Articole scrise de Doru Cireasa


1 - 30 din 55 rezultate
1.Cotidianul: Patru motive pentru care nu se fac autostrazi Construirea unei autostrazi dureaza in Romania intre cinci si opt ani, perioada indelungata, cauzata de dificultatile cu care sunt facute exproprierile, de pretentiile exagerate ale administratiilor locale, de schimbarile mult prea dese de la nivelul conducerii Companiei de Autostrazi si de lipsa banilor.
2.Cotidianul: Aeroportul Baneasa, inchis pentru imobiliare Unul dintre marii beneficiari ai inchiderii aeroportului, ceruta de Tariceanu, este Puiu Popoviciu, de la care premierul a inchiriat terenul pentru showroom-ul Citroën din Baneasa.
3.Cotidianul: Blue Air scoate Tarom de pe pista Aeroportul din Bacau a interzis zborurile aeronavelor Tarom, pe motiv ca Boeingul 737 este prea greu pentru pista aflata in stare proasta. Doua luni mai tarziu a rechemat la zbor acelasi tip de aeronava, apartinand insa concurentului Blue Air. Intamplator sau nu, Blue Air are mari sanse de a concesiona aeroportul.
4.Cotidianul: Low-costul rateaza aterizarea pe piata interna Wizz Air, singurul operator aerian low-cost care a indraznit sa concureze la intern compania nationala Tarom, a renuntat la ambitiile sale. La lansarea cursei Bucuresti-Cluj, in februarie 2008, oficialii companiei erau optimisti. „Incepand cu 25 august, zborul Bucuresti-Cluj este suspendat pentru perioada de toamna-iarna.
5.Cotidianul: Calea ferata se repara pentru ca trenul sa mearga mai incet Societatea care gestioneaza infrastructura si firma care a reparat portiunea Bucuresti Nord-Baneasa au picat de acord, pentru 40 de milioane de euro, ca trenurile sa mearga mai incet decat inainte de reparatie.
6.Cotidianul/ Ingemar Skogö: „Autostrada Transilvania trece printre stanci?“ Ingemar Skogö vorbeste despre cum deschid suedezii 80 de kilometri de autostrada pe an, la preturi mult mai mici decat in Romania, fara sa ceara taxe, despre cum (nu) influenteaza politicienii munca functionarilor si despre cum se feresc ultimii de conflictele de interese.
7.Cotidianul: Bechtel: masina perfecta de stors bani Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a efectuat mai multe plati in contul cresterilor de accize la carburanti efectuate la finele anului trecut, chiar daca firma de consultanta Scetauroute, angajata de statul roman sa ii apere interesele, a informat Compania de Autostazi ca pretentiile ridicate de Bechtel nu sunt justificate.
8.Cotidianul: Bechtel: masina perfecta de stors bani Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a efectuat mai multe plati in contul cresterilor de accize la carburanti efectuate la finele anului trecut, chiar daca firma de consultanta Scetauroute, angajata de statul roman sa ii apere interesele, a informat Compania de Autostazi ca pretentiile ridicate de Bechtel nu sunt justificate.
9.Cotidianul: ANL vinde un nou lot de locuinte ieftine Agentia Nationala pentru Locuinte (ANL) va incepe, luni, o noua procedura de contractare prin credit ipotecar in cartierul „Henri Coanda“, pentru 72 de apartamente.
10.Cotidianul: Tarom intră în SkyTeam La finele anului viitor, cel tarziu, romanii vor putea cumpara bilete Tarom pentru nu mai putin de 841 de destinatii mondiale, oferite de cele 14 linii aeriene partenere Tarom in SkyTeam. Intelegerea de preaderare la alianta, in calitate de membru asociat, va fi semnata azi, iar procesul de aderare se va incheia la finele anului viitor.
11.Cotidianul: Rovinieta, afacerea autonoma maghiara Tipoholding SA, firma apartinind vicepresedintelui UDMR Kerekes Gabor, este singura care indeplineste fara emotii cerintele Companiei de Autostrazi pentru tiparirea a 23 de milioane de roviniete.
12.Cotidianul: Regele asfaltului incurca aterizarea sefilor NATO Firma lui Costel Casuneanu si cea a lui Florian Busca repara calea de rulare a aeronavelor de pe pista 2, dar testele arata ca lucrarile sint de proasta calitate. MAE confirma ca Air Force One va ateriza pe Otopeni. Optiunile de aterizare sint insa limitate de intirzierea lucrarilor la pista numarul 2.
13.Cotidianul: Orban scoate Bucurestiul la Dunare Ministrul Transporturilor da ca sigura angajarea, pina in toamna, a constructorului care va definitiva lucrarile la canalul Dunare-Bucuresti. Licitatia pentru selectia constructorului care va finaliza lucrarile la canalul Dunare-Bucuresti, sistate in anul 1990, va avea loc in luna septembrie.
14.Cotidianul: Statul concesioneaza vinzarea si controlul rovinietelor Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania va angaja pina in vara acestui an o firma care sa puna la punct un sistem de vinzare si control electronic al rovinietelor. Viitorul sistem electronic de gestionare a rovinietelor nu va scuti Romania de eticheta de tara UE cu cel mai neeuropean mod de taxare a infrastructurii rutiere.
15.Cotidianul: Ludovic Orban: Corpul de Control verifica autostrada Bechtel Controlul, demarat in urma cu aproximativ o saptamina, urmareste modul in care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a respectat prevederile care obliga ca firma Bechtel sa fie platita de abia dupa ce lucrarile sint verificate de consultantul angajat de stat, respectiv de catre firma franceza Scetauroute.
16.Cotidianul: Comarnic-Brasov: 45 de milioane de euro/km, 8 euro taxa pentru soferi Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a aprobat un studiu realizat de catre firma britanica Atkins conform caruia costul total de realizare a autostrazii, in sistem de concesiune, este de nu mai putin de 2,6 miliarde de euro. Daca s-ar construi cu bani de la bugetul de stat, costul total ar fi chiar cu 800 de milioane de euro mai mare, sustine studiul.
17.Cotidianul: Bechtel construieste prost, incet si mult prea scump Bechtel isi face de cap pe autostrada Transilvania, arata un raport realizat de consultantul angajat de statul roman. Compania de autostrazi scuza constructorul american, iar ministrul Ludovic Orban nu stie nimic.
18.Cotidianul: Maria Magdalena, blonda de la Transporturi Deputatul liberal Mircea Ciopraga si-a propulsat fosta colaboratoare de la cabinet la sefia a peste 2.500 de kilometri de drumuri. Capacitatea ei a fost sesizata de liberali inca din studentie, cind Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, a numit-o in Consiliul de Administratie al Tarom.
19.Cotidianul: 24 de firme, nici una romaneasca, pentru autostrada Cernavoda-Constanta Conditiile din licitatie, stabilite conform cerintelor BEI, dar contestate de doua comisii parlamentare si de Consiliul Legislativ, impiedica participarea firmelor autohtone la acest proiect.
20.Cotidianul: Notarii isi trag partea din Fondul Proprietatea Mai multe tranzactii cu actiuni ale Fondului Proprietatea sint blocate deoarece Depozitarul Central pretinde inregistrarea operatiunilor la notari, lucru care i-a infuriat pe cei care vor sa vinda.
21.Cotidianul: ROMATSA cauta vina, dar nu vinovatii in cazul accidentului de pe Otopeni Oficialii Regiei de dirijare a traficului aerian (ROMATSA), institutia care are in subordine turnul de control al Aeroportului „Henri Coanda“, spun ca inca nu stiu cum anume a fost posibila coliziunea unei aeronave la decolare cu utilitara care curata sistemul de balizaj, dar ca in zece zile vor fi in masura sa dea mai multe detalii. 
22.Cotidianul: Rovinieta 2008 - 3 euro pe saptamana, 28 pe an Detinatorii de autoturisme vor plati de la inceputul anului viitor un tarif unic de utilizare a infrastructurii, nediferentiat in functie de clasa de poluare a masinii, asa cum este acum, arata proiectul de act normativ realizat de Ministerul Transporturilor (MT), care va fi supus atentiei Guvernului. Noile tarife vor fi cu 16,6% mai mari decit cele din acest an, in cazul celor mai poluante motoare - non-Euro, si cu 77,21% mai mari decit cele din prezent aplicabile motoarelor Euro 2 si peste. 
23.Cotidianul: E oficial: autostrada Bechtel sare de la 2 la 5 miliarde euro Compania de Autostrazi a cerut Executivului informatii despre modul in care firmei americane Bechtel i se mai pot plati inca trei miliarde de euro, pe linga cele 2,24 miliarde de euro, la care aceasta este indreptatita prin contractul initial, pentru construirea autostrazii Transilvania. Daca ar primi acesti bani, Bechtel ar urma sa construiasca cea mai scumpa autostrada din Europa.
24.Metroul de Drumul Taberei incepe in 2008 Lucrarile pentru linia de metrou Piata Universitatii-Drumul Taberei, in valoare de peste 700 de milioane de euro, vor incepe in cursul anului viitor, a anuntat ieri ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, cu ocazia celebrarii a 30 de ani de la aparitia metroului bucurestean.
25.Aeroporturile romanesti ramin in ceata Romania are a sasea crestere de trafic aerian din lume. Infrastructura ramine insa la nivelul lui ’89. Lipsa unei strategii coerente elaborate de Ministerul Transporturilor face ca aceasta crestere sa nu fie insotita si de o dezvoltare a serviciilor oferite de aeroporturi.
26.Cu cit ne vor creste salariile anul acesta Potrivit datelor facute publice de Comisia Nationala de Prognoza (CNP), cistigul salarial mediu net se va plasa in acest an la 948 de lei (268,6 euro), fata de 848 de lei (240,5 euro) in 2006, ceea ce reprezinta o crestere de 11,79%.
27.Lege pentru drepturile calatorilor cu avionul Pasagerii liniilor aeriene vor beneficia, dupa 1 ianuarie, de drepturi suplimentare in cazul anularii sau intirzierilor masive ale curselor. Despagubirile pot ajunge la 600 de euro sau chiar la returnarea contravalorii calatoriei, cazare la hotel si masa.
28.Malaxa si Auschnit s-au suparat pe Romania Romania s-ar putea alege cu un proces pe cap in problema Fondului Proprietatea, la o instanta a Bancii Mondiale. Statul ar putea fi actionat in justitie in vederea listarii de urgenta a actiunilor la Fondul Proprietatea (FP), ca urmare a faptului ca acest proces treneaza.
29.Rovinieta se dubleaza din 2008 Rovinieta platita de automobilisti va ajunge, cu incepere din 2008, la un nivel aproape dublu fata de cel actual. Se estimeaza ca procentajul va fi si mai mare, scumpire datorata modificarii legislatiei europene.
30.Soselele romanesti se fac cu chinezi Avind de unde alege, constructorii au ajuns sa participe la cit mai multe licitatii. Dupa ce le cistiga, multi dintre acestia renunta deoarece nu au capacitatea de a-si indeplini obligatiile. Aceasta este situatia firmei grecesti Prodeftiki, care s-a angajat sa repare mai multe tronsoane de drumuri, ulterior statul reziliind contracte cu aceasta.

1 2 

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by