A fi om in Romania. Varianta judecatoarei Birsan, fenomen national

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 14 octombrie 2011, 12:23 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Iata un fenomen straniu: generalizarea gandirii penale, colonizarea statului cu insi convinsi ca anumite infractiuni la zi se iarta si in cer si pe pamant. Disparitia constiintei comiterii unor fapte penale la nivel oficial. Romania devine incet un stat in care oficialii sai, inalti sau marunti, nu mai par a fi capabili sa faca distinctie intre bine si rau, intre lege si faradelege, intre a fi om si a fi penal. Daca la nivel oficial se intampla asta, ce te astepti de la omul de rand? Ce vede el in jur? Care este modelul de societate propus? Ce le scrie judecatoarea Birsan membrilor CSM: am fost OM cu voi, v-am ajutat in viata, cum ati indraznit sa-mi aprobati cererea de perchezitie?

Dupa ce le bate obrazul, judecatoarea Birsan, cercetata de procurori pentru trafic de influenta, isi incheie scrisoarea cu urmatoareea fraza: "Ştiu că am avut şi am lângă mine pe omul de la care am învăţat, învăţ şi voi învăţa ce înseamnă să fi OM, pentru că numai aşa poţi fi JUDECĂTOR". Asta spune, cred, totul despre un mod larg raspandit de a gandi si de a actiona. A face putin trafic de influenta inseamna, de fapt, a fi om. Ce-i rau in asta?

Poate am gresit, spune Birsan, dar oameni suntem. Sa ne ajutam ca fratii. Tot din acest motiv judecatorul care a dat mandat de interceptare in acest dosar a simtit, probabil, nevoia presanta de a-si anunta colegii. Om este si el, nu se stie cand greseste si cind va avea nevoie de serviciile judecatoarei avertizata discrect ca DNA-ul e pe urmele ei.

"Binele" facut astazi se va intoarce, intr-o buna zi, cand se va  lovi de greu. Acest tipar stricat de gandire a infestat institutii intregi din stat. O masa critica de politicieni se comporta identic: mita, traficul de influenta, aranjamentul ilicit este, dupa mintea lor, singura cale de a razbi intr-o tara sufocata de coruptie.

A fi om in Romania inseamna, pentru multi, a intoarce un serviciu in momente grele, a pacali sistemul, a pune o vorba buna sus, a gasi pe cineva care te scapa, "te rezolva" sarind peste lege si rand. A fi om inseamna a comite fapte penale cu constiinta ca ai facut o fapta buna, ca ai ti-ai facut datoria fata de specia ta. Suprema dovada de umanitate este sa-ti ajuti aproapele care o comite grav. La urma urmei, oameni suntem si toti gresim.

Prima spaga e mai grea, pentru restul exista o explicatie: toti iau. Va amintiti de sutele de vamesi care luau mita ca mod de viata? Nici ei nu mai aveau constiinta ca fac ceva rau din moment ce toata lumea proceda la fel, de vreme ce traiau cu totii intr-o mare familie penala. Vi-l amintiti pe comisarul Soric, pentru care camataria era ceva onorabil? Pur si simplu omul nu intelegea sincer de ce un camatar trebuie incadrat la interlopi.

Cititi de doua ori halucinanta scrisoare a judecatoarei Birsan de la Inalta Curte catre cativa membri CSM. Mesajul este enuntat direct: am fost OM cu voi, fiti oameni cu mine. Cum ati putut aproba perchezitia casei in care v-am primit, v-am omenit? De ce nu ma ajutati la greu dupa ce v-am facut atata bine?

Acest mod de actiune nu inseamna a fi om. Se cheama, din pacate, tot trafic de influenta in forma continua si la vedere. Se cheama orbire, disperare, nebunie. Dar cand constiinta comiterii unor fapte penale a disparut, poti pune chiar pe o hartie oficiala modul cum gandesti pentru ca nu mai realizezi demult ca te afli in eroare.

O fi de vina mostenirea blestemata a comunismului, care pare sa fi modificat ADN-ul unei natii intregi. S-a reprodus un tip de societate in care reteua (de tip Voicu), relatia vinovata, datul din coate, prietesugul cu folos, amicitia lucrativa, propteaua politica, subminarea zilinca a legii, abuzul de putere au devenit un mod obligatoriu de organizare si actiune sociala. 

Scopul imediat este "sa te descurci" iar tinta finala este "sa te realizezi". Nu neaparat ca om, ci ca un mic animal social pentru care succesul in viata inseamna capacitatea de a invinge mereu sistemul, de a-l utiliza pentru a stoarce cat mai multe beneficii de pe urma lui, de a-l calca in picioare, de a fi mereu un privilegiat intr-o lume de condamnati.

Exista totusi o raza de speranta la noile generatii. Pentru ele trebuie luptat ca institutiile care astazi scot putregaiul la lumina sa ramana in viata. Macar urmasii nostri sa aiba sentimentul ca traiesc, cu adevarat, printre oameni.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















14213 vizualizari

  • +22 (26 voturi)    
    Face palm (Vineri, 14 octombrie 2011, 12:34)

    LaFlemme [utilizator]

    Cand vezi cate se intampla in Romania si ce educatie morala are acest popor nu poti sa zici decat .......................... (va las pe voi sa completati).
    • -60 (64 voturi)    
      12.5 MILIARDE EURO (Vineri, 14 octombrie 2011, 13:32)

      Miruna [anonim] i-a raspuns lui LaFlemme

      Din cate inteleg, anul trecut Basescu si ai lui in vreme de criza au cheltuit din banii nostri, a platitorilor de taxe 12.5 Miliarde EURO pe niste asa zise INVESTITII SI CONSUMABILE! Asta este o suma enorma, eu nu vad nimica! Rezultatul ar trebui vazut in bunastarea omului de rand.. si nu in vile si maisni de lux la odraslele PDL afiliate BUTOANE, MARARU, ETC...!!!!

      De ce DNA.. se focalizeaza pe cazuri cu potential de coruptie infim ca valoare.. si ignora total... sa investigheze ce s-a intimplat cu 12.5 Miliarde EURO.. cheltuiti anul trecut, an in care romania s-a indatorat la FMI peste 10 Miliarde EURO... an in care salariatii si pensionarii li s-au redus venituriell an in care TVA a crescut la dimensiuni astronomice?

      DNA.. nu mai taia frunza la caini... ocupate de coruptia adevarata... nu de fantasmagorii...
      • +42 (46 voturi)    
        Rogu-te... (Vineri, 14 octombrie 2011, 14:03)

        Ionuţ [anonim] i-a raspuns lui Miruna

        ... dă şi tu o sursă (nu 3) de unde ai luat cifrele şi referinţele. Nu de alta, dar până una alta tu tai frunză la câini din auzite.

        "E uşor a scrie versuri
        Când nimic nu ai a spune
        Înşirând cuvinte goale
        Ce din coadă au să sune"
      • +32 (32 voturi)    
        nedumerire (Vineri, 14 octombrie 2011, 14:11)

        nero47 [utilizator] i-a raspuns lui Miruna

        daca coruptia din justitie este fapt minor(vezi faptul ca TVA acrescut si din cauza ca "justitiarii" nostri nu au vrut sa le fie afectate veniturile ca la salariati sau pensionari , sau ei au alta Constitutie?)
      • +37 (37 voturi)    
        potential de coruptie infim ca valoare???? (Vineri, 14 octombrie 2011, 15:09)

        rz [anonim] i-a raspuns lui Miruna

        N-am mai auzit asa gogomanie. Cand un judecator de la cel mai inalt nivel este corup, consecintele sunt incalculabile. Nu e vorba de banii pe care-i primeste efectiv, desi nici aia nu cred ca sunt putin. E vorba de imagine - de unde si neincrederea prmanenta in justitia de la noi cu consecinte imense prin lipsa investitorilor straini. E vorba de nedreptate (hotarari date favorabil celui care plateste mai mult sau are relatii mai puternice????). Sa te vad ca parte intr-un proces unde cel cu care te judeci corupe judecatorul, poti sa te agiti cat vrei, poti sa ai toata dreptatea, ca vei pierde. Poti sa cuantifici asta?

        Acesta este un caz de o importanta imensa. Este mult mai grav decat un ministru corupt. Judecatorul tocmai asta trebuie sa faca, sa-i judece (inclusiv pe cei corupti). Daca in el nu ai incredere ca va face dreptate, ce-ti ramane? Gandestete ca cumperi o casa, te da in judecata vechiul proprietar sa ti-l ia inapoi, corupe judecatorul cu cateva mii de euro si tu pierzi desi ai dreptate. Te enervezi, normal, pleci din tara scarbit si nu te mai intorci niciodata. Ei, cat de mare e pierderea acum? Poate esti un geniu care ai fi creat un nou Apple, pierderile sunt incalculabile.
        • +1 (1 vot)    
          bravo (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 12:06)

          shushanea [utilizator] i-a raspuns lui rz

          bravo
      • +24 (24 voturi)    
        cheltuieli (Vineri, 14 octombrie 2011, 15:28)

        Topinel [anonim] i-a raspuns lui Miruna

        Cheltuielile TOTALE ale bugetului de stat in 2010 au fost de 4.7 miliarde euro (in marea majoritate reprezinta pensii)

        Cheltuielie TOTALE ale bugetului public in 2010 au fost de 7.7 miliarde euro (in marea majoritate reprezinta asistenta sociala)

        Cele 12.5 miliarde de care vorbesti nu se incadreaza nicaieri.
      • +22 (22 voturi)    
        lucrezi la Judecatorie sau Tribunal? (Vineri, 14 octombrie 2011, 16:28)

        marianos [utilizator] i-a raspuns lui Miruna

        Vorbesti niste tampenii dle ciufulet...
        poate ca lucrezi pe acolo pe unde-s obiceiurile ce le enumara dnul Tapalaga si tie frica ca urmezi (urmati)
        • 0 (4 voturi)    
          Ce prostii am zis? (Vineri, 14 octombrie 2011, 21:00)

          Ciufulet [anonim] i-a raspuns lui marianos

          Eu asta am scris: "Cand vezi cate se intampla in Romania si ce educatie morala are acest popor nu poti sa zici decat .......................... (va las pe voi sa completati)." Ce prostii am spus? :)
      • +13 (13 voturi)    
        Te contrazici (Vineri, 14 octombrie 2011, 18:25)

        Eugeni [anonim] i-a raspuns lui Miruna

        1. banuiesc ca esti tanara si nu ai obiceiul verificarii datelor.Pls fa-o inainte de a te baga in vorba cu oamenii mari.(vezi cat era bugetul total etc)
        2. Politetea ne spune sa vorbim la subiect. Subiectul este Justitia si nu T.B.

        Unde te contrazici? Pai daca justitia ar functiona bine atunci si TB (in caz ca...) ar fi la zdup, nu este asa? (Pe langa Crin, Tariceanu, Patriciu, Iliescu, Nastase, Ponta etc). Sfatul meu: analizeaza si judeca inainte de a scrie ceva pentru ca ce scrii ramane pentru multa, foarte multa, vreme scris.
    • +14 (14 voturi)    
      Comment sters de user (Vineri, 14 octombrie 2011, 14:10)

      Mowgli [anonim] i-a raspuns lui LaFlemme

    • -3 (3 voturi)    
      apropos de anticomunismul lui Basescu (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 3:19)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui LaFlemme

      Mesajul scris de preşedintele Traian Băsescu în cartea de condoleanţe deschisă la sediul central al PNŢCD, unde se afla depus trupul neinsufletit al lui Ion Diaconescu. (MEDIAFAX)
      “Adânc respect pentru memoria unui om căruia semenii i-au făcut mult rău şi cărora, la rându-i, le-a răspuns cu simplitate, cu bunătate şi cu iertare”.
      Mare caracter, Basescu asta!
      In decembrie 1996, imediat dupa alegeri, alianta CDR – USD (PD+PSDR) trebuia sa desemneze un presedinte al Camerei deputatilor. Nominalizarea trebuia sa o faca PNTCD. O rumoare a adus vestea ca exista doi candidati. Diaconescu sau Ratiu.
      Biroul Executiv al PD a fost convocat de urgenta. S-au discutat propunerile pentru conducerea Parlamentului.
      O voce, ferma si plina de respect, s-a … exprimat: “Daca astia ni-l baga pe gat pe Ratiu, lucrurile se vor complica. Daca il sustinem pe bosorogul, ne vom putea impune. Diaconescu e o marioneta”.
      Era vocea plina de respect si de bunatate a lui Basescu. Eram de fata.
      • 0 (0 voturi)    
        Legea Ticu (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 17:37)

        jooo [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

        Legea Ticu blocata cu atata tarie de Diaconescu iti spune si ea ceva ?? Erai/nu de fata ??
        asa ca las-o moale...despre morti numai de bine!
    • +3 (3 voturi)    
      asta e problema (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 4:12)

      om normal [anonim] i-a raspuns lui LaFlemme

      educatia morala a poporului asta, poporul MEU, este schilodita si trunchiata de creatorii de opinie. Care pentru interese minuscule dar personale, fara sentimentul de parte a unui intreg (poporul roman), doar propriul eu, sunt capabili de orice numai sa isi atinga scopul. Romania e ca o ceata care te cuprinde, te ineaca, nu te lasa sa vezi mai departe de individul de langa tine. pe care il omori sau il iei in brate. Daca ala fura de ce sa nu fur si eu. daca ala minte de ce sa nu mint si eu. traim (traiti), fiecare dintre noi ca intr-o celula cu oameni in loc de pereti...dar numai patru.
      Singura cale de iesire esti tu. Societatea nu va face nimic pentru ca nu exista. Tu impotriva celor patru pereti.
      Am fost plecat multi ani din romania. ce m-a izbit instantaneu la intoarcere a fost coruptia omului de rand, din pacate. oameni apropiati, de a caror moralitate nu ma indoiam nici o clipa, corupeau zi de zi. nu primeau mita dar dadeaua mita.
      Normalitatea in Romania inseamna...hai ma bea berea ca ai de condus 500 de metri pana acasa...nu plati ma amenda aia ca il stiu eu pe seful lui...si nu ai putut ma sa te descurci cu ala?
      si...deviind putin de la subiect...intr-o familie in care "sa mergem la munca" inseamna "sa mergem la furat" credeti ca exista vreo sansa ca puradeii sa considere anormal sa mearga la furat? mi-e foarte greu s-o spun dar romania a devenit aceasta macrofamilie..cu puradei.
      Cine poate schimba asta? EU...si TU, dar nu amandoi.
  • +31 (31 voturi)    
    într-adevăr (Vineri, 14 octombrie 2011, 12:36)

    Radu [anonim]

    DNA-ul le scoate la iveală ADN-ul. :)
    • +9 (19 voturi)    
      din nefericire (Vineri, 14 octombrie 2011, 13:02)

      bogdanicus [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      Din nefericire DNA-ul era aici si acum cativa ani, la fel si coruptii din vami, justitie, politie si din mai toate institutiile in care PCR (pile cunostinte relatii) a functionat in continuare sub tutela mai mica sau mai mare a fostilor securisti, nomenclaturisti, oportunisti, lingai si pupincuristi de pe vremea pe care am vrut s-o ingropam prin punctul 8 din Proclamatia de la Timisoara. Comunismul nu este condamnat, metodele au devenit regula si mod de viata. Ce vreau sa spun este ca nu e meritul DNA-ului, ci probabil cineva sus pus si care nu mai are ce pierde si-a dat seama ca nu se mai poate ascunde gunoiul sub pres. A dat semnalul si reincepe circul ca si in cazurile Voicu, Costiniu s.a.m.d. Daca nici de data asta nu-si dau arama pe fata sa se toarne toti intre ei, nu se va termina niciodata. Ma tem, insa, ca deja e prea tarziu si vom constata cu stupoare ca un procent asa de mare ar trebui judecati si inchisi incat nu stiu daca ar mai avea cine munci sa-i tina pe toti prin puscarii...
  • +23 (25 voturi)    
    din pacate (Vineri, 14 octombrie 2011, 12:36)

    amanda13 [utilizator]

    aceasta ne este tara, acesta este sistemul.

    aceasta cucoana nu are nici macar cea mai mica urma de constiinta, pana si faptul ca a facut publica scrisoarea si nu a tinut acele opinii pentru ea (de jena macar) spune multe despre comportamentul de animal haituit.
    • +26 (26 voturi)    
      Comment sters de user (Vineri, 14 octombrie 2011, 13:03)

      florinelul [anonim] i-a raspuns lui amanda13

      • +7 (7 voturi)    
        Pai, da! (Vineri, 14 octombrie 2011, 19:25)

        Mih. [utilizator] i-a raspuns lui florinelul

        Pe lup nu-l haituiesc ciobanestii cand merege la furat oi?
      • +3 (3 voturi)    
        corect, rectific (Vineri, 14 octombrie 2011, 21:06)

        amanda13 [utilizator] i-a raspuns lui florinelul

        ma refeream la sobolani cand am scris comentariul
  • +12 (12 voturi)    
    foarte buna (Vineri, 14 octombrie 2011, 12:43)

    kin3zu78 [utilizator]

    analiza sistemului nostru. Din pacate nu stiu daca exista destula vointa politica de a se face ceva in acest sens.
    • +10 (12 voturi)    
      trist este (Vineri, 14 octombrie 2011, 13:01)

      politic_incorect [utilizator] i-a raspuns lui kin3zu78

      ca nu exista o vointa a societati suficient de rezonanta care sa miste din temelii acest sistem.
    • +4 (4 voturi)    
      Interlopii sunt uniti,noi nu! (Vineri, 14 octombrie 2011, 20:28)

      Lalaila [utilizator] i-a raspuns lui kin3zu78

      Noi suntem impartiti intre PDL, PSD, PNL, PC, PRM, UDMR, etc sau inactivi politic, scarbiti de ce se intampla.
      Ceea ce nu vedem suficient de clar este faptul ca cei corupti se recunosc, ajuta, sprijina intodeauna intre ei si nu au culoare politica iar pentru ca totii acestia sa dispara singura solutie e ca electoratul sa fie unit in a-si impune vointa.
  • +35 (35 voturi)    
    Pana si regretatul Toma Caragiu spunea... (Vineri, 14 octombrie 2011, 12:44)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    ... prin 1974:
    "N-ai pe cineva...undeva...?. Ai pe cineva? Hopa, sus! N-ai pe cineva? Hopa, prin concurs! Concursul se tine joi si postul e ocupat de marti...."

    Asta inseamna ca pervertirea prin spaga, mita, coruptie, clintelism, parvenitism a natiei s-a desavarsit in comunism, dar are radacini mult mai adanci, poate prin perioada fanariota cand tronul Tarii Romanesti se cumpara, nu se mostenea sau castiga prin lupta...

    Balcanisme.
    • 0 (0 voturi)    
      natura umana (Duminică, 16 octombrie 2011, 15:00)

      G.P. [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Citesc comentariile si simt nevoia sa adaug ceva la cele spuse. Nu suntem unici si nici maestri in arta coruptiei. Un comentator a spus 'balcanisme'. Adevarat, insa situatia nu se rezuma la Balcani -este peste tot in lume. O spun dupa ce am 'batut' drumurile prin circa 20 tari, la est si la vest. Nu numai cu scop turistic.

      Ceea ce ne deosebeste oarecum pe noi romanii (de fapt pe cam toti cei din tarile ex-comuniste) este ceea ce spunea mai sus un comentator - cat de profund corupta este celula cea mai de jos a societatii - familia. Este posibil sa fie radacini vechi, insa perioada comunista cu siguranta le-a accentuat -lupta pentru supravieturie fizica si sociala a capatat accente grotesti.

      In vest educatia in familie este inca orientata pe principii morale, insa si aici oamenii devin corupti - mai tarziu, cand sunt expusi tentatiilor, ambitiilor personale, setei de putere. Coruptia la vestici nu este atat de 'publica' precum in Balcani, ea se produce in spatele usilor inchise si este relativ institutionalizata (si lobby-ul este o forma moderna de coruptie, nu?).

      Din pacate opiniile de mai jos sunt in engleza, insa le voi impartasi cu voi, pentru ca parerea mea este ca trecem printr-o criza morala fara precedent la nivel mondial, iar perioada imediat urmatoare va fi dificila. Pentru ca cei care aleg calea usoara in viata sunt multi si nu vor asista fara sa riposteze la orice tentativa de schimbare de paradigma.

      http://egooutpeters.blogspot.com/search/label/Roots
  • +13 (15 voturi)    
    e in ton cu ala de la neamt (Vineri, 14 octombrie 2011, 12:45)

    Io [anonim]

    care zicea ceva de genul ca n-au facut nimic rau, doar erau niste camatari de treaba.
    In orice caz, eu nu m-as imbata cu apa rece ca pe aia de la CSM i-a lovit brusc simtul dreptatii. Mai degraba ar trebui gasit cu ce-i are la mana cel care a dat ordinul.
    • +9 (9 voturi)    
      CSM (Vineri, 14 octombrie 2011, 16:47)

      INM [anonim] i-a raspuns lui Io

      Nu stiu daca ii are sau nu cu ceva la mana pe cei din CSM, dar nu trebuie sa scapam din vedere faptul ca masura dispusa si votata de CSM A FOST LUATA IN UNANIMITATE.
  • +13 (15 voturi)    
    asa e ,din nefericire.. (Vineri, 14 octombrie 2011, 12:46)

    singeorz [utilizator]

    Coruptia a devenit pentru unii, o stare de fapt absolut normala ..daca nu dai ..si nu dai cat trebuie ...pierzi !Si castiga cel care da mai mult ..si li se pare absolut normal !!!!!.Ce vrea cucoana asta de fapt?Se simte profund lezata de faptul ca e cercetata penal!Asta trebuia sa se intample de mult ,oameni buni!Si cu multi !Din multe domenii ..justitia o fi ea la varf cu hotia si spaga ..insa sunt multe alte domenii, unde fara spaga nu -ti face nimic .de ex la medici ,adeseori se uita efectiv in plic cat ai dat!!!!!!!!!!! si , daca n-ai dat destul, ori nu te trateaza ,,ori te priveste ca pe un rahat , la profesori , inspectori ,directori de scoli ,dai ..ai ..post ...nu dai ,ramai afara ,.Sigur , justitia bate recordul si astia chiar se cred DUMNEZEI dar ..sa stiti ca are dreptate domnul care zice ca parca s-a modificat ADN-UL natiei !Trebuie ,gasiti , judecati , pedepsiti ..etc ,toti cei care se ocupa cu acte de coruptie ,indiferent in ce postura sociala e ..sa fie clar !Pana nu se vor da pedespse exemplare NU SE VOR POTOLI !Sa fie clar !Si , gata cu imunitatea !Nu , domnule , a gresit , sa fie verificat ,judecat probe etc , daca e vinovat ,sa plateasca ..daca nu ...sa stea cu fruntea sus !
  • -19 (25 voturi)    
    dreptatea dreptilor cu burta plina (Vineri, 14 octombrie 2011, 12:48)

    Ion [anonim]

    Comunismul nu are nimic de a face cu acest timp de comportament, din contra anii de comunism au facut curat in gandirea romanilor obisnuiti din timpurile fanariote cu o coruptie generalizata. A vorbi despre comunism ca despre alterarea constiintei e ca si cum nu ai cunoaste nimic din istoria acestui neam.

    Coruptia de acum e o oglinda perfecta a ceea ce se intampla in perioada interbelica.
    • +13 (13 voturi)    
      Mic-burghez (Vineri, 14 octombrie 2011, 13:57)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Ion

      Daca traiam azi in comunism, erai inchis imediat pentru ca-ti permiti sa publici comentarii fara aprobarea Partidului Comunist Roman. Atitudinea ta e una intelectualista, iar mentalitatea e mic-burgheza si dusmanoasa fata de poporul roman. Primeai cel putin 5 ani de puscarie doar pentru comentariul asta.
    • +5 (5 voturi)    
      Tu, cu siguranta... (Vineri, 14 octombrie 2011, 15:33)

      Zgabeartza Iftode [utilizator] i-a raspuns lui Ion

      ... esti anscut dupa '89, sau daca esti nascut inainte esti de teapa lui Bogdan Olteanu, Serghei Mizil si alti copii de fosti comunisti.. Citeste frate, ceva istorie, ca acum ai de unde, si dupa aceea mai stam de vorba despre ce a insemnat comunismul in Romania...
  • -1 (7 voturi)    
    din aceeasi categorie OM (Vineri, 14 octombrie 2011, 12:49)

    altu [anonim]

    V Stoica a numit judecatori la ICCJ cand era ministru al justitiei/presedinte csm - a fost om cu ei.
    acum se prezinta drept avocat (chiar politic tinand cont de functiile avute 1996-2011) in fata acelorasi judecatori si le spune judecati-ma, dar fiti OM cu mine......
    • +4 (4 voturi)    
      @altu (Vineri, 14 octombrie 2011, 15:00)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui altu

      numirile la iccj le face csm-ul nu ministrul justitiei, asa ca nu tine faza cu v.stoica
      • 0 (2 voturi)    
        ba tine ff bine (Vineri, 14 octombrie 2011, 15:21)

        altu [anonim] i-a raspuns lui anonim

        vezi numirile din 1999/2000 cand ministrul justitiei era si presedintele csm adica v. stoica (art.12 Legea 56/93). scrie si in articol dar te faci ca ploua. de acelasi regim ministru/presedinte csm a beneficiat si stanoiu pana prin 2003.
  • +15 (15 voturi)    
    De ce ne mira ... (Vineri, 14 octombrie 2011, 12:54)

    Bogdan [anonim]

    cand judecatorii de la CCR ne-au luat de prosti pe fata cand au interzis recalcularea pensilor magistratilor incalcand in mod flagrant Constitutia Romaniei (vezi ARTICOLUL 16 : Egalitatea în drepturi (art 1,2)), asa ca nu ma mira de loc sfidarea si lipsa de bun simt a acestei individe, din pacate marea majoritate a celor care lucreaza in acest sistem sunt la fel ... intrebarea este noi (prostii din popor) ce putem sa facem ?
  • +8 (12 voturi)    
    Arhitectii sistemului de Justitie (Vineri, 14 octombrie 2011, 12:56)

    Marius [anonim]

    Dle. Tapalaga, cu totii stim de acum ca articolele dumneavoastra fac referire de cele mai multe ori la subiecte care au implicatii (si complicatii) mari, la nivel national vreau sa spun. Asta, pentru ca vedeti lucrurile in ansamblu si nu pe farâmituri. Si de aceasta data a-ti intuit bine ca este un moment marcant pentru justitia din Romania. Un punct de cotitura, un nod care s-a format pe parcursul domeniului Justitie, post decembriste. Cineva spunea aseara, ca desi spera sa fie trasi la raspundere intr-un fel sau altul aceste caricaturi de judecatori, isi exprima totodata dezamagirea ca se vaajunge precum in cazul Voicu, adica sa fie eliberati la un moment dat. Aceste segvente repetitive " te prind - te las" le cunoastem foarte bine. Singura diferenta este ca lucrurile au inaintat cu pasi marunti e drept, incat de data aceasta s-a ajuns pana la "sursa", la ARHITECTII acestei justitii de cumetrie, de interes. Binenteles mai este mult de facut. De aici, importanta vitala ca lucrurile sa continue pe aceeasi directie. Sper ca alegerile din 2012 sa nu schimbe cu 180° acest parcurs. E nevoie pentru asta ca lumea sa isi dea seama si sa faca diferenta intre politica dusa pana acum si cea propusa de opozitie. E nevoie ca romanii sa faca deosebirea intre eforturi sustinute, chiar platite cu un pret mare, si un "kil" de zahar sau ulei sau o galeata din tabla. Daca nu se va face aceasta diferenta in 2012, inseamna ca natiunea romana, luata ca ansamblu, trebuie sa mai sufere inca...
    • +4 (4 voturi)    
      Comment sters de user (Vineri, 14 octombrie 2011, 15:28)

      Mowgli [anonim] i-a raspuns lui Marius

    • +1 (3 voturi)    
      Re: "a-ti intuit bine" (Vineri, 14 octombrie 2011, 19:22)

      A-ti, A-ti, A-tiiiii [anonim] i-a raspuns lui Marius

      A intui

      Eu am intuit
      Tu ai intuit
      El/Ea a intuit
      Noi am intuit
      Voi ati intuit
      Ei au intuit
      Dvs ATI intuit...
      ....
  • +13 (13 voturi)    
    Ro nu devine, asa este de decenii. (Vineri, 14 octombrie 2011, 12:58)

    bizonul [anonim]

    ”Romania devine incet un stat in care oficialii sai, inalti sau marunti, nu mai par a fi capabili sa faca distinctie intre bine si rau, intre lege si faradelege, intre a fi om si a fi penal. ”

    Nu devine, ci asa este Romania de decenii, abia acum avem sansa sa ne transformam ca tara intr-o tara normala, DACA oameni ca birsanii, severinii, nastasienii, iliescienii etc, etc,

    ajung si dupa gratii pentru faptele lor penale.

    Primul bagat la bulau va fi un semnal ca ne normalizam.
  • +12 (12 voturi)    
    doar mizerie (Vineri, 14 octombrie 2011, 13:00)

    george haiduc [anonim]

    am lucrat intr-o primarie mare din romania. m-a scarbit sa vad pana la ce puct a ajuns netrbnicia celor care considera ca li se cuvine, ca sunt superiori, ca au puterea sa taie si sa spanzure, ca nu li se aplica legea... aveti dreptate, nu mai sunt oameni, dar, desi sse considera superiori, nu realizeaza ca sunt doar niste oamni mici, mizerabili si cu un caracter specific infractorilor. si, mai aveti dreptate cu un aspect: e fenomen generalizat, de la cei marunti care isi dau mai multa importanta decat trebuie (iar in felul asta isi arata adevaratul caracter) pana la granzi care se considera niste zei... e trist pt ca, din cate stiam, balacareala era specifica anumitor animale...
  • -4 (8 voturi)    
    Jenant (Vineri, 14 octombrie 2011, 13:00)

    Bogdan [anonim]

    E rusinos ! Ziua predai studentilor stiinte juridice iar noaptea esti cel mai penal de pe strada ta ! Nici cei din Barou nu sunt mai de soi. Totul sub obladuirea Presedintiei si a Guvernului. De ce acum ? De ce nu pana acum ? Ei iau spaga demult. V-ati certat intre voi de la spaga si acum va parati unii pe altii : politicienii pe de-o parte si magistratii corupti pe de alta parte.
    • +5 (9 voturi)    
      Te-a invatat... (Vineri, 14 octombrie 2011, 15:38)

      Zgabeartza Iftode [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      ... bunica Ghizela cum sa te aperi, atacand? mai Bogdane!
      • -4 (8 voturi)    
        Neinvatatorul (Vineri, 14 octombrie 2011, 15:48)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Zgabeartza Iftode

        Nu am de cine sa ma apar. Magistrat nu sunt, avocat nu, politician deloc. Daca te simti vizat, puteai sa fii discret si sa nu dai reply. Macar nu ieseai in evidenta.
  • +8 (8 voturi)    
    domnule Tapalaga (Vineri, 14 octombrie 2011, 13:01)

    Anonimus [anonim]

    Ma mir ca nu ati observat care e nuanta scrisorii in partea privind-o pe Mona Pivniceru. Birsan ii spune sa taca pentru ca si ea e in aceeasi buda. E sugerat faptul ca are legaturi cu o persoana al carei nume a fost vehiculat in legatura cu Birsan. Eu nu vad un alt motiv de a-i spune sa se abtina decat daca acea persoana nu e tocmai omul de "afaceri" spaguitor. N-ati putea cerceta pista asta?
    • +2 (2 voturi)    
      De acord (Vineri, 14 octombrie 2011, 13:34)

      Niki [anonim] i-a raspuns lui Anonimus

      Iata pasajul neluat in seama: "Aţi spus cumva că, întâmplător, cunoaşteţi una dintre persoanele al cărei nume este atât de vehiculat în legătură cu numele judecătoarei Gabriela Victoria Bîrsan? "
  • +4 (4 voturi)    
    Romania cetatenilor de rang I (Vineri, 14 octombrie 2011, 13:08)

    poweraxxel [anonim]

    Romania, va fi odata si tara lor, in care toti cetatenii vor fi de rang I nu numai unii … Romania va fi odata si tara in care judecatorii nu vor mai fi mai presus de lege, politicienii nu vor mai fi fara de lege iar bogatii chiar vor trebui sa explice cum au facut primul milion …
    http://poweraxxel.wordpress.com/2011/10/14/romania-cetatenilor-de-rang-i/
  • +9 (9 voturi)    
    Foarte frumos sintetizat ce se intampla in Romania (Vineri, 14 octombrie 2011, 13:10)

    mircea [anonim]

    Felicitari pentru claritatea ideilor. Ar trebui ca toti romanii sa citeasca atent articolul asta si sa se gandeasca de doua ori cand dau sau iau spaga, cand nu cer chitante, cand incalca regulile. Toatea astea creeaza sentimentul ca asa este normal. Si nu este!
  • +8 (8 voturi)    
    Esti om cu mine sunt om cu tine! (Vineri, 14 octombrie 2011, 13:21)

    manu [anonim]

    Se pare ca aceasta lege trebuie sa stea la baza bunei functionari a sistemului judiciar in Romania, in acceptiunea doamnei Barsan.
    Colegii dumneaei au incalcat-o. Legile nescrise sunt mult mai puternice decat cele scrise. Doamna Barsan nu a facut decat sa aduca la cunostinta incalcarea acestei legi de catre niste oameni pe care ii considera a fi de onoare (i-a primit in casa, i-a omenit, sotul i-a invatat carte). Niste tradadori, otrepe, nerecunoscatori, zdrente. Dar ea fiind o persoana decenta a ales un limbaj civilizat.
    • +5 (5 voturi)    
      Se pare... (Vineri, 14 octombrie 2011, 15:37)

      mariage [utilizator] i-a raspuns lui manu

      Ca Bula asa ar fi definit legea lui Ohm: esti om cu mine, sunt om cu tine!
      • +3 (3 voturi)    
        Legea lui Ohm (v. barsana) (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 2:00)

        Adrian [anonim] i-a raspuns lui mariage

        In versiunea barsana (perfectionata la CEDO), legea lui Ohm ar suna cam asa: Am fost om cu tine, trebuie sa fii om cu mine!
  • +9 (9 voturi)    
    om in Romania (Vineri, 14 octombrie 2011, 13:34)

    insider [anonim]

    Am citit articolul , scrisoarea, comentariile de pe Hot News la scrisoare... Pe urma am citit comentariile de pe "Juridice"... E foarte instructiv cum gandeste "specia" juristilor! Nimeni n-a sesizat ca este descalificant pentru un judecator - pentru orice judecator - rationamentul (sau cum s-o fi numind) pe care se sprijina scrisoarea si ca reprosurile exprimate pot fi citite ca simptome ale unei grave insuficiente deontologice... Daca si acolo.... Chiar raman pe ganduri.
  • +9 (9 voturi)    
    Planeta maimutelor (Vineri, 14 octombrie 2011, 13:54)

    Trojan.H [utilizator]

    Daca astia sunt oameni, eu sunt maimuta.
    • 0 (0 voturi)    
      da... (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 10:11)

      anamaria [anonim] i-a raspuns lui Trojan.H

      ....şi eu (sunt maimuţă)!
  • +9 (9 voturi)    
    Foarte corect (Vineri, 14 octombrie 2011, 13:59)

    TB [utilizator]

    Cu siguranta radacinile acestor probleme sunt in comunism (Pile Cunostinte Relatii - ne mai aducem aminte?) si cu siguranta comunismul ne-a modificat ADN-ul ca natiune. Da, spaga, traficul de influenta (mic sau mare), saritul peste lege, toate astea sunt atat de comune incat au ajuns sa ni se para naturale. Cunosc oameni pt care a trai inseamna a te descurca, iar a te descurca inseamna a avea relatii si a sti sa ti le cultivi. Pentru ei nu exista nimic mai important decat faptul ca il cunosc pe x sau pe y si ca l-au "ajutat" la un moment dat. Pt ca asta inseamna ca atat x cat si y ii sunt acum datori si il vor ajuta la nevoie. Are spatele asigurat. Si au mare grija sa existe un x sau un y in fiecare domeniu - un doctor, un instalator, un judecator, un lucrator in primarie, un electrician, un profesor, un politist, etc.

    Asta e societatea in care traim. Noi, cei care nu gandim asa, care nu ne ducem vietile prin prisma cultivarii relatiilor, suntem minoritari. Si ne este foarte greu sa "ne descurcam", nu? Pt ca pe noi ne afecteaza problemele acestei tari cu adevarat: birocratia, taxele, coruptia, mizeria. Ceilalti, majoritatea, "se descurca", au la cine "apela", probelmele astea sunt "rezolvabile" atat timp cat stiu pe cine trebuie.

    Poveste amuzanta: imi aduc aminte de o cunostinta care e o exemplificare f buna a categoriei descrisa mai sus si care avea un fiu slab la invatatura, se pregatea pt a da examen de intrare la liceu. M-a rugat sa-l ajuta si sa fac pregatire cu el la matematica. Am acceptat si am inceput pregatirea, insa copilul se descurca f greu. Am inceput sa-i dau ceva teme pt acasa pe care nu vroia sa le faca sub nici o forma, gasea tot felul de pretexte. Asa ca m-am dus la parinti sa ii rog sa-l supravegheze pt a-si face temele pt ca altfel voi renunta. Care a fost raspunsul lor? Au incercat sa-mi ofere o mica 'spaga'. Pt ca asa isi rezolvau ei toate problemele. Dealtfel, numai asa reusea si copilul sa treaca clasa.
  • +9 (9 voturi)    
    Base (Vineri, 14 octombrie 2011, 14:06)

    Meow [anonim]

    Naaah, scrisoarea a scris-o basescu ca sa o infunde definitiv pe judecatoare.

    Chiar nu vedeti ca e mana lu Marinaru in toate? V-a orbit pe toti
  • +6 (6 voturi)    
    mie teama (Vineri, 14 octombrie 2011, 14:06)

    nero47 [utilizator]

    ca de aici in colo lupta se va muta in directia"buna', distrugerea DNA, aingurul vinovat de aceste"derapaje". nu cred ca ponta sau antonescu sau liderii de sindicat vor face sedinte publice in care sa infiereze "cu manie proletara" acest sistem putred, dar care le apara interesele de grup
  • +6 (6 voturi)    
    Din pacate (Vineri, 14 octombrie 2011, 14:50)

    nerelevant [anonim]

    Din pacate nici in noua generatie nu mi-as pune mari sperante, majoritatea parintilor isi cresc copiii asa cum au fost invatati si ei.
    Mai stam sau plecam?
    • -2 (2 voturi)    
      Comment sters de user (Vineri, 14 octombrie 2011, 15:33)

      Mowgli [anonim] i-a raspuns lui nerelevant

    • +1 (1 vot)    
      No, meri in OS! (Vineri, 14 octombrie 2011, 21:06)

      Dervish [anonim] i-a raspuns lui nerelevant

      io stau sa stang lumina.
  • -2 (8 voturi)    
    Suntem toti, niste corupti... (Vineri, 14 octombrie 2011, 15:39)

    Lucky [anonim]

    conduci autovehicolul pe sosea si vezi cum, din fata, se fac semne cu farurile avertizandu-te ca ceva mai departe este un post de verificare radar...
    Asta, este cea mai buna dovada de coruptie, in care noi toti ne asociem impotriva legii si, in acest fel, suntem de acord sa fim eventual ucisi datorita excesului de viteza al unor iresponsabili. Dar, ce sa faci, suntem OAMENI, mi-ai facut un serviciu avertizandu-ma, iti fac si eu un serviciu, desi poate maine voi fi ucis de "OMUL" pe care l-am ajutat chiar eu.
    Asta aste riscul real la care s-au expus sotii Barsan si toti aceia care au consimtit la targul de "omenie" corupt.
    • +4 (4 voturi)    
      Tampita comparatie. (Vineri, 14 octombrie 2011, 18:07)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Lucky

      Nu ar trebui sa mai adaug nimic,dar cu oameni ca tine Romania se va adanci in coruptie.Confuzi "atentionarea"cu"atentia" si din aceasta cauza traiesti intr-o mare confuzie.Poate-ti place,pentru-ca iti aduce beneficii materiale.Pacat.De tine.
      • 0 (0 voturi)    
        ba foarte potrivita! (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 11:49)

        ovidiu [anonim] i-a raspuns lui mircea

        exceptionala observatie. a semnaliza radarul unui sofer inseamna a impiedica legea sa ii sanctioneze pe cei care merg prea repede, deci a impiedica o incetinire a traficului, desi viteza excesiva ne pune vietile in pericol.

        este exact un exemplu de solidaritate prost inteleasa. Cine e solidar cu soferul care goneste din sens opus, de ii face semn ca sa poata fenta radarul? tot unul care goneste. solidaritatea vitezomanilor... Culmea e ca unii transmit semnalul desi nu sunt vitezomani. Aia pur si simplu nu realizeaza, asa cum admirabil o face lucky mai sus, ca unul din asta te poate spulbera intr-o zi chiar pe tine, care l-ai "scutit" de o amenda.

        si nu e singurul exemplu ca toti suntem corupti. toti preferam sa dam spaga, in loc sa chemam autoritatile sa faca flagrant. suntem comozi. ne rezolvam treburile. fara a ne gandi ca de fapt ne taiem craca de sub picioare, lasand mostenire o societate absolut putreda.

        si porma ne apuca nationalismul si vrem in schengen!

        (stiu cum se scrie corect, multumesc, am folosit "porma" dinadins.)
        • 0 (0 voturi)    
          Da,... (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 19:59)

          tzetze19 [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

          ...sa-i ajutam pe d-nii politisti sa-si faca planul la amenzi. Chiar ma simt rusinat cand ma gandesc de cate ori am semnalizat cu farurile prezenta acestor vajnici aparatori ai legii, incoruptibili si manati de o dorinta insatiabila de a respecta si aplica LEGEA! Care amendeaza si pe capsunar si pe senator, si pe bogat si pe sarac si care, daca nu si-au facut planul, nu-ti cauta nod in papura! Care nu sunt niste pandari ci, daca ai o problema vin si te ajuta, chiar iti aduc doi litri de benzina daca ai facut pana prostului!
          PS:1. Ati remarcat, intamplator, ce masini poseda acesti baieti? Si ce case? Din salarii de bugetari?
          2. N-ati auzit niciodata de amenzi ce s-au topit dupa un telefon dat cui trebuie?
          3. Cum va explicati ca celor cu masini scumpe (peste 30k) li se falfaie de limitele de viteza?
          Da, haideti sa-i ajutam sa-si faca planul cu **limea caci oricum nu se ating de smecheri!
          • 0 (0 voturi)    
            Mda, suntem toti romani, descurcareti... (Duminică, 16 octombrie 2011, 1:31)

            Lucky [anonim] i-a raspuns lui tzetze19

            Argumentul tau mi-aduce aminte de o gluma despre tigani si cirese. La inceput, tiganul mananca numai ciresele aparent sanatoase separandu-le de cele stricate. Dupa ce termina pe cele sanatoase, schimba criteriul, mancand pe cele nescuipate s.a.m.d. pana termina de mancat tot...

            Tocmai asta ne diferentiaza pe noi romanii de, spre exemplu, anglo-saxoni. Morala este un criteriu constant si nu-l schimbi dupa cum ti se pare "corect" sau "echitabil" sau oportun....
            si, mai ales, nu-l schimbi pentru a trece in ilegalitate sau coruptie.

            Degeaba se vor chinui Monica Macovei-i din lume sa ne ofere o justitie echitabila, corecta pentru toti daca noi, poporul, ramanem indiferenti la aceste eforturi si nu ne schimbam conceptia conform careia "fiecare se descurca".
  • +1 (1 vot)    
    despre schizofrenie (Vineri, 14 octombrie 2011, 15:58)

    Vlad Ionescu [anonim]

    Acesta este marele adevar. In institutiile de putere din Romania cei mai multi oameni functioneaza dupa o logica schizofrenica, duplicitara. Si cei mai multi nici macar nu realizeaza. Aceasta este realitatea. Pana cand nu vom reda logicii formale drepturile ei firesti, pana cand nu vom recunoaste oficial ca moralitatea, caracterul unui om, sunt cel putin la fel de importante ca si cunostintele profesionale, nimic nu va functiona normal la noi. Avem mare nevoie de o reforma morala si rationala.
  • +1 (5 voturi)    
    corecta intrebare CE--I DE FACUT? (Vineri, 14 octombrie 2011, 16:43)

    aurel necsanu [anonim]

    Am educat copiiI sa invete ,sa ,munceasca si sa traiasca in cinste si corectitudine pentru a nu pata numele si onoarea familiei.Cu durere si mare dezamagire astazi a trebuit sa ma dezic de toate acestea si sa le spun ca le-am facut o educatie cu care nu se poate trai in tara aceasta .Asadar trebuie sa recunosc ca am gresit si am revenit spunindu-le ,,Dragilor va rog sa ma iertati dar nu aceasta e tara pentru care v-am crescut si educat.Invatati si plecati unde ve-ti vedea cu ochii sa puteti trai civilizat''..Aceasta tara e ajunsa intr-o faza de -cancer generalizat-,este in metastaze ,nu mai are nici un organ sanatos.Nu se va mai putea insanatosi decit prinr-o minune Dumnezeiasca.Generatiile de peste 50 de ani au adus-o in aceasta stare si vegheaza ca orice inlocuire in sistem sa fie facuta cu tineri educati dupa gindirea si mentalitatea lor.Acestia nu se mai pot schimba si nici nu accepta vre-o schimbare.Nu au constiinta neamului din care fac parte ,nu au bun simt, nu au credinta in Dumnezeu, nu au respect pentru aproapele [vezi spitalul din Giurgiu] nu au frica de legi [pe care le-au mutilat dupa interesele lor meschine],intr-un cuvint nu mai au nimic sfint in ei.Poate ca sunt metehne care vin din istorie,dar sunt generatii care nu vor sa invete nimic de la cei mai civilizati.Dragii mei tineri, care aveti aripile deschise ,speranta in suflet si visele in fata ,nu asteptati sa va fie distruse.ZBURATI PINA NU VA CONTAMINEAZA SISTEMUL NOSTRU DE GINDIRE .Ve-ti suferi dar veti salva viitorul copiilor vostri .Nu asteptati sa v-il salveze Basescu cu ai lui, Iliescu, Nastase cu ai lor,pentru ca PENTRU NOI NU MAI ESTE SALVARE .Noi suntem in agonie. Nici nu mai simtim duhoarea putrefactiei in care ne balacim.Suntem toti la fel,aceeasi mentalitate,aceleasi interese josnice .P LECATI PINA NU E PREA TIRZIU PENTRU VOI.Noi nu putem fi salvati ca ne-am distrus singuri din cauza gindirii noastre limitate,meschine ,egoiste,infirme.Regret ca a trebuit sa scriu aceste rinduri
    • -2 (2 voturi)    
      Ma inclin in fata sinceritatii dvs. (Vineri, 14 octombrie 2011, 21:52)

      Mircha [utilizator] i-a raspuns lui aurel necsanu

      Un om care-si marturiseste pacatele e un om liber.
      Nu pot decat sa va felicit. Sunteti un model de urmat.
      Felicitari.
    • 0 (0 voturi)    
      sarut-mana (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 11:35)

      om normal [anonim] i-a raspuns lui aurel necsanu

      mi-a ajuns direct in inima comentariul dumneavoastra.
      parca mi l-a spus mama, dar nu a avut niciodata curajul. Am scris azinoapte un comentariu care este exact al fiul care a plecat. nu mi l-au publicat.
      Primul lucru care te izbeste la intrarea in romania, dupa multi ani de necontact cu tara, este coruptia omului de rand. spuneam azinoapte, ca romania este cuprinsa de o ceata care te orbeste, te tine intr-o celula in care ai contact doar cu patru pereti, 4 oameni de fapt. daca cei de langa tine fura si mint, normalitatea la tine este sa furi si sa minti. fereastra din celula e, din pacate televizorul in romania. cu oameni lipsiti de scrupule, lipsiti de sentimentul ca apartin unui popor, care fac orice sa "se realizeze". nu suntem un popor, sunt o masa de indivizi, orbiti de nevoia de a ne "realiza"
      speranta sunteti dumneavoastra, domnule aurel necsanu. speranta sunt EU. sa ma explic: nu vom face nimic ca popor, dar putem sa facem ceva ca indivizi. Azi sunt bucuros ca am gasit un OM. si suntem cel putin doi. si am rupt legatura cu cei patru pereti de oameni, unii dintre noi mai tarziu, altii mai devreme. sarut mana
    • 0 (0 voturi)    
      continuare (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 11:54)

      om normal [anonim] i-a raspuns lui aurel necsanu

      ce m-a frapat intotodeauna in romania este amestemul de oameni surprinzatori. surprinzatori de inteligenti, surprinzatori de largi in evaluarea corecta a unei situatii dar si surprinzatori de prosti sau tupeisti. la un loc. locuri in care nu te astepti dai de oameni care te fac sa plangi cat de constienti sunt de lumea in care traiesc, dovezi de cunostinte si aplicarea lor in practica uluitoare. si apoi te surprinde pana la urlet un omulet ca doamna judecator. romania e tara terenului accidentat. acum urci un munte de inteligenta dar in 5 minute ai cazut in groapa de prostie si tupeu.
      e bine? e rau? e foarte rau dar poate sa fie bine.
      speranta, cum am zis, sunteti dumneavoastra, domnule necsanu, si EU.
      Sunt intr-o tara ca o autostrada. aici e drept, mai incolo urci putin, nu ai curbe dar ai limita de viteza.
    • 0 (0 voturi)    
      continuare 2 (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 12:09)

      om normal [anonim] i-a raspuns lui aurel necsanu

      deci pe autostrada asta, Marea Britanie, nu ai voie sa incalci nici o regula ca esti imediat ars. E bine? e rau? e bine dar plictisitor.
      Imi e destul de dificil sa le explic aici ca "I am not a typical romanian" . urat si ingrozitor. Pentru ca surprinzatorii nostri romani au ajuns si aici. Din pacate partea neplacuta a surprizei. De fapt sunt un roman tipic, cel putin cu aceleasi convingeri ca domnul necsanu.
      Revenind la terenul accidentat romania, partea buna este ca avem cu cine dar suntem dezbinati. Utopic sa credem ca cineva ne va inchega. E diferenta prea mare intre surprize. Partea buna e ca mai suntem noi, eu si dumneavoastra, care am putea, de cate ori avem ocazia, sa mai astupam o groapa.
      Doar EU si domnul Bucsanu? Matematic vorbind nu. Nu ne putem uni dar fiecare dintre noi poate sa faca ceva.
      • 0 (0 voturi)    
        clarificari (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 15:51)

        om normal [anonim] i-a raspuns lui om normal

        in primul rand as vrea sa explic la ce ma refeream cand am zis coruptia omului de rand. sa dai este tot coruptie. sa suni un prieten care lucreaza in politie e tot coruptie. sa spui cand te opreste politia ca esti profesor la facultatea cutare este tot coruptie.
        Cu alte cuvinte chiar daca nu primesti mita, chiar daca nu dai mita si doar sugerezi ca pozitia ta in societate ar putea fi de folos aplicatorului legi este tot coruptie.
        nescrisa dar morala. aplicabila in romania? niciodata de societate. doar indivizi pot aplica asta. se risca cineva? nu...creatorii si aplicatorii legi sunt uniti in a forta individul de rand sa dea...sa dea.. pana cand nu mai are de unde si atunci trebuie sa ia...bun venit printre noi
  • +2 (4 voturi)    
    Sant curios daca "Dna" are vreo religie? (Vineri, 14 octombrie 2011, 17:18)

    mucenic [utilizator]

    orice discutie referitoare la morala duce volens nolens la religie. As propune, in sala de discutie a CSMului sa fie scris "Cred in DUMNEZEU" iar deciziile majore sa fie luate cu mana pe Biblie.
  • -2 (2 voturi)    
    Din adâncurile vremurilor (Vineri, 14 octombrie 2011, 18:47)

    Omics [utilizator]

    Și eu cred că în comunism eram mai aproape de statul de drept (chestie paradoxală și haioasă).

    Altfel de demascări ale acestor caracteristici ale spiritului național (seminațional, moldo-valah; acuma s-a extins) s-au mai făcut de către „scârța-scîrța pe hârtie”, dar tot degeaba.

    „Democraţiunea romană, sau mai bine zis ţinta Democraţiunii romane este de a persuada pe cetăţeni, că nimeni nu trebuie a mânca de la datoriile ce ne impun solemnaminte pactul nostru fundamentale, sfânta Constituţiune..."

    Vlad Țepeș a fost educat în afară. Practic nu era român.
    • +2 (2 voturi)    
      citatul de mai sus e din Caragiale (Vineri, 14 octombrie 2011, 21:55)

      Mircha [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      IPINGESCU (citeşte greoi şi fără interpunctaţie)

      "Bucureşti 15/27 Răpciune. - Amicul şi colaboratorele nostru R. Vent. ..., un june scriitor democrat, a cărui asinuitate o cunoaşte demult publicul cititor, ne trimite următoarea prefaţiune a unui nou op al său. I dăm astăzi locul de onoare, recomandând cu căldură poporului suveran scrierea amicului nostru. Republica şi Reacţiunea sau Venitorele şi Trecutul. - Prefaţiune. - Democraţiunea romană, sau mai bine zis ţinta Democraţiunii romane este de a persuada pe cetăţeni, că nimeni nu trebuie a mânca de la datoriile ce ne impun solemnaminte pactul nostru fundamentale, sfânta Constituţiune..."

      Sursa citatului e importanta pentru a intelege mesajul.
  • +3 (3 voturi)    
    Frica (Vineri, 14 octombrie 2011, 19:02)

    strainul [anonim]

    Frica pazeste bostanul domnilor, nu morala.
    Fara un nucleu birocratic militarizat (vezi Germania) si o justitie asemena se intimpla ce vedeti. Parlamentul, "sic" , nu doreste nicio schimbare.
    Schimbarea trebuie sa vina prin presiune de jos, vezi Noua Rebublica.
  • +4 (4 voturi)    
    se poate (Vineri, 14 octombrie 2011, 19:33)

    samoreu [anonim]

    Acum multi ani, am stat la o masa cu un cetatean care se lauda cu prietenii lui X si Y, afaceristi destul de mari. Le castigase cateva procese, spunea el. Mi-am zis "ia uite, dom'le, un avocat!". Dupa inca niste ani, am aflat: nu era niciun avocat. Dar tatal lui era judecator la fostul CSJ. Cam asta-i cu justitia la noi. Din pacate, am aflat asta prin anul 3 de facultate, la Drept. Am terminat, dar nu profesez. Mai bine ma prostituez, e mai cinstit.
  • +2 (2 voturi)    
    The Untouchables (Vineri, 14 octombrie 2011, 19:40)

    Lucifer [anonim]

    in SUA.
    In RO e nevoie de The Cleaners.
  • +3 (3 voturi)    
    baaaaa vam fot MAMA ! (Vineri, 14 octombrie 2011, 20:07)

    g.buju [anonim]

    si dictatoarea elen ceasca a folosit trucajul acestei doamne corupta comunista in fata armei;maaaaa vam fost ca mama !

    aceea este fata pe care o au si o arata in lume securistii/securiste , coruptil /corupte ,comunistii/comuniste.

    nu deageaba le este scarba occidentalilior sa tot repete;Romania tara ,tiganimei,coruptei,hotiei,saraciei,ticalosiei si mizerei.
  • +5 (5 voturi)    
    Nota 10 pentru articol (Vineri, 14 octombrie 2011, 20:38)

    cartarescu [anonim]

    Nu ma pot abtine sa nu va felicit pentru articol..... Totdeauna este o placere sa citesc analizele si comentariile dvs...De oameni ca dvs, tineri si onesti " cu coloana vertebrala solida "avem nevoie in politica si ziaristica din Romania
  • +1 (5 voturi)    
    dar Liviu Luca nu va ajunge niciodata la asa ceva (Vineri, 14 octombrie 2011, 21:08)

    mda [anonim]

    ca-i baiat gigel si stie sa se descurce. acum are prieteni in Guvern si la presedintie.

    foarte multi magistrati si-ar merita inchisoarea, dar tanti asta, la fel ca si toti care o vor pati, sunt nimica toata in comparatie cu intangibilii, cu beneficiarii de NUP-uri, cu arestatii pentru 24 de ore si apoi repusi in libertate pe vecie, in comparatie cu cei condamnati cu suspendare, in comparatie cu "controversatii" nevinovati si asa mai departe.

    e plin de corupti. unde intorci capul, de la ultimul orasel de provincie la scaunul presedintelui... ce-i asa de greu sa gasesti un tap ispasitor.

    trafic de influenta? a gasit d-l Tapalaga gaura in macaroana? pai ceea ce face madam asta fac toti coruptii de la cei mai marunti functionari sau patroni de firme prapadite pana la marii afaceristi. de la portar pana la director. culmea coruptiei, in Romania si firmele private angajeaza pe pile!

    e o mentalitate: ti-e ruda iar tu hainul n-ai inima sa-l ajuti?

    asta e paienjenisul nostru de zeci de ani de zile, prin care nici nu mai distingem coruptia decat ca un cuvant folosit ba de unul ba de altul pentru a castiga incredere.

    problema e ca semnalul pentru incetarea acestui tip de relatii trebuie sa vina de sus in jos. nu scandalizandu-te pentru reactia tipica a unuia prins cu ocaua mica. si nu in legatura cu unul din miile de corupti din patura superioara.

    semnalul ar trebui sa vina de la condamnarea unuia dintre cei 20-30 de capi ai mafiei romanesti.

    or, un asemenea individ, un pericol national, tocmai a fost girat de catre Guvernul Romaniei - o institutie al carei nume ar trebui in mod normal sa fie asociat cu ce are mai riguros si mai formal o tara. in Romania, Guvernul a decis sa-si prinda in piept un parazit...
  • +2 (2 voturi)    
    Sistem (Vineri, 14 octombrie 2011, 21:09)

    Ion [anonim]

    Este o mare greseala sa credem ca rezolvarea coruptiei si a starii unei justitii de lumea a 3-a depinde numai si numai de oamenii din sistemul juridic.
    Adica sa speram doar ca pe un post va fi un individ, intimplator bun si acceptabil, .
    Problema se afla in modul de organizare, alegerea persoanelor si atributele componentelor justitiei politie, procuratura, instante , CSM .

    Ne iluzionam ca daca persoanele cu cariera sub comunism dispar, noile generatii vor fi neprihanite si de la care sa sobim dreptatea. ( in speranta ca nu s-au invatat cu mita si aroganta)
  • +1 (1 vot)    
    Sunt de aceiasi parere (Vineri, 14 octombrie 2011, 21:44)

    mantu [anonim]

    Felicitari pentru articol .Sunt de aceiasi parere.Oamenii se compara cu ei insisi si de aceea nu mai au repere Ceee ce fac eu ( gresit) e minor,ceea ce face vecinul meu e grav si trebuie pedepsit Intr-o tara crestina in care oamenii ar trebui sa aiba ca model pe Isus Domnul...!
  • +1 (1 vot)    
    ******************************** (Vineri, 14 octombrie 2011, 22:04)

    A9 [utilizator]

    Pana si comentariile sunt foarte "cuminti".

    Mai oameni, voi nu simtit furie? Nu va vine sa spargeti ceva? Voi va dati seama ce fel de oameni impart dreptatea in tara asta?

    Am citit de doua ori scrisoarea cucoanei!!!!
    PENIBIL, PENIBIL, PENIBIL!!!!!

    huooooo csm, huoooooooooo
  • +4 (4 voturi)    
    Excelent (Vineri, 14 octombrie 2011, 23:04)

    Gino [anonim]

    Bune punctat...un articol senzational ...de exceptie...
    pacat ca foarte putina lume il citeste si intelege acest mesaj...care este o ,,radiografie'' perfecta a socitatii
    inalte i care traiesc judecatorii....judecatori care au o mare vina fata de dezastrul in care se gaseste tara...
    Justitia trebuia prima reformata in tara asta in 1990 si totul ar fi aratat alfel...
  • +2 (2 voturi)    
    Grozav articol (Vineri, 14 octombrie 2011, 23:19)

    cristi [anonim]

    Felicitari Domnule Dan Tapalaga, ati reusit sa descrieti foarte bine starea morala a romanilor. Observ si eu peste tot in jur prieteniile bazate pe "omenie", care sunt la mare cautare mai ales pentru a-ti face o relatie cu o persoana cu influenta. Nu vreau sa spun ca nu sunt si eu influentat, cand vezi ca majoritatea da spaga, ca multi isi cumpara examene, licente si multe altele, e greu, parca totul devine normal. Cand pritenii iti zic ca ei au facut compromisul de a-si cumpara licenta, examenu, de a da mita... pentru ca toti o fac si nu e chiar asa rau sau esti fraier daca nu o faci, ti-e foarte usor sa fii si tu convis de asta.
    Eu promit sa imi dau toata silinta sa nu fac astfel de compromisuri, sper sa fim cat mai multi, poate vom deveni noi normalitatea :)
  • +3 (3 voturi)    
    Felicitari (Vineri, 14 octombrie 2011, 23:53)

    Sergiu [anonim]

    Bun articol si foarte profesionist scris. Sunt satul de atatea articole cu greseli gramaticale, omisiuni de litere/cuvinte sau cu exprimari aproximative. Sunt satul de jurnalisti aproximativi.
    Acest articol mi-a dat speranta ca mai sunt profesionisti in aceata branșă. Felicitari domnule Dan Tapalagă!
  • +2 (2 voturi)    
    Scrisoare încriminatoare (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 0:23)

    E.Nora [anonim]

    Este o zicală: "Dacă tăceai, filozof rămâneai"
    Dar se vede că justiţia nu este oarbă, nici surdă, nici mută.
  • 0 (0 voturi)    
    Perchezitia locuintei Birsan (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 6:31)

    ionita manea [anonim]

    D-na Judecator ,de ce ati intrat in panica?
  • 0 (0 voturi)    
    Dobrin, Luca, Barsan! (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 8:51)

    Andrei [anonim]

    Dobrin, Luca, Barsan! Primele trei titluri, capetele de afis de pe Hotnews, azi 15.10.2011. Si mai avem tupeul sa ne ratoim la finlandezi si la olandezi, care au taria sa declare ca nu ne vor in Schengen. Nu ne vor, pe buna dreptate, nici francezii, nici nemtii si nici multi altii, care tac si se bucura sa-si vada treaba facuta de putinii, dar curajosii si harnicii finlandezi si olandezi.
  • 0 (0 voturi)    
    cand nu-ti iese, nu-ti iese (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 9:10)

    dinu [anonim]

    De multa vreme n-am mai citit un astfel de articol: plin, plin, plin de sofisme. A-ti da cu parerea pe un asemenea subiect de importanta publica te obliga sa respecti minimal regulile logicii, Dan Tapalaga. Sau macar sa numesti figurile retorice, daca tot le folosesti ca argumente. Pacat, mare pacat!
  • 0 (0 voturi)    
    intamplare (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 9:28)

    cda [anonim]

    la o petrecere cu diverse personaje, printre care si niste afaceristi locali, unul dintre ei fost militian inainte de 89, tot militian dupa 90, si businessman dupa 96 povestea cum lua spaga de la cei pe care-i pindea bauti la volan, spunand ca "era om cu ei" nu faceau nimic rau, Ii trimitea acasa si astfel se stia impacat, fericit si un pic mai bogat. In schimb nu lua spaga daca omora un om, daca facea accident grav... asta ca sa demonstreze ca avea principii, o constiinta. Cam asta e si mentalitatea judecatorilor. ei nu-si dau seama ca traficul de influenta, favorizarea infractorilor (nedemonstrati) la ei se traduce prin turnarea judecatorilor (colegii lui) si ce poate fi mai urat decat sa-ti torni colegii. Au si ei principii, o constiinta... din pacate asa de mult am pervertit constiinta si dreptatea/justitia incat nu mai stim sa deosebim gravitatea acestor fapte. Chiar daca acel betiv nu a dat peste nimeni azi, poate sa o faca dupa ce il lasa sa plece sau maine sau altadata. El nu se va opri din baut pt ca nu va fi niciodata pedepsit. La fel si judecatorii nu se vor opri din luat spaga pt ca nu vor fi niciodata "turnati/urmariti/interceptati" de colegi. E o casta f unita, care nu se destrama la "greu".
  • -1 (1 vot)    
    Diagnostic corect si la obiect. (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 9:55)

    Sile [anonim]

    Sa vedem acum cine vine cu propunerea de tratament si cine il aplica. Pentru ca diagnosticul fara tratament e ca agronomul fara ploaie. O zi buna !
  • 0 (0 voturi)    
    Articolul d-lui Tapalaga (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 10:57)

    sile231 [utilizator]

    Reprezinta un diagnostic exact. Dar diagnosticul fara tratament e ca agronomul fara ploaie. Nu am pretentia ca d-l Tapalaga sa-l faca dar ar putea macar sa-l propuna.Pentru ca situatia e extrem de grava. Si putini sunt constienti de ea ca d-l Tapalaga. Urmarind comentariile subscriu la speranta pe care o are si d-sa.. Sunt inca destui oameni in Romanika sanatosi la bibilica. O zi buna !
  • 0 (0 voturi)    
    Foarte bun articolul, (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 23:21)

    Tastoniu [anonim]

    domnule Dan Tapalaga! Aveti un bun spirit de observatie si o foarte corecta analiza. Multi romani au observat de ani buni ca imoralitatea meschinariilor comuniste "pare sa fi modificat ADN-ul unei natii intregi". Din pacate nu va impartasesc optimismul in privinta noilor generatii, care de 21 de ani post-comunisti nu au avut ce modele sa urmeze, nici scoli serioase, profesori cinstiti sau duhovnici adevarati de la care sa invete ce este moralitatea.
    Imi aduc aminte cum in pragul revolutiei din '89 un ascultator al postului de radio "Europa Libera" spunea catre redactorii postului: "Nu mai sperati ca Romania isi va reveni, mai bine puneti-i o cruce si spuneti Amin!" - aproximativ... Un popor care nu stie, nu vrea si nu intelege ce este moralitatea si de ce este ea necesara, nu mai are viitor.
    Iar trecutul, prezentul si viitorul reconfirma ceea ce istoricii stiu deja. Fie-ne tarana usoara...
    • 0 (0 voturi)    
      Fenomenul este deja cronicizat (Duminică, 16 octombrie 2011, 14:44)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui Tastoniu

      România (adică ambele părți unite) a căzut la coada Europei în 1918. Comunismul a fost mai rău din aceleași motive (spiritul ardelenesc, întruchipat de Marurer a influențat foarte puțin). Ardelenii de azi, Ciorbea sau Bc, nu cunosc sipritul ardelenesc și au fost folosiți pentru „salvare”.

      În buna tradiție a formelor fără fond, miticii extinși la toată țara își cunosc defectele (cum arată și acest articol), dar le practică cu zel.
  • 0 (0 voturi)    
    conflict (Duminică, 16 octombrie 2011, 16:21)

    precizare [anonim]

    Am impresia că scăpați din vedere faptul că acești inși cu putere juridică se află în conflict de interese. Nu știu cum ar fi putut fi acesta evitat sau eliminat, dar asta e încă o anomalie, nu o scuză valabilă.
  • 0 (0 voturi)    
    Ca tot veni vorba... (Duminică, 16 octombrie 2011, 18:38)

    Nicu [anonim]

    Mai jos este comentariul de astazi al unui cetatean de bine la stirea referitoare la accidentul in care a fist implicat Serban Huidu:

    "si voi puteti pati acelasi lucru, nu a ucis , a fost un accident sa nu fiti in pielea celor care li se intampla . Serban ai grija de tine si familia ta , viata ne ofera multe surprize .In urma cu 2 saptamani am avut accident a intrat unul in noi ,i-am multumit bunului Dumnezeu ca nu am patit nimic, masina e la reparat si asta e, nici omul respectiv nu si-a dorit sa se intamample asa a fost sa fie."
  • 0 (0 voturi)    
    daca nu de vb. buna..... (Duminică, 16 octombrie 2011, 20:42)

    vizionaru' de servici [anonim]

    ......dupa 1948, and s-a schimbat definitiv puterea in Romania, una dintre oposantele acestei noi oranduiri comuniste a fost vechea magistratura. Pentru ca nu putea s-o lichideze fizic in totalitate, comunistii au introdus in completul de judecata 'asesorul popular' menit a turna la Secu si Partid pe acei judecatori care nu dadeau sentinte favorabile celor 'saraci proveniti din randurile clasei muncitoare etc'... Trucul a reusit si in scurt timp toti judecatorii dansau cum li se canta.
    Deoarece situatia actuala are un schelet asemanator [tot o justitie care lucreaza contra intereselor noastre actuale] este cazul ca in completul de judecata sa fie introdusi 'asesorii sociali', alesi dintre cele mai oneste si cinstite persoane ale societatii civile, care sa sesizeze imediat opinia publica si organele statului ds. orice abatere de la deotologia actului judiciar. Asta este singura solutie - o revolutie in magistratura !!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by