Articole scrise de Mihai Alexandru Craciun


1 - 22 din 22 rezultate
1.Gara Centrală București (II) Soluția pentru problemele grave de trafic, de urbanism și de poluare din București, o constituie construcția unei rețele de trenuri suburbane, al cărei principal punct de interconectare cu rețeaua de transport urban să fie noua Gară Centrală București. Dacă ar fi să fie luată în considerare opțiunea unei Gări Centrale la suprafață, atunci trebuie considerat în primul rând costul exproprierii terenului necesar, care ar depăși 100 milioane EUR. Aceasta ar fi din start o grea piatră de încercare pentru un astfel de proiect.
2.#JeNeSuisPasColtescu: România și rasismul profund Periodic, România are ocazia să-și vadă imaginea în oglinzi în care nu îi place ce vede. Și atunci, în loc să profite de ocazie și să înțeleagă propria-i problemă și să o corecteze, România preferă să spargă oglinda și să uite repede amintirea reflexiei neplăcute. La fel se întâmplă acum cu scandalul din jurul arbitrului UEFA, Sebastian Colțescu. Deși un astfel de scandal ar fi o excelentă ocazie de a analiza dacă nu cumva în România chiar există un rasism profund...
3.Gara Centrală și Trenul Suburban, soluțiile traficului din București (I) De peste trei decenii, responsabilii cu soluționarea problemelor de trafic din București persistă într-o abordare greșită: ”mai mult loc pentru mașini”. Iar asta se traduce de treizeci de ani în: ”mai multe străzi”, ”mai multe parcări”, ”mai multe pasaje”. Și, de fiecare dată, lucrarea, oricare ar fi ea, este prezentată sub forma de glonț magic: “mai facem asta, și gata, rezolvăm traficul”. Problema este că, de treizeci de ani încoace, traficul din București se agravează încontinuu. Iar problema și mai mare este că, nimeni în lume nu a reușit să rezolve problemele de trafic ale vreunei metropole construind infrastructură rutieră.
4.Tren la aeroport în 2020, tehnologie din 1930 In cazul Gării Aeroport Henri Coandă, una dintre problemele serioase o reprezintă elementele de siguranță feroviară, mai precis capetele de linie. Și asta pentru că noua gară de la aeroport a fost construită în 2020 cu același model de capete de linie cu care a fost dotată Gara de Nord din București la lucrările de renovare din anii 1930. Adesea ignorate și privite doar ca decor, capetele de linie au același rol ca cel al airbag-rilor din autourisme: să îți salveze viața.
5.Ușurel cu autostrada americană pe scări Săptămâna trecută, presa românească formală și informală ne-a umplut de “Breaking News” despre un Proiect de infrastructură uriaș: Americanii vor construi o cale ferată și o autostradă din Portul Constanța în Gdansk, respectiv că Americanii leagă Marea Neagră de Baltică, prin autostrada și calea ferată Constanța-Gdansk. “Influencerii” au umplut și ei Facebook-ul românesc de hărți precum cea de mai jos, explicând cum că americanii vor construi o autostradă și o cale ferată între Gdansk și Constanța, prin Ucraina și apoi prin Moldova.
6.Soluție: Trenuri la Aeroportul Otopeni la cadență de 10 minute Un proaspăt comunicat al CFR Călători ne spune că în urma analizei graficelor de circulație împreună cu CFR Infrastructură s-a ajuns la concluzia că pentru început s-ar putea asigura o cadență a viitoarei legături dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni de 50 de minute. Dan Costescu încearcă să îndulcească amarul știrii cu idea că pentru debutul serviciului e suficient pentru că încărcarea va fi mică. Numai că o astfel de abordare este complet greșită. Nu faci serviciul după trafic, mai ales când scopul liniei este să decongestioneze rețeaua rutieră.
7.Un nou Aciliu la Bretea Muresana Atunci cand un tronson de autostrada de 22km precum A1 Lugoj - Deva Lot 4 (Ilia - Lugoj) are un cost estimat de 1.1 miliarde de lei, dar licitatia de constructie este adjudecata unei companii cu o oferta de numai 419 de milioane de lei (38% !! din valoarea estimata) este clar ca de la bun inceput ca autostrada rezultata va fi sub-conforma, cu materiale si solutii tehnice ieftine, de calitate cel putin indoielnica. Si, din pacate, am fost convins ca aceasta avea sa fie soarta acestui tronson, inca de la chinuita atribuire a contractului de proiectare si executie catre asocierea formata de UMB si Tenhostrade, semnat abia pe 27 noiembrie 2013, dupa ce contestarea licitatiei a ajuns pana la Curtea de Apel, tocmai din cauza pretului absurd de mic oferit de UMB.
8.Avioane și controlori de trafic 7 iulie 2017 a fost în cel mai propriu sens al expresiei la cinci secunde de a deveni ziua celei mai negre tragedii din întreaga istorie a aviației comerciale mondiale. În timpul procedurii de aterizare pe Aeroportul Internațional San Francisco (SFO) din motive încă neclare, piloții zborului Air Canada 759, un Airbus 320 cu o capacitate de 146 de locuri, au aliniat avionul nu cu pista 28R pe care fuseseră autorizați să aterizeze, ci cu calea de rulare paralelă pistei pe care alte patru avioane așteptau să decoleze după aterizarea zborului Air Canada.
9.Vagoanele pe care nu le-a uitat nimeni Intre stirile zilei de ieri, una care a dat "turul Internetului" a fost cea despre incidentul feroviar de la Radomiresti, unde un tren de calatori "s-a rupt" cum se spune in limbaj feroviar. Mai precis sistemul de cuplare dintre locomotiva si primul vagon a cedat la momentul la care trenul IR 1696 se afla in mers spre Bucuresti. Ceea ce mi-a atras atentia la comentariile despre aceasta stire a fost prezentarea rautacioasa a acestui incident feroviar in cheia ca mecanicii nu au observat ca au pierdut vagoanele si si-au continuat drumul, revenind dupa vagoane abia dupa o ora.
10.Cu drumul expres la vale Recentul "asalt" al Ministerului Transporturilor asupra vitezei de proiectare a drumului expres a inceput cu scoaterea la licitatie a tronsonului de drum de viteza Pitesti - Craiova la profil de drum expres, nu de autostrada asa cum prevede Master Planul General de Transport. Pe care apropo, tot PSD l-a realizat in 2014. Cheia licitatiei de anul acesta: viteza de proiectare de 130 km/h (!!!) ceruta in caietul de sarcini. Licitatia a fost intai respinsa de ANAP la pachet cu mai multe alte licitatii, din cauza caietului de sarcini neconform.
11.Tragedia Aciliu - Mai este doar un pas! Inceputul de an nou este intotdeauna unul plin de speranta si de spirit de sarbatoare. De optimism si incredere ca lucrurile, cumva, poate chiar miraculos, vor deveni mai bune. Nu este deloc un moment prielnic sa discuti despre probleme, mai ales grave si mai ales cand trebuie sa dai inca o veste proasta. Apoi, sa vorbesti despre autostrazi la inceput de 2017 inseamna sa rasucesti cutitul in rana in care Romania a terminat 2016 cu fix zero kilometri noi de autostrada. Nu in ultimul rand, sa vorbesti logic despre o problema grava intr-o Romanie atat de profund divizata post-electoral intre "ai lor, cei rai" si "ai nostri, cei buni", indiferent dinspre care tabara ai privi-o, este extrem de riscant. Si totusi voi risca.
12.A1 Orastie - Sibiu Lot 3, autostrada Mesterului Manole Proaspat numitul Ministru al Transporturilor Sorin Buse a efectuat joi 14 iulie o vizita pe A1 Orastie - Sibiu Lot 3, iar la finalul vizitei, flancat fiind de actualul Director General al CNADNR Catalin Homor, a reiterat ideea predecesorului Dan Costescu, respectiv ca circulatia pe tronsonul in cauza se va relua din luna septembrie a acestui an. De ce e o surpriza? Pentru ca in tot rastimpul de cand tronsonul este inchis CNANDR nu a schimbat nimic din solutiile tehnice si mai mult s-a concentrat exclusiv pe refacerea terasamentului demolat de la KM 276 (kilometrul tehnic 60 al tronsonului), in timp ce problemele reale si mult mai grave de la Viaductul Aciliu si din debleul din dealul Bucium (Aciliu) au ramas nerezolvate.
13.Brexit si de la capat Undele de soc ale referendumului pentru Brexit strabat lumea si sunt departe de a se atenua. Pana la aceasta ora se vor fi scris deja zeci de analize despre Brexit si despre consecintele lui, dar cel mai probabil majoritatea se vor dovedi eronate. Caci piesele de domino abia au inceput sa cada si fapt este ca nimeni nu intelege exact ce si cum va urma. Un lucru este insa cert: dupa 23 iunie 2016, noi europenii traim intr-o noua realitate. Epoca de entuziasm si optimism romantic intru constructia Uniunii Europene a luat un abrupt sfarsit.
14.Desteapta-te, Romane! Pe tine! In viata sunt momente cand simti istoria. Se intampla uneori evenimente despre care stii ca vor ramane scrise in cartile de istorie pentru ca pur si simplu inseamna mult prea mult. Este insa dureros sa constati direct si brutal adevarul ca istoria se scrie cu sangele nevinovatilor si al eroilor fara voie. Caci sigur nici unul dintre cei care a iesit la concertul din Colectiv din fatidica zi de 30 octombrie, nu s-a gandit vreo clipa ca se va sacrifica pentru a doua mare revolutie a Romaniei. Dar fi-va ea o revolutie cu adevarat?!
15.Tragedia Aciliu - CNADNR se scuza, dar se acuza In urma cu aproape doua saptamani, in contextul "vacarmului" media din jurul Codului Fiscal si al nesfarsitelor treburi politice, articolul Tragedia Aciliu, PERICOL IMINENT! a declansat o nesperata dezbatere publica. Dar timp de mai bine de o saptamana, din dezbatere a lipsit exact actorul principal, respectiv Compania Nationala de Drumuri Nationale si Autostrazi, cufundata intr-o inexplicabila tacere. Iata insa ca intr-un surprinzator si laudabil gest de transparenta, marti pe inserat, pe site-ul Companiei Nationale a fost publicat un amplu comunicat despre situatia curenta si despre istoricul constructiei tronsonului A1 Orastie - Sibiu Lot 3.
16.FOTO: Tragedia Aciliu, pericol iminent! Dimineata de 11 iulie m-a gasit in drum spre Nadlac... Evident, ruta a fost pe autostrada A1, asa ca in cele din urma am ajuns si pe tronsonul cu grave probleme dintre Saliste si Cunta, cunoscut pe numele sau tehnologic drept A1 Orastie - Sibiu Lot 3. Despre inaugurarea acestui tronson am scris inca de anul trecut ca este o greseala. Ma asteptam ca in zona Aciliu sa vad marturii ale deplasarilor de teren sub influenta traficului specific de autostrada, care induce mari vibratii in argila nisipoasa din dealurile Aciliu si Apoldu. Si totusi nimic nu m-a pregatit pentru aceasta perspectiva cu adevarat socanta de la intrarea pe Viaductul Aciliu! Pur si simplu terasamentul din jurul culeei (capatului de viaduct) 1, dinspre Apoldu, S-A PRABUSIT !
17.A3 Comarnic - Brasov, punct si de la capat Dupa o lunga si grea agonie, proiectul concesiunii A3 Comarnic - Brasov si-a dat saptamana trecuta obstescul sfarsit. Nu a fost nici o surpriza, caci proiectul era intr-o coma prelungita de mai bine de un an. Saptamana trecuta doar a fost deconectat de la aparate, sub semnatura Ministrului Ioan Rus, care a aprobat pe 10 iunie 2015 raportul de consfintire a renuntarii la concesiune. Coincidenta sau poate nu, in aceeasi seara Ioan Rus iesea in decorul politicii autohtone cu o declaratie care a facut ca iliescianul "mai, golanule!" sa para chiar o forma simpatica de alint. O saptamana mai tarziu, pe 18 iunie, CNADNR a publicat certificatul de deces al proiectului, impropriu denumit comunicat de presa...
18.A3 Comarnic - Brasov, autostrada care nu ne trebuie De mai bine de un deceniu A3 Comarnic - Brasov este deopotriva Sfantul Graal si Cuiul lui Pepelea pentru reteaua de autostrazi a Romaniei. Al celei proiectate, caci in practica vasta colectie de tronsoane disparate este inca departe de a se numi "retea de autostrazi". Legenda urbana, atent cultivata, spune ca "A3 Comarnic - Brasov este singura autostrada din Romania care este justificata de trafic". Si totusi, A3 Comarnic - Brasov este la al treilea esec rasunator in unsprezece ani. Sa fie de vina pretul care a crescut precum Fat-Frumos, de la 1.2 miliarde EUR in 2004, la 4.5 miliarde EUR in 2009, ca sa ajunga la 8.5 miliarde EUR in 2014? Nu, pretul nu e niciodata o problema atunci cand exista justificare economica... In treacat fie spus, ma intreb cat ar fi oare oferta din 2019?!
19.Zmeul e deja la poarta! Romania doarme linistita La final de 2014 scriam ca primii giganti ai marilor, sositi anul trecut cu containere la Constanta, sunt doar "buzduganul" care anunta sosirea "zmeului": un masiv flux de marfa in tranzit prin Romania intre Asia si Europa Centrala, caruia infrastructura noastra rutiera si feroviara nu este capabila sa-i faca fata. Si in timp ce Ministerul Transporturilor si CNADNR viseaza cai verzi pe pereti cu autostrazi prin creierii muntilor la preturi elucubrante, Romania are nevoie urgenta de mobilizare pentru finalizarea coridorului rutier si feroviar de viteza intre Portul Constanta si retelele europeane de transport, adica a autostrazilor Constanta - Bucuresti - Nadlac si a caii ferate Constanta - Bucuresti - Curtici.
20.A1 Orastie - Sibiu Lot 3: cronica unui catastrofe anuntate Astazi, 14 noiembrie, se deschid circulatiei publice cei 22 km ai tronsonului de autostrada A1 Orastie - Sibiu Lot 3, dintre Cunta si Saliste, care completeaza astfel autostrada de la Sibiu la Deva. Ar trebui sa fie un moment de bucurie, mai ales intr-o Romanie care era pe punctul sa incheie 2014 fara nici un kilometru nou de autostrada. Din pacate este doar o noua greseala comisa in lantul de erori care ne indreapta cu pasi repezi spre o tragedie nationala.
21.Habemus Master Planum Rascolesc in minte dupa o introducere pentru acest articol. Nu gasesc. Incerc sa fiu serios. Incerc sa analizez rational. Nu pot. Nu pot sa analizez o gluma, nici macar daca se numeste "Master Plan General de Transport". Nici macar daca e un document oficial al Ministerului Transporturilor. In definitiv acelasi Minister din acelasi Guvern a pus si orasul Salaj pe-o harta. Trebuia s-o iau in serios si pe aceea? Poate mai bine incerc sa fiu ironic. Sa glumesc fin si inteligent. Insa cum sa glumesti fin despre o manea? De exemplu, ce să le spun eu celor care de-a valma susțin că pe drumul expres se va circula cu 120 km/h? Oare sunt singurul posesor de permis auto din țară? Oare sunt singurul care a citit Codul Rutier care zice că pe drumurile expres viteza maximă admisă pentru autoturisme este de 100 km/h?
22.Ioan Rus continua minciuna! Autostrada Pitesti - Sibiu nu costa mai mult de 1.8 miliarde EUR! In urma cu aproape un an publicam in Capital un calcul al costului constructiei autostrazii Sibiu – Pitesti, bazat pe Standardele de Cost ale CNADNR. Absolut nimic complicat, ci doar pura aritmetica, bazata pe documentele oficiale ale CNADNR. Din pacate actuala guvernare, intai prin vocea lui Victor Ponta si portavocea Dan Sova, iar mai nou prin vocea lui Ioan Rus, minte de doi ani ca autostrada Sibiu – Pitesti ar costa multe miliarde de euro. Cate? Nici ei nu mai stiu cat sa minta. De la un interviu la altul suma variaza oricat intre 3 si 6 miliarde de euro. Fundament? Niciunul! Doar principiul transpartinic, valabil de la o guvernare la alta, ca minciuna repetata de suficient de multe ori devine pana la urma adevar.


ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by