BLOGUL PwC Romania
Prețurile de transfer în contextul incertitudinii aduse de COVID-19 Pe fondul incertitudinii aduse de criza COVID-19 și a tuturor influențelor sociale și economice implicite, dar și în funcție de durata acestei situații incerte, este de așteptat ca baza impozabilă a companiilor din întreaga lume, inclusiv din România, să se reducă considerabil. Cu precădere în acele industrii puternic afectate, reducerea profiturilor raportate de companiile românești angajate în tranzacții intra-grup va ridica o serie de provocări în zona prețurilor de transfer, care vor trebui atent gestionate în perioada imediat următoare.
Informații utile pentru companii și angajați privind implicațiile pandemiei COVID-19. PwC România a lansat o platformă online în acest scop Impactul neașteptat al pandemiei COVID-19 asupra economiei a impus luarea de măsuri legislative specifice. În acest context, a crescut nevoia de informare rapidă privind legislația adoptată, precum și alte aspecte importante pentru angajați și angajatori. Cum răspundem acestei crize, care sunt implicațiile asupra forței de muncă, care este abordarea din perspectivă legală, a taxelor, tehnologiei sau a raportărilor financiare în acest context?
Scheme de ajutor de stat deja aprobate de Comisia Europeană pentru șapte state membre. Când va acționa și România? Franța, Germania, Italia, Danemarca, Portugalia, Lituania și Luxemburg sunt cele șapte state care au primit deja aprobarea Comisiei Europene pe noua schemă temporară de ajutoare de stat instituită pentru sprijinirea companiilor afectate de COVID-19, având IMM-urile ca principali beneficiari, mai ales cele care funcționează în domenii grav afectate, precum turismul sau serviciile medicale. De asemenea, Comisia a făcut publice și condițiile de eligibilitate pe care trebuie să le îndeplinească o întreprindere aflată în nevoie acută de lichidități pentru aprobarea obținerii ajutoarelor de stat.
Tot ce trebuie să știți despre concediul acordat părinților atunci când se închid școlile În urmă cu câteva zile, Guvernul a stabilit modul în care vor fi acordate zile libere unuia dintre părinți pentru supravegherea copiilor, atunci când unităţile de învăţământ sunt închise din motive excepţionale, cum se întâmplă în prezent din cauza pandemiei COVID-19. Am sintetizat mai jos principalele prevederi ale OUG 30/2020 pe care trebuie să le știți dacă vă aflați în astfel de situații.
COVID-19: Fraudele ascunse în umbra pandemiei. Măsuri de detectare și prevenire În fața unei crize neașteptate, cum este cea generată de pandemia COVID-19 care domină atenția, organizațiile și populația devin mai vulnerabile la alte riscuri, precum schemele de fraudă din ce în ce mai elaborate ale hackerilor/criminalilor informatici care profită de îngrijorarea instaurată la nivel global.
Concurența în timpul pandemiei: schimbări majore de abordare În contextul pandemiei, societățile comerciale se văd nevoite să acționeze într-un mediu în continuă schimbare, caracterizat de existența unor provocări particulare, precum creșterea costurilor materiei prime, cererea crescută pentru unele produse, instabilitatea lanțului de aprovizionare, probleme legate de fluxul de numerar ori, în anumite cazuri, restricții privind funcționarea magazinelor. Unicitatea provocărilor întâlnite, precum și necesitatea rezolvării acestora în regim de urgență, pot conduce la soluții ad hoc care ridică anumite riscuri de natură concurențială.
Măsurile fiscale adoptate de guvern: Ce s-a propus și ce a rămas Măsurile fiscale privind declararea și plata taxelor în perioada stării de urgență au fost publicate în această dimineață în Monitorul Oficial, fiind așteptate cu nerăbdare de companii, mai ales în condițiile în care termenul de depunere a declarației de impozit pe profit de 25 martie se apropie vertiginos.
Cele patru scheme de ajutor de stat temporar pe care vor putea conta companiile, în perioada imediat următoare Societățile care au intrat în dificultate după 31 decembrie 2019 vor fi eligibile pentru scheme de ajutor de stat temporar, în condiții pe care fiecare stat membru al Uniunii Europene urmează să le stabilească. Comisia Europeană și-a mobilizat forțele și a anunțat chiar zilele acestea principalele ”linii” de ajutor de stat temporar, ce vor fi disponibile în contextul pandemiei. Până ce autoritățile de la București vor lua o decizie, să vedem care sunt schemele de sprijin pe care pot conta companiile, așa cum au fost anunțate.
Covid-19: Companiile se află în fața unor provocări privind angajații și continuarea activității Izbucnirea pandemiei COVID-19 a pus angajatorii din România în situația de a lua decizii rapide pentru reducerea efectelor negative asupra companiilor și angajaților și pentru continuarea activității.
Implicații indirecte ale pandemiei COVID-19 în raportările financiar-contabile Așa cum s-a comunicat în ultimele săptămâni pe canalele media, existența noului Coronavirus „COVID-19” a fost confirmată la începutul anului 2020 și s-a răspândit din China în toată lumea. Virusul are consecințe severe la nivel mondial și efectul complet încă nu poate fi determinat. Pe lângă afectarea sănătății oamenilor, coronavirusul are un impact negativ și asupra activității economice și a afacerilor.
Țările afectate de epidemia COVID-19 propun stimulente fiscale pentru a sprijini economia. Se impun măsuri similare în România Amploarea cu care se extinde epidemia COVID 19 a început să aibă consecințe asupra economiei, primele industrii afectate fiind cele din turism, hoteluri și restaurante, transporturi sau organizarea de evenimente. În funcție de evoluția situației - care, din păcate, nu poate fi previzionată nici ca intensitate, nici ca durată -, unda de șoc se va propaga asupra tot mai multor sectoare, cu implicații asupra întregii societăți. Deja unele state au anunțat pachete de măsuri fiscale pentru companii, în încercarea de a limita efectele crizei.
COVID-19 va testa limitele multor organizații: Câteva recomandări pe care companiile le pot aplica pentru atenuarea efectelor, dar și întrebări la care trebuie să aibă răspunsuri Coronavirusul este un risc care trebuie monitorizat activ de către factorii de decizie ai companiilor pentru că vine cu un nivel mare de incertitudine. Efectele se resimt deja în probleme apărute în lanțul de distribuție, restricții de călătorie și creșterea nesiguranței pe piețele din întreaga lume. În fața unei crize globale, liderii sunt preocupați, de asemenea, de bunăstarea oamenilor și de planul de continuitate a afacerilor lor.
Sub presiunea schimbărilor rapide din economie, organizațiile se transformă: Cum? Modelele de business și structura clasică a organizațiilor se transformă sub impactul noilor tehnologii, precum și al altor factori, precum incertitudinile geopolitice (Brexit, tensiunile comerciale SUA - China, etc), suprareglementarea, deficitul de forță de muncă, concurența globală. În același timp, companiile au propriile strategii de dezvoltare care implică inovație, diferențiere în piață, profitabilitate mai mare, atragerea și reținerea talentelor sau proiecte de responsabilitate socială.
Prețurile de Transfer, știința datelor și digitalizarea: Cât se va automatiza și unde va fi nevoie de "arta" oamenilor Preturile de transfer reprezintă nu doar o știință prin natura procesului riguros pe care îl presupune în analiza tranzacțiilor derulate și realizarea studiilor de comparabilitate, ci este în egală măsură și o artă prin abilitățile “soft” pe care le dezvoltă consultanții de prețuri de transfer în interacțiunea cu clienții și autoritățile fiscale, în realizarea interviurilor de analiza funcțională, a activităților de tip Discovery și în construirea unei relații de încredere pe tot parcursul procesului - relație atât de necesară când vorbim de reprezentarea unui client având în centru cel mai important indicator al companiei, profitabilitatea.
Sunt sau nu societățile care datorează atât impozit pe profit, cât și impozit specific scutite de impozit la plata dividendelor? Deși este reglementat de mai bine de doi ani, impozitul specific continuă să provoace dificultăți companiilor din domeniul HoReCa. Mai mult, produce consecințe și asupra altor impozite pe care acestea le plătesc. Cum anii de aplicare ai impozitului specific vor începe să fie incluși în perioada supusă controlului fiscal, ne-am gândit să explicăm situația în care se află contribuabilii care datorează atât impozit pe profit, cât și impozit specific (fie acesta și nesemnificativ prin raportare la întreaga dimensiune a activității), cu ocazia plăților de dividende efectuate către acționari/asociați.
Raportarea aranjamentelor transfrontaliere: Cine, cum și când are această obligație? Clarificări așteptate Cum anume și când ar trebui să aibă loc raportarea și notificarea aranjamentelor transfrontaliere care le revin intermediarilor și contribuabililor relevanți? Cum se aplică sancțiunile pentru nerespectarea acestor obligații? Sunt întrebări care necesită clarificări, textul OUG 5/2020 care transpune Directiva europeană DAC6 fiind echivoc în anumite privințe. În continuare, vom comenta din perspectivă juridică unele dintre aceste aspecte care ridică probleme de interpretare.
Ce va însemna reforma ANAF în 2020? Care sunt modificările fiscale de impact și cele mai recente tendințe în cadrul inspecțiilor fiscale? Reforma administrației fiscale - însemnând modernizarea și digitalizarea - este cea mai importantă măsură pe care mediul de afaceri o așteaptă de la autorități în perioada următoare, potrivit răspunsurilor a 60% dintre participanții la sondajul realizat în cadrul conferinței anuale de taxe PwC România. Reforma ANAF a fost unul dintre principalele subiecte ale evenimentului, alături de modificările fiscale intrate în vigoare în primele luni ale anului și tendințele în cadrul inspecțiilor fiscale.
Conferința anuală de Taxe PwC România: 15 ani de cotă unică, 15 de ani de schimbări. Va fi 2020 anul digitalizării ANAF? Principalele declarații Cum va arăta fiscalitatea în anul 2020? Va fi 2020 anul digitalizării ANAF? De la aceste întrebări a pornit dezbaterea în cadrul celei de-a 16-a ediții a Conferinței anuale de Taxe PwC România, organizată miercuri, la București. Anul 2020 marchează 15 ani de la introducerea cotei unice de impozitare, considerată un brand de țară în atragerea investițiilor și un reper într-un climat legislativ instabil.
Noile obligații impuse de directiva privind raportarea tranzacțiilor: Cum se aplică băncilor Directiva europeană privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal, denumită DAC6, a fost recent transpusă în legislația națională printr-o Ordonanță de urgență. Având în vedere că obligația de raportare le revine intermediarilor sau contribuabilului relevant, iar printre intermediari se regăsesc și instituțiile financiare, vom analiza în continuare dacă și ce ar trebui acestea să raporteze.
Există siguranță și stabilitate, fără prosperitate? Cum repunem economia pe lista scurtă a priorităților strategice Între nivelul de încredere al liderilor din mediul de afaceri și evoluția economiei globale există o corelație foarte strânsă, după cum arată raportul PwC Global CEO Survey, lansat la finele lunii ianuarie, la Davos. Dacă această corelație se va păstra în 2020, ar trebui să ne așteptăm la o încetinire a creșterii economice globale la 2,4%. Numărul pesimiștilor a atins în 2020 un record al ultimilor opt ani, iar cuvântul de ordine a devenit ”incertitudine”.

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by