Articole scrise de Tiberiu Cazacioc


1 - 5 din 5 rezultate
1.Taxa la raft, o abordare draft Multe persoane au auzit, comentat, reacționat la diversele situații legate de prezența produselor locale în lanțurile de retail. Chestiunea practicilor comerciale inechitabile (UTP) este un subiect sensibil pe agenda publică. Prin UTP se înțeleg acele practici contractuale ce crează un dezechilibru de negociere între furnizor și retailer. În practică se ajunge la o împărțire inechitabilă a câștigului pe lanțul producție-comercializare-distribuție.
2.Cine va castiga, ceapa de Pericei a lui Ciolos sau ceapa de Mako a lui Orban? O recenta stire, determinata de Festivalul Cepei de la Pericei, ceapa de notorietate locala dar si nationala, ne readuce in atentie leguma. De data asta fiind pusa in relatie mitica ceapa cu localitatea Pericei, a copilariei premierului Dacian Ciolos. Spre deosebire de pepenele de Dabuleni care a atins notorietatea nationala dar nu si consacrarea europeana, ceapa de Pericei, este un subiect promitator. Dar nu de ieri, de azi, mai vechi. Ceapa de Pericei a aparut in public, daca ne folosim constiincios de Google sau de Bing sau de Yahoo, prin anul 2007. Pentru ca in acel an, prim-european, autoritatile locale din Pericei, judetul Salaj, au dedicat cepei locale, un monument, unicul si singurul din lume de acest fel.
3.Despre timpurile cand supermarketurile dominau Romania Ceea ce urmează este o analiză subiectivă și incompletă despre Legea nr. 321 din 15 octombrie 2009 (*actualizată*) privind comercializarea produselor alimentare. Dezbaterea privind cota de 51% produse alimentare provenite din lanțul scurt de aprovizionare, a generat mult fum și scrum. Poate o masă rotundă și ceva negocieri serioase ar fi adus și interesele consumatorului pe agenda beligeranților. Ca un detaliu de coloratură, un reproș generic, deși eticheta de “tomată românească” este peste tot afișată la piață, cu siguranță că ne-am certa mult și bine pentru a defini românitatea ei.
4.România pe drumul de la colonie alimentară la gastronomie locală? Carnea tocata in forma de carnat-mic nu are cum sa fie element de patrimoniu imaterial gastronomic. O politica, dar pe termen lung privind produsele alimentare autohtone si gastronomice traditionale, ar avea sens daca acestora le-am da macare identitate. Atribuirea originii locale, regionale, nationale produselor alimentare romanesti de calitate ar fi un bun obiectiv strategic.
5.ANALIZA: Cautam "Produs in Romania", gasitorului i se ofera recompensa Din 2007 incoace de cand am tangenta cu produsele locale si pietele taranesti, singurul loc revelator pe care l-am identificat pentru capacitatea noastra de a scoate in piata externa produse romanesti, este magazinul duty-free de la Aeroportul International Henri Coanda, la iesirea din tara. Pe raftul acela este o piata care s-a format ad-hoc. Acolo exista doar trei-patru marci de produse locale. Si acelea din cele ce au trecut si prin proiectul Targul Taranului pe care l-am construit in anii trecuti.


ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by