Articole scrise de Vlad Barza


1 - 30 din 9483 rezultate
1.UPDATE Ploiești: Mai multe cartiere au rămas fără curent din cauza unei avarii majore Mai multe cartiere din Ploiești au rămas fără curent joi în jurul orei 15.00 din cauza unei avarii majore la compania Electrica. Furnizorul de energie a comunicat către Dispeceratul Primăriei Ploiești că avaria a afectat Cartier Vest, Mitică Apostol, Malu Roșu și străzi adiacente, scrie Observatorul Ph. UPDATE Avaria a durat în jur de oră.
2.CFR spune că lucrările la trenul Gara de Nord - Aeroport continuă. Compania va contesta decizia instanței privind exproprierile CFR Infrastructură spune că în prezent lucrările la viaductul de lângă aeroport continuă, fiind vorba de un teren ce aparține statului și nu este afectat de decizia instanței de săptămâna trecută. ”La ora actuală, constructorul nu lucrează pe partea unde sunt terenurile proprietarilor contestatari, deci amplasamentele pe care contestatarii le-au supus atenţiei instanţei nu sunt afectate”, spune CFR SA, într-un răspuns pentru HotNews.ro. Reamintim că pe 11 octombrie, Curtea de Apel București a decis suspendarea efectelor hotărârii de expropriere. CFR spune că va face recurs conform legii, pentru ca proiectul să continue în toate fazele.
3.VIDEO Volvo a prezentat prima sa mașină electrică, un SUV cu autonomie de 400 km Volvo Cars a prezentat în Los Angeles prima sa mașină full-electrică, SUV-ul XC40 Recharged care va ajunge la clienți în a doua parte din 2020 și va avea, promite compania, o autonomie de 400 km. Mașina dezvoltă echivalentul a 408 CP, ajunge în 4,9 secunde la 100 km/h și prețul de pornire va fi de 48.000 de dolari în SUA, incluzând și subvențiile de 7.500 dolari.
4.Uzina Volkswagen - Bulgaria joacă tare și promite dublarea subvențiilor, pentru a atrage cu orice preț gigantul german Bulgaria se declară gata să ofere mai mult celor de la Volkswagen pentru ca aceștia să construiască uzina de un miliard de euro lângă Sofia, și nu în Turcia sau alte țări din regiune, scrie Reuters, citând un fost președinte al țării. Reamintim că anunțul Volkswagen, cum că suspendă alegerea Turciei pentru noua uzină, a repornit cursa între țările balcanice. Cea mai mare investiție Volkswagen Group din regiune este în Ungaria, unde Audi produce mașini și motoare și exportă anual de peste 8 miliarde euro.
5.De ce Bulgaria are mari speranțe că va câștiga uriașa investiție Volkswagen În Bulgaria au renăscut în forță speranțele că țara va câștiga una dintre cele mai mari investiții puse la bătaie în zonă: uzina de peste un miliard de euro unde Volkswagen vrea să construiască Passat și Skoda Superb. Bulgaria s-a zbătut mult să convingă Volkswagen să se instaleze lângă Sofia, iar când s-a aflat că germanii aleseseră Turcia, protestele au fost puternice, turcii fiind acuzați că au promis avantaje ilegale. S-a vorbit acum câteva luni și de faptul că orașul Arad a fost în cărți, însă aproape toate sursele spuneau că a ieșit din competiție în ”semifinale”. România trebuie să facă o propunere convingătoare către VW pentru a mai avea o șansă, dar este greu de crezut că se va ocupa cineva, dată fiind situația politică tensionată din prezent.
6.Calea Ferată din Republica Moldova va fi separată în trei companii Întreprinderea de stat Calea Ferată din Moldova (CFM) va fi reorganizată. CFM va fi separată în trei societăți pe acțiuni independente pentru infrastructură, călători și mărfuri, prevede un proiect de hotărâre de Guvern, citat de NewsIn.md. În țara vecină sunt 1.100 km de cale ferată. De la Chișinău sunt trenuri internaționale directe către București, Odesa, Moscova și St Petersburg.
7.Cum schimbă încălzirea globală producția de vin - Viță de vie în Norvegia și Patagonia, plantări la mare altitudine, vreme tot mai imprevizibilă Încălzirea globală afectează deja modul în care este cultivată vița de vie, tipul de vinuri produs în diverse regiuni și modul în care viile sunt plantate și îngrijite. În ultimii 30 de ani vremea s-a încălzit atât de mult încât se fac vinuri decente în regiuni precum Norvegia, Suedia, Belgia, Canada, Danemarca sau Patagonia. În regiunile sudice clima a devenit prea caldă și viticultorii sunt forțați să schimbe soiurile cultivate, iar alții trebuie să cultive viță de vie la altitudini mari, pentru a profita de diferențele mari de temperatură dintre noapte și zi, arată o analiză a New York Times.
8.Volkswagen suspendă decizia de a construi o uzină în Turcia, din cauza situației din Siria Grupul german Volkswagen a anunțat că a suspendat decizia de a construi o uzină auto în Turcia, invocând faptul că este îngrijorată de situația din regiune, scrie AFP. Reamintim că în cărți a fost și Bulgaria pentru această uzină, dar s-a vorbit că germanii s-ar fi interesat și de România. Investiția era gândită să fie între 1,2 și 1,5 miliarde euro, iar producția trebuia să înceapă în 2022. Turcia a lansat miercurea trecută ofensiva în nord-estul Siriei, contra milițiilor kurde, mișcare criticată de UE și de SUA. Ankara cataloghează kurzii ca fiind teroriști.
9.Telefonul pliabil Samsung Galaxy Fold poate fi comandat la noi, cu prețuri între 10.000 și 15.400 lei Telefonul pliabil al Samsung, relansat după ce în aprilie mai multe gadget-uri s-au stricat în timp ce erau testate de jurnaliști, a revenit pe piață în versiunea modificată, iar la noi poate fi comandat de la un magazin online, prețurile fiind între 9.999 lei și 15.416 lei (varianta 5G). Review-urile presei internațonale notează că noua variantă de Galaxy Fold este îmbunătățită, dar vine cu o lungă serie de recomandări, dovadă că încă este un gadget sensibil.
10.UPDATE Marius Chiper revine la conducerea CFR Infrastructură. Directorul demis intenţionează să acţioneze în instanţă Consiliul de Administraţie al companiei Marius Chiper revine la conducerea CFR SA, în urma unei ședințe a Consiliului de Administrație al Companiei Naționale de Căi Ferate care a avut loc luni, scrie Club Feroviar. Membrii CA au decis revocarea mandatului actualului director general al companiei, Constantin Axinia. Chiper a mai fost director general al CFR SA din decembrie 2015 până în octombrie 2017, când și-a dat demisia în urma unor divergențe cu ministrul Transporturilor de la acea vreme, Felix Stroe. UPDATE Axinia a declarat că motivul demiterii sale este refuzul de a semna un contract de investiţii în valoare de sute de milioane de euro, scrie Mediafax. UPDATE 2: Informația privind numirea lui Chiper a fost confirmată de CFR SA.
11.Compania de securitate informatică Sophos va fi preluată cu aproape 4 miliarde dolari de un fond american de investiții Sophos, una dintre cele mai cunoscute companii europene de cybersecurity, a fost cumpărată cu 3,9 miliarde dolari de un fond american de investiții. Sophos are 3,400 de angajați, a fost fondată în 1985 și valoarea acțiunilor sale s-a dublat în patru ani. Sophos a ajutat autoritățile britanice, dar și multe firme, acum doi ani, după atacul de ransomware Wannacry.
12.​REVIEW Fitbit Versa 2 - Cum este ceasul la care s-a lucrat și în România și ce ne spune despre prezentul și viitorul smartwatch-urilor Fitbit a lansat a doua generație a modelului de ceas smart Versa, unul dintre cele mai vândute de pe piață, iar acum există un singur buton în loc de trei, ecranul este AMOLED, există și comenzi vocale, iar bateria ține mai mult. Dar Versa 2 arată și că smartwatch-urile au multe limitări și clar nu pot înlocui smartphone-urile, ci pot veni în completarea lor uneori. În plus, ecranul mic vine cu limitări mai ales la capitolul aplicații, unde a crescut mult numărul de progrămele simple contra cost, nu toate fiind utile.
13.Mark Zuckerberg se gândește serios la gadget-urile ce vor putea fi manevrate cu ajutorul creierului: Am putea ajunge să controlăm cu gândul ceva în realitatea virtuală sau augmentată Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, a spus într-o discuție de o oră despre viitorul tehnologiei, că dispozitivele wearables pe care le putem controla cu ajutorul creierului au toate șansele să devină realitate, iar Facebook lucrează la asta din 2016. El a mai spus că în unele cazuri vor funcționa mai bine implanturile cerebrale, dar mai sunt multe lucruri de pus la punct. Este vorba de ”brain-computer interface”, unul dintre cele mai controversate subiecte care este însă mai apropiat de filmele SF decât de răspândirea în lumea reală.
14.Schimbare uluitoare a vremii - La Denver s-a trecut de la +28 de grade la ninsoare în doar opt ore În orașul american Denver din Colorado s-a petrecut una dintre cele mai bruște schimbări ale vremii, fiindcă în doar 8 ore temperatura a scăzut de la 28 de grade până la una atât de redusă, încât a nins. Câteva ore mai tîrziu erau -3 grade, iar ziua următoare minima era de -12 grade. Denver este obișnuit cu diferențele mari de temperatură, dar cele de acum au fost nou record pentru octombrie.
15.Angajați ai Amazon din România și India se uită la filmulețe realizate în casele oamenilor de camerele de monitorizare Cloud Cam ale companiei - Bloomberg Amazon a fost acuzată că angajați ai săi din România și India se uită la filmulețe realizate în casele oamenilor de camerele de monitorizare Cloud Cam care se vând în SUA. Clipuri realizate de aceste camere au ajuns fără acordul user-ilor la angajați ai Amazon care se uită la ele pentru a ”antrena” soft-urile de inteligență artificială, astfel încât camerele să funcționeze mai bine, scrie Bloomberg. Amazon spune că toate frânturile video care ajung la angajații săi sunt ,fie trimise de testeri, fie de useri care aleg să le trimită pentru că au avut probleme cu produsul și le vor rezolvate.
16.UPDATE Renault și-a demis directorul general. Thierry Bolloré denunță un puci și spune că totul se întâmplă cu o ”brutalitate stupefiantă” Board-ul Renault se reunește vineri și cel mai probabil va vota pentru înlocuirea directorului general al companiei, Thierry Bolloré, motivele fiind legate de apropierea lui de fostul CEO Carlos Ghosn și de faptul că relațiile cu ”colega” de alianță Nissan sunt execrabile. Bolloré spune că este vorba de un puci și de un mod brutal de înlăturare a sa, scrie AFP. De 11 luni, de la arestarea lui Ghosn, la vârful alianței este o criză profundă. UPDATE Renault a anunțat la ora 12.00 că Bollore nu mai este director general, ci va fi înlocuit de un director general interimar: Clotilde Delbos.
17.Cercetătorii Facebook traduc folosindu-se de asemănările matematice dintre diversele limbi. Și româna este subiect de cercetare în laboratorul de inteligență artificială de la Paris Marile companii de tehnologie folsessc unelte de inteligență artificială pentru a obține traduceri instant cât mai bune, iar la Paris Facebook face teste și între română și engleză, rezultatele metodei noi folosite în Franța fiind cel puțin la fel de bune precum la metodele clasice folosite în prezent de Facebook, spune un șef al companiei, citat de AFP. Laboratorul AI Research Paris a fost deschis în 2015.
18.S-ar putea relua circulația feroviară între Medgidia și Negru Vodă, linie abandonată în 2012 ​Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vrea să reia circulația pe calea ferată Medgidia-Negru Vodă, prin accesarea de fonduri europene nerambursabile, scrie publicația Club Feroviar. Anunțul a fost făcut de Adrian Dragomirescu, șef de departament în cadrul CFR SA. Linia are 57 km și în trecut era tranzitată vara de trenurile internaționale care veneau de la Minsk sau Saratov și își terminau parcursul la Varna.
19.De ce primele căi ferate au apărut în Marea Britanie și cum erau locomotivele acum 200 de ani Până la apariția căilor ferate foarte puțini oameni ajunseseră la mai mult de câteva zeci de kilometri de locul natal și transportul era extrem de scump pentru aproape toată lumea. Apoi, industrializarea a dus la crearea primelor locomotive cu aburi care erau cu totul diferite de cele care aveau să devină celebre în prima parte a secolului XX. În articol puteți afla de ce primele căi ferate au apărut în Marea Britanie, de ce Revoluția Industrială s-a întâmplat acolo, dar și cum locomotivele cu abur au existat datorită unui om despre care s-a vorbit prea puțin.
20.Christophe Dridi, șeful Dacia: Întrebarea nu este dacă vom avea o Dacie hibridă sau electrică, ci când o vom avea Șeful Dacia spune că va exista cu siguranță o Dacie hibridă sau electrică, dar va fi lansată când piața va fi pregătită pentru ea, a declarat Christophe Dridi, într-un interviu pentru seenews.com. Tot mai multe informații, mai ales din Franța, indică faptul că Dacia va lansa în anii următori versiuni hibride ale modelelor sale, mai ales că trebuie să scadă emisiile de CO2 pentru a se conforma noilor reguli. Principalul obstacol în calea lansării unei Dacii electrice ține de preț, fiindcă ar fi cu câteva mii de euro peste prețurile actuale din gamă.
21.Pro Infrastructura: Nu au rămas doar 210 restricții de viteză, cum a spus directorul CFR SA. În realitate sunt peste 1.000 de restricții pe calea ferată și numărul lor crește Directorul CFR Infrastructura a declarat că au rămas doar 210 restricții de viteză pe rețeaua feroviară din 490 câte erau la începutul anului, dar acest lucru este o ”minciună gogonată”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructura. În realitate, sunt peste 1000 de restricții pe calea ferată și numărul lor crește! Mai mult, s-au introdus o serie de restricții-mamut: pe 82 km între Caransebeș și Timișoara viteza scade de la 100 la 70 km/h, iar pe 25 km lângă Roșiori trenul merge cu 60 km/h în loc de 140!, spune cei de la asociație.
22.Rusia ar vrea să construiască o linie de mare viteză între Moscova și St Petersburg, proiect de 23 miliarde dolari În Rusia se discută construcția unei linii ferate de mare viteză între cele mai mari două orașe ale țării, estimările fiind că trenurile vor circula din 2026 și investițiile necesare ar fi de 23 miliarde dolari, scrie Moscow Times. Rămâne de văzut dacă se va face, mai ales că există deja trenuri ce pot rula cu 250 km/h. Între Moscova și St Petersburg sunt 650 km și cele mai rapide trenuri Sapsan fac 3 ore și 44 de minute. De exemplu, de la Moscova la Tver sunt 167 km și trenurile fac o oră. Trenurile convenționale de noapte fac peste 8 ore.
23.Șeful CFR Infrastructură spune că vor fi eliminate toate restricțiile dintre București și Suceava și speră în introducerea unui tren InterCity. Pe ce porțiuni din rețea se va putea circula cu 140 km/h CFR Infrastructură spune că au fost eliminate de la început de an peste jumătate dintre restricțiile de viteză din rețea, iar în noiembrie nu va mai fi niciuna între București și Suceava, urmând a fi terminat și podul la care se lucrează de câțiva ani, lângă Ploiești. Constantin Axinia spune că așteaptă introducerea unui tren InterCity și promite că la anul vor începe lucrările și pe București - Giurgiu.
24.CFR Infrastructură vrea să execute silit CFR Marfă şi CFR Călători, pentru datorii totale de aproape 1,2 miliarde lei. Care sunt planurile CFR SA pentru linia spre aeroport CFR Infrastructură (CFR SA) vrea să execute CFR Marfă şi CFR Călători pentru datorii de un miliard, respectiv 180 de milioane de lei și a trimis notificări în acest sens. "Nu mai dorim să fim o bancă fără dobândă", a declarat marţi, Constantin Axinia, directorul CFR SA. ”Noi le-am propus să ne dea active ca să pot să ajut CFR Marfă să nu fie executat de altcineva. Vagaone, locomotive terminale. Există un plan ca CFR SA să dezvolte un departament de marfă în care vor exista vagoane și locomotive apte de circulație. Cu o parte vom face propriul transport tehnologic”, spune Axinia, explicând că nu se pune problema să fie creat un concurent pentru CFR Marfă, fiindcă nici nu ar permite legea.
25.Bogdan Chiriţoiu, șeful Consiliului Concurenței, despre domeniul feroviar românesc: Zona este cea mai puțin reformată, cea mai rămasă în urmă din economia românească Domeniul feroviar este cel mai puţin reformat și cel mai rămas în urmă din economia noastră, de la Revoluție și până în prezent, plus că domeniul nu este sprijinit nici din administraţie, a spus marţi, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, la conferința Zilele Feroviare 2019. ”Singura parte bună este că suntem forțați să facem schimbări, nu putem rămâne așa datorită schimbărilor de reguli care ne vin dinspre UE. Vrând - nevrând trebuie să facem schimbări. Dacă nu creștem viteza de circulație a trenurilor nu vom putea atrage nici marfă și nici călători pe calea ferată”.
26.Directorul CFR Călători spune că anul acesta se va încheia cu un total de 54 de vagoane modernizate. Ministrul transporturilor promitea sute de vagoane ”modernizate” Deficitul de vagoane al CFR Călători s-a simțit puternic și vara aceasta când spre munte și spre mare trebuia să-ți iei bilet cu multe zile înainte. Valentin Dorobanțu, directorul companiei, a spus la un eveniment de profil, că anul 2019 se va încheia cu 54 de vagoane modernizate, iar parcul activ de vagoane al CFR Călători se va apropia de 1.000. El spune că merge mai departe procedura pentru achiziția unor automotoare diesel. Directorul i-a certat și i-a ironizat pe jurnaliști.
27.De câte feluri sunt atacatorii cibernetici și care sunt principalele lor ținte - raport Tot mai mulți hackeri se concentrează acum pe valorificarea vulnerabilităților din lanțul de aprovizionare și, în special, pe mici furnizori de servicii care sunt folosiți pe post de ”cal troian” pentru a accesa ținte majore, arată un raport al Thales și Verint. Raportul arată care sunt principalele țări țintă ale hackerilor, dar și domeniile în care amenințările cresc tot mai mult.
28.HS2, blocaj și scandal - De ce Marea Britanie va rămâne încă mult timp de acum înainte cu doar 108 km de linii de mare viteză Promotorii proiectului au spus încă de la început că HS2 va crea locuri de muncă (22.000 în următorii cinci ani), va scurta timpul de călătorie, va fi o variantă ecologică, va ajuta la renașterea unor comunități cu probleme economice și va degreva actualele linii de cale ferată. Ei spun că mai multe firme își vor deschide filiale în nordul Angliei, dacă se va putea ajunge mai repede acolo, iar pe șosele vor circula mai puține TIR-uri și camioane, fiindcă o parte dintre mărfuri vor fi mutate pe trenurile care vor circula pe liniile convenționale ce vor fi mai libere datorită mutării unei părți din traficul de pasageri pe HS2.
29.În Nigeria a murit o țestoasă despre care cei de acolo spun că ar fi trăit 344 de ani. A locuit într-un palat și doi oameni se ocupau numai de ea Într-un oraș din Nigeria a murit o țestoasă despre care presa de acolo scrie că ar fi apărut pe lume în 1675. A trăit în palatul unui conducător local, a avut doi ”servitori” și a suferit scurt timp de boală, înainte de moarte, scrie publicația Pulse Nigeria. Vârsta trebuie pusă însă la îndoială, fiindcă în toate topurile mondiale cel mai bătrân animal terestru încă în viață este țestoasa Jonathan din Seychelles (născută în 1832), iar țestoasa din Nigeria nu este menționată. Putem presuspune că este bătrână, dar nu de 344 de ani.
30.HP va renunța la 9.000 de angajați ​HP a anunțat un nou plan de restructurare care va duce la reducerea efectivelor companiei cu 7.000 - 9.000 de angajați, scrie Bloomberg. Compania are 56.000 de angajați și estimează că va economisi un miliard de dolari până la final de 2022 datorită acestui plan de restructurare.

1 2 3 4 5 6 7 8  ... 317 

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version