VIDEO Un tramvai a deraiat la Iasi: Un mort si mai multi raniti

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 21 martie 2011, 14:59 Ultima ora

O persoana a murit, iar mai multe au fost ranite, luni dupa-amiaza, dupa ce un tramvai a deraiat si a lovit mai multe masini, in municipiul Iasi, anunta Mediafax. Accidentul s-a petrecut in zona "Fundatie", o zona intens circulata din Iasi, dupa ce un tramvai a ramas fara frane, apoi a deraiat si a lovit mai multe masini aflate in trafic.

"O persoana confirmata decedata, alte trei persoane fiind transportate la spital", a declarat pentru Realitatea Tv purtatorul de cuvant al Politiei Iasi, Virginia Pralea.

Despre cauzele producerii accidentului, reprezentantul Politiei Iasi a declarat ca "un tramvai, care din motive necunoscute nu a putut frana, a lovit o coloana de masini ce erau oprite, pe linia de tramvai, la semafor.

La randul sau, viceprimarul din Iasi Romeo Olteanu a spus ca sunt doua ipoteze: fie nu a functionat sistemul de franare al tramvaiului, fie vatmanul a incercat sa forteze trecerea la semafor. Astfel, tramvaiul a lovit din spate doua autoturisme, iar acestea la randul lor au ricosat in alte trei masini. In cele din urma, tramvaiul s-a oprit intr-un autobuz plin cu calatori.

Potrivit purtatorului de cuvant al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta (ISU) Iasi, Silvia Spiridon, o persoana decedata este prinsa intr-o masina sub tramvai, iar langa vehicul se afla alte doua autoturisme distruse in totalitate.

Spiridon a spus ca la fata locului este asteptata o macara cu ajutorul careia sa fie ridicat tramvaiul, astfel incat sa poata fi scoasa victima.

Persoana decedata era sofer pe masina Penitenciarului Iasi, precizeaza Ziarul de Iasi, care relateaza ca politistii nu exclud ca sub tramvai sa se mai afle inca o persoana decedata, in aceeasi masina.

Conform reprezentantilor Ambulantei, trei persoane au fost ranite grav, fiind transportate la Spitalul "Sfantul Spiridon".

De asemenea, alte cateva persoane au ajuns la spital cu rani usoare.




UPDATE 1 - La peste doua ore de la producerea accidentului, tramvaiul a fost repus pe sine cu ajutorul unei macarale si a fost dus in depoul regiei locale de transport, unde va fi sigilat, anunta Mediafax.

De asemenea, echipele de interventie au reusit sa scoata de sub tramvai si persoana care si-a pierdut viata in accident. Acesta se afla la volanul masinii care in urma impactului cu tramvaiul s-a rupt in doua, o parte ramanand prinsa sub mijlocul de transport, iar cealalta parte fiind proiectata pe strada.

Victima este agentul-sef Danut Condurache din cadrul Penitenciarului Iasi, care se afla la volanul  masinii de serviciu. Alaturi de acesta, in autoturism se afla o asistenta medicala, care a suferit o fractura de bazin, fiind spitalizata.

Tramvaiul implicat in accident face parte dintr-un lot de tramvaie donat de statul elvetian in decembrie 2010 si avea revizia tehnica facuta in luna martie, a declarat viceprimarul Romeo Olteanu.

Acest tip de tramvaie a fost fabricat in 1973 si modernizat dupa 1990, putand transporta 221 de calatori (54 locuri pe scaune si 167 in picioare).

UPDATE 2 - Politistii au intocmit dosar penal pentru ucidere din culpa pe numele vatmanului care a intrat cu tramvaiul in coloana de masini oprite la semafor, informeaza Mediafax.

Vatmanul Cristi Diaconu are 35 de ani si lucreaza de peste zece ani la Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi. Acesta a mai fost implicat intr-un accident, in august 2010, fara sa fie inregistrate victime.

UPDATE 3 - Toate cele 13 tramvaie primite ca donatie din Elvetia de catre Primaria Iasi, in 2010, au fost retrase luni seara din circulatie si vor fi supuse unei revizii amanuntite, a declarat pentru Mediafax viceprimarul Iasiului, Romeo Olteanu.

Viceprimarul a precizat ca decizia retragerii din circulatie a tuturor tramvaielor de tip BE 8/8 donate de Guvernul Elvetiei,  fabricate in 1973, a fost luata in urma unei intalniri a reprezentantilor Primariei cu conducerea regiei locale de transport.

"S-a decis retragerea de pe trasee a tuturor celor 13 tramvaie din acest lot. In noaptea asta va incepe o revizie in cadrul careia vor fi verificati toti parametrii", a spus viceprimarul Romeo Olteanu, precizand ca toate tramvaiele din depoul regiei locale de transport vor fi supuse unor noi verificari in perioada urmatoare.

El a mai afirmat ca verificarile vor dura cateva zile, iar tramvaiele respective vor fi repuse in circulatie in mod treptat.

Potrivit sursei citate, s-a mai decis ca in toate pantele din municipiu viteza tramvaielor, la coborare, sa nu depaseasca 20 de kilometri la ora.


Citeste mai multe despre   























9744 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    detalii aici (Luni, 21 martie 2011, 15:12)

    Floorin [utilizator]

    http://www.ziaruldeiasi.ro/local/accident-teribil-cel-putin-un-mort-dupa-ce-un-tramvai-fara-frane-a-spulberat-mai-multe-masini-in-fundatie~ni768d
  • +4 (4 voturi)    
    Recompensatul cu diploma de recunostinta... (Luni, 21 martie 2011, 15:27)

    ID [anonim]

    Sa traiasca pesedistul dorohoian Nikita, recte primarul Iasiului, care a luat mizerii de tramvaie la mana a doua la preturi de vapoare. Sa se duca sa le explice el copiilor acelor oameni de ce s-a intamplat asta...
    Titlul... vezi aberatia aia de pe domnuleprimar.ro
  • +2 (2 voturi)    
    E a doua oara... (Luni, 21 martie 2011, 15:38)

    Torp [anonim]

    E a doua oara cand un tramvai ramane fara frane pe panta aia si distruge cateva masini... desi prima data parca n-a omorat pe nimeni.

    De ce mi se pare ca directorul lor va ramane totusi in functie si maine?
    • +6 (6 voturi)    
      Vatmanul era PDL (Luni, 21 martie 2011, 16:22)

      TVAman [anonim] i-a raspuns lui Torp

      la irealitatea Lidia Popeanga intrun delir jurnalistic vorbeste de soferi auto si vatmani soferi care sunt niste criminali feroce care se plimba prin oras cu tramvaie gunoi elvetiene primite de pomana de la elvetieni.Avand o privire ciudata si faxa continua ca asa este toata tzara si ca este un dezastru general si totul este pierdut.Ma uit pe geam si vad lumea linistita isi vede de treaba.Da, in accidente auto mor mai multi oameni decat de boli.Madam Popenga nu stie si crede ca tramvaiul a deraiat din cauza PDL .Eventual si din cauza lui Basescu.Si dai si lupta...
    • 0 (0 voturi)    
      asa este..... (Marţi, 22 martie 2011, 9:18)

      florin [anonim] i-a raspuns lui Torp

      pai nu ca mai bine arata cu degetul ca vatamanul e de vina si face puscarie, decat sa piarde el functia! doar asa e normal, pentru ca mai nou anormalul devine normal!
  • +4 (4 voturi)    
    noile tramvaie SH (Luni, 21 martie 2011, 15:39)

    unmihai [utilizator]

    se pare ca era unul din noile tramvaie SH.
    pana cand o sa inghitim gunoaile altora? ...cam pana or sa fie oameni dispusi sa ia spaga fara a fi pedepsiti
  • -5 (11 voturi)    
    Nu inteleg rolul tramvailui int-run oras (Luni, 21 martie 2011, 15:46)

    om normal la cap [anonim]

    Nu inteleg rolul tramvailui int-run oras, din moment cepot fi inlocuite foarte simplu cu trolee. Mi se pare stupid sa tii niste masinairi inventate acuma 200 de ani in functiune prin orase. Strazile pe care trec trebuie reparate de 2 ori pe an, sunt sgomotoase, produc vibratii.

    Eu personal nu inteleg de ce nu sunt inlocuite cu trolee. Ne-ar face un mare bine si noua, soferilor daca nu ne-am taia cauciucurile in nenorocitele alea de linii, si strazile pe unde trec astazi tramvai nu ar fi sparte tot timpul indiferent de cate reparatii se fac.
    • +4 (6 voturi)    
      ar fi.. (Luni, 21 martie 2011, 16:37)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui om normal la cap

      Teoretic tramvaiele ar trebui sa fie mijloace de transport mai rapide decat masinile, avand o cale de rulare dedicata. Deasemenea, acolo unde se suprapune cu strazile, calea de rulare trebuie proiectata sa nu distruga carosabilul (izolate sinele de asfalt prin atenuatoare de soc). In felul acesta tramvaiul ar fi un metrou mai ieftin de implementat.
      Nu incerc sa gasesc o scuza pentru factorul provocator (tramvaiul sau vatmanul - vina nu poate fi eliminata) dar am o intrebare pentru cei familiarizati cu locul respectiv: pe banda destinata tramvaiului din imagine este permis si accesul masinilor ?
      • 0 (4 voturi)    
        Io inteleg ce zici (Luni, 21 martie 2011, 16:51)

        om normal la cap [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        Dar de exemplu eu am stat in tarile nordice ceva vreme si am observat ca desi acolo tramvaiele sunt prima calitate, cele mia moderne, si calitatea lucrarilor la sine este de asemenea cea mai buna posibil, in maxim 1 an betonul sau asfaltul dintre si de pe langa sine crapa si trebuia spart si inlocuit.

        Deci nu ii vad rostul daca intr-adevar nu se poate face cum trebuie. pe vremuri cand tramvaiul trecea pe piatra cubica, era altceva, dar s-au cam dus vremurile alea.
        • +1 (1 vot)    
          ATENTIE! (Marţi, 22 martie 2011, 13:26)

          carat [utilizator] i-a raspuns lui om normal la cap

          Cat de curand preturile la benzina vor exploda in asa hal (in intreaga lume, nu numai la noi), incat marea majoritate nu-si va mai permite sa-si foloseasca masina personala decat in cazuri exceptionale. Atunci vom asista la o retorica contrara: de ce municipalitatea nu s-a ingrijit din timp sa monteze linii de tramvai pe fiecare straduta?
          Intr-o alta ordine de idei, ce cauta masinile pe linia tramvaiului? Dupa mine, vinovatii principali sunt soferii auto care incalcau legea si in secundar, cei care se ocupa de revizia tramvaielor. Revizia nu se face zilnic? Foarte rau ! Mijloacele de transport in comun, tocmai pentru ca transporta OAMENI si nu marfa (am vrut sa scriu animale dar din pacate transporta si multe animale), n-ar trebui sa iasa din depouri (garaje), fara revizie tehnica ZILNICA si fara igienizare totala interior si exterior tot ZILNICA, plus ca la fiecare capat de cursa trebuie intretinuta curatenia. Dar cum noua nu ne place nici curatenia, nici disciplina, si nici sa respectam legea, ce s-a intamplat acum la Iasi se va repeta la infinit peste tot in Romania.
      • -2 (8 voturi)    
        raspuns (Luni, 21 martie 2011, 16:58)

        DigitalScribe [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        Da.

        Pe majoritatea strazilor se poate circula. Mai nou, desi legea spune ca nu ai voie sa stai pe banda cu tramvaiul daca ai mai mult de 2 benzi... la noi in Iasi masinile stau parcate pe banda 1 asa ca nu ai de ales iar tramvaiul inoata si el printre masini.

        Este plin de masini in Iasi si tramvaiele sunt pur si simplu sufocate in trafic.

        Si eu sunt sofer si conduc in fiecare zi. Nu tin minte sa fie vreun tramvai care sa circule mai repede decat autoturismul. De obicei cand e blocaj rutier stau si tramvaiele, iar cand nu este, tot autoturismele, maxi-taxi si autobuzele circula mai repede decat tramvaiul...

        Iasi-ul are strazi mici si e plin de masini, nu prea poti avea banda dedicata... Ar trebui scos, ca de redimensionat strazile nu prea e cazul. Iar de scos masini de pe carosabil... nu prea vad cum. Toti si-au facut credite la bloc, mai putini cei cu case pe langa oras ca sa zici ca ai parcul auto rarefiat. Totul e concentrat in oras.
        • +5 (9 voturi)    
          poate ar trebui interzise mașinile în zonă? (Luni, 21 martie 2011, 17:18)

          meioza [utilizator] i-a raspuns lui DigitalScribe

          ca peste tot în orașele europene: unde nu e loc și pentru automobile și pentru mijloacele de transport în comun fie se face zonă pietonală, fie au acces numai mijloacele de transport în comun...
      • -3 (9 voturi)    
        este (Luni, 21 martie 2011, 17:07)

        vali plesca [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        linia de tramvai e, practic, si banda a doua pentru masini in acel loc. acum vreo 8 ani s-au bagat imens de multi bani in reabilitarea acelui bulevard, carol, inclusiv in refacerea totala a liniilor de tramvai. o solutie mult mai ieftina ar fi fost dezafectarea liniilor si, cu banii ramasi, cumpararea de autobuze ecologice cu frane in care sa ai incredere.
        ps. accidente de genul asta sunt frecvente in iasi. ultimul mortal, acum cativa ani buni, a dus la anularea traseului in cauza.
        • +4 (6 voturi)    
          nu este (Luni, 21 martie 2011, 17:26)

          bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui vali plesca

          1) Pe termen lung, tramvaiul are costuri de exploatare mult mai mici. Si iesi in avantaj, chiar daca initial costurile cu infrastructura sunt mai mari.

          2) Un tramvai poate sa aiba si 35 de metri lungime. Un autobuz nu. Ba chiar poti face un tren de tramvaie.

          3) Si autobuzele raman fara frane. Chiar acum 1-2 luni unul a darmat un stalp peste o masina. Tot in Iasi. Si nici macar nu era la vale.
          • 0 (2 voturi)    
            asta-i la modul ideal (Luni, 21 martie 2011, 18:09)

            berenger [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

            in iasi nu ai un mijloc de transport in comun sigur, iar tramvaiele, toate, au zeci de ani de utilizare. mai mult, lucrarile de infrastructura sunt prost facute si trebuie refacute, in stilul romanesc, foarte repede
      • +2 (2 voturi)    
        Teoretic nu, practic da (Luni, 21 martie 2011, 17:14)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        Strada respectiva e cu doua benzi pe sens, din care una e statia de tramvai. teoretic nu ai voie sa stationezi pe linia de tramvai, practic se folosesc ambele linii la semaforul din capatul strazii.
        Si in general in Iasi se accepta de catre politie folosirea benzii destinate tramvaielor si de catre masini, inclusiv pentru asteptarea la semafor.
        Oricum, chiar daca nu erau masini stationate pe banda tramvaiului, accidentul tot nasol era, pentru ca tramvaliul ar fi intrat intr-o intersectie pe culoarea rosie.
      • 0 (0 voturi)    
        banda tramvaiului (Marţi, 22 martie 2011, 9:50)

        Puc [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

        'Bulevardul' cu pricina este unul dintre cele mai aglomerate din oras. Are doua benzi pe sens dintre care una este banda tramvaiului, asfaltata. Strada fiind ingusta si circulata, multa lume circula (si) pe banda de tramvai. Semaforul are ceva de genul 30 de secunde si chiar si atunci cand se sta si pe linia de tramvai, tot dureaza o gramada pana iesi de acolo. In 'vremurile bune' se statea si de 2-3 ori la semafor.
      • 0 (0 voturi)    
        tamvaiele in iasi sunt tancuri (Marţi, 22 martie 2011, 14:45)

        shragrath [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        pana ajungi cu tramvaiul doua statii mai incolo, mori...si iesenii stiu cat de bine merge tramv 13 prin zona tatarasi, esti zdruncinat ca intr-un teatru de razboi..un pesedist nenorocit de primar..
    • +1 (1 vot)    
      Tramvaiele in oraşe supraaglomerate ?! (Marţi, 22 martie 2011, 9:04)

      PSD-erbedeul [utilizator] i-a raspuns lui om normal la cap

      Tramvaiele in oraşe supraaglomerate ?!
      Ar trebui să vedem şi cum fac alţii în ţări civilizate !
  • +7 (7 voturi)    
    Prioritatile primariei? (Luni, 21 martie 2011, 15:50)

    Dady [anonim]

    Pe undeva era de asteptat acest deznodamant, atat timp cat prioritatile primarului Nichita sint altele si nu coincid cu cele ale locuitorilor din Iasi. In ultimii ani s-au cheltiut milioane de euro din banii publici pentru a sustine echipa de fotbal a orasului (actualmente in divizia B), in timp ce pentru un tramvai de asta s-au dat cateva zeci de mii de euro (oricum mult prea mult fata de cat merita). Orasul este plin de tramvaie si autobuze pe care altii le aruncau, le dadeau la casat, dar care circula bine-mersi la Iasi si in care ingheti iarna si te coci vara, iar la siguranta calatorului nu se mai gandeste nimeni. Adaugam strazile pline de gropi, haitele de caini care fac legea fara ca oficialitatile sa ia masuri, CET-ul falimentar, afacerile paguboase pentru oras, dar fructuoase pentru cei de la varf (vezi Proiectul Palas), etc. Asta au votat unii ieseni, asta avem cu totii. Condoleante familiei celui decedat si sanatate celor accidentati.
  • +4 (6 voturi)    
    Tramvaiul nu poate ramane fara frane (Luni, 21 martie 2011, 16:00)

    vatman [anonim]

    tramvaiul nu poate ramane fara frane, deoarece ele sunt actionate permanent, iar lipsa curentului electric ar face tramvaiul sa franeze imediat.
    • 0 (4 voturi)    
      serios!? (Luni, 21 martie 2011, 16:39)

      marius [anonim] i-a raspuns lui vatman

      Esti absolut sigur? Ai mers tu ca sa stii? Saptamana trecuta am coborat din Copou cu un tramvai care abia putea frana - din mai multe actionari ale franei.
      • +2 (8 voturi)    
        Poți și cu argumente? (Luni, 21 martie 2011, 17:25)

        meioza [utilizator] i-a raspuns lui marius

        Lăsînd la o parte modul mahalogisto-stupid în care îți aperi punctul de vedere, tot nu ai dreptate.

        Vatmanul are dreptate (cel puțin pentru tramvaiele nemțești sau franțuzești), dar la fel de adevărat e că există meșteri la noi, care „rezolvă” problema (adică le modifică să nu mai frîneze automat).

        Dar chiar și în cazul ăsta, poți foarte bine să pui „marșarierul” (la tramvai e un pic altfel, dar am zis așa ca să înțelegi și tu ce zic) dacă ești în pantă sau să decuplezi alimentarea cu curent dacă ești în rampă sau pe drum orizontal.
  • +2 (2 voturi)    
    nichita (Luni, 21 martie 2011, 16:53)

    gabi_is [anonim]

    cu jafurile lui de autobuze si tramvaie luate sh, cu drumurile ca dupa razboi si cu "proiectele" lui gen pista pentru biciclete sau palace ne-au adus aici. Apropo de pista de biciclete, la cat de periculoasa este nu-i de mirare sa se mai intample o nenoricire si acolo.
    Iasi, un oras terminat! Din pacate nu-i nici o exagerare...
    • +1 (1 vot)    
      schimbare (Luni, 21 martie 2011, 17:31)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui gabi_is

      ghici ce gabi_is... o parte din pista nou inaugurata anul trecuty va fi distrusa pt ca se lucreaza acum la regularizarea Bahluiului...deci cine a coordonat aceste lucrari?...dragul de Gigi shpaga!
      Abia astept sa dispara acest primat..nu primar, de la carma Iasiului!
  • +2 (2 voturi)    
    Iesean fiind... (Luni, 21 martie 2011, 17:29)

    Mirobo [anonim]

    ...ma gandeam odata la un scenariu din asta ,dar iata ca din nefericire s-a si intamplt.De acum la coborarea din Dealul Copoului nu ma mai inscriu pe banda unde in mod normal ar trebui sa circule NUMAI tramvaiele!
    • +1 (1 vot)    
      DIn cate tine eu minte (Luni, 21 martie 2011, 18:28)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

      acum cativa ani, alt tramvai a ramas fara frane cateva sute de metri mai la vale, pe acelasi traseu, langa Colegiul National.
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Luni, 21 martie 2011, 20:56)

    ov [anonim]

    soferii ratc din iasi sunt cei mai periculosi habar n-au cei aia prioritate conduita civica in condus
    ii pot pune alaturi de taximetristi alti nebuni cu carnet pe piept
  • 0 (6 voturi)    
    aoleu, vechiturile... (Luni, 21 martie 2011, 21:59)

    danarad [anonim]

    ..astea de tramvaie,si-n arad e groapa de gunoi a europei,pai VATMAN ar trebui sa fie ajutat sa le conduca de verii lui gemeni;BATMAN si SPIDERMAN...apropo,pt.vechiturile astea de ce nu se plateste taxa aia de mediu
  • 0 (0 voturi)    
    taxa de mediu (Miercuri, 23 martie 2011, 7:30)

    andy [anonim]

    nu stiam ca polueaza si tramvaiele ....mai gandeste-te cu taxa de mediu!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri