Articole scrise de Monica Cercelescu


1 - 30 din 58 rezultate
1.Saptamana Financiara: Revolutie in publicitatea pe media audiovizuala Plasarea de produse in timpul emisiunilor va intra in legalitate si nu va mai fi considerata publicitate mascata. Vor fi permise noile forme de publicitate cu ecran partajat - pe o parte se deruleaza emisiunea, pe cealalta apare reclama -, publicitatea si sponsorizarea virtuale, adica reclame realizate digital pe filmari reale, si publicitatea interactiva.
2.Scandalurile alimentare nu mai pot fi ascunse sub pres Chiar daca scandalul Danone s-a dovedit doar o sperietura, fiind stins de rezultatele analizelor de laborator, pentru piata romaneasca a fost primul semnal de alarma in ceea ce priveste consecintele lipsei de reactie intr-o asemenea situatie. Nimeni nu-si mai poate permite sa astepte rezultatele testelor de laborator pentru a vorbi consumatorilor inspaimantati de scandalurile alimentare tot mai frecvente din ultima vreme.
3.Brandurile straine prind ''s-o rupa'' pe romaneste Brandurile globale si internationale au "englezit" comunicarea de marketing pana la nivelul la care limba romana si valorile autohtone specifice au devenit elemente diferentiatoare. Unele branduri straine incep chiar "sa se dea" drept romanesti, ducand campanii de imagine pentru a se pozitiona astfel.
4.Burlacii ca target Ultimele studii in legatura cu stilul de viata si obiceiurile de consum ale celibatarilor i-au cam pus pe jar pe marketeri, intrucat arata cifre-record in privinta numarului acestora, dar si a cheltuielilor pe care le fac pentru a-si creste calitatea vietii.
5.Brandurile se convertesc la budism O tendinta clara, ce poate parea paradoxala, este aceea ca marile branduri sa se asocieze cu filosofii care combat consumerismul, promovand masura, echilibrul, experienta personala si viata spirituala inaintea celei materiale.
6.Adio afaceri imobiliare in parcuri Legea fondului funciar nr. 18/1991 a fost din nou modificata si a intratdeja in vigoare din 24 martie. Scopul noii reglementari este impiedicarea retrocedarii unor terenuri de interes public catre fostii proprietari.
7.Subventia pentru locuinte, la a cincea strigare Cei care si-au facut planificari financiare pentru construirea unei locuinte avand in vedere si subventia de 20% de la stat trebuie sa-si reconsidere calculele. Autoritatile au constatat ca nu au bani sa plateasca si au plafonat subventia la 10.000 de euro.
8.Secretele desecretizarii Declasificarea unor informatii din contractele de privatizare in domeniul energiei ar putea fi perfect legitima. Mai multe legi permit acest lucru in mod expres, fara interpretari. Insa modul in care s-a cerut acest lucru partilor implicate in contracte este cat se poate de ambiguu si de natura sa creeze indoieli.
9.Legislatie: Ciorba de potroace de dupa betia integrarii in UE Desi au fost publicate in Monitorul Oficial cu mai mult timp in urma, o serie de legi vor intra in vigoare de la data aderarii la Uniunea Europeana. Cele mai multe schimbari sunt in domeniul drepturilor strainilor, al drepturilor salariatilor si al drepturilor consumatorului. Aceste acte au fost publicate anticipat, pentru a da timp celor in cauza sa se pregateasca pentru aplicarea lor.
10.Investitorii incep sa puna pret pe brand Foarte multe companii romanesti sunt de vanzare in ultima vreme, iar unele chiar au fost create cu scopul de a fi vandute unor investitori. Tot mai multi proprietari de companii incep sa inteleaga faptul ca au nevoie de branding pentru a ridica valoarea businessului. Sunt insa foarte putini care vad brandul de companie ca pe un activ cu valoare financiara proprie, separata de restul activelor.
11.Comparatiile de pret, tot mai des pe rolul instantelor Curtea Europeana de Justitie a dat o prima interpretare noilor reglementari europene privind publicitatea comparativa, adoptate de Comisie in luna mai anul acesta. Cazul reclamat se refera la comparatiile de pret, un subiect din ce in ce mai fierbinte, pe masura ce pe Internet apar site-uri care compara preturile retailerilor.
12.Legile pun botnita creatiei publicitare Legile vin si impun inserarea in materialele publicitare a unor informatii obligatorii, mergandu-se panaintr-acolo incat publicitatea unor produse sau servicii devine practic imposibila deoarece spatiul si timpul necesare pentru a cuprinde toate aceste informatii sunt insuficiente sau nu mai lasa loc vreunui joc creativ.
13.Publicitatea subliminala, un OZN De la Freud incoace au existat multe teorii "infratite" cu publicitatea. Tot felul de formule perverse, create in laboratoarele de psihologie, ar fi vinovate de spalarea creierului consumatorului sau de crearea unor false nevoi pe care acesta le-ar fi respins in conditii normale de luciditate. Dintre toate insa, numai cea privind perceptia subliminala a picat in colimatorul legii, regasindu-se obsesiv in reglementarile din majoritatea statelor.
14.Aventurile legislative ale subventiei pentru locuinte Guvernul flutura iarasi subventia de 20% ce urmeaza sa fie acordata tinerilor si altor categorii care vor sa-si construiasca locuinta din credit ipotecar. In momentul de fata, avem o lege din 14 iulie 2005 prin care s-a scos subventia, o lege din 22 martie a.c. prin care s-a reintrodus subventia si un proiect de lege prin care urmeaza sa se introduca subventia.
15.Dilema antreprenorului modern: Public Relations sau "piar"? Pentru multi intreprinzatori mici si mijlocii, PR-ul este inca un moft pe care si-l permit doar cei care n-au ce face cu banii. Atata vreme cat nu pot introduce in contabilitate decat cheltuielile pentru PR, nu si veniturile, acesta pare mai abstract ca metafizica. PR-ul nu vinde imediat precum promotiile si publicitatea, rezultatele nu se vad in cifre.
16.Clauzele abuzive din contractele de leasing Diferentele dintre clauzele contractuale continute de ofertele societatilor de leasing sunt exclusiv de formulare. Legislatia leasingului in Romania este reprezentata de prevederile OG nr. 51/1997, ordonanta care, dupa ce a suferit mai multe modificari, a fost republicata, pentru ca apoi sa fie din nou modificata si completata.
17.Ofensiva ambush marketing Din patru in patru ani, rivalii sponsorilor oficiali ai FIFA World Cup isi scot la bataie tot arsenalul de marketing pentru a-si contracara competitorii aflati in plina glorie, datorita notorietatii pe care le-o aduce calitatea de sponsori oficiali ai FIFA.
18.Prescriptia datoriei fiscale „Pana cand statul poate urmari o datorie fiscala?" este o intrebare pe care si-au pus-o multi datornici, fie ca este vorba de persoane fizice, fie de companii. Daca trece o perioada de timp si organele statului nu au actionat conform procedurilor legale pentru stabilirea sau recuperarea datoriei fiscale, dreptul de a actiona impotriva contribuabilului se prescrie, adica nu mai poate fi exercitat.
19.Pomana de la stat pentru romanul bogat Legiuitorul a facut o surpriza de proportii celor care vor sa isi construiasca o casa din credit ipotecar: o subventie de 20% din valoarea locuintei. Dar nu este vorba despre proiectul de lege despre care se tot vorbeste in mass-media, care se refera la tinerii in varsta de pana la 35 de ani, cei ramasi fara adapost de pe urma inundatiilor sau cei care trebuie evacuati pentru risc major de cutremur.
20.Capcanele contractului de credit bancar Fara a contesta principiul libertatii contractuale, deplin aplicabil si in materia contractelor de credit, de cele mai multe ori in practica se intampla ca „cei presati de nevoi sa fie obligati sa vrea, iar cei care sunt mai puternici sunt liberi sa le-o impuna".
21.Taxa de pitch, misiune imposibila Una dintre temerile agentiei de publicitate este ca altii ar putea profita de ideile dezvaluite la un pitch. Cu toate ca resursele materiale si umane implicate intr-o licitatie sunt consistente, un sondaj facut de SFin arata ca majoritatea participantilor la pitch-uri nu-si iau cine stie ce masuri de protectie.
22.Comunicarea de marketing fata cu gripa aviara Virusul gripei aviare, care actioneaza neasteptat si haotic, da peste cap legile comunicarii in situatii de criza. In Vest, producatorii se concentreaza pe comunicarea referitoare la calitate, lasand autoritatilor aspectele legate de comunicarea sanitara. In Romania, producatorii au pornit campanii pe cont propriu, sustinand ca statul nu face altceva decat sa le puna bete in roate.
23.Santaj legal in vederea delatiunii Pe data de 13 martie a.c. au intrat in vigoare noile modificari ale legii pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, prevazute in Legea nr. 36 din 1 martie 2006. Acest act normativ introduce sanctiuni extrem de dure aplicabile companiilor din sectorul financiar si cel al consultantei in cazul in care nu-si indeplinesc obligatia de a-si turna clientii atunci cand li se pare ca anumite afaceri ar fi suspecte.
24.Cum sa cerni profiturile de miliarde prin sita legilor Parerea generala este ca anul acesta vom asista la o reasezare a pietei avocaturii, insa fara concursul unor jucatori globali care sa influenteze ierarhiile existente si fara aliante spectaculoase.
25.Reclamele, radiografie in valuta Un spot TV poate fi facut cu o echipa de cateva persoane sau de cateva sute de persoane. Actorii sau vedetele care apar in spot sau in print, machiajul, felul incare aterizeaza bautura in pahar si locatia aleasa pentru filmare spun multe despre bugetul cu care a fost facuta o reclama.
26.Hotarul dintre PR si publicitatea mascata Unde se termina PR-ul legal si de unde incepe publicitatea mascata a fost tema unei dezbateri care a avut loc saptamana trecuta la Casa ONU. PR-istii au acuzat legile, mass-media si CNA ca prin restrictiile impuse denatureaza informatia.
27.Noua ordine ipotecara Parlamentul a adoptat saptamana trecuta pachetul de legi referitoare la piata ipotecara. E vorba despre legea privind bancile de credit ipotecar, legea privind obligatiunile ipotecare, legea privind securitizarea creantelor si modificarea legii privind creditul ipotecar pentru investitii imobiliare.
28.Brandurile de fite ale Epocii de Aur Din toata oferta de branduri internationale, in perioada Epocii de Aur romanii au avut cateva preferinte carora le-au ramas apoi fideli zeci de ani. Kentul, cafeaua Wienner, sapunurile FA sau Rexona au fost mai mult decat marci privilegiate.
29.Revolutia pasapoartelor La data de 29.01.2006 a intrat in vigoare Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate. Noua lege abroga aproape in totalitate legislatia referitoare la pasapoarte si aduce reglementari noi in acest domeniu.
30.Marketingul schimba canalele anul acesta Toate predictiile, indiferent de sursa lor, spun ca blog-urile, forumurile, podcasting-ul, jocurile pe Internet si telefoanele mobile vor fi atractia advertiserilor in 2006. In Romania insa, televiziunea va continua sa "acapareze" bugetele de publicitate.

1 2 

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by