Cheia profitului
YM
) niciun tag
12 comentarii
  voteaza (2 voturi)     

Cheia, Romania | 11.11.2009
Fotograf: Mazeta Cheia profitului

Vanzatorul nostru, stapanul nostru. (Adaos comercial 0 - 1.000 %)


  • +1 (5 voturi)    
    Adaos comercial (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 12:45)

    myly [utilizator]

    Bine ca l-a afisat. Trebuie sa faca asta. Mai nou... adica de prin iunie... in baza Legii 12/1990 (privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite) care prevede la art. 1 litera f “nedeclararea de catre operatorii economici la organele fiscale, inainte de aplicare, a adaosurilor comerciale si a celor de comision” constituie activitati comerciale ilicite si atrag raspunderea contraventionala sau penala, dupa caz, fata de cei care le-au savarsit.Amenda pentru nedepunerea acestei declaratii este cuprinsa pentru persoanele juridice intre 3000 lei – 18000 lei.
    • +5 (5 voturi)    
      da ma... (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 13:32)

      Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui myly

      aia e o abureala de hartie pe care toata lumea a facut-o in iunie anul asta obligat-fortat de administratia financiara, inclusiv firmele de consultanta sau de prestari servicii (care nu au treaba cu 378 adaos comercial). Asa ca omul s-a pus la adapost. Nu e nimic ilegal, sau ne-lalocul lui. Asta e legea.
  • +2 (4 voturi)    
    Capitalistii dracului!!! (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 16:49)

    cohan [utilizator]

    Stii cum se cheama asta?
    ”Incultura economica”
    • +3 (3 voturi)    
      Din partea cui ??? (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 18:35)

      George [anonim] i-a raspuns lui cohan

      Eu zic ca-i incultura din partea celui care a postat poza.

      Proprietarul barului s-a pus la adapost de imbecilitatile celor de la control. Am amic care si-a declarat adaos 0-50% pentru ca, s-a gandit el, nu pune niciodata mai mult. Era adevarat, la marfurile mari, dar nu si pentru saibe si surubele ... unde i-a calculat o tanti de la control un adaos de ... 68%. Saiba costa 0.01, fara TVA in factura iar el o vindea cu ... 0.02 cu TVA.

      Dupa patania asta, in magazinul lui troneaza tot o hartie dintr-aia: 0-1000%. Si cand vin tampitii sa-l controleze (dupa ce l-au belit prima data, il viziteaza saptamanal ... cica sa fie siguri ca nu inseala consumatoru') ... vad mia si ies din magazin injurand.
      • 0 (4 voturi)    
        Corect (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 20:46)

        Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui George

        Eu am pus la toate firmele la care tin conta adaos de la 0 la 500%. Pentru orice eventualitate.
        • 0 (4 voturi)    
          mda (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 22:13)

          Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Mirela F

          Bine ca nu le-ai pus de la 0 la 500.000%. N-are nimeni nimic cu restaurantul in cauza, fac si oamenii aia ce pot in conditiile unei fiscalitati discutabile. Dar incearca sa gandesti si din perspectiva consumatorului. Pe vanzator il protejeaza afisul ala, pe cumparator cine?
          • -2 (4 voturi)    
            Imi pare rau (Miercuri, 11 noiembrie 2009, 22:30)

            Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

            dar cred ca fiecare dintre noi ar trebui sa aiba discernamant in privinta asta. Eu mi-am protejat clientul, am ales masura cea mai buna pentru el. E drept ca atunci cand intru intr-o cafenea si vad preturile nu am nevoie sa vad o asemenea foaie pe un perete ca sa imi dau seama care e adaosul comercial. Si la fel pentru orice magazin - cu renume sau nu.
            Pe de alta parte eu sunt de parere ca orice este curat, la anumite standarde de calitate si profesionalism si imi este prezentat intr-un anume fel si cu zambet merita si adaosul de x mii la suta. La randul meu percep sume care unora li se par mari. imi cunosc munca, stiu cat de bine sau cat de corect fac lucrurile si atunci pretul cerut mi se pare in regula (plus ca trebuie sa imi acopere multe alte cheltuieli, in afara de munca efectiva, dar care au legatura cu aceasta). daca unui client/potential nu ii convine poate sa aleaga alt furnizor pe bunuri/servicii. Concurenta exista in orice domeniu, si vreau sa cred ca doar profesionistii supravietuiesc.
            • -1 (5 voturi)    
              foarte bine pt tine (Joi, 12 noiembrie 2009, 0:32)

              Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Mirela F

              banuiesc ca faci parte din categoria celor care nu au nevoie de propozitia "fumatul dauneaza grav sanatatii" pe pachetele de tigari ca sa stii ca tutunul este nociv; la fel, stii sa nu faci excese de tot felul fara vreo campanie din partea ministerului sanatatii. Pe scurt, stii sa te protejezi pe tine, asa cum iti protejezi clientii. Dar nu sunt toti ca tine: nici vanzatorii, nici cumparatorii. Ce ai zice daca taximetristii ar afisa tarife intre 0 si 20 lei/km? sau daca la casele de schimb valutar ar fi afisat comisionul intre 0 si 1000%? Asa e usor sa zici ca inspectorii financiari sunt toti hoti, iar oamenii ar trebui sa aiba discernamant, un mixtum interesant intre socialismul infierant si capitalismul dispretuitor. Ha!
              • +3 (3 voturi)    
                www.vaduva.ro (Joi, 12 noiembrie 2009, 9:13)

                Cristi [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

                Cand vinzi 70 de produse cu adaosuri diferite mi se pare normal sa ai adaosul comercial ca interval, iar daca multi au fost "fortati sa afiseze" un interval de 0-1000% nu ne neaparat vina lor. Daca cumperi cu 3 lei baxul de 1000 de pliculete de zahar (0.003 lei / plic), poti sa-l dau gratis celor ce cumpara cafea, sau pot sa-l vand cu 5 bani inseamna un adaos de aproximativ 600%

                Pe orice client il intereseaza pretul final, daca cafeaua costa 2 lei nu ma intereseaza cat e adaosul, la casa de schimb valuntar nu ma intereseaza comisionul, ma intereseaza exact cat lei primes pentru X euro.

                PS: Cel ce a facut poza n-a adus nimic nou!
                • 0 (2 voturi)    
                  si mai mult decat atat (Joi, 12 noiembrie 2009, 13:54)

                  nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

                  Acolo este vorba de un restaurant/bar, unde in adaos intra: salariul barmanului, muzica din local, spalat pahare plus serviciile normale care sunt incluse in pretul din magazin, doar ca platite la intervale mai dese (se face, spre exemplu, de mai multe ori curat. Sau cel putin asa ar trebui). Practic platesti pentru mai multe servicii.
              • 0 (2 voturi)    
                Of (Joi, 12 noiembrie 2009, 10:50)

                Mirela F [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

                Una e pretul afisat si alta e adaosul practicat. La taxi e vorba de afisarea pretului. adaosul/comisionul e diferenta intre amortizarea masinii,costul combustibilului, salariul soferului etc si pretul afisat. sa nu le confundam. Acelasi lucru si pentru casele de schimb. au 5 produse (cinci valute) trebuie sa afiseze comision pentru fiecare, daca nu e unul singur . Iar exemplul dat de cristi mai jos este unul foarte bun.
  • +2 (4 voturi)    
    4 clase (Joi, 12 noiembrie 2009, 11:57)

    cocos [anonim]

    ...cam atat are ''fotograful '' nostru! el are impresia ca a descoperit afacerea vietii! poa sa mearga linistit sa-si bea cafeaua de la automat, cu 50 bani, sau sa-si bea berea direct de pe raftul magazinului. nu-l obliga nimeni sa stea acolo....... oricum, habar nu are la ce se refera acel adaos de 1000%....cred ca in matematica lui de clasa a 3-a, 1000% i se pare ceva nemaipomenit de mult!