Articole scrise de Radu Voin


1 - 13 din 13 rezultate
1.Formula 1 Supriza si nu prea. De ce mutarea lui Vettel nu a uimit oamenii din circuit Desi aprig comentata, plecarea lui Vettel de la Red Bull la Ferrari a fost oarecum anticipata. Germanul a ramans acolo pe vremea cand echipa era imbatabila, iar concurenta neputincioasa. Era insa previzibila mutarea lui Vettel in momentul in care un loc la Ferrari va deveni liber. Vettel a vazut sezonul trecut ce inseamna suportul fanilor italieni fiind huiduit pe podium dupa victoria de la Monza, insa a inteles ca acestia sunt suporterii oricui va alege sa vina la Ferrari, iar pasiunea lor pentru echipa nu se compara cu suportul altei echipe.
2.VIDEO Formula 1: Cum a reusit Felipe Massa sa scape din nou de un accident fatal datorita unei inventii ce ar fi putut salvat vietile lui Ratzenberger si Senna daca era introdusa la timp Daca ne uitam in ziua de azi la un pilot vedem nu numai casca acestuia, dar si un fel de suport ce se intinde de sub casca pana pe umeri. Acest sistem se numeste HANS (head and neck system-system pentru cap si gat) si a fost conceput special pentru a preveni fractura osului occipital. Mai multe nume din motorsport au decedat in urma unei astfel de fracturi printre care pilotul de Formula 1 Roland Ratzenberger, decedat cu o zi inaintea legendarului Ayrton Senna si unul dintre cele mai mari nume din istoria Nascar-ului, Dale Earnhardt.
3.Avancronica Marelui Premiu al Canadei - Lupta pentru titlu continua intre pilotii Mercedes Batalia se muta peste ocean in Canada. Hamilton spera sa redevina lider pe circuitul favorit, Alonso isi pune sperante in upate-urile celor de la Ferrari iar McLaren crede ca poate continua trendul ascendent cu o clasare pe podium. Vezi in articol analiza situatiei fiecarei echipe
4.VIDEO Marc Marquez - Valentino Rossi, o prietenie si un duel pentru istoria motociclismului Sezonul 2013 a fost unul de cotitura pentru Moto GP. In debutul sezonului, toata valva in paddock era despre intoarcerea "Doctorului" Valentino Rossi la Yamaha, echipa alaturi de care a petrecut cea mai de succes perioada a carierei sale. Pe langa aceasta, dublul campion mondial din 2007 si 2011, australianul Casey Stoner, si-a anuntat retragerea din motociclism, iar inlocuitorul sau avea sa fie campionul Moto 2 Marc Marquez, o decizie nu neaparat neasteptata, dar discutabila. Nimeni nu si-ar fi putut imagina ca Marc va avea sanse reale sa se bata la titlu in acel an.
5.Formula 1 Cursa superba pe strazile din Monte Carlo. Rosberg redevine lider, Ricciardo prinde podiumul in dauna lui Raikkonen iar Bianchi si Marussia au momentul lor de glorie Acest sezon, in ciuda dominatiei celor de la Mercedes pare a fi unul dintre cele mai frumoase din istoria recenta din perspectiva spectacolului. Dupa cateva sezoane in care cursa din Monaco a fost considerata cea mai plictisitoare a sezonului, cursa de anul acesta a creat cu siguranta momente unice ce vor ramane in memoria celor ce au urmarit-o. Vom analiza performanta reusita de fiecare pilot pe circuitul monegasc.
6.VIDEO Momente inedite din istoria Marelui Premiu de la Monte Carlo: Pilotul de 55 de ani care a terminat in puncte sau cursa cu doar trei masini la sosire Marele Premiu de pe strazile din Monte Carlo a avut de-a lungul istoriei parte de multe momente memorabile. De la manevre spectaculoase de depasire, la victorii neasteptate, nasterea unor eroi sau crearea unor controverse, enumeram cele mai importante momente din istoria celei mai importante curse a anului din calendarul Formulei 1.Duminica are loc Grand Prix-ul de la Monaco
7.F1 Caravana se muta in perla coroanei Formulei 1. Rosberg vine increzator ca va reusi sa intrerupa seria lui Hamilton, iar Vettel spera ca va avea noroc pentru a putea reintra in lupta pentru titlu Exista 3 curse pe care orice pilot doreste sa le castige, iar foarte putini au ocazia sa participe in toate aceste evenimente. Graham Hill este singurul pilot din istorie care a reusit sa obtina "Coroana Tripla" a motorsportului: Speciala de 24 de ore de la Le Mans, Cursa Indianapolis 500 si Marele Premiu de la Monte Carlo. Va propunem in continuare o avancronica in care vom analiza sansele plotilor si echipelor de a cuceri prestigioasa cursa ce se desfasoara la acest sfarsit de spatamana.
8.VIDEO Formula 1 Jack Brabham, singurul pilot care a castigat titlul cu o masina care sa ii poarte numele. Povestea triplului campion mondial, pilot si sef de echipa Unul dintre cei mai mari piloti din istoria Formulei 1, triplul campion mondial Jack Brabham s-a stins din viata in aceasta dimineata la varsta de 88 de ani. Fostul pilot australian a decedat in timp ce lua micul dejun la el acasa cu sotia sa Margaret. In timp ce modul in care a murit a fost unul pasnic, viata sa a fost una plina de aventuri si realizari. Australianul a ramas pana in ziua de azi singurul pilot care a castigat titlul mondial intr-o masina care sa ii poarte numele.
9.Formula 1 Avancronica etapei: Revolutie la Red Bull, batalie pentru titlu in sanul echipei Mercedes si sperantele lui Alonso In acest week-end se va desfasura prima etapa europeana a sezonului pe circuitul Montmelo de la marginea Barcelonei, prilej pentru echipe de a aduce update-uri serioase pentru masini in speranta obtinerii unui avantaj ce ii va propulsa in lupta pentru titlu sau pentru un rezultat cat mai bun, asa ca va propunem sa analizam pe rand situatia fiecarei echipe. Principalul favorit pe hartie este Lewis Hamilton, pilotul britanic venind dupa 3 victorii la rand. Cu toate acestea, abandonul din prima etapa il claseaza pe locul 2 la general in spatele coechipierului sau Nico Rosberg. in articol: situatia echipelor, piloti angrenati, modificari tehnice si statistici
10.VIDEO Formula 1, curiozitati: Brabham BT-46 B, "masina cu elice", interzisa pentru ca distrugea concurenta Pana la sfarsitul anilor 70 esential pentru ca o masina sa fie competitiva erau un motor puternic si uzul de materiale cat mai usoare. Abia in aceasta perioada a inceput sa se produca un numar semnificativ de inovatii din punct de vedere al aerodinamicii. In sezonul 1977 echipa lui Colin Champman a descoperit ceea ce aveau sa fie numite "ground effects" (efecte la sol) ce consta in modelarea cu grija a partii de sub caroserie in asa fel incat sa grabeasca trecerea aerului pe sub masina, coborand nivelul presiunii si marind apasarea la sol.
11.VIDEO 20 de ani de la moartea lui Ayrton Senna: 1994-Sezonul fatal. Erorile care au dus la moartea brazilianului. Ayrton atragea atentia ca va fi un an cu multe accidente Cursa de la Imola. De-a lungul week-end-ului au fost o serie de accidente grave, primul dintre ele avandu-l in prim plan pe Rubens Barichello. Al doilea accident grav a survenit in calificari, cand austriacul Roland Ratzenberger a decedat in urma unui accident la peste 300 kph. A fost primul accident fatal din Formula 1 dupa mai bine de un deceniu. In turul 5 Senna a parasit pista si a intrat in zidul de la marginea virajului Tamburello la peste 200 km/h. O roata s-a rupt si i-a izbit casca, pilotul brazilian murind in elicopter in drum spre spital.
12.20 de ani de la moartea lui Ayrton Senna: McLaren - anii de glorie. Povestea emotionanta a curselor din Monaco si Brazilia Unul dintre cele mai glorioase momente ale legendarului brazilian a venit in Marele Premiu al Braziliei. Senna nu castigase niciodata cursa de acasa, iar in urma unor tururi finale in care pierduse 3 trepte de viteza, Senna a reusit sa isi pastreze avansul si sa castige cursa. La finalul acesteia Ayrton a avut un moment in care a lesinat datorita efortului fizic imens depus pe parcursul cursei, insa aceasta nu a contat, el insistand sa ia parte la decernarea premiilor de pe podium in fata fanilor sai. Ayrton nu avea puterea nici sa ridice trofeul deasupra capului, insa acest moment a fost unul dintre cele mai memorabile din istoria Formulei 1.
13.20 de ani de la moartea lui Ayrton Senna: Inceputuri 1984-1987. Prima echipa de top si primele controverse Controversele din jurul pilotului brazilian au inceput sa apara din primul sau sezon la o echipa de top. In calificarile de la Monte Carlo Senna a obtinut un pole- position in maniera controversata. Dupa ce stabilise cel mai rapid timp la inceputul sesiunii de calificari, Senna a blocat alti piloti mai rapizi printre care si Niki Lauda, impiedicandu-i pe acestia sa stabileasca un timp comparabil cu al lui Ayrton. Aceasta a dus la clasificarea stilului de pilotaj al brazilianului ca fiind unul agresiv si la limita regulamentului, o apreciere care a ramas valabila de-a lungul intregii cariere a pilotului brazilian.


ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by