Articole scrise de Mihai Petre


1 - 9 din 9 rezultate
1.Cum putem limita expunerea personalului implicat în operațiuni vamale în contextul crizei COVID-19? Ținerea sub control a lanțului de aprovizionare și respectarea obligațiilor fiscale în timpul acestei perioade de absenteism este o sarcină dificilă pentru companiile care produc, distribuie sau depozitează bunuri de la furnizori din toată lumea. Pentru a limita interacțiunea cu autoritățile vamale, lucru benefic atât pentru agenții economici, cât și pentru autoritățile vamale, există câteva soluții care pot fi implementate.
2.Mai puțin de 5 luni până la intrarea în vigoare în România a Sistemului European de Trasabilitate a Produselor din Tutun Cel mai complex sistem de "supraveghere orizontală" creat până acum la nivelul Uniunii Europene este în vigoare începând cu data de 20 mai 2019. Este vorba de sistemul de trasabilitate a produselor din tutun menit să combată traficul și evaziunea fiscală din acest domeniu. Comisia Europeană a acordat României un răgaz până la 31 decembrie 2019 pentru ca acest sistem să devină complet operațional și pe teritoriul său.
3.Controale vamale intensificate privind mărfurile suspecte de contrafacere - ce trebuie să cunoască importatorii? În contextul comerțului cu mărfuri care încalcă drepturile de proprietate intelectuală, Uniunea Europeană s-a angajat pe deplin să implementeze standarde ridicate de protecție a pieței interne. Dreptul de proprietate intelectuală înseamnă o marcă, un desen sau un model, un drept de autor sau orice drept conex, o indicație geografică, un brevet de invenție, așa cum este prevăzut în dreptul intern (al țării) sau al Uniunii Europene.
4.Originea nepreferențială - În ce cazuri mai pot fi folosite certificatele de origine nepreferențială? La finalul anului 2018, Comisia Europeană a emis noi orientări privind stabilirea și dovedirea originii nepreferențiale a mărfurilor ce provin din țări terțe. Acestea vin atât în sprijinul importatorilor europeni, cât și al autorităților vamale. Prin noile orientări, Comisia Europeană atrage atenția atât importatorilor, cât și autorităților vamale, asupra faptului că la nivelul Uniunii Europene stabilirea și dovedirea originii nepreferențiale a mărfurilor se realizează strict în baza regulilor prevăzute în acest teritoriu (și nu în baza celor din țara de export către UE). În plus, pentru aplicarea regulilor de origine nepreferențială este important ca importatorul să cunoască dacă mărfurile fac obiectul unui regim special de import nepreferențial sau nu.
5.Decizia CJUE privind impactul politicii preturilor de transfer asupra valorii in vama la importurile de bunuri. Implicatiile pentru Romania Legatura dintre preturile de transfer si modul de stabilire a valorii in vama la import a facut obiectul numeroaselor dezbateri la nivel global in ultimii ani. Organizatia Mondiala a Vamilor (OMV) a emis in iunie 2015 un prim ghid intitulat "Ghidul OMV pentru valoarea in vama si preturile de transfer", menit sa informeze profesionistii din doua arii distincte de taxare despre existenta unei zone comune de reglementare. Mai precis, sa clarifice modul in care multinationalele ar trebui sa vamuiasca importurile de bunuri atunci cand achizitia acestora se realizeaza de la societati din acelasi grup pe baza preturilor stabilite conform politicii de preturi de transfer.
6.Scenariul Brexit din perspectiva comerciala si vamala: Cum ar trebui sa se pregateasca operatorii economici Negocierile pentru iesirea Marii Britanii din UE vizeaza inclusiv relatia viitoare cu piata unica a UE (si cu uniunea vamala a UE). Exista mai multe scenarii posibile care implica diferite grade de armonizare a pietei. In functie de acestea, operatorii economici se vor confrunta cu mai multe sau mai putine obstacole comerciale. Un scenariu dur ar insemna ca Marea Britanie va parasi atat piata unica, cat si uniunea vamala a UE. In acest caz, se vor aplica regulile care reglementeaza schimburile comerciale dintre membrii Organizatiei Mondiale a Comertului (OMC), iar Marea Britanie va trebui sa negocieze propriile sale angajamente comerciale.
7.Scenariul Brexit din perspectiva comerciala si vamala: Cum ar trebui sa se pregateasca operatorii economici Negocierile pentru iesirea Marii Britanii din UE vizeaza inclusiv relatia viitoare cu piata unica a UE (si cu uniunea vamala a UE). Exista mai multe scenarii posibile care implica diferite grade de armonizare a pietei. In functie de acestea, operatorii economici se vor confrunta cu mai multe sau mai putine obstacole comerciale.
8.Scutirea de acciza pentru carburantii "masinilor verzi", stimulent momentan nefunctional: Proprietarii platesc carburantii cu accize, desi sunt scutiti de lege Proprietarii de masini hibride ar trebui sa plateasca un pret redus cu circa 40% la cumpararea de carburanti, avand in vedere ca, potrivit Codului fiscal, pot beneficia de scutirea de accize.  In practica, insa, facilitatea nu este functionala pentru ca lipsesc normele si procedurile legale necesare.
9.O noua facilitate in domeniul vamal care simplifica activitatea si scade costurile societatilor: Cine si in ce conditii o poate folosi Societatile certificate AEO (Operator Economic Autorizat) au posibilitatea, incepand cu 16 martie, sa declare marfurile centralizat, respectiv la un singur birou vamal, chiar daca fizic le prezinta la un birou vamal diferit din tara. Procedura va duce la optimizarea costurilor si la un mai bun control al vamuirii acestora.


ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by