Articole scrise de Iulia Blaga


1 - 30 din 1004 rezultate
1.VIDEO Favori��ii la premiile Competi��iei Cel mai a��teptat film al Festivalului de la Cannes din acest an, „Once Upon A Time in Hollywood”, e o reconstituire nostalgic�� ��i exuberant�� a Hollywoodului copil��riei lui Quentin Tarantino, tr��it�� prin filtrul filmelor acelor ani. Prezen��a protagoni��tilor Brad Pitt ��i Leonardo DiCaprio a adus pe Croazet�� un glamour de cinci stele, care la aceast�� edi��ie a cam lipsit. În replic��, „Dolor y gloria” de Almodóvar ��inte��te ��i el sus în palmares ��i impresioneaz�� prin sinceritatea demersului nostalgic. Afla��i mai jos ce alte filme mai au ��anse la premiile care se anun���� în 25 mai 2019.
2.���������VIDEO Vlad Ivanov pentru HotNews.ro: Azi am fost invita��i s�� lu��m masa cu Alain Delon ��i cu Salma Hayek În interviul acordat HotNews.ro, actorul Vlad Ivanov, protagonist în „La Gomera”, de Corneliu Porumboiu, poveste��te printre altele cum echipa filmului a luat masa cu Alain Delon ��i Salma Hayek, dar ��i despre cum jurnali��tii str��ini îl fluier�� prin Cannes. Tot azi a fost ��i conferin��a de pres�� a filmului. "E bine c�� „La Gomera” e la Cannes, pentru c�� e film românesc ��i un film vorbit în român�� se distribuie greu peste hotare", a spus Corneliu Porumboiu.
3.VIDEO Coresponden���� de la Cannes: Ce conteaz�� c�� la Cannes plou��! S�� fie cu bel��ug pentru filmul românesc! “La Gomera“ nu seam��n�� a film românesc (nu spun c�� e bine sau r��u), iar interpre��ii lui au str��lucit pe covorul ro��u ca ni��te adev��rate vedete de cinema. Frumo��i, rasa��i, relaxa��i. “La Gomera“, prima prezen���� a lui Corneliu Porumboiu în cursa pentru la Palme d’or, a avut premiera în 18 mai 2019, fiind salutat în Grand Théâtre Lumière cu îndelungi aplauze (sper c�� sincere, la astfel de spectacole vin tot felul de oameni.). Cu câteva ore în urm��, Adi Voicu î��i prezentase scurtmetrajul “Ultimul drum spre mare“ în sec��iunea Semaine de la Critique.
4.VIDEO ���Coresponden���� de la Cannes: “To��i suntem ni��te zombies”. Despre filmele primelor zile A 72-a edi��ie a Festivalulul de Film de la Cannes (14-25 mai 2019) aduce în Competi��ie filme realizate în mare parte de cinea��ti foarte cunoscu��i. Printre alte recorduri, e pentru prima dat�� când pentru trofeu concureaz�� cinea��ti care au deja dou�� la Palme d’or – britanicul Ken Loach ��i belgienii Jean-Pierre ��i Luc Dardenne. Dup�� trei zile de festival, iat�� câteva impresii despre filmele v��zute pân�� acum.
5.VIDEO Cannes 2018 Palmaresul comentat: Bunul gust a învins corectitudinea politic�� Faptul c�� juriul prezidat de Cate Blanchett a decis s�� dea la Palme d’or lui “Shoplifters“ de Hirokazu Kore-eda dovede��te c��, în ciuda presiunilor prezentului, juriul a ales filmele cele mai remarcabile artistic, nu politic. P��cat îns�� c�� în palmares nu s-a reg��sit ��i un alt film iubit de critici, “Burning“, de Lee Chang-Dong, care fusese distins cu câteva ore în urm�� cu Premiul FIPRESCI.
6.VIDEO Coresponden���� de la Cannes: De ce nu deplânge festivalul dispari��ia lui Lucian Pintilie? Cu dou�� zile înaintea finalului trecem în revist�� filmele care ar putea câ��tiga premii din partea juriului prezidat de Cate Blanchett. Cea de-a 71 edi��ie a festivalului s-a dorit revolu��ionar��, dar n-a fost. Competi��ia a oferit obi��nuitul amestec de filme puternice, filme c��ldu��e ��i filme nepotrivite pentru o asemenea lig��. Dar mai întâi trebuie spus c�� festivalul nu pare s�� doreasc�� s�� dea vreun comunicat legat de dispari��ia lui Lucian Pintilie.VIDEO Lars von Trier provoac�� ��oc ��i groaz�� la Cannes
7.VIDEO Lars von Trier provoac�� ��oc ��i groaz�� la Cannes Zecile de persoane care au ie��it oripilate de la premiera mondial�� cu „The House that Jack Built” s-au oprit la primul nivel, dar filmul nu e un horror ieftin despre un serial killer care maltrateaz�� femei ci, ca toate filmele lui von Trier, o autoanaliz�� a unui artist sedus de propriile tenebre. Mai jos vorbim ��i despre alte titluri interesante ale edi��iei. Tot azi am stat de vorb�� ��i cu Georgiana Moldoveanu, singurul regizor român cu film la Cannes în acest an.
8.EXCLUSIV Cannes Regizorul ucrainean Serghei Lozni��a: Cine cunoa��te istoria Rusiei ��tie c�� nu s-a schimbat nimic Serghei Lozni��a a deschis în 9 mai sec��iunea Un Certain Regard a Festivalului de la Cannes (8-19 mai 2018) cu filmul de fic��iune „Donbass”, coproduc��ie germano-ucraineano-franco-olandezo-român�� a c��rei postproduc��ie e realizat�� în mare parte la Digital Cube, în România. „Donbass” vorbe��te despre situa��ia de azi a acestei regiuni din estul Ucrainei marcat�� de s��r��cie, r��zboi ��i de umbra amenin����toare a Rusiei. În interviul exclusiv pentru România acordat HotNews.ro Serghei Lozni��a explic�� de ce istoria Rusiei e o istorie copy/paste, cum ar putea fi oprit r��zboiul din Ucraina ��i cum s�� nu ne l��s��m manipula��i de propagand��.
9.Va fi sau nu va fi un premiu romanesc in Competitie? Interviu Adina Pintilie / Presa internationala: Daca cineva e socat de "Nu ma atinge-ma" inseamna ca a ratat esentialul / Cum ar putea arata palmaresul Cu o zi inainte de anuntarea premiilor celei de-a 68-a editii a Festivalului International de Film de la Berlin, revin cu un interviu cu Adina Pintilie, reactii pro si contra din marile publicatii internationale despre "Nu ma atinge-ma" ("The Hollywood Reporter" il vede in palmares), precum si cu o schita a posibilului palmares al juriului prezidat de Tom Tykwer.
10."Nu ma atinge-ma" , de Adina Pintilie, cel mai curajos film din Competitia Berlinalei. Si cel mai controversat Jurnalistii care au inceput sa iasa din primele cinci minute ale proiectiei cu “Nu ma atinge-ma”, debutul in lungmetraj al Adinei Pintilie prezentat in competitia celei de-a 68-a editii a Festivalului International de Film de la Berlin, au ratat un final eliberator la capatul unui experiment ce blureaza granitele dintre fictiune si documentar nu pentru a demonstra ceva, ci pentru a se constitui intr-un proces de descoperire a intimitatii si autenticitatii. “Nu ma atinge-ma” e cel mai curajos film vazut in acest an in festival.
11.Ioana Uricaru face limonada din visul american / Masacrul de la Utoya intr-un film terifiant In corespondenta de azi de la Festivalul de film de la Berlin (15-25 februarie) scriu despre debutul Ioanei Uricaru, "Lemonade", care a avut aseara o aplaudata premiera mondiala in sectiunea Panorama, precum si despre "U- July 22", de Erik Poppe, impresionanta reconstituire a masacrului din 2011 de pe insula Utoya, cu sanse la Ursul de Aur.
12.VIDEO Corespondenta din Germania: Berlinala forteaza o schimbare de nivel in cinematografia romana Din cele patru lungmetraje romanesti prezentate zilele acestea la Berlin (trei in festivalul propriu-zis si unul in Saptamana Criticii, care are loc in acelasi timp cu festivalul), trei sunt debuturi semnate de regizoare. Adina Pintilie in Competitie, Ioana Uricaru in Panorama si Mihaela Popescu in Berlin Critics' Week aduc sensibilitatati si stilistici noi intr-o cinematografie care se straduieste sa iasa din marota neorealismului.
13.Corneliu Porumboiu, intre Van Basten si Descartes: "Acesta nu e un film despre fotbal" "Fotbal infinit", care a avut azi premiera mondiala la Festivalul de Film de la Berlin, e mai putin un documentar despre fotbal cat un stralucit eseu despre libertatea interioara (inclusiv artistica), despre micile destine anonime si exemplare care duc lumea inainte, despre supereroi nestiuti de nimeni. Naste si Vasluiul oameni care isi gasesc libertatea din cap indiferent de reguli, sfidandu-le, indoindu-se permanent. Habar n-are ce-a pierdut Marco Van Basten, care a fost invitat (la fel ca presedintele FIFA), si n-a venit.
14.A mai murit un adolescent institutionalizat. Cazul lui Sandu Un adolescent institutionalizat pe care am incercat sa-l ajut ca voluntar a murit. Era dependent de droguri HIV pozitiv, cu hepatita B etc si mari probleme emotionale, iar centrul in care a stat mai multi ani (Pinocchio 1 din Bucuresti) nu s-a straduit sa-l salveze. A fost lasat cu minime eforturi sa se sinucida incet, fiind considerat un caz fara scapare. Povestea lui Sandu, care in iunie ar fi implinit 20 de ani, trebuie aflata de toti. Acest sistem lucreaza impotriva copiilor. Cat de tare trebuie sa strigam?
15.Un an slab pentru Cannes, un an bun pentru "The Square", care castiga la Palme d'or Juriul prezidat de Pedro Almodóvar a anuntat in aceasta seara un palmares surprinzator care inchide o editie aniversara, a 70-a, ce a stralucit prin absenta unor competitori reali. Drama activista "120 battements par coeur" de Robin Campillo a primit Grand Prix, iar "Loveless" de Andrei Zviaghintev a luat Premiul Juriului.
16.VIDEO Nu doar Inarritu, dar si romanii au prezentat filme de realitate virtuala; Loznita si basarabenii lui critica Rusia, Sofia Coppola a adus prajiturele cinematografice, iar fratii Safdie i-au dat lui Robert Pattinson rolul vietii Filmul ucraineanului Serghei Loznita, "A Gentle Creature", filmat de Oleg Mutu si cu Valeriu Andriuta in distributie, e candidat serios la palmares, in vreme documentarul franco-german "Nothingwood", filmat de Alexander Nanau, a incantat publicul in Quinzaine des Realisateurs. In 25 mai romanii si-au prezentat si ei primele filme de realitate virtuala la standul national de pe Croazeta.
17.Nivel crescut de securitate si interviu cu Toby Jones despre filmul lui Michael Haneke La o zi dupa atentatul terorist din Manchester, masurile de securitate s-au intarit si mai mult in Cannes. Azi-dimineata, jurnalistii au fost cautati pana si in portofele, iar la proiectia speciala a ultimului film al lui Abbas Kiarostami delegatul general al festivalului a anuntat pentru ora 15 un minut de reculegere precum si faptul ca focurile de artificii de diseara au fost anulate. Azi mai cititi si un interviu exclusiv pentru Romania cu actorul Toby Jones, interpret in "Happy End", de Michael Haneke.
18.VIDEO Corespondenta de la Cannes: Le plat du jour - Eastwood si Haneke Niciodata de cand vin la Cannes, de 13 ani, n-am prins o editie mai imprevizibila. Dar cozile la intrarea in sali sau proiectiile intarziate - ambele din ratiuni de securitate, sunt echilibrate de sansa de a vedea legende vii ale cinemaului. Clint Eastwood, de pilda, pentru al carui masterclass s-a facut o coada interminabila cu o ora si jumatate inainte de incepere. In schimb, unul dintre cele mai asteptate filme din festival, "Happy End"-ul lui Michael Haneke, a fost huiduit de unii jurnalisti la finalul proiectiei. E greu cand ai deja doua trofee la Cannes. Trebuie sa confirmi de fiecare data.
19.VIDEO Am vazut primul film de realitate virtuala din Selectia Oficiala. Uau! Imi propusesem un text cronologic, un fel de debriefing dupa nebunia de azi, dar ultima experienta din zi, instalatia VR (virtual reality) a lui Alejandro González Iñárritu "Carne y arena" a pus capac la tot. Intreaga experienta a fost ireala, asa ca trebuie sa incep cu ea.
20.VIDEO Ursul de Aur pleaca in Ungaria, un frate argintiu de-al lui ajunge in Romania, iar Kaurismäki pleaca mormaind A 67-a Berlinala s-a incheiat sambata seara cu un Aki Kaurismäki suparat ca n-a luat Ursul de Aur, cu un juriu justificandu-si parca preferinta pentru love story-ul maghiar “On Body and Soul” prin faptul ca filmul lui Ildiko Enyedi indeamna la compasiune si cu monteuza Dana Bunescu (“Ana, mon amour”) ramasa muta la auzul vestii ca a luat Ursul de Argint pentru contributie remarcabila.
21.VIDEO "Ana, mon amour" a avut premiera de gala: Dragoste, psihanaliza si biserica - ce combinatie inedita! "E melodrama un nou gen cinematografic in Romania?", l-a intrebat un jurnalist brazilian pe Calin Peter Netzer dupa proiectia de presa cu "Ana, mon amour" in Competitia Berlinalei. Lui Netzer nu cred ca i-a placut intrebarea, poate a gasit ca "melodrama" nu suna flatant. In schimb, o jurnalista din Canada a fost entuziasmata de combinatia “inedita” de dragoste, psihanaliza si biserica. Desi mai ambitios,"Ana, mon amour" mi se pare un pas inapoi dupa "Pozitia copilului", cu care Netzer a luat Ursul de Aur acum doi ani.
22.Tania Bruguera, artista cubaneza de talie mondiala, activista si posibila candidata la presedintie, le da un sfat romanilor: "Creati-va propriul Wikileaks!" Artista cubaneza Tania Bruguera e o prezenta incomoda in tara ei pentru felul in care pune in discutie realitatea politica. Dupa ce a fost arestata de mai multe ori, in octombrie 2016 a anuntat ca va candida la alegerile prezidentiale din 2018. Prezenta ei la Festivalul de Film de la Berlin, unde am realizat acest interviu in exclusivitate pentru Romania, s-a datorat premierei mondiale a documentarului “Tania libre”, realizat de Lynn Hershman Leeson si narat de Tilda Swinton.
23.Askold Kurov, autorul documentarului despre Oleg Sentsov: "Puterea unui om liber este puterea adevarului" La o zi dupa premiera mondiala a documentarului “The Trial: The State of Russia vs Oleg Sentsov”, Askold Kurov mi-a acordat un interviu in exclusivitate pentru Romania in care a explicat cat de important e ca lumea sa afle ca exista persoane care nu se tem de represiune in conditiile in care propaganda rusa incearca sa intimideze prin procese-spectacol in mod intentionat absurde, asa cum a fost cel al cineastului Oleg Sentsov.
24.VIDEO Protestul anti-coruptie din Romania, dus pe covorul rosu de la Festivalul de film din Berlin Aproape toti romanii veniti cu treaba la Festivalul de Film de la Berlin - regizori, producatori, actori, selectioneri de festival au participat duminica seara la un protest pe covorul rosu, obtinut prin amabilitatea organizatorilor festivalului care le-a acordat un minut inaintea ultimei proiectii din palatul festivalului. Protestul a fost transmis live pe site-ul oficial al festivalului (berlinale.de).
25.VIDEO Regizorul ucrainean Oleg Sentsov, din spatele gratiilor: "Cel mai mare pacat e lasitatea" Stiu ca sunteti preocupati de ce se intampla in Romania, dar in acest an Berlinala e mai politica decat si-ar fi dorit. Dintre filmele vazute pana acum cel mai mare impact politic l-am gasit in "The Trial: The State of Russia vs Oleg Sentsov", un documentar despre procesul regizorului ucrainean Oleg Sentsov, condamnat in Rusia la 20 de ani de inchisoare. Ar trebui aratat si la noi cat mai repede, ca sa nu uitam cum arata represiunea.
26.������VIDEO Corespondenta de la Strasbourg / Maren Ade, regizoarea lui "Toni Erdmann": Mare parte din Premiul LUX apartine Romaniei In corespondenta de azi gasiti interviuri video cu Maren Ade, regizoarea lui “Toni Erdmann”, filmul distins in 23 noiembrie 2016 cu Premiul LUX acordat de Parlamentul European, precum si cu Claude Barras, autorul animatiei “Ma vie de courgette”, respectiv Marie-Sophie Chambon &Nathalie Mesurat, co-scenarista si producatoarea lui “A peine j’ouvre les yeux” de Leyla Bouzid.
27.Coproductia minoritar romaneasca “Toni Erdmann” castiga Premiul LUX, acordat de Parlamentul European “Toni Erdmann” de Maren Ade a castigat azi, 23 noiembrie 2016, Premiul LUX acordat de Parlamentul European. Anuntul a fost facut in sedinta plenara, la Strasbourg, de presedintele Parlamentului European, Martin Schultz. Primind trofeul, regizoarea germana a spus ca a lucrat la film cu oameni din tari diferite cu care a impartasit aceleasi gusturi cinematografice si culturale.  “Toni Erdmann” e coprodus de Komplizen Film (Germania) in coproductie cu Coop99 Filmproduktion (Austria) si Hi Film Productions (Romania). Pe langa protagonistii Sandra Hueller si Peter Simonischek, filmul are in distributie si actori romani (Vlad Ivanov, Ingrid Bisu, Alexandru Papadopol, Victoria Cocias), si a fost turnat in mare parte in Romania.
28.Corespondenta semi-frivola de la Strasbourg, despre Premiul LUX si Parlamentul European Cand ajungi pentru prima data la Parlamentul European de la Strasbourg, chiar daca esti jurnalist, tot iti vine sa scrii o prima corespondenta patimasa ca un post pe Facebook, pentru cei "din patrie". Cu ce ai incepe? Cu frivolitati, normal. Pe urma ai trece la subiect, la faptul ca ai fost dus acolo ca sa scrii despre evenimentele din jurul Premiului LUX.
29.EXCLUSIV Interviu cu Ken Loach, Palme d’Or la Cannes, si comentariul asupra contestatului palmares al festivalului Ken Loach povesteste in exclusivitate pentru HotNews.ro despre responsabilitate sociala si cruzimea constienta a sistemului de ajutor social, teme aprofundate in I, Daniel Blake, pentru care a fost distins in 22 mai 2016 cu la Palme d'Or, dar arunca o privire si asupra carierei sale, mai ales ca in iunie face 80 de ani. Tot aici gasiti si comentariul asupra controversatului palmares al editiei proaspat incheiate a Festivalului de la Cannes.
30.UPDATE Corespondenta de la Cannes: Doua coproductii romanesti iau premii FIPRESCI - Toni Erdmann si Caini. A mai aparut un favorit pentru Palme d'Or Lungmetrajul de debut al lui Bogan Mirica, Caini, a obtinut azi Premiul FIPRESCI pentru sectiunea Un Certain Regard din cadrul celei de-a 69-a editii a Festivalului de Film de la Cannes. In Competitia Oficiala, Premiul FIPRESCI a fost obtinut de o alta coproductie minoritar romaneasca, Toni Erdmann, de Maren Ade. In corespondenta de azi aflati care e noul favorit la Palme d'Or.Update: Filmul Caini nu s-a mai regasit si in palmaresul sectiunii Un Certain Regard, anuntat in aceasta seara.

1 2 3 4 5 6 7 8  ... 34 

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by