Articole scrise de Victor Cozmei, Catiusa Ivanov


1 - 11 din 11 rezultate
1.Magistrala de metrou M6 până la Aeroport: De ce renunțarea la tronsonul Băneasa - Otopeni ar fi, de fapt, decizia corectă Renunțarea la tronsonul Băneasa - Otopeni, parte din magistrala M6 de metrou, și concentrarea efortului financiar și administrativ către alte magistrale de metrou în Capitală este soluția corectă, susțin la unison atât asociațiile pe infrastructură din societatea civilă, cât și primarii de sector din București consultați de HotNews.ro. Nici Comisia Europeană nu ar fi acceptat să finanțeze tronsonul pentru că, printre altele, se va conecta cu actualul terminal de la Otopeni, deși aproape toate operațiunile se vor muta în viitorul nou terminal de la est, susțin autoritățile. Renunțarea la tronsonul de 8 km cu 5 stații vine însă la pachet cu posibila pierdere a unui împrumut de 330 mil. de euro acordat de Japonia.
2.VIDEO Pistele de biciclete trasate pe Splaiul Independenței sunt folosite ca bandă de circulație sau ca parcare pentru mașinile oprite neregulamentar Noile piste de biciclete vopsite de Primăria Capitalei pe prima bandă de pe fiecare sens al Splaiului Independenței între Națiunile Unite și Pod Grozăvești nu prea pot fi folosite de către bicicliști pe mare parte din lungimea lor. În multe locuri pista e ocupată de mașini parcate neregulamentar, iar în alte zone mașinile și chiar autobuzele și troleibuzele STB le folosesc pe post de bandă de circulație.
3.Cum să construiești mai puțin, pe aceiași bani: Lărgirea unei străzi din Capitală costă tot 10 milioane de euro, deși s-a renunțat practic la jumătate din proiectul scos inițial la licitație și pentru care constructorul a depus ofertă Proiectul actual de lărgire a Șoselei Fabrica de Glucoză din Capitală va costa tot 10 milioane de euro, deși lucrările au fost înjumătățite față de proiectul inițial scos la licitație și pentru care constructorul câștigător a depus oferta. Autoritățile bucureștene au decis anii trecuți, după ce au lansat licitația și constructorii au depus ofertele finale, să renunțe la realizarea unui drum colector, a circa 400 de locuri de parcare și a unei bretele cu două benzi dinspre Calea Floreasca. În ciuda modificărilor, licitația nu a fost anulată și relansată, ci contractul a fost semnat așa. Acum constructorul a realizat noul proiect, mai puțin complex, dar Primăria anunță că valoarea contractului este aceeași cu cea din oferta licitației pentru proiectul inițial.
4.APLICAȚIE INTERACTIVĂ Peste 4.200 de probleme raportate în București de cititorii HotNews.ro într-o lună. Cum au răspuns Primăriile din Capitală la sesizări În decurs de o lună cititorii au raportat peste 3.800 de probleme în Capitală și împrejurimi în aplicația interactivă lansată de HotNews.ro. Gropi, gunoaie, trotuare sparte, mașini parcate neregulamentar, lipsa benzilor și marcajelor, rable abandonate - toate și-au găsit loc pe harta Capitalei. HotNews.ro a oferit Primăriilor de Sector și Primăriei Generale acces la informațiile adunate și le-a pus la dispoziție o modalitate la fel de simplă de a „răspunde” pe hartă acolo unde au constatat și rezolvat problemele cetățenilor. Vezi în articol cum au răspuns administrațiile din București. PLUS: De azi, HotNews.ro a introdus în aplicația interactivă și posibilitatea ca cititorii să semnaleze pe hartă situațiile unde problemele au fost remediate între timp. / UPDATE, 18.05.2018 - Peste 4.200 de probleme au fost raportate pe hartă.
5.Cum poate aduce sute de milioane de euro asocierea dintre doua orase. Studii de caz: Botosani-Suceava si Arad-Timisoara Polul de dezvoltare Suceava-Botosani ar putea accesa fonduri europene de 400 de milioane de euro in exercitiul financiar 2014-2020. Printre proiectele ce pot fi dezvoltate se numara reabilitarea liniei feroviare dintre cele doua municipii, modernizarea aeroportului Suceava si folosirea sa in comun, precum si un stadion multifunctional ce ar urma sa fie ridicat la jumatatea distantei dintre cele doua municipii si sa aiba minim 30.000 de locuri. Si primarii oraselor Arad si Timisoara discuta asocierea intr-un pol de dezvoltare, deocamdata existand discutii aprinse in acest sens. Cel doua proiecte au fost prezentate in cadrul unei conferinte organizate luni de Institutul pentru Politici Publice (IPP).
6.EXCLUSIV Parcarea publica de 700 de locuri de la Autogara Militari s-a inchis la trei ani de la inaugurare. Primaria Sectorului 6 a investit patru milioane de lei pentru amenajarea ei Parcare publica de 700 de locuri de la Autogara Militari, folosita zilnic in sistem Park&Ride de sute de bucuresteni, s-a inchis de la 1 aprilie. Asta desi a fost inaugurata in septembrie 2010 - in urma cu mai putin de 3 ani - iar Primaria Sectorului 6 a investit circa 4 milioane de lei pentru amenajarea ei. Autoritatile motiveaza ca terenul pe care s-a construit facilitatea era proprietatea privata, contractul de inchiriere fiind doar pe trei ani, iar acum a expirat. Intrebata de HotNews.ro de ce a investit 4 milioane de lei pentru o perioada atat de scurta de timp, de ce nu a prelungit contractul si cat platea chirie pe acel teren, administratia sectorului nu a raspuns, desi au trecut zece zile, perioada prevazuta de lege pentru a raspunde solicitarii.
7.VIDEO / FOTOGALERIE Lucrarile de amenajare a Pietei Universitatii vor fi gata la primavara. Oprescu vrea gradene cu verdeata si o terasa ca la primaria din Viena Lucrarile de amenajare a spatiului public din Piata Universitatii vor fi gata la primavara, a declarat joi primarul Capitalei, Sorin Oprescu. Edilul a declarat ca desi lucrarile sunt pe ultima suta de metri, mai trebuie facute cateva "retusuri": vor fi puse cateva gradene cu verdeata, banci, fasia alba de beton din jurul statuilor va fi lacuita, iar in piata va fi amenajata o terasa. De asemenea, transformatorul urias de langa Muzeul de Istorie va disparea. Saptamana aceasta Primaria Capitalei a inlocuit si capacele gurilor de aerisire din mijlocul pietei - niste cutii de beton de peste un metru inaltime - cu unele mai mici, asemanatoare unor banci, pe care cetatenii pot sta. Masura vine dupa ce arhitectele care au castigat proiectul de amenajare a pieteti au declarat ca municipalitatea a mutilat piata, iar presa scris despre aceste probleme.Invitam cititorii HotNews.ro sa ne scrie ce parere au despre amenajarea Piatei Universitatii
8.​VIDEO Cum au petrecut fanii lui Athletic Bilbao in centrul vechi si in Piata Constitutiei. Vezi ce au spus spaniolii despre Bucuresti Cantece, steaguri, tricouri alb-rosii, bere, vin rosu, cocktailuri, zambete si mii de poze drept amintire - Fanii lui Athletic Bilbao au ocupat stradutele din centrul istoric al Capitalei in asteptarea marelui meci de pe Arena Nationala. Desi zona dedicata fanilor din Bilbao era la Piata Constitutiei, majoritatea covarsitoare a preferat sa petreaca in centrul istoric, ocupand toate terasele. Printre ei erau si fani ai lui Atletico Madrid, insa nu a existat nici un incident. Toti au petrecut cot la cot in asteptarea finalei. Vezi o videogalerie cu imagini din centrul istoric, de pe Bulevardul Unirii si Piata Constitutiei Citeste in articol ce spun fanii iberici despre experienta din Bucuresti
9.​​VIDEO Primele efecte ale Pasajului Basarab: Cum s-a degrevat traficul de pe Podul Grant si din zona Garii de Nord Pasajul Basarab, cea mai mare lucrare de infrastructura rutiera urbana din tara, a fost inaugurat in urma cu aproape o saptamana si jumatate. HotNews.ro a prezentat atunci intr-un articol Cum s-a desfasurat traficul pe Pasajul Basarab in prima zi lucratoare: unde si de ce se formeaza blocaje, cum circula biciclistii si ce intersectii ar trebui reproiectate. Daca, insa, la inceput traficul din zona inca nu era stabilizat pentru ca putina lume aflase ca se poate circula pe pod, iar multi soferi inca nu au pus pasajul in ruta lor zilnica, acum lucrurile s-au mai schimbat. Dupa o saptamana si jumate traficul din zona s-a reorganizat, iar reporterii HotNews.ro au vrut sa vada cat de mult a ajutat Pasajul Basarab la degrevarea traficului pe Podul Grant, pe arterele paralele si in zona Garii de Nord. Vezi in articol cum se desfasoara circulatia pe arterele paralele Pasajului Basarab, ce spun cifrele de trafic si cu cat spun oficialii ca s-a degrevat traficul in zona
10.VIDEO Primaria Capitalei a prezentat traseul inelului median de circulatie. Vezi cum arata cele trei variante propuse pentru "autostrada suspendata" Primaria Capitalei a prezentat, miercuri, traseul inelului median de circulatie pentru zona de Nord a Capitalei, intre soseaua Colentina si strada Virtutii, pana la noua artera de legatura cu autostrada Bucuresti-Pitesti. Proiectul se afla in stadiu de studiu de prefezabilitate si elaborare Plan Urbanistic Zonal, iar proiectantii au propus trei variante de traseu. Drumul va avea trei benzi pe sens, iar viteza maxima de strabatere a acestuia va fi de 80 km/ora. Cea mai ieftina varianta costa 603 milioane de euro, iar cea mai scumpa peste 1,4 miliarde de euro. Inelul median va avea in total o lungime de 55 km, iar in prima faza, in zona de Nord se vor realiza 16,5 km.  Inelul median este vestita autostrada suspendata de care Primarul Sorin Oprescu vorbise inca de la inceputul mandatului, dar pe care nimeni nu o vazuse pana acum. Vezi in text cum arata in detaliu cele trei variante propuse si ce zic specialistii despre acest proiect
11.​​VIDEO Cum s-a desfasurat traficul pe Pasajul Basarab in prima zi lucratoare: unde si de ce se formeaza blocaje, cum circula biciclistii si ce intersectii ar trebui reproiectate Pasajul Basarab, proaspat inaugurat, a dat luni testul traficului intr-o zi lucratoare. A fost prima zi de vacanta pentru elevi si multi soferi inca nu au introdus pasajul in ruta lor zilnica. Chiar si asa, cine a mers dinspre Militari spre Piata Victoriei a dat peste o coada destul de mare la intersectia Nicolae Titulescu - Banu Manta. In plus, sute de masini au asteptat in blocajul de pe bulevardul Geniului de langa Cotroceni. Vezi in articol cum s-a desfasurat traficul pe pasaj si pe arterele de langa el, care sunt punctele sensibile si ce spun primele cifre de trafic


ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by