Articole scrise de Adrian Mitrea


1 - 30 din 3335 rezultate
1.​FOTOGALERIE Vizită la Ford Trucks Istanbul: expansiunea spre Vest începe cu România ca exemplu de urmat Camioanele Ford sunt tot mai prezente pe șantierele și străzile din România, dar puțini știu de unde vin, cum sunt proiectate ori produse și cât de mari sunt ambițiile producătorului Ford Trucks, localizat în Istanbul, când vine vorba despre expansiunea spre Vest. Doar un mic indiciu: România e văzută ca un exemplu de urmat. Am fost în vizită la centrul de cercetare și dezvoltare al Ford Trucks din Istanbul să înțeleg mai bine și această nișă auto: camionul.
2.​FOTOGALERIE Rămas-bun unei mașini-prieten: MINI Cooper (2002) Am descoperit marca MINI în 2007, iar în 2013 mi-am luat unul. E genul ăla de mașină-prieten care se lipește de sufletul tău. N-ai cum să fii trist într-un MINI. Doar că acum a venit vremea să-mi iau rămas-bun de la bătrânul Cooper din 2002. Cu această ocazie, probabil, spun „adio”, definitiv, pe viață, mașinilor pe combustie. E o decizie-constatare pe care o simt cumva… dureroasă. De aceea am și decis să scriu acest articol: s-ar putea ca mulți dintre voi să vă regăsiți în aceeași situație, mai devreme sau mai târziu.
3.​FOTOGALERIE O zi pe circuit cu noul BMW Z4 și noul BMW Seria 3: sunete și mirosuri efemere, dar greu de uitat În tot iureșul cotidian uităm să ne oprim, pentru o secundă, să contemplăm ce ne înconjoară. Să interiorizăm un pic clipa: unde suntem, de unde venim și încotro ne îndreptăm. O să sune ciudat… dar mi-a stat mintea în loc asupra acestor gânduri chiar când goneam cu 340 CP pe circuit. Într-o secundă mi-am dat seama că am început să scriu despre oameni și mașini pe timpul motoarelor diesel fără turbo, iar ce urmează în față pare deopotrivă exaltant și înfricoșător: mașini electrice, mașini autonome, siguranță fără precedent. Îar între acest trecut oarecum romantic și viitorul SF nu ne rămâne decât prezentul. Un prezent (încă) marcat de sunetele și mirosurile speciale ale automobilelor extra-performante pe combustie. Toate acestea sunt efemere. Vor dispărea. Dar sunt greu de uitat pentru cine a avut ocazia să le guste.
4.​FOTOGALERIE Volkswagen ID.3, mai aproape de producție: poate fi rezervat online precum Tesla; are trăsături de BMW i3 Volkswagen ID.3, automobil compact, 100% electric, care marchează debutul pe piață a noii platforme electrice MEB a Volkswagen Group, poate fi acum rezervat online, precum mașinile Tesla, iar primele detalii dezvăluie că ID.3 are trăsături împrumutate de la BMW i3, indicând astfel și care va fi unul dintre cei mai impotanți rivali pe piața mașinilor electrice, deși Volkswagen este o marcă de volum, iar BMW o marcă premium. Pentru România sunt disponibile 450 de unități Volkswagen ID.3, pentru anul 2020, iar ele pot fi rezervate începând de Miercuri, 8 Mai 2019, odată cu deschiderea comenzilor pentru alte 28 de țări.
5.[P] ​Bavaria Mobility lansează servicii de mobilitate moderne în România. Are moștenirea Bavaria Rent și sprijinul Automobile Bavaria Odată cu dezvoltarea pieței auto, a pieței de rent a car și a economiei naționale în ansamblu, cererea pentru mașini de închiriat s-a transformat și a ajuns să fie, pentru directorii (CEO) diverselor companii, mai atractivă decât achiziția unei mașini pe firmă. Unii se plictisesc de aceeași mașină pe durata unui contract de leasing operațional sau pur și simplu vor și mai multă flexibilitate: o mașină de vară timp de șase luni și o mașină de iarnă timp de șase luni. Alții vor să închirieze un automobil pentru o zi sau vor o mașină pentru un concediu de șapte zile sau două săptămâni. Așa a apărut, în 2017, Bavaria Mobility, din fosta Bavaria Rent, iar acum joacă neconvențional și inovator pe o piață extrem de dinamică și competitivă: piața de rent a car și dincolo ea.
6.Anunț neașteptat al Porsche România: investește masiv în infrastructură pentru mașini electrice Cel mai mare importator de automobile din țară, Porsche România, a anunțat că investește masiv, împreună cu partenerii săi, în infrastructura de încărcare pentru mașini electrice. Astfel, în perioada 2019-2021 vor fi instalate cel puțin 77 de stații, cu puteri de minimum 75 kW fiecare, unele fiind capabile să livreze și 150 kW către un vehicul, a declarat directorul general al Porsche România, Brent Valmar, într-o discuție restrânsă cu presa.
7.Gareth Dunsmore, Nissan: următoarea mare miză este să avem și infrastructură de putere mică pentru mașinile electrice Nissan comercializează deja de aproape zece ani mașini electrice, iar experiența câștigată pe parcurs arată cât de importantă este în definitiv pentru client implicarea producătorului auto în crearea de infrastructură de încărcare, dar și în a găsi cele mai bune soluții de încărcare. În acest sens următoarea mare miză este crearea unei infrastructuri de putere mică pentru încărcarea mașinilor electrice, astfel încât oricând mașina stă, să fie conectată la o priză banală, priză care se va dovedi suficientă pentru utilizatorul mașinii și, în același timp, ușor și ieftin de instalat în parcări, a declarat Gareth Dunsmore, director în cadrul Nissan responsabil de autovehicule electrice, în cadrul unei mese rotunde, la Salonul Auto de la Geneva (5-17 Martie).
8.Cât costă bateriile pentru mașini electrice în 2019. Studiu de caz, Nissan LEAF: 1 kWh capacitate = 272 Euro Bateriile litiu-ion de tracțiune folosite de mașinile electrice încă reprezintă o mare parte din costul autovehiculului în sine, iar cu ocazia unei discuții cu Jean-Pierre Diernaz, vicepreședinte în cadrul Nissan responsabil de marketing, la Salonul Auto de la Geneva (5-17 Martie), am aflat și cât mai costă 1 kWh capacitate a bateriei pentru un Nissan LEAF: 272 Euro cu tot cu TVA. Astfel, în cazul unui LEAF cu baterie de 40 kWh prețul pe care clientul îl plătește doar pentru baterie este de 10.909 Euro cu tot cu TVA, iar pentru versiunea LEAF e+, cu baterie de 62 kWh, prețul bateriei este de 19.909 Euro cu tot cu TVA.
9.SEAT Tarraco, lansat în România: frate cu Tiguan Allspace și Skoda Kodiak, rival pentru Hyundai Santa Fe și KIA Sorento Cel mai mare SUV de până acum al mărcii spaniole SEAT, Tarraco, a fost lansat oficial în țară, iar importatorul local, Porsche România, estimează că va livra 400 de astfel de mașini în 2019. SEAT Tarraco este „frate” cu Volkswagen Tiguan Allspace și Skoda Kodiaq, iar printre principalii rivali se numără mașini precum Hyundai Santa Fe, KIA Sorento, Nissan X-Trail.
10.Ford confirmă un nou model pentru Craiova: noul Ford Puma, un SUV mai mare decât EcoSport Ford a anunțat oficial că al doilea model pe care îl va produce în uzina auto din Craiova se numește Ford Puma și este un SUV care va fi poziționat între Ford EcoSport și Ford Kuga. Modelul Ford Puma va intra în producție în a doua parte a acestui an și va fi disponibil în showroom-uri până la final de 2019. Va avea inclusiv o versiune de motorizare hibridă. Momentul are o importanță uriașă pentru uzina auto din Craiova, anul 2019 fiind primul în care Ford va produce două modele diferite - EcoSport și Puma - pe aceeași linie de fabricație.
11.Ford, dezlănțuit în Europa: electrificare masivă a întregii game și modele noi. Printre ele: noul Kuga, noul Explorer, versiuni hibride ale Focus și Fiesta Producătorul auto american Ford pare dezlănțuit în Europa, începând cu 2019, pe partea de electrificare a gamei de modele și a noilor generații pe care le lansează. Practic orice model Ford va avea și o versiune hibridă de acum încolo, pe măsură ce va primi o nouă generație sau un facelift. Unele vor fi disponibile doar cu motorizare hibridă. Pe partea de autovehicule comerciale Ford aplică aceeași strategie și adaugă servicii telematice integrate care să lucreze în tandem cu aplicații de mobil. Marea surpriză este noul Ford Kuga (premieră mondială), model care va putea fi cumpărat cu trei tipuri de tehnologie hibridă, au anunțat oficialii Ford Marți seară, 2 Aprilie, cu ocazia unui eveniment exclusiv pentru presă – #GoFurther – organizat în Amsterdam, Olanda.
12.​REPORTAJ Acasă la BMW, în München. Spre Industry 4.0 cu oameni, roboți și… pene de emu Uzina BMW din München se apropie cu pași repezi de aniversarea de 100 de ani, iar cei 8.000 de oameni și cei 2.000 de roboți se pregătesc deja „sufletește” pentru viitor: un model complet nou, BMW i4, va fi produs din 2021 în această fabrică, iar trecerea la Industry 4.0 este deja în fază avansată. Alături de atâta tehnologie pare curios că în turul ghidat prin uzină am dat și peste niște… pene de emu. Se pare că rolul lor e crucial pentru modul în care arată BMW-ul tău nou.
13.Cum se reinventează Renault de jos în sus, pornind cu Clio V: renunță la diesel, lansează hibrid, funcții de condus autonom Renault și-a propus să schimbe modul în care lansează modele și tehnologii, de data aceasta pornind de jos în sus. Adică a luat decizia istorică să pornească revoluția tehnologică de la mașinile mai accesibile și mai mici (Clio V), urmând ca mai apoi să ducă aceste noi tehnologii și spre vârful gamei. E o schimbare de paradigmă majoră, mai ales că toată industria auto ne-a obișnuit, ani la rândul, că tehnologiile moderne apar mai întâi pe modelele scumpe, abia mai apoi sau niciodată pe cele accesibile. Concret, Renault va renunța la motorizările diesel pe mașinile mici, își va juca și cartea pe tehnologie hibridă, iar funcții de condus autonom deja testate și validate intră în producția de serie. Toate acestea încep cu noul Renault Clio, a cincea generație, disponibil și în România din vara acestui an. Am vorbit despre transformarea Renault, la Geneva, cu Olivier Brosse, directorul programului pentru mașini A și B (adică mașini mici) în cadrul Renault.
14.Peste 8% din angajații Continental din lume sunt în România. Miza pe 2019 sunt proiectele smart city Peste 8% dintre angajații Continental la nivel mondial au ajuns să fie din România, după ce grupul auto german și-a extins activitățile în țară atât prin atragerea de noi proiecte, cât și prin extinderea echipelor, reiese din informațiile făcute publice de companie. În România Continental a trecut de 20.000 de angajați în 2018, ceea ce înseamnă 8,1% din totalul de 244.000 de salariați pe care îi are la nivel mondial, în 60 de țări. Investițiile în România s-au ridicat la 240 milioane Euro anul trecut și vor continua și în 2019, iar marea miză a acestui an este implicarea companiei în transformarea orașelor României în orașe inteligente – așa zisele „smart cities”.
15.​VIDEO Mazda CX-30, prim contact la Geneva. Plus noua Mazda3 și MX-5 30th Anniversary Edition Mazda CX-30 devine cel de-al treilea SUV / crossover din gama europeană a mărcii japoneze Mazda și este poziționat, ca dimensiuni și preț, între Mazda CX-3 și Mazda CX-5. Legat de nume, care ar fi părut natural să fie CX-4, Mazda a ales o altă abordare (CX-30) și rămâne de văzut dacă decizia de acum va atinge și alte modele în viitor. Cert este că Mazda CX-30 are la bază platforma utilizată și de noua Mazda3 (model 2019). Așadar, Mazda CX-30 devine al doilea model dintr-o generație nouă de automobile Mazda. În această prezentare de la Geneva poți vedea și noua Mazda3, precum și ediția aniversară Mazda MX-5 30th Anniversary Edition.
16.​VIDEO Volkswagen Passat facelift la Geneva. „Liber” pentru toată lumea la platforma electrică Volkswagen Volkswagen are patru noutăți pentru Salonul Auto de la Geneva 2019 (5-17 Martie), dintre care cea mai relevantă este Passat facelift – acum capabil să se conducă semi-autonom, dotat cu volan capacitiv, faruri cu tehnologie LED matrice (IQ Light) și Apple CarPlay cu conectivitate wireless (deci nu mai e nevoie de cablu pentru a face mirroring cu telefonul). Pe lângă acest facelift al Passat, consistent pe partea de tehnologie, Volkswagen mai expune T-Roc R, Touareg V8 și conceptul I.D. BUGGY prin intermediul căruia marca germană anunță că își lasă platforma pentru mașini electrice (MEB) „la liber” pentru alți producători auto.
17.​VIDEO Nissan IMQ, tehnologia hibridă e-POWER și LEAF e+. Prezentare de la Geneva Trei vești importante vin de la Nissan cu ocazia Salonului Auto de la Geneva 2019 (5-17 Martie): prima este că tehnologia hibridă e-POWER va fi disponibilă și în Europa, pe mai multe modele, a doua este că designul viitoarelor SUV-uri și crossover-e (Juke, Qashqai și X-Trail) se anunță promițător, după cum sugerează conceptul Nissan IMQ, dezvăluit în premieră mondială la Geneva, iar Nissan LEAF e+ (baterie mărită la 62 kWh, 217 CP, autonomie reală de până la 385 km) este disponibil din acest an. Iată o scurtă prezentare video de la fața locului.
18.​VIDEO Prim contact cu Renault Clio V, la Geneva. Premieră mondială Clio IV, mașina care a dat tonul schimbării pentru toată gama Renault în 2012, iese din scenă în acest an și lasă loc liber lui Clio V – prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva (5-17 Martie). Modelul duce la un nou nivel designul modern și expresiv al generației anterioare și vine cu tehnologii preluate de la modelele Renault mai mari, dar și cu unele în premieră, cum ar fi motorizările hibride (E-TECH). Versiuni R.S. Line și Initiale Paris ale lui Clio au fost anunțate la Geneva.
19.Următorul Porsche Macan va fi electric. Apare în 2021-2022 A doua generație Porsche Macan va avea doar propulsie electrică, a anunțat producătorul german de mașini sport. Anunțul vine la doar câteva luni de la introducerea pe piață, la final de 2018, a „noului Macan” – o versiune puternic restilizată. La ieșirea de pe piață a acestei prime generații Porsche Macan, cel mai probabil prin 2021-2022, următorul model va avea doar propulsie electrică.
20.„Confesiunile” unei stații de 50 kW: cum și cât încarcă un român mașina electrică A doua stație de 50 kW destinată încărcării mașinilor electrice inaugurată în București furnizează date interesante despre modul în care șoferii utilizează infrastructura de alimentare: cum și cât încarcă, cum a evoluat consumul la stație în raport cu creșterea pieței de mașini electrice (și plug-in hybrid).
21.Primele Tesla Model 3 ajung la clienții din România în Martie. De la 57.900 Euro în sus Tesla a început oficial livrările mașinii electrice Tesla Model 3 în Europa în data de 7 Februarie 2019, când primul client din Europa și-a primit mașina. Livrările vor continua cu rapiditate către clienții europeni din mai multe țări, iar primii românii care și-au comandat acest model vor intra în posesia lui în primele zile din Martie. Prețurile pornesc de la 57.900 Euro în sus – departe de prețul de 35.000 dolari promis – pentru că în Europa sunt disponibile deocamdată doar versiunile apropiate de vârful gamei Model 3, nu și cele de bază.
22.Renault România, după un 2018 fructuos: în 2019 lansăm Duster Pick-Up, ediții speciale Dacia și noul Renault Clio Grupul Renault România – cu mărcile Dacia, Renault și Nissan – a încheiat un an 2018 cu rezultate foarte bune, iar 2019 va fi un an cel puțin la fel de interesant pentru că se va lansa oficial Duster Pick-Up, vor fi introduse ediții speciale pentru unele modele Dacia, va începe comercializarea pentru a cincea generație Renault Clio, iar electricul Nissan LEAF va beneficia de un an complet de vânzări – an 2019 în care se păstrează ecobonusul de 10.000 Euro acordat de stat la achiziția unei mașini electrice noi. Despre toate acestea poți citi în acest articol realizat în urma unei discuții cu Hakim Boutehra, directorul general al Renault Commercial Roumanie, divizia de vânzări a Grupului Renault România.
23.Mașina hibridă: între soluție optimă și… inutilitate Mașina hibridă poate fi soluția optimă de mobilitate pentru cei mai mulți clienții care doresc un automobil nou. Chiar și second hand. Dacă informația e puțină, clientul deschis la nou și venit din afara industriei auto, mai mult ca sigur va crede că o mașină hibridă este potrivită pentru el. Pe de altă parte, mașina hibridă este complet inutilă: e complicată, scumpă, grea și lentă. În acest articol vei găsi informațiile necesare să înțelegi un pic mai bine fenomenul numit mașina hibridă.
24.Mașinile second hand, mai ușor de verificat online în 2019 decât în reprezentanțe Aproximativ 15% dintre mașinile la mâna a doua au istoricul verificat înainte de achiziție, iar cele mai multe tranzacții se fac pe ochi frumoși – este realitatea pieței auto second hand din 2018, arată datele autoDNA.ro, care spune că a generat 45.000 de rapoarte pentru mașini rulate, anul trecut. Odată cu intrarea în vigoare a GDPR informațiile pe care le pot furniza reprezentanțele sunt și mai restrânse, avertizează autoDNA.ro. Singura soluție rămâne verificarea istoricului auto online, iar dacă mașina trece cu brio de acest filtru este recomandată apoi o vizită la service, înainte de achiziție, pentru ca un tehnician specializat să constate care este starea mașinii inclusiv la momentul tranzacției.
25.Dacia Duster 1.3 TCe: costă între 15.250 Euro și 17.500 Euro cu TVA și poate atinge 200 km/h Dacia Duster 1.3 TCe, cu versiuni de putere de 130 și 150 CP, este disponibil pe piața din România la prețuri cu TVA cuprinse între 15.250 și 17.500 Euro – referințe de preț care pot urca în funcție de dotările opționale selectate de clienți. Dacia Duster TCe 150 GPF, cel mai puternic și mai rapid Duster de până acum, atinge 100 km/h în 10,4 secunde și are o viteză maximă constructivă de 200 km/h.
26.Range Rover Evoque, a doua generație, a fost lansată în România și prezentată de Țiriac A doua generație Range Rover Evoque a fost lansată oficial în România Marți, 29 Ianuarie 2019, fiind prezentată de Mihai Ivănescu, director general al Premium Auto, importatorul oficial al Jaguar Land Rover în România, dar și de Ion Țiriac. „Așa piele nu mi-au pus nici în avion!”, a exclamat, pe jumătate în glumă, pe jumătate în serios, Țiriac. Range Rover Evoque pornește de la 35.500 Euro + TVA (42.245 Euro inclusiv TVA) pentru versiunea cu tracțiune integrală (AWD), motor turbo diesel de 2 litri (150 CP) și cutie de viteze automtă (9 trepte). Mașina concurează pe piață cu modele precum BMW X1, Mercedes-Benz GLC, Audi Q3, Jaguar E-PACE, Volvo XC40 și Porsche Macan.
27.Mașina electrică mi-a schimbat viața. Cum m-am adaptat ​„Cum te descurci?” este una dintre întrebările cele mai generale și frecvente pe care le primesc de când folosesc o mașină electrică zi de zi. E o întrebare atât de comună încât am zis că merită să răspund inclusiv printr-un articol. Sunt convins că unii caută răspunsurile la ea inclusiv pe Internet, nu doar întrebându-i pe posesorii sau utilizatorii de electrice.
28.Unde încarci o mașină electrică în 2019 și cât costă. E România pregătită pentru electromobilitate? Rețeaua de încărcare pentru mașini electrice din România se îndreaptă cu pași repezi spre ieșirea din faza de pionierat: în toate orașele importante din țară există cel puțin câteva puncte de încărcare de putere medie (22 kW) și minimum o stație rapidă (50 kW). Așadar, în acest articol vei găsi informații despre unde încarci o mașină electrică în 2019 și cât costă să faci asta.
29.VIDEO Prim contact cu Volkswagen T-CROSS, avanpremieră în România. Review static. Prezentare detaliată Volkswagen T-CROSS se alătură familiei de SUV-uri și crossover-e a mărcii Volkswagen din Aprilie 2019, pe piața din România, iar mașina a fost deja prezentată în avanpremieră în țară, în Volkswagen Concept Store din Plaza România, unde am filmat și această prezentare statică cu modelul german: un review static complet, dar fără test drive (din moment ce mașina nu era înmatriculată). Odată cu avanpremiera din România, dealerii Volkswagen preiau primele 100 de comenzi online, pentru Volkswagen T-CROSS First Edition (o configurație fixă), iar unui avans de 500 Euro clienții își pot rezerva una dintre cele 100 de unități disponibile, astfel încât să-și primească mașina aproximativ simultan cu lansarea oficială a modelului pe piața din România (Aprilie). Nu este prima dată când Volkswagen vinde mașini online în România, același lucru întâmplându-se și cu Touareg.
30.Măsuri radicale Ford în Europa: spune adio unor modele și fabrici, iar SUV-urile au prioritate pentru a reveni pe profit. Niciun cuvânt despre România Ford începe anul 2019 cu măsuri radicale pentru divizia europeană: modelele C-MAX și Grand C-MAX vor dispărea în acest an, iar uzina Ford Aquitaine Industries din Bordeaux, Franța, care produce cutii de viteze automate, va fi inchisă la final de august. Segmentul SUV are prioritate, pentru că este mai profitabil. Noi modele vor fi lansate în curând, precum și autovehicule electrice și hibride. Compania nu spune niciun cuvânt despre ce se va întâmpla în România, dar dincolo de enigmă, contextul este favorabil pentru Craiova.

1 2 3 4 5 6 7 8  ... 112 

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version