De ce a acceptat Miron Mitrea sa se ocupe de campania lui Sorin Oprescu? Coordonatorul campaniei PSD pe Bucuresti, Miron Mitrea, a discutat online cu cititorii HotNews.ro. Cele mai bune intrebari vor fi preluate in emisiunea Discutia de Luni, difuzata de HotNews.ro si RFI incepand cu ora 19.10 si realizata de Dan Tapalaga.

Nota Redactiei:
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
  • Va rugam sa nu adresati mai mult de doua intrebari pentru a da posibilitatea invitatatilor sa raspunda la cat mai multe probleme ridicate de cititori.
  • Postarile lungi sau care contin mai mult de doua intrebari nu vor fi validate
  • Cele mai bune intrebari vor fi preluate in emisiunea Discutia de Luni, difuzata de HotNews.ro si RFI incepand cu ora 19.10 si realizata de Dan Tapalaga.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 dan

    1. Ca roman, cat de fericit sunteti ca milioane de romani au fost nevoiti sa-si lase case, familii, prieteni, tara si sa mearga sa munceasca la periferia altor societati pentru ca politicienii de dupa '90 au furat si distrus aproape tot din tara?

    2. Politicienii romani sunt asa incrancenati sa fure, sa nu demisioneze nici cand sunt prinsi? Este incredibil, pentru ca in alte tari ca Anglia cei prinsi demisioneaza imediat. Ce este in mintea politicianului roman? A descoperit el ca o sa ia tot ce a furat pe lumea cealalata?!

    • Miron Mitrea

      Nu-i vorba de fericire sau nefericire. Trecem, ca orice stat in situatia noastra, prin aceasta criza a parasirii tarii de catre romani spre alte teritorii, pe care as imparti-o in doua: forta de munca necalificata, care pleaca pe perioada scurta, si cea super-calificata, care din pacate pleaca definitiv. Nu sunt dintre cei care cred ca exista minuni pentru a opri acest exod. Singura solutie cunoscuta, ca si in Italia, Grecia, Spania, este una pe termen lung, si anume dezvoltarea economica a societatii romanesti.

  • Întrebarea nr. 2 Laurentiu R.

    Este PSD un elefant cu picioare de lut? Alianta contra naturii cu PNL va tine sau nu pina la alegeri?

    Cred ca sinteti cel mai potrivit candidat la viitoarele alegeri prezidentiale. Ati considerat aceasta optiune?

    • Miron Mitrea

      Nu, PSD nu este un elefant cu picioare de lut. Probabil nu mai are aceleasi structuri in teritoriu ca altadata, dar sunt inca multe zone in care este bine conectat. Alianta cu PNL este o alianta politica, care are ca si scop detronarea actualei puteri. Si va tine.

      Nu, nu m-am gandit sa candidez la viitoarele alegeri prezidentiale.

  • Întrebarea nr. 3 ned

    cand veti avea curajul, sa trimiteti dosarul in justitie? de ce apelati la toate metodele anormale de amanare pana la prescriere, daca sustineti ca suntei nevionavat? Ce credibilitate si mai ales pentru cine, credeti ca mai aveti? Ne credeti pe toti chiar asa spalati pe creier? va inselati............

    • Miron Mitrea

      Dosarul meu este in justitie. A fost si la Inalta Curte de Casatie si Justitie. Nu cred ca el a fost demarat in ideea de a fi vreodata judecat. Daca ar fi fost asa, era demult inchis. El este mai degraba un mod de a se pastra o presiune permanenta pe mine ca si pe altii.

  • Întrebarea nr. 4 John M.

    un om foarte practic, vorbiti totdeauna in cunostinta de cauza si ati ramas neclintit in convingeri peste ani, calitati pe care putini le au in PSD. De fapt, sunteti printre putinii politicieni romani cu reale calitati de lider.
    Intrebare: De ce nu ati candidat la sefia PSD?

    P.S. Nu sunt afiliat politic, dar aplaud pe oricine care face ceva bun pentru tara- o atitudine foarte comuna in America.

    • Miron Mitrea

      Mi-am retras candidatura in timpul Congresului din februarie 2010, deoarece era evident pentru mine ca mai multe candidaturi impotriva lui Geoana i-ar fi pastrat lui scaunul. Pentru mine, indepartarea lui din functia de presedinte era prioritara. Eu il consider principalul vinovat pentru situatia de opozitie continua pe care o are PSD-ul de opt ani.

  • Întrebarea nr. 5 dumitru radulescu

    Domnule Mitrea, sunt membru PSD in judetul Alba. Noi aici am fost foarte bucuresti cand presedintele partidului, Victor Ponta, a anuntat ca Marian Vanghelie nu mai e presedintele PSD Bucuresti. Noua in Alba ne facea foarte rau din punct de vedere electoral prezenta acestuia intr-o functie de conducere atat de importanta in partid. Totusi, vad ca in ultima vreme acesta pe unde apare se prezinta in continuare seful PSD Bucuresti. Care este pana la urma adevarul domnule Mitrea, mai e sau nu mai e Marian Vanghelie presedintele PSD Bucuresti ?

    • Miron Mitrea

      Marian Vanghelie nu mai este presedinte al PSD Bucuresti. A fost eliberat din functie de catre Comitetul Executiv si inlocuit cu un comitet de coordonare condus de Victor Ponta.

  • Întrebarea nr. 6 lena

    1. Nu considerati ca iesirile dumneavoastra in mass media dauneaza grav imaginii PSD.
    2.Stiti ca atunci cind se vorbeste de domnul Mitrea , se injura, se fac aprecieri pe care nu v-ar face placerae sa le auziti. Sunteti considerat compromis, expirat timpului prezent si nereprezentativ actual . Va rog sa comentati.
    3. Numiti trei fapte bune finalizate de dumneavpastra in sindicat, politica si numiti si trei nerealizari de care nu sunteti mindru.

    • Miron Mitrea

      1. Nu, nu consider. Din contra.
      2. Va invit sa facem o plimbare pe strada in orice zona a Romaniei doriti. Eu merg foarte mult pe strada si am observat lucruri oarecum opuse.
      3. In sindicat: primul si cel mai important a fost impunerea negocierilor libere in decembrie 1990, dupa ce guvernul Roman liberalizase preturi dar nu salarii. Atunci am impus in Romania contracte colective de munca. A doua fapta buna este unirea CNSLR Fratia si formarea celui mai mare sindicat din Centrul si Estul Europei. A treia fapta buna la sindicate a fost afilierea CNSLR Fratia la CISL (Confederatia Internationala a Sindicatelor Libere), unde am si obtinut functia de vicepresedinte, pozitie pe care si astazi sindicatele romanesti o pastreaza. Vfreau sa mentionez ca am fost prima organizatie romaneasca afiliata international. Nu am nici o fapta la sindicate de care sa nu fiu mandru.
      In politica: Cred ca cea mai mare realizare a fost proiectul national de constructie autostrazi, din care am si realizat prima etapa Bucuresti - Constanta (de 100 de km, pana la Fetesti).
      A doua este proiectul de case pentru tineri care, din pacate, a fost abandonat. Probabil primul rand reabilitarea celor 3200 de km de drumuri nationale.
      Nerealizari in politica am destule. In primul rand, am ratat cateva din proiectele la care am lucrat ca ministru, cel mai important a fost cel privind modernizarea cailor ferate, din care s-a facut doar primul tronson, de la Bucuresti la Campina. A doua nerealizare este legata de alegerile parlamentare din 2008. Chiar daca am reusit sa duc PSD-ul la 90.000 de voturi peste PDL, nu am reusit sa aduc mai multe mandate si am pierdut cu doua mandate. A treia nerealizare este nereusita din 2004, alegeri prezidentiale, infrangerea in fata lui Traian Basescu.

  • Întrebarea nr. 7 Mihaela Roman

    Am citit in presa ca la intalnirea de saptamana trecuta de la sectorul 3 Vanghelie a vorbit vehement impotriva domnului Ponta iar dumneavoastra si domnul Iliescu
    a-ti incercat sa domoliti spiritele dar nu prea a-ti reusit. Este adevarat?

    • Miron Mitrea

      Saptamana trecuta la sectorul 3 lucrurile au fost normale. Sigur ca au fost voci impotriva suspendarii conducerii Bucurestiului, dar asta era firesc. Nu s-a vorbit vehement impotriva lui Victor Ponta iar atat eu, dar mai ales domnul Iliescu, am vorbit in special de viitor si mai putin de trecut. Principala noastra tinta la sectorul trei este inlocuirea lui Liviu Negoita din functia de primar.

  • Întrebarea nr. 8 SILEA CLAUDIU

    Buna ziua domnule Mitrea.
    Sunt unul din sutele de mii de persoane din tara asta care doresc abolirea puterii portocalii.
    Este foarte usor sa tai salarii si pensii, orice neavenit poate face asta. Tara asta are nevoie de oameni care sa stie sa aduca bunastare poporului.
    GATA, S-A FURAT DESTUL!
    Schimbati legile asfel incat sa nu se mai poata fura, puneti numai oameni cinstiti in toate functiile, de la consilierii si primarii de la sate, la ministrii. Inaspriti pedepsele. "Daca l-am prins ca a trucat o licitatie, il bag in puscarie pe viata, i-am confiscat toata averea lui si a familiei sale pana la gradul 4. Nu se poate, nu este constitutional si europen? Ba se poate, caci alfel nu veti salva tara asta. De ce a furat, nu stia dinainte ce risca?
    Coruptia este generalizata si a patruns in absolut TOATE structurile societatii si nu se va putea eradica decat daca "taiati in carne vie". 90% din activitatea serviciilor secrete trebuie indreptata catre aceasta directie.
    Intrebari:
    1. V-ati gandit ca USL-ul, pentru a castiga alegerile, va trebui sa spuna populatiei ce va face cand va veni la putere, concret, cu masuri realiste, responsabilitati (ce se intampla daca nu se indeplineste masura) si termene?
    2. Ce masuri concrete veti lua pentru combaterea coruptiei si evaziunii fiscale?
    Intelegeti odata ca romanul nu stie decat de frica.
    Cu respect,
    Claudiu SILEA

    • Miron Mitrea

      Da, ne-am gandit iar Victor Ponta, in data de 22 octombrie, la sedinta Consiliului National al PSD, va prezenta liniile generale pe care le pregatim atat pentru revenirea la putere cat mai ales masurile si directiile in care vrem sa indreptam Romania. Probabil ca evaziunea fiscala, ca forma a coruptiei, este cea care afecteaza cel mai puternic bugetul Romaniei si astfel viata tututor. Cand vorbim de evziune fiscala putem sa facem spectacol si sa arestam cativa vamesi si politisti vamali sau sa nu ne mai facem ca nu stim unde este si sa trecem la evaziunea extrem de serioasa care se face cu ajutorul institutiilor statului. Eu cred ca desi greu, evaziunea fiscala majora poate fi eradicata, bineinteles, asa cum spuneti si dvs, cu ajutorul serviciilor de informatii.

  • Întrebarea nr. 9 Vasile Aldea

    Domnule

    Societatea romaneasca percepe psd ca un partid nereformat, cu un presedinte de onoare care este legat de cele mai grave greseli ale perioadei post comuniste, etc:
    -Romania are nevoie de un partid de stinga dar actualul psd este departe de a fi asta.
    De ce nu se produce adevarata curatare a psd de elementele corupte sau care evita procesele pe rol pentru coruptie? -Dl Ponta are un limbaj si un comportament care efectiv aduce aminte de epoca stalinista decit de o democratie europeana. Oare realizati ca absolut nu este liderul pe care societatea romaneasca il va accepta?

    O zi buna

    • Miron Mitrea

      Eu nu cred ca Ion Iliescu poate fi privit in acest mod. Sau, oricum, asta nu este perceptia mea. Indiferent ce i se reproseaza, nimeni nu cred ca pune la indoiala faptul ca este cel mai important om de stat al Romaniei post-revolutionare.

      Referitor la PSD, partid de stanga: sunt de acord ca in ultima vreme au existat o lipsa ideologica privind pozitionarea partidului, dar asta nu inseamna ca PSD a parasit pozitia de partid de centru - stanga. Aveti dreptul la orice perceptie, nu o s-o discut eu, dar nu o impartasesc. De asemenea, oricand, in orice tara, bineinteles ca si in Romania, pot sa apara partide noi, care sa-si gaseasca sau nu sprijin electoral. Observ ca, in ultima perioada, atat pe stanga cat si pe dreapta apar partide populiste, care se pozitioneaza anti-sistem. Vom vedea impreuna ce viitor vor avea.

  • Întrebarea nr. 10 irina vasilescu

    buna ziua domnule Mitrea,

    ati declarat ca in spatele atacurilor impotriva lui Oprescu (de la OTV) se afla Vanghelie. acesta a negat implicarea sa, iar Dan Diaconescu a declarat ca l-a sunat Vanghelie si i-a spus sa opreasca atacurile impotriva lui Oprescu. In acest context va intreb daca va mentineti declaratia cu privire la implicarea d-lui Vanghelie in atacurile impotriva lui Sorin Oprescu?
    multumesc

    • Miron Mitrea

      Eu am crezut ceea ce am spus. Vanghelie mi-a spus ca nu este adevarat. Sigur, il cred si pe el. Dar nu pot sa nu constat ca, dupa aceasta discutie publica, atacurile la Sorin Oprescu au incetat. Ceea ce pentru mine este cel mai important.

  • Întrebarea nr. 11 Dana

    Domnule Mitrea,

    De ce PSD nu ia o pozitie mai ferma impotriva derapajelor democratice ale actualei puteri? Ma refer la Pogromul impotriva Justitiei si resucitarea Securitatii.

    • Miron Mitrea

      PSD a luat si va lua in continuare pozitii ferme impotriva derapajelor democratice ale acutalei puteri, atat in cadrul puterii legislative, executive si judecatoresti. Sunt impotriva legii pe care PDL-ul a introdus-o in Parlament privind transformarea unor membri SRI in anchetatori.

  • Întrebarea nr. 12 Victor

    Exista in Romania multi oameni care au afinitati de stanga insa nu simpt ca PSD-ul ii reprezinta. PSD seamana mai mult cu PCR, in sensul ca majoritatea politicienilor care il populeaza la varf s-au inscris in partid pentru avantaje personale. Partidul este folosit in interes propriu de catre acestia si nu pentru a reprezenta interesele alegatorilor.
    1. Care credeti ca ar fi masurile necesare pentru a schimba aceasta situatie ?
    2. Credeti ca este posibila schimbarea atata timp cat la varf raman aceiasi oameni care folosesc partidul in interes propriu, oameni care isi apara cu dintii pozitiile ?

    • Miron Mitrea

      Intrarea in politica in interes propriu nu este tipica PSD-ul sau partidelor din Romania. Problema este cat din timpul si actiunea proprie fiecarui politician sunt folosite pentru interesele generale si pentru interesele lui. Ce pot sa spun astazi este ca lupta politica din Romania, pentru mine cel putin, este mai degraba o lupta pentru ocuparea unor pozitii de putere decat orice altceva. Si din acest punct de vedere scena politica romaneasca s-a deteriorat permanent. Eu cred ca cea mai importanta reforma pe care clasa politica ar trebui s-o faca este aceea a readucerii in atentie si a discutiilor politice a intereselor Romaniei si ale populatiei. Dar asta va fi foarte greu si, din pacate, foarte des aceste discutii nu sunt si nu cred ca vor fi oneste.

  • Întrebarea nr. 13 solomon

    Ar fi continuat guvernarea cu PDL daca nu erau alegeri prezidentiale la sfarsitul lui 2009? Daca da, ar fi facut ce trebuie acel guvern, tinand cont ca era majoritate si pentru modificarea Constitutiei? De la Dvs. ma astept la un raspuns sincer!

    • Miron Mitrea

      Probabil ca ar fi continuat guvernarea cu PDL daca nu ar fi fost alegerile din 2009,dar sunt pesimist ca acel guvern ar fi reusit sa faca ceea ce trebuie pentru Romania. Cred ca proiectul PSD-PDL a deraiat inca de la inceput, cand candidatul de prim-ministru, Stolojan, pe care-l agreasem s-a retras si a fost numit Emil Boc. Atunci nu mi-am dat atat de clar seama ca astazi, desi am avut unele dubii, ca Emil Boc este total nepregatit pentru functia de prim-ministru.

  • Întrebarea nr. 14 Titus

    Ce tactica veti adopta ca sa castigati alegerile in Bucuresti daca dvs. atacati membrii PSD importanti care aduc voturile?
    Domnul Mitrea stiti in ce sa masoara valoare unui politician?

    • Miron Mitrea

      Cel mai important obiectiv pe care-l am in acest moment este sa strang toate energiile din PSD,PNL si din echipa lui Sorin Oprescu si sa le fac sa lucreze impreuna in favoarea castigarii Bucurestiului. Da, stiu in ce se masoara valoarea unui politician. In perioada imediata se masoara in capacitatea de a castiga alegeri iar in perspectiva se masoara in capacitatea lui de a influenta pozitiv, in cazul de fata, viata bucurestenilor.

  • Întrebarea nr. 15 Mihair

    Buna ziua d-le Mitrea,
    1. Considerati ca USL va reusi sa supravietuiasca la toate incercarile centrifuge pana la alegeri de anul viitor ?
    2. Nu credeti ca PSD si PNL ar trebui sa-si arate fiecare la alegeri potentialul electorala si sa alcatuiasca o coalitie pentru formarea viitorului guvern functie de rezultate ?
    Multumesc,
    Mihai R.

    • Miron Mitrea

      1. Da, sunt convins ca USL va reusi sa supravietuiasca si dincolo de alegerile de anul viitor, in mod cert pana la viitoarele alegeri prezidentiale.

      2. S-a ales solutia USL, nu mai am nimic de comentat.





2027 vizualizari

  • Intrebari (Duminică, 16 octombrie 2011, 20:12)

    dan [anonim]

    1. Ca roman, cat de fericit sunteti ca milioane de romani au fost nevoiti sa-si lase case, familii, prieteni, tara si sa mearga sa munceasca la periferia altor societati pentru ca politicienii de dupa '90 au furat si distrus aproape tot din tara?

    2. Politicienii romani sunt asa incrancenati sa fure, sa nu demisioneze nici cand sunt prinsi? Este incredibil, pentru ca in alte tari ca Anglia cei prinsi demisioneaza imediat. Ce este in mintea politicianului roman? A descoperit el ca o sa ia tot ce a furat pe lumea cealalata?!
    • raspuns (Luni, 17 octombrie 2011, 13:03)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui dan

      Nu-i vorba de fericire sau nefericire. Trecem, ca orice stat in situatia noastra, prin aceasta criza a parasirii tarii de catre romani spre alte teritorii, pe care as imparti-o in doua: forta de munca necalificata, care pleaca pe perioada scurta, si cea super-calificata, care din pacate pleaca definitiv. Nu sunt dintre cei care cred ca exista minuni pentru a opri acest exod. Singura solutie cunoscuta, ca si in Italia, Grecia, Spania, este una pe termen lung, si anume dezvoltarea economica a societatii romanesti.
  • Presedinte (Duminică, 16 octombrie 2011, 23:08)

    Laurentiu R. [anonim]

    Este PSD un elefant cu picioare de lut? Alianta contra naturii cu PNL va tine sau nu pina la alegeri?

    Cred ca sinteti cel mai potrivit candidat la viitoarele alegeri prezidentiale. Ati considerat aceasta optiune?
    • raspuns (Luni, 17 octombrie 2011, 13:04)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Laurentiu R.

      Nu, PSD nu este un elefant cu picioare de lut. Probabil nu mai are aceleasi structuri in teritoriu ca altadata, dar sunt inca multe zone in care este bine conectat. Alianta cu PNL este o alianta politica, care are ca si scop detronarea actualei puteri. Si va tine.

      Nu, nu m-am gandit sa candidez la viitoarele alegeri prezidentiale.
  • dosarul in justitie?!? (Luni, 17 octombrie 2011, 0:06)

    ned [anonim]

    cand veti avea curajul, sa trimiteti dosarul in justitie? de ce apelati la toate metodele anormale de amanare pana la prescriere, daca sustineti ca suntei nevionavat? Ce credibilitate si mai ales pentru cine, credeti ca mai aveti? Ne credeti pe toti chiar asa spalati pe creier? va inselati............
    • raspuns (Luni, 17 octombrie 2011, 13:05)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui ned

      Dosarul meu este in justitie. A fost si la Inalta Curte de Casatie si Justitie. Nu cred ca el a fost demarat in ideea de a fi vreodata judecat. Daca ar fi fost asa, era demult inchis. El este mai degraba un mod de a se pastra o presiune permanenta pe mine ca si pe altii.
  • Sunteti... (Luni, 17 octombrie 2011, 6:39)

    John M. [anonim]

    un om foarte practic, vorbiti totdeauna in cunostinta de cauza si ati ramas neclintit in convingeri peste ani, calitati pe care putini le au in PSD. De fapt, sunteti printre putinii politicieni romani cu reale calitati de lider.
    Intrebare: De ce nu ati candidat la sefia PSD?

    P.S. Nu sunt afiliat politic, dar aplaud pe oricine care face ceva bun pentru tara- o atitudine foarte comuna in America.
    • raspuns (Luni, 17 octombrie 2011, 13:07)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui John M.

      Mi-am retras candidatura in timpul Congresului din februarie 2010, deoarece era evident pentru mine ca mai multe candidaturi impotriva lui Geoana i-ar fi pastrat lui scaunul. Pentru mine, indepartarea lui din functia de presedinte era prioritara. Eu il consider principalul vinovat pentru situatia de opozitie continua pe care o are PSD-ul de opt ani.
  • vanghelie presedinte (Luni, 17 octombrie 2011, 8:42)

    dumitru radulescu [anonim]

    Domnule Mitrea, sunt membru PSD in judetul Alba. Noi aici am fost foarte bucuresti cand presedintele partidului, Victor Ponta, a anuntat ca Marian Vanghelie nu mai e presedintele PSD Bucuresti. Noua in Alba ne facea foarte rau din punct de vedere electoral prezenta acestuia intr-o functie de conducere atat de importanta in partid. Totusi, vad ca in ultima vreme acesta pe unde apare se prezinta in continuare seful PSD Bucuresti. Care este pana la urma adevarul domnule Mitrea, mai e sau nu mai e Marian Vanghelie presedintele PSD Bucuresti ?
    • raspuns (Luni, 17 octombrie 2011, 13:08)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui dumitru radulescu

      Marian Vanghelie nu mai este presedinte al PSD Bucuresti. A fost eliberat din functie de catre Comitetul Executiv si inlocuit cu un comitet de coordonare condus de Victor Ponta.
  • Reanalizativa pozitia (Luni, 17 octombrie 2011, 8:59)

    lena [anonim]

    1. Nu considerati ca iesirile dumneavoastra in mass media dauneaza grav imaginii PSD.
    2.Stiti ca atunci cind se vorbeste de domnul Mitrea , se injura, se fac aprecieri pe care nu v-ar face placerae sa le auziti. Sunteti considerat compromis, expirat timpului prezent si nereprezentativ actual . Va rog sa comentati.
    3. Numiti trei fapte bune finalizate de dumneavpastra in sindicat, politica si numiti si trei nerealizari de care nu sunteti mindru.
    • raspuns (Luni, 17 octombrie 2011, 13:16)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui lena

      1. Nu, nu consider. Din contra.
      2. Va invit sa facem o plimbare pe strada in orice zona a Romaniei doriti. Eu merg foarte mult pe strada si am observat lucruri oarecum opuse.
      3. In sindicat: primul si cel mai important a fost impunerea negocierilor libere in decembrie 1990, dupa ce guvernul Roman liberalizase preturi dar nu salarii. Atunci am impus in Romania contracte colective de munca. A doua fapta buna este unirea CNSLR Fratia si formarea celui mai mare sindicat din Centrul si Estul Europei. A treia fapta buna la sindicate a fost afilierea CNSLR Fratia la CISL (Confederatia Internationala a Sindicatelor Libere), unde am si obtinut functia de vicepresedinte, pozitie pe care si astazi sindicatele romanesti o pastreaza. Vfreau sa mentionez ca am fost prima organizatie romaneasca afiliata international. Nu am nici o fapta la sindicate de care sa nu fiu mandru.
      In politica: Cred ca cea mai mare realizare a fost proiectul national de constructie autostrazi, din care am si realizat prima etapa Bucuresti - Constanta (de 100 de km, pana la Fetesti).
      A doua este proiectul de case pentru tineri care, din pacate, a fost abandonat. Probabil primul rand reabilitarea celor 3200 de km de drumuri nationale.
      Nerealizari in politica am destule. In primul rand, am ratat cateva din proiectele la care am lucrat ca ministru, cel mai important a fost cel privind modernizarea cailor ferate, din care s-a facut doar primul tronson, de la Bucuresti la Campina. A doua nerealizare este legata de alegerile parlamentare din 2008. Chiar daca am reusit sa duc PSD-ul la 90.000 de voturi peste PDL, nu am reusit sa aduc mai multe mandate si am pierdut cu doua mandate. A treia nerealizare este nereusita din 2004, alegeri prezidentiale, infrangerea in fata lui Traian Basescu.
  • Intalnire sector 3 (Luni, 17 octombrie 2011, 9:34)

    Mihaela Roman [anonim]

    Am citit in presa ca la intalnirea de saptamana trecuta de la sectorul 3 Vanghelie a vorbit vehement impotriva domnului Ponta iar dumneavoastra si domnul Iliescu
    a-ti incercat sa domoliti spiritele dar nu prea a-ti reusit. Este adevarat?
    • raspuns (Luni, 17 octombrie 2011, 13:19)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihaela Roman

      Saptamana trecuta la sectorul 3 lucrurile au fost normale. Sigur ca au fost voci impotriva suspendarii conducerii Bucurestiului, dar asta era firesc. Nu s-a vorbit vehement impotriva lui Victor Ponta iar atat eu, dar mai ales domnul Iliescu, am vorbit in special de viitor si mai putin de trecut. Principala noastra tinta la sectorul trei este inlocuirea lui Liviu Negoita din functia de primar.
  • Masuri concrete (Luni, 17 octombrie 2011, 10:02)

    SILEA CLAUDIU [anonim]

    Buna ziua domnule Mitrea.
    Sunt unul din sutele de mii de persoane din tara asta care doresc abolirea puterii portocalii.
    Este foarte usor sa tai salarii si pensii, orice neavenit poate face asta. Tara asta are nevoie de oameni care sa stie sa aduca bunastare poporului.
    GATA, S-A FURAT DESTUL!
    Schimbati legile asfel incat sa nu se mai poata fura, puneti numai oameni cinstiti in toate functiile, de la consilierii si primarii de la sate, la ministrii. Inaspriti pedepsele. "Daca l-am prins ca a trucat o licitatie, il bag in puscarie pe viata, i-am confiscat toata averea lui si a familiei sale pana la gradul 4. Nu se poate, nu este constitutional si europen? Ba se poate, caci alfel nu veti salva tara asta. De ce a furat, nu stia dinainte ce risca?
    Coruptia este generalizata si a patruns in absolut TOATE structurile societatii si nu se va putea eradica decat daca "taiati in carne vie". 90% din activitatea serviciilor secrete trebuie indreptata catre aceasta directie.
    Intrebari:
    1. V-ati gandit ca USL-ul, pentru a castiga alegerile, va trebui sa spuna populatiei ce va face cand va veni la putere, concret, cu masuri realiste, responsabilitati (ce se intampla daca nu se indeplineste masura) si termene?
    2. Ce masuri concrete veti lua pentru combaterea coruptiei si evaziunii fiscale?
    Intelegeti odata ca romanul nu stie decat de frica.
    Cu respect,
    Claudiu SILEA
    • raspuns (Luni, 17 octombrie 2011, 13:22)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui SILEA CLAUDIU

      Da, ne-am gandit iar Victor Ponta, in data de 22 octombrie, la sedinta Consiliului National al PSD, va prezenta liniile generale pe care le pregatim atat pentru revenirea la putere cat mai ales masurile si directiile in care vrem sa indreptam Romania. Probabil ca evaziunea fiscala, ca forma a coruptiei, este cea care afecteaza cel mai puternic bugetul Romaniei si astfel viata tututor. Cand vorbim de evziune fiscala putem sa facem spectacol si sa arestam cativa vamesi si politisti vamali sau sa nu ne mai facem ca nu stim unde este si sa trecem la evaziunea extrem de serioasa care se face cu ajutorul institutiilor statului. Eu cred ca desi greu, evaziunea fiscala majora poate fi eradicata, bineinteles, asa cum spuneti si dvs, cu ajutorul serviciilor de informatii.
  • ce rol are psd? (Luni, 17 octombrie 2011, 10:02)

    Vasile Aldea [anonim]

    Domnule

    Societatea romaneasca percepe psd ca un partid nereformat, cu un presedinte de onoare care este legat de cele mai grave greseli ale perioadei post comuniste, etc:
    -Romania are nevoie de un partid de stinga dar actualul psd este departe de a fi asta.
    De ce nu se produce adevarata curatare a psd de elementele corupte sau care evita procesele pe rol pentru coruptie? -Dl Ponta are un limbaj si un comportament care efectiv aduce aminte de epoca stalinista decit de o democratie europeana. Oare realizati ca absolut nu este liderul pe care societatea romaneasca il va accepta?

    O zi buna
    • raspuns (Luni, 17 octombrie 2011, 13:26)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Vasile Aldea

      Eu nu cred ca Ion Iliescu poate fi privit in acest mod. Sau, oricum, asta nu este perceptia mea. Indiferent ce i se reproseaza, nimeni nu cred ca pune la indoiala faptul ca este cel mai important om de stat al Romaniei post-revolutionare.

      Referitor la PSD, partid de stanga: sunt de acord ca in ultima vreme au existat o lipsa ideologica privind pozitionarea partidului, dar asta nu inseamna ca PSD a parasit pozitia de partid de centru - stanga. Aveti dreptul la orice perceptie, nu o s-o discut eu, dar nu o impartasesc. De asemenea, oricand, in orice tara, bineinteles ca si in Romania, pot sa apara partide noi, care sa-si gaseasca sau nu sprijin electoral. Observ ca, in ultima perioada, atat pe stanga cat si pe dreapta apar partide populiste, care se pozitioneaza anti-sistem. Vom vedea impreuna ce viitor vor avea.
  • vanghelie vs oprescu (Luni, 17 octombrie 2011, 10:04)

    irina vasilescu [anonim]

    buna ziua domnule Mitrea,

    ati declarat ca in spatele atacurilor impotriva lui Oprescu (de la OTV) se afla Vanghelie. acesta a negat implicarea sa, iar Dan Diaconescu a declarat ca l-a sunat Vanghelie si i-a spus sa opreasca atacurile impotriva lui Oprescu. In acest context va intreb daca va mentineti declaratia cu privire la implicarea d-lui Vanghelie in atacurile impotriva lui Sorin Oprescu?
    multumesc
    • raspuns (Luni, 17 octombrie 2011, 13:27)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui irina vasilescu

      Eu am crezut ceea ce am spus. Vanghelie mi-a spus ca nu este adevarat. Sigur, il cred si pe el. Dar nu pot sa nu constat ca, dupa aceasta discutie publica, atacurile la Sorin Oprescu au incetat. Ceea ce pentru mine este cel mai important.
  • JUSTITIE (Luni, 17 octombrie 2011, 10:29)

    Dana [anonim]

    Domnule Mitrea,

    De ce PSD nu ia o pozitie mai ferma impotriva derapajelor democratice ale actualei puteri? Ma refer la Pogromul impotriva Justitiei si resucitarea Securitatii.
    • raspuns (Luni, 17 octombrie 2011, 13:30)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dana

      PSD a luat si va lua in continuare pozitii ferme impotriva derapajelor democratice ale acutalei puteri, atat in cadrul puterii legislative, executive si judecatoresti. Sunt impotriva legii pe care PDL-ul a introdus-o in Parlament privind transformarea unor membri SRI in anchetatori.
  • PSD, partid politic sau grup de interese ? (Luni, 17 octombrie 2011, 10:36)

    Victor [anonim]

    Exista in Romania multi oameni care au afinitati de stanga insa nu simpt ca PSD-ul ii reprezinta. PSD seamana mai mult cu PCR, in sensul ca majoritatea politicienilor care il populeaza la varf s-au inscris in partid pentru avantaje personale. Partidul este folosit in interes propriu de catre acestia si nu pentru a reprezenta interesele alegatorilor.
    1. Care credeti ca ar fi masurile necesare pentru a schimba aceasta situatie ?
    2. Credeti ca este posibila schimbarea atata timp cat la varf raman aceiasi oameni care folosesc partidul in interes propriu, oameni care isi apara cu dintii pozitiile ?
    • raspuns (Luni, 17 octombrie 2011, 13:33)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Victor

      Intrarea in politica in interes propriu nu este tipica PSD-ul sau partidelor din Romania. Problema este cat din timpul si actiunea proprie fiecarui politician sunt folosite pentru interesele generale si pentru interesele lui. Ce pot sa spun astazi este ca lupta politica din Romania, pentru mine cel putin, este mai degraba o lupta pentru ocuparea unor pozitii de putere decat orice altceva. Si din acest punct de vedere scena politica romaneasca s-a deteriorat permanent. Eu cred ca cea mai importanta reforma pe care clasa politica ar trebui s-o faca este aceea a readucerii in atentie si a discutiilor politice a intereselor Romaniei si ale populatiei. Dar asta va fi foarte greu si, din pacate, foarte des aceste discutii nu sunt si nu cred ca vor fi oneste.
  • Guvernarea cu PDL din 2009 (Luni, 17 octombrie 2011, 10:53)

    solomon [anonim]

    Ar fi continuat guvernarea cu PDL daca nu erau alegeri prezidentiale la sfarsitul lui 2009? Daca da, ar fi facut ce trebuie acel guvern, tinand cont ca era majoritate si pentru modificarea Constitutiei? De la Dvs. ma astept la un raspuns sincer!
    • raspuns (Luni, 17 octombrie 2011, 13:35)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui solomon

      Probabil ca ar fi continuat guvernarea cu PDL daca nu ar fi fost alegerile din 2009,dar sunt pesimist ca acel guvern ar fi reusit sa faca ceea ce trebuie pentru Romania. Cred ca proiectul PSD-PDL a deraiat inca de la inceput, cand candidatul de prim-ministru, Stolojan, pe care-l agreasem s-a retras si a fost numit Emil Boc. Atunci nu mi-am dat atat de clar seama ca astazi, desi am avut unele dubii, ca Emil Boc este total nepregatit pentru functia de prim-ministru.
  • PSD si Mitrea (Luni, 17 octombrie 2011, 11:05)

    Titus [anonim]

    Ce tactica veti adopta ca sa castigati alegerile in Bucuresti daca dvs. atacati membrii PSD importanti care aduc voturile?
    Domnul Mitrea stiti in ce sa masoara valoare unui politician?
    • raspuns (Luni, 17 octombrie 2011, 13:37)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Titus

      Cel mai important obiectiv pe care-l am in acest moment este sa strang toate energiile din PSD,PNL si din echipa lui Sorin Oprescu si sa le fac sa lucreze impreuna in favoarea castigarii Bucurestiului. Da, stiu in ce se masoara valoarea unui politician. In perioada imediata se masoara in capacitatea de a castiga alegeri iar in perspectiva se masoara in capacitatea lui de a influenta pozitiv, in cazul de fata, viata bucurestenilor.
  • USL (Luni, 17 octombrie 2011, 11:25)

    Mihair [anonim]

    Buna ziua d-le Mitrea,
    1. Considerati ca USL va reusi sa supravietuiasca la toate incercarile centrifuge pana la alegeri de anul viitor ?
    2. Nu credeti ca PSD si PNL ar trebui sa-si arate fiecare la alegeri potentialul electorala si sa alcatuiasca o coalitie pentru formarea viitorului guvern functie de rezultate ?
    Multumesc,
    Mihai R.
    • raspuns (Luni, 17 octombrie 2011, 13:40)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihair

      1. Da, sunt convins ca USL va reusi sa supravietuiasca si dincolo de alegerile de anul viitor, in mod cert pana la viitoarele alegeri prezidentiale.

      2. S-a ales solutia USL, nu mai am nimic de comentat.
  • vanghelie - udrea. tradare? (Luni, 17 octombrie 2011, 11:58)

    ion matei [anonim]

    buna ziua,

    Inainte de alegerile din 2009 Marian Vanghelie era impotriva Elenei Udrea. In prezent Vanghelie nu numai ca nu mai este adversarul Elenei Udrea, dar par chiar ca se inteleg bine.
    Aveti incredere in el ca n-o sa va tradeze in cazul alegerilor din Bucuresti?

    multumesc
    • raspuns (Luni, 17 octombrie 2011, 13:40)

      Miron Mitrea [hotnews.ro] i-a raspuns lui ion matei

      Nu am informatii privind relatiile lui Marian Vanghelie cu Elena Udrea. Nu pun problema tradarii ca o alternativa.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by