Articole scrise de Horia Banescu


1 - 6 din 6 rezultate
1.Miza Programului Național de Lucrări Publice (PNLP): relocarea producției din Asia. O propunere Criza generată de Covid19 va produce schimbări economice importante și o competiție între țări pentru a atrage industriile relocate, în special din Asia. Peste tot în lume și în orice perioadă, un stat puternic și responsabil, găsește în infrastructură cheia ieșirii din criză. Direcționează fonduri importante, inclusiv atrase către investițiile publice, prin creșterea deficitului bugetar.
2.Provocările României: infrastructura și constructorii români România nu are o autostradă care să asigure legăturile între Brașov, Cluj, Oradea și granița de vest, nici la 30 de ani de la Revoluție. Am fost obligați să așteptăm 13 ani pentru realizarea unei conexiuni, la nivel de autostradă cu Occidentul, în zona de nord-vest. Politicile făcute pe genunchi sau pentru blitzurile aparatelor de fotografiat și gloria de un minut în fața camerelor de luat vederi au consecințe fatale asupra proiectelor de infrastructură și generează costuri uriașe.
3.Un mini PNDL care lasă în întuneric smart village-ul Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL), conceput de Liviu Dragnea, este contagios, în ciuda acuzațiilor de partizanat, alocărilor netransparente de fonduri publice și a lipsei unor criterii de selecție, implementare și monitorizare clare, care să asigure imparțialitatea și eficiența programului.
4.Infrastructura rutieră: drumurile pierdute în programe guvernamentale La începutul lunii august 2020, Guvernul, la inițiativa Ministerului Finanțelor Publice a publicat un nou program, supus aprobării în ședința de Guvern din 7 august 2020, sub forma unui Memorandum pentru „Aprobarea rezultatelor prioritizării proiectelor de investiții publice semnificative, ce urmează a fi utilizate în procesul de elaborare a proiectului legii bugetului de stat pe anul 2021”. Acest Memorandum are anexată o listă de proiecte de investiții, pe care se află atât proiecte noi, cât și proiecte în continuare (proiecte lansate și aflate în diferite stadii de proiectare sau execuție), fiecare proiect având menționate stadiul fizic, cel valoric, precum și termenul de finalizare.
5.Lipsa de transparență, boala mortală a investițiilor publice. Comparație între PNDL și PNCIPS PNCIPS este un program de investiții publice, gestionat de Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației și derulat prin Compania Națională de Investiții „CNI” SA . Deși sunt programe de finanțare diferite, PNDL și PNCIPS se suprapun în ceea ce privește finanțarea unor tipuri de investiții: Similar PNDL, PNCIPS nu cuprinde criterii clare de punctare a proiectelor, pe baza cărora să poată fi evaluate, ierarhizate și departajate proiectele depuse...
6.De ce Magistrala 6 de metrou, până la Aeroportul Otopeni nu va fi finalizată în anul 2023 Planului Național de Investiții și Relansare Economică, prezentat de Guvern, cuprinde în anexa nr. 3, la Proiecte de dezvoltare a noilor magistrale de metrou – București și proiectul Magistralei 6: 1 Mai – Aeroportul Otopeni, cu o lungime de 14,2 km, 12 stații si un orizont de realizare 2020 – 2023. Modalitatea de prezentare a acestui proiect, ignorarea problemelor identificate până în prezent, lipsa de realism, inclusiv în ceea ce privește termenele, ignorarea criticilor Comisiei Europene evidențiază fie superficialitatea guvernului, fie o lipsă totală de înțelegere a problemelor acestui proiect.


ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by