VIDEO Un tramvai a deraiat la Iasi: Un mort si mai multi raniti

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 21 martie 2011, 14:59 Ultima ora

O persoana a murit, iar mai multe au fost ranite, luni dupa-amiaza, dupa ce un tramvai a deraiat si a lovit mai multe masini, in municipiul Iasi, anunta Mediafax. Accidentul s-a petrecut in zona "Fundatie", o zona intens circulata din Iasi, dupa ce un tramvai a ramas fara frane, apoi a deraiat si a lovit mai multe masini aflate in trafic.

"O persoana confirmata decedata, alte trei persoane fiind transportate la spital", a declarat pentru Realitatea Tv purtatorul de cuvant al Politiei Iasi, Virginia Pralea.

Despre cauzele producerii accidentului, reprezentantul Politiei Iasi a declarat ca "un tramvai, care din motive necunoscute nu a putut frana, a lovit o coloana de masini ce erau oprite, pe linia de tramvai, la semafor.

La randul sau, viceprimarul din Iasi Romeo Olteanu a spus ca sunt doua ipoteze: fie nu a functionat sistemul de franare al tramvaiului, fie vatmanul a incercat sa forteze trecerea la semafor. Astfel, tramvaiul a lovit din spate doua autoturisme, iar acestea la randul lor au ricosat in alte trei masini. In cele din urma, tramvaiul s-a oprit intr-un autobuz plin cu calatori.

Potrivit purtatorului de cuvant al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta (ISU) Iasi, Silvia Spiridon, o persoana decedata este prinsa intr-o masina sub tramvai, iar langa vehicul se afla alte doua autoturisme distruse in totalitate.

Spiridon a spus ca la fata locului este asteptata o macara cu ajutorul careia sa fie ridicat tramvaiul, astfel incat sa poata fi scoasa victima.

Persoana decedata era sofer pe masina Penitenciarului Iasi, precizeaza Ziarul de Iasi, care relateaza ca politistii nu exclud ca sub tramvai sa se mai afle inca o persoana decedata, in aceeasi masina.

Conform reprezentantilor Ambulantei, trei persoane au fost ranite grav, fiind transportate la Spitalul "Sfantul Spiridon".

De asemenea, alte cateva persoane au ajuns la spital cu rani usoare.




UPDATE 1 - La peste doua ore de la producerea accidentului, tramvaiul a fost repus pe sine cu ajutorul unei macarale si a fost dus in depoul regiei locale de transport, unde va fi sigilat, anunta Mediafax.

De asemenea, echipele de interventie au reusit sa scoata de sub tramvai si persoana care si-a pierdut viata in accident. Acesta se afla la volanul masinii care in urma impactului cu tramvaiul s-a rupt in doua, o parte ramanand prinsa sub mijlocul de transport, iar cealalta parte fiind proiectata pe strada.

Victima este agentul-sef Danut Condurache din cadrul Penitenciarului Iasi, care se afla la volanul  masinii de serviciu. Alaturi de acesta, in autoturism se afla o asistenta medicala, care a suferit o fractura de bazin, fiind spitalizata.

Tramvaiul implicat in accident face parte dintr-un lot de tramvaie donat de statul elvetian in decembrie 2010 si avea revizia tehnica facuta in luna martie, a declarat viceprimarul Romeo Olteanu.

Acest tip de tramvaie a fost fabricat in 1973 si modernizat dupa 1990, putand transporta 221 de calatori (54 locuri pe scaune si 167 in picioare).

UPDATE 2 - Politistii au intocmit dosar penal pentru ucidere din culpa pe numele vatmanului care a intrat cu tramvaiul in coloana de masini oprite la semafor, informeaza Mediafax.

Vatmanul Cristi Diaconu are 35 de ani si lucreaza de peste zece ani la Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi. Acesta a mai fost implicat intr-un accident, in august 2010, fara sa fie inregistrate victime.

UPDATE 3 - Toate cele 13 tramvaie primite ca donatie din Elvetia de catre Primaria Iasi, in 2010, au fost retrase luni seara din circulatie si vor fi supuse unei revizii amanuntite, a declarat pentru Mediafax viceprimarul Iasiului, Romeo Olteanu.

Viceprimarul a precizat ca decizia retragerii din circulatie a tuturor tramvaielor de tip BE 8/8 donate de Guvernul Elvetiei,  fabricate in 1973, a fost luata in urma unei intalniri a reprezentantilor Primariei cu conducerea regiei locale de transport.

"S-a decis retragerea de pe trasee a tuturor celor 13 tramvaie din acest lot. In noaptea asta va incepe o revizie in cadrul careia vor fi verificati toti parametrii", a spus viceprimarul Romeo Olteanu, precizand ca toate tramvaiele din depoul regiei locale de transport vor fi supuse unor noi verificari in perioada urmatoare.

El a mai afirmat ca verificarile vor dura cateva zile, iar tramvaiele respective vor fi repuse in circulatie in mod treptat.

Potrivit sursei citate, s-a mai decis ca in toate pantele din municipiu viteza tramvaielor, la coborare, sa nu depaseasca 20 de kilometri la ora.


Citeste mai multe despre   






















9733 vizualizari

  • -2 (2 voturi)    
    detalii aici (Luni, 21 martie 2011, 15:12)

    Floorin [utilizator]

    http://www.ziaruldeiasi.ro/local/accident-teribil-cel-putin-un-mort-dupa-ce-un-tramvai-fara-frane-a-spulberat-mai-multe-masini-in-fundatie~ni768d
  • +4 (4 voturi)    
    Recompensatul cu diploma de recunostinta... (Luni, 21 martie 2011, 15:27)

    ID [anonim]

    Sa traiasca pesedistul dorohoian Nikita, recte primarul Iasiului, care a luat mizerii de tramvaie la mana a doua la preturi de vapoare. Sa se duca sa le explice el copiilor acelor oameni de ce s-a intamplat asta...
    Titlul... vezi aberatia aia de pe domnuleprimar.ro
  • +2 (2 voturi)    
    E a doua oara... (Luni, 21 martie 2011, 15:38)

    Torp [anonim]

    E a doua oara cand un tramvai ramane fara frane pe panta aia si distruge cateva masini... desi prima data parca n-a omorat pe nimeni.

    De ce mi se pare ca directorul lor va ramane totusi in functie si maine?
      #showComment#showComment
  • +4 (4 voturi)    
    noile tramvaie SH (Luni, 21 martie 2011, 15:39)

    unmihai [utilizator]

    se pare ca era unul din noile tramvaie SH.
    pana cand o sa inghitim gunoaile altora? ...cam pana or sa fie oameni dispusi sa ia spaga fara a fi pedepsiti
  • -5 (11 voturi)    
    Nu inteleg rolul tramvailui int-run oras (Luni, 21 martie 2011, 15:46)

    om normal la cap [anonim]

    Nu inteleg rolul tramvailui int-run oras, din moment cepot fi inlocuite foarte simplu cu trolee. Mi se pare stupid sa tii niste masinairi inventate acuma 200 de ani in functiune prin orase. Strazile pe care trec trebuie reparate de 2 ori pe an, sunt sgomotoase, produc vibratii.

    Eu personal nu inteleg de ce nu sunt inlocuite cu trolee. Ne-ar face un mare bine si noua, soferilor daca nu ne-am taia cauciucurile in nenorocitele alea de linii, si strazile pe unde trec astazi tramvai nu ar fi sparte tot timpul indiferent de cate reparatii se fac.
      #showComment#showComment
  • +7 (7 voturi)    
    Prioritatile primariei? (Luni, 21 martie 2011, 15:50)

    Dady [anonim]

    Pe undeva era de asteptat acest deznodamant, atat timp cat prioritatile primarului Nichita sint altele si nu coincid cu cele ale locuitorilor din Iasi. In ultimii ani s-au cheltiut milioane de euro din banii publici pentru a sustine echipa de fotbal a orasului (actualmente in divizia B), in timp ce pentru un tramvai de asta s-au dat cateva zeci de mii de euro (oricum mult prea mult fata de cat merita). Orasul este plin de tramvaie si autobuze pe care altii le aruncau, le dadeau la casat, dar care circula bine-mersi la Iasi si in care ingheti iarna si te coci vara, iar la siguranta calatorului nu se mai gandeste nimeni. Adaugam strazile pline de gropi, haitele de caini care fac legea fara ca oficialitatile sa ia masuri, CET-ul falimentar, afacerile paguboase pentru oras, dar fructuoase pentru cei de la varf (vezi Proiectul Palas), etc. Asta au votat unii ieseni, asta avem cu totii. Condoleante familiei celui decedat si sanatate celor accidentati.
  • +4 (6 voturi)    
    Tramvaiul nu poate ramane fara frane (Luni, 21 martie 2011, 16:00)

    vatman [anonim]

    tramvaiul nu poate ramane fara frane, deoarece ele sunt actionate permanent, iar lipsa curentului electric ar face tramvaiul sa franeze imediat.
      #showComment
  • +2 (2 voturi)    
    nichita (Luni, 21 martie 2011, 16:53)

    gabi_is [anonim]

    cu jafurile lui de autobuze si tramvaie luate sh, cu drumurile ca dupa razboi si cu "proiectele" lui gen pista pentru biciclete sau palace ne-au adus aici. Apropo de pista de biciclete, la cat de periculoasa este nu-i de mirare sa se mai intample o nenoricire si acolo.
    Iasi, un oras terminat! Din pacate nu-i nici o exagerare...
      #showComment
  • +2 (2 voturi)    
    Iesean fiind... (Luni, 21 martie 2011, 17:29)

    Mirobo [anonim]

    ...ma gandeam odata la un scenariu din asta ,dar iata ca din nefericire s-a si intamplt.De acum la coborarea din Dealul Copoului nu ma mai inscriu pe banda unde in mod normal ar trebui sa circule NUMAI tramvaiele!
      #showComment
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Luni, 21 martie 2011, 20:56)

    ov [anonim]

    soferii ratc din iasi sunt cei mai periculosi habar n-au cei aia prioritate conduita civica in condus
    ii pot pune alaturi de taximetristi alti nebuni cu carnet pe piept
  • 0 (6 voturi)    
    aoleu, vechiturile... (Luni, 21 martie 2011, 21:59)

    danarad [anonim]

    ..astea de tramvaie,si-n arad e groapa de gunoi a europei,pai VATMAN ar trebui sa fie ajutat sa le conduca de verii lui gemeni;BATMAN si SPIDERMAN...apropo,pt.vechiturile astea de ce nu se plateste taxa aia de mediu
  • 0 (0 voturi)    
    taxa de mediu (Miercuri, 23 martie 2011, 7:30)

    andy [anonim]

    nu stiam ca polueaza si tramvaiele ....mai gandeste-te cu taxa de mediu!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă