Articole scrise de Cristian Bogdan


1 - 7 din 7 rezultate
1.Drumurile 2+1 alternativ sau cum poate DN2 să devină de 5 ori mai sigur Ieri, duminica, 23 septembrie, a fost o zi neagră pe DN2, cu cinci morți din coliziuni frontale, și alte două decese pricinuite de ieșiri în decor. Țara aflată la celălalt capăt al clasamentului european al siguranței rutiere (Suedia) a experimentat cu mult succes o reamenajare simplă a acestui tip de drum care ar fi putut evita cel puțin ciocnirile frontale și victimele lor. DN2 a fost modernizat în anii 90 tocmai după standardul suedez de 13m lățime. Între timp aproape 3000 km de astfel de drumuri suedeze au fost îmbunătățite semnificativ ca siguranță prin amenajarea ca drumuri 2+1 alternativ.
2.Autostrada Turda - Aiud: șapte luni de batjocură Vremurile în care autostrada spre mare se deschidea cu câte o bandă pe sens pentru a salva vieți au apus. Chiar dacă sunt finalizate toate cele patru benzi și toate accesoriile necesare până la ultima toaletă din parcare, autoritățile române au astăzi nevoie de măcar trei luni (A1 Dumbrava - Margina în 2017) sau, iată, de șapte luni pentru a deschide A10 Turda - Aiud (ianuarie-iulie 2018).
3.Cu trenul la aeroport: calea ferata Ploiesti-Otopeni-Bucuresti si alte asemenea S-a discutat recent in spatiul public de o conexiune feroviara intre Bucuresti si Otopeni. Nu se discuta insa de conectarea feroviara de Aeroportul Otopeni a Ploiestiului, si deci a unei bune parti din Muntenia, Ardeal si Moldova! Privind in context european, vedem ca la marele aeroport Frankfurt se poate ajunge cu trenul nu numai din nord, de la Frankfurt am Main (si de mai departe) ci si din sud de la Karlsruhe. La aeroportul Stockholm Arlanda se poate ajunge cu trenul nu numai din sud, de Stockholm ci si din nord, de la Uppsala, iar la Bruxelles Zaventem se poate ajunge cu trenul din toata Belgia si Olanda, nu numai din Bruxelles.
4.Cosmetizarea imaginii ministrului prin rezilierea partiala a contractului autostrazii Lugoj-Deva O stire senzationala a facut recent inconjurul presei romanesti, care a preluat pe nemestecate un comunicat al CNAIR cu privire la recenta vizita de lucru a domnului ministru pe santiere: "In urma constatarii mai multor nereguli sesizate la fata locului, s-a decis rezilierea partiala a contractului pe lotul 2 al autostrazii Lugoj-Deva."  Ni se infatiseaza un ministru hotarat si intransigent. Voi arata mai jos ca aceasta reziliere partiala nu are nicio legatura cu vizita ministrului si ca nu sanctioneaza constructorul pentru vreo lucrare prost executata asa cum braveaza atat CNAIR, cat si ministrul in comunicatele lor.
5.Adresa din cartea de identitate: eșecul digitalizării și consecințe electorale Se estimeaza ca un milion de romani cu domiciliul in tara locuiesc la alta adresa decat cea la care sunt inregistrati, deci nu pot vota la alegerile locale si parlamentare. Aparent un amanunt banal, mentinerea adresei in cartea de identitate are consecinte politice si economice majore. Noua carte de identitate pare mai moderna, mai ¬digitala¬, incluzand date biometrice, dar continua sa insiste ca adresa face parte din identitatea persoanei, ca in secolul XIX, pentru ca, dupa miliarde bagate in contracte IT paguboase, statul nu e in stare sa lege digital CNPul de adresa.
6.(VIDEO) Cine intarzie constructia de autostrazi? Cateva observatii pe marginea unei vizite de lucru Un clip postat de domnul ministru Razvan Cuc cu ocazia recentei vizite inopinate pe santierele autostrazii A1 Lugoj-Deva, ilustreaza pe larg cum ministrul isi exprima grija pentru cetateni, declara ca Romania si guvernul vor autostrazi, si da vina pe constructori pentru intarzierile santierelor, amenintand cu rezilierea contractelor. Cred ca se cuvin facute cateva precizari, bazate pe date publice si vizibile in teren, dar poate mai putin cunoscute publicului larg.
7.O noua autostrada interzisa soferilor? Cazul A1 Holdea-Grind In Romania ambuteiajelor si accidentelor pe drumurile nationale, 10 km de autostrada nou-construita au stat nefolositi mai bine de doi ani. Erau primii kilometri ai autostrazii Lugoj-Deva si nu au putut fi utilizati din 2013 pana la recenta deschidere completa a autostrazii Timisoara-Lugoj (decembrie 2015). Se spune ca autostrada incepea "in camp" in dreptul localitatii Sanovita dar de fapt ea dadea intr-un drum judetean care ar fi putut sa o lege (la doar 2 km distanta) de drumul national DN6 Timisoara-Lugoj.


ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by